ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl ANYKŠČIŲ rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai plano  patvirtinimo

 

2022 m. liepos 13 d. Nr. 1-AĮ-567

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 22 straipsnio 2 dalimi, Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos įgyvendinimo priemonių planu pagal gripo pandemijos etapus, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. V-899 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos patvirtinimo“,

1. T v i r t i n u  Anykščių rajono  savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planą, kuris yra Anykščių rajono  savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo plano priedas (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. spalio 18 d. įsakymą Nr. 1-AĮ-657 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. birželio 21 d. įsakymo Nr. AĮ-371 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano patvirtinimo“ papildymo“.

3. Nurodau, kad šis įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre. 

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                         Ligita Kuliešaitė


 

Anykščių rajono  savivaldybės

ekstremalių  situacijų valdymo plano

priedas 

(PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus 2022 m.

liepos 13 d. įsakymu Nr.1-AĮ-567)

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai planas (toliau – Planas) nustato būtinus veiksmus ir priemones, kurias privaloma taikyti gripo pandemijos pavojaus ir gripo pandemijos periodais Anykščių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė). Pagrindinės gripo pandemijos poveikio kryptys:

1.1. sveikatos sektorius – padaugėjus susirgimo atvejų, didėja sveikatos priežiūros įstaigų darbo krūvis, reikia vis daugiau vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, dėl didelio sergamumo gripu sutrinka planinės sveikatos priežiūros pagalbos teikimas;

1.2. paslaugų sektorius – dėl sergančių darbuotojų sutrinka paslaugų sektoriaus veikla, gali būti neužtikrinamas būtinųjų visuomenės poreikių tenkinimas;

1.3. darbo rinka ir ekonomika – daugėjant sergančių gripu asmenų, gali sutrikti ūkio šakų veikla;

1.4. valstybės valdymas – gali sutrikti valstybės institucijų, savivaldybių funkcijų ir priemonių vykdymas, gali tekti persvarstyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, keisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemones, valstybės institucijų, savivaldybių strateginius veiklos planus ir vykdomų programų priemones;

1.5. švietimo ir kultūros sektorius – susirgus mokytojams ir mokiniams, nutrūksta arba kurį laiką sutrinka mokymo procesas, ribojami masiniai renginiai;

1.6. socialinis sektorius – reikia vis daugiau socialinių paslaugų (pagyvenusių, neįgalių asmenų slauga, vaikų priežiūra, padidėjęs socialinės ir finansinės paramos poreikis).

2. Dėl 1.1–1.6 papunkčiuose nurodytų poveikio krypčių pasirengti gripo pandemijai turėtų visi sektoriai, ypač didelį dėmesį skiriant priemonėms, kurios užtikrina nepertraukiamą būtinųjų visuomenės poreikių tenkinimą.

3. Plano priemonės, numatytos vykdyti tarppandeminiu laikotarpiu, pradedamos nedelsiant vykdyti Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus Planą, o priemonės, numatytos vykdyti pandemijos laikotarpiu Lietuvoje oficialiai paskelbus gripo pandemijos pradžią. Plano vykdymas yra neterminuotas.

4. Šis Planas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 19 d. įsakymą Nr. V-899 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. V-536 „Dėl sezoninio gripo bei gripo, sukelto naujo viruso potipio (pandeminio gripo), diagnostikos, gydymo ir profilaktikos antivirusiniais vaistais metodikų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. sausio 22 d. įsakymą Nr. V-31 „Dėl Antivirusinių vaistų paskirstymo ir vartojimo stebėsenos aprašo patvirtinimo“ bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius pasirengimą gripo epidemijai.

5. Anykščių rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai veiksmų įgyvendinimo priemonių planas pagal gripo pandemijos etapus reglamentuoja asmens, visuomenės sveikatos įstaigų bei kitų gyvybiškai svarbių įstaigų veiksmus.

6. Plano tikslas – sumažinti gripo pandemijos poveikio mastą ir stiprumą Anykščių rajone.

7. Šis Planas yra Anykščių rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano priedas.

