LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

dėl aukšto MEISTRIŠKUMO SPORTO PROGRAMų FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. lapkričio 28 d. Nr. V-1871

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 6 straipsnio 5 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 ir 2 dalimis ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. V-1127 „Dėl įgaliojimų biudžetinei įstaigai Nacionalinei sporto agentūrai prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos suteikimo:

1T v i r t i n u Aukšto meistriškumo sporto programų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2P a k e i č i u šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Aukšto meistriškumo sporto programų finansavimo sąlygų aprašą ir papildau 6.4.146.4.15 papunkčiais:

6.4.14. nepriklausomo auditoriaus išvados kopiją apie praėjusiais kalendoriniais metais atliktą finansinių ataskaitų auditą;

6.4.15. sporto veiklos sutarčių su sportininkais, kurie rengiami įgyvendinant Programas ir (ar) gauna valstybės stipendiją, kopijas.“

3. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 2 punktas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                      Jurgita Šiugždinienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir

sporto ministro 2022 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. V-1871

 

 

 

Aukšto meistriškumo sporto programų finansavimo SĄLYGŲ aprašas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Aukšto meistriškumo sporto programų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės biudžeto lėšų (toliau – lėšos) skyrimo sporto šakų federacijų ar paralimpiniam, regos, klausos, judėjimo ar intelekto negalią turinčių asmenų sporto judėjimams Lietuvoje vadovaujančių nevyriausybinių organizacijų (toliau neįgaliųjų sporto organizacijos) (toliau kartu – pareiškėjai) aukšto meistriškumo sporto programoms (toliau – Programa), finansavimo skyrimo Programoms, tinkamų finansuoti išlaidų ir lėšų naudojimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas, aukšto meistriškumo sporto programos finansavimo sutarties (toliau – Sutartis) sudarymo, netinkamų išlaidų apskaičiavimo nepasiekus rodiklių, lėšų naudojimo ir programos priemonių įvykdymo kontrolės tvarką.

2Pagal šį Aprašą finansuojamos pareiškėjų parengtos Programos, skirtos aukšto meistriškumo sportui.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sporto įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO SKYRIMAS PAREIŠKĖJŲ PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI

 

4. Pareiškėjui lėšos Programai įgyvendinti neskiriamos, jeigu vadovaujantis Aprašo nuostatomis apskaičiuota lėšų suma pareiškėjui sudaro mažiau nei 5000 (penki tūkstančiai) eurų.

5. Pareiškėjas turi įsipareigoti skirti Programai įgyvendinti nuosavų ar kitų šaltinių lėšų ne mažiau kaip 5 procentus. Šiame Apraše nuosavos lėšos suprantamos kaip pajamos gautos iš pareiškėjo nario (-ių) mokesčio, mokesčiai už varžybų dalyvius, starto mokesčiai, gyventojų skirta pajamų mokesčio dalis, rėmėjų lėšos, parama, subsidijos iš tarptautinių organizacijų, ūkinės veiklos pajamos.

6. Pareiškėjas, siekiantis gauti lėšų Programai įgyvendinti, privalo Nacionalinei sporto agentūrai prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – NSA) pateikti ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 15 d.:

6.1. informaciją apie einamųjų kalendorinių metų pareiškėjų organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos metinius rezultatus pagal Aprašo 2 priede nurodytą formą (Aprašo 23.3 papunktyje nurodytiems pareiškėjams šios informacijos teikti nereikia);

6.2. informaciją apie pareiškėjo per paskutinius ketverius (arba penkerius, ar šešerius, jei Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos neįvyko arba buvo perkeltos; arba penkerius, jei Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos organizuojamos kas penkerius metus, ar šešerius, jei šios tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos neįvyko arba buvo perkeltos) kalendorinius metus iki kreipimosi į NSA dėl Programos finansavimo dienos į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus pagal Aprašo 3 priede nurodytą formą (Aprašo 23.3 papunktyje nurodyti pareiškėjai teikia informaciją pagal Aprašo 1 priede nurodytą formą);

6.3. informaciją apie atitinkamos sporto šakos nacionalinių aukšto meistriškumo sporto varžybų sistemoje einamaisiais kalendoriniais metais dalyvavusių sportininkų skaičių pagal Aprašo 10 priede nurodytą formą (Aprašo 23.3 papunktyje nurodytiems pareiškėjams šios informacijos teikti nereikia);

6.4. Programą, kuriai įgyvendinti prašoma skirti finansavimą pagal Aprašo 4 priede nurodytą formą. Programoje numatytų finansuojamų priemonių vykdymo pradžia turi būti ne ankstesnė kaip metų, einančių po tų metų, kuriais teikiama Programa, sausio 1 d., o pabaiga ne vėlesnė kaip metų, einančių po tų metų, kuriais teikiama Programa, gruodžio 31 d.;

6.5. kartu su Programa:

6.5.1. pareiškėjo dalyvių (dalininkų, narių ir pan.) ir dalyvių dalyvių sąrašą, nurodant, kiek iš jų sudaro fiziniai asmenys, ir pateikiant informaciją apie juridinių asmenų pavadinimus, kodus ir teisines formas;

6.5.2. dokumentus ar jų kopijas, patvirtinančius, kad pareiškėjas yra Sporto įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus reikalavimus atitinkančios tarptautinės (pasaulio) sporto šakos  federacijos narys (Aprašo 23.3 papunktyje nurodytos grupės pareiškėjai teikia dokumentus ar jų kopijas, patvirtinančius apie narystę atitinkamam judėjimui vadovaujančioje tarptautinėje (pasaulio) nevyriausybinėje organizacijoje);

6.5.3. dokumento (-ų), kuriame (-iuose) pareiškėjas yra įtvirtinęs atsakomybę už Pasaulinio antidopingo kodekso pažeidimus,  manipuliavimą sporto varžybomis, brutalų elgesį sporto varžybų metu, kopiją (-as);

6.5.4. pareiškėjo steigimo dokumento, kuriame įtvirtinta pareiškėjo valdymo organų narių rotacija, kopiją;

6.5.5. laisvos formos deklaraciją, kuria patvirtintų, kad savo veikloje laikosi Sporto įstatymo 3 straipsnyje nurodytų sporto principų, taip pat – kad nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktuose;

6.5.6. ne anksčiau kaip tų metų, kuriais teikiama Programa, lapkričio 15 d. išduotą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ar jos teritorinių padalinių patvirtinimą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Jeigu mokesčių administratoriaus sprendimu yra atidėtas arba išdėstytas mokestinės nepriemokos mokėjimas ir šio sprendimo pagrindu sudaryta Pareiškėjo ir mokesčių administratoriaus mokestinės paskolos sutartis, šis faktas turi būti atskirai pažymimas;

6.5.7. patvirtinimą, kad pareiškėjas ir sporto šakos tarptautinė (pasaulio) sporto šakos federacija, kurios narys yra pareiškėjas pripažįsta Pasaulinį antidopingo kodeksą (išskyrus intelekto negalią turinčių asmenų sporto judėjimams Lietuvoje vadovaujančias nevyriausybines organizacijas);

6.5.8. laisvos formos įsipareigojimą dėl dalies (ne mažesnės, kaip 5 procentų nuosavų ar kitų šaltinių lėšų) skyrimo Programai įgyvendinti;

6.5.9. etikos kodekso kopiją;

6.5.10. plėtojamos sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybų saugumo taisyklių kopiją;

6.5.11. strateginio veiklos plano kopiją;

6.5.12. Sporto įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytų asmenų vardus, pavardes, pareigų pavadinimus, asmens kodus;

6.5.13. informaciją apie interneto svetainėje einamaisiais kalendoriniais metais, kuriais teikiama Programa, skelbiamus duomenis (išskyrus duomenis, kuriuos įstatymai draudžia viešinti): pareiškėjo priimamus sprendimus, susijusius su visų amžiaus grupių nacionalinių rinktinių sudarymu (tarp jų ir šių rinktinių sudarymo kriterijus), pareiškėjo metinio biudžeto sąmatą (išskiriant pareiškėjo veiklai administruoti numatytas išlaidas), etikos kodeksą, strateginį veiklos planą, Programą, kuriai įgyvendinti prašomas finansavimas, Programų, kurioms įgyvendinti buvo skirtas finansavimas, įgyvendinimo ataskaitas.

