Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS MOKSLO TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. balandžio 20 d. Nr. 375

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 15 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a :

1. Patvirtinti Lietuvos mokslo tarybos nuostatus (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. Lietuvos mokslo tarybos pirmininko pavaduotojai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. XIII-1398 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko ir jo pavaduotojų patvirtinimo“, iki jiems nustatytos kadencijos pabaigos vykdo Lietuvos mokslo tarybos pirmininko jiems pavedamas funkcijas;

2.2. Lietuvos mokslo tarybos mokslinis sekretorius, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. 569 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos komitetų ir Lietuvos mokslo tarybos mokslinio sekretoriaus patvirtinimo“, iki jam nustatytos kadencijos pabaigos vykdo Lietuvos mokslo tarybos darbo reglamente nustatytas funkcijas;

2.3. šio nutarimo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nurodytiems asmenims atlyginimas nustatomas pagal jų patvirtinimo metu galiojusius teisės aktus;

2.4.  šio nutarimo 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nurodyti asmenys ir Lietuvos mokslo tarybos pirmininkas, patvirtintas  Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. XIII-1398 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko ir jo pavaduotojų patvirtinimo“, gali dirbti mokslo ir studijų institucijose ir gauti atlyginimą už mokslinį ir (ar) pedagoginį darbą, taip pat honorarus;

2.5. iki Lietuvos mokslo tarybos Mokslo ir studijų politikos ekspertų komiteto narių ir pirmininko patvirtinimo šio komiteto funkcijas atlieka Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetas ir Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetas pagal Lietuvos mokslo tarybos pirmininko pavedimus;

2.6. iki šio nutarimo patvirtintiems Lietuvos mokslo tarybos valdymo organų ir ekspertų komitetų nariams už jų veiklą Lietuvos mokslo taryboje mokamos išmokos Lietuvos mokslo tarybos nuostatų 56 punkte nustatyta tvarka.

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                        Ingrida Šimonytė

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                Jurgita Šiugždinienė

 

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2022 m. balandžio 20 d.  nutarimu Nr. 375

 

 

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Lietuvos mokslo tarybos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Lietuvos mokslo tarybos tikslus ir funkcijas, teises ir pareigas, veiklos organizavimą, lėšų šaltinius, narių veiklos apmokėjimo principus ir buhalterinės apskaitos, finansinės atskaitomybės ir audito tvarką.

2.  Lietuvos mokslo tarybos (toliau – LMT) teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

3. LMT paskirtis – vykdyti ekspertinę ir patariamąją funkciją valstybės mokslo ir studijų politikos klausimais pagal Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytą  kompetenciją ir įgyvendinti valstybės mokslo ir studijų politiką.

4.  LMT finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitų teisėtai gautų lėšų.

5LMT yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitas banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. LMT juridinio asmens kodas – 188716281. LMT buveinės adresas: Vilnius, Gedimino pr. 3.

6.  LMT savininkė yra Lietuvos Respublika. LMT Nuostatus tvirtina ir LMT savininko teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybė. LMT yra atskaitinga Vyriausybei.

7LMT vieši pranešimai skelbiami LMT interneto svetainėje https://www.lmt.lt ir kitose teisės aktų nustatytose visuomenės informavimo priemonėse.

8. Valdymo sritis, kurioje veikia LMT, mokslas, švietimas.

 

II SKYRIUS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

9.  LMT veiklos tikslai yra:

9.1. teikti valstybės mokslo ir studijų politiką formuojančioms institucijoms siūlymus, išvadas bei rekomendacijas dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP), moksliniais tyrimais grįstų inovacijų, aukštojo mokslo ir mokslininkų rengimo politikos formavimo ir įgyvendinimo;  

9.2. formuoti MTEP palankią aplinką;

9.3. skatinti MTEP veiklos kokybę bei šios veiklos rezultatų perdavimą visuomenei;

9.4. skatinti Lietuvos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų integraciją į tarptautinę mokslinių tyrimų erdvę;

9.5. organizuoti ir vykdyti programinį konkursinį MTEP veiklos finansavimą pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos arba LMT patvirtintas programas ar kitas priemones bei Lietuvos mokslo ir studijų institucijų MTEP bei meno veiklos vertinimus, mokslo ir meno doktorantūros bei mokslininkų stažuotojų ugdymo vertinimus, Lietuvos narystės tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose vertinimus;

9.6. Seimo ar Vyriausybės pavedimu atstovauti Lietuvos Respublikai tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose;

9.7.   skatinti mokslo ir studijų institucijų ir ūkio subjektų bendradarbiavimą MTEP veikloje.