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

8. Planuojant visas pasirengimo gripo pandemijai priemones, vykdant atsako į gripo pandemiją priemones ir vertinant gripo pandemijos patirtį, turi būti paisoma pagrindinių etinių principų: lygybės, nešališkumo, naudingumo / efektyvumo, proporcingumo, nediskriminavimo, solidarumo.

9. Gripas ir ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos pirmauja tarp užkrečiamųjų ligų pagal socialinę svarbą, žalą gyventojų sveikatai, ekonominius nuostolius. Per įprastinį gripo sezoną suserga 5–10 procentų gyventojų. Lietuvoje kasmet registruojama vidutiniškai apie 40 tūkst. gripo ir 600 tūkst. ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos atvejų. Gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis dažniau serga vaikai.

10. Lietuvoje gripo epidemijos skelbiamos savivaldybėse. Epidemija dažniausiai skelbiama, kai sergamumo gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis rodiklis yra ne mažesnis kaip 100 atvejų 10 tūkst. gyventojų per savaitę, o klinikinių gripo atvejų skaičius sudaro apie 30 procentų visų registruotų gripo ir ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos atvejų. Lietuvoje gripo epidemijos skelbiamos beveik kiekvieną gripo sezoną.

11. Lietuvoje kiekvieną gripo sezoną dėl gripo hospitalizuojama 600-4000 asmenų, dauguma jų – vaikai. Per gripo epidemijas mirtingumas didėja dėl gripo komplikacijų (dažniausiai plaučių uždegimo) ir paūmėjusių kitų lėtinių ligų. PSO duomenimis, dažniausiai per gripo epidemijas miršta vyresnio amžiaus žmonės (80 procentų visų mirčių). Lietuvoje yra daugiau kaip 500 tūkst. gyventojų, sulaukusių 65 metų ir vyresnių (tai sudaro apie 15 procentų visų gyventojų). 2009-2010 m. gripo pandemijos metu visame pasaulyje nuo gripo ir jo komplikacijų mirė apie 400 000 gyventojų, o Lietuvoje - 23 asmenys. Dauguma visų mirusiųjų pandemijos metu buvo jaunesnio amžiaus asmenys.

12. Nuo XX a. pradžios kilo 4 pandemijos: 1918–1920 m. – ispaniškas (A (H1N1) gripas (mirė daugiau kaip 20 mln. žmonių), 1957–1958 m. – Azijos (A (H2N2) gripas (mirė daugiau kaip 1 mln. žmonių), 1968–1969 m. – Honkongo (A (H3N2) gripas (mirė daugiau kaip 1 mln. žmonių), 2009–2010 m. – naujasis A (H1N1) gripas (mirė iki 400 tūkst. žmonių).

13. Gripo pandemija gali kilti kas 10–50 m. Ją sukelia naujo potipio gripo virusas, kuriam gyventojai neturi imuniteto. Gripo pandemijos kilimą lemia trys pagrindiniai veiksniai:

13.1. anksčiau tarp žmonių neplitusio naujo potipio gripo viruso atsiradimas;

13.2. naujo potipio gripo viruso plitimas žmonių populiacijoje;

13.3. didelis naujo potipio gripo viruso virulentiškumas (gebėjimas sukelti sunkius susirgimus).

14. Dažniausiai pandeminis gripo virusas atsiranda staiga, sergamumas per 2–3 savaites pasiekia aukščiausią lygį, suserga iki 50 procentų populiacijos (rizikos grupių asmenų – net iki 80 procentų). Dėl glaudžių tarptautinių ryšių ir išplėtoto transporto priemonių tinklo pandeminis gripo virusas greitai išplinta visame pasaulyje.

15. Planavimas ir koordinavimas, situacijos stebėjimas ir vertinimas, prevencija ir lokalizavimas, sveikatos sistemos atsakas, visuomenės informavimas ir keitimasis informacija tarp valstybės institucijų vyksta atsižvelgiant į Pasaulio sveikatos organizacijos (toliau – PSO) nustatytus gripo pandemijos etapų apibrėžimus ir yra būtini visais gripo pandemijos etapais. Jie turi būti svarstomi kiekvieną kartą, kai pereinama į kitą etapą ir remtis nacionaliniais epidemiologinės priežiūros duomenimis.

