VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2023-04-25 ĮSAKYMO NR. 30-982/23 „DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ VYKDYMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO IR VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TEIKIANT ATVEJO VADYBOS PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. kovo 28 d. Nr. 30-691/24

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. A1-911 redakcija) ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2019 m. balandžio 10 d. sprendimu Nr. 1-2038 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės Užimtumo didinimo programos tvirtinimo“:

1. K e i č i u Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 30-982/23 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos priemonių vykdymo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo ir Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo teikiant atvejo vadybos paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintus:

1.1. Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos priemonių vykdymo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama);

1.2. Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo teikiant atvejo vadybos paslaugas tvarkos aprašą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

2.   P a s i l i e k u  šio įsakymo vykdymo kontrolę sau.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                            Adomas Bužinskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. balandžio 25 d.

įsakymu Nr. 30-982/23

(Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2024 m. kovo 28 d. įsakymo

Nr. 30-691/24 redakcija)

 

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PRIEMONIŲ VYKDYMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos priemonių vykdymo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257„Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 5 d. įsakymo Nr. A1-455 redakcija) patvirtintu Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.

2. Vadovaudamasi šiuo Aprašu Vilniaus miesto savivaldybė (toliau – ir Savivaldybė) kartu su Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vilniaus klientų aptarnavimo departamento Vilniaus miesto skyriais (toliau – Užimtumo tarnyba) organizuoja Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos (toliau – Užimtumo didinimo programa) įgyvendinimą vykdant asmenų įdarbinimą ir (ar) kitas priemones, skirtas asmeniui įveiklinti (toliau – Priemonė).

3. Užimtumo didinimo programos tikslas vykdant Priemones – skatinti Vilniaus miesto gyventojų užimtumą ir aktyvumą darbo rinkoje mažinti socialinę įtampą, atskirtį tarp bendruomenės narių, didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms, suteikti galimybę bedarbiams integruotis į darbo rinką ir joje išsilaikyti įgyjant praktinius įgūdžius, padėti sunkiai integruojamiems į darbo rinką bedarbiams įsidarbinti ir užsidirbti pragyvenimui būtinas lėšas, vykdyti darbo rinkos užimtumo didinimo ir nedarbo (nelegalaus darbo) mažinimo politiką.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. darbdavys (Užimtumo didinimo programos vykdytojas) – darbo teisinių santykių subjektas, įdarbinantis asmenis, pageidaujantis dalyvauti Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones bei nustatytu terminu pateikęs Savivaldybės administracijai nustatytos formos paraiškas. Darbdavio (fizinio asmens) teisnumą ir veiksnumą reglamentuoja darbo įstatymai, Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas;

4.2. paraiška – Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas nustatytos formos dokumentas, kurį užpildo ir pateikia darbdavys, siekiantis dalyvauti Užimtumo didinimo programoje;

4.3. tikslinės grupės – asmenys, kuriems rengiama Užimtumo didinimo programa, t. y.:

4.3.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

4.3.2 nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

4.3.3. grįžusieji iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

4.3.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

4.3.5 priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

4.3.6 prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

4.3.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

4.3.8. turintys pabėgėlio statusą asmenys ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga arba turintys teisę gauti laikinąją apsaugą, iki sprendimo dėl laikinosios apsaugos suteikimo (nesuteikimo) priėmimo, tačiau ne ilgiau kaip laikinosios apsaugos laikotarpiu;

4.3.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką;

4.3.10. vyresni kaip 40 metų asmenys;

4.3.11. darbo rinkai besirengiantys asmenys;

4.4. priemonių koordinatorius – Savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyriaus (toliau – Socialinės gerovės skyrius) valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už Priemonių įgyvendinimo koordinavimą (poskyrio patarėjas ir (ar) vyriausias specialistas), koordinuojantis Užimtumo didinimo programos vykdymą ir įgyvendinimą.

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

6. Asmenys su negalia galės dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, jei atitiks Užimtumo didinimo programoje numatytus kriterijus. Užimtumo tarnyba asmenis su negalia, ieškančius darbo, užsiregistravusius Užimtumo tarnyboje, siųs dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, atsižvelgdama į jų galimybes šiuos darbus dirbti (profesinį pasirengimą, sveikatos būklę, kelionės į darbą ir atgal trukmę ir kt.).

7. Atsižvelgus į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vilniaus miesto savivaldybei Užimtumo didinimo programai įgyvendinti planuojamas skirti lėšas bei asmenų užimtumo didinimo poreikius Vilniaus mieste, planuojama, kad Užimtumo didinimo programa vykdant Priemones gali būti orientuota į socialiai pažeidžiamus asmenis pagal Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje numatytas visas tikslines grupes.

8. Darbdaviais, pageidaujančiais dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, kurie organizuos ir vykdys darbus, gali būti Savivaldybėje registruoti ar veiklą vykdantys juridiniai asmenys, nepriklausomai nuo jų teisinės formos, jei nėra bankrutavę, bankrutuojantys, neturintys įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, didesnių kaip 1 000 Eur (išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas), ir nėra skolingi Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 1 000 Eur, nėra likviduojami ir (ar) laikinai sustabdę veiklą.

9. Priemonių koordinatorius registruojasi Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje (toliau – IS) kaip elektroninių paslaugų vartotojas, susikuria vartotojo paskyrą (toliau – paskyra) ir per ją gauna dėl Užimtumo tarnyboje registruotų ir pagal atitiktį Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nustatytiems tikslinių grupių reikalavimams siūlymus (toliau – Siūlymas) dėl tikslinės grupės asmenų dalyvavimo Užimtumo didinimo programoje.

10. Siekiant patikrinti, ar darbuotojas tinka sulygtam darbui, taip pat ar sulygtas darbas tinka darbuotojui, sudarydamos darbo sutartį darbo sutarties šalys gali sulygti dėl išbandymo termino. Išbandymo terminas negali būti ilgesnis negu trys mėnesiai, neskaitant laiko, kai darbuotojas nebuvo darbe dėl laikinojo nedarbingumo, atostogų ar kitų svarbių priežasčių. Pratęsti išbandymo laikotarpį darbo sutarties šalių susitarimu draudžiama.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS, VYKDANT PRIEMONES, ĮGYVENDINIMO TVARKA

 

11. Užimtumo didinimo programa vykdant Priemones finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, kurios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu kiekvienų metų gruodžio mėnesį tvirtinamos savivaldybių biudžetams ir paskirstomos savivaldybių administracijoms patvirtintoms savivaldybių užimtumo didinimo programoms įgyvendinti ir socialinei paramai administruoti. Užimtumo didinimo programos administravimo išlaidoms padengti nustatomas procento dydis.

12. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai teikia kas ketvirtį ir už praėjusius metus Užimtumo didinimo programos priemonių ir paslaugų įgyvendinimo ataskaitą ir informaciją pagal nustatytą formą. Savivaldybių dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant užimtumo didinimo programas nustatytos formos ataskaitoje įrašomi Užimtumo didinimo programos priemonių ir paslaugų įgyvendinimo rodikliai, kurie palyginami su planuotais rodikliais įvertinant gyventojų užimtumo didinimo poreikį.

13. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu kiekvienais metais tvirtinamas valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams paskirstymas savivaldybių administracijoms bei skiriamos lėšos savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti.

14. Užimtumo didinimo programa vykdant Priemones rengiama 2024 m. ir jos įgyvendinimo laikotarpis nuo Užimtumo didinimo programos patvirtinimo Vilniaus miesto savivaldybės taryboje dienos iki 2024 m. lapkričio 30 d. 

15. Gruodžio mėnuo skiriamas Užimtumo didinimo programos vykdant Priemones baigiamiesiems darbams, atsiskaitymams, apmokėjimui, ataskaitoms ir t. t.

16. Prireikus Užimtumo didinimo programa vykdant Priemones ir (ar) Aprašas einamaisiais metais gali būti tikslinami pagal poreikį, pasikeitusias aplinkybes ir (ar) veiksnius, galinčius turėti įtakos Užimtumo didinimo programai ir (ar) įgyvendinti bei jos tikslams pasiekti.

17. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinus Užimtumo didinimo programą 2024 m., o Savivaldybės administracijos direktoriui – Aprašą, Savivaldybės interneto svetainėje skelbiamas kvietimas teikti paraiškas dalyvauti šioje programoje. Užimtumo didinimo programos vykdant Priemones, jos įgyvendinimo rezultatai, jos įgyvendinimas ir vertinimo rezultatai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt, skiltyje „Sveikata ir socialiniai reikalai/Užimtumo didinimo programa“:

17.1. Savivaldybės administracijos Komunikacijos skyrius (toliau – Komunikacijos skyrius) yra atsakingas už komunikaciją ir organizuoja papildomas priemones (užsakomieji straipsniai informaciniuose portaluose, spaudos leidiniuose, informaciniuose blokeliuose (reklamjuostėse), socialiniuose tinkluose ir kt.), kurios parenkamos pagal poreikį ir šiai priemonei įgyvendinti skirtus asignavimus iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams skirtų lėšų;

17.2. Komunikacijos skyrius, konsultuodamasis su Socialinės gerovės skyriumi, organizuoja įvairias priemones ir paslaugas, kurios 2024 m. maksimaliai viešintų ir populiarintų Priemonių vykdymą įgyvendinant Užimtumo didinimo programą.

 

III SKYRIUS

paraiškų ir kitų dokumentų pateikimas

 

18. Institucijos (organizacijos) ar seniūnijos, pageidaujančios dalyvauti (toliau – darbdaviai) Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones, Savivaldybės interneto svetainėje skelbime ir šiame Apraše nustatyta tvarka ir terminais, Savivaldybės administracijai teikia nustatytos formos lietuvių kalba parengtą paraišką su priedais (įstatų (nuostatų) kopiją, įmonės registracijos pažymėjimo kopiją) elektroniniu būdu per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą/ http://konkursai.vilnius.lt/. Seniūnijos teikdamos nustatytos formos paraišką teikia ir seniūnijos užimtumo didinimo programą pagal pridedamą formą (1 priedas). Paraišką su priedais turi teisę teikti vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas įgaliojimas.

19. Socialinės gerovės skyrius, pasibaigus paraiškų dalyvauti Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones pateikimo terminui, per ne vėliau nei 10 darbo dienų:

19.1. įvertina, ar pateiktos paraiškos atitinka Užimtumo įstatymo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtinto Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo reikalavimus;

19.2. išnagrinėja, ar darbdavių pateiktos paraiškos atitinka Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo vykdant Priemones ir šio Aprašo kriterijus;

19.3. patikrina kartu su paraiškomis pateiktus dokumentus, parengia suvestinę informaciją ir pateikia Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo darbdavių atrankos komisijai (toliau – darbdavių atrankos komisija), visiems jos nariams el. pašto adresais;

19.4. išnagrinėja, ar Savivaldybės administracijos seniūnijų paraiškos atitinka Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo vykdant Priemones ir šio Aprašo kriterijus ir pateikia darbdavių atrankos komisijai, visiems jos nariams el. pašto adresais.

20. Jeigu gaunamose paraiškose prašoma mažiau, nei skirta lėšų Užimtumo didinimo programai vykdant Priemones įgyvendinti, interneto svetainėje www.vilnius.lt bei Užimtumo tarnybos interneto svetainės atviro informavimo zonose skelbiama papildoma darbdavių atranka dalyvauti Užimtumo didinimo programoje.