10.  LMT, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:

10.1. įgyvendindama šių Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:

10.1.1. rengia, vertina ir teikia siūlymus, išvadas bei rekomendacijas valstybės mokslo ir studijų politiką formuojančioms institucijoms dėl MTEP raidos;

10.1.2.    teikia siūlymus Seimui ir (ar) Vyriausybei dėl nacionalinių MTEP veiklos prioritetų ir MTEP infrastruktūros plėtros;

10.1.3.    teikia siūlymus valstybės mokslo ir studijų politiką formuojančioms institucijoms, mokslo ir studijų institucijoms dėl atvirojo mokslo politikos įgyvendinimo;

10.1.4.    teikia siūlymus ministerijoms ir kitoms valstybės institucijoms dėl dalyvavimo tarptautinėse ir nacionalinėse MTEP politikos iniciatyvose;

10.2. įgyvendindama šių Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:

10.2.1.    nagrinėja mokslo ir studijų sistemą bei MTEP veiklą reglamentuojančius teisės aktus, jų projektus, tarptautinių sutarčių mokslo ir studijų srityje projektus ir teikia siūlymus juos patvirtinusioms ar parengusioms institucijoms dėl jų tobulinimo;

10.2.2.    teikia siūlymus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai dėl teisės aktų, reglamentuojančių mokslo ir meno doktorantūrą, projektų;

10.2.3. pagal kompetenciją konsultuoja mokslo ir studijų institucijas mokslo ir studijų institucijų MTEP veiklos, meno veiklos, doktorantūros, mokslininkų stažuotojų ugdymo vertinimų bei kitų teisės aktuose nustatytų vertinimų, valstybinių mokslo ir studijų institucijų mokslo darbuotojų pareigybių minimalių kvalifikacinių reikalavimų ir kitais LMT veiklos klausimais;

10.3. įgyvendindama šių Nuostatų 9.3 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:

10.3.1.    teikia siūlymus ir išvadas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo mokslo ir studijų institucijoms MTEP veiklai pagal mokslo sritis ir meno veiklai vykdyti;

10.3.2.    konsultuoja LMT organizuojamo ir vykdomo programinio konkursinio MTEP finansavimo programų ir priemonių pareiškėjus dėl intelektinės nuosavybės apsaugos ir efektyvaus jos panaudojimo;

10.3.3. vykdo LMT administruojamų MTEP programų bei priemonių įgyvendinimo stebėseną, jų poveikio vertinimą;

10.3.4.    skleidžia informaciją apie MTEP veiklos pasiekimus Lietuvos Respublikoje ir užsienyje;

10.4. įgyvendindama šių Nuostatų 9.4 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:

10.4.1.    įgyvendina Europos Sąjungos investicijų fondų, Europos Sąjungos ir tarptautinių MTEP programų bei tarptautinio bendradarbiavimo MTEP programų priemones;

10.4.2.    skleidžia informaciją apie Europos Sąjungos bendrąją mokslinių tyrimų ir inovacijų programą, kitas Europos Sąjungos ir tarptautines MTEP programas, atlieka nacionalinių kontaktinių asmenų ar koordinatorių funkcijas, įsitraukia į Europos Komisijos nacionalinių kontaktinių asmenų ir kitus tinklus bei komitetus, konsultuoja Lietuvos pareiškėjus;

10.4.3.    įgyvendina Europos mokslinių tyrimų ir inovacijų erdvės prioritetus ir iniciatyvas,  koordinuoja Lietuvos Respublikos MTEP integraciją į tarptautinę mokslinių tyrimų erdvę;

10.4.4.    įgyvendina priemones, skatinančias ministerijas ir kitas valstybės institucijas, dalyvauti tarptautinėse ir nacionalinėse MTEP politikos iniciatyvose;

10.5. įgyvendindama šių Nuostatų 9.5 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:

10.5.1. organizuoja ir vykdo mokslo ir studijų institucijų MTEP veiklos, meno veiklos, mokslo ir meno doktorantūros, mokslininkų stažuotojų ugdymo vertinimus bei kitus teisės aktuose nustatytus vertinimus;

10.5.2. organizuoja ir vykdo programinį konkursinį MTEP veiklos ir susijusių veiklų finansavimą pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos arba LMT patvirtintas programas ar kitas priemones;

10.5.3.organizuoja ir vykdo konkursinės mokslo ir meno doktorantūros bei mokslininkų stažuočių, studentų mokslinės tiriamosios veiklos konkursinį finansavimą;

10.5.4. organizuoja ir vykdo mokslininkų iniciatyva vykdomų mokslinių tyrimų finansavimą;

10.5.5. finansuoja MTEP infrastruktūros kūrimą ir atnaujinimą;

10.5.6. teikia finansinę paramą studentų sąjungų ir organizacijų, dėstytojų, mokslininkų bei kitų tyrėjų organizacijų, studentų mokslinių draugijų ir kitų asociacijų veiklai, susijusiai su mokslo ir studijų sistemai keliamais tikslais;

10.6. įgyvendindama šių Nuostatų 9.6 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:

10.6.1. rengia ir tvirtina Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodį, organizuoja ir vykdo Lietuvos institucijų dalyvavimo tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose vertinimą:

10.6.2. administruoja lėšas narystės tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose mokesčiams ir narystės tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose planams įgyvendinti;

10.7. įgyvendindama šių Nuostatų 9.7 papunktyje nurodytą veiklos tikslą:

10.7.1. teikia ekspertines išvadas teisės aktų nustatyta tvarka dėl perkančiųjų organizacijų,  perkamų MTEP paslaugų, vykdomų tyrimų ar veiklų atitikimo MTEP veiklai;

10.7.2. įgyvendina mokslo žinių komercinimo priemones, skirtas mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo su viešojo sektoriaus ir ūkio subjektais plėtrai, koordinuoja ir įgyvendina mokslo vadybos ir žinių komercinimo gebėjimų stiprinimo priemones.