16. Gripo pandemijos etapai pagal PSO bei Europos ligų kontrolės ir prevencijos centro rekomendacijas dėl pasirengimo gripo pandemijai planų peržiūros (2012 m.):

16.1.  tarppandeminis periodas, 1-asis etapas: naujas gripo viruso potipis nenustatytas; gripo viruso potipis, sukeliantis sezoninį gripą, plinta tarp žmonių, gali būti nustatomas ir gyvūnams;

16.2. gripo pandemijos pavojaus periodas, 2-asis etapas: naujo potipio gripo virusas nustatytas žmonėms;

16.3. gripo pandemija, 3-iasis etapas: naujo potipio gripo viruso sukelti susirgimai sparčiai plinta žmonių populiacijoje;

16.4. pereinamasis laikotarpis, 4-asis etapas: rizika užsikrėsti naujo potipio viruso sukeltu gripu ir atsako priemonių poreikis mažėja.

17. Plintant pandeminiam gripo virusui, šalyse gripo pandemijos etapai pasireiškia ne vienu metu, todėl, taikant atsako priemones, būtina remtis nacionaliniais epidemiologinės priežiūros duomenimis.  

18. Skiepijimas nuo gripo yra viena svarbiausių priemonių, mažinančių gripo sukeliamą naštą gyventojų sveikatai bei šalies ūkiui. Iš įvairiose valstybėse atliktų tyrimų matyti, kad skiepijimas nuo gripo yra ekonomiškai efektyvus. Tyrimais nustatyta, kad tarp skiepytų asmenų 34–44 procentais sumažėjo vizitų pas gydytojus, 32–45 procentais – prarastų darbingų darbo dienų ir 25 procentais – antibiotikų, skirtų bakterinėms gripo komplikacijoms gydyti, vartojimas. Tyrimų rezultatai rodo, kad pagyvenusių asmenų, gyvenančių uždaruose kolektyvuose, skiepijimas nuo gripo 33 procentais sumažina hospitalizavimo atvejų, 50 procentų – bendrą jų mirtingumą. PSO ir ES Taryba rekomenduoja paskiepyti 75 procentus rizikos grupėms priklausančių asmenų, kuriems gripas pavojingiausias ir dažniausiai sukelia komplikacijas.

19. Asmens sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo gripo pandemijai planuose (priemonių planuose) numatomas sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimas bei priemonės asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklos tęstinumui užtikrinti gripo pandemijos metu, esant dideliam sergančių asmenų skaičiui.

 

 

III SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

20. Anykščių rajono savivaldybės administracija kartu su Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Utenos departamento Anykščių skyriumi, atsižvelgdami į Plano atsakingų vykdytojų pateiktas pastabas ir pasiūlymus bei teisės aktų pakeitimus, kasmet organizuoja Plano peržiūrėjimą ir atnaujinimą.

____________________________________

part_ce8455adfe794526b7417ff9c3be4ed2_end


 

Anykščių rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai plano

priedas

 

 

PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI VEIKSMŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ

Etapas

Veiksmai

Vykdytojai

1 etapas: tarppandeminis periodas,

naujas gripo viruso potipis nenustatytas; gripo viruso potipis, sukeliantis sezoninį gripą, plinta tarp žmonių, gali būti nustatomas ir gyvūnams

Planavimas ir koordinavimas

1. Atliekant galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės peržiūrą, įvertinti gripo pandemijos pavojų ir, atsižvelgiant į atnaujintą analizę, patikslinti pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus) – ekstremaliųjų situacijų valdymo planų sudedamąsias dalis arba jų priedus

SA, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, ūkio subjektai*

2. Koordinuoti savivaldos institucijų bei asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą gripo pandemijai.

 

SA

3. Organizuoti ir (ar) dalyvauti įvairaus tipo pratybose, skirtose pasirengti gripo pandemijai, remtis jų rezultatais tobulinant pasirengimą gripo pandemijai

SA, ESK

4. Sukaupti būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, atsargas

 

SA, ESK, ASPĮ

5. Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti ar lokalizuoti, esant išteklių ir pajėgumų trūkumui, planuoti jų šalinimą