 

IV SKYRIUS

paraiškų tikrinimas, vertinimas ir DARBDAVIŲ išrinkimas

 

21. Darbdavius dalyvauti Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones atrenka darbdavių atrankos komisija:

21.1. darbdavių atrankos komisiją sudaro 7–12 Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių atstovų ir 1–2 Užimtumo tarnybos atstovai;

21.2. darbdavių atrankos komisijos nariai, jos pirmininkas skiriami (atšaukiami), personalinė sudėtis ir nuostatai tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

21.3. darbdavių atrankos komisijos nariai netenka įgaliojimų, jei nutrūksta tarnybiniai / darbo santykiai su Savivaldybės administracijos institucija ar Užimtumo tarnyba, ar institucija, kurios jie buvo deleguoti;

21.4. darbdavių atrankos komisijos pirmininkas inicijuoja darbdavių atrankos komisijos posėdžius ir jiems vadovauja. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko iniciatyva arba 1/3 darbdavių atrankos komisijos narių pageidavimu sutartu laiku;

21.5. jeigu darbdavių atrankos komisijos pirmininkas negali dalyvauti posėdyje, posėdžiui vadovauja darbdavių atrankos komisijos išrinktas narys;

21.6. darbdavių atrankos komisijos narius į posėdžius kviečia darbdavių atrankos komisijos sekretorius, kuris sudaro galimybę nariams iš anksto susipažinti su posėdyje numatomų svarstyti klausimų dokumentais;

21.7. darbdavių atrankos komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu, kuriame nurodoma posėdžio data, posėdžio eilės numeris, posėdžio dalyviai bei balsavimo rezultatai (pažymima, kas balsavo „už“, „prieš“ ar susilaikė);

21.8. darbdavių atrankos komisijos sprendimai priimami posėdžiuose dalyvaujančių darbdavių atrankos komisijos narių balsų dauguma. Jeigu narių balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia darbdavių atrankos komisijos pirmininko balsas;

21.9. darbdavių atrankos komisijos sekretorius protokoluoja komisijos posėdžius ir organizuoja posėdžių protokolų parengimą bei pasirašymą. Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir posėdžio sekretorius;

21.10. darbdavių atrankos komisija gali pasitelkti ir kitus asmenis, kurie patariamojo balso teise gali dalyvauti komisijos posėdžiuose.

22. Darbdavių atrankos komisija sudaroma iki 2027 metų.

23. Jei atrankoje dalyvauja Darbdavių atrankos komisijos nariui artimi asmenys arba dėl dalyvavimo kurio nors Darbdavio vertinime jam kyla ar gali kilti kitoks interesų konfliktas, kaip jis yra apibūdintas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 2 straipsnyje, Darbdavių atrankos komisijos narys privalo nusišalinti ir kandidato nevertinti, arba nedalyvauti tolesniame darbdavių atrankos komisijos darbe.d

24. Darbdavių atrankos komisija pateiktas paraiškas įvertina atsižvelgdama į valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai (Užimtumo didinimo programai įgyvendinti vykdant Priemones) vykdyti faktiškai skirtas lėšas bei Socialinės gerovės skyriaus pateiktą suvestinę informaciją.

25. Užimtumo didinimo programą vykdant Priemones įgyvendinti pirmenybė bus teikiama darbdaviams, kurie:

25.1. įdarbino pagal neterminuotą darbo sutartį Užimtumo didinimo programoje dalyvavusius asmenis;

25.2. įdarbino pagal terminuotą darbo sutartį Užimtumo didinimo programoje praėjusiais metais dalyvavusius asmenis;

25.3. vykdys darbus, teikiančius socialinę naudą, padedančius palaikyti ir (ar) plėtoti vietos bendruomenės socialinę infrastruktūrą (socialinės, švietimo, visuomeninio transporto, sveikatos, kultūros, prekybos ir viešojo maitinimo, buitinio gyventojų aptarnavimo, komunalinio butų ūkio, ryšių, asmens ir turto apsaugos sistemose ir kt.), atliekamus ekonominius sunkumus patiriančiose įmonėse, siekiant jose išsaugoti darbo vietas; laikino pobūdžio darbus, neįtrauktus į kasdienės priežiūros tvarkymo plotus, teritorijų tvarkymo darbus: šiukšlių rinkimas, šienavimas, sniego valymas, lauko tualetų valymas, miško, parkų, skverų tvarkymas, upių, ežerų ir kitų vandens telkinių bei paplūdimių valymas ir priežiūra, gėlynų priežiūra, medžių genėjimas, gyvatvorių karpymas; mokyklų, lopšelių-darželių, ligoninių, kultūrinių, socialinių, buitinių ir kitų objektų smulkius, pagalbinius statybos ir/ar remonto laikino pobūdžio darbus; istorijos ir kultūros paveldo, kapinių, parkų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų laikino pobūdžio tvarkymo pagalbinius darbus; trumpalaikį patalpų valymo paslaugų laikino pobūdžio darbus; trumpalaikius archyvinių dokumentų tvarkymo pagalbinius darbus; užterštų, bešeimininkių, neprižiūrimų teritorijų, stichiškai susidariusių sąvartynų valymo, avarinių ir bešeimininkių pastatų, esančių valstybinėje žemėje, likvidavimo pagalbinius darbus; trumpalaikes, pagalbines lankomosios priežiūros ir kitas socialines paslaugas; sporto ir turizmo objektų tvarkymo pagalbinius laikino pobūdžio darbus; lietaus nuotekų valymo įrenginių, paviršinių vandens išleistuvų ir aplinkinių teritorijų tvarkymo laikino pobūdžio darbus; bešeimininkių pastatų tvarkymo laikino pobūdžio darbus;

25.4. įsipareigos, dalyvaudami Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones, įdarbinti savo įmonėje vieną ir daugiau asmenų su negalia;

25.5. numatys skirti nuosavų lėšų su Užimtumo didinimo programos įgyvendinimu susijusioms išlaidoms finansuoti;

25.6. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo Užimtumo didinimo programoje trukmei einamaisiais metais, įsipareigos įdarbinti pagal terminuotą ar neterminuotą darbo sutartį ne mažiau nei vieną Užimtumo didinimo programos dalyvį;

25.7. yra labai maža ir maža verslo įmonė (ūkio subjektas), kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, veiklą vykdo Vilniaus miesto savivaldybėje ir nėra bankrutavusi, bankrutuojanti, neturi mokestinių įsiskolinimų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, didesnių kaip 1 000 Eur (išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas), ir nėra skolinga Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 1 000 Eur, nėra likviduojama ir (ar) laikinai sustabdžiusi veiklą:

 

Labai mažų ir mažų įmonių samprata

Įmonės tipas

Darbuotojų skaičius

Finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

Metinės pajamos neviršija
mln. Eur

Turto balansinė vertė neviršija
mln. Eur

Maža įmonė

Mažiau kaip 50

10

10

Labai maža įmonė

Mažiau kaip 10

2

2

Šaltinis. https://ukmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika

 