11. LMT atlieka taip pat šias funkcijas:

11.1. teikia Seimui tvirtinti akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus kandidatūrą;

11.2. atlieka kitas teisės aktų nustatytas bei Seimo ir (ar) Vyriausybės pavestas funkcijas ir pavedimus.

 

III SKYRIUS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

12.     LMT turi teisę:

12.1gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų ir organizacijų, valstybės registrų, kitų asmenų, kurių veikla susijusi su valstybės reguliuojama mokslo ir studijų veikla, informaciją, būtiną nustatytoms funkcijoms atlikti;

12.2.  pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų atstovus ir specialistus sprendžiamoms problemoms nagrinėti;

12.3.  kviesti Lietuvos ir užsienio ekspertus vertinti MTEP programas, jų projektus bei kitus dokumentus;

12.4.  būti tarptautinių ne pelno organizacijų nare ir sudaryti sutartis su tarptautinėmis institucijomis, atstovauti Lietuvos Respublikai tarptautinėse MTEP, aukštojo mokslo ir mokslininkų rengimo bei įgyvendinimo struktūrose, veikiančiose su LMT susijusiose veiklose;

12.5. dalyvauti tarptautiniuose projektuose, susijusiuose su LMT veikla;

12.6. sudaryti komisijas, darbo grupes, spręsti klausimams, susijusiems su LMT veikla, nustatyti jų narių skaičių, asmeninę sudėtį ir užduotis;

12.7.  dalyvauti ir kitų fondų, ministerijų ir valstybės institucijų finansuojamose programose ir gauti kitų teisėtai įgytų lėšų LMT funkcijoms atlikti.

13.     LMT turi pareigą kiekvienais metais iki kovo 31 d. viešai paskelbti savo veiklos ataskaitą LMT interneto svetainėje.

14. LMT vykdydama savo veiklą, vadovaujasi skaidrumo, objektyvumo, nešališkumo nediskriminavimo ir lygių galimybių principais ir imasi visų priemonių, kuriomis būtų užtikrintas mokslinės veiklos etikos principų laikymasis.

15.     LMT gali turėti ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose jai suteiktų teisių ar nustatytų pareigų.

 

IV SKYRIUS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

16.     LMT vienasmenis valdymo organas yra LMT pirmininkas. LMT pirmininkas yra valstybės pareigūnas. LMT pirmininką į pareigas Vyriausybės teikimu skiria Seimas 5 metų kadencijai. Tas pats asmuo LMT pirmininku gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

17. LMT pirmininką Seimas gali atšaukti iš pareigų:

17.1. nepasibaigus kadencijai jam pačiam prašant;

17.2. paaiškėjus aplinkybėms, dėl kurių asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos;

17.3. LMT pirmininkui nebegalint eiti pareigų dėl ligos ar kitų objektyvių priežasčių;

17.4. kitais teisės aktų nustatytais atvejais.

18.  LMT pirmininko kandidatūra (-os) atrenkama (-os) Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka iš mokslo ir studijų institucijų, valstybės institucijų, asociacijų ar įstaigų pateiktų siūlymų, taip pat mokslininkai gali kelti savo kandidatūras. Į LMT pirmininko pareigas siūlomas mokslininkas, nepriekaištingos reputacijos asmuo, kaip nustato Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas, turintis mokslinių tyrimų vykdymo, mokslo organizavimo, tarptautinio mokslinio bendradarbiavimo, Lietuvos ir tarptautinės MTEP ekspertinio darbo ir ne mažiau kaip 3 metų vadovaujamo darbo patirties. Švietimo, mokslo ir sporto ministras atrinktą LMT pirmininko kandidatūrą teikia svarstyti Vyriausybei. 

19.  LMT pirmininkas:

19.1.    organizuoja LMT darbą, kad būtų įgyvendinti LMT tikslai ir atliekamos funkcijos;

19.2.    užtikrina, kad LMT veikloje būtų laikomasi įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų;

19.3.    užtikrina LMT bendradarbiavimą su valstybės mokslo ir studijų, inovacijų politiką formuojančiomis ir įgyvendinančiomis institucijomis;

19.4.    atstovauja LMT Lietuvos Respublikoje bei užsienyje;

19.5.    užtikrina, kad LMT administruojamos programos ir priemonės būtų vykdomos, o LMT skirti valstybės biudžeto asignavimai bei kitos lėšos būtų naudojamos teisėtai, efektyviai ir rezultatyviai, laikantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, atsiskaito už LMT skirtų valstybės biudžeto asignavimų naudojimą;

19.6.    kiekvienais metais teikia LMT valdybai tvirtinti LMT metinės veiklos ataskaitos projektą;

19.7.    kiekvienais metais teikia LMT valdybai svarstyti LMT biudžeto projektą, praėjusių metų veiklos ir biudžeto įvykdymo ataskaitos projektą;

19.8.    užtikrina LMT strateginių veiklos krypčių ir prioritetų bei strateginių veiklos planų įgyvendinimą;

19.9.    tvirtina LMT struktūrą, įvertinęs LMT valdybos siūlymus;

19.10.  tvirtina LMT administracijos padalinių nuostatus bei pareigybių sąrašus, administracijos darbuotojų apmokėjimo ir skatinimo tvarką;

19.11.  tvirtina LMT darbo reglamentą, įvertinęs LMT valdybos siūlymus;

