herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

 

DĖL LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMO LIETUVOS BANKE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. birželio 13 d. Nr. 03-118

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 12 punktu, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 26 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo 6 straipsniu, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Patvirtinti Lygių galimybių politikos įgyvendinimo Lietuvos banke tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                          Vitas Vasiliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2019 m. birželio 13 d. nutarimu

Nr. 03-118

 

 

LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMO LIETUVOS BANKE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lygių galimybių politikos įgyvendinimo Lietuvos banke tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatyta Lietuvos banko tarnautojų, taip pat pretendentų į tarnybą Lietuvos banke lygių galimybių įgyvendinimo ir vykdymo priežiūros principų įgyvendinimo Lietuvos banke tvarka ir priemonės.

2. Aprašo tikslas yra užtikrinti, kad priimant į tarnybą Lietuvos banke, tarnybos Lietuvos banke metu ir iš jos atleidžiant būtų laikomasi lygių galimybių principo ir draudimo varžyti tarnautojų teises arba teikti jiems privilegijas lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, narystės politinėje partijoje ar asociacijoje, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, ketinimo turėti vaiką (vaikų) ir kitais pagrindais, nesusijusiais su asmenų dalykinėmis savybėmis.

3. Aprašo nuostatos taikomos visiems Lietuvos banko tarnautojams ir pretendentams į tarnybą Lietuvos banke.

 

II SKYRIUS

VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

4. Apraše vartojamos šios pagrindinės sąvokos:

4.1. atsakingasis tarnautojas – Lietuvos banko valdybos pirmininko įsakymu paskirtas Lietuvos banko Personalo skyriaus tarnautojas, vykdantis Apraše nurodytas funkcijas;

4.2. diskriminacija – tiesioginė ir netiesioginė diskriminacija, priekabiavimas, nurodymas diskriminuoti lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu;

4.3. lygios galimybės – tarptautiniuose žmogaus ir piliečių teisių dokumentuose ir Lietuvos Respublikos įstatymuose įtvirtintų žmogaus teisių įgyvendinimas nepaisant lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos;

4.4. netiesioginė diskriminacija – veikimas ar neveikimas, teisės norma ar vertinimo kriterijus, akivaizdžiai neutrali sąlyga ar praktika, kurie formaliai yra vienodi, bet juos įgyvendinant ar pritaikant atsiranda ar gali atsirasti faktinis naudojimosi teisėmis apribojimas arba privilegijų, pirmenybės ar pranašumo teikimas lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu, nebent šį veikimą ar neveikimą, teisės normą ar vertinimo kriterijų, sąlygą ar praktiką pateisina teisėtas tikslas, o šio tikslo siekiama tinkamomis ir būtinomis priemonėmis;

4.5. nurodymas diskriminuoti – nurodymas tarnautojui elgtis mažiau palankiai su kitu tarnautoju arba pretendentu į tarnybą dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, narystės politinėje partijoje ar asociacijoje, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų arba ketinimo turėti vaiką (vaikų);

4.6. priekabiavimas – nepageidaujamas elgesys, kai lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu siekiama įžeisti arba įžeidžiamas asmens orumas ir siekiama sukurti arba sukuriama bauginanti, priešiška, žeminanti ar įžeidžianti aplinka;

4.7. seksualinis priekabiavimas – nepageidaujamas užgaulus žodžiu, raštu ar fiziniu veiksmu išreikštas seksualinio pobūdžio elgesys su asmeniu, kai tokį elgesį lemia tikslas ar jo poveikis pakenkti asmens orumui, ypač sukuriant bauginančią, priešišką, žeminančią ar įžeidžiančią aplinką;

4.8. tiesioginė diskriminacija – elgesys su asmeniu, kai lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu jam taikomos mažiau palankios sąlygos, negu panašiomis aplinkybėmis yra, buvo ar būtų taikomos kitam asmeniui, išskyrus įstatymuose nustatytas išimtis.

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos ir aiškinamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme ir Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatyme.

