herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIENKARTINIŲ PAŠALPŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 18 d. Nr. T-245

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio 5 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vienkartinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 27 d. sprendimą Nr. T-17 „Dėl Vienkartinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2014 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. T-245

 

VIENKARTINIŲ PAŠALPŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vienkartinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato vienkartinių pašalpų dydžius ir skyrimo sąlygas, prašymų teikimo ir nagrinėjimo tvarką.

2. Pagrindinės šio Tvarkos aprašo sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 2 straipsnyje pateiktas sąvokas.

3. Vienkartinė pašalpa gali būti skiriama nuolatiniams Lietuvos Respublikos gyventojams, kurie yra deklaravę gyvenamąją vietą Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) arba įtraukti į savivaldybės gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.

4. Vienkartinė pašalpa mokama iš savivaldybės biudžete socialinei paramai skirtų lėšų.

5. Vienkartinė pašalpa skiriama siekiant padėti bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, atsidūrusiam sunkioje materialinėje padėtyje, susidariusioje dėl įvykusios nelaimės, asmens sveikatos sutrikimų, kada nepakanka valstybės teikiamos socialinės paramos ir yra išnaudotos visos kitų pajamų gavimo galimybės bei artimųjų ar bendruomenės parama. Vienkartinė pašalpa neužtikrina ilgalaikio ekonominio ir socialinio saugumo, o tik padeda bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui išgyventi sunkioje situacijoje.

6. Skiriant vienkartinę pašalpą įskaitomos bendrai gyvenančio asmens arba vieno gyvenančio asmens visos gaunamos pajamos, išskyrus gautas vienkartines socialines išmokas ir kompensacijas už būsto šildymą.

7. Šiuo aprašu privalo vadovautis savivaldybės administracijos seniūnijos ir Socialinės paramos ir sveikatos skyrius.

 

II. VIENKARTINĖS PAŠALPOS DYDŽIAI IR SKYRIMO SĄLYGOS

 

8. Vienkartinė pašalpa gali būti skiriama bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, įvertinus buities sąlygas, gaunamas pajamas, turimą turtą ir kitas turinčias reikšmės aplinkybes, šiais atvejais:

8.1. nukentėjus nuo gaisro, stichinės ar ekologinės nelaimės, kai žala padaryta nuosavybės teise turimam:

8.1.1. gyvenamajam būstui ir jei ši gyvenamoji patalpa deklaruota kaip bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens gyvenamoji vieta, jei nebuvo išmokėtas draudimas, – iki 20 bazinių socialinių išmokų dydžio;

8.1.2. ūkinės paskirties pastatams, jei nebuvo išmokėtas draudimas, – iki 10 bazinių socialinių išmokų dydžio;

8.2. asmens dokumentams tvarkyti – iki 1 bazinės socialinės išmokos dydžio;

8.3. grįžus iš laisvės atėmimo vietų, kardomojo kalinimo vietų, socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigų – iki 2 bazinių socialinių išmokų dydžio;

8.4. gydymosi išlaidoms kompensuoti sunkios ligos, nurodytos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintame sunkių ligų sąraše, traumos ar sudėtingos operacijos atvejais, kai pajamos vienam šeimos nariui neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžio, ar ortopedijos techninės priemonės įsigijimo išlaidoms kompensuoti – iki 8 bazinių socialinių išmokų dydžio;

8.5. sumokėti už sveikatos draudimą, kai jo neturinčiam asmeniui reikalingas gydymas (lėšos pervedamos valstybinėms ligonių kasoms), – iki 2 bazinių socialinių išmokų dydžio;

8.6. sunkios materialinės padėties atveju, kai pajamos vienam šeimos nariui neviršija 1,5 valstybės remiamų pajamų dydžio, – iki 4 bazinių socialinių išmokų dydžio;

8.7. įsigyti kietajam kurui, kai bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo dėl objektyvių priežasčių negali gauti kompensacijos kietajam kurui įsigyti Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nustatyta tvarka, – iki 3 bazinių socialinių išmokų dydžio;

8.8. kitais šiame tvarkos apraše nenumatytais atvejais, pateikus dokumentus, pagrindžiančius vienkartinės pašalpos skyrimo būtinumą, – iki 3 bazinių socialinių išmokų dydžio.

9. Asmuo, grįžęs iš laisvės atėmimo vietų, kardomojo kalinimo vietų, socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigų, turi teisę kreiptis dėl vienkartinės pašalpos esant visoms būtinoms sąlygoms:

9.1. jei nuo grįžimo laiko praėjo ne daugiau kaip 2 mėnesiai;

9.2. išbuvo minimose vietose ne trumpiau kaip 6 mėnesius;

9.3. yra įsiregistravęs teritorinėje darbo biržoje (išskyrus atvejus, kai asmuo įsidarbina, pradeda mokytis dienine forma arba turi neįgalumą, kai netektas darbingumas yra 60 ir daugiau procentų, arba įsiregistruoti negali dėl pateisinamų priežasčių);

9.4. jei negauna kitų pajamų.