19.12.  priima į darbą LMT ir iš jo atleidžia valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, nustato jų darbo apmokėjimo sąlygas, juos skatina ar skiria jiems tarnybines nuobaudas arba priima sprendimus dėl darbo pareigų pažeidimo;

19.13leidžia įsakymus, įgyvendinančius LMT veiklos tikslus ir funkcijas, kontroliuoja, kaip jie įgyvendinami, arba paveda tai atlikti įgaliotam asmeniui;

19.14.  tvirtina arba sudaro ir tvirtina LMT nuolatines ir laikinąsias komisijas, darbo grupes;

19.15.  tvirtina arba sudaro ekspertų komisijas ir skiria pavienius ekspertus;

19.16.  tvirtina ekspertų komisijų ir pavienių ekspertų ekspertinio vertinimo rezultatus;

19.17.  įvertinęs LMT valdybos ir ekspertų komitetų siūlymus dėl šių Nuostatų pakeitimų, teikia juos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, kuri juos teikia Vyriausybei svarstyti;

19.18.  nustato LMT pirmininko pavaduotojo koordinavimo ir kontroliavimo sritis, paveda vykdyti funkcijas;

19.19.  užtikrina programinio konkursinio MTEP finansavimo ir kitų LMT įgyvendinamų priemonių lėšų naudojimo efektyvumą ir rezultatyvumą, MTEP veiklos rezultatų perdavimą visuomenei;

19.20. organizuoja LMT posėdžius LMT darbo reglamento nustatyta tvarka;

19.21.  vykdo kitas teisės aktų jam pavestas funkcijas.

20.  LMT pirmininkas turi pavaduotoją, kuris atrenkamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka ir tvirtinamas LMT valdybos LMT pirmininko teikimu LMT pirmininko kadencijos laikotarpiui.

21.  LMT pirmininko pavaduotojas:

21.1. užtikrina LMT administracijos darbą;

21.2.    organizuoja akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus atranką;

21.3.    koordinuoja LMT metinės veiklos ataskaitos projekto rengimą;

21.4.    laikinai LMT pirmininko nesant, atlieka LMT pirmininko funkcijas;

21.5.    atlieka kitas LMT pirmininko jam (-ai) pavestas funkcijas.

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS VALDYBA

 

22. LMT valdyba (toliau – valdyba) yra kolegialus LMT valdymo organas. Valdybą sudaro nepriekaištingos reputacijos, kaip apibrėžia Mokslo ir studijų įstatymas, nariai, iš jų bent keturi turi būti tarptautinės darbo patirties turintys mokslininkai. Valdybą 5 metų kadencijai skiria Vyriausybė. Tas pats asmuo valdybos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

23. Valdybos nario įgaliojimai nutrūksta nepasibaigus valdybos kadencijai šiais atvejais:

23.1. atsistatydinus;

23.2. išrinkus arba paskyrus į mokslo ir studijų institucijos vadovo ar jo pavaduotojo pareigas;

23.3. atšaukus iš pareigų, nebegalint eiti pareigų dėl ligos ar kitų objektyvių priežasčių;

23.4. paaiškėjus aplinkybėms, dėl kurių asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos.

24. Kai valdybos narys pradeda eiti pareigas vietoj valdybos nario, kurio įgaliojimai nutrūko nepasibaigus 5 metų kadencijai, naujas valdybos narys skiriamas likusiam valdybos kadencijos laikui. Naujo valdybos nario atranka vykdoma šių Nuostatų 25 punkte nustatyta tvarka.

25Į valdybą po vieną narį Vyriausybei teikia švietimo, mokslo ir sporto ministras ir ekonomikos ir inovacijų ministras. Švietimo, mokslo ir sporto ministras sudaro atrankos komisiją (toliau – komisija) likusiems valdybos nariams atrinkti. Ši komisija sudaroma iš 7 narių – dviejų Vyriausybės kanceliarijos pasiūlytų atstovų (vienas iš jų skiriamas komisijos pirmininku), vieno ekonomikos ir inovacijų ministro pasiūlyto atstovo, vieno švietimo, mokslo ir sporto ministro pasiūlyto atstovo (jis skiriamas komisijos pirmininko pavaduotoju), vieno Lietuvos universitetų rektorių konferencijos atstovo, vieno LMT pasiūlyto atstovo, vieno Lietuvos valstybinių mokslinių tyrimų institutų direktorių konferencijos atstovo. Komisijos pirmininkui laikinai negalint eiti komisijos pirmininko pareigų ar nusišalinus, komisijos pirmininko pavaduotojas atlieka komisijos pirmininkui priskirtas funkcijas. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais terminais ir tvarka Švietimo, mokslo ir sporto ministerija savo interneto svetainėje skelbia kandidatų į valdybos narius konkursą. Kandidatus į valdybos narius  gali siūlyti mokslo ir studijų institucijos, kiti ūkio ir viešojo sektoriaus subjektai, studentai, dėstytojai, mokslininkų ir kitų tyrėjų organizacijos ir mokslininkai. Mokslininkai gali patys iškelti savo kandidatūras į valdybos narius. Valdybos nariais negali būti LMT pirmininkas, jo pavaduotojas, LMT ekspertų komitetų nariai ir administracijos darbuotojai. Kandidatų į valdybos narius atranką iš pateiktų kandidatų sąrašo vykdo komisija. Komisijos atrinktų kandidatų į valdybos narius sąrašas pateikiamas švietimo, mokslo ir sporto ministrui. Švietimo, mokslo ir sporto ministras atrinktas valdybos narių kandidatūras teikia svarstyti Vyriausybei.

