LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.3.1-ESFA-V-419 „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 18 d. Nr. A1-695

Vilnius

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 ir 66 punktais:

1. T v i r t i n u  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1‑ESFA-V-419 „Socialinės įtraukties didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                    Monika Navickienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2022 m. spalio 18 d. įsakymu Nr. A1-695

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.3.1-ESFA-V-419 „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 2

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1‑ESFA-V-419 „Socialinės įtraukties didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investuoti į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – veiksmų programa), 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1-ESFA-V-419 „Socialinės įtraukties didinimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis:      

2.1. 2022 m. balandžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2022/613, kuriuo dėl didesnio išankstinio finansavimo iš REACT-EU išteklių ir vieneto įkainio nustatymo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1303/2013 ir (ES) Nr. 223/2014;

2.2. Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-791 „Dėl Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.4. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės);

2.5. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.6. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34 (su visais pakeitimais ir papildymais) ir paskelbtomis ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties ES struktūrinių fondų reikalavimams).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“, Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).

4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

5. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

6. Projektų atranka pagal Priemonę atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 6 500 000 (šešių milijonų penkių šimtų tūkstančių) eurų ES struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo) lėšų.

8. Priemonės tikslas – plėtojant socialinės integracijos paslaugas, didinti socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką ir (ar) socialinę atskirtį patiriančių asmenų galimybes aktyviai dalyvauti bendruomenės veikloje ir darbo rinkoje.

9. Pagal Aprašą remiama veikla – paramos, skirtos būtiniausiems poreikiams tenkinti, teikimas asmenims, kuriems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos suteikta laikinoji apsauga Lietuvos Respublikoje.

10. Valstybės projektų sąrašas pagal Aprašo 9 punkte nurodytą remiamą veiklą sudaromas 2022 m. IV ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR Partneriams

 

11. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra Europos socialinio fondo agentūros Projektų vystymo skyrius (toliau – pareiškėjas).

12. Galimi projekto partneriai – įstaigos ir (ar) organizacijos, organizuojančios humanitarinės pagalbos teikimą užsieniečiams pagal bendradarbiavimo sutartis, sudarytas su Ministerija, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 224 „Dėl laikinosios apsaugos Lietuvos Respublikoje užsieniečiams suteikimo“, t. y. Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugija, Maltos ordino pagalbos tarnyba, Lietuvos „Caritas“, visuomeninė organizacija „Gelbėkit vaikus“, labdaros ir paramos fondas „Maisto bankas“.

13. Pareiškėjas su projekto partneriu (-iais) sudaro jungtinės veiklos sutartį (-is), kurioje (kuriose) nustato tarpusavio teises ir pareigas įgyvendinant projektą, kaip nustatyta Taisyklių 163 punkte.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

14. Projektas turi atitikti Taisyklių 66 punkte nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

15. Projektas turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2020 m. vasario 19 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-2 (50), – projektas turi atitikti Veiksmų planą. Specialusis projektų atrankos kriterijus taikomas ir įgyvendinant jau atrinktus projektus.

16. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

17. Pagal Aprašą teikiamo projekto įgyvendinimo trukmė turi būti pagrįsta ir pakankama projekto veikloms vykdyti bei rezultatams pasiekti ir atitikti Taisyklių 213.1 bei 213.5 papunkčiuose nustatytus terminus.

18. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje arba kitų ES valstybių narių teritorijoje, jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai.

19. Tinkamos projekto tikslinės grupės nustatytos Veiksmų plane.

20. Projektu turi būti siekiama Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio, nurodyto Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, ir pasiekiama jo minimali siektina reikšmė: „Asmenų, kuriems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos suteikta laikinoji apsauga Lietuvos Respublikoje ir kurie gavo paramą, skirtą būtiniausiems poreikiams tenkinti, skaičius“ (rodiklio kodas – P.N.427) – 12 000 asmenų (toliau – siektina projekto įgyvendinimo stebėsenos rodiklio reikšmė).

21. Siektina projekto stebėsenos rodiklio reikšmė nurodoma projekto sutartyje.

22. Projekto parengtumo reikalavimai netaikomi.

23. Projekte neturi būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus. Projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems projekto dalyviams, taip pat ir turintiems skirtingų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.).

24. Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą.

25. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO

REIKALAVIMAI

 

26. Projekto išlaidos turi atitikti Taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams nustatytus joms taikomus reikalavimus.

27. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

28. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Netinkamos finansuoti projekto išlaidos ir tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (arba) partnerio (-ių) lėšų.

29. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti projekto išlaidų kategorijos:

Išlaidų katego-

rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti laikomos Aprašo 9 punkte nurodytos veiklos vykdymo išlaidos.

6.

Informavimas apie projektą

Netinkama finansuoti

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (Taisyklių 10 priedas).

Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tos dienos, kurią jis sukurtas ar įsigytas. Įvykus draudžiamajam įvykiui, projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą, taip pat užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris (-iai).

Pastaba. Paraiškos formoje pateikta projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

 

30. Išlaidos, patirtos įgyvendinant projekto veiklą, nurodytą Aprašo 9 punkte, t. y. teikiant paramą asmenims, kuriems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos suteikta laikinoji apsauga Lietuvos Respublikoje, skirtą būtiniausiems poreikiams tenkinti, apmokamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatomą remiantis 2022 m. spalio 5 d. atliktu Asmenų, kuriems suteikta laikinoji apsauga Lietuvos Respublikoje dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos, būtinųjų poreikių ir paramos išlaidų fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“, „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“.

31. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 29–30 punktuose nurodytą fiksuotąjį įkainį ar fiksuotąją normą, turi atitikti šias nuostatas:

31.1. pagal fiksuotąjį įkainį ar fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktajame skirsnyje nustatytus reikalavimus;

31.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotojo įkainio ar fiksuotosios normos dydžius nei jam taikomi;

31.3. projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotąjį įkainį ar fiksuotąją normą, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotąjį įkainį, fiksuotąją normą ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas projekto kiekybinis rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti pagal fiksuotąjį įkainį arba fiksuotąją normą apmokamų rezultatų pasiekimui įrodyti, nurodomi projekto sutartyje;

31.4. projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijai nustačius, kad fiksuotasis įkainis ar fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyti, jie patikslinami ir taikomi projekto veiklų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti;

31.5. atnaujinus tyrimus ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis ar fiksuotoji norma, atnaujintas fiksuotasis įkainis ar fiksuotoji norma taikomi projektų paraiškoms ir jau įgyvendinamiems projektams.

32. Pajamoms, gautoms įgyvendinant projekto veiklas, taikomi reikalavimai, nustatyti Taisyklių VI skyriaus trisdešimt šeštajame skirsnyje.

33. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

34. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos netinkamos finansuoti.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ RENGIMAS, TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

35. Pareiškėjas per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai raštu pateikti projektinį pasiūlymą, užpildytą pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. sausio 2 d. potvarkiu Nr. A3-1 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

36. Ministerija, įvertinusi projektinį pasiūlymą, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtrauktas tik Taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas. Pareiškėjas, kurio projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką.

37. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“, prie konkretaus planuojamo projekto ieškant „Susiję dokumentai“.

38. Pareiškėjas užpildytą paraišką kartu su Aprašo 41 punkte nurodytais priedais pateikia per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS).

39. Pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir, joje užsiregistravęs, tampa DMS naudotoju.

40. Jei laikinai neužtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjas negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškos pateikimo terminą pratęsia 7 kalendorinėms dienoms ir (arba) suteikia galimybę paraišką ar jos priedus pateikti kitu būdu (pavyzdžiui, elektroniniu paštu, paštu, per kurjerį), informaciją apie tai paskelbdama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

41. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

41.1. Partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (‑iais) (Partnerio deklaracijos forma įtraukta į paraiškos formą);

41.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš ES struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą (forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Paraiškų priedų formos“).

42. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai pateikti nustatyto termino paskutinės dienos.

43. Paskutinė paraiškos pateikimo diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

44. Pareiškėjas informuojamas ir konsultuojamas Taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas, kuriais pareiškėjui teikiamos konsultacijos su paraiškos parengimu ir pateikimu susijusiais klausimais, bei konsultacijų teikimo laikas nurodomi įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

45. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka, užpildydama Aprašo priede pateiktą Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės formą.

46. Vertindama paraišką, įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

47. Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 60 kalendorinių dienų nuo jos gavimo dienos.

48. Jei dėl objektyvių priežasčių negalima paraiškos įvertinti per nustatytą terminą (jei vertinant paraišką reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), jis gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškos vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per DMS arba raštu, jei neįdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės.

49. Paraiška gali būti atmetama Taisyklių 118, 121, 122, 1221, 1222, 133, 136 ir 138 punktuose nurodytais pagrindais Taisyklių 123–124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jei neįdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

50. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Taisyklių 493−494 punktuose nustatyta tvarka.

51. Įgyvendinančiajai institucijai baigus vertinti paraišką, sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.

52. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei neįdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės, pateikia šio sprendimo kopiją pareiškėjui.

53. Pagal Aprašą finansuojam projektui įgyvendinti sudaroma dvišalė projekto sutartis tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos.

54. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas, dėl objektyvių, nuo jo valios nepriklausančių priežasčių praleidęs pasiūlymo galiojimo terminą, turi teisę raštu kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu atnaujinti projekto sutarties pasirašymo terminą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą, kodą ir objektyvias priežastis, dėl kurių turėtų būti pratęstas sutarties pasirašymo terminas. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašyme nurodytas priežastis, jei šis prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo raštu informuoti pareiškėją per 7 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo dienos, nurodydama naują sutarties pasirašymo terminą arba priežastis, kodėl atsisako šį terminą pratęsti.

55. Atsižvelgiant į projekto vykdytojo pasirinktą dokumento formą, projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas pasirašyti:

55.1. kaip popierinis dokumentas;

55.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu. 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

56. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Taisyklėse nustatytus reikalavimus.

57. Projekto vykdytojas, vykdydamas Aprašo 9 punkte nurodytą remiamą veiklą, turi teisę gauti iš projekto partnerių ataskaitą, kurioje nurodoma būtiniausiems poreikiams tenkinti skirtą paramą gavusio asmens, kuriam dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos suteikta laikinoji apsauga Lietuvos Respublikoje (projekto dalyvio), vardas (-ai), pavardė (-ės), gimimo data, interesų Lietuvoje turinčio užsieniečio kodas (ILTU), registracijos centre, vykdančiame užsieniečių registraciją, data, laikinosios apsaugos pasibaigimo data arba išvykimo iš Lietuvos Respublikos data (jei taikoma) ir projekto dalyvio statusas darbo rinkoje (dirbantis, bedarbis, neaktyvus). Šios ataskaitos panaudojimo tikslas – finansinės atskaitomybės įgyvendinančiajai institucijai ir Europos Komisijai įgyvendinimas. Asmens duomenų teikimas nustatomas bendradarbiavimo arba asmens duomenų teikimo sutartyje. Pagal šį punktą gauti asmens duomenys tvarkomi projekto veiklos administravimo, apskaitos ir kontrolės tikslais.

58. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, turi užtikrinti, kad asmens duomenys būtų tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679 bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.

59. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

60. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

61. Aprašas pildomas ir (ar) keičiamas pagal Taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje nustatytus reikalavimus.

62. Jei Aprašas pildomas ir (ar) keičiamas jau atrinkus projektą, šie papildymai ir (ar) pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, Taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais taikomi ir jau atrinktam bei įgyvendinamam projektui.

 

part_521d561be82e43d28ed865881a8280aa_end


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1‑ESFA-V-419 „Socialinės įtraukties didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2

priedas

 

(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės forma)

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

(Vertinant projekto tinkamumą finansuoti, ši lentelė pildoma kiekvienam projektui atskirai)

Paraiškos kodas

Galimas simbolių skaičius – 25

Pareiškėjo pavadinimas

Galimas simbolių skaičius – 14

Projekto pavadinimas

Galimas simbolių skaičius – 150

Projektą planuojama įgyvendinti:

 su partneriu (-iais)               be partnerio (-ių)

 PIRMINĖ                PATIKSLINTA

(Žymima „Patikslinta“, jei ši lentelė tikslinama paraišką grąžinus vertinti pakartotinai.)

 

Bendrasis projektų reikalavimas /

specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo projektų reikalavimo / specialiojo kriterijaus detalizavimas

(jei taikoma)

 

Bendrojo projektų reikalavimo / specialiojo kriterijaus vertinimas

Taip / ne / netaikoma / taip su išlyga

Komentarai

 

 

 

(Šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno bendrojo projektų reikalavimo / specialiojo kriterijaus ir jų vertinimo aspekto įvertinimas; jei bendrąjį projektų reikalavimą, specialųjį kriterijų ar jų vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, tai taip pat pažymima šiame stulpelyje.)

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną konkretų veiksmų programos prioriteto uždavinį ir siekiamą rezultatą

(Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija), kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.)

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1‑ESFA-V-419 „Socialinės įtraukties didinimas“ (toliau –Priemonė) 8.3.1 uždavinį „Padidinti labiausiai nutolusių nuo darbo rinkos asmenų integraciją į darbo rinką“ ir siekiamą rezultatą

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, nurodo ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą.)

