VALSTYBINĖ ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS

INSPEKCIJA

 

ĮSAKYMAS

DĖL BRANDUOLINĖS SAUGOS REIKALAVIMŲ BSR-1.4.4-2019 „ASMENŲ, VEIKIANČIŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS SEKTORIUJE, PATIRTIES NAUDOJIMAS“ PATVIRTINIMO

 

2019 m. liepos 4 d. Nr. 22.3-148

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo 4 straipsnio 1, 4 ir 9 punktais, 11 straipsnio 1 punktu, 32 straipsnio 12 dalimi, 35 straipsnio 5 dalimi, 36 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktu ir 37 straipsnio 1 dalimi, taip pat Branduolinės energetikos srities veiklos licencijų ir leidimų išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 20 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl Branduolinės energetikos srities veiklos licencijų ir leidimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“, 6.16, 7.25, 8.18, 9.12, 18.19 papunkčiais:

1. T v i r t i n u Branduolinės saugos reikalavimus BSR-1.4.4-2019 „Asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimas“ (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2009 m. gegužės 26 d. įsakymą Nr. 22.3-49 „Dėl Eksploatavimo patirties naudojimo branduolinėje energetikoje reikalavimų patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2019 m. lapkričio 1 dieną.

 

 

 

 

Viršininkas                                                                                                               Michail Demčenko

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko

2019 m. liepos 4 d.

įsakymu Nr. 22.3-148

 

 

BRANDUOLINĖS SAUGOS REIKALAVIMAI
BSR-1.4.4-2019
„ASMENŲ, VEIKIANČIŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS SEKTORIUJE, PATIRTIES NAUDOJIMAS“

 

I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Branduolinės saugos reikalavimai BSR-1.4.4-2019 „Asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimas“ (toliau – Reikalavimai) nustato reikalavimus Reikalavimų 2 punkte nurodytų asmenų ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimui.

2. Reikalavimai taikomi licencijų, nurodytų Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, turėtojams. Licencijų, nurodytų Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 6–7 punktuose, turėtojams yra taikomos Reikalavimų I, II, V ir VI skyrių nuostatos.

 

II SKYRIUS
SĄVOKOS

 

3. Reikalavimuose vartojamos šios sąvokos:

3.1. Saugai svarbus neįprastasis įvykis – branduolinė ir (ar) radiologinė avarija, branduolinis incidentas ar kitas neįprastasis įvykis, kurio metu nors vienas branduolinės energetikos objekto ir (ar) branduolinės energetikos srities veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais pakopinės apsaugos lygmuo tampa neveiksmingas ar sumažėja jo veiksmingumas ir (arba) pablogėja branduolinės saugos normatyviniuose techniniuose dokumentuose numatytų saugos funkcijų užtikrinimas, ir (arba) viršijamos darbuotojų ir (ar) gyventojų apšvitos metinės ribinės dozės ar gyventojų apšvitos apribotoji dozė (metinė efektinė dozė).

3.2. Nepaveikusis įvykis (angl. near miss) – padarinių neturintis atsitikimas (arba atsitikimų seka), kuris kitomis sąlygomis galėtų tapti saugai svarbiu neįprastuoju įvykiu.

3.3. Žemo lygio neįprastasis įvykis (toliau – žemo lygio įvykis) – neįprastasis įvykis, kurio padariniai neatitinka saugai svarbaus neįprastojo įvykio padarinių.

3.4.  Kitos Reikalavimuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatyme, Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatyme.

 

III SKYRIUS
BENDRIEJI SAVO IR KITŲ ASMENŲ, VEIKIANČIŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS SEKTORIUJE, PATIRTIES NAUDOJIMO BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTUOSE REIKALAVIMAI

 

4.  Licencijos turėtojas turi turėti savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo programą, kurioje turi būti numatytos priemonės, skirtos atrinkti ir analizuoti savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtį, šia patirtimi dalytis ir imtis prevencinių ir (ar) koreguojamųjų priemonių, užtikrinančių branduolinės saugos reikalavimų tinkamą vykdymą. Savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo programa turi būti įforminta organizacijos vadybos sistemos dokumentuose – savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, eksploatavimo patirties naudojimo apraše (toliau – eksploatavimo patirties naudojimo aprašas) ir pranešimo apie neįprastuosius įvykius ir jų tyrimo tvarkos apraše.

5. Eksploatavimo patirties naudojimo apraše turi būti:

5.1. nustatyta savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo politika: licencijos turėtojo įsipareigojimas naudoti savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtį, gerinti branduolinės energetikos objekto saugą atsižvelgiant į savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtį ir ja dalytis organizacijos viduje ir su kitais asmenimis, veikiančiais branduolinės energetikos sektoriuje;

5.2. nustatytos savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo procese dalyvaujančiųjų funkcijos ir atsakomybė;

5.3. nustatyti naudotinos savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties šaltiniai, šios patirties analizės rezultatų naudojimo sritys, tikslai ir uždaviniai;

5.4. nustatyta savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties atrankos, analizės, naudojimo ir platinimo tvarka;

5.5. nustatyta koreguojamųjų priemonių, parengtų atsižvelgiant į savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtį, vykdymo ir kontrolės tvarka;

5.6. nustatyta licencijos turėtojo darbuotojų supažindinimo su savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtimi tvarka;

5.7. nustatyta tvarka dėl Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos (toliau – VATESI) informavimo apie savo ir kitų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo patirties analizės rezultatus;

5.8. nustatyta licencijos turėtojo mokymo programų atnaujinimo, atsižvelgiant į savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtį tvarka;

5.9. aprašyta branduolinės energetikos objekto branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos (toliau – sauga) rodiklių – pamatuojamų, kiekybiškai aprašančių branduolinės energetikos objekto saugą charakteristikų, vadovaujantis kuriomis licencijos turėtojas vertintų branduolinės energetikos objekto saugą –  nustatymo ir vertinimo pagal iš anksto licencijos turėtojo nustatytus vertinimo kriterijus tvarka. Branduolinės energetikos objekto saugos rodikliai turi apimti visus įtaką branduolinės energetikos objekto saugai turinčius aspektus, įskaitant techninius, žmogiškuosius ir organizacinius veiksnius. Branduolinės energetikos objektų saugos rodiklių kitimo tendencijos turi būti periodiškai, ne rečiau kaip vieną kartą į ketvirtį, analizuojamos, o analizės rezultatai – dokumentuojami;

5.10. nustatyta savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo programos rezultatyvumo vertinimo kriterijai, tvarka ir periodiškumas.