26.     Valdyba:

26.1tvirtina LMT strategines veiklos kryptis ir prioritetus;

26.2tvirtina LMT strateginius veiklos planus;

26.3tvirtina LMT metinę veiklos ataskaitą; nepatvirtinusi LMT metinės veiklos ataskaitos, LMT valdyba gali siūlyti Vyriausybei teikti Seimui siūlymą dėl LMT pirmininko atleidimo iš pareigų;

26.4.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl LMT struktūros;

26.5.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl LMT darbo reglamento;

26.6.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl LMT biudžeto, jo keitimo per einamuosius metus bei biudžeto ataskaitos;

26.7.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl LMT programų ir įgyvendinamų priemonių principų;

26.8.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl MTEP konkursinio finansavimo lėšų paskirstymo pagal remiamų veiklų kryptis;

26.9.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl LMT dalyvavimo tarptautinėse MTEP programose, tarptautinėse organizacijose, veikiančiose su LMT veikla susijusiose srityse;

26.10.  inicijuoja LMT išorinį veiklos ar finansinių ataskaitų auditą; 

26.11LMT pirmininko kadencijos laikotarpiui jo teikimu tvirtina LMT pirmininko pavaduotoją;

26.12tvirtina LMT ekspertų komitetų narių atrankos komisijas ir atrankos kriterijus;

26.13tvirtina LMT ekspertų komitetų pirmininkus bei narius;

26.14sprendžia kitus LMT veiklos strateginės reikšmės klausimus;

26.15.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl LMT nuostatų pakeitimų ir veiklos tobulinimo;

26.16atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestas funkcijas.

27.  Valdybos pirmininką pirmame naujai paskirtos valdybos posėdyje renka valdybos nariai visų narių balsų dauguma. Valdybai vadovauja valdybos pirmininkas arba, pirmininko nesant, valdybos pirmininką pavaduojantis valdybos narys. Daugiau kaip pusė valdybos narių motyvuotu sprendimu gali balsuoti  dėl pirmininko atšaukimo, tuomet renkamas naujas valdybos pirmininkas.

28. Valdybos pirmininkas:

28.1. organizuoja valdybos veiklą ir už ją atsako;

28.2.parengia ir teikia valdybai tvirtinti valdybos posėdžių darbotvarkę;

28.3. šaukia valdybos narių posėdžius ir jiems pirmininkauja arba LMT darbo reglamente nustatyta tvarka paveda tai atlikti kitam valdybos nariui;

28.4. vykdo kitus teisės aktų jam suteiktus įgaliojimus.

29.  Valdybos posėdžiai paprastai rengiami kartą per mėnesį LMT darbo reglamento nustatyta tvarka. Neeilinis valdybos posėdis gali būti šaukiamas, jeigu to reikalauja ne mažiau kaip 3 valdybos nariai arba LMT pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų valdybos narių. Valdybos posėdžiai įprastai yra vieši, į juos be balsavimo teisės kviečiami LMT pirmininkas, LMT pirmininko pavaduotojas, ekspertų komitetų pirmininkai, administracijos atstovas(-ai).  Valdybos sprendimu gali būti organizuojami ir uždari valdybos posėdžiai. Valdyba prireikus gali kviestis ekspertus ir (ar) kreiptis į ekspertų komitetus bei administraciją dėl atitinkamų siūlymų pateikimo. Valdybos sprendimai įforminami valdybos nutarimais. Valdyba nutarimus priima bendru sutarimu arba dalyvaujančių valdybos narių balsų dauguma. Valdybos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia valdybos pirmininko arba jį pavaduojančio nario balsas.

30.  Valdybos posėdis taip pat gali būti šaukiamas pasitelkiant elektronines ryšio priemones arba vykti mišriu būdu. Valdybos posėdis ir sprendimų priėmimas (balsavimas) gali būti vykdomi tik tokiomis elektroninių ryšių priemonėmis, kurios užtikrintų valdybos narių identifikaciją.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS EKSPERTŲ KOMITETAI

 

31.  LMT ekspertų komitetai (toliau – ekspertų komitetai) atlieka patariamąsias ir ekspertines funkcijas.

32Ekspertų komitetai formuoja LMT ekspertų duomenų bazę pagal LMT pirmininko patvirtintą tvarką.

33Ekspertų komitetų nariai skiriami 5 metų kadencijai. Valdyba tvirtina 11 Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komiteto narių, 11 Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komiteto narių ir 7 Mokslo ir studijų politikos ekspertų komiteto narius. Tas pats asmuo ekspertų komitetų nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės.

34. Ekspertų komiteto nario įgaliojimai nutrūksta nepasibaigus kadencijai šiais atvejais:

34.1. atsistatydinus;

34.2. išrinkus arba paskyrus į mokslo ir studijų institucijos vadovo ar jo pavaduotojo pareigas;

34.3. atšaukus iš pareigų, nebegalint eiti pareigų dėl ligos ar kitų objektyvių priežasčių;

34.4. paaiškėjus aplinkybėms, dėl kurių asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos.

