UŽIMTUMO TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VEIKLOS IR PRIEMONIŲ PLANAVIMO BEI JŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. gruodžio 7 d. Nr. V-602

Vilnius

 

Siekdama pagerinti priemonių ir veiklos planavimą bei užtikrinti jų įgyvendinimo savalaikę stebėseną Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba):

1.  T v i r t i n u pridedamą Veiklos ir priemonių planavimo bei jų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).

2.  N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1 ir 3 punktai įsigalioja 2019 m. sausio 1 d. 

3Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. rugsėjo 26 d. įsakymą Nr. V-529 „Dėl Veiklos ir priemonių planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4P a v e d u Finansų, teisės ir pirkimų departamento Teisės skyriui teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.

5. Šio įsakymo kontrolę vykdo Užimtumo tarnybos direktorius.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Ligita Valalytė

 

 

PATVIRTINTA

Užimtumo tarnybos

prie Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos

direktoriaus  2018 m. gruodžio 7 d.

įsakymu Nr. V-602

 

 

VEIKLOS IR PRIEMONIŲ PLANAVIMO BEI JŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Veiklos ir priemonių planavimo bei jų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) veiklos ir aktyvios darbo rinkos politikos priemonių, profesinės reabilitacijos teikimo, socialiai pažeidžiamų asmenų įdarbinimo socialinėse įmonėse rėmimo, papildomų socialinių ir užimtumo garantijų atleidžiamiems ir atleistiems Ignalinos atominės elektrinės (toliau – AE) darbuotojams ir jų šeimos nariams taikymo, nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos atlikusių karo prievolininkų darbo užmokesčio subsidijos teikimo, įgyvendinamų valstybės biudžeto, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių ir kitų fondų lėšomis, planavimo ir jų įgyvendinimo stebėsenos tvarką.

2.    Šiame Apraše vartojamos sąvokos ir trumpiniai:

2.1. SADM – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

2.2. VPPS – Užimtumo tarnybos Veiklos ir priemonių planavimo skyrius;

2.3. KAS – Užimtumo tarnybos Klientų aptarnavimo skyrius;

2.4. KAD – Užimtumo tarnybos Klientų aptarnavimo departamentas;

2.5. ADRPP – aktyvios darbo rinkos politikos priemonės;

2.6. Priemonės – ADRPP, profesinė reabilitacija, socialiai pažeidžiamų asmenų įdarbinimo socialinėse įmonėse rėmimas, papildomų socialinių ir užimtumo garantijų atleidžiamiems ir atleistiems Ignalinos AE darbuotojams ir jų šeimos nariams taikymas, nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos atlikusių karo prievolininkų darbo užmokesčio subsidijos teikimas;

2.7. Užimtumo tarnybos IS – Užimtumo tarnybos valdoma informacinė sistema;

2.8. VBAMS – Valstybės biudžeto apskaitos ir mokėjimų sistema;

2.9. FVAS – Užimtumo tarnybos Finansų valdymo ir apskaitos sistema;

2.10.  ADRPP programa – ADRPP įgyvendinimas ir finansavimas konkrečiame regione;

2.11.  Veikla – Užimtumo tarnybos veikla, kuria užtikrinamas Užimtumo tarnybos vidaus administravimas ir savarankiškas finansavimas;

2.12.  Užduotys – KAD direktoriams ir KAS skyrių vedėjams nustatytų rodiklių vykdymas,

asmenų dalyvavimo priemonėse, lėšų panaudojimo ir efektyvumo rodiklių pasiekimas;

2.13.  Užimtumo tarnybos vadovybė – Užimtumo tarnybos direktorius,  Darbo rinkos ir užimtumo rėmimo politikos įgyvendinimo bei Finansų, teisės ir pirkimų departamentų direktoriai.

3.  Aprašo tikslas – užtikrinti Veiklos ir Priemonių planavimo bei jų įgyvendinimo stebėsenos proceso organizavimą ir valdymą, darbo rinkos pasiūlai ir paklausai derinti būtinų priemonių planavimą, pagrįstą ir nustatytais terminais lėšų poreikio planavimą Užimtumo tarnybai išlaikyti, vystyti ir Priemonėms įgyvendinti.