6. Pranešimo apie neįprastuosius įvykius ir jų tyrimo tvarkos apraše turi būti aprašytos neįprastųjų įvykių registravimo, tyrimo ir pranešimo apie juos VATESI ir organizacijos viduje procedūros, atitinkančios Reikalavimų V, VI ir VII skyrių nuostatas.

7. Licencijos turėtojas turi paskirti už savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo programos vykdymą atsakingus darbuotojus. Šie darbuotojai turi būti įgalioti perduoti branduolinės energetikos objekto saugos užtikrinimui svarbią informaciją licencijos turėtojo už branduolinės saugos, radiacinės saugos, fizinės saugos, taip pat už branduolinio ginklo neplatinimo įsipareigojimų vykdymo užtikrinimą ir už nepriklausomą šių procesų vykdymo priežiūrą atsakingiems vadovaujantiems darbuotojams (organizacijos vadovui, organizacijos vadovo pavaduotojui, organizacijos vadovui arba jo pavaduotojams tiesiogiai pavaldiems padalinių vadovams) (toliau – branduolinės energetikos objekto vadovaujantieji darbuotojai).

8.  Licencijos turėtojas pagal mokymo programas turi mokyti branduolinės energetikos objekto vadovaujančius darbuotojus ir branduolinės energetikos objekto eksploatavimo darbuotojus identifikuoti neįprastuosius įvykius, sąlygas, keliančias pavojų saugiam saugai svarbių konstrukcijų, sistemų ir komponentų eksploatavimui bei sąlygas, dėl kurių padidėja galimybė suklysti.

9. Licencijos turėtojas, gavęs naujos informacijos apie asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtį, turi įvertinti jos svarbą branduolinės energetikos objekto saugai ir imtis priemonių, leidžiančių išvengti neigiamo poveikio saugai ir panašių neįprastųjų įvykių. Branduolinės energetikos objekto vadovaujantieji darbuotojai turi būti supažindinami su branduolinės energetikos objekto saugiam eksploatavimui reikšminga informacija.

10. Licencijos turėtojas turi skirti tiek žmogiškųjų, technologinių ir finansinių išteklių, kiek jų reikia rezultatyviai (pagal licencijos turėtojo nustatytus rezultatyvumo vertinimo kriterijus) vykdyti savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo programą.

11. Informacija apie savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtį turi būti renkama, tvarkoma ir saugoma taip, kad būtų galima atlikti jos sistemingą paiešką, atranką ir analizę.

 

 

IV SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE SAVO IR KITŲ ASMENŲ, VEIKIANČIŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS SEKTORIUJE, PATIRTĮ ATRANKA IR ANALIZĖ

 

12. Savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties atrankos (angl. screening) ir analizės metu licencijos turėtojas turi nustatyti gautos informacijos apie šią patirtį svarbą saugos požiūriu, jos panaudojimo tikslingumą, koreguojamųjų priemonių, jei jos buvo nustatytos, prioritetiškumą.

13. Atranka ir analizė turi būti atliekama sistemingai, vadovaujantis eksploatavimo patirties naudojimo aprašu, kuriame turi būti apibrėžti licencijos turėtojo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties šaltinių, nustatomų pagal Reikalavimų 5.3 papunktį, peržiūros periodiškumas, atrankos kriterijai bei numatyta, kuriais atvejais būtina atlikti esminių priežasčių (kodėl neįprastasis įvykis tapo galimas) analizę, o kuriais – statistinių metodų naudojimu pagrįstą žemo lygio įvykių ir nepaveikiųjų įvykių analizę, siekiant nustatyti pokyčius, susijusius su branduolinės energetikos objekto saugos užtikrinimu (toliau – žemo lygio ir nepaveikiųjų įvykių tendencijų analizė).

14. Atliekant kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties atranką ir analizę būtina įvertinti:

14.1. informacijos pritaikomumą savo organizacijoje ir branduolinės energetikos objekte;

14.2. ar branduolinės energetikos objekte yra naudojamos panašios konstrukcijos, sistemos ir komponentai, vykdomi panašūs technologiniai procesai;

14.3.  ar branduolinės energetikos objektui arba branduolinės energetikos aikštelei gali grėsti panašūs išoriniai pavojai;

14.4. ar branduolinės energetikos objekte yra nustatytos panašios procedūros ar veiklos praktika, dėl kurių galėtų atsirasti panaši problema ar įvykti panašus neįprastasis įvykis;

14.5. ar branduolinės energetikos objekte, kuriame licencijos turėtojas vykdo veiklą, buvo panašių problemų ar neįprastųjų įvykių praeityje;

14.6. galimybę įvykti panašiam neįprastajam įvykiui ar iškilti panašiai problemai branduolinės energetikos objekte, kuriame licencijos turėtojas vykdo veiklą;

14.7. ar koreguojamosios priemonės, kurias nustatė kitos organizacijos, gali būti pritaikytos savo organizacijoje ir branduolinės energetikos objekte.

15. Savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties atranką ir analizę vykdantys darbuotojai turi turėti tam reikalingą kompetenciją ir įgaliojimus. Įgaliojimai ir kompetencijos reikalavimai šiems darbuotojams turi būti nustatyti licencijos turėtojo vadybos sistemos dokumentuose.

16. Eksploatavimo patirties atranką ir analizę branduolinės energetikos objektą eksploatuojančioje organizacijoje, kai branduolinės energetikos objektas yra branduolinė elektrinė, turi vykdyti specialistų grupė, sudaryta tokiu principu, kad joje būtų specialistų, turinčių žinių bei patirties branduolinės elektrinės saugai svarbiose srityse (pavyzdžiui, eksploatavimo, techninės priežiūros, branduolinės saugos, fizinės saugos, radiacinės saugos, žmogiškųjų veiksnių).

17. Savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties atrankos ir analizės rezultatų pagrindu turi būti nustatomos koreguojamosios priemonės, skirtos atkurti saugos lygį, išvengti neįprastojo įvykio ir (arba) problemos pasikartojimo ir (arba) pagerinti branduolinės energetikos objekto saugą. Nustatydamas koreguojamąsias priemones licencijos turėtojas turi įvertinti poreikį tobulinti vadybos sistemą ir gerinti saugos ir saugumo kultūrą. Nustatytų koreguojamųjų priemonių vykdymą licencijos turėtojas turi kontroliuoti.

18. Patirties atrankos ir analizės rezultatai turi būti dokumentuojami.

 

V SKYRIUS
NEĮPRASTŲJŲ ĮVYKIŲ REGISTRAVIMAS IR PRANEŠIMAS APIE JUOS

 

19. Neįprastieji įvykiai, atitinkantys licencijos turėtojo nustatytus registravimo kriterijus, turi būti registruojami. Neįprastųjų įvykių registravimo kriterijai turi būti tokie, kad būtų galima identifikuoti sąlygas, turinčias arba galinčias turėti neigiamos įtakos branduolinės energetikos objekto arba vykdomos veiklos, kuriai išduota licencija, saugai.

20. Neįprastųjų įvykių registravimo sistema turi būti patogi naudoti – turi užtikrinti nesudėtingą duomenų įvedimą ir reikiamos informacijos paiešką.

21. Siekiant užtikrinti galimybę atlikti informacijos apie neįprastuosius įvykius branduolinėse elektrinėse paiešką, neįprastieji įvykiai turi būti suskirstomi į grupes pagal neįprastųjų įvykių priežastis ir paveiktas konstrukcijas, sistemas ir komponentus. Licencijos turėtojas savo nustatyta tvarka gali skirstyti neįprastuosius įvykius papildomai ir į kitas grupes.

22. Neįprastųjų įvykių registravimo ir pranešimo apie juos tvarka turi būti dokumentuota. Šioje tvarkoje licencijos turėtojas turi nurodyti neįprastųjų įvykių registravimo ir pranešimo apie juos organizacijos viduje, taip pat VATESI ir kitoms suinteresuotosioms šalims, kriterijus, procedūras, kontaktai atsakingų licencijos turėtojo darbuotojų funkcijas bei pareigas.

23. Apie saugai svarbius neįprastuosius įvykius turi būti informuojami branduolinės energetikos objekto vadovaujantieji darbuotojai.

24. Licencijos turėtojas turi reikalauti, kad darbuotojai ir saugai svarbių produktų tiekėjų darbuotojai informuotų jį apie visus neįprastuosius įvykius, įskaitant nepaveikiuosius įvykius, taip pat sąlygas, turinčias arba galinčias turėti neigiamos įtakos branduolinės energetikos objekto ir (arba) vykdomos licencijuojamos veiklos saugai.

25. Licencijos turėtojas turi nustatyti priemones, skatinančias darbuotojus pranešti apie nepaveikiuosius įvykius, sąlygas, keliančias pavojų saugiam saugai svarbių konstrukcijų, sistemų ir komponentų eksploatavimui, ir sąlygas, dėl kurių padidėja galimybė suklysti. Darbuotojai turi būti informuojami apie iš jų gautos informacijos panaudojimą.

26. Apie neįprastuosius įvykius, atitinkančius Reikalavimų 1 priede nurodytus pranešimo kriterijus, licencijos turėtojas VATESI interneto svetainėje nurodytais kontaktais turi pateikti:

26.1. žodinį pranešimą. Jis turi būti pateiktas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per vieną valandą po to, kai buvo nustatytas neįprastasis įvykis;

26.2. informacinį pranešimą raštu. Jis turi būti pateiktas kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 24 valandas po to, kai buvo nustatytas neįprastasis įvykis. Informaciniame pranešime turi būti pateikta informacija, nurodyta Reikalavimų 2 priede.

27. Apie kitus, Reikalavimų 26 punkte nenurodytus, neįprastuosius įvykius licencijos turėtojas informuoja VATESI savo sprendimu.

28. Išaiškėjus naujoms neįprastojo įvykio aplinkybėms, po informacinio pranešimo apie neįprastąjį įvykį, nurodytą Reikalavimų 26.2 papunktyje, pateikimo, licencijos turėtojas privalo papildomu informaciniu pranešimu raštu informuoti VATESI apie paaiškėjusias naujas neįprastojo įvykio aplinkybes.

 

 

 

 

VI SKYRIUS
NEĮPRASTŲJŲ ĮVYKIŲ TYRIMAS 

 

29. Visi neįprastieji įvykiai turi būti tiriami pagal licencijos turėtojo parengtus ir patvirtintus procedūrų aprašus. Neįprastųjų įvykių tyrimo procedūrų aprašuose turi būti nustatyti neįprastųjų įvykių tyrimo metodai, licencijos turėtojo komisijų, neįprastiesiems įvykiams ištirti, sudarymo principai, siekiant, kad būtų objektyviai nustatytos neįprastųjų įvykių priežastys, taip pat nurodyti neįprastųjų įvykių tyrimo terminai.

30. Neįprastųjų įvykių tyrimo terminai turi būti proporcingi neįprastųjų įvykių svarbai saugos požiūriu. Saugai svarbių neįprastųjų įvykių pirminis įvertinimas turi būti atliktas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per vieną valandą nuo jo aptikimo, siekiant nustatyti, ar būtina imtis skubių koreguojamųjų priemonių. Neįprastojo įvykio tyrimo metu turi būti:

30.1. nustatyta visa neįprastojo įvykio seka;

30.2. nustatyti ir išanalizuoti licencijos turėtojo veiklą reglamentuojančių branduolinės saugos normatyvinių techninių dokumentų pažeidimai ir neatitiktys vadybos sistemos dokumentams;

30.3. išanalizuotos neįprastojo įvykio tiesioginės (kodėl įvyko) ir esminės (kodėl neįprastasis įvykis tapo galimas) priežastys;

30.4. įvertintas poveikis branduolinės energetikos objekto saugai (kai neįprastasis įvykis įvyko branduolinės energetikos objekte), licencijos turėtojo vykdomai veiklai, potencialūs padariniai darbuotojams, gyventojams bei aplinkai ir, vadovaujantis šio įvertinimo rezultatais bei Tarptautinės atominės energijos agentūros (toliau – TATENA) Tarptautinės branduolinių ir radiologinių įvykių skalės naudotojo vadovu (TATENA, Viena, 2008) (angl. INES The International Nuclear and Radiological Event Scale User’s Manual, 2008 Edition, IAEA) (toliau – INES vadovas), neįprastasis įvykis turi būti klasifikuotas pagal Tarptautinę branduolinių ir radiologinių įvykių skalę (toliau – INES);

30.5. nustatytos koreguojamosios priemonės.