SA, ASPĮ, įstaigų vadovai

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

PLANAS PAGAL GRIPO PANDEMIJOS ETAPUS

 

6. Vykdyti nuolatinę gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinę priežiūrą, ją periodiškai vertinti, išaiškinti šių ligų protrūkius ir užtikrinti institucijų bendradarbiavimą

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, ASPĮ

7. Organizuoti ir koordinuoti gyvūnų gripo priežiūrą siekiant nustatyti didelio ir mažo patogeniškumo gyvūnų gripo virusus, analizuoti gyvūnų gripo epizootinę situaciją pasaulyje ir Europoje siekiant laiku ir tinkamai organizuoti gyvūnų gripo prevencijos ir kontrolės priemones

VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

8. Vadovautis Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijomis ir informacija apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse; peržiūrėti ir atitinkamai koreguoti Plane (įstaigų planuose) numatytas priemones

SA, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

Prevencija ir lokalizavimas

9. Aktyviai skiepyti rizikos grupių asmenis ir gyvybiškai svarbių subjektų darbuotojus, siekiant padidinti jų skiepijimų nuo gripo mastą ir panaudoti visas už valstybės lėšas įsigytas sezoninio gripo vakcinas

ASPĮ, gyvybiškai svarbūs subjektai

10. Įvertinti pandeminės vakcinos logistikos problemas (vakcinų sandėliavimas, saugojimo sąlygų („šalčio grandinės“) užtikrinimas, paskirstymo pajėgumas, vakcinacijos centrų organizavimas, aprūpinimas personalu)

NVSC prie SAM Utenos departamentas, ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

11. Peržiūrėti ir prireikus teikti pasiūlymus atnaujinti teisės aktus ir kitus dokumentus, reglamentuojančius gripo atvejų valdymą, gydymą ir diagnostiką, pacientų hospitalizaciją, pacientų srautų valdymą ir aprūpinimą personalu

SA, ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

12. Numatyti alternatyvias, sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančias patalpas (mokyklos, viešbučiai ir kt.) papildomai pacientų hospitalizacijai esant dideliam pacientų srautui

SA, ESK, ASPĮ

13. Aprūpinti sveikatos priežiūros įstaigas asmens apsaugos priemonėmis

ESK, ASPĮ

 

14. Reguliariai organizuoti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų mokymus, susijusius su gripo epidemiologine priežiūra, pasirengimu gripo pandemijai ir situacijos valdymu esant gripo pandemijai

SA, ASPĮ, NVSC Utenos departamentas

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

15. Platinti parengtą informaciją pagal skirtingus gripo pandemijos etapus, pritaikytą visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms, teikti mokslu pagrįstą informaciją visuomenei, rizikos grupėms ir žiniasklaidai; skelbti patikimą informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją, gripo pandemijos keliamą grėsmę ir prevencines priemones

SA, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, ASPĮ, VSB, VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

16. Numatyti, kaip bus teikiama informacija visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms (spaudai, radijui, televizijai, sveikatos priežiūros specialistams, rizikos grupėms, valstybės institucijoms) skirtingais pandemijos etapais, keistis informacija tarp sveikatos priežiūros, ne sveikatos priežiūros institucijų

SA, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, ASPĮ, VSB, VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

17. Vertinti informacijos perdavimo rezultatus, siekiant tobulinti informacijos perdavimą ir būti pasiruošusiems kitam pasirengimo gripo pandemijai etapui

SA, ESK, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

2-asis etapas.