26. Darbdavių atrankos komisija atsisako įtraukti darbdavį į Aprašo 27 punkte nurodytą sąrašą, jeigu:

26.1. darbdavys neatitinka Aprašo 8 punkto reikalavimų;

26.2. darbdavys turi neįvykdytų mokestinių prievolių pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

26.3. darbdavys paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią informaciją arba paraiška neatitinka jos formoje ir Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones nustatytų kriterijų (reikalavimų);

26.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl darbdavio įsipareigojimų nevykdymo gaunant paramą iš Europos Sąjungos, Europos ekonominei erdvei priklausančių Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybių arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;

26.5. darbdavys, dalyvavęs praėjusių metų Užimtumo didinimo programoje, nevykdė arba netinkamai vykdė 2 ir daugiau Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo sutarties įsipareigojimus ir raštu neinformavo Savivaldybės administracijos apie svarbias priežastis ar aplinkybes, dėl kurių Sutarties tikslų įgyvendinimas tapo negalimas, arba neteikė prašymo nutraukti Sutartį darbdavio iniciatyva.

27. Darbdavių atrankos komisija ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos paraiškų pateikimo konkursui dienos, vadovaudamasi Aprašu ir Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo darbdavių atrankos komisijos nuostatais, sudaro atrinktų darbdavių sąrašus (Savivaldybės administracijos seniūnijų ir kitų darbdavių), skirdama balus darbdavių atrankos konkurso vertinimo kriterijų anketoje ir nustato Užimtumo didinimo programos lėšų paskirstymą pagal pateiktas paraiškas bei teikia siūlymą Savivaldybės merui tvirtinti atrinktų darbdavių sąrašą. Paraiškos vertinamos balais. Paraiškos, komisijos narių įvertintos mažiau nei 10 balų, atmetamos. 

28. Socialinės gerovės skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės mero dėl finansuojamų Užimtumo didinimo programos projektų sąrašo patvirtinimo išsiunčia darbdaviams, kuriems skiriamas finansavimas, pranešimus, išskyrus tuos atvejus kai darbdavio atstovas yra Savivaldybės administracijos seniūnijos.

29. Su atrinktais darbdaviais (išskyrus Savivaldybės seniūnijas) per 20 darbo dienų Savivaldybės administracijos direktorius sudaro dvišales Užimtumo didinimo programos vykdant Priemones įgyvendinimo ir finansavimo sutartis. Jeigu atrankos būdu parinktas darbdavys pranešime nustatytu laiku nepasirašo sutarties ir (ar) pateikia raštu informaciją apie atsisakymą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones, darbdavių atrankos komisija pagal įvykusios atrankos rezultatus parenka kitą darbdavį.

30. Socialinės gerovės skyrius Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Užimtumo didinimo programą ir Savivaldybės mero patvirtintą darbdavių ir Užimtumo didinimo programos vykdant Priemones paskirstytų lėšų sąrašą išsiunčia Užimtumo tarnybai.

 

V SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS VYKDYMAS

 

31. Priemonių koordinatorius per IS paskyrą gavęs siūlymą per 5 darbo dienas nuo šio siūlymo gavimo vartotojo priima spendimą ir informuoja Užimtumo tarnybą apie asmens dalyvavimą Užimtumo didinimo programoje, asmens be svarbių priežasčių atsisakymą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje ar neatvykimą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje ar kitas sprendimas nurodant asmens vardą, pavardę ir gimimo datą. 

32. Priemonių koordinatorius, bendradarbiaudamas su Užimtumo tarnyba, per 2 darbo dienas nuo siūlymo gavimo dienos susisiekia su Darbdaviu ir informuoja dėl atsiųsto asmens dalyvavimo Užimtumo didinimo programoje.

33. Asmuo, kuriam pateikiamas siūlymas dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, Užimtumo tarnybos, suderinus su Priemonių koordinatoriumi, siunčiamas pas darbdavį ir informuojamas ne vėliau nei per 2 darbo dienas nuvykti, kad būtų įvertintas jo tinkamumas konkrečiai pareigybei.

34. Darbdavys ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo pateikto siūlymo dienos el. paštu Priemonių koordinatoriui pateikia informaciją, nurodydamas asmens vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinį telefoną ir ar asmuo dalyvaus Užimtumo didinimo programoje, be svarbių priežasčių atsisako dalyvauti, asmuo neatvyko dalyvauti Užimtumo didinimo programoje ar kita.

35. Savivaldybės administracijos seniūnijos privalo:

35.1. pateikti tarnybiniu raštu Savivaldybės administracijos Organizacijos vystymo grupei informaciją apie Savivaldybės administracijos vardu sudarytas darbo sutartis, nurodydamos asmenų vardą, pavardę, įdarbinimo datą ir įregistruoti jas darbo sutarčių registravimo žurnale;

35.2. įforminti įsakymais asmenų, dirbančių pagal Užimtumo didinimo programą vykdant Priemones, priėmimą, atleidimą ir kitus veiksmus, susijusius su darbo santykiais. Darbo vietos kaina, įskaitant darbuotojui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas, yra:

35.2.1. pagalbinio darbininko – MMA;

35.2.2. aplinkos gerinimo specialisto –  1 000,00 Eur;

35.2.3. bendruomenės renginių organizatoriaus –1 145,00 Eur;

35.2.4. kito kvalifikuoto darbuotojo (veikla, susijusi su seniūnijos vykdomomis funkcijomis) – 1 210,00 Eur.