31. Licencijos turėtojas, pasirinkdamas konkretaus neįprastojo įvykio tyrimo metodą (arba jų derinius), turi atsižvelgti į neįprastojo įvykio pobūdį ir naudoti tokį metodą, kuris leistų teisingai nustatyti esminę neįprastojo įvykio priežastį ir koreguojamąsias priemones. Jei neįprastasis įvykis įvyko branduolinės energetikos objekte dėl darbuotojo veiksmų ar neveikimo, šis neįprastasis įvykis turi būti tiriamas metodais, pritaikytais analizuoti darbuotojų veiklą.

32. Atliekant neįprastojo įvykio tyrimą branduolinės energetikos objekte turi būti įvertinami panašūs neįprastieji įvykiai, įvykę savo ir kituose branduolinės energetikos objektuose ir, atsižvelgiant į tai, kad įvykis pasikartojo, turi būti atliekamas praeityje įvykusių, pagal įvykio priežastis panašių neįprastųjų įvykių koreguojamųjų priemonių efektyvumo vertinimas.

33. Siekiant įvertinti neįprastųjų įvykių branduolinėje elektrinėje įtaką saugai, tais atvejais, kai gali būti pritaikytas tikimybinės saugos analizės modelis, turi būti naudojami tikimybiniai saugos analizės metodai.

34. Neįprastuosius įvykius turi tirti neįprastųjų įvykių tyrimo metodų licencijos turėtojo nustatyta tvarka išmokyti darbuotojai.

35. Neįprastųjų įvykių, atitinkančių Reikalavimų 1 priede nurodytus kriterijus, tyrimą licencijos turėtojas turi užbaigti ir pateikti šio tyrimo ataskaitą VATESI peržiūrai ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo neįprastojo įvykio nustatymo. Neįprastojo įvykio tyrimo ataskaitos turinys yra nustatytas Reikalavimų 3 priede.

36. Po neįprastojo įvykio tyrimo ataskaitos pateikimo VATESI paaiškėjus naujoms su neįprastuoju įvykiu susijusioms aplinkybėms ar faktams, neįprastojo įvykio tyrimo ataskaita turi būti atnaujinta ir pateikta VATESI per 15 kalendorinių dienų nuo šios informacijos paaiškėjimo dienos.

37. VATESI, gavusi licencijos turėtojo parengtą neįprastojo įvykio, atitinkančio Reikalavimų 1 priede nurodytus pranešimo kriterijus, tyrimo ataskaitą, atlieka neįprastojo įvykio ataskaitos analizę ir, vadovaudamasi atliktos analizės rezultatais bei INES vadovu, galutinai patvirtina neįprastojo įvykio klasifikaciją pagal INES. Jei VATESI gauna atnaujintą neįprastojo įvykio ataskaitą ar naujos informacijos apie neįprastojo įvykio priežastis ir (ar) padarinius, VATESI, vadovaudamasi INES vadovu, dar kartą atlieka informacijos apie neįprastąjį įvykį analizę ir, jei keičiasi neįprastojo įvykio klasifikacija, patvirtina naują neįprastojo įvykio klasifikaciją pagal INES.

38. VATESI, įvertinusi ir nustačiusi, kad neįprastojo įvykio tyrimo ataskaita neatitinka šių Reikalavimų ir (ar) turi esminių trūkumų, nurodytų Reikalavimų 39 punkte, apie tai per 20 darbo dienų nuo neįprastojo įvykio tyrimo ataskaitos gavimo informuoja licencijos turėtoją. Licencijos turėtojas privalo imtis priemonių nustatytiems trūkumams pašalinti.

39. Esminiais neįprastojo įvykio ataskaitos trūkumais laikoma:

39.1. netinkamai nustatyta tiesioginė ir (ar) esminė neįprastojo įvykio priežastys ir (ar) koreguojamosios priemonės, kurios neeliminuoja tiesioginės ir (ar) esminės neįprastojo įvykio priežasties ir neužkerta kelio neįprastajam įvykiui pasikartoti;

39.2. licencijos turėtojas nenustatė neįprastojo įvykio esminės priežasties.

40. VATESI per 20 darbo dienų nuo neįprastojo įvykio tyrimo ataskaitos gavimo taip pat informuoja licencijos turėtoją apie galutinę neįprastojo įvykio klasifikaciją pagal INES.

41. Neįprastųjų įvykių tyrimo ataskaitas ir įrašus apie neįprastuosius įvykius licencijos turėtojas turi saugoti iki licencijos turėtojo vykdomos veiklos pabaigos.

42. Branduolinę elektrinę eksploatuojantis licencijos turėtojas, siekdamas identifikuoti branduolinės elektrinės  saugos trūkumus ir sąlygas, kurios, nesiėmus prevencinių priemonių, vėliau galėtų turėti neigiamos įtakos branduolinės elektrinės saugai, turi vykdyti žemo lygio ir nepaveikiųjų įvykių tendencijų analizę. Žemo lygio ir nepaveikiųjų įvykių tendencijų analizė turi apimti įrangos gedimų, darbuotojų veiklos ir organizacinių trūkumų analizę.

43. Žemo lygio ir nepaveikiųjų įvykių tendencijų analizės rezultatai turi būti dokumentuojami ir ne rečiau kaip kartą per šešis mėnesius turi būti pateikiami VATESI.

 

VII SKYRIUS
BRANDUOLINĖS IR (AR) RADIOLOGINĖS AVARIJOS NEPRIKLAUSOMAS TYRIMAS

 

44. Branduolinės ir (ar) radiologinės avarijos (toliau – avarija) nepriklausomą tyrimą pagal VATESI kompetenciją atlieka VATESI viršininko įsakymu sudaryta avarijos tyrimo komisija (toliau – Tyrimo komisija).

45. Avarijos nepriklausomo tyrimo atlikimo tikslas – surinkti įrodymus ir informaciją apie avarijos aplinkybes ir nustatyti avarijos priežastis.

