ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

Dėl ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAuGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2021 m. birželio 10 d. Nr. K-98

Alytus

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo
13 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktais,
Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio  nustatymo ir skyrimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Algirdas Vrubliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. birželio 10 d.

sprendimu Nr. K-98

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.       Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų tvarką, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo procedūrą, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei asmens siuntimo į socialinės globos namus, grupinio gyvenimo namus, bendruomeninius vaikų globos namus (toliau kartu – Globos namai) tvarką, informacijos teikimą ir saugojimą, skundų nagrinėjimo tvarką.

2.    Šis Aprašas taikomas nustatant individualų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo), jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei siuntimo į Globos namus, asmenims,  deklaravusiems  gyvenamąją vietą ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Alytaus rajono savivaldybėje, ar asmenims, nedeklaravusiems gyvenamosios vietos ir neįtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, tačiau faktiškai gyvenantiems Alytaus rajono savivaldybėje, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Alytaus rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams (toliau – finansuojamos Savivaldybės).

3.    Šis Aprašas netaikomas:

3.1. laikinai apgyvendinant vaiką, paimtą iš nesaugios aplinkos, iki jam teisės aktų nustatyta tvarka bus nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba) (organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu);

3.2. nustatant vaiko globą (rūpybą) globos centre;

3.3. organizuojant globos centrų teikiamas socialines paslaugas (šios paslaugos organizuojamos vadovaujantis Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“);

3.4. organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu).

4.      Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, apibrėžtas sąvokas.

5.  Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis šiuo Aprašu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas). Socialinės globos poreikis senyvo amžiaus asmeniui bei suaugusiam asmeniui su negalia nustatomas vadovaujantis Senyvo amžiaus asmens ir suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Įsakymu, Socialinės globos poreikis vaikui su negalia nustatomas vadovaujantis Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1‑255 „Dėl Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau kartu – metodikos).

 

II SKYRIUS

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA

 

 

 

6.    Dėl socialinių paslaugų gali kreiptis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas arba veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys (toliau kartu – asmenys).

7.    Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmenys raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, gali kreiptis į asmens (šeimos) deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos (toliau – gyvenamoji vieta) Savivaldybės administracijos seniūniją (toliau – Seniūnija).

8.       Asmuo, kreipdamasis dėl socialinių paslaugų, pateikia:

8.1.      užpildytą Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas). Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje;

8.2.    asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;

8.3.    Seniūnijos pagal deklaruotą gyvenamąją vietą arba Valstybės įmonės Registrų centro išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenį apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena Seniūnijos teritorijoje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose.

9.    Jei prašymą teikia bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, pateikiamas Prašymas (Prašymo priedų pildyti nereikia) ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo. Prašymo priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją konsultuoja socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

10.     Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima), kurio gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas gali kreiptis į Seniūniją, kurios teritorijoje yra socialinių paslaugų įstaiga arba tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą ir kartu su Aprašo 8 punkte nurodytais dokumentais pateikti rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybę. Asmens Prašymą ir dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) Seniūnijos ar socialinių paslaugų įstaigos socialiniai darbuotojai nedelsdami, ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas nuo asmens kreipimosi dienos, pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybei. Jei asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą ir nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos, socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas šiame Aprašo punkte nustatytais terminais asmens Prašymą ir dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) pateikia Seniūnijai, kurios teritorijoje yra socialinių paslaugų įstaiga. Tokiu atveju, kai nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos, bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimą asmeniui (šeimai) organizuoja Seniūnija, kuriai buvo pateiktas asmens Prašymas dėl socialinių paslaugų gavimo.

11.     Švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 4 dalį pranešdami apie socialinių paslaugų reikalingumą, laisva forma pateikia asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę ir (ar) gyvenamosios vietos adresą, telefono numerį. Tokiu atveju Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) inicijuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymą be asmens Prašymo.

12.     Asmens Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinės rizikos vaikui ir jo šeimai teikimo nėra būtinas. Prašymas dėl socialinių paslaugų socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai teikimo gali būti pateikiamas Atvejo vadybos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Atvejo vadybos tvarkos aprašas) nustatyta tvarka. Prašymas neteikiamas dėl vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje teikimo, jei nustatytas vaiko apsaugos poreikis (tokiu atveju socialinės paslaugos inicijuojamos vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu).