35. Kai naujas ekspertų komiteto narys pradeda eiti pareigas vietoj ekspertų komiteto nario, kurio įgaliojimai nutrūko nepasibaigus 5 metų kadencijai, jis skiriamas 5 metų kadencijai.

36. Ekspertų komitetų narių atrankos komisiją tvirtina valdyba LMT pirmininko teikimu.

37. Siūlyti kandidatus į ekspertų komitetų narius per atrankos komisijos nustatytą terminą gali ūkio, mokslo ir studijų institucijos ir kiti viešojo sektoriaus subjektai, studentų, dėstytojų, mokslininkų ir kitų tyrėjų organizacijos ir mokslininkai (jie gali kelti ir savo kandidatūras).

38. Ekspertų komitetų atrankos komisijas ir atrankos kriterijus tvirtina valdyba. Atrankos komisijos atrenka kandidatus į ekspertų komitetų narius ir juos teikia valdybai. Valdyba, atrinkusi komitetų narius, juos patvirtina. Atrankos komisija iš likusių kandidatų į ekspertų komitetų narius sudaro asmenų sąrašą, iš kurio gali būti siūlomi asmenys skirti ekspertų komitetų nariais, jeigu patvirtintų ekspertų komitetų narių įgaliojimai nutrūko.

39. LMT pirmininkas, LMT darbo reglamento nustatyta tvarka įvertinęs ekspertų komiteto narių nuomonę, atrenka ekspertų komiteto pirmininką ir teikia jį tvirtinti valdybai. 

40.  Kandidatai į Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komiteto bei Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komiteto narius turi būti nepriekaištingos reputacijos asmenys, kaip apibrėžia Mokslo ir studijų įstatymas, mokslininkai, turintys mokslo organizavimo, tarptautinio mokslinio bendradarbiavimo, ekspertinio darbo patirties. Į Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetą atrenkami humanitarinių ir socialinių mokslų sričių mokslininkai, meno daktarai, į Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetą – gamtos, technologijos, medicinos ir sveikatos, žemės ūkio mokslų sričių mokslininkai.

41.  Kandidatai į Mokslo ir studijų politikos ekspertų komitetą turi būti nepriekaištingos reputacijos, kaip apibrėžia Mokslo ir studijų įstatymas, asmenys, turintys mokslo (meno) daktaro laipsnį, mokslo (meno veiklos) ir studijų organizavimo ir (ar) mokslo ir studijų politikos strateginio planavimo ir valdymo ir (ar) tarptautinio bendradarbiavimo mokslo ir studijų srityje ir (ar) ekspertinio darbo patirties.

42. Ekspertų komitetai klausimus svarsto posėdžiuose, kurie paprastai rengiami du kartus per mėnesį. Ekspertų komitetų posėdžiai yra vieši, išskyrus tuos klausimus, kuriais reikia laikytis konfidencialumo LMT darbo reglamento nustatyta tvarka. Neeilinis ekspertų komiteto posėdis gali būti sušauktas, jeigu to reikalauja ne mažiau 1/3 atitinkamo ekspertų komiteto narių, LMT pirmininkas arba ekspertų komiteto pirmininkas.

43.  Ekspertų komiteto posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau nei pusė atitinkamo ekspertų komiteto narių. Nutarimai priimami bendru sutarimu arba posėdyje dalyvaujančių ekspertų komiteto narių balsų dauguma. Nutarimai gali būti priimami ir elektroninio ryšio priemonėmis. Posėdžiams vadovauja ekspertų komitetų pirmininkai arba komitetų pirmininkų paskirti kiti ekspertų komitetų nariai. Jei ekspertų komiteto pirmininkas dėl svarbių priežasčių kito nario paskirti negali, ekspertų komiteto narį laikinai ekspertų komitetui vadovauti ir posėdžiams pirmininkauti skiria LMT pirmininkas.

44.  Ekspertų komiteto posėdis taip pat gali būti organizuojamas pasitelkiant elektronines ryšio priemones arba mišriu būdu. Posėdis ir sprendimų priėmimas (balsavimas) gali būti vykdomi tik tokiomis elektroninių ryšių priemonėmis, kurios užtikrintų narių identifikaciją.

45.  LMT pirmininko arba ekspertų komitetų pirmininkų iniciatyva LMT darbo reglamento nustatyta tvarka gali būti rengiami jungtiniai ekspertų komitetų posėdžiai. Ekspertų komitetų jungtiniam posėdžiui vadovauja LMT pirmininkas arba vieno iš ekspertų komitetų pirmininkas, paskirtas LMT pirmininko. Jungtinis ekspertų komitetų posėdis svarstomais klausimais bendru sutarimu arba posėdyje dalyvaujančių komitetų narių balsų dauguma teikia išvadas ir siūlymus.

46.  Ekspertų komitetų pirmininkai yra atsakingi už ekspertų komitetų, kuriems jie vadovauja, veiklą ir yra atskaitingi LMT pirmininkui.

