LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS KETVIRTOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „UŽIMTUMO IR TERITORINĖS SANGLAUDOS DIDINIMAS“ PRIEMONĖS „BENDRADARBIAVIMO VEIKLA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. spalio 30 d. Nr. 3D-686

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“,

t v i r t i n u     Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos ketvirtojo Sąjungos prioriteto „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“ priemonės „Bendradarbiavimo veikla“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                     Bronius Markauskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės

ūkio ministro 2017 m. spalio 30 d.

įsakymu Nr. 3D-686

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS KETVIRTOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „UŽIMTUMO IR TERITORINĖS SANGLAUDOS DIDINIMAS“ PRIEMONĖS „BENDRADARBIAVIMO VEIKLA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos ketvirtojo Sąjungos prioriteto „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“ priemonės „Bendradarbiavimo veikla“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis:

1.1.      2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais  2017 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2017/1199 (OL 2017 L 176, p. 1);

1.2.      2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1);

1.3.      2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB (OL 2013 L 354, p. 22), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/812 (OL L 133, 2015 5 29, p. 1);

1.4.      2009 m. lapkričio 20 d. Tarybos  reglamentu (EB) Nr. 1224/2009, nustatančiu Bendrijos kontrolės sistemą, kuria užtikrinamas bendrosios žuvininkystės politikos taisyklių laikymasis, iš dalies keičiančiu reglamentus (EB) Nr. 847/96, (EB) Nr. 2371/2002, (EB) Nr. 811/2004, (EB) Nr. 768/2005, (EB) Nr. 2115/2005, (EB) Nr. 2166/2005, (EB) Nr. 388/2006, (EB) Nr. 509/2007, (EB) Nr. 676/2007, (EB) Nr. 1098/2007, (EB) Nr. 1300/2008, (EB) Nr. 1342/2008 ir panaikinančiu reglamentus (EEB) Nr. 2847/93, (EB) Nr. 1627/94 ir (EB) Nr. 1966/2006 (OL 2009 L 343, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2015/812 (OL 2015 L 133, p. 1);

1.5.      2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 369, p. 37);

1.6.      2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų (OL 2015 L 51 p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252 (OL 2015 L 321 p. 2);

1.7.      2014 m. sausio 7 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 240/2014 dėl Europos struktūrinių ir investicinių fondų Europos partnerystės elgesio kodekso (OL 2014 L 74, p. 1);

1.8.      1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamentu (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 1 skyrius, 1 tomas, p. 340);

1.9.      Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais Europos Komisijos 2016 m. liepos 14 d. sprendimu Nr. C(2016)4359;

1.10.    Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu;

1.11.    Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897;

1.12.    Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“;

1.13.    Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės);

1.14.    Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. 3D-647 „Dėl Paramos vietos plėtros strategijoms įgyvendinti bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu skyrimo ir skaičiavimo metodikų patvirtinimo“.

2.         Taisyklės reglamentuoja dvisektorių vietos veiklos grupių teritorinio ir tarptautinio bendradarbiavimo projektų, kuriais siekiama Europos Sąjungos žvejybos ir akvakultūros prioritetų konkrečių tikslų įgyvendinimo, teikimo, vertinimo, atrankos ir įgyvendinimo tvarką pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos ketvirtojo Sąjungos prioriteto „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“ priemonę „Bendradarbiavimo veikla“. Bendradarbiavimo projektais siekiama efektyvesnio vietos plėtros strategijos prioritetų, vietos plėtros strategijos numatytų tikslų ir priemonių įgyvendinimo.

 

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:

3.1.      Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos;

3.2.      BNR – Bendrųjų nuostatų reglamentas;

3.3.       CPO – Centrinė perkančioji organizacija;

3.4.       CVP IS Centrinė viešųjų pirkimų informacinė sistema;

3.5.       EJRŽF – Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondas;

3.6.       EK – Europos Komisija;

3.7.       ES – Europos Sąjunga;

3.8.       ESIF – Europos struktūriniai ir investavimo fondai;

3.9.      EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai;

3.10.    Ministerija – Žemės ūkio ministerija;

3.11.    TERPAS – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritorinis paramos administravimo skyrius;

3.12.    VP – Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa;

3.13.    VPS – vietos plėtros strategija;

3.14.    ŽRVPS žvejybos ir akvakultūros regiono vietos plėtros strategija;

3.15.    ŽRVVG – žvejybos ir akvakultūros regiono vietos veiklos grupė.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Darbų pradžia – laikas, kai pradedami su investicija susiję faktiniai statybos darbai arba prisiimamas pirmasis teisiškai privalomas sutartinis įsipareigojimas užsakyti ir (arba) įsigyti įrenginius, arba bet kuris kitas įsipareigojimas, dėl kurio investicija tampa neatšaukiama, priklausomai nuo to, kuris įvykis pirmesnis. Parengiamieji darbai, pvz., leidimų gavimas, nelaikomi darbų pradžia.

4.2. Dvisektorė vietos plėtros strategija (toliau – dvisektorė VPS) – iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto finansuojama vietos plėtros strategija, kurioje nustatomi kaimo vietovių, žvejybos ir akvakultūros regiono plėtros prioritetai, tikslai ir priemonės jiems pasiekti;

4.3. Dvisektorė vietos veiklos grupė (toliau – dvisektorė VVG) – vietos veiklos grupė, įgyvendinanti dvisektorę vietos plėtros strategiją.

4.4. Dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projektas (toliau – projektas) – dvisektorės vietos veiklos grupės ir mažiausiai vienos vietos veiklos grupės parengtas projektas, kuriuo siekiama įgyvendinti dvisektorės vietos plėtros strategijos tikslus, kurių be projekto partnerių nebūtų įmanoma pasiekti arba kuriuos būtų įmanoma pasiekti tik iš dalies.

4.5. Dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projekto bendrosios išlaidos (toliau – projekto bendrosios išlaidos) – įgyvendinant dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projektą patiriamos išlaidos: atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams už konsultacijas, susijusias su aplinkosauginiu ir ekonominiu tvarumu, įskaitant galimybių studijų, verslo planų ir kitų su jais susijusių dokumentų rengimą, kai šios išlaidos skiriamos nekilnojamajam turtui gerinti, naujiems įrenginiams ir įrangai, įskaitant techniką, pirkti, taip pat šio projekto viešinimo išlaidos.

4.6. Dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projekto kontrolės laikotarpis (toliau – projekto kontrolės laikotarpis) – laikotarpis nuo paskutinio mokėjimo prašymo ir galutinės dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo iki paskutinio paramos išmokėjimo ir penkerių metų laikotarpis nuo paskutinio paramos išmokėjimo, per kurį tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi paramos paraiškoje, jungtinės veiklos sutartyje ir (arba) paramos sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

4.7. Dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projekto pareiškėja (toliau – pareiškėja) – paramos paraišką įgyvendinti dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projektą pateikusi dvisektorė vietos veiklos grupė, atsakinga už šio projekto veiklų koordinavimą arba už atstovavimą kelioms vietos veiklos grupėms įgyvendinant tarptautinio bendradarbiavimo projektą, kai jo koordinatorė yra kitos Europos Sąjungos valstybės narės vietos veiklos grupė.