 

III SKYRIUS

LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMAS PRIIMANT Į TARNYBĄ LIETUVOS BANKE IR IŠ JOS ATLEIDŽIANT

 

6. Visiems asmenims suteikiamos vienodos ir sąžiningos įsidarbinimo Lietuvos banke galimybės, nepriklausančios nuo lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitų savybių ir nulemtos tik išsilavinimo, darbinės kvalifikacijos, patirties, įgūdžių, sugebėjimų, dalykinių ir asmeninių savybių ir kriterijų tam tikram darbui kokybiškai atlikti.

7. Atrankos į tarnybą Lietuvos banke kriterijai turi būti aiškūs, tikslūs, išsamūs, paremti tik dalykiniais pretendentui keliamais reikalavimais ir užtikrinantys lygias galimybes ir nediskriminavimą, išskyrus įstatymų nustatytas išimtis.

8. Skelbimuose dėl atrankos į tarnybą Lietuvos banke nurodomi reikalavimai, susiję su darbo funkcijai atlikti reikalingomis kompetencijomis, patirtimi ir gebėjimais, draudžiama nurodyti reikalavimus, suteikiančius pirmenybę lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu, išskyrus atvejus, kai dėl konkrečių profesinės veiklos rūšių pobūdžio arba dėl jų vykdymo sąlygų tam tikra žmogaus savybė yra esminis ir lemiamas profesinis reikalavimas, o šis tikslas yra teisėtas ir reikalavimas yra proporcingas.

9. Visi darbo pokalbio metu keliami reikalavimai ir klausimai turi būti susiję tik su pretendento tinkamumu atlikti darbo funkciją, jo kompetencija, profesionalumu, patirtimi, dalykinėmis savybėmis ir kitais panašiais kriterijais. Visi klausimai, užduodami pretendentams į laisvas pareigas, turi būti susiję su atrankos kriterijais ir dalykinėmis pretendento savybėmis. Draudžiama iš pretendento reikalauti informacijos, nesusijusios su atrankos kriterijais ir tiesioginiu darbo funkcijos atlikimu, užduoti klausimus apie pretendento lytį, amžių, lytinę orientaciją, socialinę padėtį, turimą neįgalumą, rasę ar etninę priklausomybę, religiją, įsitikinimus ar tikėjimą, pretendento vaidmenį namuose ar šeimoje, pretendento ketinimą turėti vaikų.

10. Negalią turintiems pretendentams į tarnybą Lietuvos banke, iš anksto informavus asmenis, atsakingus už atrankos organizavimą, sudaromos atitinkamos sąlygos dalyvauti atrankoje (pvz., lengvai pasiekiamos patalpos, kuriose vyksta atranka).

11. Asmens lytis, amžius, negalia, etninė kilmė ar kitas įstatymų saugomas asmens tapatybės bruožas negali būti pagrindu priimant sprendimą, ar pretendentą įdarbinti visu ar ne visu darbo laiku, kokios rūšies sutartį pasirašyti su pretendentu, pvz., terminuotą ar neterminuotą.

12. Visiems tarnautojams taikomi vienodi atleidimo iš pareigų pagrindai ir kriterijai, susiję su tarnautojo kvalifikacija, darbo pareigų vykdymu ar kitomis teisės aktuose nustatytomis aplinkybėmis, neatsižvelgiant į tarnautojų lytį, rasę, tautybę, pilietybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras, amžių, lytinę orientaciją, negalią, etninę priklausomybę, religiją ar kitas savybes, nesusijusias su tarnautojo dalykinėmis savybėmis.

 

IV SKYRIUS

LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMAS TARNYBOS LIETUVOS BANKE METU

 

13. Lietuvos banke draudžiama priekabiauti, seksualiai priekabiauti, duoti nurodymus diskriminuoti kitus tarnautojus, taip pat užtikrinama, kad dėl diskriminacijos arba priekabiavimo skundą pateikę tarnautojai nebūtų persekiojami, nepatirtų priešiško elgesio ar kitų neigiamų pasekmių (pvz., psichologinio spaudimo, pažeminimo pareigose, atleidimo iš darbo). Lietuvos banko tarnautojai privalo netoleruoti diskriminacijos ir būti nepakantūs pastebėtiems diskriminavimo, priekabiavimo ar seksualinio priekabiavimo atvejams, jų netoleruoti ir neskatinti.

