herbas

 

KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2019‒2021 METŲ PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2019 m. lapkričio 22 d. Nr. T-199

Kalvarija

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu ir 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537, ir atsižvelgdama į Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185, Kalvarijos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

 

Patvirtinti pridedamus:

1. Kalvarijos savivaldybės korupcijos prevencijos 2019–2021 metų programą;

2. Kalvarijos savivaldybės korupcijos prevencijos 2019–2021 metų programos įgyvendinimo priemonių planą.

 

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                                             Vincas Plikaitis

 

 

PATVIRTINTA

Kalvarijos savivaldybės tarybos

2019 m. lapkričio 22 d. sprendimu Nr. T-199

 

KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS

2019–2021 METŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Kalvarijos savivaldybės korupcijos prevencijos 2019–2021 m. programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa[1], Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ nuostatomis ir kitais teisės aktais.

2.  Programa skirta korupcijos prevencijai užtikrinti Kalvarijos savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijose (Savivaldybės taryboje, Savivaldybės administracijoje), Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse, biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių viena iš steigėjų (savininkė arba dalininkė) yra Savivaldybė (toliau kartu – Savivaldybės institucijos, įmonės ir įstaigos).

3.  Programa siekiama šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti, paskatinti visuomenę aktyviai reikšti nepakantumą korupcijai, teikti paramą numatytoms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti, vykdyti glaudų Savivaldybės bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves.

4.  Programos strateginės kryptys yra:

4.1. korupcijos prevencija;

4.2. antikorupcinis švietimas.

5.  Programoje vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

6.  Programa sudaroma 3 metams, ją tvirtina Kalvarijos savivaldybės taryba (toliau –Savivaldybės taryba).

 

II SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

7. Korupcijai įvertinti pasitelkiami sociologiniai ir ekspertiniai vertinimo būdai ir tyrimai, remiamasi įvairių tyrimų visuma ir faktiniais duomenimis apie padarytus korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus.

8.  Išoriniai veiksniai ir grėsmės, labiausiai veikiantys korupcijos prielaidas:

8.1.    Ribotos galimybės taikyti motyvavimo priemones (atsižvelgiant į valstybės tarnautojų ir biudžetinių įstaigų darbuotojų skatinimą reglamentuojančių teisės aktų apribojimus lyginant su privačiu sektoriumi).

8.2.    Teisės aktų netobulumas, dažnas jų keitimas.

8.3.    Visuomenės pilietiškumo stoka, kuri apima visuomenės požiūrio į korupciją neapibrėžtumą ir prieštaringumą, nesipriešinimą korumpuotiems darbuotojams bei piliečių pasyvumą antikorupcinėje veikloje.

9.  Vidiniai veiksniai ir grėsmės, labiausiai veikiantys korupcijos prielaidas:

9.1.    Ribotos finansinės ir laiko galimybės darbuotojų švietimui korupcijos prevencijos srityje.

9.2.    Vizualinės informacijos apie korupcijos prevenciją trūkumas įstaigos ir jos struktūrinių padalinių patalpose.

9.3.    2018 m. gruodžio – 2019 m. sausio mėnesiais Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikto sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2018“, kurį inicijavo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, duomenimis, kaip labai rimtą problemą korupciją nurodė 40% gyventojų. Tai mažiau nei 2016 m. (56%). Įmonių vadovai korupciją, kaip labai rimtą problemą, paminėjo 6-oje vietoje – 27% (2016 m. – 35%), o valstybės tarnautojai – 6-oje vietoje – 30% (2016 m. – 32%). Visose tirtose grupėse, lyginant su 2016 m., korupcija minima rečiau. Kaip labiausiai korumpuotas institucijas šių metų tyrime gyventojai įvardijo sveikatos apsaugos institucijas (51 proc.), Seimą (42 proc.), teismus (37 proc.), savivaldybes (22 proc.). Labiausiai paplitusios korupcijos formos, anot gyventojų, – nepotizmas (giminaičių protegavimas į aukštas ir pelningas pareigas), politinių partijų narių protegavimas, papirkimas (kyšio davimas).