Darbdavio mokamos privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos nuo darbuotojo darbo užmokesčio į pirmiau nurodytas sumas neįskaitomos;

35.3. ne vėliau kaip kitą darbo dieną (atleidžiant – atleidimo iš darbo dieną) perduoti per Savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ susipažinti Savivaldybės administracijos Finansų skyriaus Apskaitos poskyriui (toliau – Apskaitos poskyris);

35.4. pateikti Apskaitos poskyriui kartu su darbo sutarties kopija Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones dirbančių asmenų prašymus dėl neapmokestinamojo pajamų dydžio taikymo ir dėl darbo užmokesčio pervedimo į banko kortelės sąskaitą;

35.5. į personalo valdymo ir darbo užmokesčio skaičiavimo taikomąją sistemą „Paskata“ (toliau – programa „Paskata“) suvesti duomenis apie darbuotojus, dirbančius pagal Užimtumo didinimo programą, ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki darbuotojo priėmimo į darbą;

35.6. į programoje „Paskata“ esantį darbo apskaitos žiniaraštį suvesti duomenis apie asmenų, dirbančių pagal Užimtumo didinimo programą, nedraudiminį laikotarpį ir ne vėliau kaip kitą dieną pasibaigus nedraudiminiam laikotarpiui informuoti apie tai tarnybiniu raštu Organizacijos vystymo grupę;

35.7. užvesti Užimtumo didinimo programoje dirbančio asmens bylą (prašymas priimti atlikti darbus, asmens įskaitos lapas, paso, asmens tapatybės kortelės ar kito asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, įsakymas apie priėmimą, atleidimą, įregistruota darbo sutartis, Užimtumo tarnybos suformuotas pasiūlymas asmeniui dalyvauti Užimtumo didinimo programoje)  ir pasibaigus darbo santykiams perduoti Organizacijos vystymo grupei;

35.8. pildyti programoje „Paskata“ Užimtumo didinimo programoje dirbančių asmenų darbo laiko apskaitos žiniaraščius, juose nedelsiant pažymėti pravaikštas bei neatvykimą į darbą dėl hospitalizavimo, juos tvirtinti ir pateikti Apskaitos poskyriui;

35.9 instruktuoti Užimtumo didinimo programoje dirbančius asmenis apie darbų saugą, kontroliuoti, kaip laikomasi jos reikalavimų;

35.10. paskirstyti Užimtumo didinimo programoje vykdomus darbus pagal parengtą ir su paraiška pateiktą seniūnijos užimtumo didinimo programą, kontroliuoti juos atliekančių asmenų darbo drausmę;

35.11. pagal poreikį informuoti Savivaldybės administracijos Miesto aplinkos skyrių (toliau – Miesto aplinkos skyrius) dėl transporto priemonių surinktoms atliekoms išvežti skyrimo;

35.12. aprūpinti pagal Užimtumo didinimo programą dirbančius asmenis darbo priemonėmis, reikalingomis Užimtumo didinimo programos darbams vykdyti;

35.13. ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas metams pasibaigus parengti nustatytos formos metinę ataskaitą (2 priedas) apie vykdytus Užimtumo didinimo programoje darbus (kiek žmonių buvo įdarbinta per metus, kokie konkrečiai darbai ir kokiose seniūnijos vietose buvo atlikti, kiek panaudota lėšų) ir pateikti Socialinės gerovės skyriui;

35.14. nustatyta tvarka vykdyti kitas Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose numatytas darbdavio pareigas.

36. Apskaitos poskyris:

36.1. skaičiuoja ir moka pagal Savivaldybės administracijos seniūnijų pateiktus darbo laiko apskaitos žiniaraščius darbo užmokestį Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones dirbantiems asmenims, o pasibaigus darbo santykiams – piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas;

36.2. darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis, pagal pateiktus dokumentus apskaičiuoja ir moka subsidijas darbo užmokesčiui, įskaitant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas, pervesdamas darbdaviams į Užimtumo didinimo programos vykdant Priemones įgyvendinimo ir finansavimo sutartyje nurodytą sąskaitą;

36.3. teikia Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Vilniaus teritoriniam skyriui duomenis apie nedraudiminį laikotarpį dėl ligos ir atleidimą iš darbo bei mėnesio ataskaitas;

36.4. kiekvienam einamųjų kalendorinių metų ketvirčiui pasibaigus, apibendrina Užimtumo didinimo programos vykdant Priemones įvykdymo duomenis ir per 10 kalendorinių dienų nuo ketvirčio pabaigos pateikia Socialinės gerovės skyriui lėšų panaudojimo bei asmenų skaičių, dalyvavusių Užimtumo didinimo programoje, ataskaitą;

36.5. teikia duomenis Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Vilniaus teritoriniam skyriui apie programoje „Paskata“ užregistruotų Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones dirbančių asmenų priėmimą į darbą ir nedraudiminį laikotarpį;

36.6. ataskaitiniam ketvirčiui pasibaigus iki kito mėnesio 18 d. teikia darbo apmokėjimo statistinę ketvirtinę ataskaitą Lietuvos statistikos departamentui, statistinis formuliaras patvirtintas Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus 2019 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. DĮ-251 „Dėl darbo apmokėjimo statistinės ataskaitos DA-01 (ketvirtinės) statistinio formuliaro patvirtinimo“ (2022 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. 1K-301 redakcija);

37. Darbdaviai, įgyvendinantys Užimtumo didinimo programą vykdant Priemones (netaikoma Savivaldybės administracijos seniūnijoms), privalo:

37.1. su Užimtumo tarnybos siųstais asmenimis, kurie dalyvaus Užimtumo didinimo programoje, sudaryti darbo sutartis bei kitus su šiomis sutartimis susijusius dokumentus;

37.2. sudaryti sąlygas patikrinti, kaip vykdomi Užimtumo didinimo programos vykdant Priemones įgyvendinimo ir finansavimo sutarties įsipareigojimai;

37.3. užtikrinti darbo sąlygas, atitinkančias įstatymų ir kitų darbuotojų saugą ir sveikatą darbe reglamentuojančius teisės aktų reikalavimus;

37.4. vesti įdarbintiems asmenims darbų saugos instruktažus įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

37.5. aprūpinti įdarbintus asmenis darbo priemonėmis, reikalingomis Užimtumo didinimo programos darbams atlikti;

37.6. nustatyta tvarka tvarkyti darbuotojų darbo laiko apskaitą;

37.7. mokėti įdarbintam asmeniui darbo sutartyje nustatytą darbo užmokestį, darbo sutarčiai pasibaigus arba ją nutraukus – kompensaciją už nepanaudotas atostogas ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotas draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas;