14. Visiems tarnautojams sudaromos vienodos darbo sąlygos, galimybės tobulinti kvalifikaciją, siekti profesinio tobulėjimo, persikvalifikuoti, įgyti praktinės darbo patirties, taip pat teikiamos vienodos lengvatos, naudojami vienodi darbo vertinimo kriterijai, nepriklausantys nuo tarnautojo lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitų savybių, nesusijusių su tarnautojo dalykinėmis savybėmis.

15. Visiems tarnautojams, neatsižvelgiant į jų lytį, rasę, tautybę ar kitą įstatymų saugomą tapatybės bruožą, sudaroma sveika ir saugi darbo aplinka. Kiekvienam tarnautojui sudaromos sąlygos darbo funkcijoms atlikti ir suteikiamos darbui atlikti reikalingos priemonės bei turtas.

16. Priimant sprendimus dėl tarnautojų darbo laiko trukmės, darbo valandų, lankstaus darbo, privalomų arba papildomų atostogų, nuotolinio darbo draudžiama diskriminuoti tarnautojus amžiaus, lyties, negalios ir kitais pagrindais, nesusijusiais su tarnautojo dalykinėmis savybėmis ir darbo funkcijomis.

17. Atrenkant tarnautojus, kuriuos norima paaukštint, vadovaujamasi kriterijais, susijusiais išimtinai tik su asmens kompetencija, kvalifikacija, atliekamo darbo kokybe, turima patirtimi ir žiniomis, pasiektais darbo rezultatais.

18. Metinis tarnautojų veiklos rezultatų vertinimas atliekamas vadovaujantis Lietuvos banko tarnautojų veiklos vertinimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos banko valdybos pirmininko 2014 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. V 2014/(1.7-260402)-02-7 „Dėl Lietuvos banko tarnautojų veiklos vertinimo nuostatų patvirtinimo“, taikant vienodus, objektyvius, su darbo funkcijomis susijusius kriterijus visiems tarnautojams, neatsižvelgiant į jų lytį, rasę, tautybę, pilietybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras, amžių, lytinę orientaciją, negalią, etninę priklausomybę, religiją ar kitas aplinkybes, kurios nėra susijusios su tarnautojo profesija, darbo pareigų vykdymu, profesiniais pasiekimais ar asmeniniais darbo rezultatais.

19. Lietuvos banke imamasi tinkamų priemonių ir užtikrinama, kad neįgaliesiems būtų sudarytos sąlygos gauti darbą, dirbti, įskaitant tinkamą patalpų pritaikymą, siekti karjeros arba mokytis, jeigu dėl tokių priemonių nebus neproporcingai apsunkinamos Lietuvos banko pareigos.

 

V SKYRIUS

LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMAS NUSTATANT IR MOKANT DARBO UŽMOKESTĮ

 

20. Nuostatos, susijusios su darbo užmokesčio Lietuvos banke politika, įtvirtintos Tarnybos Lietuvos banke reglamente, patvirtintame Lietuvos banko valdybos 2001 m. liepos 5 d. nutarimu Nr. 117 „Dėl Tarnybos Lietuvos banke reglamento“, Kolektyvinėje sutartyje ir kituose Lietuvos banko vidaus dokumentuose.

21. Tarnautojams už tą patį ar lygiavertį darbą mokamas toks pats atlyginimas, neatsižvelgiant į tarnautojo lytį, rasę, tautybę, pilietybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras, amžių, lytinę orientaciją, negalią, etninę priklausomybę, religiją ar kitas savybes, nesusijusias su tarnautojo gebėjimais, kompetencija, kvalifikacija, turima patirtimi ir žiniomis. Toks pats darbas reiškia atlikimą darbo veiklos, kuri pagal objektyvius kriterijus vienoda ar panaši į kitą darbo veiklą tiek, kad abu tarnautojai gali būti sukeisti vietomis be didesnių Lietuvos banko sąnaudų. Lygiavertis darbas reiškia, kad jis pagal objektyvius kriterijus yra ne mažesnės kvalifikacijos ir ne mažiau reikšmingas Lietuvos bankui, siekiančiam savo veiklos tikslų, negu kitas palyginamasis darbas.