13.     Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą, o kreipiantis dėl kiekvieno kito karto pateikiamas laisvos formos prašymas, suderintas su atokvėpio paslaugas teiksiančia įstaiga, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki paslaugos teikimo pradžios.

14.     Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis, Prašymą gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės, Globos namų socialiniai darbuotojai ar asmeniui atstovaujantis asmuo ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos pateikia savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis. Alytaus rajono gyventojų prašymai pateikiami Seniūnijai, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis. Globos namų socialinis darbuotojas kartu su Prašymu pateikia užpildytą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, nurodytą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtino Įsakymu, 1 priede (toliau – Socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma) ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimo formą, nurodytą Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos, patvirtintos Įsakymu, priede (toliau – Socialinės globos poreikio vertinimo forma).

15.     Asmuo, rengiamas paleisti iš pataisos įstaigos ar išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – kitos įstaigos), norėdamas gauti Savivaldybės administracijos finansuojamą socialinę priežiūrą ar socialinę globą, kreipiasi į šių įstaigų socialinius darbuotojus, kurie asmens Prašymą ir asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo iš kitų įstaigų pateikia savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į šias įstaigas, jei nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos – savivaldybei, kurios teritorijoje yra įstaiga. Socialinis darbuotojas asmens gyvenamąją vietą nustato pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenis. Alytaus rajono gyventojų prašymai pateikiami Seniūnijai, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į  įstaigą.

16.     Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) (kreipiantis nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data) ir pateikia įstaigos socialinio darbuotojo išvadas dėl įvertinto asmens socialinių paslaugų poreikio Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Įsakymu, 26 punkte nurodytose formose (toliau – išvados) (teikiamos užpildytų Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos ar (ir) Socialinės globos poreikio vertinimo formos kopijos).

17.     Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.

18.     Jei socialiniams darbuotojams reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali prašyti iš asmens (šeimos narių) papildomų dokumentų, nurodytų Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Įsakymu, 2 priede, arba duomenų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti pildant Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Įsakymu, 26 punkte nurodytas formas.

 

III SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI

 

19.       Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, finansuojamas Savivaldybės, socialinių paslaugų poreikį nustato asmens gyvenamosios vietos Seniūnijos socialinio darbo organizatoriai, socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniai darbuotojai (kai asmeniui jau yra teikiamos socialinės paslaugos), sveikatos priežiūros įstaigų socialiniai darbuotojai (kai asmeniui teikiamos stacionarios sveikatos priežiūros paslaugos) ar kitų įstaigų socialiniai darbuotojai (pataisos namų ir kt.), kuriems pavesta ši funkcija (toliau – socialiniai darbuotojai). Savivaldybės administracijos direktorius, socialines paslaugas teikiančių įstaigų, sveikatos priežiūros įstaigų ar kitų įstaigų, nurodytų  šiame  Aprašo punkte, vadovai savo įsakymu paskiria atsakingus socialinius darbuotojus socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.

20.     Jei seniūnijoje, į kurią kreipiasi asmuo dėl socialinių paslaugų skyrimo, nėra socialinio darbuotojo (ligos, atostogų ar kitais atvejais), socialinių paslaugų poreikio vertinimą gali atlikti kitos Seniūnijos socialinio darbo organizatorius. Šiuo atveju už socialinių paslaugų poreikio nustatymo organizavimą yra atsakingas Seniūnijos seniūnas.

21.     Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, socialinis darbuotojas, vertinantis asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, gali raštu kreiptis į Savivaldybės administracijos direktorių dėl specialistų komisijos sudarymo, nurodydamas kokių sričių specialistų išvados reikalingos asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti, arba socialinis darbuotojas tiesiogiai kreipiasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms pateikti. Šiame Aprašo punkte nurodyta specialistų komisija sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į socialinio darbuotojo raštu pateiktą prašymą dėl specialistų komisijos sudarymo.

22.     Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, Aprašo nustatyta tvarka atliktą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

 

IV SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

23.     Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 16 straipsnio nuostatomis, laikantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Įsakymu, bei šio Aprašo nustatytos tvarkos.

24.     Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Socialinės paramos skyriaus vedėjas gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.