46. Informacija avarijos tyrimo atlikimo metu gali būti gaunama:

46.1. pokalbių su licencijos turėtojo darbuotojais ir licencijos turėtojui paslaugas teikiančiais, prekes tiekiančiais ir (ar) darbus atliekančiais asmenimis metu. Tyrimo komisija gali daryti pokalbių vaizdo ir (ar) garso įrašus;

46.2. atliekant su avarija susijusios vietos ir (ar) įrangos apžiūrą. Atlikdama apžiūrą Tyrimo komisija gali fotografuoti ir filmuoti, nepažeisdama licencijos turėtojo  nustatytos tvarkos;

46.3. nagrinėjant licencijos turėtojo dokumentus, filmuotą, fotografuotą medžiagą ir garso įrašus.

47. Licencijos turėtojas privalo:

47.1. Tyrimo komisijos nariams operatyviai suteikti visą informaciją, dokumentus, vaizdo ir ar garso įrašus, kurių reikia avarijai ištirti;

47.2. operatyviai organizuoti vadovaujančiųjų darbuotojų ir atsakingų už su avarija susijusios įrangos eksploatavimą ar jos techninę priežiūrą, stebėjimą ir patikrinimus specialistų dalyvavimą Tyrimo komisijos apklausoje;

47.3. užtikrinti, kad Tyrimo komisijos nariai nekliudomai patektų į licencijos turėtojo teritoriją ir patalpas, ar kitą vietą, kuriose įvyko avarija;

47.4. Tyrimo komisijos narius aprūpinti specialia apranga ir kitomis individualiosiomis apsaugos priemonėmis;

47.5. informuoti Tyrimo komisijos narius apie pavojų sveikatai keliančias aplinkybes prieš patenkant į licencijos turėtojo teritoriją ir patalpas;

47.6. suteikti avarijos tyrimą atliekantiems Tyrimo komisijos nariams reikiamas darbui patalpas ir, esant poreikiui, technines bei ryšio priemones.

48. Tyrimo komisija privalo pradėti avarijos tyrimą nedelsdama, kai tik sudaroma. Apie avarijos tyrimo pradžią licencijos turėtojas nedelsiant, tačiau ne vėliau, kaip per 3 darbo dienas po VATESI viršininko įsakymo dėl Tyrimo komisijos sudarymo pasirašymo dienos, informuojamas raštu, kartu išsiunčiant VATESI viršininko įsakymo kopiją.

49. Tirdama avariją, Tyrimo komisija:

49.1. inicijuoja Tyrimo komisijos vizitus ir važiuoja į avarijos vietą, kurių metu, jeigu tai nekelia pavojaus Tyrimo komisijos narių sveikatai, apžiūrima avarijos vieta, nustatomos jos poveikio ribos, fiksuojama situacija (daromas jos aprašymas, nuotraukos ir vaizdo įrašai), apklausiami asmenys, turintys informacijos apie įvykusią avariją, ir gaunami jų raštiški paaiškinimai;

49.2. nustato vadovaujančius darbuotojus, atsakingus už branduolinės saugos normatyvinių techninių dokumentų reikalavimų laikymąsi, taip pat kitus asmenis, kurių veika turėjo įtakos avarijai;

49.3. išnagrinėja techninę dokumentaciją ir nustato, ar veikla buvo vykdoma pagal branduolinės saugos normatyvinių techninių dokumentų reikalavimus, taip pat nustato įrangos būklę;

49.4. įvertina licencijos turėtojo įdiegtą vadybos sistemą ir nustato, ar licencijos turėtojas ėmėsi priemonių, skirtų avarijai išvengti;

49.5. išanalizuoja meteorologines sąlygas avarijos metu ir nustato jų galimą įtaką avarijai;

49.6. atlieka kitus veiksmus, būtinus išsiaiškinti avarijos priežastis.

50. Tyrimo komisijos darbo rezultatai įforminami Tyrimo komisijos parengtoje avarijos nepriklausomo tyrimo ataskaitoje. Nepriklausomo tyrimo ataskaitoje nurodoma avarijos eiga, aplinkybės, priežastys, branduolinės saugos normatyvinių techninių dokumentų pažeidimai (jei tokių pažeidimų nustatoma) ir avarijos klasifikavimas pagal INES.

51. Nustačius, kad buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatyme ir Branduolinės saugos reikalavimuose BSR-1.1.4-2017 „Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos poveikio priemonių taikymo tvarkos aprašas“, patvirtintuose VATESI viršininko 2011 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 22.3-106 „Dėl Branduolinės saugos reikalavimų BSR-1.1.4-2017 „Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos poveikio priemonių taikymo tvarkos aprašas“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka inicijuojama poveikio priemonių taikymo procedūra.

52. Nepriklausomo tyrimo ataskaita ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po jos patvirtinimo išsiunčiama licencijos turėtojui.

 

 

VIII SKYRIUS
SAVO IR KITŲ ASMENŲ, VEIKIANČIŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS SEKTORIUJE, PATIRTIES PLATINIMAS 

 

53. Licencijos turėtojas turi nustatyti priemones, užtikrinančias, kad informacija apie savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirtį pasiektų darbuotojus, kuriems ji yra aktuali dėl atliekamo darbo ypatumų, ir būtų naudojama licencijos turėtojo darbuotojų mokymo, procedūrų aprašų peržiūros, darbų valdymo, branduolinės energetikos projektavimo ir modifikacijų procesuose, taip pat kitais atvejais, kai gali būti pagerinta branduolinės energetikos objekto ir (arba) licencijos turėtojo vykdomos veiklos sauga.

54. Licencijos turėtojas, siekdamas informuoti apie saugai svarbių produktų naudojimo patirtį asmenis, kurie dalyvavo projektuojant branduolinės energetikos objektą ar gamino saugai svarbias konstrukcijas, sistemas bei komponentus, teikė paslaugas ir atliko su sauga susijusius darbus, taip pat, prireikus, gauti konsultaciją įrangos gedimų ar neįprastųjų įvykių atveju, su pastaraisiais asmenimis turi bendradarbiauti.