37.8. mėnesiui pasibaigus iki kito mėnesio 10 dienos el. paštu savivaldybe@vilnius.lt ir kopiją Priemonių koordinatoriui pateikti dokumentus, susijusius su Užimtumo tarnybos siųstų įdarbinti asmenų darbo laiko apskaita ir apmokėjimu subsidijai darbo užmokesčiui gauti:

37.8.1. darbo laiko apskaitos žiniaraščio išrašą arba kopiją;

37.8.2. darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išmokėjimo žiniaraščio išrašą arba kopiją bei vieną iš darbo užmokesčio išmokėjimą patvirtinančių dokumentų: banko išrašą arba mokėjimo pavedimo kopiją;

37.9. esant atskiram prašymui, pateikti Socialinės gerovės skyriui kitą informaciją bei dokumentus, susijusius su Užimtumo didinimo programos vykdant Priemones įgyvendinimu;

37.10. ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas kiekvienam ketvirčiui pasibaigus patvirtintos formos ataskaitą apie vykdytus Užimtumo didinimo programoje darbus (per ketvirtį dalyvavusių užimtumo didinimo programoje asmenų skaičius, vidutinė vieno asmens dalyvavimo užimtumo programoje trukmė, mėnesiais, kokie konkrečiai darbai buvo atlikti), metams pasibaigus – ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas metinę ataskaitą apie vykdytus Užimtumo didinimo programoje darbus (per metus dalyvavusių užimtumo didinimo programoje asmenų skaičius, vidutinė vieno asmens dalyvavimo užimtumo programoje trukmė, mėnesiais) pateikti el. paštu Priemonių koordinatoriui;

37.11. parengti darbo apmokėjimo sistemą taip, kad ją taikant būtų išvengta bet kokios diskriminacijos: už tokį pat ar lygiavertį darbą – vienodas darbo užmokestis. Lygiavertis darbas – pagal objektyvius kriterijus yra ne mažesnės kvalifikacijos ir ne mažiau reikšmingas darbdaviui, siekiant savo veiklos tikslų, negu kitas palyginamasis darbas.

38. Miesto aplinkos skyrius organizuoja ir finansuoja Savivaldybės administracijos seniūnijų teritorijose surinktų atliekų išvežimą.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

39. Užimtumo didinimo programai vykdant Priemones lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, finansuojant kiekvieno įdarbinto asmens:

39.1. darbo užmokestį, bazinį (tarifinį) darbo užmokestį (valandinį atlygį arba mėnesinę algą) už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, kuris negali būti mažesnis pagal tą mėnesį galiojantį Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą minimalųjį mėnesinį atlygį;

39.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas nuo darbo užmokesčio ir su juo susijusių išmokų;

39.3. piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

40. Darbdaviui, įdarbinusiam Užimtumo tarnybos siųstus asmenis, užsiregistravusius Užimtumo tarnyboje ir atitinkančius bent vieną Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje įvardytą tikslinę grupę, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos subsidijos darbo užmokesčiui. Darbdaviui subsidijas, įgyvendinančiam Užimtumo didinimo programą vykdant Priemones, kurios metu vykdomos valstybės funkcijos (valstybės perduotos savivaldybėms), iki 100 proc. moka Savivaldybės administracija. Jeigu įdarbinto asmens darbo sutartis sudaryta ne visam darbo laikui arba jis dirbo ne visą mėnesio darbo laiką, subsidijos darbo užmokesčiui dydis skaičiuojamas už faktiškai dirbtą laiką. Subsidija darbo užmokesčiui, įskaitant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas, mokama, kai per visą darbo laikotarpį darbo sutartis sudaroma terminuotai iki 6 mėnesių (bet ne ilgiau nei iki Užimtumo didinimo programos pabaigos) – iki 100 proc. visos subsidijos darbo užmokesčiui. Subsidija nemokama, jei įdarbintų asmenų darbo užmokestis jau yra mokamas valstybės ar Savivaldybės lėšomis per projekto priemonę „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybės“ ir priemonę „Pervesti lėšas socialinėms paslaugoms finansuoti“. Taip pat nemokoma, jei asmuo įsidarbina.

41. Darbdavys, įvertinęs darbuotojo (-ų) kvalifikaciją, gali darbo sutartyje nustatyti atlygio dydį, ne didesnį, nei numatyta Užimtumo didinimo programoje:

41.1. nekvalifikuotam (-iems) darbuotojui (-ams) – ne mažiau nei MMA (bruto mėnesinis darbo užmokestis), įskaitant darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas;

41.2. už darbą, reikalaujantį atitinkamos kvalifikacijos, – ne daugiau nei 1 210,00 Eur (bruto mėnesinis darbo užmokestis), įskaitant darbuotojui (-ams) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka privalomus mokėti mokesčius ir kitas privalomas su darbo teisiniais santykiais susijusias išmokas.

42. Darbdavio mokamos privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos nuo darbuotojo darbo užmokesčio į pirmiau nurodytas sumas neįskaičiuojamos.

43. Dalyvavimo Užimtumo didinimo programoje vykdant Priemones trukmė pradedama skaičiuoti nuo darbo ieškančio asmens pirmos darbo dienos ir baigiama jo atleidimo iš darbo dieną.

44. Darbdavys su Užimtumo tarnybos atsiųstais darbo ieškančiais asmenimis sudaro terminuotas darbo sutartis.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo priežiūrą, darbdavių veiklos priežiūrą bei kontrolę vykdo, patikras atlieka, planinio ir neplaninio patikrinimo aktus užpildo  Socialinės gerovės skyrius ar Darbdavių atrankos komisija, vadovaudamasi Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta Užimtumo didinimo programa, šiuo Aprašu bei  Socialinės gerovės skyriaus vedėjo įsakymu patvirtintu Užimtumo didinimo programoje dalyvaujančių įmonių (įstaigų) patikrų atlikimo planu.