Gripo pandemijos pavojaus periodas, naujo potipio gripo virusas nustatytas žmonėms

 

Planavimas ir koordinavimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

18. Užtikrinti sveikatos sektoriaus, kitų žinybų veiklos koordinavimą nustačius naujo gripo viruso potipio sukeltą gripo atvejį (-us)

SA, ESK, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, ASPĮ, VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

19. Užtikrinti VMVT Utenos departamento Anykščių skyriaus pasiruošimą laiku nustatyti ir likviduoti gyvūnų gripo protrūkius jų populiacijoje

VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

20. Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą valdyti pirmuosius naujo gripo viruso potipio sukeltus susirgimų atvejus ir protrūkius

SA, ASPĮ, ESK, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

21. Koordinuoti pandeminio gripo viruso plitimą stabdančių priemonių organizavimą ir įvertinti jų veiksmingumą

SA, ESK, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, ASPĮ

22. Užtikrinti būtiną energijos ir kuro tiekimą gripo pandemijos atveju

SA, ESK, įmonės

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

23. Sustiprinti gripo epidemiologinę priežiūrą Anykščių rajono savivaldybėje ir stebėti gripo epidemiologinę situaciją šalyje.

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

24. Išaiškinti gripo protrūkius žmonių ir gyvūnų populiacijose, taikyti protrūkių valdymo priemones

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

25. Įdiegti naudojamų gyvybiškai svarbių išteklių stebėseną (medicininių priemonių, skiepų, žmogiškųjų išteklių ir kt.).

ASPĮ

Prevencija ir lokalizavimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

26. Pasirengti masiniam žmonių skiepijimui (personalo mokymas, atitinkamų teisės aktų rengimas)

ASPĮ

27. Užtikrinti gyvūnų gripo protrūkių prevencijos, kontrolės ir likvidavimo priemones bei jų taikymą gyvūnų populiacijoje

VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

28. Įvertinti gripo epidemiologinę priežiūrą, prevencinių priemonių tinkamumą,

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

29. Teikti rekomendacijas keliautojams, siekiant mažinti užsikrėtimo pandeminiu gripu riziką

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, VSB

30. Įvertinti vykdomą skiepijimą nuo sezoninio gripo, siekiant išvengti žmonių ir gyvūnų kryžminės infekcijos gripu, skatinti asmenų, turinčių sąlytį su gyvūnais, skiepijimą nuo sezoninio gripo

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

31. Taikyti rekomenduojamas gripo infekcijos plitimą ribojančias priemones:

SA, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

31.1. Jei Savivaldybėje nėra paskelbta gripo epidemija, SA gali svarstyti mokyklų laikiną veiklos nutraukimą, jei mokykloje dėl ligos nelanko daugiau kaip 30 proc. mokinių.

 

31.2. Jei Savivaldybėje yra Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskelbta epidemija ir esant mokinių sergamumui gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis 20 procentų ir daugiau, mokyklos direktoriaus įsakymu laikinai nutraukti ugdymo procesą.

 

31.3. Nurodyti ikimokyklinių ir bendrojo ugdymo įstaigų atsakingiems asmenims atlikti dėl ligos neatvykusių į kolektyvus vaikų ir personalo apskaitą. Surinktą informaciją kiekvieną dieną iki 12 val. teikti NVSC Utenos departamento Anykščių skyriui

 

31.4. Nerekomenduojama riboti ikimokyklinių vaikų ugdymo įstaigų veiklos, tačiau gripo epidemijos metu įpareigoti įstaigas griežtai laikytis galiojančių teisės aktų nuostatų – vaikai ir ikimokyklinių įstaigų darbuotojai, kuriems pasireiškia ŪVKTI ar kitų infekcijų simptomai, negali lankyti ikimokyklinės įstaigos iki visiško pasveikimo

 

31.5. Rekomenduojama neplanuoti naujų masinių renginių, esant Anykščių rajono savivaldybėje paskelbtai gripo epidemijai. Vykdant anksčiau suplanuotus ir suorganizuotus renginius, jei jų neįmanoma atšaukti, įvertinti galimą riziką, apie tai informuoti renginių dalyvius ir lankytojus, taip pat apie rekomenduojamas asmens apsaugos priemones

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

32. Įvertinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą izoliuoti, gydyti pavienius pacientus, užsikrėtusius naujo potipio gripo virusu

SA, ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

33. Įvertinti gebėjimą nustatyti ir valdyti gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų protrūkius asmens sveikatos priežiūros įstaigose

SA, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

34. Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų personalo skiepijimo nuo sezoninio gripo mastą

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

35. Įvertinti infekcijų kontrolės priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargas asmens sveikatos priežiūros įstaigose