55. Licencijos turėtojas per 30 kalendorinių dienų nuo einamųjų metų antrojo ketvirčio pabaigos ir einamųjų metų ketvirtojo ketvirčio pabaigos turi parengti ir pateikti VATESI neįprastųjų įvykių branduolinės energetikos objektuose, kuriuose licencijos turėtojas vykdo veiklą, apžvalgą, nurodydamas informaciją apie neįprastųjų įvykių datą, vietą, padarinius, priežastis, svarbą saugai, įvertinimą pagal INES, taip pat licencijos turėtojo atliktos kitų Lietuvos ir užsienio branduolinės energetikos objektų eksploatavimo patirties atrankos ir analizės rezultatus bei jų rezultatų pagrindu įvykdytas ar planuojamas vykdyti koreguojamąsias priemones.

 

IX SKYRIUS
SAVO IR KITŲ ASMENŲ, VEIKIANČIŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS SEKTORIUJE, PATIRTIES NAUDOJIMO PROGRAMOS REZULTATYVUMO VERTINIMAS

 

56. Savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo programos rezultatyvumą, įskaitant šios programos vykdymui skirtų išteklių pakankamumą, branduolinės energetikos objektuose licencijos turėtojas turi vertinti pagal nustatytus veiklos kiekybinius ir (ar) kokybinius vertinimo kriterijus vadybos sistemos dokumentuose nustatyta tvarka ir periodiškumu.

57. Savo ir kitų asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimo programos rezultatyvumo įvertinimo rezultatai turi būti dokumentuojami.

 

X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Asmens duomenų, nurodytų 46 punkte ir 47.1 papunktyje, gavimo tikslas – atlikti nepriklausomą branduolinės ir radiologinės avarijos priežasčių ir aplinkybių tyrimą, siekiant įgyvendinti Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje nurodytą teisinę prievolę. Gauti asmens duomenys gali būti atskleidžiami tik valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms jų prašymu, jei toks prašymas yra pagrįstas būtinybe įgyvendinti joms pavestas funkcijas. Gauti asmens duomenys bus saugomi ne ilgiau nei nurodoma Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nurodytais terminais šiuose teisės aktuose nurodyta tvarka.

59. Asmuo, pažeidęs šiuos Reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

 

_______________________

 

Branduolinės saugos reikalavimų BSR-1.4.4-2019 „Asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimas“

1 priedas

 

PRANEŠIMO APIE NEĮPRASTUOSIUS ĮVYKIUS VALSTYBINEI ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJAI KRITERIJAI

 

1. Neįprastasis įvykis, dėl kurio padarinių ar galimų padarinių būtina nedelsiant vykdyti skubius apsaugomuosius veiksmus, o prireikus – ir kitus apsaugomuosius veiksmus, siekiant sumažinti jonizuojančiosios spinduliuotės žalingo poveikio riziką žmonėms, jų turtui ar aplinkai.

2. Radionuklidų išmetimas į aplinką, jų pasklidimas branduolinės energetikos objekto aikštelėje, branduolinės energetikos objekto viduje ar kitose vietose, kuriose licencijos turėtojas vykdo licencijuojamą veiklą ar radiologinių sąlygų pokytis dėl kitų priežasčių:

2.1. kuris galėjo nulemti gyventojų apribotosios metinės efektinės dozės viršijimą;

2.2. kai buvo neįmanoma išmatuoti pasklidusių radionuklidų aktyvumo;

2.3. kai radionuklidų pasklidimas branduolinės energetikos objekto viduje ar kitose vietose, kuriose licencijos turėtojas vykdo licencijuojamą veiklą, galėjo nulemti darbuotojų ir (ar) gyventojų ribinių metinių dozių ar gyventojų apribotosios metinės efektinės dozės, viršijimą;

2.4. kitais nei Pranešimo apie neįprastuosius įvykius Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai kriterijų 2.1 ir 2.2 papunkčiuose nurodytais atvejais, kai buvo nustatytas į aplinką patekusių radionuklidų aktyvumo, dozės galios branduolinės energetikos objekto aikštelėje padidėjimas ar ėminiuose buvo aptikti radionuklidai, kurie rodo, kad galėjo sutrikti branduolinės energetikos objekto radionuklidų sulaikymo funkcija.

3. Branduolinės energetikos objekto eksploatavimas režimu, nenustatytu branduolinės energetikos objekto eksploatavimo parametrų ribinių verčių ir sąlygų apraše, technologiniuose reglamentuose ar eksploatavimo procedūrų aprašuose arba kurio sauga nepagrįsta saugos analizės ataskaitoje, arba kituose saugą pagrindžiančiuose dokumentuose.

4. Licencijos turėtojo nustatytos klaidos ir kiti trūkumai branduolinės energetikos objekto projekte, saugos analizės ataskaitoje ar kituose saugą pagrindžiančiuose dokumentuose, galintys turėti įtakos branduolinės energetikos objekto saugos analizės ir pagrindimo rezultatams.

5.  Neteisingas branduolinės energetikos objekto konstrukcijų, sistemų ir komponentų patikrinimų, techninės priežiūros, stebėjimo ir bandymų, kurie turi būti atliekami vadovaujantis branduolinės energetikos objekto projekte, branduolinės energetikos objekto eksploatavimo parametrų ribinių verčių ir sąlygų apraše ar saugą pagrindžiančiuose dokumentuose nustatytomis sąlygomis, procedūrų taikymas, taip pat šių procedūrų klaidos, dėl kurių branduolinės energetikos objektas buvo eksploatuojamas kitomis sąlygomis nei nustatyta saugos analizės ir pagrindimo dokumentuose.

6. Branduolinės energetikos objekto konstrukcijų, sistemų ir komponentų gedimai ir žmogaus klaidos, dėl kurių sutriko radionuklidų sulaikymo funkcija.

7. Gaisrai ir dūmų susidarymas, sprogimai, meteorologiniai reiškiniai, seisminiai įvykiai, orlaivio kritimas, išorinio elektros energijos tiekimo nutrūkimas ir kiti poveikiai, kuriuos sukėlė gamtiniai reiškiniai ir (ar) žmogaus veikla branduolinės energetikos objekto aikštelėje ir už jos ribų, dėl kurių atsirado kliūtys užtikrinti branduolinės energetikos objekto saugą.

8. Neįprastasis įvykis, kurio metu dėl radionuklidų ir (ar) toksinių medžiagų pasklidimo ar kitų įvykių branduolinės energetikos objekto aikštelėje kilo grėsmė branduolinės energetikos objekto saugai arba kliūtys darbuotojams saugiai eksploatuoti branduolinės energetikos objektą.