10. Tarptautinė organizacija „Transparency International“ 2018 m. vasario 21 d. pristatė 2017 m. „Korupcijos suvokimo indekso“ rezultatus. Atlikus tyrimą buvo pateikta išvada, kad tiek privačios, tiek viešosios įstaigos turėtų skirti daugiau dėmesio tvarios institucinės aplinkos kūrimui, diegdamos vidinius savikontrolės mechanizmus (etikos kodeksus, nulinės tolerancijos politiką ir pan.). Tyrimo metu taip pat nustatyta, jos savivaldos lygmenyje prioritetinis dėmesys turėtų būti skiriamas nepotizmo, protekcionizmo, interesų konfliktų, politinės korupcijos kontrolei ir prevencijai. Būtina užtikrinti pilietinės visuomenės įtraukimą į pastarųjų klausimų sprendimą.

11. Korupcijos prevencijos įgyvendinimas Savivaldybėje:

11.1. Savivaldybėje veikia korupcijos prevenciją reglamentuojančius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, antikorupcinis švietimas ir informavimas, viešųjų ir administracinių paslaugų plėtra. Savivaldybėje sudaryta Antikorupcijos komisija, kuri pagal kompetenciją įgyvendina Savivaldybėje valstybės politiką korupcijos prevencijos srityje, svarsto organizacinius klausimus ir klausimus, susijusius su Savivaldybės korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano vykdymu.

11.2. Savivaldybės administracijos Centralizuota vidaus audito tarnyba 2018 m. spalio 5 d. pateikė ataskaitą Nr. 4(4.32-20) „Korupcijos rizikos valdymo vertinimas Kalvarijos savivaldybės administracijoje“. Iki 2019 m. rugsėjo mėn. buvo įgyvendinta didžioji dalis minėtoje ataskaitoje pateiktų rekomendacijų:

11.2.1. Paskirti asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę Kalvarijos savivaldybės administracijoje, atitinkamomis funkcijomis papildant Teisės ir civilinės metrikacijos bei Bendrųjų reikalų skyrių specialistų pareigybių aprašymus;

11.2.2. Parengtos ir Kalvarijos savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A-98 patvirtintos Kalvarijos savivaldybės rengiamų teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės;

11.2.3. Parengtas ir Kalvarijos savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. A1-272 patvirtintas pareigybių, prieš kurias užimant teikiamas rašytinis prašymas Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai, sąrašas.

12. Savivaldybės interneto svetainėje skelbiama informacija, kur galima kreiptis ir pranešti apie korupcinio pobūdžio nusižengimus.

13. Savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.kalvarija.lt, korupcijos prevencijai skirtame skyriuje, skelbiama Kalvarijos savivaldybės korupcijos prevencijos programa, jos įgyvendinimo priemonių planas, šios Programos įgyvendinimo metinės ataskaitos, taip pat informacija apie pranešimų apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ar pasiūlymų korupcijos prevencijos klausimais pateikimą, atsakingus už korupcijos prevenciją asmenis bei kita aktuali informacija.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

14. Siekiant sumažinti korupcijos mastą, užtikrinti veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos priemonių vykdymo koordinavimą, korupcijos kontrolės tęstinumą, padidinti skaidrumą, atvirumą, kelti visuomenės antikorupcinį sąmoningumą, stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose, šalinti neigiamas sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą, keliami šie tikslai:

14.1. Pirmasis Programos tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti Savivaldybės įmonėse ir įstaigose ir jas šalinti.

Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

14.1.1. Užtikrinti efektyvų korupcijos rizikos valdymą;

14.1.2. Organizuoti viešųjų ir privačių interesų konfliktų valdymą.

14.2. Antrasis Programos tikslas ‒ diegti skaidraus ir sąžiningo elgesio standartus, siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Savivaldybės institucijų veiklos srityse.

Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:

14.2.1. Šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės administracijos, Savivaldybės įstaigų ir įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi;

14.2.2. Didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą visuomenei;

14.2.3. Gerinti informacijos sklaidą administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų teikimo administravimo srityje;

14.2.4. Didinti visuomenės įtraukimą priimant sprendimus.

14.3. Trečiasis Programos tikslas ‒ supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, Savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms.

Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:

14.3.1. Didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti Savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą;

14.3.2. Šviesti darbuotojus antikorupcinėmis temomis.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS,

ATSKAITOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

15.  Už korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimą, kontrolę, įskaitant šios Programos nuostatų vykdymą, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje pagal kompetenciją atsako Savivaldybės meras, Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos direktorius, visų Administracijos struktūrinių padalinių vadovai, Savivaldybei pavaldžių įstaigų ir organizacijų vadovai.