7. Jeigu pareiškėjas anksčiau Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai arba NSA yra teikęs Aprašo 6.5.1–6.5.4, 6.5.7, 6.5.9–6.5.12 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir šiuose dokumentuose nurodyta informacija nepakito (apie tai pareiškėjas pažymi, nurodydamas NSA teikto rašto datą ir numerį), šių dokumentų pakartotinai teikti nereikia.

8. Teikdamas Aprašo 6.2 papunktyje nurodytą informaciją, pareiškėjas NSA pateikia duomenis tik už tuos metus, už kuriuos šios informacijos NSA nebuvo teikęs per paskutinius 4 metus.

9. NSA, siekdama įvertinti pareiškėjo tinkamumą finansavimui gauti, Programos bei kitos pareiškėjo nurodytos informacijos pagrįstumą, pareiškėjų gali prašyti ir papildomos, nei nurodyta Aprašo 6 punkte informacijos, nurodant ne trumpesnį kaip 2 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą šiai informacijai pateikti. Šiuo atveju sprendimo dėl Programos finansavimo priėmimas atidedamas, iki kol pareiškėjas pateiks prašomą informaciją (tačiau visais atvejais negali būti praleistas Aprašo 19 punkte nurodytas sprendimo priėmimo terminas). Jeigu per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikė prašomos informacijos, reikalingos įvertinti pateiktų duomenų pagrįstumą ir realumą, šie duomenys nevertinami priimant sprendimą dėl lėšų skyrimo.

10. Paraiškos dėl Programų finansavimo teikiamos elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu) interneto svetainėje www.am.ltusportas.lt. Kitais būdais pateiktos paraiškos laikomos nepateiktomis ir yra nevertinamos.

11. Jeigu Aprašo 6.1 ir 6.3 papunkčiuose nurodyti dokumentai pateikiami praleidus Aprašo 6 punkte nustatytą terminą arba nepateikiami iki Aprašo 6 punkte nustatyto termino pabaigos, finansavimas už pareiškėjų organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos metinius rezultatus ir atitinkamos sporto šakos nacionalinių aukšto meistriškumo sporto varžybų sistemoje einamaisiais kalendoriniais metais dalyvavusių sportininkų skaičių neskiriamas.

12. Jeigu Aprašo 6.2 papunktyje nurodyta informacija apie į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus pateikiama praleidus nustatytą terminą arba nepateikiama iki Aprašo 6 punkte nustatyto termino pabaigos, tai vertinama ankstesniais metais pateikta informacija, nevertinant anksčiausių kalendorinių metų laikotarpio (pvz., jeigu nepateikiama Aprašo 6.2 papunktyje nurodyta informacija apie į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus už praėjusius kalendorinius metus, tai vertinama tik už ankstesnius 3 metus (skaičiuojant nuo metų, kuriais teikiama Programa) pateikta informacija; jeigu ši informacija nepateikiama ir kitais metais, tai vertinama tik už ankstesnius 2 metus (skaičiuojant nuo metų, kuriais teikiama Programa) pateikta informacija ir t. t.). Jeigu Aprašo 6.2 papunktyje nurodytos informacijos apie į atitinkamas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas deleguotų sportininkų pasiekimus pareiškėjas nepateikia 4 metus iš eilės, lėšos už atitinkamose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose deleguotų sportininkų pasiekimus Programai įgyvendinti nėra skiriamos.

13. Jeigu Aprašo 6.2 papunktyje nurodyta Programa pateikiama praleidus nustatytą terminą, finansavimas atitinkamai Programai įgyvendinti neskiriamas (apie tai raštu informuojant pareiškėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo atitinkamų dokumentų gavimo NSA).

14. Aprašo 6 ir 9 punktuose nurodytus dokumentus ir informaciją dėl Programų finansavimo, Sutarčių pakeitimo ar papildomų lėšų Programoms įgyvendinti skyrimo nagrinėja ir siūlymus, įvertinusi pareiškėjų atitiktį Sporto įstatymo 19 straipsnyje nustatytiems kriterijams bei pareiškėjų pateiktą informaciją dėl finansavimo apimties, NSA vadovui teikia NSA vadovo įsakymu iš NSA valstybės tarnautojų sudaryta komisija (toliau – komisija), kurią sudaro ne mažiau kaip 3 nariai. Komisija į savo posėdžius patariamojo balso teise gali kviesti nevyriausybinių sporto organizacijų atstovus.

15. Komisijos nariais gali būti skiriami NSA valstybės tarnautojai, atliekantys funkcijas aukšto meistriškumo sporto sričių administravimo, finansų ar teisės srityse. Prieš pradėdami veiklą komisijoje, komisijos nariai pasirašo nešališkumo deklaracijas.

16. Sudarydamas komisiją NSA vadovas iš komisijos narių paskiria pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir komisijos sekretorių.

17. Ne rečiau kaip kas 3 metus komisijos sudėtis atnaujinama ne mažiau kaip trečdaliu. Tas pats asmuo komisijos nariu gali būti ne ilgiau kaip 4 metus iš eilės ir pakartotinai komisijos nariu gali būti skiriamas praėjus ne mažiau kaip 2 metams po jo veiklos komisijos sudėtyje pabaigos.

18. Komisija veikia pagal NSA vadovo patvirtintą darbo reglamentą, kuriame turi būti numatytos komisijos narių funkcijos ir atsakomybės.

19. Pareiškėjų Aprašo 6 ir 9 punktuose nustatytais terminais pateikti dokumentai turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl Programų finansavimo (atsisakymo finansuoti) priimti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Aprašo 6 punkte nustatyto termino pabaigos.

20. Sprendimą dėl finansavimo Programai įgyvendinti skyrimo priima NSA vadovas, įvertinęs Komisijos siūlymus. Programai įgyvendinti skiriamų lėšų dalis negali sudaryti daugiau nei Pareiškėjo prašoma Programoje nurodyta suma Programai įgyvendinti.

21. Apie priimtą sprendimą dėl finansavimo skyrimo pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo, kartu įteikiant jam priimto sprendimo kopiją.

22. NSA interneto svetainėje skelbiami NSA pateikti Aprašo 6.1–6.4 papunkčiuose nurodyti dokumentai ir informacija, nurodyta Sporto įstatymo 18 straipsnio 5 dalyje.

 

III SKYRIUS

FINANSAVIMO PASKIRSTYMAS PROGRAMOMS

 

23. Visas Programoms įgyvendinti skiriamas finansavimas paskirstomas taip:

23.1. į olimpinių žaidynių programą įtrauktų sporto šakų Programoms įgyvendinti – 83 proc.;

23.2. į olimpinių žaidynių programą neįtrauktų sporto šakų  Programoms įgyvendinti – 7 proc.;

23.3. neįgaliųjų sporto organizacijų pateiktoms Programoms įgyvendinti – 10 proc.

24. Lėšos paskirstomos taip:

24.1. 75 proc. lėšų dalis paskirstoma už atitinkamos grupės sporto šakos sportininkų pasiektus rezultatus pagal Aprašo 5 priede pateiktus balus už sportininkų tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose pasiektus rezultatus Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose;

24.2. 10 proc. lėšų dalis paskirstoma įvertinus atitinkamos grupės pareiškėjo organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos rezultatus;

24.3. 15 proc. valstybės biudžeto lėšų dalis paskirstoma įvertinus atitinkamos grupės sporto šakos nacionalinių varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičių (75 proc. šios sumos skiriama strateginėms sporto šakoms, 25 proc. šios sumos skiriama kitoms, į olimpinių žaidynių programą įtrauktoms sporto šakoms).

25. Pirmiausiai nustatoma lėšų suma, skirtina už kiekvienos iš Aprašo 24 punkte numatytų ir Programoje aprašytų veiklų rezultatus atskirai.