4.8. Dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projekto partnerė (toliau – projekto partnerė) – vietos veiklos grupė, dalyvaujanti dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projekte ir savo veikla ir finansavimo šaltiniu prisidedanti prie to projekto tikslo įgyvendinimo.

4.9. Dvisektorės vietos veiklos grupės tarptautinis bendradarbiavimas (toliau –tarptautinis bendradarbiavimas) – Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar trečiosios šalies teritorijose vietos plėtros strategijas įgyvendinančių vietos veiklos grupių bendra veikla, kuria siekiama tam tikro tikslo ir rezultatų, teikiančių realios naudos visoms dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projekto partnerėms ir (arba) jų teritorijoms.

4.10. Dvisektorės vietos veiklos grupės teritorija (toliau – dvisektorės VVG teritorija) – kaimo vietovės, žvejybos ir akvakultūros regionas, kurių bendras gyventojų skaičius yra nuo 10 tūkst. iki 150 tūkst.

4.11. Dvisektorės vietos veiklos grupės teritorinis bendradarbiavimas (toliau – tarptautinis bendradarbiavimas) – Lietuvos Respublikos teritorijoje vietos plėtros strategijas įgyvendinančių vietos veiklos grupių bendra veikla, kuria siekiama tam tikro tikslo ir rezultatų, teikiančių realios naudos visoms dvisektorės vietos veiklos grupės bendradarbiavimo projekto partnerėms ir (arba) jų teritorijoms.

4.12. Kaimo vietovių vietos veiklos grupė (toliau – kaimo vietovių VVG) – vietos veiklos grupė, įgyvendinanti kaimo vietovių vietos plėtros strategiją.

4.13. Kaimo vietovių vietos veiklos grupės teritorija (toliau – kaimo vietovių VVG teritorija) – kaimo vietovės, kurių bendras gyventojų skaičius yra nuo 6 tūkst. iki 150 tūkst.

4.14. Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) – prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos reguliavimo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

4.15. Vietos veiklos grupė (toliau – VVG) – trims sektoriams: pilietinei visuomenei, verslui ir vietos valdžiai, atstovaujantis viešasis juridinis asmuo, savo veikla siekiantis įgyvendinti tam tikros teritorijos plėtros tikslus ir tenkinti tos teritorijos gyventojų bei jų bendruomenių poreikius.

4.16. Žvejybos ir akvakultūros regiono vietos veiklos grupė (toliau žuvininkystės VVG) – žvejybos ir akvakultūros regione veikianti vietos veiklos grupė, įgyvendinanti žvejybos ir akvakultūros vietos plėtros strategiją.

5. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos BNR, VP, Veiksmų programos administravimo taisyklėse, bei kituose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

TIKSLAI

 

6. Priemonės „Bendradarbiavimo veikla“ (toliau – Priemonė) projektų rengimu ir įgyvendinimu turi būti prisidedama prie bent vieno iš šių VP ketvirtojo prioriteto „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“ konkrečių tikslų įgyvendinimo:

6.1. ekonomikos augimo ir darbo jėgos judumo, kurio siekiama:

6.1.1. taikant verslinės žvejybos arba akvakultūros veiklos įvairinimą investuojant į kitus ekonomikos sektorius bei artimus žvejybos ir akvakultūros veiklai sektorius;

6.1.2. taikant verslinės žvejybos ir akvakultūros sektorių konkurencingumą didinančias priemones;

6.2. darbo vietų kūrimo ir įsidarbinimo galimybių didinimo, kurio siekiama:

6.2.1. taikant su mokymusi žvejybos ir akvakultūros srityje visą gyvenimą susijusias priemones;

6.2.2. skatinant žvejybos ir akvakultūros regiono aplinkos išteklių didinimą ir jų panaudojimą, įskaitant klimato kaitos švelninimo veiksmus;

6.2.3. skatinant žvejybos ir akvakultūros paveldo išsaugojimą bei pritaikymą;

6.3. socialinės įtraukties, kurios siekiama:

6.3.1. skatinant socialinę gerovę žvejybos ir akvakultūros regionuose;

6.3.2. stiprinant žvejybos ir akvakultūros bendruomenių vaidmenį vykdant vietos plėtrą;

6.4. poreikių tenkinimo užimtumo ir teritorinės sanglaudos žvejybos ir akvakultūros regionuose augimo, atsižvelgiant į vietos poreikius:

6.4.1. skatinant naujoves ir pridėtinės vertės bei darbo vietų kūrimą visais žvejybos ir akvakultūros produktų tiekimo grandinės etapais;

6.4.2. remiant veiklos diversifikavimą verslinės žvejybos ar kituose sektoriuose, mokymąsi visą gyvenimą ir darbo vietų kūrimą žvejybos ir akvakultūros regionuose;

6.4.3. gausinant ir apsaugant žvejybos ir akvakultūros regionų gamtos išteklius, įskaitant kovą su klimato kaita;

6.4.4. puoselėjant kultūros paveldą žvejybos ir akvakultūros regionuose, įskaitant žvejybos paveldą.

 

IV SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

7. Pagal Priemonę remiamos veiklos, skirtos:

7.1. teritorinio bendradarbiavimo projektams įgyvendinti;

7.2. tarptautinio bendradarbiavimo projektams įgyvendinti.

8. Pagal Priemonę neremiami neformalūs apsikeitimai patirtimi, dvisektorių VVG tinklaveika (pvz., dvisektorių VVG, VVG susitikimai, vizitai, konferencijos ir kt., kuriuose pristatoma bendradarbiaujančiųjų VVG patirtis, kuri nėra susijusi su bendradarbiavimo projektu, ir vykdoma veikla neturi įtakos bendradarbiavimo projekto rezultatams).

 

V SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI IR PROJEKTO PARTNERIAI

 

9. Paramos paraiškas pagal Priemonę gali teikti dvisektorė VVG, įgyvendinanti VPS (kai vadovaujantysis fondas – EŽŪFKP).

10. Galimi projekto partneriai:

10.1. ŽRVVG;

10.2. dvisektorė VVG;

10.3. miesto VVG;

10.4. kaimo vietovių VVG;

10.5. kitas viešasis juridinis asmuo – viešojo ir privataus sektoriaus partnerių grupė, įgyvendinanti VPS (tik tarptautinio bendradarbiavimo projektų atveju).

11. Projekto partnerių skaičius neribojamas.

 

VI SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

12. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas.

13. Paramos dydis nuo projekte dalyvaujančių projekto partnerių skaičiaus nepriklauso. 

14. Didžiausia paramos suma teritorinio arba tarptautinio bendradarbiavimo projektui įgyvendinti – 14 000 Eur. Paramos gavėja (dvisektorė VVG) šią sumą gali naudoti inicijuodama teritorinio bendradarbiavimo ir (arba) tarptautinio bendradarbiavimo projektus arba kaip partnerė dalyvaudama įgyvendinant kitos VVG inicijuotus teritorinio bendradarbiavimo ir (arba) tarptautinio bendradarbiavimo projektus. Paramos intensyvumas – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

 

VII SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

15. Pareiškėjas laikomas tinkamu gauti paramą, jei atitinka šiame Taisyklių skyriuje išvardytas tinkamumo sąlygas ir reikalavimus gauti paramą.