16.  Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas, kuriame numatomos korupcijos prevencijos priemonės, jų įgyvendinimo terminai, atsakingi vykdytojai, laukiami rezultatai, įgyvendinimo vertinimo kriterijai.

17.  Už konkrečios Programos priemonės įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.

18.  Programą rengia Antikorupcijos komisija ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

19.  Už korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimą, Programos įgyvendinimo organizavimą, kontrolę, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje atsako Savivaldybės meras, administracijos direktorius ir Antikorupcijos komisija. Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys atsako už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimo organizavimą, kontrolę, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje.

20.  Programos priemonių plano vykdymą kontroliuoja Savivaldybės meras, administracijos direktorius, Antikorupcijos komisija ir Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, kuriam yra pavesta vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę.

21.  Įgyvendinant Korupcijos prevencijos programos priemonių planus, būtina nuolatinė prevencinė kontrolė. Savivaldybės, Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų vadovai turi kontroliuoti, kaip tarnautojai ir darbuotojai laikosi kovos su korupcija principų, kokių imasi veiksmų antikorupcinėms priemonėms įgyvendinti.

22.  Antikorupcijos komisijos pirmininkas kartą per metus ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 dienos pateikia visuomenei Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą. Ataskaita viešai paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

23.  Kiekvienas konkretus korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo uždavinys ir priemonė vertinami pagal Programos priemonių plane nustatytus vertinimo kriterijus.

24. Priemonių vykdytojai per vieną mėnesį nuo jiems priskirtos Programos įgyvendinimo priemonės įvykdymo termino pabaigos pateikia už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingam Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui informaciją apie priemonių įgyvendinimo eigą ir pasiektus rezultatus. Atsakingas Savivaldybės valstybės tarnautojas šią informaciją per 3 darbo dienas pateikia Savivaldybės antikorupcijos komisijai.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS KEITIMAS, PAPILDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

25. Savivaldybės institucijos, įstaigos ir įmonės, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos, visi suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys gali teikti Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos pakeitimo ar papildymo.

26. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.

27. Savivaldybės institucijos, įmonės, įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Savivaldybės merui ir Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar (ir) pildymo.

28. Atsižvelgiant į antikorupcinių teisės aktų pakeitimus, kompetentingų institucijų ir asmenų išvadas ir rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa gali būti keičiama Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

29. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų Savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

30. Prireikus atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Su Programa ir priemonių planu supažindinami visi Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, darbuotojai per dokumentų valdymo sistemą „Labbis DVS“. Už kitose Savivaldybės įmonėse ir įstaigose dirbančių ir einančių pareigas asmenų tinkamą informavimą yra atsakingi tų įmonių ir įstaigų vadovai.

32. Už Programos ir priemonių įgyvendinimą paskirti atsakingi asmenys, nesilaikantys šioje Programoje nustatytų reikalavimų, atsako pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus.

33. Kalvarijos savivaldybės korupcijos prevencijos 2019–2021 metų programa ir programos įgyvendinimo priemonių planas skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.kalvarija.lt, skiltyje „Korupcijos prevencija“.

34. Šios Programos įgyvendinimo priemonių plano ataskaita viešai skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

35. Programa įsigalioja nuo Savivaldybės tarybos sprendimo priėmimo dienos ir galioja 3 metus.

________________________

 

 

PATVIRTINTA

Kalvarijos savivaldybės tarybos

2019 m. lapkričio 22 d. sprendimu Nr. T-199

 

 

KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2019–2021 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

Pirmas programos tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti Savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti

Tikslo rezultato kriterijai:

1) Įvertinti situaciją Kalvarijos savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika.

2) Nustatyti bendrą darbuotojų požiūrį į korupciją, įvertinti , kiek plačiai paplitęs korupcijos reiškinys įstaigose ir įmonėse.

Eil.

Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

Uždavinysužtikrinti efektyvų korupcijos rizikos valdymą.

1.

Neužtikrinama Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnyje nustatyta pareiga atlikti veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo tikimybės jose įvertinimą.

Atlikti Savivaldybės įstaigų ir įmonių veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo jose įvertinimą.

Savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai, Savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius.

Kasmet iki III ketvirčio pabaigos.

Nustatytos veiklos sritys, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės įvertinimas, parengta išvada.

2.

Nepakankamas viešumas, skaidrumas dėl Savivaldybės valdomų įmonių valdybos narių paskyrimo motyvų.

Savivaldybės interneto svetainėje viešai skelbti Savivaldybės valdomų įmonių valdybos narių sąrašą,  nurodant jų paskyrimo motyvus.

Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyriaus vyr. specialistas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir jos kontrolę, savivaldybės valdomų įmonių vadovai.

2019‒2021 metai. Pasikeitus duomenims, informaciją atnaujinti per 5 darbo dienas.

Interneto svetainėje paskelbti Savivaldybės valdomų įmonių valdybos narių sąrašai, nurodyti jų paskyrimo motyvai.

Uždavinysorganizuoti viešųjų ir privačių interesų konfliktų valdymą.

3.

Viešųjų ir privačių interesų deklaracijų pateikimas Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainėse galimai padidintų Savivaldybės gyventojų pasitikėjimą Savivaldybės valdžios institucijomis ir jose einančiais pareigas asmenimis.

Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainėse viešai skelbti Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės institucijų, įstaigų ir įmonių vadovų ir jų pavaduotojų, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, valstybės tarnautojų, einančių institucijų ar įstaigų struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareigas, viešųjų ir privačių interesų deklaracijas (Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 10 straipsnio 1 dalis).

Savivaldybės taryba, Savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovai, Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų, Teisės ir civilinės metrikacijos skyriai.

2019‒2021 metai. Informaciją atnaujinti vieną kartą metuose, II ketvirtyje.

Paskelbtų viešųjų ir privačių interesų deklaracijų skaičius (internetinės nuorodos į VTEK puslapį netinka).

Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainėse viešai skelbti Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės institucijų, įstaigų ir įmonių vadovų ir jų pavaduotojų, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, valstybės tarnautojų, einančių institucijų ar įstaigų struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareigas, turto deklaracijas.

Paskelbtų turto deklaracijų skaičius (internetinės nuorodos į VMI puslapį netinka).

4.

Gyventojai neturi informacijos apie savivaldybės vadovų veiklą.

Viešai skelbti Savivaldybės vadovų darbotvarkes.

Priimamojo specialistas arba jį vaduojantis specialistas.

Ne vėliau kaip kiekvienos dienos 16 val. apie kitos dienos darbotvarkę

Gyventojai galės įvertinti Savivaldybės vadovų darbo krūvį ir susipažinti, su kokiomis interesų grupėmis bendrauja.

5.

Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse gyventojams pateikiama nepilna informacija apie Savivaldybės įstaigų ir institucijų tarnautojų pareigybių aprašymus ir padalinių funkcijas.

Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės įstaigų interneto svetainėse skelbti visų darbuotojų ir valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus ir struktūrinių padalinių nuostatus.

Savivaldybės įstaigų vadovai ir Bendrųjų reikalų skyriaus vyr. specialistas, atsakingas už korupcijos prevenciją ir jos kontrolę.

Informaciją pateikti iki 2019 m. gruodžio 1 dienos.

Papildomai paskelbtos informacijos skaičius.

Antras programos tikslasdiegti skaidraus ir sąžiningo elgesio standartus, siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Savivaldybės institucijų veiklos srityse.

Tikslo rezultato kriterijai:

1)   Užtikrintas nuoseklus, sklandus ir veiksmingas korupcijos rizikos valdymas.

2)   Kokybiškas norminių teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas.

3)   Savivaldybės gyventojų, pateikusių pasiūlymų (pastabų, pareiškimų) korupcijos prevencijos klausimais, skaičius.

4)   Efektyvesnis ir skaidresnis viešųjų pirkimų procedūrų atlikimas.

Uždavinys ‒ šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės administracijos, Savivaldybės įstaigų ir įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi.

6.

Nepakankamas viešumas, skaidrumas apie Savivaldybėje pagal protokolą ar tradicijas gautas dovanas, jų apskaitą ir panaudojimą.

Parengti Kalvarijos savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių pagal protokolą ar tradicijas gautų dovanų priėmimo, gavimo, teikimo ir elgesio su jomis tvarkos aprašą.

Savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius.

2020 m. sausio 1 d.

Parengtas gautų dovanų priėmimo, gavimo, teikimo ir elgesio su jomis tvarkos aprašas.

Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainėse skelbti informaciją apie Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų ir įmonių vardu pagal protokolą ar tradicijas priimtas, gautas, teiktas dovanas, elgesį su jomis.

Vykdytojas, numatytas gautų dovanų priėmimo, gavimo, teikimo ir elgesio su jomis tvarkos apraše.

2019‒2021 metai. Pagal protokolą ar tradicijas gautas dovanas įtraukti į sąrašą ir paviešinti per 14 kalendorinių dienų.

Į sąrašą įtrauktos ir paskelbtos visos pagal protokolą ar tradicijas Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų ir įmonių gautos dovanos.

Uždavinys didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą visuomenei.

7.

Nepakankamas visuomenės pasitikėjimas Savivaldybės darbuotojais.

Interneto svetainėje viešinti informaciją, su kokiomis interesų grupėmis susitinka Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vadovai, Tarybos nariai, jų raštu arba žodžiu pateikti pasiūlymai Savivaldybei.

Administracijos direktoriaus paskirtas specialistas, atsakingas už informacijos sklaidą.

2019‒2021 metai.

Po kiekvieno susitikimo informaciją paviešinti per 14 kalendorinių dienų.

Paviešintos informacijos, su kokiomis interesų grupėmis susitinka Savivaldybės meras, Tarybos nariai ir vadovaujančias pareigas užimantys Savivaldybės darbuotojai, skaičius.

8.

Nepakankamas visuomenės informavimas apie Savivaldybės tarybos spendimų priėmimą.

Tam, kad savivaldybės gyventojai galėtų suprasti svarstomas temas ir kokias pozicijas posėdžio metu užima bei apie ką diskutuoja konkretūs Tarybos nariai, svarbu sudaryti tinkamas sąlygas gyventojams susipažinti su Savivaldybės veikla bei viešinti individualius balsavimus.

Administracijos direktoriaus paskirtas specialistas, atsakingas už informacijos sklaidą.

Per 2 darbo dienas po protokolo pasirašymo.

Paskelbtų balsavimų rezultatų skaičius.

9.

Nepakankamas savivaldybės gyventojų informavimas apie Savivaldybės tarybos posėdžių ir komitetų darbo eigą.

Skelbti Savivaldybės interneto svetainėje tarybos posėdžių ir komitetų darbotvarkes, protokolus, laikantis asmens duomenų apsaugos įstatymo nuostatų.

Administracijos direktoriaus paskirtas specialistas, atsakingas už informacijos sklaidą.

Per 2 darbo dienas po protokolo pasirašymo.

Paskelbtų posėdžių protokolų skaičius

Uždavinysgerinti informacijos sklaidą administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų administravimo teikimo srityje.

10.

Asmenims, siekiantiems gauti kokybiškas administracines paslaugas, atsiranda korupcijos pasireiškimo rizika dėl painių ir ilgai trunkančių administracinių procedūrų.

Aktyviau viešinti informaciją miesto gyventojams apie administracinių ir viešųjų paslaugų, teikiamų internete, skaičių. Sukurti Savivaldybės „Facebook“ paskyrą, susietą su Savivaldybės interneto puslapiu, informacijos viešinimui.

Administracijos direktoriaus paskirtas specialistas, atsakingas už informacijos sklaidą.

2019‒2021 metai.

Internetu teikiamų paslaugų didėjimas 10 proc.

11.

Posėdžių transliavimo programa veikia tik su vieno gamintojo interneto naršykle.

Modernizuoti posėdžių transliavimo sistemą į veikiančią per įvairias naršykles, su įdiegta paieškos sistema pagal svarstomus klausimus.

Administracijos direktorius

2020 metai

Modernizuota posėdžių transliavimo sistema.

12.

Savivaldybės gyventojai nežino apie savivaldybės finansinę būklę.

Viešinti Savivaldybės biudžetą, detalias finansines ataskaitas (xls formatu), Savivaldybės skolos dydį.

Finansų ir biudžeto planavimo skyriaus vedėjas.

Per 5 darbo dienas nuo biudžeto ir ataskaitų patvirtinimo ir pasikeitus skolos dydžiui.