SA, ESK, ASPĮ

36. Asmens sveikatos priežiūros įstaigose vykdyti infekcijų kontrolės priemones pagal Pasaulio sveikatos organizacijos ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijas, siekiant užkirsti kelią hospitalinių infekcijų plitimui

ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

 

37. Informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigas, globos institucijas apie gripo infekcijos kontrolės priemones

ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

38. Visuomenės ir asmens sveikatos priežiūros darbuotojams pateikti atnaujintą gripo atvejo apibrėžtį, atnaujintus gripo atvejų nustatymo, diagnostikos, gydymo ir infekcijų kontrolės protokolus ir metodikas

ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, VSB

 

39. Patikrinti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą darbui esant dideliam pacientų srautui, įvertinti pacientų izoliavimo ir priežiūros galimybes

ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

40. Patikrinti pasirengimo gripo pandemijai planuose numatytas visų lygių sveikatos sistemos atsako priemones, atkreipiant dėmesį į pacientų srautų valdymą ir pasirengimą masinei hospitalizacijai, pacientų izoliavimui ir gydymui

SA, ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

41. Planuoti sveikatos priežiūros įstaigų darbą esant dideliam darbuotojų trūkumui

SA, ESK, ASPĮ

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

42. Prireikus atnaujinti informacinę medžiagą, skirtą žiniasklaidai, visuomenei, sveikatos ir kitiems sektoriams

SA, ESK, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius, ASPĮ, UVSB, VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius

43. Mokyti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus, atsakingus už ryšius su visuomene, dėl informacijos skleidimo gripo pandemijos metu

SA, ASPĮ

44. Teikti informaciją apie epidemiologinę gripo situaciją Anykščių rajono savivaldybėje SA

 

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

3-iasis etapas.

Gripo pandemija, naujo potipio gripo viruso sukelti susirgimai sparčiai plinta žmonių populiacijoje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pereinamasis laikotarpis, 4-asis etapas: rizika užsikrėsti naujo potipio viruso sukeltu gripu ir atsako priemonių poreikis mažėja

Planavimas ir koordinavimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

45. Įvertinti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus valdyti ar lokalizuoti gripo pandemiją ir, jei reikia, juos padidinti.

SA, ASPĮ

46. Taikyti ir koordinuoti visas priemones, numatytas Plane (įstaigų priemonių planuose) – ekstremaliųjų situacijų valdymo planų sudedamosiose dalyse arba jų prieduose

SA, ASPĮ

47. Nustatyti papildomų išteklių poreikį galimoms artėjančioms gripo pandemijos bangoms

SA, ASPĮ

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

48. Tęsti sustiprintą gripo epidemiologinę priežiūrą, siekiant iš anksto numatyti artėjančią kitą gripo pandemijos bangą

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

49. Stebėti galimus pandeminio gripo epidemiologinius, virusologinius ir klinikinius pokyčius

ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

50. Vykdyti pandeminio gripo stebėseną ir įvertinti jo poveikį: sergamumą, mirštamumą, praleistų dėl ligos dienų skaičių, sveikatos priežiūros darbuotojų ir kitų svarbių sričių darbuotojų skaičių, sveikatos priežiūros įstaigų išteklius, lovadienius, priėmimo skyrių apkrovą, alternatyvių sveikatos priežiūros priemonių naudojimo galimybes, lavoninių talpą ir kitą susijusią statistiką

SA, ESK, ASPĮ

51. Aktyvėjant ir plintant pandeminiam gripui, koreguoti gripo epidemiologinės priežiūros sistemą

NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

Prevencija ir lokalizavimas

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

52. Tikslinti gripo pandemijos valdymo ir atsako priemones, atsižvelgiant į naujausią informaciją ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas

ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

53. Dalyvauti antivirusinių vaistų paskirstyme, aprūpinimo stebėsenoje

ASPĮ

54. Esant galimybei pradėti skiepyti pandeminio gripo skiepais asmenis pagal nustatytas prioritetines grupes

SA, ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

55. Vykdyti infekcijos plitimo tarp sergančiųjų asmenų kontrolės priemones, atitinkančias naujausias Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas; mokyti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus naudotis asmeninėmis apsaugos priemonėmis

