ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. GEGUŽĖS 28 D. SPRENDIMO NR. T-149 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. kovo 31 d. Nr. T-148

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi (2016 m. kovo 25 d. įstatymo redakcija Nr. XII-2278), 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Šiaulių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T-149 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 11.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

11.1. skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas;“

1.2. Pakeisti 11.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

11.2. sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas.“

1.3. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Meras ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki Savivaldybės tarybos posėdžio sudaro Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkę, įtraukdamas svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais. Darbotvarkėje gali būti nedaugiau kaip 60 svarstytinų klausimų. Jei meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkę neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Savivaldybės taryba. Posėdžio pradžioje darbotvarkė yra tvirtinama, ji gali būti papildyta ar pakeista Savivaldybės tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jei tarybos sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios ir buvo publikuoti Šiaulių rajono savivaldybės interneto svetainėje. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu. Ekstremalių įvykių, atitinkančių Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras turi teisę pateikti Savivaldybės tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka, ne pagal nustatytą tvarką.“

1.4. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Jeigu tarybos narys negali atvykti į tarybos, komiteto ar komisijos posėdį, apie tai jis raštu praneša Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojui ne vėliau kaip prieš posėdį, nurodydamas priežastį. Pranešimas apie nedalyvavimą pateikiamas tiesiogiai Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojui arba elektroninėmis priemonėmis.“

1.5. Pakeisti 63 punktą ir jį išdėstyti taip:

63. Savivaldybės meras ir/arba Tarybos narys Savivaldybės tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Savivaldybės tarybą  apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Savivaldybės taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Informacija apie nusišalinimą pateikiama ir nusišalinama vadovaujantis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2016 m. vasario 24 d. rezoliucija Nr. KS-18 „Dėl savivaldybės mero ir savivaldybės tarybos narių nusišalinimo.

Tarybos narys privalo ištraukti registracijos kortelę ir išeiti iš posėdžių salės, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai bei finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą (nusišalinti nuo rengimo, svarstymo ir priėmimo sprendimų dėl atlyginimo, priedų, priemokų, dėl šeimos ir artimųjų įdarbinimo Savivaldybei pavaldžioje įstaigoje, įmonėje, organizacijoje ir kt.).

Tarybai sprendžiant klausimą, dėl kurio suinteresuotas ne vienas, o keli Savivaldybės tarybos nariai, vadovaujantis įprasta nusišalinimo tvarka, nusišalina suinteresuotų Savivaldybės tarybos narių grupė, kai jų yra mažiau nei pusė posėdyje dalyvaujančių tarybos narių.Kai sprendimas yra susijęs su daugumos Savivaldybės tarybos narių privačiais interesais, sprendimas (jeigu įmanoma) turėtų būti išskaidomas į dalis, dėl kiekvienos dalies balsuojama atskirai, o tarybos narys privalo nusišalinti nuo tos sprendimo dalies, kuria yra suinteresuotas.

Kai tokio sprendimo neįmanoma išskaidyti į dalis, o sprendimas yra susijęs su daugumos Savivaldybės tarybos narių privačiais interesais ir jiems nusišalinus sprendimo priimti būtų neįmanoma, tarybos nariai balsų dauguma gali nuspręsti dalyvauti tolesnėje procedūroje ir klausimą spręsti iš esmės.

Savivaldybės taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Šiaulių rajono savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“

1.6. Pakeisti 115 punktą ir jį išdėstyti taip:

115. Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikotarpiui, sudarydama Antikorupcijos komisiją ir Etikos komisiją, šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš tarybos narių. Jeigu yra paskelbta Savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūrą meras teikia Savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) rašytiniu siūlymu. Jeigu Savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūros, Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių mero teikimu skiria Savivaldybės taryba. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūrą balsavo posėdyje dalyvaujančių tarybos narių dauguma.“.

1.7. Papildyti nauju  118¹ punktu ir jį išdėstyti taip:

118¹. Antikorupcijos komisija tarybos (tarybos narių) ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant Savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, kai, ne mažiau kaip 1/3 tarybos narių ar mero nuomone, rengiamu sprendimo projektu numatomas teisinis reguliavimas gali paveikti korupcijos mastą. Atlikus vertinimą, komisija pateikia išvadą subjektams, kurių iniciatyva buvo atliktas antikorupcinis vertinimas.“

1.8. Pakeisti 141 punktą ir jį išdėstyti taip:

141. Meras ne rečiau kaip kartą per metus iki gegužės 1 d. atsiskaito Savivaldybės tarybai už savo veiklą, rengia ir pateikia rinkėjams ir Savivaldybės bendruomenei Savivaldybės veiklos ataskaitą. Savivaldybės mero ataskaita tvirtinama Savivaldybės tarybos posėdyje. Savivaldybės tarybos veiklos ataskaita išklausoma tarybos posėdyje ir dėl Savivaldybės tarybos veiklos ataskaitos sprendimas nepriimamas. Savivaldybės veiklos ataskaitos santrauka paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Savivaldybės veiklos ataskaita gali būti pateikiama susitikimų su bendruomenėmis (ar jų atstovais) metu ir/arba regioninės televizijos laidose.“