10. Vienkartinė pašalpa skiriama vieną kartą per kalendorinius metus.

11. Jei vienkartinė pašalpa neskiriama, pakartotinai dėl pašalpos skyrimo asmuo gali kreiptis po 6 mėnesių.

12. Vienkartinė pašalpa neskiriama, jeigu bendrai gyvenantis asmuo arba vienas gyvenantis asmuo:

12.1. nesudaro galimybės seniūnijų socialinio darbo organizatoriams ar specialistams saugiai įvertinti gyvenimo sąlygas arba pareiškėjas ne mažiau kaip du kartus nerandamas namuose;

12.2. nepateikė visų reikiamų dokumentų per mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.

 

III. PRAŠYMŲ PATEIKIMO TVARKA

 

13. Prašymą skirti vienkartinę pašalpą asmuo pateikia gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatoriui arba specialistui.

14. Prašyme išsamiai nurodomi vienkartinės pašalpos reikalingumo motyvai ir kartu pateikiami šie dokumentai:

14.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (išskyrus šio Tvarkos aprašo 8.2 punkte nurodyti asmenys);

14.2. pažyma apie bendrai gyvenančio asmens arba vieno gyvenančio asmens (neatsižvelgiant į tai, kur jie deklaruoja gyvenamąją vietą) paskutinių 3 mėnesių iki kreipimosi pajamas arba kreipimosi mėnesio, jeigu palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais pasikeitė pajamų šaltinis;

14.3. priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažyma – gaisro ar stichinės nelaimės atveju;

14.4. pažymėjimas apie paleidimą iš laisvės atėmimo įstaigos, jeigu kreipiasi asmuo, grįžęs iš laisvės atėmimo vietų, kardomojo kalinimo vietų, socialinės ir psichologinės reabilitacijos įstaigų;

14.5. gydymo įstaigos pažymos apie ligas ar traumas;

14.6. gydymo išlaidas įrodantys dokumentai (sąskaitos faktūros kartu su apmokėjimo čekiais, kai buvo atlikta mokama operacija, pirkti nekompensuojami vaistai ar medicininės priemonės ir kt.);

14.7. kiti dokumentai, reikalingi vienkartinei pašalpai skirti.

15. Seniūnijų socialinio darbo organizatoriai ar specialistai įvertina bendrai gyvenančio asmens arba vieno gyvenančio asmens pajamas, esant būtinumui – turtą, nustato poreikį gauti vienkartinę pašalpą ir surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte turi būti aprašyta bendrai gyvenančio asmens arba vieno gyvenančio asmens socialinė ir materialinė padėtis, gyvenimo būdas ir sąlygos, išvada apie vienkartinės pašalpos būtinumą.

16. Seniūnijos socialinio darbo organizatoriai ar specialistai, gavę duomenų, kad asmuo nuslėpė arba pateikė neteisingą informaciją apie gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis, užimtumą ar kitus duomenis, turi teisę pareikalauti pateikti papildomus dokumentus, įrodančius pareiškėjo teisę į vienkartinę pašalpą.

17. Seniūnijų socialinio darbo organizatoriai ar specialistai gautus asmenų prašymus dėl vienkartinės pašalpos skyrimo pateikia savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus atsakingam specialistui.

 

IV. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR PAŠALPŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

18. Prašymus nagrinėja Savivaldybės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Komisija), kurios sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

19. Komisija apsvarsto gautus prašymus, išanalizuoja dokumentus ir pateikia savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui motyvuotą išvadą dėl vienkartinės pašalpos skyrimo (neskyrimo).

20. Vienkartinė pašalpa skiriama savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymu.

21. Komisijai priėmus sprendimą neskirti vienkartinės pašalpos, pareiškėjui per 5 darbo dienas išsiunčiamas (įteikiamas) motyvuotas savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens atsakymas.

22. Vienkartinė pašalpa pervedama į pareiškėjo nurodytą sąskaitą banke arba paštą. Asmenims ar šeimoms, patyrusiems socialinę riziką arba nesugebantiems disponuoti pinigais ir naudojantiems išmokas ne pagal paskirtį, atsižvelgiant į seniūnijų socialinio darbo organizatorių ar specialistų rekomendaciją, vienkartinė pašalpa gali būti skiriama nepiniginiu būdu.

23. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus atsakingas specialistas vienkartinių pašalpų gavėjų duomenis ir paskirtų vienkartinių pašalpų dydžius suveda į kompiuterinę programą „Parama“.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Asmuo atsako už pateiktos informacijos apie bendrai gyvenančius asmenis, gaunamas pajamas, turimą turtą ir pateiktų duomenų teisingumą.

25. Lėšų, skirtų vienkartinėms pašalpoms išmokėti, panaudojimo kontrolę vykdo Kontrolės ir audito tarnyba.

26. Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimas dėl vienkartinės pašalpos skyrimo (neskyrimo) gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

___________________