16. Teritorinio arba tarptautinio bendradarbiavimo projekto koordinatoriui ir partneriui gali būti keliami papildomi reikalavimai, nustatyti tos ES valstybės narės, su kurios VVG ketinama bendradarbiauti, vadovaujančiosios institucijos.

17. Bendrosios tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai:

17.1. paramos paraiška teikiama kartu su projekto partneriu;

17.2. kartu su projekto partneriais pasirašyta rašytinė jungtinės veiklos sutartis pateikiama kartu su pirmuoju mokėjimo prašymu ir turi galioti ne trumpiau kaip iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos. Kartu su projekto partneriais pasirašyta preliminari rašytinė jungtinės veiklos sutartis pateikiama kartu su paramos paraiška. Šiame papunktyje nurodytos jungtinės veiklos sutartys turi būti sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis ir šiomis Taisyklėmis. Pavyzdinė jungtinės veiklos sutarties forma pateikiama Taisyklių 1 priede;

17.3. projektas prisideda prie Taisyklių III skyriuje nurodyto bent vieno VP ketvirtojo prioriteto „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“ konkrečių tikslų įgyvendinimo;

17.4. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su remiama veikla, nurodyta Taisyklėse;

17.5. pareiškėjas tvarko buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;

17.6. pareiškėjas neturi įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybiniam socialinio draudimo fondui prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai) (atitiktis šiai sąlygai gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

17.7. pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos tinkamos finansuoti išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

17.8. projekte (paramos paraiškoje) numatytos veiklos atitinka preliminarios junginės veiklos sutartyje ir projekto apraše, kuris yra neatsiejama preliminarios jungtinės veiklos sutarties dalis, numatytas veiklas.

17.9. pavyzdinė dvisektorės VVG bendradarbiavimo projekto gauti paramą pagal Priemonę aprašo (toliau – projekto aprašas) forma pateikiama Taisyklių 1 priede;

17.10. projekte turi būti vykdoma bendra veikla. Bendra veikla turi atitikti šiuos kriterijus:

17.10.1. projekte turi būti pagrįstas projekto partnerių būtinumas, t. y. turi būti pagrįsta, jog projekto tikslo nebūtų galima pasiekti be projekto partnerių bendradarbiavimo. Turi būti pagrįsta, kodėl pasirinktas tam tikras projekto partneris;

17.10.2. projekte pagrįsta, jog pareiškėjas ir projekto partneris bendradarbiavo rengdami projektą ir numato bendradarbiauti jį įgyvendindami;

17.10.3. projektas turi atitikti visų projekte dalyvaujančiųjų (pareiškėjo ir projekto partnerio) VPS prioritetus, tikslus, priemonių tematiką;

17.10.4. turi būti nurodyta, kokio visų bendradarbiaujančių pareiškėjo ir projekto partnerių VPS (jų priemonių) bendro tikslo įgyvendinimo bus siekiama ir kaip jis bus įgyvendintas, t. y. kokie projekto uždaviniai. Projekto tikslas ir laukiami rezultatai turi būti pasiekiami, konkretūs, pamatuojami ir patikrinami;

17.10.5. projekte vykdomos veiklos rezultatai turi kurti pridėtinę vertę (pvz., projekto įgyvendinimo metu bus sukurtas bendras reikalingas produktas ar paslauga) visoms bendradarbiaujančioms šalims (pareiškėjui ir projekto partneriui), t. y. projekto rezultatai negali būti naudingi tik vienai iš bendradarbiaujančių šalių;

17.10.6. projekte numatytos veiklos turi būti įgyvendinamos visų bendradarbiaujančiųjų projekto partnerių teritorijose ir (arba) teikti jų teritorijoms naudą;

17.10.7. turi būti numatyta, kaip bus vykdomas projekto viešinimas, jo rezultatų sklaida.

18. Jeigu projekte numatytos investicijos:

18.1. jos turi atitikti darbo saugos reikalavimus, kaip nurodyta techniniame reglamente „Mašinų sauga“, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl techninio reglamento „Mašinų sauga“ patvirtinimo“ (kartu su paramos paraiška pateikiamuose komerciniuose pasiūlymuose turi būti tiekėjo patvirtinimas);

18.2. įgyvendinus projektą įsigytos investicijos turi atitikti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamų teisės aktų reikalavimus, kai investicijoms yra taikomi tokie reikalavimai. Pažymą apie įsigytų investicijų atitiktį / neatitiktį Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamų teisės aktų reikalavimams išduoda Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba Agentūros prašymu.

19. Jeigu projekte numatytos investicijos į nekilnojamąjį turtą:

19.1. pareiškėjas ar projekto partneris turi jį valdyti nuosavybės, nuomos ar kito teisėto naudojimosi pagrindais. Teisėtą nekilnojamojo turto valdymą, naudojimą, disponavimą įrodančios daiktinės teisės, juridiniai faktai turi būti įregistruoti VĮ Registrų centre ne trumpesniam kaip 9 metų laikotarpiui nuo paramos paraiškos pateikimo dienos. Jei nekilnojamasis turtas priklauso valstybei ar savivaldybei, pareiškėjui ar projekto partneriui turi būti suteikta teisė jį valdyti, naudoti ir disponuoti pagal nuomos, panaudos, patikėjimo sutartis arba kitus teisėtą valdymą, naudojimą ar disponavimą nekilnojamuoju turtu įrodančius dokumentus, kuriuose, be kita ko, nurodytas leidimas atlikti projekte numatytas investicijas. Teisėtą nekilnojamojo turto valdymą, naudojimą ir disponavimą įrodančios daiktinės teisės, juridiniai faktai turi būti įregistruoti VĮ Registrų centre ne trumpesniam kaip 7 metų laikotarpiui nuo paramos paraiškos pateikimo dienos;

19.2. nekilnojamojo turto registracijos vieta turi būti pareiškėjo ar projekto partnerio įgyvendinamos vietos plėtros strategijos teritorijoje, Lietuvos Respublikoje;

19.3. jei projekte numatyta statinių statyba, t. y. esamų pastatų rekonstravimas arba kapitalinis remontas ir inžinerinių statinių, susijusių su viešosios poilsio, laisvalaikio, rekreacinės infrastruktūros sukūrimu ir (arba) atnaujinimu (pvz., susisiekimo komunikacijos arba inžineriniai tinklai: pėsčiųjų ar dviračių takų, poilsio aikštelių įrengimas) projekto įgyvendinimo vietoje, kartu su paramos paraiška pateikiamas statinio projektas (pateikiamos statinio techninio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, konstrukcijų, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys) ar supaprastintas projektas bei statybą leidžiantis dokumentas, skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizės aktas, parengtas įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Jei pirmiau nurodyti dokumentai su paraiška nepateikiami, jie turi būti pateikiami ne vėliau kaip su pirmuoju mokėjimo prašymu, o su paraiška turi būti pateikti projektiniai pasiūlymai (aiškinamasis raštas, sklypo planas su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, vaizdinė informacija) su statybos vertės skaičiavimais. Kai pagal teisės aktų reikalavimus statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, su paraiška turi būti pateikti kiti bendrieji projektiniai dokumentai (aiškinamasis raštas, sklypo planas su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, statybos vertės skaičiavimai).

