LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2019 M. BIRŽELIO 17 D. ĮSAKYMO NR. V-715 „DĖL LITUANISTINIO ŠVIETIMO INTEGRUOTOS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2022 m. balandžio 14 d. Nr. V-564

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lituanistinio švietimo integruotą programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-715 „Dėl Lituanistinio švietimo integruotos programos patvirtinimo“, ir ją papildau 33ˡ punktu:

33ˡ. 1 klasės mokinio integruoto Lietuvių kalbos ir socialinio ugdymo dalyko mokymosi pasiekimų lygmenų aprašai:

 

Mokymosi pasiekimų lygmenų aprašai

Puikiai

30–34 val. kursui

60–68 val. kursui

90–102 val. kursui

Garsas. Taisyklingai taria savo vardą, žodį Lietuva. Praktiškai yra susipažinęs su balsiais, priebalsiais, dvibalsiais, skiemenavimu.

 

Garsas. Praktiškai yra susipažinęs su balsiais, priebalsiais, dvibalsiais, skiemenavimu. Daugumą garsų taria taisyklingai.

 

Garsas. Taisyklingai taria daugumą balsių, priebalsių, dvibalsių, moka suskiemenuoti žodžius (pagal Programą). Klausydamas eiliuoto kūrinio geba atpažinti tam tikrus garsus kalbos sraute, juos taisyklingai ištarti.

Žodis. Moka užrašyti savo vardą, žodžius Lietuva, ačiū. Geba keliais sakiniais nuosekliai papasakoti apie save.

 

Žodis. Moka taisyklingai rašyti žodžius, kurių rašyba nesiskiria nuo taisyklingo tarimo.

 

Žodis. Taisyklingai rašo žodžius, kurių rašyba nesiskiria nuo taisyklingo tarimo. Geba parašyti artimų vaikui vietovardžių pavadinimus. Moka užrašyti daiktavardžių vienaskaitos galininką ir daugiskaitos kilmininką.

 

Tekstas. Geba kalbėti sakiniais, tinkamai paklausti, intonuoti. Pasako skaičiuotę. Nupiešia Lietuvos herbą, trispalvę. Gieda Lietuvos himną.

Tekstas. Žodžiais apibūdina, geba pakomentuoti, kas yra Lietuvos himnas, herbas, vėliava. Individualiai geba padainuoti dainą, padeklamuoti eilėraštį.

Geba nuosekliai papasakoti ir apibūdinti, iš kur kilę tėvai, seneliai.

 

Tekstas. Gieda Lietuvos himną. Kuria pasakojimus, panaudodamas išgirstą informaciją, apie Lietuvos herbą, himną, vėliavą. Pasakoja apie savo tapatybę, nupiešia giminės medį, įvardydamas šeimos narius.

Apibūdina ir palygina šalies, kurioje gyvena, ir lietuviškus papročius; įvardija, kuo jie panašūs ir kuo skiriasi.

 

 

Gerai

 

Garsas. Taisyklingai taria savo vardą, žodį Lietuva. Praktiškai yra susipažinęs su balsiais, priebalsiais, dvibalsiais.

Garsas. Praktiškai yra susipažinęs su balsiais, priebalsiais, dvibalsiais, skiemenavimu. Bent pusę garsų taria taisyklingai.

Garsas. Taisyklingai taria bent pusę balsių, priebalsių, dvibalsių, moka suskiemenuoti žodžius (pagal Programą).

Žodis. Moka užrašyti savo vardą, žodžius Lietuva, ačiū. Geba bent vienu sakiniu papasakoti apie save.

Žodis. Taisyklingai parašo dviskiemenius žodžius, pavyzdžiui, mama, tėtis, namai ir panašiai.

Žodis. Taisyklingai rašo žodžius, kurių rašyba nesiskiria nuo taisyklingo tarimo. Geba parašyti artimų vaikui vietovardžių pavadinimus.

Tekstas. Kalba sakiniais, dažniausiai tiesioginiais. Nupiešia Lietuvos herbą, trispalvę. Gieda Lietuvos himną.

Tekstas. Atpažįsta Lietuvos himną, herbą, vėliavą. Gieda Lietuvos himną. Drauge su kitais geba padainuoti dainą, padeklamuoti eilėraštį. Geba įvardyti ir trumpai apibūdinti, iš kur kilę tėvai, seneliai.

Tekstas. Gieda Lietuvos himną. Vienu ar keliais sakiniais nusako, kas yra Lietuvos herbas, himnas, vėliava. Pasakoja apie savo tapatybę, nupiešia giminės medį. Apibūdina šalies, kurioje gyvena, ir lietuviškus papročius.

Pakankamai

 

Garsas. Taisyklingai taria savo vardą, žodį Lietuva. Praktiškai yra susipažinęs su lietuvių kalbos garsais, taisyklingai taria vieną kitą garsą.

Garsas. Praktiškai yra susipažinęs su balsiais, priebalsiais, dvibalsiais, skiemenavimu, tačiau taisyklingai taria tik keletą garsų.

Garsas. Praktiškai yra susipažinęs su balsiais, priebalsiais, dvibalsiais, žino, kaip skiemenuojami žodžiai, taisyklingai taria dalį garsų.

Žodis. Moka užrašyti savo vardą, žodžius Lietuva, ačiū. Save apibūdina žodžiais arba žodžių junginiais.

Žodis. Praktiškai susipažinęs su lietuvių kalbos žodžių rašyba, tačiau parašo tik žodžio dalį.

Žodis. Taisyklingai rašo žodžius, kurių rašyba nesiskiria nuo taisyklingo tarimo.

Tekstas. Gieda Lietuvos himną. Pasako žodžius arba žodžių junginius, kalba neišplėstiniais sakiniais. Nupiešia Lietuvos herbą, trispalvę.

Tekstas. Gieda Lietuvos himną. Klausydamas atpažįsta lietuvišką dainą, eilėraštį. Vienu kitu žodžiu geba įvardyti, iš kur kilę tėvai, seneliai.

Tekstas. Gieda Lietuvos himną. Bent vienu sakiniu nusako, kas yra Lietuvos herbas, himnas, vėliava. Pasakoja apie savo tapatybę, nupiešia giminės medį.

 

Pastaba. Puikiai – tai mokymosi pasiekimų lygmuo, kai mokinys savarankiškai, nuosekliai taiko žinias, supratimą ir gebėjimus, argumentuoja nuomonę. Gerai – tai mokymosi pasiekimų lygmuo, kai mokinys sklandžiai taiko žinias, supratimą ir gebėjimus, tačiau tam tikrais atvejais gali reikėti tiesioginės ar netiesioginės pagalbos. Pakankamai – tai mokymosi pasiekimų lygmuo, kai mokinys fragmentiškai taiko tam tikras žinias ar gebėjimus su tiesiogine ar netiesiogine pagalba. Mokinio, nepasiekusio lygmens pakankamai, pasiekimai vertinami „nepakankamai“.“

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                           Jurgita Šiugždinienė