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO PASKIRSTYMAS APRAŠO 23.1 IR 23.2 PAPUNKČIUOSE NUMATYTOMS GRUPĖMS PRISKIRTOMS PROGRAMOMS

 

26. Aprašo 24.1 papunktyje nurodyta lėšų dalis paskirstoma taip:

26.1. balų vertės už atitinkamos sporto šakos konkrečiose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose sportininko ar komandiniuose sporto žaidimuose ar individualios sporto šakos komandinėje rungtyje dalyvaujančių ir tam pačiam subjektui (valstybei, sporto organizacijai ar pan.) atstovaujančių sportininkų (toliau – komanda) iškovotą vietą bei tos sporto šakos rungtyje aplenktų sportininkų (komandų) skaičių nustatomos pagal Aprašo 5 priedą;

26.2. vertinami atitinkamos sporto šakos sportininkų (komandų) Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose per paskutinių 4 metų laikotarpį pasiekti rezultatai. Jeigu atitinkamoje sporto šakoje Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos organizuojamos kas 5 metus, tuomet vertinami atitinkamos sporto šakos sportininkų (komandų) Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose per paskutinių 5 metų laikotarpį pasiekti rezultatai;

26.3. jeigu Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos rengiamos kas 4 ar 5 metus, už Aprašo 5 priede nurodytą sportininko (komandos) iškovotą atitinkamą vietą skiriama 100 proc. Aprašo 5 priede nurodyto balo, jeigu kas 2 metus – 75 proc., jeigu kas 1 metus – 40 proc. Jeigu Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos per 4 metus rengiamos tris kartus, už Aprašo 5 priede nurodytą sportininko (komandos) iškovotą atitinkamą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skiriama 52 proc. Aprašo 5 priede nurodyto balo;

26.4. tose sporto šakose, kuriose pasaulio ar Europos čempionatai nevykdomi, o vietoje jų rengiamos tos sporto šakos pasaulio ar Europos taurės varžybos, už šių taurių galutinėje įskaitoje sportininko (komandos) iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skiriamas toks pat balų skaičius kaip ir už atitinkamos sporto šakos pasaulio ar Europos čempionate iškovotą vietą;

26.5. už teniso sporto šakoje organizuojamuose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose, kurias kaip svarbiausias tos amžiaus kategorijos aukšto meistriškumo sporto varžybas yra pripažinusi atitinkamai tarptautinė (pasaulio ar Europos) teniso sporto šakos federacija ir (arba) Profesionalų teniso asociacija,  per atitinkamus kalendorinius metus sportininko (komandos) iškovotą vieną aukščiausią vietą ir aplenktų sportininkų skaičių skiriamas toks pat balų skaičius kaip ir už teniso sporto šakoje organizuojamame atitinkamos amžiaus kategorijos pasaulio ar Europos čempionate (taurės varžybose, jeigu atitinkami čempionatai nevykdomi) sportininko iškovotą atitinkamą vietą ir aplenktų sportininkų skaičių. Balai už šiame papunktyje nurodytose sporto varžybose sportininkų iškovotas vietas skaičiuojami tik tuo atveju, jeigu nėra vykdomi teniso sporto šakos atitinkamos rungties atitinkamos amžiaus kategorijos (jaunių, jaunimo ar suaugusiųjų) pasaulio ar Europos čempionatai (taurės varžybos), kuriuose laimėtojas nustatomas tuo pačiu principu kaip ir aukščiausios kategorijos turnyruose;

26.6. jeigu Europos žaidynių metu kartu vyksta ir atitinkamos sporto šakos Europos čempionatas, tai balai už šios sporto šakos sportininkų (komandų) Europos žaidynėse iškovotas vietas ir balai už aplenktų sportininkų (komandų) skaičių prilyginami už Europos čempionate iškovotas vietas (aplenktus sportininkus (komandas) balams;

26.7. prie gauto balo už atitinkamą Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose (tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų rungtyje) užimtą vietą pridedamas Aprašo 5 priede nurodytas balas už aplenktų sportininkų (komandų) skaičių sporto šakos rungtyje ir gaunamas bendras balas;

26.8. Aprašo 5 priede nurodytas balas už aplenktų sportininkų (komandų) skaičių sporto šakos rungtyje gaunamas konkrečioje atitinkamos sporto šakos rungtyje aplenktų sportininkų (komandų) skaičių dauginant iš atitinkamo Aprašo 5 priede nurodyto balo už aplenktą sportininką (komandą) sporto šakos rungtyje. Skaičiuojant, kiek sportininkų (komandų) sportininkas aplenkė, laikoma, kad maksimalus galimų aplenkti sportininkų (komandų) skaičius yra 1 mažesnis nei Aprašo 5 priede atitinkamoms tarptautinėms aukšto meistriškumo sporto varžyboms numatytų vietų, už kurias skiriami balai, skaičius (pvz., olimpinėse žaidynėse maksimalus galimų aplenkti sportininkų (komandų) skaičius yra 35, pasaulio čempionatuose – 31, Europos čempionatuose – 23 ir t. t.);

26.9. Aprašo 5 priede  nurodytas balas už aplenktų sportininkų (komandų) skaičių sporto šakos rungtyje gali sudaryti ne daugiau kaip 30 proc. balo už iškovotą vietą konkrečioje sporto šakos rungtyje vertės. Apskaičiuojant Aprašo 5 priede nurodytų balų už aplenktą sportininką (komandą) sporto šakos rungtyje sumą yra taikomas ir Aprašo 26.3 papunktyje numatytas apribojimas;

26.10. jeigu sportininkas (komanda) tose pačiose į olimpinių žaidynių programą įtrauktos sporto šakos tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose varžėsi keliose rungtyse ir iškovojo kelias Aprašo 5 priede nurodytas vietas, Aprašo 5 priede nurodyti balai už atitinkamas vietas ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių sporto šakos rungtyje yra susumuojami;

26.11. jeigu sportininkas (komanda) tose pačiose į olimpinių žaidynių programą neįtrauktos sporto šakos tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose varžėsi keliose rungtyse ir iškovojo kelias Aprašo 5 priede nurodytas vietas, už aukščiausią iškovotą vietą yra skaičiuojama 100 proc. Aprašo 26.7 papunktyje nurodyto bendro balo, o už kitas vietas – 50 proc. Aprašo 26.7 papunktyje nurodyto bendro balo;

26.12. už komandinių žaidimų ir individualių sporto šakų komandinėse rungtyse pasiektus laimėjimus Aprašo 26.7 papunktyje nurodytas bendras balas dauginamas iš komandos sportininkų skaičiaus;

26.13. jeigu patekti į Aprašo 5 priede nurodytas tarptautines aukšto meistriškumo sporto varžybas (pagal tarptautinės (pasaulio ar Europos) sporto šakos federacijos nustatytas taisykles) nebuvo vykdyta atranka, kurios metu buvo siekiama išpildyti tarptautinės (pasaulio ar Europos) sporto šakos federacijos nustatytas sąlygas ir įgyti teisę dalyvauti atitinkamų tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų finaliniame etape (toliau – atranka), balai už Aprašo 5 priede nurodytų sporto varžybų atitinkamoje sporto šakos rungtyje sportininko (komandos) iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skaičiuojami tik tuomet, jei sporto varžybų sporto šakos rungtyje sportininkas (komanda) aplenkė ne mažiau kaip 30 proc. sportininkų (komandų);

26.14. jeigu į atitinkamų tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų finalinį etapą vyko atranka, tai balai už Aprašo 5 priede nurodytų sporto varžybų atitinkamoje rungtyje sportininko (komandos) iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skaičiuojami tik tuomet, jei sportininkas (komanda) atitinkamos sporto šakos tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų finalinio etapo konkrečioje sporto šakos rungtyje aplenkė ne mažiau kaip 10 proc. sportininkų (komandų). Šio papunkčio nuostatos netaikomos vertinant olimpinėse žaidynėse iškovotus pasiekimus;

26.15. jeigu vyko atranka  į komandinių žaidimų atitinkamų tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų finalinį etapą ir komanda į šį finalinį etapą nepateko, tai skaičiuojami (išskyrus atranką į olimpines žaidynes) balai už atrankos metu iškovotą vietą ir aplenktų komandų skaičių. Nustatant atrankos metu iškovotą vietą vadovaujamasi tarptautinės (pasaulio ar Europos) sporto šakos federacijos sprendimais dėl konkrečios komandos atrankoje (įskaitant sporto varžybų finalinį etapą) užimtos vietos;

26.16. jeigu atitinkamose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose (kartu su atranka) dalyvavo mažiau sportininkų (komandų), nei Aprašo 5 priede atitinkamoms sporto varžyboms numatyta vietų, už kurias skiriami balai, tai už sportininko (komandos) vietą numatytas balas proporcingai mažinamas atsižvelgiant į faktinį varžybose (kartu su atranka) dalyvavusių sportininkų (komandų) skaičių. Šio papunkčio nuostatos netaikomos vertinant olimpinėse žaidynėse iškovotus pasiekimus;