22. Konkretus darbo užmokesčio dydis potencialiam ar esamam tarnautojui nustatomas vadovaujantis objektyviais kriterijais, susijusiais su tarnautojo kvalifikacija, kompetencija, turima patirtimi, tenkančios atsakomybės laipsniu, atliekamų darbų pobūdžiu, pasiektais rezultatais ir kitais objektyviais kriterijais.

 

VI SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

23. Apie diskriminavimo, nurodymo diskriminuoti, priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo atvejus ir kitus lygių galimybių pažeidimus Lietuvos banko tarnautojai arba pretendentai į tarnybą Lietuvos banke turi teisę pranešti Lietuvos banko valdybos pirmininko paskirtam atsakingajam tarnautojui žodžiu, raštu arba elektroniniu paštu.

24. Atsakingasis tarnautojas, gavęs informacijos ar pranešimą apie lygių galimybių pažeidimą (toliau – skundas), per įmanomai trumpiausią laiką, bet ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos, privalo imtis priemonių, kad atvejis būtų ištirtas ir, jeigu reikia, užtikrinta skundą pateikusiam tarnautojui saugi darbo aplinka skundo nagrinėjimo metu.

25. Atsakingasis tarnautojas įvertina, ar pakankamai aiški skunde pateikta informacija, jeigu reikia, patikslina skunde nurodyto atvejo aplinkybes ir teikia Lietuvos banko valdybos pirmininkui pasiūlymą sudaryti laikinąją tyrimo komisiją skunde nurodytam atvejui ištirti. Laikinoji tyrimo komisija skundą nagrinėja vadovaudamasi Tyrimo komisijos darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos banko valdybos pirmininko 2017 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. V 2017/(1.7-260603)-02-92 „Dėl Tyrimo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“. Tarnautojo arba pretendento į tarnybą Lietuvos banke skundas privalo būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo laikinosios tyrimo komisijos sudarymo dienos.

26. Skundą pateikusių tarnautojų prašymu arba atsakingojo tarnautojo siūlymu skundai dėl lygių galimybių pažeidimo gali būti nagrinėjami nesivadovaujant formaliomis skundų nagrinėjimo procedūromis, išklausant abi skundo šalis ir priimant sprendimą šalių bendru sutarimu. Jeigu šalių versijos skiriasi ir bendras sutarimas nepasiekiamas per 5 darbo dienas nuo skundo pateikimo dienos, skundą gavęs atsakingasis tarnautojas teikia Lietuvos banko valdybos pirmininkui pasiūlymą sudaryti laikinąją tyrimo komisiją skunde nurodytam atvejui ištirti, kaip nurodyta Aprašo 25 punkte.

27. Tarnautojų ir pretendentų į tarnybą Lietuvos banke skundai nagrinėjami vadovaujantis gera valia ir objektyvumo bei nešališkumo principais, nagrinėjant skundą išklausomi su skundu susiję asmenys (asmuo, dėl kurio veiksmų paduotas skundas, asmuo, kurio lygios galimybės gali būti pažeistos, ir, jeigu reikia, liudijantys ar teikiantys paaiškinimus asmenys). Nagrinėjant skundą saugomas skundo šalių ir su skundo nagrinėjimu susijusių trečiųjų asmenų privatumas ir konfidencialumas, besiskundžiančioji šalis ir šalis, dėl kurios pateiktas skundas, išklausomos atskirai.

28. Nagrinėjant tarnautojų ar pretendentų į pareigas skundus dėl diskriminacijos lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu, skundą ar pranešimą pateikusiam asmeniui nurodžius aplinkybes, leidžiančias daryti prielaidą dėl tiesioginės ar netiesioginės diskriminacijos buvimo, preziumuojama, kad tiesioginės ar netiesioginės diskriminacijos, priekabiavimo ar nurodymo diskriminuoti faktas buvo. Asmuo, dėl kurio pateiktas skundas, turi įrodyti, kad lygių galimybių principas nebuvo pažeistas.

29. Įvertinus visus surinktus įrodymus, laikinoji tyrimo komisija turėtų priimti sprendimą, ar skundas pagrįstas ir ar jame nurodytos aplinkybės pasitvirtino. Jeigu nustatyta, kad skundas buvo pagrįstas, atsižvelgdama į pažeidimo sunkumą, laikinoji tyrimo komisija teikia Lietuvos banko valdybos pirmininkui siūlymą taikyti darbo pareigas pažeidusiam tarnautojui Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytą atsakomybę.