4.  Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatyme, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, ir jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

LĖŠŲ POREIKIO PRIEMONĖMS IR VEIKLAI PLANAVIMAS

 

5.  Lėšų poreikio Priemonėms prognozę atlieka Užimtumo tarnybos direktoriaus ir KAD direktorių įgalioti darbuotojai.

6.  Lėšų poreikio Priemonėms prognozė rengiama kasmet, vadovaujantis Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtinta Pokyčių darbo rinkoje prognozavimo metodika.

7.  KAD direktoriaus įgalioti darbuotojai:

7.1. vertindami situacijos darbo rinkoje aptarnaujamoje teritorijoje stebėsenos rezultatus, identifikuoja (Aprašo 1 ir 2 priedai):

7.1.1.  ne daugiau kaip tris ilgalaikes (1-5 metų trukmės) vietinės darbo rinkos problemas;

7.1.2.  trumpalaikes (iki 1 metų) vietinės darbo rinkos problemas.

7.2. identifikuodami vietines darbo rinkos problemas, numatytas šio Aprašo 7.1 papunktyje, bendradarbiauja su aptarnaujamoje teritorijoje veikiančiomis savivaldybių administracijomis, darbdaviais, neįgaliųjų interesus atstovaujančiomis organizacijomis, švietimo įstaigomis ir kitais vietos socialiniais partneriais, bei atsižvelgia į regiono plėtros tarybos patvirtintą regiono plėtros planą;

7.3. nustato priemones ilgalaikėms ir trumpalaikėms vietinės darbo rinkos problemoms spręsti (Aprašo 1 ir 2 priedai), įvardindami atskiras ADRPP bei nurodydami, kiek asmenų turėtų pradėti dalyvauti kiekvienoje atskiroje ADRPP.  

8.  Nustatytas vietines darbo rinkos problemas bei jų sprendimo priemones KAD direktoriaus įgalioti darbuotojai suderina su KAS, organizuodami diskusijas.

9.  KAD informaciją apie ilgalaikes ir trumpalaikes vietinės darbo rinkos problemas (.pdf ir .xlsx formatais) VPPS pateikia iki einamųjų metų  gruodžio 1 d.

10.  VPPS, įvertinęs KAD pateiktus duomenis apie trumpalaikes ir ilgalaikes vietinės darbo rinkos problemas bei susidariusią/prognozuojamą padėtį darbo rinkoje, bei atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus regioninės politikos prioritetus, ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 30 d. organizuoja paskesnių penkių kalendorinių metų Priemonių lėšų bei naujų projektų įgyvendinimo poreikio aptarimą su Užimtumo tarnybos vadovybe.

11.  VPPS kasmet pagal SADM planuojamus skirti asignavimus ADRPP įgyvendinimui rengia einamųjų metų ADRPP programų projektus ir teikia derinimui Užimtumo tarnybos direktoriui.

12.  Einamųjų metų ADRPP programų projektai pagal KAD pristatomi regioninėms plėtros taryboms ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo SADM asignavimų skyrimo ADRPP įgyvendinimui.

13.  Su regioninėmis plėtros tarybomis suderinus einamųjų metų ADRPP programų projektus, VPPS rengia suvestinę ADRPP programą bei viešai ją skelbia Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.

14.  Lėšos Veiklai planuojamos trejiems kalendoriniams metams atsižvelgiant į:

14.1.  darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodikos principus;

14.2.  prekių ir paslaugų viešųjų pirkimų planą, sutartinius įsipareigojimus;

14.3.  struktūrinių padalinių pateiktą pagrįstą lėšų poreikį Veiklai (Aprašo 3 priedas).

15.  Užimtumo tarnybos direktoriaus įgalioti asmenys Užimtumo tarnybos Veiklai sudarytų sutartinių įsipareigojimų / poreikio suvestinę pildo ir nuolat atnaujina, pasirašius naujus sutartinius įsipareigojimus intranete/bendroje direktorijoje (Aprašo 3 priedas).

16.  VPPS įvertina iš Užimtumo tarnybos struktūrinių padalinių gautą informaciją apie Užimtumo tarnybos Veiklai reikalingas lėšas ateinantiems ir paskesniems dviem kalendoriniams metams, atlieka lėšų poreikio skaičiavimus ir iki einamųjų metų sausio 30 d. pristato šių lėšų poreikio projektą Užimtumo tarnybos vadovybei. 