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų

Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.3.1‑ESFA‑V‑419 „Socialinės įtraukties didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 (toliau – Aprašas) 9 punkte nurodytą remiamą veiklą

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

 

 

 

 

2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas

(Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.)

Projektas turi atitikti Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-791 „Dėl Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, nurodo ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą.)

 

2.2. Projektu prisidedama bent prie vieno Europos Vadovų Tarybos 2009 m. spalio 30 d. išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD (2015) 177, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį

Netaikoma

 

 

3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių

3.1. Projektu prisidedama bent prie vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo

Įgyvendinant projektą, turi būti siekiama Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio, nurodyto Aprašo 20 punkte

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o šie – pasiekti nustatytą projekto tikslą

 

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data

 

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su Europos Sąjungos (toliau – ES) konkurencijos politikos nuostatomis

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą:

 

 

 

4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.)

Netaikoma

 

 

 

 

4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas)

 

 

 

4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas)

 

 

 

4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas)

 

 

 

4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje

Netaikoma

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą

Netaikoma

 

 

4.3. Projekte nenumatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus

 

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas

Netaikoma

 

 

4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis:

 

 

 

4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (taikoma, jei projektui teikiama de minimis pagalba; pildomas projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapas)

Netaikoma

 

 

4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos (toliau – EK) sprendimą, ar 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, laikantis juose nustatytų reikalavimų

Netaikoma

 

 

4.5.3. projekto finansavimas nereiškia, kad bus suteikta neteisėta valstybės pagalba ar de minimis pagalba

 

 

 

 

5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jiems keliamus reikalavimus

5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše

 

 

 

5.2. Pareiškėjas (partneris) yra tinkamų pareiškėjų sąraše, nustatytame projektų finansavimo sąlygų apraše

Galimi pareiškėjai ir partneriai nurodyti Aprašo 11 ir 12 punktuose

 

 

5.3. Pareiškėjas (partneris) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas

Netaikoma

 

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

 

(Vadovaujamasi pareiškėjo (partnerio (-ių) pateikta deklaracija (‑omis).

Pareiškėjo (partnerio (‑ių) deklaracijoje (‑ose) pateiktų teiginių dėl šiame papunktyje nurodytų apribojimų tikrumas tikrinamas atrankos būdu vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.)

 

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos

 

 

 

5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys ar užsienyje gyvenantys fiziniai asmenys (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai)

 

 

 

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (‑ai), turintis (‑ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (‑enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbą ar kitas su prekyba žmonėmis susijusias nusikalstamas veikas, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui)

 

 

 

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (‑iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, netaikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

 

 

 

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (‑iams) netaikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

 

 

 

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (‑iams) netaikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui)

 

 

 

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, jei pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui)

 

 

 

5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamų administravimo gebėjimų vykdyti projektą

 

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

(Jei projektų finansavimo sąlygų apraše numatyti projekto parengtumo reikalavimai, kuriuos pareiškėjas turi įvykdyti iki projektinio pasiūlymo pateikimo ministerijai ar Regioninės plėtros departamentui dienos, šį vertinimo aspektą vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas prieš įtraukiant projektą į valstybės arba regiono projektų sąrašą. Jei projektų finansavimo sąlygų apraše, pagal kurį atrenkami valstybės arba regiono projektai, numatyti projekto parengtumo reikalavimai, kuriuos pareiškėjas turi įvykdyti iki paraiškos pateikimo dienos, šį vertinimo aspektą vertina įgyvendinančioji institucija paraiškų vertinimo metu. Jei projektai atrenkami projektų konkurso arba tęstinės projektų atrankos būdu, šį vertinimo aspektą vertina įgyvendinančioji institucija. Vertinant techninės paramos projektus, šis vertinimo aspektas netaikomas.)

Netaikoma

 

 

5.7. Partnerystė įgyvendinant projektą yra pagrįsta ir teikia naudą

 

 

 

6. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai aiškiai nustatyti ir užtikrinti

6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas

Netaikoma

 

 

6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas

 

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas

Netaikoma

 

 

6.4. Projektas atitinka Europos investicijų banko (toliau – EIB) nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas

(Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, kai projektą planuojama bendrai finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos) arba kai visą nuosavų lėšų, reikalingų projektui įgyvendinti, sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, vadovaujantis Europos investicijų banko paskolos, skirtos iš 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšų bendrai finansuojamiems projektams įgyvendinti, perskolinimo gairių, skelbiamų svetainėse www.finmin.lrv.lt ir www.esinvesticijos.lt, nuostatomis. Įvertinama projekto atitiktis EIB nustatytoms išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygoms, laikantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 11 priede nustatytos tvarkos:

-    Jei visą nuosavų lėšų, reikalingų projektui įgyvendinti, sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, tačiau projektas neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, vertinant šį papunktį ir, nesant kitų pagrįstų nuosavo įnašo finansavimo užtikrinimo šaltinių, 6.1 papunktį, atsakymas turi būti „Ne“.