30. Bet koks persekiojimas ar priešiškas elgesys su tarnautoju ar pretendentu į tarnybą, pateikusiu skundą dėl diskriminacijos ar kitų jo lygių galimybių pažeidimo, dalyvaujančiu nagrinėjant skundą dėl diskriminacijos, jų atstovais ar asmenimis, liudijančiais ir teikiančiais paaiškinimus dėl diskriminacijos, yra draudžiamas ir laikomas darbo pareigų pažeidimu už kurį gali būti taikoma atsakomybė, numatyta Lietuvos Respublikos darbo kodekse.

31. Jeigu skundą pateikęs tarnautojas dirba su tarnautoju, dėl kurio pateiktas skundas, arba yra šiam tarnautojui pavaldus, būtina apsvarstyti, kokių priemonių reikia imtis siekiant apsaugoti skundą pateikusį tarnautoją nuo priešiško elgesio. Tokiu atveju tarnautojas, dėl kurio pateiktas skundas, jo sutikimu gali būti laikinai perkeltas į kitą darbą. Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka, kol vyks tyrimas, galimą pažeidimą padaręs tarnautojas gali būti nušalinamas nuo darbo iki trisdešimt kalendorinių dienų mokant vidutinį jo darbo užmokestį.

32. Jeigu skundo tyrimo metu yra požymių ar paaiškėja, kad gali būti padarytas administracinis nusižengimas ar nusikaltimas, skundas nedelsiant perduodamas nagrinėti kompetentingai institucijai. Informacija apie tokį skundą laikoma konfidencialia ir negali būti paviešinta asmenims, kurie nėra susiję su galimu pažeidimu ar jo tyrimu.

33. Tarnautojas ar pretendentas į tarnybą skundą dėl lygių galimybių pažeidimo gali paduoti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai ar kitai kompetentingai institucijai. Lietuvos bankas įsipareigoja bendradarbiauti su tyrimą atliekančia institucija.

34. Jeigu paaiškėja, kad skundas dėl lygių galimybių pažeidimo buvo pateiktas siekiant pakenkti kito tarnautojo reputacijai, toks elgesys laikomas netoleruotinu darbo pareigų pažeidimu, už kurį gali būti taikoma Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatyta atsakomybė.

 

VII SKYRIUS

LYGIŲ GALIMYBIŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMO IR VYKDYMO PRIEŽIŪRA

 

35. Už Lietuvos banko tarnautojų supažindinimą su Aprašu, taip pat už Apraše įtvirtintos lygių galimybių politikos įgyvendinimo stebėjimą atsakingas Lietuvos banko Personalo skyrius.

36. Lietuvos banko Personalo skyrius iki kiekvienų kalendorinių metų pabaigos pateikia Lietuvos banko valdybai Aprašo nuostatų įgyvendinimo Lietuvos banke ataskaitą, kurioje įvertina Apraše įtvirtintos lygių galimybių politikos veiksmingumą ir teikia pasiūlymus dėl galimų Aprašo nuostatų pakeitimų ar papildymų, taip pat teikia informaciją, kiek vyrų ir moterų eina vadovaujamas pareigas, nurodo vyrų ir moterų darbo užmokesčio skirtumus. Lietuvos banko valdyba pritaria Personalo skyriaus parengtai ataskaitai, kuri, pašalinus iš jos konfidencialią informaciją, skelbiama Lietuvos banko intraneto puslapyje.

37. Kiekvienas Lietuvos banko tarnautojas turi teisę išsakyti komentarus, atsiliepimus apie Apraše įtvirtintą lygių galimybių politiką, jos veiksmingumą ir pateikti pasiūlymus dėl Aprašo keitimo ar papildymo. Pasiūlymai teikiami asmeniškai arba anonimiškai per atsakingąjį tarnautoją.

38. Lietuvos banko valdybos pirmininkas sudaro Lygių galimybių stebėjimo komitetą, kuris padeda nustatyti problemas, kylančias Lietuvos banke užtikrinant lygias galimybes ir teikia Lietuvos banko Personalo skyriui pasiūlymus dėl šių problemų sprendimo.

_________________