9. Saugos valdymo trūkumai, nepakankami licencijos turėtojo ištekliai, kurie nulėmė arba gali nulemti nukrypimą nuo branduolinės energetikos objekto normalaus eksploatavimo ribų ir sąlygų.

10. Neplanuotas branduolinio reaktoriaus sustabdymas.

11. Neplanuotas branduolinio reaktoriaus galios lygio sumažinimas.

12. Branduolinės energetikos objekto fizinių saugos barjerų, saugai svarbių konstrukcijų, sistemų ir komponentų pažeidimas ar jų techninės būklės pablogėjimas.

13. Saugos funkcijų vykdymo sutrikimas.

14. Branduolinės energetikos objekto projekte ar saugą pagrindžiančiuose dokumentuose nustatytų branduolinio kuro tvarkymo sąlygų pažeidimas.

15. Saugą pagrindžiančiuose dokumentuose neanalizuota saugos funkcijas atliekančių sistemų sąveika.

16. Saugą pagrindžiančiuose dokumentuose neanalizuoti gedimai dėl bendrosios priežasties arba tarpusavyje susiję gedimai, galintys turėti įtakos branduolinės energetikos objekto saugos ir pagrindimo rezultatams.

17. Įvykiai, kurių metu pavienis gedimas ar jo priežastis sukėlė bent vieno nepriklausomo kanalo gedimą keliose saugos funkcijas atliekančiose branduolinės elektrinės sistemose arba dviejų nepriklausomų kanalų gedimą saugos funkcijas atliekančioje sistemoje.

18. Saugos funkcijas vykdančių konstrukcijų, sistemų ar komponentų gedimai dėl bendrosios priežasties.

19. Saugai svarbūs neįprastieji įvykiai, įvykę branduolinio reaktoriaus stabdymo ar įjungimo, branduolinio kuro krovimo, tvarkymo, saugojimo ar transportavimo metu.

20. Neįprastieji įvykiai, susiję su fizine sauga:

20.1. neteisėtas branduolinių, branduolinio kuro ciklo bei kitų radioaktyviųjų medžiagų užvaldymas ir (arba) panaudojimas ar kitoks medžiagų praradimas;

20.2. nesankcionuotas asmenų patekimas į branduolinės energetikos objektą, licencijos turėto teritoriją, patalpas ar transporto priemonę, kurioje yra branduolinių, branduolinio kuro ciklo ar kitos radioaktyviosios medžiagos ar tokių medžiagų krovinys;

20.3. tyčinis saugai svarbių branduolinės energetikos objekto konstrukcijų, sistemų ar komponentų pažeidimas ar kitoks tyčinis normalaus branduolinės energetikos objekto eksploatavimo sutrikdymas;

20.4. tyčinis fizinis saugos sistemų pažeidimas;

20.5. tyčinis fizinės saugos reikalavimų pažeidimas;

20.6. energetikos saugos inspekcijai kriterijų 20.1–20.5 papunkčiuose nurodytas veiklas.

21. Radioaktyviųjų atliekų konteinerių, radioaktyviųjų atliekų pakuočių paviršiaus, taip pat priemonių, skirtų juos vežti arba parengti juos vežti, paviršinis užterštumas radionuklidais, viršijantis teisės aktuose ir techniniuose normatyviniuose dokumentuose nustatytas ribas, išskyrus atvejus, kai tai nustatoma radioaktyviųjų atliekų pakuotės formavimo metu.

22. Dozės galia, viršijanti teisės aktuose ir techniniuose normatyviniuose dokumentuose nustatytas ribas radioaktyviųjų atliekų konteinerių ar radioaktyviųjų atliekų pakuočių arba juos vežančių transporto priemonių paviršiuje, išskyrus atvejus, kai tai nustatoma radioaktyviųjų atliekų pakuotės formavimo metu.

23. Branduolinio kuro rinklių, radioaktyviųjų atliekų konteinerių, radioaktyviųjų atliekų pakuočių, taip pat kitų sunkių krovinių kritimas ar kiti įvykiai, dėl kurių buvo arba galėjo būti sutrikdytas saugai svarbių sistemų veikimas ir (arba) saugos funkcijų vykdymas.

 

____________________

 

 

Branduolinės saugos reikalavimų BSR-1.4.4-2019 „Asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimas“

2 priedas

 

INFORMACINIO PRANEŠIMO APIE NEĮPRASTĄJĮ ĮVYKĮ TURINYS

 

1. Licencijos turėtojo pavadinimas.

2. Branduolinės energetikos objekto pavadinimas, branduolinio reaktoriaus tipas ir nominali galia (jei branduolinės energetikos objektas yra branduolinė elektrinė).

3. Neįprastojo įvykio vieta, data ir laikas.

4. Branduolinės energetikos objekto būsena prieš neįprastąjį įvykį ir informacinio pranešimo pateikimo metu.

5. Neįprastojo įvykio eigos aprašymas.

6. Neįprastojo įvykio preliminarios priežastys.

7. Neįprastojo įvykio padariniai (pirminė informacija), įskaitant:

7.1. radionuklidų išmetimus į aplinką ir (arba) darbuotojų apšvitą;

7.2. pažeistas saugai svarbias konstrukcijas, sistemas ir komponentus, nurodant jų saugos klasę, pažeidimo pobūdį ir lygį (sąrašas).

8. Neįprastojo įvykio svarbos, faktinių ir potencialių padarinių įvertinimas saugos požiūriu.

9. Neįprastojo įvykio lygio įvertinimas pagal Tarptautinės atominės energijos agentūros Tarptautinę branduolinių ir radiologinių įvykių skalę ir šio įvertinimo pagrindimas, vadovaujantis Tarptautinės atominės energijos agentūros Tarptautinės branduolinių ir radiologinių įvykių skalės naudotojo vadovu (Tarptautinės atominės energijos agentūra, Viena, 2008) (angl. INES The International Nuclear and Radiological Event Scale User’s Manual, 2008 Edition, IAEA).

10. Įgyvendintos ir planuojamos neįprastojo įvykio padarinių šalinimo ir sušvelninimo, taip pat kitos koreguojamosios priemonės.