17.  Užimtumo tarnybos vadovybei pritarus Veiklos, Priemonių lėšų poreikio projektui, VPPS pagal SADM nustatytus terminus rengia ir teikia SADM ateinančių ir dvejų paskesnių kalendorinių metų valstybės biudžeto lėšų poreikio:

17.1.  Užimtumo tarnybos Veiklai finansuoti projektą, kartu su išlaidų poreikio skaičiavimais pagal SADM nustatytas formas;

17.2.  Priemonių finansavimui projektą, kartu su išlaidų poreikio skaičiavimais pagal atskiras išlaidų grupes, prognozuojamą asmenų/darbo vietų skaičių.

18.  Užimtumo tarnyba, gavusi informaciją iš SADM apie einamiesiems metams Užimtumo tarnybos Veiklai, Priemonėms finansuoti skiriamas lėšas, per SADM nustatytą laikotarpį suveda duomenis į VBAMS ir teikia Užimtumo tarnybos sąmatas veiklai tvirtinti SADM.

19.  Gavus patvirtintą sąmatą, VPPS supažindina Užimtumo tarnybos struktūrinius padalinius apie einamiesiems metams skirtas lėšas.

 

III SKYRIUS

UŽIMTUMO TARNYBOS METINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS

 

20.  VPPS, atsižvelgdamas į SADM strateginį veiklos planą, Užimtumo tarnybos veiklos tikslus, ES paramos įgyvendinimo eigą iki einamųjų metų sausio 20 d. parengia Užimtumo tarnybos einamųjų metų veiklos plano projektą, kurį derina su Užimtumo tarnybos departamentais bei skyriais.

21.  VPPS įvertina iš Užimtumo tarnybos departamentų bei skyrių gautas pastabas dėl Užimtumo tarnybos einamųjų metų veiklos plano projekto ir pristato Užimtumo tarnybos vadovybei.

22.  Užimtumo tarnybos vadovybei pritarus Užimtumo tarnybos einamųjų metų veiklos plano projektui, VPPS jį teikia SADM. Gavus pastabas iš SADM, VPPS planą tikslina ir pakartotinai teikia SADM nustatytais terminais.

23.  Užimtumo tarnybai gavus SADM patvirtintą Užimtumo tarnybos einamųjų metų veiklos planą, VPPS jį talpina Užimtumo tarnybos interneto svetainėje. 

 

IV SKYRIUS

SĄMATŲ SUDARYMAS, TVIRTINIMAS IR KEITIMAS

 

24.  VPPS, įvertinęs skirtas valstybės biudžeto lėšas Veiklos ir Priemonių finansavimui, parengia ir suderina su Užimtumo tarnybos vadovybe:

24.1.  KAD ir jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto lėšų Priemonių finansavimo sąmatų projektą, paskirstytą ketvirčiais;

24.2.  Veiklos sąmatų projektą, paskirstytą ketvirčiais.

25.  Pritarus Užimtumo tarnybos vadovybei bei KAD valstybės biudžeto lėšų Veiklos ir Priemonių finansavimo sąmatų projektams, VPPS teikia valstybės biudžeto lėšų sąmatos paskirstymo ketvirčiais projektą SADM.

26.  Užimtumo tarnybai gavus informaciją iš SADM apie einamiesiems metams Veiklai ir Priemonėms finansuoti skiriamas lėšas, per SADM nustatytą laikotarpį VPPS suveda duomenis į VBAMS ir teikia Užimtumo tarnybos sąmatas tvirtinti SADM.

27.  Užimtumo tarnybai gavus SADM patvirtintą valstybės biudžeto Veiklos ir Priemonių finansavimo sąmatas, VPPS per 10 darbo dienų parengia ir teikia Užimtumo tarnybos direktoriui tvirtinti:

27.1.  Priemonių finansavimo sąmatas, paskirstytas ketvirčiais pagal KAD ir jam pavaldžius KAS;

27.2.  Veiklos finansavimo lėšų sąmatas, paskirstytas ketvirčiais.

28.  Esant poreikiui keisti KAS patvirtintą valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatą, KAS informuoja KAD. KAD įvertinęs KAS patvirtintos valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatos keitimo pagrįstumą ir bendrą KAD ir jam pavaldžių KAS lėšų panaudojimą bei rodiklių vykdymą, kreipiasi į VPPS su prašymu pakeisti jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatas, nekeičiant bendros KAD patvirtintos valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatos. KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmata gali būti tikslinama ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį ir ne vėliau nei likus 20 darbo dienų iki ketvirčio pabaigos.