26.17. balai už į olimpinių žaidynių programą neįtrauktų sporto šakų rungtyse iškovotas vietas ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių skiriami, jeigu šiose rungtyse varžėsi ne mažiau kaip 8 sportininkai (komandos), o tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose (įskaitant atranką) dalyvavo ne mažiau kaip 16 valstybių atstovai;

26.18. balai už iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičių atskirame aviacijos, automobilių, motociklų ar motorlaivių sporto šakos pasaulio ar Europos čempionato etape (jeigu toje sporto šakoje pasaulio ar Europos čempionatai nevykdomi, o vietoje jų rengiamos tos sporto šakos pasaulio ar Europos taurės varžybos – atskirame pasaulio ar Europos taurės varžybų etape) apskaičiuojami Aprašo 5 priede nurodytų sporto varžybų atitinkamai vietai priskirtą balą ir balą už aplenktą sportininką (komandą) padalijus iš viso sporto varžybų etapų skaičiaus;

26.19. įvertinant atskirose sporto šakose naudojamo specialaus inventoriaus transportavimo kaštus Aprašo 26.7 papunktyje nurodytas gautas bendras balas dauginamas: pareiškėjams, pateikusiems Programas golfo, fechtavimo, lengvosios atletikos (tik ieties metimo, šuolio su kartimi, septynkovės ir dešimtkovės rungtyse), šaudymo, šaudymo iš lanko, žolės riedulio ar šiuolaikinės penkiakovės sporto šakose – iš koeficiento 1,02, dviračių, biatlono, ledo ritulio, slidinėjimo, triatlono, sporto šakose – iš koeficiento 1,04, irklavimo, baidarių ir kanojų irklavimo ar buriavimo sporto šakose – iš koeficiento 1,05, žirginio sporto šakoje – iš koeficiento 1,10;

26.20. jeigu sporto šakoje vykdomos kelios tos pačios amžiaus kategorijos (jaunių, jaunimo ar suaugusiųjų), tačiau skirtingų amžiaus grupių Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos, tai vertinami tik vyresnės amžiaus grupės atitinkamos amžiaus kategorijos (jaunių, jaunimo ar suaugusiųjų) tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose sportininkų (komandų) pasiekti rezultatai, pvz., jeigu vykdomas Europos jaunimo iki 20 m. sunkiosios atletikos čempionatas ir Europos jaunimo iki 23 m. sunkiosios atletikos čempionatas, tai bus vertinami tik antrajame čempionate pasiekti rezultatai (išskyrus Aprašo 26.23 papunktyje numatytus atvejus);

26.21. už iškovotą vietą ir aplenktų komandų skaičių į olimpinių žaidynių programą įtrauktose sporto šakose vykdomuose pasaulio ar Europos komandiniuose čempionatuose, kuriuose šių varžybų nugalėtojas nustatomas komandinės įskaitos principu, skiriamas toks pat balų skaičius kaip ir už atitinkamos sporto šakos į olimpinių žaidynių programą įtrauktų sporto šakų, į olimpinių žaidynių programą neįtrauktų rungčių pasaulio ar Europos čempionatuose iškovotą vietą;

26.22. jeigu atitinkamos sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybų nugalėtojas nustatomas sumuojant kelių tos sporto šakos rungčių rezultatus, tai skaičiuojant balą už sportininko iškovotą vietą ir aplenktų varžovų skaičių vertinama tik sportininko iškovota vieta, nustatyta susumavus atskirose sportininko atstovautose rungtyse pasiektus rezultatus, t. y. atskirose rungtyse sportininko pasiekti rezultatai nėra vertinami.

Jeigu atitinkamos sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybų nugalėtojas nustatomas pagal kiekvienos tos sporto šakos rungties rezultatą atskirai ir tose pačiose sporto šakos sporto varžybose nustatoma atskirose rungtyse dalyvavusio sportininko užimta vieta suminėje įskaitoje (pagal atskirose sportininko atstovautose rungtyse pasiektus rezultatus), skaičiuojant balą už sportininko tose sporto varžybose pasiektus rezultatus vertinamos tik sportininko iškovotos vietos ir aplenktų varžovų skaičius atskirose rungtyse, tačiau ne suminėje įskaitoje, t. y. sportininko užimta vieta, nustatyta susumavus atskirose sportininko atstovautose rungtyse pasiektus rezultatus, nėra vertinama;

26.23. jeigu atitinkamoje sporto šakoje nevykdomos vienos iš amžiaus kategorijų (atitinkamai jaunių arba jaunimo) Aprašo 5 priede nurodytos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos, tačiau vykdomos kelios kitos amžiaus kategorijos (atitinkamai jaunių arba jaunimo) skirtingų amžiaus grupių tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos, tuomet skaičiuojami balai už kitos amžiaus kategorijos (atitinkamai jaunių arba jaunimo) dviejų amžiaus grupių tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose pasiektus rezultatus, pvz., jeigu atitinkamos sporto šakos sportininkai (komandos) dalyvavo Europos čempionate, Europos jaunimo iki 23 m. čempionate ir Europos jaunimo iki 21 m. čempionate, tačiau šioje sporto šakoje nėra vykdomas Europos jaunių čempionatas, tai skiriant balus už sportininkų (komandų) pasiekimus, vertinamos visuose nurodytuose čempionatuose (tarp jų ir abiejų amžiaus grupių jaunimo čempionatuose) sportininkų (komandų) iškovotos vietos ir aplenktų sportininkų (komandų) skaičius;

26.24. jeigu tarptautinių aukšto meistriškumo sporto varžybų protokole nurodoma ne konkreti sportininko (komandos) iškovota vieta, o vietų intervalas, tai skaičiuojant balą už sportininko (komandos) iškovotą vietą ir aplenktų varžovų skaičių imamas vietų intervalo vidurkis (jei nustatant vietų intervalo vidurkį gaunamas ne sveikasis skaičius – apvalinama į pareiškėjui naudingesnę pusę);

26.25. dvikovių sporto šakų sportininkams balai už iškovotą vietą ir aplenktų sportininkų skaičių skiriami, jeigu sportininkas Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose laimėjo ne mažiau kaip vieną kovą. Šio papunkčio nuostatos netaikomos vertinant olimpinėse žaidynėse iškovotus pasiekimus;

26.26. jeigu komanda tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose varžėsi estafetės rungtyje, tai yra skaičiuojama 50 proc. Aprašo 26.7 papunktyje nurodyto bendro balo;

26.27. nustačius kiekvieno iš pareiškėjų Aprašo 24.1 papunktyje nurodytos veiklos Aprašo 26.7 papunktyje numatytą bendrą balą, nustatoma konkrečiai Programai įgyvendinti lėšų suma: 1 balo už sportininkų (komandų) pasiektus rezultatus Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose vertę, nustatytą pagal Aprašo 26.28 papunktį, padauginus iš pareiškėjui skirtos balų sumos (prieš tai gautą strateginių sporto šakų balų sumą padauginus iš 1,2);

26.28. vieno balo už sportininkų (komandų) pasiektus rezultatus Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose vertė nustatoma už sporto šakos sportininkų (komandų) pasiektus rezultatus, Aprašo 5 priede nurodytose tarptautinėse aukšto meistriškumo  sporto varžybose numatytą lėšų sumą padalinus iš bendros visų pareiškėjų balų sumos.

27. Apskaičiuojant Aprašo 24.2 papunktyje nurodytos lėšų dalies paskirstymą Programoms:

27.1. įvertinama pareiškėjų pateikta informacija apie jų organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos metinius rezultatus;

27.2. lėšų dalis, numatyta už pareiškėjų organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos rezultatus, paskirstoma laikantis Aprašo 2 priede nurodytų lėšų paskirstymo proporcijų;

27.3. Pareiškėjui skirtina lėšų suma už Aprašo 2 priede nurodyto konkretaus veiklos rodiklio rezultatą apskaičiuojama  konkretaus veiklos rodiklio mato vieneto vertę, nustatytą pagal Aprašo 27.4 papunktį, padauginus iš pareiškėjo nurodyto veiklos rodiklio mato vienetų kiekio;

27.4. Aprašo 27.3 papunktyje nurodyta pareiškėjo veiklos rodiklio mato vieneto vertė nustatoma atitinkamam veiklos rodikliui nurodytą lėšų sumą padalinus iš bendros visų pareiškėjų nurodytos šio veiklos rodiklio mato vienetų kiekio sumos;

27.5. galutinis Programai įgyvendinti už pareiškėjo organizacinės, vadybinės ir administracinės veiklos metinius rezultatus skirtinos lėšų sumos dydis nustatomas sudėjus pareiškėjui skirtinas lėšų sumas už Aprašo 2 priede nurodytų atskirų veiklos rodiklių rezultatus, apskaičiuotas pagal Aprašo 27.3 papunktį (strateginių sporto šakų federacijų  suma papildomai dauginama iš 1,2).