25.     Socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį užpildydami Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą. Tuo atveju, kai socialinis darbuotojas dėl tam tikrų priežasčių (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu), neturi galimybės per šiame Aprašo punkte nurodytą terminą nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, jis gali raštu kreiptis į Savivaldybės administracijos direktorių dėl termino pratęsimo, nurodydamas priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti, taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu šiame Aprašo punkte nustatytas terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos.

26.     Asmens socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Aprašo 5 punkte nurodytomis metodikomis. Jei, nustačius asmens socialinės globos poreikį, paaiškėja, kad asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nereikalinga, socialiniai darbuotojai teikia išvadą Socialinės globos poreikio vertinimo formoje dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimo asmeniui.

27.     Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Tuo atveju, kai socialinis darbuotojas dėl tam tikrų priežasčių (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens  socialinės globos poreikio vertinimu), neturi galimybės per šiame Aprašo punkte nurodytą terminą nustatyti  asmens socialinės globos poreikio, jis gali raštu kreiptis į Savivaldybės administracijos direktorių dėl termino pratęsimo, nurodydamas priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti, taip pat nurodoma asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos.

28.     Socialiniai darbuotojai, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo socialinių paslaugų poreikio įvertinimo dienos pateikia išvadas (užpildytų Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos ar (ir) Socialinės globos poreikio vertinimo formos kopijas) ir asmens dokumentus, reikalingus paslaugai teikti, Socialinės paramos skyriui. Kai asmeniui nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis Globos namuose, socialinis darbuotojas, nustatęs asmens socialinės globos poreikį, kartu su užpildytomis socialinių paslaugų poreikio vertinimo formomis Socialinės paramos skyriui pateikia Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Įsakymu, 2 priede nurodytus dokumentus, kurie reikalingi asmens bylai parengti siunčiant asmenį į Globos namus.

29.     Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai per 20 kalendorinių dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos – bendradarbiaudami su Seniūnijų socialiniais darbuotojais užpildo Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (jei padaroma išvada, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros arba asmuo jau gauna socialinę globą, pildoma Socialinės globos poreikio vertinimo forma). Nustačius, kad socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens socialinių paslaugų poreikio, teikiama išvada dėl kitų socialinių paslaugų teikimo (jei reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, siūlomos alternatyvios socialinės paslaugos), kuri kartu su užpildytos Socialinių paslaugų vertinimo formos ar (ir) Socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios (šių) formos (formų) užpildymo dienos pateikiama Socialinės paramos skyriui.

30.     Gavę asmens, rengiamo išvykti iš kitų įstaigų, Prašymą arba esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, šių įstaigų socialiniai darbuotojai per 20 kalendorinių dienų nuo asmens Prašymo gavimo dienos arba poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį – bendradarbiaudami su Seniūnijos, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į kitas įstaigas, socialiniais darbuotojais, užpildo Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (jei padaroma išvada, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, – Socialinės globos poreikio vertinimo formą) ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvertinimo pateikia išvadas ir užpildytos (-ų) šios (šių) formos (-ų) kopiją (-as) Socialinės paramos skyriui.

31.     Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis ir pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės, per 20 kalendorinių dienų nuo šio asmens Prašymo gavimo dienos socialinių paslaugų poreikį įvertina Globos namų socialiniai darbuotojai – bendradarbiaudami su Seniūnijos, kurioje asmuo gyveno prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis, socialiniais darbuotojais, užpildo Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą bei Socialinės globos vertinimo formą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvertinimo pateikia šių formų kopijas Socialinės paramos skyriui.

32.     Socialinę riziką patiriančių šeimų, socialinę riziką patiriančių vaikų ir jų šeimų socialinių paslaugų poreikį nustato atvejo vadybininkas, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašu (socialinių paslaugų poreikio pagal Aprašą nustatyti nereikia).

33.  Jei nėra galimybės asmeniui Savivaldybėje suteikti siūlomų ar asmens pageidaujamų socialinių paslaugų arba siūloma socialinė paslauga, kuriai gauti sudaryta eilė, socialinis darbuotojas siūlo alternatyvią socialinę paslaugą, kuri geriausiai atitinka nustatytą asmens socialinių paslaugų poreikį.