Jei projekte numatyti statybos darbai, bet paramos jiems neprašoma, šie dokumentai neteikiami;

19.4. jeigu projekte numatyta ekonominė veikla, susijusi su prekių ir (arba) produktų gamyba, perdirbimu, rinkodara (paruošimu pardavimui, sandėliavimui), iš paramos lėšų įrengtos gamybinės patalpos, sandėliai, įsigyta technika, įranga turi būti pareiškėjo arba partnerio   įgyvendinamos vietos plėtros strategijos teritorijoje, Lietuvos Respublikoje. Pagamintų prekių, paslaugų ar produktų pardavimas galimas ir už jų apimamų teritorijų ribų;

19.5. jei projekte numatoma vykdyti ekonominę veiklą, kartu su paramos paraiška turi būti pateiktas ekonomiškai pagrįstas verslo planas (pavyzdinė verslo plano forma pateikiama Taisyklių 2 priede), kuriame pateikta informacija pagrindžia projekto reikalingumą, investicijų poreikį ir verslo plano finansinę dalį. Pateiktame verslo plane pareiškėjas turi įrodyti, kad jis atitinka ir projekto įgyvendinimo metu bei projekto kontrolės laikotarpiu prognozuojami ekonominio gyvybingumo rodikliai atitiks ekonominio gyvybingumo kriterijus, nustatytus Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3D-864 „Dėl Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Ekonominio gyvybingumo taisyklės);

19.6. poveikio aplinkai įvertinimas atliekamas iki paramos paraiškos pateikimo vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytais atvejais ir tvarka. Šis reikalavimas netaikomas, kai šiose Taisyklėse numatytais atvejais kartu su paramos paraiška pateikiamas statybą, rekonstravimą ar kapitalinį remontą leidžiantis dokumentas;

19.7. jei projekte numatyta vykdyti licencijuojamą veiklą ar veiklą, kuriai vykdyti turi būti išduotas leidimas, pareiškėjas licenciją, leidimą pateikia Agentūrai su paramos paraiška arba įsipareigoja pateikti kartu su galutiniu mokėjimo prašymu;

19.8. jei projekte numatoma vykdyti veiklą, susijusią su inovacijomis, turi būti pagrįstas šios veiklos inovatyvumas. Inovatyvumas vertinamas vadovaujantis Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos  priemonių projektuose diegiamų inovacijų vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 3D-42 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemonių projektuose diegiamų inovacijų vertinimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Inovatyvumo vertinimo metodika). Projektas pripažįstamas inovatyviu, kai jis atitinka bent vieną inovatyvumo vertinimo kriterijaus subkriterijų, nurodytą Inovatyvumo vertinimo metodikoje;

19.9. projekto kontrolės laikotarpis taikomas, kai: projekte numatyta veikla, susijusi su investicijomis į nekilnojamąjį turtą arba ilgalaikį turtą, projekte vykdoma ekonominė veikla ir įkuriama darbo vieta ir šios investicijos finansuojamos iš EJRŽF ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

19.10. projekte numatyta veikla turi būti vykdoma:

19.10.1. teritorinio bendradarbiavimo projekto įgyvendinimo atveju – Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje, kurioje pareiškėjas ir projekto partneris įgyvendina vietos plėtros strategijas;

19.10.2. tarptautinio bendradarbiavimo projektų atveju – ES teritorijoje, kurioje projekto partneris įgyvendina vietos plėtros strategiją, ir Lietuvos Respublikos vietovėse, kuriose įgyvendina vietos plėtros strategiją pareiškėjas.

20. Tarptautinio bendradarbiavimo projektai, susiję su ekonominės veiklos vykdymu, neremiami.

21. Reikalavimai pareiškėjui ir jo partneriams:

21.1. pareiškėjas per paskutinius vienus metus (skaičiuojama nuo galutinio sprendimo dėl pažeidimo padarymo priėmimo dienos) neturi būti padaręs pažeidimo, susijusio su 2007–2013 metų finansiniu laikotarpiu EŽŪFKP ir EJRŽF skirta parama, arba pažeidimo, susijusio su 2014–2020 metų finansiniu laikotarpiu EŽŪFKP, EJRŽF skirta parama, jos panaudojimu ar siekiu ją panaudoti, apie kurį teisės aktų nustatyta tvarka buvo pranešta Europos Komisijai (vadovaujamasi Agentūros duomenimis);

21.2. projekto partneriai per paskutinius vienus metus (skaičiuojama nuo galutinio sprendimo dėl pažeidimo padarymo priėmimo dienos) neturi būti padarę pažeidimo, susijusio su 2007–2013 metų finansiniu laikotarpiu EJRŽF skirta parama, arba pažeidimo, susijusio su 2014–2020 metų finansiniu laikotarpiu EJRŽF ir ESF skirta parama, jos panaudojimu ar siekiu ją panaudoti, apie kurį teisės aktų nustatyta tvarka buvo pranešta Europos Komisijai (vadovaujamasi Agentūros arba įgyvendinančiosios institucijos (miesto VVG atveju) duomenimis).

22. Pareiškėjo ir projekto partnerio atitiktis nustatytoms tinkamumo sąlygoms ir reikalavimams vertinama pagal paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus bei viešuosiuose registruose esančius duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

23. Parama pareiškėjui skiriama nepažeidžiant ES teisės normų, susijusių su nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimu vienam ūkio subjektui, t. y. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatų.

24. Tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai pareiškėjui, projekto partneriui ir projektui turi būti užtikrinami nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.

25. Parama neteikiama, kai pareiškėjas ir (arba) projekto partneris:

25.1. neatitinka Taisyklėse nustatytų tinkamumo gauti paramą sąlygų ir reikalavimų;

25.2. paramos paraiškoje ar kituose pagal paklausimą Agentūrai pateikiamuose dokumentuose pateikė melagingą informaciją;

25.3. turi iškeltą bylą dėl bankroto ir (arba) yra likviduojamas, pertvarkomas, reorganizuojamas arba restruktūrizuojamas;

25.4. pareiškėjas neturi teisės gauti paramos nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos, kai sprendimas priimtas dėl:

25.4.1. pareiškėjo, ketinusio gauti ir (arba) gavusio paramą iš EŽŪFKP, EŽF, EJRŽF, paramos teikimo ar sutarties sąlygų pažeidimo, apie kurį teisės aktų nustatyta tvarka buvo pranešta Europos Komisijai. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės gauti paramos vienus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

25.4.2. paramos neskyrimo ar paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės gauti paramos vienus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

 

VIII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

26. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 24 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Projektai, kuriems skiriama parama, turi būti įgyvendinti ir paramos lėšos išmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tam, kad paramos lėšos paramos gavėjui būtų išmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d., paramos gavėjas turi suplanuoti projekto veiklas taip, kad jis pateiktų Agentūrai paskutinį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip likus 3 mėnesiams iki 2023 m. gruodžio 31 d.

