LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2009 M. LAPKRIČIO 10 D. ĮSAKYMO NR. D1-677 „DĖL DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) INVESTICIJŲ PLANO RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. rugsėjo 19 d. Nr. D1-620

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano rengimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Investicijų planas yra daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo etapas, kuriame, įvertinus architektūros, aplinkos, kraštovaizdžio, nekilnojamojo kultūros paveldo vertybių ir jų teritorijų apsaugos reikalavimus, pagal namo energinio naudingumo sertifikato ir namo fizinės būklės tyrimo ir vertinimo duomenis ir reikalavimus pagrindžiamos namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės nustatant jų energinį ir ekonominį efektyvumą, investicijų dydį ir jų paskirstymą butų ir kitų patalpų savininkams, nustatomos pagrindinės techninės užduoties sąlygos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) techniniam darbo projektui parengti. Techninis darbo projektas rengiamas butų ir kitų patalpų savininkams Valstybės paramos įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka patvirtinus Investicijų planą ir gavus preliminarų projekto finansuotojo sutikimą dėl techninio darbo projekto rengimo ir (ar) atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo finansavimo ir kredito suteikimo, jeigu techninio darbo projekto parengimo ir (ar) atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo išlaidas numatoma apmokėti lengvatinio kredito lėšomis. Techninis darbo projektas rengiamas vadovaujantis Statybos įstatymu ir statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ 11 priedo nuostatomis.“;

1.2. pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestinė kaina nustatoma sumuojant skaičiuojamąją statybos darbų kainą, projektavimo darbų kainą (įskaitant Investicijų planą ir projekto ekspertizę), statinio statybos techninės priežiūros ir projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas (projektavimo darbų ir statybos techninės priežiūros paslaugų kaina nustatoma atsižvelgus į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 2.5 ir 2.51 papunkčiuose nurodytus šių išlaidų apmokėjimo ir kompensavimo dydžius. Administravimo išlaidų dydis apskaičiuojamas šio nutarimo 2.6 papunktyje nustatytą valstybės kompensuojamą administravimo išlaidų tarifą (pridėjus PVM) padauginus iš namo naudingojo (bendrojo) ploto (m2) ir Investicijų plane numatytos Projekto įgyvendinimo trukmės (mėnesiais).“;

1.3.    pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Projekto finansavimo planas rengiamas vadovaujantis projekto rengimo ir įgyvendinimo suvestine kaina, užsakovo pateiktais duomenimis apie butų ir kitų patalpų savininkų planus finansuoti projektą savo lėšomis, taip pat kitomis lėšomis (jei tokios numatytos ir patvirtintos atitinkamomis sutartimis), neįskaitant valstybės paramos, kuri suteikiama kompensuojant išlaidas ar jų dalį tik įgyvendinus projektą arba jo pirmąjį etapą. Finansavimo plane nurodomos butų ir kitų patalpų savininkų nuosavos lėšos, kredito dydis ir kitos lėšos (jei jos numatytos). Valstybės paramos dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Valstybės paramos taisyklėmis. Atsižvelgus į valstybės paramos kompensuojant 15 procentų investicijų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, teikimo tvarką ir sąlygas, nustatytas Valstybės paramos taisyklėse, apskaičiuojamas ir nurodomas laikotarpis, per kurį ši valstybės parama būtų suteikta nurašant lengvatinio kredito palūkanas iki 0 procentų, kol bendra nurašytų lengvatinio kredito palūkanų suma pasiekia apskaičiuotą 15 procentų sumą.“;

1.4. pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Finansavimo planas detalizuojamas parengiant preliminarų investicijų paskirstymą butų ir kitų patalpų savininkams. Paskirstant lėšas butų ir kitų patalpų savininkams, įvertinamos bendrosios investicijos, kurios paskirstomos proporcingai daliai bendrojoje nuosavybėje (buto ir kitų patalpų naudingajam (bendrajam) plotui ir individualios investicijos (buto ar kitų patalpų langų keitimui, balkonų įstiklinimui, rekuperacinių (vėdinimo) sistemų, nesusietų su bendrosiomis pastato inžinerinėmis sistemomis ir skirtų vienos patalpos savininko poreikiams tenkinti, įrengimui ir kitoms priemonėms). Apskaičiuojama investicijų suma, atėmus numatomą valstybės paramą pagal projekto užbaigimo metu galiojančias valstybės paramos teikimo sąlygas, ir kredito suma, tenkanti kiekvienam butui ar kitai patalpai. Be to, kiekvienam butui ar kitai patalpai apskaičiuojamas preliminarus kredito grąžinimo ir palūkanų apmokėjimo mėnesinės įmokos tarifas (eurais/m2 patalpų naudingojo (bendrojo) ploto) įvertinus valstybės paramos kompensuojant 15 procentų investicijų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, teikimo sąlygas nurašant lengvatinio kredito palūkanas iki 0 procentų, kol bendra nurašytų lengvatinio kredito palūkanų suma pasiekia apskaičiuotą 15 procentų sumą.“;