46. Darbdavių atrankos komisija, vadovaudamasi Aprašu, Darbdavių atrankos komisijos nuostatais bei Užimtumo didinimo programa, vykdo (nuolat) užimtumo didinimo programos kontrolę:

46.1. stebi, kaip laikomasi sutartinių įsipareigojimų su darbdaviais, lankydamasi pas darbdavius, surašo patikrinimo aktus;

46.2. stebi, kaip naudojamos lėšos ir apie kilusias problemas nedelsdama informuoja Savivaldybės administraciją;

46.3. analizuoja ir vertina pasiektus rezultatus ir Užimtumo didinimo programos efektyvumą;

46.4. pagal surinktą papildomą išankstinę informaciją ir pateiktus darbdavių oficialius prašymus svarsto dėl papildomų asignavimų skyrimo.

47. Darbdavys (asmuo), turintis teisę veikti sutartį įgyvendinančios organizacijos vardu, atsako už numatytų veiklų įgyvendinimą, teikiamų paslaugų saugumą, skirtų lėšų tikslinį panaudojimą.

48. Aprašą įgyvendinančių subjektų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Už Aprašo nuostatų nevykdymą ar netinkamą vykdymą jį įgyvendinantiems subjektams taikoma teisės aktuose numatyta atsakomybė.

50. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis ir kitais teisės aktais, kurie reglamentuoja asmens duomenų apsaugą ir saugumą.

51. Šis Aprašas gali būti keičiamas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

52. Užimtumo didinimo programos atlikimo ir apskaitos dokumentai saugomi Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nuostatomis.

 

________________________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. balandžio 25 d.

įsakymu Nr. 30-982/23

(Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2024 m. kovo 28 d. įsakymo

Nr. 30-691/24 redakcija)

 

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TEIKIANT ATVEJO VADYBOS PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo teikiant atvejo vadybos paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. A1-911 redakcija) patvirtintu Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.

2. Siekiant Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) registruotų asmenų, nurodytų Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 11 punkte (toliau – Tikslinė grupė), tvaraus užimtumo, Tvarkos aprašas reglamentuoja atvejo vadybos paslaugų teikimą Tikslinei grupei, kurios skirtos palydėti ir padėti gauti socialines paslaugas, nurodytas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu
Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, sveikatos, švietimo ir kitas paslaugas, įgyti socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti, padėti įgyvendinti darbo pareigas ir šeimos nario ar kartu gyvenančio asmens priežiūrą ar slaugą arba padėti pašalinti kitas darbo ir šeimos gyvenimo derinimo kliūtis, paskatinti grįžti į darbo rinką įsiskolinimų turinčius asmenis, kuriems apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti, padėti asmeniui atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į darbo vietą, gydyti priklausomybes nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų, palaikyti Tikslinę grupę darbo vietoje, siekiant užtikrinti tvarų užimtumą, padėti asmeniui susisiekti su atvejo vadybininku ir paslaugų teikėjais paslaugų teikimo laikotarpiu, šalinti kitas kliūtis Tikslinei grupei tvariam užimtumui (toliau – Paslaugos). Taip pat Tvarkos aprašas reglamentuoja atvejo komandos darbą, atvejo vadybininko funkcijas, asmenų siuntimo pas atvejo vadybininką sąlygas ir tvarką, vykdytinas veiklas, skirtas Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojams.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ patvirtintame Socialinių paslaugų kataloge.

 

II. UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TEIKIANT ATVEJO VADYBOS PASLAUGAS SUBJEKTAI

 

4. Paslaugų teikimo subjektai:

4.1. asmenys, priklausantys Tikslinei grupei;

4.2. atvejo vadybininkas, konkurso būdu atrinktos nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO) ir Savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. sausio 16 d. įsakymu Nr. 30-118/23 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės atvejo komandos sudarymo ir įstaigų įgaliojimo vykdyti atvejo vadybos funkcijas“ įgaliotas teikti atvejo vadybos paslaugas;

4.3. atvejo komanda – iš Savivaldybės administracijos, Užimtumo tarnybos, NVO atstovų ir / ar kitų asmenų sudaryta grupė;

4.4. Užimtumo tarnyba;

4.5. NVO;

4.6. Savivaldybės administracijos Socialinės gerovės skyrius;

4.7. Savivaldybės administracijos Socialinių išmokų skyrius. 

 

III. ASMENŲ SIUNTIMO PAS ATVEJO VADYBININKUS SĄLYGOS IR TVARKA

 

5. Atvejo vadybininkas registruojasi Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje (toliau – IS) kaip elektroninių paslaugų vartotojas ir susikuria vartotojo paskyrą (toliau – paskyra).

6. Užimtumo tarnyba IS paskyroje atvejo vadybininkui pateikia patvirtintos formos siūlymą dėl tikslinės grupės asmenų dalyvavimo Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programoje (toliau – Siūlymas). Gavusi asmens rašytinį sutikimą (1 priedas) dėl duomenų rinkimo apie asmenį iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų bei kitų šiems subjektams prieinamų oficialių informacijos šaltinių, siekiant nustatyti asmens tinkamumą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje ir gauti tinkamas Paslaugas, jį el. paštu išsiunčia atvejo vadybininkui bei informuoja asmenį, kad atvejo vadybininkas su juo turi susisiekti telefonu ar el. paštu.

7. Atvejo vadybininkas per 2 darbo dienas nuo šio Siūlymo gavimo dienos susisiekia su tikslinės grupės asmeniu ir sutaria dėl pirmo susitikimo, o per 5 darbo dienas nuo Siūlymo gavimo IS vartotojo paskyroje elektroniniu būdu priima spendimą ir informuoja Užimtumo tarnybą apie asmens dalyvavimą Vilniaus miesto savivaldybės užimtumo didinimo programoje (toliau – Užimtumo didinimo programa), asmens be svarbių priežasčių atsisakymą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, neatvykimą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje ar kitą sprendimą, nurodydamas asmens vardą, pavardę, gimimo datą ir preliminarią dalyvavimo Užimtumo programoje trukmę, jei asmuo dalyvaus.