27. Pareiškėjas ir projekto partneris įsipareigoja:

27.1. įgyvendinti projektą per 24 mėnesius nuo paramos sutarties pasirašymo dienos ir ne vėliau kaip iki VPS, kurias įgyvendina pareiškėjas ir projekto partneris, veikiantis Lietuvos Respublikos teritorijoje, įgyvendinimo pabaigos. Šis terminas gali būti pratęstas įgyvendinant tarptautinio bendradarbiavimo projektą šiais atvejais ir kai apie tai iš anksto informuojama Agentūra, kuri priima sprendimą dėl projekto įgyvendinimo termino pratęsimo:

27.1.1. kai projektas negali būti įgyvendintas laiku dėl ne nuo pareiškėjo priklausančių aplinkybių;

27.1.2. kai šis terminas yra ne vėlesnis už VPS, kurias įgyvendina pareiškėjas ir projekto partneris, veikiantys Lietuvos Respublikos teritorijoje, įgyvendinimo pabaigos terminą;

27.2. pradėti projekto įgyvendinimo darbus ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

27.3. užtikrinti atitiktį atrankos kriterijams, už kuriuos projektui suteikiami balai, projekto įgyvendinimo metu ir projekto kontrolės laikotarpiu;

27.4. atstovauti visiems projekto partneriams projekto įgyvendinimo klausimais, vykdyti reguliarią projekto įgyvendinimo stebėseną, koordinavimą tam, kad būtų užtikrintas tinkamas projekto įgyvendinimas, kaip numatyta paramos paraiškoje, jungtinės veiklos sutartyje, projekto įgyvendinimo ir jo kontrolės laikotarpiu. Taip pat parengti bendrą įgyvendinto projekto ataskaitą po projekto įgyvendinimo;

27.5. viešinti gautą paramą Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės), nustatyta tvarka (taikoma projekto veikloms, finansuojamoms iš EJRŽF ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų). Taip pat finansuotą projektą viešinti pareiškėjo bei projekto partnerių interneto svetainėse (jei tokią turi);

27.6. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pranešti Agentūrai apie bet kurių duomenų, nurodytų pateiktoje ir užregistruotoje paramos paraiškoje, taip pat apie savo rekvizitų pasikeitimus, susijusių įmonių ir (arba) įmonių partnerių atsiradimą ir (arba) pasikeitimą;

27.7. sudaryti sąlygas asmenims, įskaitant nepriklausomus ekspertus, turintiems teisę audituoti ir (arba) kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta parama, kaip yra vykdomas projektas ir veikla po lėšų projektui įgyvendinti skyrimo iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos;

27.8. teikti Agentūrai ir Ministerijai pagal poreikį visą informaciją ir duomenis, susijusius su projekto įgyvendinimu, reikalingus statistikos tikslams, VP įgyvendinimo stebėsenai, viešinimui bei vertinimams;

27.9. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą (sudaryti balansą, pelno (nuostolių) ataskaitas) pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus;

27.10. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos užtikrinti, kad su projektu susijusių buhalterinių operacijų įrašai būtų atskiriami nuo kitų, įprastinių paramos gavėjo operacijų;

27.11. nepakeisti remiamos veiklos pobūdžio, tikslų ar įgyvendinimo sąlygų, kai tokie veiksmai pakenkia pradiniams projekto tikslams. Jeigu planuojama daryti bet kokius šiame Taisyklių papunktyje nurodytus pakeitimus, iki jų pradžios apie tai turi būti informuotas projekto partneris, Agentūra. Galutinį sprendimą dėl planuojamų projekto pakeitimų neigiamos įtakos pradiniams projekto tikslams buvimo arba nebuvimo priima Agentūra. Jeigu projekto įgyvendinimo metu dėl projekto partnerio neveikimo arba netinkamo veikimo pareiškėjui tampa neįmanoma įgyvendinti projekto arba laikytis prisiimtų įsipareigojimų projekto kontrolės laikotarpiu, pareiškėjas turi nedelsdamas (per 5 (penkias) darbo dienas nuo tos dienos, kai sužinojo arba turėjo sužinoti apie tokius projekto partnerio veiksmus arba neveikimą) imtis aktyvių veiksmų, kad projekto partnerio neveikimo arba netinkamo veikimo pasekmės būtų ištaisytos. Jeigu projekto partnerio neveikimo arba netinkamo veikimo pasekmių per 1 (vieną) mėnesį neįmanoma ištaisyti ir dėl to projektas negali būti įgyvendintas arba negali būti užtikrinta projekto kontrolė projekto kontrolės laikotarpiu – už tinkamumo sąlygų nesilaikymą turi būti grąžinta visa skirta parama projektui įgyvendinti. Patvirtinto projekto partnerio keitimas nauju galimas tik išimtiniais atvejais, kai tam pritaria Agentūra. Agentūros pritarimas galimas tik tuomet, kai ji įsitikina, jog naujasis projekto partneris atitinka tinkamumo gauti paramą sąlygas ir atrankos kriterijus, kurie buvo taikyti ankstesniajam projekto partneriui, ir pakeitus jį projektas bus iki galo įgyvendintas ir bus galima projekto kontrolė projekto kontrolės laikotarpiu;

27.12. jei pareiškėjas projekte numato vykdyti renginius (pvz.: mokymus, konferencijas, muges ir pan.), likus ne mažiau kaip 10 (dešimčiai) darbo dienų iki planuojamo renginio pradžios apie tai turi būti raštu informuota Agentūra. Informaciniame rašte turi būti pateikta bent ši informacija: planuojamo renginio tema, data, vieta, trukmė valandomis, tikslinė grupė, renginyje planuojančių dalyvauti asmenų skaičius, mokymus teiksiantis mokymų paslaugų teikėjas (kai taikoma), lektorių vardai, pavardės, pareigos (kai taikoma). Šis raštas turi būti siunčiamas el. paštu adresu info@nma.lt;

27.13. projekto kontrolės laikotarpiu teikti užbaigto projekto metines įgyvendinimo ataskaitas vadovaujantis Administravimo taisyklių nuostatomis (kai projektui taikomas kontrolės laikotarpis);

27.14. apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, nuo turto įsigijimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas). Reikalavimas apdrausti turtą netaikomas, jei pareiškėjas įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šį faktą patvirtinančius oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus. Įvykus draudžiamajam įvykiui, pareiškėjas ar paramos gavėjas įsipareigoja kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, apie tai pranešti Agentūrai. Įvykus įvykiui, kurio metu būtų sunaikintas projekto lėšomis įsigytas ar sukurtas turtas, paramos gavėjas įsipareigoja atkurti turtą ne mažesne negu atkuriamąja turto verte ir ne blogesnių techninių parametrų;

27.15. jei projekte numatyta sukurti darbo vietą (naują etatą), ją reikia sukurti ne vėliau kaip iki projekto įgyvendinimo pabaigos (iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos) ir išlaikyti iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos;

27.16. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos nenutraukti ar neperkelti gamybinės veiklos už projekto įgyvendinimo teritorijos ribų, nepakeisti infrastruktūros objekto ar jo dalies nuosavybės teisių, neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto ilgalaikio ir kito turto;

27.17. užbaigus statybos darbus pateikti statybos užbaigimo dokumentus, kai jie privalomi pagal teisės aktų nuostatas (ne vėliau kaip galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dieną);

27.18. pateikti detalų atliktų darbų aktą (su kiekvienu mokėjimo prašymu, kuriame deklaruojamos statybos išlaidos).