29.  Esant poreikiui keisti KAD patvirtintą valstybės biudžeto pagal KAS Priemonių finansavimo sąmatą, KAD raštu informuoja Užimtumo tarnybos direktorių ar jo įgaliotus asmenis bei pateikia tikslinimo pagrindimą. Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtinta KAD ir jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmata gali būti tikslinama ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį ir ne vėliau nei likus 20 darbo dienų iki ketvirčio pabaigos.

30.  VPPS, įvertinęs gautą informaciją, parengia patikslintą KAD ir jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatos projektą ir teikia tvirtinti Užimtumo tarnybos direktoriui.

31.  VPPS atnaujina KAD ir jam pavaldžių KAS valstybės biudžeto Priemonių finansavimo sąmatų paskirstymo ketvirčiais suvestinę informaciją ir ją talpina Užimtumo tarnybos intranete iki einamojo ketvirčio pirmo mėnesio 14 dienos.

32.  Užimtumo tarnybos kartu su partneriais įgyvendinamų ES struktūrinių ir kitų fondų bei programų lėšomis finansuojamų projektų lėšos ir veiklų rodikliai skirstomi, tvirtinami ir tikslinami Užimtumo tarnybos direktoriaus tvirtinamų ES struktūrinių ir kitų fondų bei programų lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

STEBĖSENOS VYKDYMAS, REZULTATŲ PATEIKIMAS IR NAUDOJIMAS

 

33.  Veiklos ir Priemonių stebėseną vykdo VPPS ir KAD:

33.1.    VPPS vykdo šių veiklos sričių stebėseną:

33.1.1. Priemonių įgyvendinimą ir nustatytų rodiklių vykdymą pagal KAS ir finansavimo šaltinius;

33.1.2. KAD departamento direktoriams ir KAS vedėjams nustatytų rodiklių vykdymą;

33.1.3. lėšų Veiklai panaudojimą;

33.1.4. Užimtumo tarnybos metiniame veiklos plane nurodytų priemonių įgyvendinimą.

33.2.    KAD vykdo nuolatinę jiems pavaldžių KAS patvirtintos sąmatos vykdymo kontrolę bei vertina VPPS atliktos stebėsenos rezultatus, aiškinasi problemas, nurodytas stebėsenos rezultatuose, priima sprendimus dėl susidariusių problemų įgyvendinimo.

34.  Aprašo 33.1.1 ir 33.1.3 papunkčiuose nurodyta stebėsena vykdoma kas mėnesį, Aprašo 33.1.2 ir 33.1.4 papunkčiuose – kas ketvirtį. Stebėsena atliekama iki kito mėnesio 14 d.

35.  Stebėsena vykdoma naudojantis Užimtumo tarnybos IS, VBAMS, FVAS ir statistikos ataskaitų duomenimis.

36.  Einamojo mėnesio Priemonių įgyvendinimo duomenys turi būti suvesti į Užimtumo tarnybos IS iki einamojo mėnesio paskutinės darbo dienos.

37.  Priemonių stebėsenos rezultatai talpinami Užimtumo tarnybos intranete, su jais supažindinama Užimtumo tarnybos vadovybė.

38.  Užimtumo tarnybos vadovybė ir/ar kiti įgalioti atsakingi asmenys, atsižvelgdami į gautus stebėsenos rezultatus, priima sprendimus dėl reikalingų veiksmų atlikimo.

39.  Tuo atveju, kai atlikus priemonių įgyvendinimo stebėseną nustatoma, kad nustatytų užduočių nevykdymas viršija 25 proc., KAD direktorius per 5 darbo dienas nuo stebėsenos atlikimo dienos, pateikia informaciją apie užduočių nevykdymą VPPS (Aprašo 4 priedas).

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS 

 

40.  Aprašas gali būti keičiamas Užimtumo tarnybos direktoriaus įsakymu.

41.  Užimtumo tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, atsako už šio Aprašo nuostatų laikymąsi teisės aktų nustatyta tvarka ir turi teisę raštu teikti pasiūlymus dėl šio Aprašo tobulinimo tiesioginiam vadovui ar Užimtumo tarnybos direktoriui.

42.  Stebėsenos rezultatai gali būti naudojami ataskaitų apie Užimtumo tarnybos veiklą rengimui, analizių atlikimui bei pasiūlymų dėl teisės aktų tobulinimo parengimui.

43.  Metodinį vadovavimą stebėsenos atlikimui vykdo VPPS.

_______________________