28. Apskaičiuojant Aprašo 24.3 papunktyje nurodytos valstybės biudžeto lėšų dalies paskirstymą Programoms įgyvendinti:

28.1. įvertinama pareiškėjų pateikta informacija  apie atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje einamaisiais kalendoriniais metais dalyvavusių atitinkamos amžiaus kategorijos (jaunių, jaunimo, suaugusiųjų) sportininkų skaičių. Vertinamas pagrindinis ir svarbiausias atitinkamos amžiaus grupės Lietuvos čempionatas. Vaikų, jaunučių, veteranų amžiaus grupių sportininkai, studentų čempionatų dalyviai bei sportininkai mėgėjai ir užsieniečiai nėra vertinami. Tas pats sportininkas nurodomas vieną kartą. Jeigu atitinkamoje sporto šakoje vykdomi keli vienos amžiaus grupės, bet skirtingo pajėgumo čempionatai, tai vertinamas vienas pagrindinis ir svarbiausias atitinkamos amžiaus grupės Lietuvos čempionatas, o kitos tos amžiaus grupės varžybos ar jų divizionai, B, C lygos ir pan. nevertinami;

28.2. nustatomas bendras strateginėms sporto šakoms, atskirai kitoms į olimpinių žaidynių programą įtrauktoms sporto šakoms ir Aprašo 23.2 papunktyje numatytai sporto šakų grupei tenkantis sportininkų skaičius;

28.3. nustatomas bendras strateginėms sporto šakoms, atskirai kitoms į olimpinių žaidynių programą įtrauktoms sporto šakoms ir Aprašo 23.2 papunktyje numatytai sporto šakų grupei tenkantis balas vadovaujantis principu, jog už vieną nacionalinių varžybų sistemoje dalyvaujantį olimpinės sporto šakos į olimpinių žaidynių programą įtrauktos sporto šakos ar 23.2 papunktyje numatytos sporto šakų grupės sportininką skiriamas 1 balas, o už vieną nacionalinių varžybų sistemoje dalyvaujantį olimpinės sporto šakos į olimpinių žaidynių programą neįtrauktos rungties sportininką – 0,2 balo;

28.4. skaičiuojamas unikalių nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičius (pvz., jei tas pats asmuo dalyvavo Lietuvos jaunių plaukimo čempionato 100 m plaukimo nugara ir 100 m plaukimo laisvu stiliumi rungtyse ir Lietuvos jaunimo plaukimo čempionato 100 m plaukimo nugara ir 100 m plaukimo laisvu stiliumi rungtyse, tai skaičiuojamas vienas sportininkas).

28.5. apskaičiuojama 1 balo už atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičių vertė eurais: atitinkamai strateginėms sporto šakoms, atskirai kitoms į olimpinių žaidynių programą įtrauktoms sporto šakoms ir Aprašo 24.2 papunktyje numatytai sporto šakų grupei tenkanti valstybės biudžeto lėšų suma padalinama iš šiai grupei nustatytų balų už atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičių sumos;

28.6. nustatoma už atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičių konkretaus pareiškėjo Programai skirtina valstybės biudžeto lėšų suma: konkretaus pareiškėjo nurodytas atitinkamos sporto šakos nacionalinių sporto varžybų sistemoje dalyvaujančių sportininkų skaičius dauginamas iš Aprašo 28.5 papunktyje nurodyto 1 balo vertės eurais.

29. Nustačius atitinkamo pareiškėjo Programai skirtinas lėšų sumas pagal kiekvieną iš Aprašo 24 punkte nurodytų pareiškėjo veiklos sričių, nustatoma bendra atitinkamai Programai skirtina lėšų suma, sudedant pagal Aprašo 26.27, 27.5 ir 28.5 papunkčius Programai įgyvendinti skirtinas lėšų sumas.

 

V SKYRIUS

FINANSAVIMO PASKIRSTYMAS APRAŠO 23.3 PAPUNKTYJE NUMATYTAI GRUPEI PRISKIRTOMS PROGRAMOMS

 

30. Aprašo 23.3 papunktyje numatytai grupei priskirtinų Programų priemonės pagal svarbą:

30.1. veiklos, apimančios sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių prizines vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.2. veiklos, apimančios sportininkų (komandų), per paskutiniuosius 4 metus iškovojusių 4–6 vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.3. veiklos, apimančios jaunimo (iki 23 m.) nacionalinių rinktinių narių, per paskutiniuosius 4 metus iškovojusių prizines vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų jaunimo pasaulio ar Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.4 veiklos, apimančios sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių prizines vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose, tačiau rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.5. veiklos, apimančios jaunimo (iki 23 m.) nacionalinių rinktinių narių, per paskutiniuosius 4 metus iškovojusių 4–6 vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų jaunimo pasaulio ar Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;       

30.6. veiklos, apimančios sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių 4–6 vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose, tačiau rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.7. veiklos, apimančios jaunimo (iki 23 m.) nacionalinių rinktinių narių, per paskutinius 4 metus iškovojusių prizines vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų jaunimo pasaulio ar Europos čempionatuose, tačiau rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.8. veiklos, apimančios jaunimo (iki 23 m.) nacionalinių rinktinių narių, per paskutiniuosius 4 metus iškovojusių 4–6 vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų jaunimo pasaulio ar Europos čempionatuose, tačiau rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.9. veiklos, apimančios sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių 7–9 vietas paralimpinėse, kurčiųjų žaidynėse ar į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų pasaulio, Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.10. veiklos, apimančios sportininkų (komandų), kuriems pagal pasaulio ar Europos specialiosios olimpiados komitetų patvirtintą Lietuvos Respublikai kvotą suteikiama teisė dalyvauti atitinkamai pasaulio ar Europos specialiosios olimpiados žaidynėse, rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.11. veiklos, apimančios sportininkų (komandų) rengimą ir dalyvavimą į paralimpinių ar  kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų B ir C divizionų, kuriuos organizuoja tarptautinės (pasaulio ar Europos) neįgaliųjų sporto organizacijos;

30.12. veiklos, apimančios sportininkų (komandų), per paskutinius 4 metus iškovojusių prizines vietas į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas neįtrauktų sporto šakų pasaulio ar Europos čempionatuose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 50 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose;

30.13. veiklos apimančios kitų, nei nurodyta Aprašo 30.1–30.12 papunkčiuose, sportininkų (komandų), per paskutiniuosius 4 metus, atstovavusių Lietuvos Respublikai tarptautinių neįgaliųjų sporto organizacijų vykdomose į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų varžybose ir rungtyje, kurioje varžėsi, aplenkusių ne mažiau kaip 30 proc. sportininkų (komandų), rengimą ir dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto varžybose.

31. Skiriant lėšas neįgaliųjų sporto organizacijų Programoms įgyvendinti, laikomasi principo, jog Programų priemonėms vykdyti lėšų skiriama tik tuomet, jeigu jų lieka patenkinus visų Programų svarbesnės (pagal Aprašo 30 punkte numatytą hierarchiją) kategorijos veiklų finansavimo poreikį, pvz., Aprašo 30.2 papunktyje numatytoms veikloms vykdyti lėšos galėtų būti skirtos tik tuomet, kai bus patenkintas visų Programų, į kurias įtraukta Aprašo 30.1 papunktyje numatyta veikla, šiai veiklai vykdyti reikalingas lėšų poreikis.