28. Tais atvejais, kai pareiškėjas neprašo paramos įrangos ir (arba) technikos įrengimui ir (arba) sumontavimui, įranga ir (arba) technika turi būti įrengta ir (arba) sumontuota ir veikti iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos. Jei įranga ir (arba) technika montuojama statiniuose, be kurių ji atskirai negali funkcionuoti, pareiškėjas vėliausiai su galutiniu mokėjimo prašymu įsipareigoja pateikti statinių techninius projektus ir įrangos ir (arba) technikos įrengimo ir (arba) sumontavimo darbų užbaigimo aktus ar kitus dokumentus, kuriuose patvirtinama, kad už paramos lėšas įsigyta įranga ir (arba) technika tinkamai sumontuota ir veikia.

 

 

 

IX SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

29. Rengdamas teritorinį ir (arba) tarptautinį bendradarbiavimo projektą, teritorinio ir (arba) tarptautinio bendradarbiavimo projekto pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos teritoriniam ir (arba) tarptautiniam bendradarbiavimo projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus finansuojamos tik tinkamos finansuoti teritorinio ir (arba) tarptautinio bendradarbiavimo projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Pagal Taisykles finansuojamos tik tos išlaidos, kurios gali būti finansuojamos iš EJRŽF ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir kurias patyrė Taisyklėse nurodytas pareiškėjas. ES valstybių narių teritorijose veikiančių VVG teritorinio ir (arba) tarptautinio bendradarbiavimo projekto koordinatorių ir partnerių tinkamos finansuoti išlaidos nustatomos ir jų tinkamumo vertinimas yra atliekamas atsakingų susijusių šalių vadovaujančiųjų institucijų, vadovaujantis patvirtintais tų šalių teisės aktais ir nustatyta tvarka.

30. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas. 

31. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

31.1. būtinos projektui įgyvendinti, realiai suplanuotos, pagrįstos, numatytos ir išvardytos pagal išlaidų kategorijas paramos paraiškoje, neviršijančios nustatyto paramos dydžio, intensyvumo ir vidutinių rinkoje egzistuojančių kainų;

31.2. projekte numatytos prekės, paslaugos ir darbai turi būti įsigyti pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą. Jeigu paramos gavėjas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatytais atvejais, sąlygomis ir tvarka viešuosius pirkimus atlieka elektroniniu būdu, naudodamasis CVP IS (interneto svetainė www.eviesiejipirkimai.lt) arba centrinės perkančiosios organizacijos CPO (interneto svetainė www.cpo.lt) elektroninėmis priemonėmis, Agentūrai turi sudaryti galimybę CVP IS prisijungti prie pirkimo informacijos stebėtojo teisėmis;

31.3. jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ir (arba) darbų pirkimai neatlikti, kiekviena iš tinkamų finansuoti išlaidų suma turi būti pagrįsta (pasirenkamas vienas iš būdų):

31.3.1. pateikiami bent 3 (trys) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), kuriais pagrindžiama visa prašomos paramos suma, o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą.

Pateikiamuose komerciniuose pasiūlymuose arba viešai tiekėjų pateiktoje informacijoje turi būti nurodyta, kad prekės yra naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus (pvz., sertifikuotos). Pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti paslaugas ar prekes kaina, ne didesne kaip rinkoje egzistuojančios kainos, laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktuose komerciniuose pasiūlymuose nurodyta prekės (paslaugos), darbų kaina yra daugiau negu 10 proc. didesnė, nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės (paslaugos) ar darbų kainos, atliekami veiksmai, nustatyti Administravimo taisyklių 90 punkte;

31.3.2. vadovaujamasi Ministerijos, Agentūros ar kitų ESIF administruojančių institucijų patvirtintais fiksuotaisiais arba didžiausiais tokių pat prekių ir (arba) paslaugų vienetų įkainiais, taikomais panašaus pobūdžio projektams ir paramos gavėjams (šią informaciją kaupia ir metodinę pagalbą dėl esamų galiojančių įkainių teikia Agentūra);

31.3.3. vadovaujamasi Ministerijos, Agentūros arba nepriklausomų ekspertų atliktuose, viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamuose prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimuose nustatytais įkainiais, kurie taikomi tokioms pat išlaidoms įgyvendinant panašaus pobūdžio projektus ir panašiems paramos gavėjams. Europos Sąjungos struktūriniams fondams (Europos socialiniam fondui, Europos regioninės plėtros fondui, Europos sanglaudos fondui) taikomi rinkos kainų tyrimai (supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai) skelbiami interneto svetainės www.esinvesticijos.lt nuorodos „Dokumentai“ skyriaus „Tyrimai“ poskyryje „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“);

31.4. faktiškai patirtos, pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis;

31.5. patirtos (t. y. apmokėtos) įgyvendinant projektą, išskyrus bendrąsias išlaidas. Tačiau šios išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos Taisyklių tinkamų finansuoti išlaidų kategorijų sąraše, arba jeigu jos patirtos nesilaikant pirkimo procedūrų, nustatytų Viešųjų pirkimų įstatyme;

31.6. bendrosios išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su projekto parengimu ir administravimu ir kurios yra patirtos ne anksčiau kaip prieš 1 metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos, tačiau, jei parama projektui neskiriama arba jei pirkimai atlikti nesilaikant pirkimų procedūrų, nustatytų Viešųjų pirkimų įstatyme, nefinansuojamos;

31.7. projekto viešinimo išlaidos, patirtos vadovaujantis Viešinimo taisyklėmis ir neviršijančios jose nustatytos didžiausios išlaidų, skirtų viešinimo priemonėms, sumos;

31.8. patikrinamos projekto įgyvendinimo ir jo kontrolės laikotarpiu (pvz., patikrų vietoje, auditų metu įmanoma įsitikinti, kad tokios išlaidos buvo faktiškai patirtos);

31.9. nekeičiamos projekto įgyvendinimo metu, t. y. projekto išlaidos, numatytos paramos paraiškoje ir projekto finansiniame plane, jo įgyvendinimo metu negali būti keičiamos arba papildomos naujomis;