 

-    Jei projektą planuojama bendrai finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos), tačiau jis neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, vertinant šį papunktį, atsakymas turi būti „Ne“.

 

Jei šis papunktis įvertinamas neigiamai, tai neturi įtakos bendram atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimui.)

 

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

Netaikoma

 

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikomos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos

Netaikoma

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikomas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis

Netaikoma

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikoma vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma

Netaikoma

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, sąnaudų ir naudos santykio) reikšmes

Netaikoma

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai įgyvendinti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų

Netaikoma

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų veiksmingumo analizės rodikliu

Netaikoma

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai

 

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimčiai nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektui įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Įvertinus pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, finansavimas toms pačioms veikloms ir išlaidoms pakartotinai neskiriamas

 

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius, pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

Projekto įgyvendinimo trukmė turi atitikti Aprašo 17 punkte nustatytus reikalavimus ir terminus

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus

Netaikoma

 

 

7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai

 

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, teisingai apskaičiuotos įgyvendinus projektą planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) ir teisingai nustatytas projektui reikalingo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų neįmanoma iš anksto įvertinti

 

 

 

8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai (arba ES, jei projekto veiklos vykdomos pagal 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES, Euratomas) Nr. 2018/1046, 9 straipsnio pirmosios pastraipos 1 punktą) ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 18 punkte nustatytas sąlygas

 

 

8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos, informavimo, komunikacijos ir ES struktūrinių fondų matomumo didinimo veiklos

 

 

 

8.1.2. iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

-    ES teritorijoje

 

-    ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše

 

 

 

8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos

 

 

 

 

GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS PROJEKTŲ REIKALAVIMAMS IR SPECIALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMO IŠVADA

1.   Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės ar regionų projektų sąrašą?

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ___________________________________________________________________________________________________________________

 

(Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Galimas simbolių skaičius – 1 000. Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu, paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai (kaip jie apibrėžti Taisyklių 122.2 papunktyje), žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai atlikti.

Jei, palyginti su valstybės ar regionų projektų sąrašu, paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai, t. y. jei keičiasi pareiškėjas, viršijama projektui numatoma skirti finansavimo lėšų suma, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai atlikti.

Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu ir (ar) valstybės ar regionų projektų sąrašu, paraiškoje atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai atlikti. Šis punktas taikomas tik valstybės ir regionų projektų planavimo būdu atrenkamiems projektams. Vertinant techninės paramos projektus, šis punktas netaikomas.)

 

2.   Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius projektų reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ___________________________________________________________________________________________________________________

 

(Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Galimas simbolių skaičius – 1 000. Jei pažymima „Ne“ arba „Taip su išlyga“, rašomas komentaras.)

 

3.   Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai šio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 

 Taip, nebandė

 Ne, bandė

Komentarai: ___________________________________________________________________________________________________________________

(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės. Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti.

Galimas simbolių skaičius – 1 000.)

 

4.   Vertinant projekto tinkamumą finansuoti nustatytos projekto tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti EK išlaidos

 

Bendra projekto vertė (Eur)

Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma

Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą (Eur)

Tinkamos deklaruoti EK išlaidos

Iš viso (Eur):

Iš jų

Didžiausia tinkamų deklaruoti EK išlaidų suma (Eur)

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų (proc.)

 

Prašomos skirti lėšos – iki (Eur)

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų (proc.)

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos (Eur)

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų (proc.)

1

2

3

4 = (3 / 2) * 100

5

6 = (5 / 2) * 100

7

8

9 = (8 / 2) * 100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti.)

 

Pastaba. Bendra projekto vertė apima ir tinkamas, ir netinkamas finansuoti išlaidas.

(Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį. Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Galimas simbolių skaičius – 1 000.)

 

 

 

_____________________________________________ ____________________                                               __________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo (data) (vardas, pavardė, parašas)

asmens pareigų pavadinimas)                                                                                                                                             

 

Pastaba. Paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo asmens pareigų pavadinimas, data, vardas, pavardė nurodomi ir pasirašoma, jei pildoma popierinė versija.

 

 

____________________________________________

 

part_ae8cb0ef2e0c437bae6190124621879e_end