32. Lėšos neįgaliųjų sporto organizacijų Programų priemonėms, susijusioms su nacionalinių rinktinių rengimu tarptautinėms aukšto meistriškumo sporto varžyboms, skirstomos laikantis principų, kad  už sportininkų (komandų) iškovotas analogiškas vietas vienodose pagal svarbą (pagal Aprašo 33 punkte numatytą hierarchiją) tarptautinėse aukšto meistriškumo sporto varžybose, nepriklausomai nuo negalios rūšies (regėjimo, judėjimo, klausos, intelekto) ir atstovaujamos sporto šakos, yra skiriama analogiška lėšų suma pasirengimui.

33. Sprendžiant dėl lėšų skyrimo Aprašo 23.3 papunktyje nurodytų neįgaliųjų sporto organizacijų Programų priemonėms, susijusioms su sportininkų rengimu ir dalyvavimu aukšto meistriškumo sporto varžybose, įgyvendinti, laikoma, jog tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos pagal svarbą skirstomos taip:

33.1. paralimpinės ar  kurčiųjų žaidynės;

33.2. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų rungčių suaugusiųjų pasaulio čempionatai;

33.3. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų rungčių suaugusiųjų Europos čempionatai;

33.4. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų rungčių jaunimo pasaulio čempionatai, žaidynės;

33.5. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų rungčių jaunimo Europos čempionatai, žaidynės;

33.6. Pasaulio ar Europos specialiosios olimpiados žaidynės;

33.7. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas įtrauktų sporto šakų B ir C divizionų čempionatai, kuriuos organizuoja tarptautinės (pasaulio ar Europos) neįgaliųjų sporto organizacijos;

33.8. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas neįtrauktų sporto šakų pasaulio čempionatai;

33.9. į paralimpinių ar kurčiųjų žaidynių programas neįtrauktų sporto šakų Europos čempionatai;

33.10. kitos tarptautinės aukšto meistriškumo sporto varžybos, kurias organizuoja tarptautinės (pasaulio ar Europos) neįgaliųjų sporto organizacijos.

34. Sprendimas dėl Aprašo 23.3 papunktyje numatytos lėšų dalies skyrimo konkrečiai Aprašo 23.3 papunktyje numatytai grupei priskirtinai Programai priimamas įvertinus šios Programos priemones pagal Aprašo 30–33 punktus, tačiau bet kokiu atveju lėšų dalis Aprašo 23.3 papunktyje numatytai grupei priskirtinoms Programoms įgyvendinti išskaidoma tokiomis proporcijomis:

34.1. iki 54 proc. šios lėšų dalies neįgaliųjų sporto organizacijų pateiktoms Programoms įgyvendinti skiriama Aprašo 30 punkte nurodytoms veikloms, tai yra neįgaliųjų sportininkams Aprašo 33 punkte nurodytoms aukšto meistriškumo sporto varžyboms pasirengti ir dalyvauti jose, laikantis Aprašo 30–33 punktuose nustatytų reikalavimų;

34.2. iki 10 proc. šios lėšų dalies neįgaliųjų sporto organizacijų pateiktoms Programoms įgyvendinti yra skiriama išlaidoms, susijusioms su suaugusiųjų rinktinių trenerių darbo užmokesčio mokėjimu, padengti;

34.3. iki 15 proc. šios lėšų dalies yra skiriama Lietuvos Respublikos neįgaliųjų sporto šakų čempionatams vykdyti. Lėšų suma apskaičiuojama atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų čempionatų faktinį dalyvių, kaip jie apibrėžti šių čempionatų nuostatuose, skaičių;

34.4. iki 2 proc. šios lėšų dalies yra skiriama neįgaliųjų sporto organizacijų sudaromų nacionalinių rinktinių narių dalyvavimui sveikųjų žmonių sporto renginiuose finansuoti. Lėšų suma apskaičiuojama pagal einamaisiais kalendoriniais metais sveikųjų žmonių sporto renginiuose (čempionatuose, taurės  varžybose, krepšinio regionų varžybose) dalyvavusių neįgaliųjų sportininkų skaičių (pagal Aprašo 6.1 papunktyje pateiktą informaciją);

34.5. iki 0,5 procento šios lėšų dalies yra skiriama narystės tarptautinėse organizacijose mokesčiams pagal pateiktus oficialius tokių mokesčių sumokėjimą pagrindžiančius tarptautinių organizacijų dokumentus sumokėti.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

35. Lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos Programai įgyvendinti, realios (patirtos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes ir užregistruotos pareiškėjo, kurio teiktai Programai buvo skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis (toliau – Programos vykdytojas) apskaitoje), atitinkančios išlaidų patyrimo / sandorio sudarymo metu buvusias rinkos kainas, pagrįstos faktinį lėšų panaudojimą įrodančiais dokumentais ir numatytos detaliojoje Programos lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – sąmata).

36.  Programai skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

36.1.  yra pasiekti Programoje ir sutartyje nurodyti Programos tikslai ir rezultatai;

36.2.  lėšos panaudotos tinkamoms Programos išlaidoms apmokėti.

37. Tinkamomis pripažįstamos šios Programos įgyvendinimo išlaidos:

37.1. transporto išlaidos (degalams, transporto nuomai, transporto nuomos paslaugoms);

37.2. sporto renginių, konferencijų, kvalifikacijos kėlimo renginių organizavimo ir dalyvavimo juose išlaidos;

37.3. patalpų (tarp jų ir sporto paskirties pastatų arba sporto paskirties inžinerinių statinių), skirtų Programos priemonėms tiesiogiai vykdyti, nuomos ir eksploatavimo (patalpų priežiūros darbai ir paslaugos, komunalinių paslaugų, draudimo) išlaidos Programos įgyvendinimo laikotarpiu;

37.4. maitinimo ir (ar) apgyvendinimo paslaugos;

37.5. atlyginimams (pagal sporto veiklos ar kitų atlygintinų paslaugų sutartis), autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis), kuriems iš lėšų gali būti skirta iki 3 MMA per mėnesį dydžio suma. Šiame papunktyje nurodytos išlaidos negali būti naudojamos tiesioginių Programos vykdytojų, nurodytų šio Aprašo 39 punkte, atlyginimų išlaidoms apmokėti;

37.6. sportininkų neapmokestinamos piniginės kompensacijos, kaip nustatyta Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“;

37.7. išlaidos sporto inventoriui ir (ar) įrangai, kurios reikalingos Programai tiesiogiai vykdyti, įsigyti ar nuomoti. Lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 100 000 Eur (vienas šimtas tūkstančių eurų) įsigyjamo sporto inventoriaus ir (ar) įrangos, kurie priskirtini ilgalaikio turto kategorijai, vertės;

37.8. išlaidos aukšto meistriškumo sporto specialistų, atitinkamos sporto šakos teisėjų ir kito sportininkus aptarnaujančiam personalui mokyti, jų kvalifikacijai kelti;

37.9. iki 5 procentų lėšų sumos, skirtos Programai įgyvendinti, gali būti panaudota išlaidoms sporto informacijos sklaidai, Programos vykdymui viešinti (leidinių sporto tematika leidyba ir spausdinimas, interneto, televizijos, radijo ir kitų visuomenės informavimo priemonių naudojimo paslaugos, susijusios su Programos įgyvendinimu);

37.10. banko ar kitos kredito įstaigos paslaugų mokesčiai, tiesiogiai susiję su Programos vykdymu;

37.11. buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, išlaidos arba išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu vykdytojas neturi buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą;

37.12. sporto inventoriaus transportavimo išlaidos;

37.13. jeigu organizuojant sporto renginį įsigyjamas daiktas priskirtinas ilgalaikio turto kategorijai, lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 20 000 Eur (dvidešimt tūkstančių eurų) įsigyjamo daikto vertės;

37.14. sportinės aprangos ir avalynės įsigijimo išlaidos;

37.15. ne mažiau kaip 5 proc. nuo Programai skirto finansavimo sumos medicinos paslaugoms, medikamentams, papildams, mokslinių tyrimų paslaugoms;

37.16. finansinių ataskaitų audito paslaugų išlaidos;

37.17. telekomunikacinių ryšių, pašto paslaugos;

37.18. narystės tarptautinėse organizacijose mokesčių išlaidos;

37.19. fizinių asmenų, kurie tiesiogiai vykdo Programą (toliau – tiesioginiai vykdytojai), ir Programos vykdymo koordinatoriaus (kurie yra įdarbinti vykdytojo) darbo užmokesčiui ir su tuo susijusiems vykdytojo privalomiems mokėti mokesčiams) bei visų šių asmenų komandiruočių faktinėms išlaidoms (vykimo į sporto renginio vietą ir grįžimo atgal), kaip nustatyta Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“; tiesioginių vykdytojų atlyginimams (pagal sporto veiklos ar kitų atlygintinų paslaugų sutartis), autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis;

37.20. kitų asmenų neapmokestinamos piniginės kompensacijos (išskyrus maitinimo išlaidas), kaip nustatyta Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“;

37.21. Aprašo 37.1–37.20 papunkčiuose Programos priemonėms vykdyti numatytos išlaidos, kurias vykdytojas patyrė iki Sutarties sudarymo momento (tačiau ne anksčiau kaip iki einamųjų metų sausio 1 dienos) ir buvo įtraukęs į pateiktą Programą. Tokios išlaidos įtraukiamos į pirmojo ketvirčio, už kurį teikiamos ataskaitos, išlaidas.