31.10. atitinkančios taikytinus ES ir nacionalinius standartus. Laikoma, kad įsigytos prekės atitinka ES ir nacionalinius standartus, jeigu jos pažymėtos ženklu „CE“ (ženklas „CE“ – įrodymas, kad įsigytas produktas buvo įvertintas ir atitinka ES saugos, sveikatos ir aplinkos apsaugos reikalavimus) arba jomis viešai ir laisvai prekiaujama Lietuvos Respublikoje (įsigijus išrašomi visi pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalomi pirkimo–pardavimo fakto patvirtinimo dokumentai, pateikiami atitikties standartams įrodymo dokumentai ar jų kopijos, jeigu pardavėjas tokius dokumentus privalo turėti);

31.11. pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais. Išlaidų pagrindimo dokumentai – rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktos sąskaitos, priėmimo–perdavimo aktai ar kiti dokumentai, kuriais pagrindžiamos patirtos išlaidos. Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai – banko sąskaitos išrašai, išrašai, pateikti naudojantis projekto koordinatoriaus internetinės bankininkystės paslaugomis ir pasirašyti pareiškėjo vadovo ar kito jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu, jeigu jis antspaudą privalo turėti. Visos išlaidos turi būti apmokamos per banko atsiskaitomąją sąskaitą, kuri yra skirta paramos projektui įgyvendinti lėšoms;

31.12. komandiruočių išlaidos:

31.12.1. negali viršyti įkainių, nustatytų Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“;

31.12.2. kai komandiruotės vieta į vieną pusę yra už mažiau kaip 400 km, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos kelionės viešuoju antžeminiu ir (arba) viešuoju vandens transportu;

31.12.3. kai komandiruotės vieta į vieną pusę yra daugiau kaip 400 km, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos lėktuvo ekonomine klase išlaidos arba kelionės viešuoju antžeminiu ir (arba) viešuoju vandens transportu išlaidos;

31.12.4. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, nakvynės išlaidos gali būti pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu komandiruotė trunka daugiau negu vieną dieną ir yra ne pareiškėjo teritorijoje. Tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – 30 (trisdešimt) Eur (be PVM) už vieną naktį;

31.12.5. kai komandiruotė yra į užsienį, vienos nakvynės išlaidos negali viršyti gyvenamojo ploto nuomos dienos normos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 1996 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 116 „Dėl dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų vykstantiems į užsienio komandiruotes“.

32. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:

32.1. projekto koordinavimo išlaidos (šios išlaidos negali viršyti 5 proc. visų pagal Taisykles tinkamų finansuoti projekto išlaidų):

32.1.1. kelionių ir (arba) transporto nuomos;

32.1.2. nakvynės;

32.1.3. sveikatos draudimo ir komandiruočių;

32.1.4. ryšių ir pašto;

32.1.5. vertimo;

32.1.6. susitikimų su projekto partneriais (renginio vietos nuomos, maitinimo);

32.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

32.2.1. bendrosios išlaidos (ne daugiau kaip 10 (dešimt) proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (skaičiuojama nuo visų tinkamų finansuoti išlaidų pagal Taisykles):

32.2.2. naujų prekių įsigijimo išlaidos. Motorinės transporto priemonės įsigijimas yra tinkama finansuoti išlaida tik tuo atveju, jeigu projekto pagrindinė idėja – mobilioji prekyba projekto pareiškėjo ir (arba) projekto partnerių įgyvendinamų vietos plėtros strategijų teritorijose pagaminta produkcija. Motorinių transporto priemonių klasifikavimas pagal kategorijas ir klases nustatytas Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“. Neremiamas transporto priemonių, kurios priskiriamos prie L ar jai prilygintos kategorijos (mopedai, motociklai, triračiai, keturračiai motociklai, bagiai, kt.), M kategorijos (lengvieji automobiliai ir autobusai) ir jai priskiriamų kėbulų tipų (išskyrus aštuonių sėdimų vietų transporto priemones, skirtas keleiviams vežti); N kategorijai priskiriamų kėbulų tipų, kurių kodai – N1, BAE, BAF, BAG, BAH, BAM, BC, BD, BAN, BAR, BAS; G kategorijai (visureigiai) ir jai priskiriamų kėbulų tipų; O kategorijai (priekabos ir puspriekabės) priskiriamų transporto priemonių, kurių kodas – DD (L kategorijos transporto priemonės priekaba); specialiosios paskirties transporto priemonių, kurių kodai – SA, SB, SC, SE, SJ, SN, SR, ST, SV ir SZ (pvz., gyvenamieji automobiliai, kemperiai), įsigijimas;

32.2.3. darbų ir paslaugų įsigijimas, kai darbų ir paslaugų rezultatais gali naudotis visi projekto parteriai, kurių veikla finansuojama iš EJRŽF ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Taip pat remiama:

32.2.3.1. projekte numatytai veiklai vykdyti skirtų gamybinių ir kitų būtinų statinių rekonstravimas ir (arba) kapitalinis remontas bei inžinerinių statinių, nurodytų Taisyklių 19.3 papunktyje, sukūrimas ir (arba) atnaujinimas. Projekte numatytai veiklai vykdyti skirtų gamybinių ir kitų būtinų statinių rekonstravimą ar kapitalinį remontą, taip pat inžinerinių statinių naują statybą atliekant ūkio būdu, finansuojamas tik naujų statybinių medžiagų įsigijimas;

32.2.3.2. leidinių leidyba. Šios išlaidos negali viršyti 5 proc. visų pagal šias Taisykles tinkamų finansuoti projekto išlaidų ir ne daugiau kaip 2000 Eur;

32.2.4. naujo juridinio asmens įregistravimo ir notaro paslaugų išlaidos;

32.3. PVM, kurio pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra tinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

33. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

33.1. neatitinkančios šiose Taisyklėse nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų kategorijų;

33.2. išlaidos, nesusijusios su projektu ir remiama veikla ir neįvardytos šiose Taisyklėse;

33.3. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų teisės aktuose, išskyrus atvejus, kai teisės aktu yra nustatyti įkainiai;

33.4. naujų pastatų statyba (išskyrus atvejus, numatytus šių Taisyklių 19.3 papunktyje);

33.5. laikinų statinių statyba;

33.6. nekilnojamojo turto įsigijimo išlaidos;

33.7. naudotų prekių įsigijimo išlaidos;

33.8. išperkamoji nuoma (lizingas);

33.9. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

33.10. studijos ir tyrimai;

33.11. popierinių leidinių leidyba (kai jie yra vienintelis projekto rezultatas ir (arba) projekto įgyvendinimo metu nėra pritaikomi ir naudojami praktikoje);

33.12. paramos paraiškos, projekto aprašo, jungtinės veiklos sutarties ir preliminarios jungtinės veiklos sutarties rengimo išlaidos;

33.13. stipendijos, dovanos, prizai (išskyrus, kai tai yra tiesiogiai susiję su projektu ir yra būtini projektui įgyvendinti);

33.14. leidinių prenumerata;

33.15. išlaidos, nepagrįstos faktine gautų prekių, atliktų darbų ar suteiktų paslaugų verte;

33.16. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, numatytų Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 3D-799 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“;

33.17. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas (paramos gavėjas) į atskaitą neįtraukė).