 

V SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

34.     Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai), kurių teikimas finansuojamas Savivaldybės, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo (toliau – Sprendimas) priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu  Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

35.     Socialinis darbuotojas užpildytos Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos, o kai įvertintas socialinės globos paslaugų poreikis, ir Socialinės globos poreikio vertinimo formos  ar Socialinės globos poreikio vaikui su negalia vertinimo formos kopiją ir kitus dokumentus, reikalingus nustatytoms socialinėms paslaugoms asmeniui (šeimai) organizuoti, teikia Socialinės paramos skyriui.

36.       Sulaukusiems pilnametystės asmenims, kuriems buvo teikta institucinė vaiko socialinė globa, gali būti sudaroma galimybė gyventi Globos namuose, iki jie baigs bendrojo lavinimo, profesinio ugdymo ar specialiuosius ugdymosi poreikius užtikrinančias programas, t. y. iki programų baigimo metų rugsėjo 1 d. Išimtiniais atvejais sulaukusiems pilnametystės asmenims gyvenimo laikotarpis Globos namuose gali būti pratęsiamas ne ilgiau kaip iki 21 metų, esant jų motyvuotam prašymui ir Globos namų vadovo sutikimui. Šiais atvejais sprendimą dėl socialinės globos paslaugų pratęsimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

37.     Kai Socialinės paramos skyriaus vedėjas nesutinka su socialinio darbuotojo Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje ar (ir) Socialinės globos poreikio vertinimo formoje pateikta išvada, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija (toliau – komisija), kuriai perduodami svarstyti asmens dokumentai. Tokiu atveju sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima atsižvelgdamas į komisijos siūlymą.

38.     Skiriant asmeniui socialines paslaugas, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje, – socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose. Asmeniui vienu metu gali būti skiriamos kelių rūšių bendrosios socialinės ar (ir) socialinės priežiūros paslaugos, jeigu nustatomas tokių paslaugų poreikis.

39.  Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima atvejo vadybininko teikimu Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašo nuostatomis.

40.  Sprendimą dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas vadovaujantis šiuo Sprendimu, Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

41.  Socialinių paslaugų skyrimo terminai:

41.1.  bendrosios socialinės paslaugos ar socialinė priežiūra asmeniui (šeimai) bei laikino atokvėpio paslaugos skiriamos ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, socialinių paslaugų vertinimo išvadų pateikimo dienos Socialinės paramos skyriui;

41.2.  ilgalaikė ar dienos socialinė globa asmeniui skiriama per 20 kalendorinių dienų nuo socialinio darbuotojo asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Socialinės paramos skyriui dienos.

41.3.  trumpalaikė socialinė globa asmeniui skiriama per 10 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Socialinės paramos skyriui dienos, gavus rašytinę informaciją iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios įstaigos, kad įstaigoje yra vieta skiriamoms paslaugoms gauti. Negavus patvirtinimo, kad per paslaugai paskirti nustatytą laiką atsiras vieta socialinėms paslaugoms gauti, asmeniui pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, geriausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o Sprendime nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data.

41.4ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui skiriama per 5 kalendorines dienas nuo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos  (toliau – Tarnyba) informacijos, kurioje nurodyta vaiko vardas, pavardė, gimimo data, globėjo (rūpintojo) vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas (jei globėjas (rūpintojas) – juridinis asmuo, – įstaigos pavadinimas, adresas), kad vaikui nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), ir priimto sprendimo dėl juridinio asmens paskyrimo vaiko globėju (rūpintoju) kopijos gavimo Socialinės paramos skyriuje dienos, trumpalaikė globa – nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kai vaikui nustatyta laikinoji globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirtas juridinis asmuo, priėmimo dienos.

42.     Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas, Socialinės paramos skyriuje gavus socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (pateikiama Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos ar (ir) Socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija).

43.       Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo asmeniui (šeimai) Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, kurio sprendimu asmeniui (šeimai) buvo teikiamos socialinės paslaugos, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu.  Šis sprendimas  priimamas, vadovaujantis socialinio darbuotojo išvada (pateikiama Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje ir (ar) Socialinės globos vertinimo formoje), kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia. Jeigu socialinio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo pagal asmeniui (šeimai) nustatytus socialinių paslaugų poreikius.