38. Vykdytojas privalo naudodamas Programos lėšas visoms išlaidoms apmokėti atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais.

39. Programos administravimo išlaidoms (finansininko ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, išlaidos arba išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu vykdytojas neturi finansininko ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, tiesioginių vykdytojų ir Programos vykdymo koordinatoriaus (kurie yra įdarbinti vykdytojo) darbo užmokesčiui ir su tuo susijusiems vykdytojo privalomiems mokėti mokesčiams bei visų šių asmenų komandiruočių faktinėms išlaidoms (vykimo į sporto renginio vietą ir grįžimo atgal), kaip nustatyta Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“; tiesioginių vykdytojų atlyginimams (pagal sporto veiklos ar kitų atlygintinų paslaugų sutartis), autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis), transporto ir patalpų nuomos, komunalinių paslaugų, daiktų eksploatavimo, ryšių paslaugų, pašto išlaidos, finansinių ataskaitų audito paslaugų ir kitoms) gali būti panaudojama ne daugiau kaip 20 procentų nuo Programai skirto finansavimo sumos.

 

Skirtomis lėšomis gali būti apmokama tik ta Programos tiesioginio vykdytojo, Programos vykdymo koordinatoriaus ar finansininko ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su Programos įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal Programai įgyvendinti tiesiogiai skirto darbo laiko ir su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje).

40. Vykdytojas privalo informuoti NSA, jeigu įgyvendinant Programą išlaidų dydžiai, susiję su ilgalaikio turto įsigijimu, bus paskirstyti kitaip, nei planuota sąmatoje. Vykdytojas apie tokį sąmatos pasikeitimą informuoja NSA raštu per 5 darbo dienas nuo pasikeitimo dienos.

41. NSA nustačius, kad Vykdytojas Programai įgyvendinti neskyrė Sutartyje nurodytų nuosavų lėšų sumos ar skyrė tik dalį nuosavų lėšų, NSA priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo ir visas Programai įgyvendinti skirtas finansavimas grąžinamas NSA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos apie sprendimą dėl lėšų grąžinimo.

42. NSA turi teisę perskirstyti lėšas, kurios buvo skirtos atitinkamoms Programoms įgyvendinti, tačiau nebuvo išmokėtos, nes toks sprendimas buvo panaikintas arba per nustatytą terminą su pareiškėjais nebuvo sudarytos sutartys, taip pat – kurios buvo vykdytojų sutaupytos ar nepanaudotos dėl kitų priežasčių ir grąžintos NSA, kitoms Programoms finansuoti. Sprendžiant klausimą dėl papildomo finansavimo vykdomoms Programoms įgyvendinti skyrimo ir papildomai skiriamo finansavimo dydžio, vadovaujamasi Aprašo IV skyriaus nuostatomis. Šio punkto nuostatos taikomos tiems Pareiškėjams, kurių pateiktoms Programoms įgyvendinti skirta mažiau lėšų, nei prašė Pareiškėjas. Šiame punkte nurodytos lėšos perskirstomos kasmet lapkričio 1–10 d.

Priėmus sprendimą skirti papildomų lėšų Programai įgyvendinti, vykdytojas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo jo informavimo apie priimtą sprendimą dėl papildomo Programos finansavimo privalo sudaryti su NSA susitarimą dėl Sutarties pakeitimo. Jeigu vykdytojas atsisako sudaryti susitarimą dėl Sutarties pakeitimo ar dėl vykdytojo kaltės praleidžiamas nustatytas terminas susitarimo dėl Sutarties pakeitimo sudarymui, susitarimas dėl Sutarties pakeitimo su vykdytoju nesudaromas ir sprendimas dėl papildomų lėšų vykdytojo Programai įgyvendinti skyrimo panaikinamas.

 

VII SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

43. Priėmus sprendimą dėl finansavimo, su pareiškėju sudaroma Sutartis pagal Aprašo 6 priede nurodytą Aukšto meistriškumo sporto programos finansavimo sutarties  formą.

44Sutartyje turi būti aptartos šios sąlygos: Sutarties šalių teisės ir įsipareigojimai, Programos veiklų įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, prisidėjimas nuosavomis lėšomis, atsiskaitymas už Programai skirtas lėšas, netesybos, Programos priemonių, kurias vykdytojas įgyvendins už skirtą finansavimą, pavadinimai ir šių priemonių rodiklių reikšmės.

45. Pareiškėjas, kurio pateiktai Programai skirtas finansavimas, per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansavimą Programai įgyvendinti kopijos jam išsiuntimo ar įteikimo tiesiogiai, privalo pateikti NSA elektroniniu paštu (toliau – el. paštas), kitomis elektroninėmis priemonėmis arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą elektroniniu būdu pasirašytus (pasirašius saugiu elektroniniu parašu) Sutarties du egzempliorius. Jeigu per šį terminą pasirašyti Sutarties du egzemplioriai NSA nėra pateikiami, sprendimas skirti finansavimą netenka galios.

NSA, gavusi pasirašytos sutarties egzempliorius, privalo juos įvertinti ir pasirašyti per 10 darbo dienų nuo šių egzempliorių gavimo dienos.

Jeigu iki Sutarties pasirašymo nustatomi Sutarties projekto netikslumai, NSA ne vėliau kaip per 3 darbo dienas patikslina Sutarties projektą ir iš naujo pateikia du pasirašytus Sutarties projekto egzempliorius pareiškėjui, nustatydama pasirašyti Sutarties projektą galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 2 darbo dienos.

46. Sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo. Jeigu per šį terminą Sutartis nesudaroma ne dėl NSA kaltės, sprendimas skirti finansavimą netenka galios.

47. Esminiu Sutarties pažeidimu laikomas Aprašo 5, 48 ir (ar) 57 punktuose nurodytų reikalavimų neįvykdymas.

 

VIII SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ SKIRTAS LĖŠAS TVARKA

 

48. Vykdytojas, Programos įgyvendinimo metu ir jai pasibaigus, atsiskaito NSA sutartyje nustatyta tvarka, teikdamas dokumentus:

48.1. Detaliosios valstybės biudžeto lėšų naudojimo sąmatos vykdymo atitinkamo ketvirčio ataskaitas pagal Aprašo 7 priede nurodytą formą iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos;

48.2. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų ketvirčio registrą pagal Aprašo 8 priede nurodytą formą, nurodant nuosavų ir (ar) kitų šaltinių lėšų panaudojimą, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos, tačiau ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų Programai pasibaigus;

48.3. Programos priemonių, kurioms įgyvendinti skirtas finansavimas, įvykdymo pirmo pusmečio ataskaitą pagal Aprašo 9 priede nurodytą formą iki metų, kuriais įgyvendinama Programa, liepos 8 d., antro pusmečio ataskaitą iki metų (einančių po tų metų, kuriais įgyvendinama Programa) sausio 8 d..

49. Vykdytojas pagrindžia išlaidas, pateikdamas prekių ir paslaugų tiekėjų pateiktas sąskaitas faktūras, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitas faktūras, pirkimo ir pardavimo kvitus, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščius, kelionių dokumentus, sutartis ir darbų priėmimo ir perdavimo aktus bei kitus pateisinančius ir įrodančius patirtas išlaidas dokumentus. 

50.  Vykdytojas pateikia išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus: banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašus, įrodančius, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

51.  NSA nustačius, kad išlaidos patirtos pažeidžiant teisės aktų ir (ar) sutarties reikalavimus, NSA priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo ir netinkamų finansuoti išlaidų dydis grąžinamas NSA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos apie sprendimą dėl lėšų grąžinimo.