 

X SKYRIUS

PROJEKTŲ PIRMUMO ATRANKOS KRITERIJUS IR VERTINIMO ASPEKTAI

 

34. Projektų pirmumo atrankos vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

35. Sprendimai dėl bendradarbiavimo projektų pirmumo atrankos priimami ne vėliau, kaip per keturis mėnesius nuo paraiškos pateikimo dienos.

36. Projektų pirmumo atrankos kriterijus yra projekto aprėptis, t. y. dvisektorės VVG pasirašytos teritorinio ir (arba) tarptautinio bendradarbiavimo sutartys. Šio kriterijaus vertinimo aspektai yra:

36.1. dvisektorė VVG yra pasirašiusi tarptautinę bendradarbiavimo sutartį ne mažiau kaip su viena VVG, įgyvendinančia VPS Lietuvos teritorijoje ir:

36.1.1. 3 ir daugiau VVG, įgyvendinančių VPS kitoje ES valstybėje – 100 balų;

36.1.2. 2 VVG, įgyvendinančios VPS kitoje ES valstybėje – 90 balų;

36.1.3. 1 VVG, įgyvendinanti VPS kitoje ES valstybėje – 80 balų;

36.2. dvisektorė VVG yra pasirašiusi tarptautinio bendradarbiavimo sutartį:

36.2.1. su 3 ir daugiau VVG, įgyvendinančių VPS kitoje ES valstybėje – 70 balų;

36.2.2. su 2 VVG, įgyvendinančiomis VPS kitoje ES valstybėje – 60 balų;

36.2.3. su 1 VVG, įgyvendinančia VPS kitoje ES valstybėje – 40 balų;

36.3. dvisektorė VVG yra pasirašiusi teritorinę bendradarbiavimo sutartį:

36.3.1. su 3 ir daugiau VVG, įgyvendinančių VPS Lietuvos teritorijoje – 60 balų;

36.3.2. su 2 VVG, įgyvendinančiomis VPS Lietuvos teritorijoje – 50 balų;

36.3.3. su 1 VVG, įgyvendinančia VPS Lietuvos teritorijoje – 30 balų.

37. Didžiausias galimas projektų pirmumo atrankos balų skaičius vienam pareiškėjui yra 100. Privalomasis mažiausias projektų pirmumo atrankos balų skaičius – 30 balų. Jeigu projektų pirmumo atrankos vertinimo metu nustatoma, kad projektui neskirta privalomojo mažiausio 30 balų skaičiaus arba pagal kurį nors iš vertinimo aspektų nesurenkamas jam nustatytas privalomas mažiausias balų skaičius, paramos paraiška atmetama.

 

 

XI SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS, ADMINISTRAVIMAS, SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO ARBA NESKYRIMO PRIĖMIMO IR PARAMOS SUTARTIES SUDARYMO TVARKA

 

38. Paramos paraiškos priimamos taikant netiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą. Paramos paraiškas priima ir registruoja Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniai paramos administravimo skyriai adresais, nurodytais Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.

39. Agentūra paramos paraiškas vertina ir atlieka pateiktų paramos paraiškų patikras vietoje Administravimo taisyklių ir Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka.

40. Paramos paraiška ir jos priedai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir jų priedai nepriimami. Paramos paraiškos forma pateikiama šių Taisyklių 3 priede.

41. Paramos paraiška ir jos priedai turi būti pateikti spausdintine forma (surinkti kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos. Paramos paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba el. paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.

42. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.

43. Pareiškėjas per vieną paramos paraiškų teikimo laikotarpį gali pateikti tik vieną paramos paraišką pagal Priemonę. Pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas projekto, pateikto pagal Priemonę, įgyvendinimo laikotarpiu negali teikti naujos paramos paraiškos pagal Priemonę. Pakartotinai paramos pagal Priemonę galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnį pagal Priemonę finansuojamą projektą, t. y. pateikus galutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Jei pirmoji paramos paraiška nėra išregistruota arba nėra pasibaigęs ankstesnio pagal Priemonę finansuojamo projekto įgyvendinimo laikotarpis, kitos to paties pareiškėjo pateiktos paramos paraiškos atmetamos.

44. Informacija apie paramos paraiškas, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skelbiama Agentūros interneto svetainėje, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat bendrą registruotų paramos paraiškų ir paramos paraiškų, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skaičių.

45. Sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priima Agentūra, vadovaudamasi Agentūros projektų atrankos komiteto rekomendacijomis, ir apie jį informuoja Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

46. Agentūra po sprendimo skirti paramą Administravimo taisyklių nustatyta tvarka inicijuoja paramos sutarties sudarymą.

47. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, šios sutarties įsigaliojimo dieną tampa paramos gavėju.

48. Paramos gavėjas, teikdamas galutinį mokėjimo prašymą, kartu pateikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, o 5 metus po galutinio lėšų išmokėjimo per 4 mėnesius kiekvieniems kalendoriniams metams pasibaigus, – užbaigto projekto metinę ataskaitą. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto svetainėje.

 

XII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

49. Mokėjimo prašymai teikiami Agentūrai ir administruojami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje.

50. Paramos gavėjas gali pateikti iki 4 mokėjimo prašymų (įskaitant galutinį mokėjimo prašymą). Konkretus mokėjimo prašymų skaičius bei mokėjimo prašymų pateikimo terminai nurodomi paramos sutartyje.

51. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas bei galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

52. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.

53. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, mokėjimo prašymas užregistruojamas, tačiau pareiškėjas raštu turi Agentūrai paaiškinti priežastis ir pateikti dokumentus, kuriuose pagrindžiamos vėlavimo priežastys. Sankcijos dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo nustatomos vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Sankcijų metodika).

54. Mokėjimo prašymai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Su mokėjimo prašymu pridedami dokumentai (pvz., išlaidų pagrindimo dokumentai) gali būti pateikiami originalo kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai nepriimami.

55. Priemonei taikomas išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas. Avanso mokėjimas (fiksuota suma) yra atliekamas po paramos sutarties pasirašymo, avansas gali siekti iki 40 proc. skirtos paramos.

56. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

SANKCIJOS

 

57. Paramos gavėjui, netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą, taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Sankcijų metodikoje.

58. Paramos gavėjui pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą Sankcijų pareiškėjams, paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2013 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. BR1-83 „Dėl Sankcijų pareiškėjams, paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikos patvirtinimo“.

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Projekto įgyvendinimo priežiūra ir patikros vietoje vykdomos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

60. Pareiškėjai dėl paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimo ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimo turi teisę apskųsti Agentūros ir (arba) Ministerijos veiksmus arba neveikimą Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

61. Dokumentų saugojimo tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.

62. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

63. Pasikeitus Taisyklėms, nauji reikalavimai taikomi vienodai visiems pareiškėjams, išskyrus atvejus, kai pakeitimo įsakyme numatyta kitaip.

______________