11. Darbuotojų, galinčių suteikti papildomą informaciją apie neįprastąjį įvykį, kontaktai (vardas, pavardė, pareigos ir telefono numeris).

 

_______________________

 

 

 

Branduolinės saugos reikalavimų BSR-1.4.4-2019 „Asmenų, veikiančių branduolinės energetikos sektoriuje, patirties naudojimas“

3 priedas

 

ATASKAITOS APIE NEĮPRASTUOSIUS ĮVYKIUS TURINYS

 

1. Bendroji informacija:

1.1. licencijos turėtojo pavadinimas;

1.2. branduolinės energetikos objekto pavadinimas (jei neįprastasis įvykis įvyko branduolinės energetikos objekte);

1.3. vieta, kurioje įvyko neįprastasis įvykis (jei branduolinės energetikos objektas yra branduolinė elektrinė – energijos blokas);

1.4. branduolinio reaktoriaus tipas ir nominali galia (jei branduolinės energetikos objektas yra branduolinė elektrinė);

1.5. branduolinės energetikos objekto pramoninio eksploatavimo pradžia (jei neįprastasis įvykis įvyko branduolinės energetikos objekte);

1.6. neįprastojo įvykio data, vieta ir laikas.

2. Neįprastojo įvykio aprašymas, nurodant:

2.1. įvykio eigą ir aplinkybes;

2.2. kokie buvo darbuotojų veiksmai siekiant užtikrinti branduolinę, radiacinę ir fizinę saugą;

2.3. su neįprastuoju įvykiu susijusių konstrukcijų, sistemų ir komponentų gedimus ir (ar) kitas veiklos triktis – kas turėjo įtakos neįprastojo įvykio atsiradimui, kas sugedo ar sutriko šio įvykio metu, ir kas turėjo įtakos šio įvykio vystymuisi;

2.4. branduolinės energetikos objekto eksploatavimo parametrų verčių, sąlygų, sistemų konfigūracijos kitimas neįprastojo įvykio metu;

2.5. poveikį saugos funkcijų vykdymui;

2.6. eksploatavimo būklę prieš neįprastąjį įvykį, įskaitant veikimo režimą, taip pat su neįprastuoju įvykiu susijusių konstrukcijų, sistemų ir komponentų būklę bei su neįprastuoju įvykiu susijusius tuo metu vykdytus darbus ar prieš neįprastąjį įvykį pastebėtus signalus;

2.7. konstrukcijų, sistemų ir komponentų, neveikusių neįprastojo įvykio pradžios metu ir turėjusių įtakos neįprastojo įvykio pradžiai ir vystymosi eigai, būklę;

2.8. su neįprastuoju įvykiu susijusių konstrukcijų, sistemų ar komponentų gedimo priežastis ir (arba) darbuotojų klaidas, jeigu jos žinomos ataskaitos apie neįprastąjį įvykį rengimo metu;

2.9. žmogiškuosius ir organizacinius veiksnius, turėjusius įtakos neįprastojo įvykio vystymosi eigai ir padariniams, įskaitant branduolinės energetikos objekto darbuotojų veiksmus ir (arba) eksploatavimo procedūrų trūkumus, jų priežastis ir aplinkybes;

2.10. su neįprastuoju įvykiu susijusių sugedusių konstrukcijų, sistemų ir (ar) komponentų gamintoją, modelio serijos numerį (arba kitas identifikavimo žymas).

3. Neįprastojo įvykio priežastys, įskaitant:

3.1. neįprastojo įvykio esminę priežastį;

3.2. neįprastojo įvykio tiesioginę priežastį;

3.3. priežastis lydinčius veiksnius, jų nustatymo metodus. Kur įmanoma, turi būti pridėta neįprastojo įvykio analizės rezultatus iliustruojanti neįprastojo įvykio eigos ir priežasčių bei jas lydinčių veiksnių schema.

4. Neįprastojo įvykio faktinių ir potencialių pasekmių, įskaitant potencialias neįprastojo įvykio pasekmes esant kitoms branduolinės energetikos objekto eksploatavimo sąlygoms, įvertinimas saugos požiūriu.

5. Neįprastojo įvykio lygio įvertinimas pagal Tarptautinę branduolinių ir radiologinių įvykių skalę ir šio įvertinimo pagrindimas vadovaujantis Tarptautinės atominės energijos agentūros Tarptautinės branduolinių ir radiologinių įvykių skalės naudotojo vadovu (Tarptautinės atominės energijos agentūra, Viena, 2008) (angl. INES The International Nuclear and Radiological Event Scale User’s Manual, 2008 Edition, IAEA).

6. Jonizuojančiosios spinduliuotės poveikis darbuotojams, gyventojams bei aplinkai.

7. Įgyvendintų neįprastojo įvykio pasekmių pašalinimo ir (ar) švelninimo priemonių rezultatai.

8. Įgyvendintos ir planuojamos koreguojamosios priemonės (turi būti nurodyti visų koreguojamųjų priemonių įgyvendinimo terminai bei atsakingi vykdytojai).

9. Išmoktos pamokos.

10. Informacija apie tokius pačius ir panašius neįprastuosius įvykius, jei tokių buvo anksčiau tame pačiame branduolinės energetikos objekte ir (arba) vykdant licencijuojamą veiklą.

11. Informacija apie žemo lygio ir nepaveikiuosius įvykius ir (ar) jų tendencijų analizės rezultatus, jei jie yra susiję su tiriamu neįprastuoju įvykiu branduolinės energetikos objekte.

12. Informacija apie asmenis, kurie buvo informuoti apie neįprastąjį įvykį, įskaitant tiekėjus, konstrukcijų, sistemų ir komponentų gamintojus, techninės paramos organizacijas (tuo atveju, kai neįprastasis įvykis buvo susijęs su jų vykdoma veikla).

13. Darbuotojų, galinčių suteikti papildomą informaciją apie neįprastąjį įvykį, kontaktai (vardas, pavardė, pareigos ir telefono numeris).

14. Ataskaitos parengimo ir išleidimo data.

15. Atsakingų už ataskaitos parengimą asmenų parašai.

16. Prie neįprastojo įvykio tyrimo ataskaitos turi būti pridedama, kai tinka, grafinė ir vaizdinė informacija, pavyzdžiui, nuotraukos, brėžiniai, grafikai, diagramos.

____________________