 

IX SKYRIUS

PROGRAMŲ PRIEMONIŲ RODIKLIŲ PRIEŽIŪRA IR NETINKAMŲ IŠLAIDŲ APSKAIČIAVIMAS NEPASIEKUS RODIKLIŲ

 

52. Programos priemonių rodiklių reikšmės vertinamos pagal Sutartyje nurodytas Programos priemones, jų vertinimo rodiklių reikšmes ir šio Aprašo 48.3 papunktyje nurodytas ataskaitas.

53. Kai pateikta informacija sudaro pagrindą abejoti dėl Programos priemonių rodiklių reikšmių pasiekimo, NSA per 5 darbo dienas nuo informacijos paaiškėjimo, vykdytojo prašo paaiškinti aplinkybes, pagal kurias vertinamos Programos priemonių rodiklių reikšmių galimo mažėjimo priežastys.

54. Atsižvelgiant į sumažėjusias siekiamų Programos priemonių rodiklių reikšmes, vertinamas Programos išlaidų pagrįstumas ir tuo vadovaujantis gali būti inicijuotas Programos įgyvendinimo sutarties pakeitimas ir išmokėtų Programos lėšų ar jų dalies susigrąžinimas.

55. Sutartis negali būti keičiama ir Programos priemonių rodiklių reikšmės mažinamos, jeigu:

55.1. vykdytojas dar gali sumažinti Programos priemonių rodiklių reikšmių nepasiekimą lemiančių veiksnių įtaką;

55.2. galutinių ataskaitų po Programos užbaigimo vertinimo metu nustatoma, kad Programoje nustatytos Programos priemonių rodiklių reikšmės nepasiektos.

56. Nustačius pažeidimą dėl Programoje nurodytų priemonių rodiklių reikšmių nepasiekimo, netinkamų finansuoti išlaidų suma apskaičiuojama proporcingai pagal sumažėjusias Programos įgyvendinimo apimtis ir įvertinus Vykdytojo pateiktą pagrindimą bei pažeidimo pobūdį. Šiuo atveju netinkamomis finansuoti pripažįstama ta išlaidų dalis, kurios panaudojimo sumažėjusiam Programos rodikliui Vykdytojas negali pagrįsti.

57. Nustačius pažeidimą dėl Programoje nurodytų priemonių rodiklių reikšmių nepasiekimo, kuris nesusijęs su konkrečios Programos veiklos vykdymo apimties sumažėjimu (pavyzdžiui, Vykdytojas įvykdė visas Programos veiklas, tačiau jose dalyvavo mažiau dalyvių, nei planuota), taikomos šios finansinės pataisos:

Rodiklių nepasiekimo procentinė dalis (skaičiuojama nuo Programoje nurodytų visų rodiklių reikšmių)

Finansinės pataisos dydis (procentinė dalis, nuo Programai įgyvendinti skirto finansavimo)

Nuo 20 proc. ir iki 25 proc. (imtinai)

5 proc.

Daugiau kaip 25 proc. ir iki 40 proc. (imtinai)

10 proc.

Daugiau kaip 40 proc. ir iki 50 proc. (imtinai)

20 proc.

 

58. Jei bent pusės visų Programoje nurodytų rodiklių reikšmės nepasiekiamos daugiau kaip 50 procentų, vertinamas Programos tikslų pasiekimas ir sprendžiamas klausimas dėl Sutarties nutraukimo bei visų Programai įgyvendinti skirtų lėšų susigrąžinimo.

59. Jeigu visi Programoje nurodyti rodikliai nepasiekti daugiau kaip 50 procentų, Sutartis yra nutraukiama.

 

X SKYRIUS

PROGRAMAI ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO IR PROGRAMOS PRIEMONIŲ ĮVYKDYMO KONTROLĖ

 

60.  Programoms įgyvendinti skirtų lėšų naudojimo ir programos priemonių įvykdymo kontrolė vykdoma pagal NSA vadovo patvirtintą metinį Programų įgyvendinimui skirto finansavimo naudojimo kontrolės planą (toliau – Kontrolės planas), kuris metų eigoje gali būti tikslinamas.

61. Į Kontrolės planą įtraukiami vykdytojai, kurie finansuojami pagal Aprašo reikalavimus, atsižvelgiant į šiuos prioriteto tvarka išdėstytus atrankos kriterijus:

61.1. vykdytojams vykdant ankstesnes Programas per paskutinius 2 metus buvo nustatyta skirtų lėšų panaudojimo pažeidimų;

61.2. gauta skundų arba visuomenės informavimo priemonėse pateikta informacija apie galimai netinkamą Programos įgyvendinimą;

61.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti vykdytojo veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

62. Patvirtintas Kontrolės planas ir jo pakeitimai skelbiami NSA interneto svetainėje. Patvirtintame Kontrolės plane nurodomi vykdytojai, kurių veiklą planuojama tikrinti, atsakingi asmenys ir kontrolės atlikimo terminai (ketvirčiais).

63. Apie planuojamą atlikti Programoms įgyvendinti skirto finansavimo naudojimo kontrolę vietoje vykdytojai informuojami raštu prieš 10 darbo dienų, nurodant, kurio laikotarpio lėšų panaudojimas bus tikrinamas ir kokius dokumentus reikės pateikti.

64. Neplaninis programų vykdytojų patikrinimas (toliau – neplaninis patikrinimas) atliekamas siekiant ištirti ir (ar) patikrinti NSA gautą ar visuomenės informavimo priemonėse paskelbtą informaciją apie Programos įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus, galimų sporto sritį reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų pažeidimų tikimybę, įvertinti ankstesnių patikrinimų metu nustatytų pažeidimų pašalinimą.

65. Konkretaus vykdytojo kontrolei atlikti skiriamas atsakingas asmuo, kurį skiria NSA vadovas.

66.    Atsakingas asmuo turi teisę reikalauti, kad vykdytojas sudarytų sąlygas atlikti lėšų naudojimo patikrinimus, pateiktų prašomus dokumentus, parodytų objektus, kuriems įsigyti ir pan. išleistos lėšos, suteiktų kitą informaciją, reikalingą kontrolei vykdyti.

67. Programai įgyvendinti skirtų lėšų naudojimo ir Programos priemonių įvykdymo kontrolės vykdymas laikomas baigtu, kai surašoma kontrolės pažyma ir pateikiama NSA vadovui.

68.  Kontrolės pažymoje pateikiama informacija turi būti pagrįsta dokumentais ir kitais faktiniais duomenimis. Nustatyti pažeidimai turi būti įvardijami pateikiant nuorodas į konkrečias teisės aktų ar sutarčių nuostatas. Kontrolės pažymoje turi būti nurodyti Programos ir vykdytojo pavadinimai, Sutarties data, numeris ir objektas, Programai įgyvendinti skirta lėšų suma,  kontrolės vykdymo data, vieta ir laikas, atliktų viešųjų pirkimų analizė, Programos išlaidų atitiktis projekto sąmatai, jų realumas, pagrįstumas ir teisėtumas, Programai įgyvendinti skirtų nuosavų ir kitų šaltinių lėšų dydis, atsiskaitymo už skirtų lėšų panaudojimą atitiktis teisės aktuose nustatytiems reikalavimams, Programos viešinimas, Programos tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo mastas ir kt.), kontrolę vykdančio atsakingo asmens išvados ir pasiūlymai (jei atsakingi asmenys tokių pasiūlymų turi). 

69. Kontrolės pažyma surašoma per 40 kalendorinių dienų nuo pranešimo vykdytojui apie Programoms įgyvendinti skirtų lėšų naudojimo ir Programos priemonių įvykdymo kontrolę. Vykdytojas informuojamas apie atliktos kontrolės rezultatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kontrolės pažymos pasirašymo, kartu įteikiant jam kontrolės pažymos kopiją.

70. Nuasmenintos Kontrolės pažymos viešai skelbiamos NSA interneto svetainėje.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. NSA, vykdydama paraiškų vertinimą, vykdytojų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, lėšų administravimo ir priežiūros tikslais tvarko ir saugo su tuo susijusius duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, įskaitant tuos, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą.

 

___________________

part_d5e75509049b4a09b697bc8a1d60b72c_end