1.5. pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Preliminari mėnesinė įmoka (eurais/m2) neturi būti didesnė už didžiausią (leistiną) mėnesinę įmoką, kuri nustatoma pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 2.4. papunktyje pateiktą formulę. Apskaičiuojant preliminarų mėnesinės įmokos dydį, taip pat turi būti įvertinta lėšų skolinimosi įtaka techniniam darbo projektui parengti ir (ar) statybos techninei priežiūrai vykdyti.“;

1.6. pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Apskaičiuojant didžiausios mėnesinės įmokos dydį pagal nurodytą formulę, įvertinama esamos padėties skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų atitiktis faktinėms šiluminės energijos sąnaudoms pagal Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelėje pateiktus rodiklius. Jeigu skirtumas tarp skaičiuojamųjų ir faktinių šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui viršija 15 procentų, skaičiuojamieji šiluminės energijos sąnaudų rodikliai Ee ir Ep gali būti nustatomi atsižvelgus į faktinį šiluminės energijos sąnaudų rodiklį, nurodytą Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelės 4.1.3 papunktyje. Tada Ee = Ef, kWh/m², Ep = Ef x(1-es), kur: Ee – skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus prieš namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą; Ep – skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus įgyvendinus namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą; Ef – faktinės šiluminės energijos sąnaudos, nurodytos Tvarkos aprašo 1 priedo 3 lentelės 4.1.3 papunktyje; es – skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų patalpų šildymui sumažėjimo, palyginus su esama padėtimi, procentinė dalis, nurodyta Tvarkos aprašo 1 priedo 5 lentelės 6.3 papunktyje. Jei preliminarus mėnesinės įmokos tarifas, tenkantis konkrečiam butui, viršija didžiausią (leistiną) įmoką, tvirtinant Investicijų planą reikia gauti to buto savininko sutikimą raštu arba koreguojamas investicijų dydis ar ilginamas kredito grąžinimo terminas.“;

1.7. pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Patikslintas Investicijų planas pateikiamas bendrojo naudojimo objektų valdytojui arba savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriui (jeigu paskirtas), kuris įvertina Investicijų plano atitiktį jo rengimo techninei užduočiai ir jo priėmimo faktą patvirtina savo parašu ant Investicijų plano antraštinio lapo. Ant investicijų plano antraštinio lapo pasirašo Investicijų plano rengimo vadovas ir rengėjai. Investicijų plano rengimo vadovas pasirašo ant kiekvieno investicijų plano lapo. Jei Investicijų planas rengiamas pagal savivaldybės programos įgyvendinimo administratoriaus arba savivaldybės užsakymą, parengtas Investicijų plano projektas turi būti suderintas su namo bendrojo naudojimo objektų valdytoju, kuris įvertina projekto atitiktį namo būklei ir jo atnaujinimo poreikiams ir projekto derinimo faktą patvirtina savo parašu ant Investicijų plano antraštinio lapo. Parengus Investicijų planą atliekama jo ekspertizė, jeigu ji privaloma pagal Statybos įstatymą. Ekspertizė neįeina į investicijų plano sudėtį ir vykdoma pagal atskirą užsakymą.“;

1.8. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Gavus ekspertizės išvadą, jei ji privaloma, Investicijų planas teikiamas derinti Agentūrai (kartu su Investicijų planu Agentūrai teikiama Nekilnojamojo turto registro pažymos apie pastato paskirtį kopija) Paraiškų atnaujinti (modernizuoti) daugiabutį namą teikimo, vertinimo ir atrankos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. D1-267 „Dėl paraiškų atnaujinti (modernizuoti) daugiabutį namą teikimo, vertinimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“;

1.9. papildau 29 punktu:

29. Jeigu pagal Valstybės paramos taisyklių 5 punkte nustatytus reikalavimus Agentūrai derinti pateikto Investicijų plano butų ir kitų patalpų savininkai nustatyta tvarka nepatvirtina per 12 mėnesių nuo Agentūros rašto, kuriuo derinamas Investicijų planas, dienos, Investicijų planas, butų ir kitų patalpų savininkų daugumai pageidaujant, teikiamas iš naujo derinti Agentūrai nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui paskelbus naują kvietimą teikti paraiškas atnaujinti (modernizuoti) daugiabutį namą.“;

1.10. pakeičiu 1 priedo 10 lentelės 11.2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„11.2.4.

valstybės parama, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms:

 

 

 

11.2.4.1.

valstybės parama kompensuojant 15 proc. investicijų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms

 

 

 

11.2.4.2.

papildoma Klimato kaitos specialiosios programos lėšomis teikiama valstybės parama kompensuojant išlaidas, tenkančias energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, kai po pastato atnaujinimo pasiekiamas ne mažesnis kaip 40 proc. energinis efektyvumas, palyginti su pastato energiniu efektyvumu prieš pastato atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą“

 

 

 

 

1.11. papildau 1 priedo 11 skyrių 11.3 papunkčiu:

11.3. Preliminarus laikotarpis, per kurį valstybės parama kompensuojant 15 procentų investicijų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, suteikiama nurašant lengvatinio kredito palūkanas iki 0 procentų, kol bendra nurašytų lengvatinio kredito palūkanų suma pasiekia apskaičiuotą 15 procentų sumą, nurodytą 1 priedo 10 lentelės 11.2.4.1 papunktyje, mėnesiais (skaičiavimus pagrindžianti informacija pridedama).“;

1.12. pakeičiu 1 priedo 11 lentelę ir ją išdėstau taip:

 

 

11 lentelė

 

 

Eil. Nr.

 

 

Butų ir kitų patalpų numeris ar kitas identifikavimo požymis

 

 

Patalpų naudin-gas (bendra-sis) plotas, m2

 

Investicijų suma, Eur

 

Valstybės parama,

Eur

 

Investi-

cijų suma, atėmus valsty-bės paramą,

Eur

(6-7)

 

Kredito suma, Eur

įskaitant techninio darbo projekto parengimą ir (ar) statybos techninės priežiūros vykdymą, įvertinus valstybės paramą

Preliminarus mėnesinės įmokos dydis, Eur/m2, įskaitant techninio darbo projekto parengimą ir (ar) statybos techninės priežiūros vykdymą, įvertinant valstybės paramą projektui parengti ir (ar) statybos techninei priežiūrai vykdyti ir

lengvatinio kredito palūkanų nurašymą iki 0 proc.

 

Pastabos

 

 

 

Bend-rųjų

 

 

 

 

Indi-vidua-lių

 

 

 

viso

Klimato kaitos specialio-sios programos lėšomis teikiama valstybės parama

Kompen-suojant 15 proc. investici-jų, tenkan-čių ener-ginį efek-tyvumą didinan-čioms priemo-nėms

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

2

Butas Nr. 1

Butas Nr. 2

ir t. t.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.13. pakeičiu 1 priedo 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Didžiausios leistinos mėnesinės įmokos dydis:

13.1. mėnesinės įmokos dydis, neįvertinant lėšų skolinimosi techniniam darbo projektui parengti ir (ar) statybos techninei priežiūrai vykdyti įtakos: _______ Eur/m2/mėn.;

13.2. mėnesinės įmokos dydis, įvertinant lėšų skolinimosi techniniam darbo projektui parengti ir (ar) statybos techninei priežiūrai vykdyti įtaką: _______ Eur/m2/mėn.“

2. N u s t a t a u, kad investicijų planai, kurie su viešąja įstaiga Būsto energijos taupymo agentūra suderinti pagal iki 2015 m. kovo 31 d. pateiktas paraiškas, tačiau iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos nustatyta tvarka butų ir kitų patalpų savininkų nepatvirtinti, tikslinami pagal Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, reikalavimus ir viešajai įstaigai Būsto energijos taupymo agentūrai derinti teikiami iš naujo Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui paskelbus kvietimą teikti paraiškas atnaujinti (modernizuoti) daugiabutį namą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ 5 punkte nustatytus reikalavimus.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                  Kęstutis Trečiokas