1.9. Pakeisti 142 punktą ir jį išdėstyti taip:

142. Mero pavaduotojas atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus, taip pat Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, kituose teisės aktuose, Reglamente mero pavaduotojui nustatytus įgaliojimus. Kai meras negali eiti pareigų, mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis Savivaldybės tarybos narys atlieka visas jo pareigas (Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 19 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais), išskyrus Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 4–8 ir 15–22 punktuose numatytus įgaliojimus. Tokiu atveju 15–22 punktuose numatytus mero įgaliojimus atlieka Savivaldybės taryba. Mero pavaduotojas pirmininkauja Savivaldybės tarybos posėdžiui, kai meras priimant sprendimą negali dalyvauti. Merui negalint eiti pareigų dėl ligos, atostogų ar kitų objektyvių priežasčių, mero pavaduotojas atlieka mero pareigas be atskiro pavedimo.“

1.10. Pakeisti 204 punktą ir jį išdėstyti taip:

204. Savivaldybės administracijos direktorius ir Savivaldybės kontrolierius (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba) kartą per metus atsiskaito Savivaldybės tarybai už savo veiklą praėjusiais metais. Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos), Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės administracijos ataskaitos turi būti pateiktos Savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų gegužės 1 d. Savivaldybės administracijos direktorius atsiskaito už savo ir Savivaldybės administracijos veiklą teikdamas veiklos ataskaitą Savivaldybės merui ir Savivaldybės tarybai. Savivaldybės administracijos direktoriaus parengtų ataskaitų projektai, iki pateikiant svarstyti Savivaldybės tarybai ir merui, turi būti apsvarstomi komitetų posėdžiuose.“

1.11. Pakeisti 205 punktą ir jį išdėstyti taip:

205. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės administracijos, Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos ataskaitas, ataskaitų santraukos paskelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje ir kituose šaltiniuose, jei tai numatyta teisės aktuose. Savivaldybės administracijos direktoriaus veiklos ataskaita gali būti pateikiama susitikimų su bendruomenėmis (ar jų atstovais) metu ir/arba regioninės televizijos laidose. Savivaldybės gyventojai su Savivaldybės administracijos direktoriaus veiklos ataskaita supažindinami per tris mėnesius nuo jos patvirtinimo dienos.“

1.12. Pakeisti 208 punktą ir jį išdėstyti taip:

208. Biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės kontroliuojamų uždarųjų akcinių bendrovių vadovų ataskaitas Savivaldybės taryba turi apsvarstyti (patvirtinti) iki kiekvienų metų gegužės 1 dienos.“

1.13. Pakeisti 209 punktą ir jį išdėstyti taip:

209. Sprendimų projektus su įstaigų ir bendrovių vadovų ataskaitomis Savivaldybės tarybai teikia Savivaldybės administracija.“

1.14. Pakeisti 213.11  papunktį ir jį išdėstyti taip:

213.11. Savivaldybės tarybos narys ar Savivaldybės tarybos narys – meras patekęs į situaciją, kai atliekant pareigas ar Savivaldybės tarybos komiteto, komisijos, frakcijos ar darbo grupės ir kt.  posėdžių ar pasitarimų metu reikia priimti su savo (ar artimo asmens) privačiais interesais susijusį sprendimą (ar dalyvauti jį priimant), prieš pradedant klausimo rengimą (aptarimą), svarstymą ar priėmimą privalo nusišalinti vadovaudamasis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2016 m. vasario 24 d. rezoliucija Nr. KS-18 „Dėl savivaldybės mero ir savivaldybės tarybos narių nusišalinimo“. Jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, jokia  forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą;“

1.15. Pakeisti 218 punktą ir jį išdėstyti taip:

218. Savivaldybės taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus pateikia Savivaldybės bendruomenei viešą savo veiklos ataskaitą. Ataskaitą Savivaldybės tarybos vardu pateikia Savivaldybės meras. Savivaldybės tarybos veiklos ataskaita išklausoma tarybos posėdyje ir dėl Savivaldybės tarybos veiklos ataskaitos sprendimas nepriimamas. Savivaldybės tarybos veiklos ataskaitos santrauka paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Ataskaita gali būti pateikiama susitikimų su bendruomenėmis (ar jų atstovais) metu ir/arba regioninės televizijos laidose. Siekdama garantuoti vietos savivaldos principų ir teisių įgyvendinimą bendruomenės interesais, taryba, bendraudama su gyventojais, taiko šias formas ir būdus.“      

2. Nustatyti, kad šio sprendimo 1.1, 1.2, 1.6 papunkčiai įsigalioja Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso įsigaliojimo dieną.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Antanas Bezaras