8. Jei asmuo dalyvaus Užimtumo didinimo programoje ir gaus Paslaugas, atvejo vadybininkas Užimtumo tarnybos IS paskyroje užpildo ar įkelia prašymą pateikti asmens duomenis, reikalingus Užimtumo didinimo programai įgyvendinti teikiant Paslaugas, Užimtumo tarnybos specialistas paskyroje IS įkelia užpildytą asmenų poreikių ir galimybių vertinimo anketos (2 priedas) I dalį ir pateikia kitą atvejo vadybininko prašomą informaciją. Dėl asmeniui teiktos (teikiamos) piniginės socialinės paramos ir socialinių paslaugų el. p. kreipiasi į Savivaldybės atstovus.

9. Atvejo vadybininkas atlieka Tikslinės grupės asmenų poreikių ir galimybių vertinimą ir organizuoja atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina šio asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį  asmens vertinimą, jo poreikių ir galimybių įvertinimą fiksuoja asmenų poreikių ir galimybių vertinimo anketoje (2 priedas).

 

IV. ATVEJO VADYBININKO IR ATVEJO KOMANDOS FUNKCIJOS

 

10. Atvejo vadybininkas atlieka šias funkcijas:

10.1. organizuoja atvejo komandos posėdžius, kuriuose apibūdina asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, jo poreikių ir galimybių įvertinimą);

10.2. parengia ir su asmeniu pasirašo susitarimą (3 priedas), kuriame nurodomas jo tikslas, atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti Paslaugos, jų apimtis, Paslaugų teikėjai, Paslaugų teikimo eiliškumas ir tvarka;

10.3. koordinuoja susitarimo įgyvendinimą bei renka informaciją apie asmens pasiektus rezultatus ir ją pristato atvejo komandai;

10.4. pasirašius susitarimą iki pradedant teikti Paslaugas, suorganizuoja asmens susitikimą (-us) su vykdant susitarimą numatytų teikti Paslaugų teikėjais, o prireikus arba atvejo komandai pasiūlius – su potencialaus (-ių) darbdavio (-ių) atstovu (-ais);

10.5. nustačius ir (ar) gavus informaciją, kad susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ar kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą atvejo komandai dėl susitarimo pakeitimo ar nutraukimo;

10.6. atvejo komandai nusprendus keisti ar nutraukti susitarimą, rengia ir  pasirašo susitarimo pakeitimus ar nutraukimus. Nutraukus susitarimą Užimtumo tarnybos paskyroje (IS) įkelia pranešimą apie asmens dalyvavimo Užimtumo didinimo programoje pabaigą ir pasiektus rezultatus.

11. Atvejo komandos sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, o jos vadovu skiriamas Savivaldybės administracijos atstovas. Atvejo komandos sekretoriaus funkcijas vykdo atvejo vadybininkai, kurių atvejai nagrinėjami atvejo komandos posėdžiuose.

12. Prieš pradedami darbą atvejo komandoje, jos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus (4 priedas).

13. Atvejo komandos posėdžiai organizuojami pagal poreikį, bet ne rečiau nei vieną kartą per mėnesį.

14. Atvejo komandos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių.

15. Atvejo komandos sprendimai priimami ir įforminami protokolais, kuriuos pasirašo atvejo komandos vadovas ir sekretorius. Sprendimai priimami balsuojant (sekretorius balsavimo teisės neturi). Sprendimai yra teisėti, jei balsavo daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių narių. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą priima atvejo komandos vadovas.

16. Atvejo komanda atlieka šias funkcijas:

16.1. analizuoja asmens situaciją ir teikia atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl Paslaugų asmeniui parinkimo, jų teikimo apimties, eiliškumo;

16.2. priima sprendimus dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir susitarimo pakeitimo ar nutraukimo. Įvertinus, kad:

16.2.1. asmuo yra pasirengęs darbo rinkai ir šiam asmeniui raštu patvirtinus apie pasirengimą įsidarbinti priimant darbo pasiūlymą (nurodomas vardas, pavardė, gimimo data ir patvirtinimas apie pasirengimą įsidarbinti priimant darbo pasiūlymą), susitarimas yra nutraukiamas ir atvejo vadybininkui nurodoma apie susitarimo nutraukimą per 3 darbo dienas informuoti Užimtumo tarnybą (nurodomas vardas, pavardė, gimimo data, Susitarimo numeris ir nutraukimo data);

16.2.2. darbo rinkai besirengiančiam asmeniui yra poreikis dalyvauti Užimtumo didinimo programoje įgyvendinamose įdarbinimo priemonėse (toliau – Priemonės), susitarimas pakeičiamas įtraukiant Priemonę (bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui) ir nutraukiamas pabaigus dalyvavimą Priemonėje ir Paslaugų teikimą. Apie susitarimo nutraukimą atvejo vadybininkas per 3 darbo dienas informuoja Užimtumo tarnybą (nurodomas vardas, pavardė, gimimo data, Susitarimo numeris ir nutraukimo data);

16.2.3. susitarimas nėra vykdomas, nustatomos susitarimo nevykdymo priežastys, susitarimas nutraukiamas ir nurodoma atvejo vadybininkui apie nutraukimą per 3 darbo dienas informuoti Užimtumo tarnybą (nurodomas vardas, pavardė, gimimo data, Susitarimo numeris ir nutraukimo data);

16.2.4. asmeniui savarankiškai įsidarbinus terminuotai ne ilgiau kaip 6 mėnesiams arba pradėjus vykdyti individualią veiklą pagal verslo liudijimą, ketinant ją vykdyti ne ilgiau kaip 6 mėnesius, ir prireikus tęsti Paslaugų teikimą, Susitarimas gali būti nenutraukiamas nurodytu laikotarpiu;

16.3. asmeniui įsidarbinus pagal neterminuotą sutartį ar pradėjus savarankišką veiklą, ketinant ją vykdyti ilgiau kaip 6 mėnesius, priima sprendimą nutraukti susitarimą;

16.4. nustačiusi, jog asmeniui įsidarbinus reikia palaikymo darbo vietoje, priima sprendimą dėl lydimosios pagalbos paslaugų teikimo, kuris galioja ne ilgiau nei 12 kalendorinių mėnesių nuo asmens įsidarbinimo;

16.5. vertina susitarimo nevykdymo priežastis, poreikį ir galimybes keisti pagal susitarimą teikiamas paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už Tvarkos aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Tvarkos aprašo nuostatų vykdymo metu asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą

 

________________________