47.     Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetas ir Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetas pagal kuruojamas mokslo sritis:

47.1.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl ekspertinių pranešimų, skirtų valstybės mokslo ir studijų politiką formuojančioms institucijoms, apie Lietuvoje vykdomą MTEP veiklą atskirose mokslo srityse;

47.2.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl MTEP veiklos ekspertinio vertinimo, kuriam reikalinga mokslinė kompetencija (institucijų mokslinės (meno) veiklos, doktorantūrų, ilgalaikių MTEP programų vertinimai, mokslininkų stažuotojų ugdymo būklė ir kita);

47.3.  apibendrina ekspertų komitetų kompetencijai priklausančių LMT finansuojamų programų ir priemonių rezultatus, teikia siūlymus LMT pirmininkui ir valdybai dėl mokslinių tyrimų plėtotės;

47.4.  parenka ekspertus iš LMT ekspertų duomenų bazės vadovaudamiesi LMT pirmininko patvirtinta ekspertų atrankos tvarka ir teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl ekspertų komisijų (grupių), darbo grupių sudarymo MTEP konkursinio finansavimo programoms ir priemonėms, kitoms konkursinėms MTEP (meno) veikloms, doktorantūroms, mokslininkų stažuotojų ugdymo veikloms vertinti, taip pat kitiems klausimams, kuriems reikia ekspertinės kompetencijos, spręsti;

47.5.  atlieka ekspertinio vertinimo kokybės priežiūrą ir teikia informaciją veiklos ataskaitoje apie LMT atliktas ekspertinio vertinimo kokybės priežiūros priemones;

47.6.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl Lietuvos dalyvavimo tarptautinėse MTEP programose;

47.7.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl doktorantūros teisės suteikimo arba panaikinimo, mokslo (meno) sričių ir krypčių, studijų krypčių ir krypčių grupių, klasifikatorių, universitetų ir mokslinių tyrimų institutų MTEP, meno veiklos formaliojo ir ekspertinio vertinimų ir kitų teisės aktuose numatytų vertinimų tvarkų tobulinimo;

47.8.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl kitų klausimų, susijusių su komitetų kuruojamomis mokslo sritimis ir meno veikla.

48.     Mokslo ir studijų politikos ekspertų komitetas:

48.1.  planuoja MTEP, meno veiklos ir studijų būklės tyrimus ir analizes, LMT finansuotų priemonių ir kitų priemonių, susijusių su MTEP, poveikio vertinimus ir, atsižvelgęs į jų rezultatus, teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl MTEP raidos ir MTEP infrastruktūros plėtros;

48.2.  nagrinėja mokslo ir studijų sistemą bei MTEP reglamentuojančius teisės aktus, jų projektus, tarptautinių sutarčių mokslo ir studijų srityje projektus ir teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl jų tobulinimo;

48.3.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl atvirojo mokslo politikos įgyvendinimo;

48.4.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl MTEP, meno veiklos, moksliniais tyrimais grįstų inovacijų, aukštojo mokslo ir mokslininkų (meno daktarų) rengimo, mokslininkų stažuotojų ugdymo politikos formavimo ir įgyvendinimo; 

48.5.  vertina dalyvavimo tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose poveikį MTEP veiklai (socialinei bei ekonominei plėtrai) ir teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl narystės principų tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose;

48.6.  siūlo LMT pirmininkui priemones dėl mokslinės veiklos etikos principų laikymosi LMT veikloje, atvirojo mokslo politikos įgyvendinimo, MTEP rezultatų intelektinės nuosavybės apsaugos taikymo;

48.7.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl Lietuvos Respublikos MTEP sistemos dalyvių integracijos į tarptautinę mokslinių tyrimų erdvę, LMT dalyvavimo tarptautinėse organizacijose, veikiančiose su LMT veikla susijusiose srityse, ir Europos mokslinių tyrimų erdvės iniciatyvose;

48.8.  teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl kitų aktualių MTEP (meno veiklos) ir aukštojo mokslo politikos klausimų;

48.9.  parenka ekspertus iš LMT ekspertų duomenų bazės vadovaudamasis LMT pirmininko patvirtinta ekspertų atrankos tvarka ir teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl ekspertų komisijų (grupių), darbo grupių sudarymo mokslo ir studijų politikos klausimams, kuriems reikia ekspertinės kompetencijos, spręsti.

49.     Ekspertų komitetai teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl:

49.1. administracinės naštos mokslininkams mažinimo, LMT darbo reglamento, LMT veiklos tobulinimo;

49.2. dėl nacionalinių MTEP veiklos prioritetų, LMT vykdomų MTEP konkursinio finansavimo programų ir priemonių, kitų konkursinių veiklų įgyvendinimo;

49.3.  teikia siūlymus ir išvadas LMT pirmininkui dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo mokslo ir studijų institucijoms MTEP veiklai pagal mokslo sritis ir meno veiklai vykdyti;

49.4.  teikia išvadas LMT pirmininkui dėl doktorantūros teisės suteikimo arba panaikinimo, dėl teisės aktų, reglamentuojančių mokslo ir meno doktorantūrą, projektų, mokslo (meno) sričių ir krypčių, studijų krypčių ir kryčių grupių klasifikatorių, dėl universitetų ir mokslinių tyrimų institutų MTEP, meno veiklos formaliojo ir ekspertinio vertinimų ir kitų teisės aktuose numatytų vertinimų tvarkų tobulinimo.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS ADMINISTRACIJA

 

50.  LMT Administraciją (toliau – administracija) sudaro Mokslo fondas ir kiti padaliniai. Administracijos darbo tvarka nustatoma LMT vidaus tvarkos taisyklėse, LMT administracijos padalinių nuostatuose, LMT valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojas), pareigybių aprašymuose.