44.     Socialinių paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas šiais atvejais:

44.1.  gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo raštišką prašymą, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma nutraukti socialinių paslaugų teikimą;

44.2.  asmeniui išvykus gyventi į kitą savivaldybę, valstybę ar deklaravus savo gyvenamąją vietą kitoje savivaldybėje;

44.3.    asmeniui, pagal įvertintą socialinių paslaugų poreikį, pradėjus teikti kitas socialines paslaugas;

44.4.  atsisakius mokėti už socialines paslaugas;

44.5.  nesudarant sąlygų teikti socialines paslaugas (neįsileidžiant į namus darbuotojo, nepriimant teikiamos pagalbos ir pan.);

44.6.  atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikiamai paslaugai;

44.7.  gavus informaciją, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

44.8.  pasibaigus socialinių paslaugų sustabdymo laikui (120 kalendorinių dienų) ir neišnykus sustabdymo priežastims;

44.9.  kai taikant atvejo vadybą, asmuo (šeima), tampa pajėgus (-i) savarankiškai pasirūpinti vaikais ar kai jų vaikai tampa pilnamečiais;

44.10.  asmeniui mirus;

44.11.  kitais atvejais, kai socialinių paslaugų gavėjas netenka teisės gauti socialines paslaugas.

45.       Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) sustabdomas, Socialinės paramos skyriuje gavus socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo (nurodoma asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikė socialines paslaugas, pavadinimas bei sustabdymo laikotarpis).

46.       Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo asmeniui (šeimai) (patvirtinama, kad socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) gali būti sustabdytas) Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, kurio sprendimu asmeniui (šeimai) buvo teikiamos socialinės paslaugos, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu. Sprendime nurodomas socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo laikotarpis, apie sprendimą raštu informuojama socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga ir asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (pateikiama sprendimo kopija).

47.       Socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdomas  šiais atvejais:

47.1.    gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo raštišką prašymą, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, ir socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpis, kuris negali būti ilgesnis nei 120 kalendorinių dienų;

47.2.  siekiant apsaugoti asmenį ir / ar darbuotojus nuo užkrečiamųjų ligų, infekcijų išplitimo ir išvengti naujo sergamumo užkrečiamosiomis ligomis, infekcijomis protrūkio;

47.3.  gavus teismo sprendimą skirti asmeniui priverstinį gydymą;

47.4gavus informaciją, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

47.5.  asmeniui ar jo atstovui nesilaikant sutarties sąlygų, kol bus išsiaiškinta sutarties sąlygų pažeidimo priežastis ir nuspręsta dėl tolesnio paslaugų teikimo;

47.6asmeniui nesilaikant mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sutartyje nustatytų reikalavimų ir daugiau kaip 2 mėnesius nesumokėjus už suteiktas paslaugas;

47.7.  kitais socialinių paslaugų teikimo tvarkose numatytais atvejais.

48.     Asmeniui (šeimai) yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti socialines paslaugas tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis paslaugos buvo teikiamos prieš sustabdant jų teikimą. Jeigu per socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiai ir gaunamas asmens (šeimos) prašymas ar socialines paslaugas, prieš sustabdant jų teikimą, teikusios įstaigos išvada dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir sprendimas skirti kitas socialines paslaugas priimamas šio Aprašo nustatyta tvarka.

49.     Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.

50.     Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo Apraše nustatyta tvarka. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos seniūnijoje gavimo diena.

 

 

VI SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

51.     Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti, vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka priimtu Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose.

52.     Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – siuntimas).

53.     Nustatytos formos siuntimą (Aprašo priedas) į Globos namus (jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose) išrašo ir pageidaujančių apsigyventi Globos namuose asmenų eilę sudaro Socialinės paramos skyrius. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas.

54.     Jei Globos namuose yra laisvų vietų ar juose apgyvendinamas likęs be tėvų globos vaikas, socialinę riziką patiriantis vaikas, siuntimas išrašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės globos asmeniui skyrimo priėmimo dienos.

55.       Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (globėjui, rūpintojui). Siuntimo kopija pateikiama (išsiunčiama) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas.

56.     Išrašytas siuntimas galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui) dienos. Socialinės paramos skyriaus vedėjas gali galiojimo terminą pratęsti ne ilgiau nei 30 kalendorinių dienų, jeigu asmuo (globėjas, rūpintojas) raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose. Apie siuntimo galiojimo termino pratęsimą Socialinės paramos skyrius asmenį (globėją, rūpintoją) ir Globos namus informuoja raštu.