Viešai paskelbtų dokumentų skaičius.

13.

Savivaldybės puslapyje nėra informacijos apie viešųjų pirkimų komisiją ir vykusius bei vykdomus viešuosius pirkimus.

Turėtų būti viešinama viešųjų pirkimų komisijos sudėtis, jos narių viešųjų ir privačių interesų deklaracijos, taip pat planuojami viešieji pirkimai, jų specifikacijos bei ankstesnius konkursus laimėję tiekėjai, jų teikiamos paslaugos ir šių paslaugų vertės.

Ekonominės plėtros ir investicijų skyriaus vedėjas.

Nuolat, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo įvykusio pasikeitimo.

Viešai skelbiamos informacijos skaičius.

Uždavinysdidinti visuomenės įtraukimą priimant sprendimus.

14.

Daugumai gyventojų nepakanka informacijos apie tai, kaip jie gali dalyvauti priimant sprendimus, ar gali teikti savo pasiūlymus.

Interneto svetainėse aiškiai informuoti apie gyventojų galimybę dalyvauti viešose konsultacijose ir skelbti, į kokius jų pasiūlymus buvo nuspręsta atsižvelgti arba ne.

Viešųjų konsultacijų organizatoriai, Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius.

2019‒2021 metai.

Paviešintų konsultacijų metu iš gyventojų gautų pasiūlymų skaičius.

Paviešintų sprendimų dėl viešųjų konsultacijų metu gautų pasiūlymų skaičius.

15.

Gyventojai neturi galimybės įsitraukti į sprendimų priėmimą, nes vieši svarstymai dažniausiai organizuojami darbo metu.

Viešus svarstymus teritorijų planavimo klausimais organizuoti ne darbo metu.

Administracijos direktorius, meras.

2019-2021

Organizuotų viešų svarstymų skaičius.

Trečias programos tikslassupažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, Savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms.

Tikslo rezultato kriterijai:

1)   Kalvarijos savivaldybės korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas.

2)   Aktualios ir tinkamos informacijos, susijusios su korupcijos prevencija, paskelbimas Savivaldybės interneto puslapyje.

3)   Per metus įvykdytas ne mažiau kaip vienas seminaras antikorupcijos tema.

Uždavinysdidinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti Savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.

16.

Savivaldybės gyventojai nepakankamai susipažinę su Savivaldybės korupcijos prevencijos programa, Antikorupcijos komisijos veikla

Viešai skelbti savivaldybės Korupcijos prevencijos programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą, Antikorupcijos komisijos posėdžių protokolus interneto svetainėje www.kalvarija.lt, skiltyje „Korupcijos prevencija“

Už korupcijos prevenciją ir jos kontrolę atsakingas asmuo, paskirtas    administracijos direktoriaus įsakymu, Antikorupcijos komisija

Nuolat

Užtikrinamas korupcijos prevencijos priemonių viešumas, sudaryta galimybė plačiau informuoti visuomenę

17.

Gyventojai neturi galimybės informuoti apie galimas korupcijos apraiškas savivaldybėje.

Įdiegti atskirą anoniminį informacijos teikimo kanalą dėl galimų korupcijos apraiškų savivaldybėje.

Administracijos direktorius.

Iki 2019-12-01

Užtikrinta galimybė pateikti anoniminę informaciją.

Uždavinysšviesti darbuotojus antikorupcinėmis temomis.

18.

Savivaldybės administracijos darbuotojų, Savivaldybės įstaigų ir įmonių vadovų, Tarybos narių, Savivaldybės įstaigų ir įmonių žinių spragos apie korupciją, jos mastą, efektyvias korupcijos prevencijos priemones, jų taikymą, teisinio reglamentavimo pakeitimus.

 

Vykdyti švietėjišką veiklą, organizuoti mokymus, diskusijas antikorupcine tematika, privačių interesų deklaravimo priežiūrą, informuoti apie pasikeitusį teisinį reglamentavimą.

Savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius,

už korupcijos prevenciją ir jos kontrolę atsakingas asmuo, paskirtas administracijos direktoriaus įsakymu.

Kasmet (atsižvelgiant į finansines galimybes).

Mokymų skaičius, mokymų dalyvių skaičius.

________________________

 



[1]   Patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“.