51. Mokslo fondui vadovauja direktorius, kuris atrenkamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka ir tvirtinamas valdybos LMT pirmininko teikimu 5 metų kadencijos laikotarpiui ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Mokslo fondo direktorius yra atskaitingas LMT pirmininkui.

52.       Administracija vykdo šias funkcijas:

52.1.    administruoja programinį konkursinį MTEP finansavimą;

52.2.    konsultuoja pareiškėjus dėl programinio konkursinio MTEP finansavimo ir kitų LMT administruojamų programų ir priemonių;

52.3.    užtikrina programinio konkursinio MTEP finansavimo ir kitų LMT įgyvendinamų priemonių lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą;

52.4.    organizuoja šių Nuostatų 10.2.3, 10.3.210.3.4, 10.4.110.4.4, 10.5.110.5.6, 10.6.1–10.6.2, 10.7.2 papunkčiuose nurodytų funkcijų įgyvendinimą;

52.5.    organizuoja valdybos ir ekspertų komitetų posėdžius;

52.6.    organizuoja ir pagal kompetenciją rengia MTEP (meno veiklos) ir studijų būklės tyrimus ir analizes, LMT finansuotų priemonių ir kitų priemonių, susijusių su MTEP, poveikio vertinimus;

52.7.    įgyvendina LMT pirmininko ir valdybos sprendimus ir nutarimus;

52.8.    užtikrina LMT komunikaciją, informacijos apie LMT veiklą sklaidą;

52.9.    organizuoja Lietuvos mokslo ir inovacijų ryšių ir kompetencijos biuro darbą;

52.10.  organizuoja nacionalinių kontaktinių atstovų (NCP) tinklo darbą;

52.11teikia siūlymus LMT pirmininkui dėl šių Nuostatų ir LMT darbo reglamento pakeitimų bei administracinės naštos mokslininkams mažinimo;

52.12. atlieka kitus LMT pirmininko pavedimus.

 

V SKYRIUS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS lėšų šaltiniai

 

53.  LMT lėšas sudaro:

53.1.  Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai;

53.2.  kitų asignavimų valdytojų LMT skiriamos lėšos;

53.3.  kitos teisėtai gautos lėšos.

54.  LMT iš jai skirtų valstybės biudžeto ir iš kitų finansavimo šaltinių lėšų finansuoja:

54.1.  MTEP veiklas pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos arba LMT patvirtintas programas ir priemones;

54.2.  kitas Mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose nurodytas veiklas.

 

VI SKYRIUS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKO, VALDYBOS IR EKSPERTŲ KOMITETŲ NARIŲ VEIKLOS APMOKĖJIMO PRINCIPAI

 

55.  LMT pirmininkui mokamas atlyginimas, nustatytas Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatyme, LMT pirmininko pavaduotojui – Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatyta tvarka. LMT pirmininkas ir LMT pirmininko pavaduotojas negali gauti pajamų iš institucijų, kurios gauna finansavimą iš LMT, tačiau gali jose neatlygintinai dirbti mokslinį ir (ar) pedagoginį darbą.

56.  LMT valdymo organų ir ekspertų komitetų nariams gali būti mokamos išmokos, sudarytos iš pastoviosios ir kintamosios dalių. Išmokos pastovioji dalis mokama už LMT valdymo organų ir ekspertų komitetų narių pagrindinį darbą – dalyvavimą valdybos ir ekspertų komitetų posėdžiuose ir pasirengimą jiems. Išmokos kintamoji dalis mokama už papildomus darbus ir užduotis. Išmokos pastoviosios ir kintamosios dalių apskaičiavimo LMT valdymo organų ir ekspertų komitetų nariams tvarkos aprašą tvirtina LMT pirmininkas. LMT kviečiamiems ekspertams iš LMT skirtų valstybės biudžeto asignavimų mokami honorarai už parengtas studijas, pranešimus ir ekspertizes kaip už autorinius darbus.

57.  Ekspertų komitetų nariams ir kviečiamiems ekspertams už parengtas studijas, pranešimus ir ekspertizes iš LMT skirtų asignavimų mokami honorarai kaip už autorinius darbus arba intelektines paslaugas.

 

VII SKYRIUS

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS BUHALTERINĖ APSKAITA, FINANSINĖ ATSKAITOMYBĖ IR AUDITAS

 

58. LMT buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai sudaromi ir teikiami Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

59. LMT vidaus kontrolė įgyvendinama ir vidaus auditas atliekamas Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktu nustatyta tvarka.

60. LMT valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

61. LMT pirmininkas užtikrina, kad Valstybes kontrolei būtų pateikti LMT valstybiniam auditui atlikti reikalingi dokumentai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. LMT pirmininkas, LMT valdyba gali inicijuoti šių Nuostatų pakeitimus.

63. LMT gali būti likviduota, reorganizuota arba pertvarkyta savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu, laikantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytos tvarkos.

64. Likvidavus, reorganizavus arba pertvarkius LMT, nepanaudotų lėšų naudojimo ir LMT įsipareigojimų vykdymo tvarką nustato savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

 

_______________________