57.     Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas netenka galios.

58.     Socialinės paramos skyrius surenka asmens bylos dokumentus, nurodytus Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Įsakymu, 2 priede ir parengia asmens bylą. Ši byla pateikiama Globos namams ne vėliau kaip asmens apgyvendinimo dieną.

59.     Jei Globos namuose nėra laisvų vietų, Socialinės paramos skyrius asmenį įrašo į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti. Į kiekvienus Globos namus sudaromos atskiros eilės. Eilėje laukiančiam asmeniui Socialinės paramos skyrius siūlo teikti alternatyvias socialines paslaugas, geriausiai atitinkančias asmens poreikius.

60.     Savivaldybės asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu sprendimai skirti socialinę globą priimami tą pačią dieną dėl kelių asmenų į tuos pačius Globos namus, atsižvelgiama ir į Prašymo pateikimo datą. Jeigu asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą, Prašyme nenurodo socialinės globos įstaigos, kurioje pageidauja gauti socialines paslaugas, asmuo įrašomas į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti tuose Globos namuose, kuriuose eilė yra mažiausia.

61.     Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu asmuo gali būti apgyvendinamas Globos namuose be eilės – skubos tvarka, kai kyla pavojus asmens sveikatai ar gyvybei dėl staigaus sveikatos pablogėjimo ar netekus artimųjų, kurie rūpinosi asmeniu, ir kai asmeniui būtina nuolatinė specialistų priežiūra.

62.     Vienas asmuo gali būti įrašytas tik į vieną eilę ilgalaikei socialinei globai gauti.

 

 

 

VII SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

63.     Savivaldybė savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie Savivaldybės teikiamas socialines paslaugas: viešina informaciją apie visas jos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, neatsižvelgdama į jų pavaldumą (nurodomi įstaigų pavadinimai, kontaktiniai telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti), šiose įstaigose teikiamas socialines paslaugas (pateikiamas teikiamų paslaugų sąrašas), šių paslaugų kainas ir numatytą (planinį) vietų skaičių, socialinių paslaugų organizavimą Savivaldybėje reglamentuojančius teisės aktus.

64.     Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas Socialinės paramos skyrius ir Seniūnija teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS). SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1‑172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau ‒ Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatai).

65.     Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, paslaugų poreikių pokyčius ir pan.) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje. Joje taip pat saugoma informacija, nurodyta Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Įsakymu, 2 priede.

66.     Dokumentai ir duomenys saugomi:

66.1.  dokumentai – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais;

66.2.  duomenys, kuriuos pagal Aprašo nuostatas privaloma registruoti SPIS, – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų nustatyta tvarka ir terminais.

67.     Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

 

 

VIII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

68.     Socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

69.       Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas).

70.       Esant nustatytiems pažeidimams, gavęs Socialinių paslaugų priežiūros departamento kreipimąsi dėl trūkumų pašalinimo, Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo šio kreipimosi gavimo dienos užtikrina, kad nurodyti trūkumai būtų pašalinti.

71.     Ginčai dėl Savivaldybės administracijos, Tarnybos, Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, ar Socialinių paslaugų priežiūros departamento priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_________________

 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų

poreikio nustatymo ir  skyrimo Alytaus

rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

priedas

 

(Siuntimo į socialinę globą teikiančią įstaigą forma)

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS

 

SIUNTIMAS Į SOCIALINĘ GLOBĄ TEIKIANČIĄ ĮSTAIGĄ

 

 

________m. ______________________d. Nr. ________

(siuntimo išrašymo data, Nr.)

 

 

Vadovaudamiesi__________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

(sprendimo priėmimo data, sprendimo numeris)

 

siunčiame________________________________________________________________________

(socialinės globos gavėjo vardas, pavardė, gimimo data)

 

į_______________________________________________________________________________

(socialinę globą teikiančios įstaigos pavadinimas)

 

 

 

Siuntimas į socialinę globą teikiančią įstaigą galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui) dienos.

 

 

 

 

Socialinės paramos skyriaus vedėjas   ___________ _______________

(parašas) (vardas, pavardė)

 

 

A.V.