ASPĮ

56. Taikyti Plane (įstaigų priemonių planuose) numatytų sveikatos priežiūros bei būtinųjų paslaugų teikimo priemones; stebėti sveikatos priežiūros įstaigų būklę; jeigu reikia, keisti skubios pagalbos teikimo sistemą; paskirstyti papildomus žmogiškuosius išteklius; teikti medicinines ir nemedicinines paslaugas pacientams, gydomiems alternatyviose sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančiose patalpose (viešbučiuose, mokyklose ir kt.); teikti psichologinę ir socialinę paramą sveikatos priežiūros darbuotojams, nukentėjusiems asmenims ir bendruomenėms

ASPĮ, SA

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

57. Atsižvelgiant į Europos Komisijos ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijas įvertinti turimą informaciją, nuolat teikti naujausią informaciją apie gripo pandemijos plitimą paveiktose šalyse ir Lietuvoje

ESK, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

Planavimas ir koordinavimas

58. Atlikti gripo pandemijos poveikio ir pasirengimo gripo pandemijai vertinimą (savivaldybės, įstaigų lygiu) remiantis PSO ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijomis ir Plano (įstaigų priemonių planų) – ekstremaliųjų situacijų valdymo planų sudedamųjų dalių arba jų priedų – įgyvendinimo rezultatais, pagal šio vertinimo rezultatus stiprinti pasirengimą gripo pandemijai

SA, ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

59. Teikti siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos ekstremalių situacijų komisijai ir kitoms valstybės institucijoms ir savivaldybėms dėl pasirengimo gripo pandemijai priemonių tobulinimo

SA, ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

60. Nustatyti papildomų išteklių poreikį kitai gripo pandemijai

SA, ASPĮ

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

61. Nustatyti epidemiologinės prie-žiūros ir kontrolės priemones, ruošiantis kitai gripo pandemijai

ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

Prevencija ir lokalizavimas

62. Įvertinti antivirusinių vaistų veiksmingumo, saugumo ir gripo viruso atsparumo antivirusiniams vaistams duomenis

ASPĮ

63. Įvertinti skiepijimo mastą, efektyvumą ir saugumą dėl pandeminio gripo skiepų naudojimo

ASPĮ, NVSC, Utenos departamento Anykščių skyrius

64. Esant galimybei, tęsti skiepijimą pandeminio gripo skiepais vadovaujantis numatytais prioritetais ir atsižvelgiant į turimas atsargas

ASPĮ

Sveikatos sistemos atsakas

65. Papildyti medicinines atsargas; atnaujinti ir pristatyti būtinuosius reikmenis

ASPĮ

66. Atnaujinti planinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą

ASPĮ

67. Peržiūrėti, atsižvelgiant į gripo pandemijos patirtį ir atnaujinti pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus)

SA, ASPĮ, NVSC Utenos departamentas, ūkio subjektai*

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

68. Įvertinti informacijos sklaidą, apžvelgti gautą patirtį

SA, ESK, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

 

69. Keistis informacija tarp sveikatos priežiūros, ne sveikatos priežiūros institucijų

 

SA, ASPĮ, NVSC Utenos departamento Anykščių skyrius

 

* Ūkio subjektai, kaip nurodyta Kriterijuose ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtintuose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus 2010 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1-134 „Dėl Kriterijų ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtinimo“, išskyrus 1.3 ir 1.5 papunkčiuose nurodytus ūkio subjektus.

 

Sutrumpinimai:

ASPĮ – asmens sveikatos priežiūros įstaigos

ESSC – Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras

SAM – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

NVCS Utenos departamento Anykščių skyrius – Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Utenos departamento Anykščių skyrius

PSO – Pasaulio sveikatos organizacija

SA – Anykščių rajono savivaldybės administracija

Savivaldybė – Anykščių rajono savivaldybė

ESK – Anykščių rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisija

ULAC – Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras

VSB – Anykščių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

VMVT Utenos departamento Anykščių skyrius –  Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Utenos departamento Anykščių skyrius

 

______________________

 

 

 

part_7eef30b6cf4f4f979df00b2688bce5a0_end