LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

2005 M. BIRŽELIO 17 D. ĮSAKYMO NR. A1-171 „DĖL GINČŲ DĖL NEĮGALUMO LYGIO IR DARBINGUMO LYGIO NUSTATYMO NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO   

 

2020 m. gruodžio 22 d. Nr. A1-1290

Vilnius

 

P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 17 d. įsakymą Nr. A1-171 „Dėl Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

ĮSAKYMAS

 

DĖL GINČŲ DĖL NEĮGALUMO LYGIO, DARBINGUMO LYGIO, SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ IR SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ LYGIO NUSTATYMO NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 23 straipsnio 2 dalimi,

tvirtinu Ginčų dėl neįgalumo lygio, darbingumo lygio, specialiųjų poreikių ir specialiųjų poreikių lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašą:

2.1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

GINČŲ DĖL NEĮGALUMO LYGIO, DARBINGUMO LYGIO, SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ IR SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ LYGIO NUSTATYMO NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS“.

2.2. Pakeičiu I skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS“.

2.3. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Ginčų dėl neįgalumo lygio, darbingumo lygio, specialiųjų poreikių ir specialiųjų poreikių lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja skundų (prašymų) dėl neįgalumo lygio, darbingumo lygio, specialiųjų poreikių ir specialiųjų poreikių lygio nustatymo padavimą, priėmimą, pasirengimą juos nagrinėti, nagrinėjimą, sprendimo priėmimą, sprendimo vykdymą ir jo apskundimą.“

2.4. Pakeičiu II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

SKUNDO (PRAŠYMO) PADAVIMAS, PRIĖMIMAS IR PASIRENGIMAS JĮ NAGRINĖTI“.

2.5. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Pareiškėjas turi teisę apskųsti Komisijai Tarnybos priimtus sprendimus dėl:

6.1. neįgalumo lygio, jo atsiradimo laiko, termino;

6.2. darbingumo lygio, jo priežasties, atsiradimo laiko, termino;

6.3. profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio asmenims iki 18 metų, kurie yra (buvo) draudžiami valstybiniu socialiniu draudimu, ir asmenims, vyresniems kaip 18 metų;

6.4. neįgaliųjų darbo pobūdžio ir sąlygų;

6.5. specialiojo nuolatinės slaugos poreikio, specialiojo nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio, specialiojo lengvojo automobilio įsigijimo ir jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos poreikio ir šių poreikių terminų nustatymo;

6.6. netekto darbingumo procentų;

6.7. specialiųjų poreikių lygio ir jo termino nustatymo;

6.8. neįgalių asmenų automobilių statymo kortelės išdavimo;

6.9. neįgaliojo pažymėjimo išdavimo ir keitimo.“

2.6. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Skunde (prašyme) turi būti nurodyta:

7.1. Komisijos, kuriai skundas (prašymas) paduodamas, pavadinimas;

7.2. pareiškėjo vardas, pavardė, gimimo data ar juridinio asmens pavadinimas ir kodas, juridinio asmens buveinės adresas ar kitas adresas korespondencijai, fizinio asmens deklaruotos gyvenamosios vietos adresas ar kitas adresas korespondencijai, telefono ryšio numeris, jeigu pareiškėjas turi, – elektroninio pašto adresas;

7.21. jei skundą (prašymą) paduoda pareiškėjo atstovas pagal įstatymą ar įgaliotas atstovas (toliau – atstovas), – atstovo vardas, pavardė, gimimo data ar juridinio asmens pavadinimas ir kodas, juridinio asmens buveinės adresas ar kitas adresas korespondencijai, fizinio asmens deklaruotos gyvenamosios vietos adresas ar kitas adresas korespondencijai, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, atstovavimo pagrindas ir kartu su skundu (prašymu) teikiami jį patvirtinantys dokumentai ar patvirtintos šių dokumentų kopijos;

7.3. konkretus skundžiamas Tarnybos sprendimas, jo priėmimo data, aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo skundą (prašymą), ir kartu su skundu (prašymu) teikiami dokumentai, pagrindžiantys skundą (prašymą), ar patvirtintos šių dokumentų kopijos;

7.4. trečiųjų suinteresuotų asmenų vardai, pavardės, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas ar kitas adresas korespondencijai (juridinio asmens pavadinimas ir kodas, buveinės adresas ar kitas adresas korespondencijai);

7.5. pageidavimas dėl dalyvavimo Komisijos posėdyje.“

2.7. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Skundas (prašymas) Komisijai gali būti paduodamas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo raštiško Tarnybos priimto sprendimo gavimo dienos.“

2.8. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Skundas (prašymas) turi būti pasirašytas pareiškėjo ar jo atstovo. Jei skundas (prašymas) paduodamas elektroninio ryšio priemonėmis, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.“

2.9. Pakeičiu 10 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

10. Gauti skundai (prašymai) registruojami Komisijos dokumentų valdymo sistemoje, nurodant:“.

2.10. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Pradėtos skundų (prašymų) bylos perduodamos Komisijos pirmininkui, kuris sprendžia, ar priklauso Komisijos kompetencijai nagrinėti gautą skundą (prašymą), ar skundas (prašymas) paduotas nepraleidus skundo (prašymo) padavimo termino.“

2.11. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Komisijos nario padėjėjas ar sekretorius-referentas pirmininko pavedimu raštu informuoja Tarnybą apie gautą skundą (prašymą) (nurodo skundo (prašymo) gavimo datą, pareiškėjo vardą, pavardę, gimimo datą, jeigu pareiškėjui atstovauja atstovas, ‒ atstovo vardą, pavardę, gimimo datą ar juridinio asmens pavadinimą ir kodą) ir paprašo pateikti Komisijai dokumentus, reikalingus sprendimui priimti, ar patvirtintas jų kopijas bei kitą reikalingą informaciją, susijusią su skundo (prašymo) nagrinėjimu. Prašoma informacija turi būti susijusi su negalios nustatymu, nurodoma, kokie konkretūs duomenys yra prašomi, neturi būti prašoma daugiau informacijos, negu reikia skundui išnagrinėti.“

2.12. Papildau 151 punktu:

151. Komisijos pirmininkas paveda komisijos nariui nagrinėti skundą (prašymą).“

2.13. Pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

SKUNDO (PRAŠYMO) NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS“.

2.14. Pakeičiu 26.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

26.2. jeigu jis arba jo giminaičiai yra tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuoti skundo (prašymo) nagrinėjimo baigtimi arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jo nešališkumo.“

2.15. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Komisija priima vieną iš šių sprendimų:

31.1 skundą (prašymą) atmesti, Tarnybos sprendimą paliekant nepakeistą;

31.2. skundą (prašymą) patenkinti, įpareigojant Tarnybą per Komisijos nustatytą laiką pakeisti sprendimą.“

2.16. Pakeičiu IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

IV SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMO VYKDYMAS IR JO APSKUNDIMAS“.

2.17. Pakeičiu V skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                            Monika Navickienė