LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKO

Į S A K Y M A S

 

DĖL JUNGTINĖS BALTIJOS JŪROS MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR PLĖTROS PROGRAMOS BONUS PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. gruodžio 16 d. Nr. V-411

Vilnius

 

T v i r t i n u Jungtinės Baltijos jūros mokslinių tyrimų ir plėtros programos BONUS projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

Tarybos pirmininkas                                                                               Dainius H. Pauža

___________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2013 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-411

 

JUNGTINĖS BALTIJOS JŪROS MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR PLĖTROS PROGRAMOS BONUS PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jungtinės Baltijos jūros mokslinių tyrimų ir plėtros programos BONUS (toliau – BONUS) projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Taryba) administruojamų valstybės biudžeto lėšų skyrimo BONUS tematinių (ne inovacijų) kvietimų projektams finansuoti ir administruoti tvarką.

2. Šis Aprašas taikomas Lietuvoje registruotoms vidurinėms bendrojo lavinimo mokykloms, mokslo ir studijų institucijoms bei įmonėms, vykdančioms mokslinius (pramoninius) tyrimus ir (ar) eksperimentinę plėtrą.

3. Taryba skiria lėšas tik BONUS atrinktų finansuoti tarptautinių projektų Lietuvos partneriams.

4. Taryba BONUS projektus finansuoja kartu su BONUS Europos ekonominių interesų grupe (toliau – BONUS EEIG), projektui skirdamos po lygią lėšų dalį.

5. Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Koordinatorius – juridinis asmuo, koordinuojantis paraiškos pateikimą ir (ar) tarptautinio projekto įgyvendinimą.

5.2. Lietuvos partneris – Aprašo 2 punkte nurodytas juridinis asmuo, kartu su kitais partneriais (koordinatoriumi) pateikę paraišką ir (ar) įgyvendinantys tarptautinį projektą.

5.3. Paraiška  nustatytos formos dokumentas, kurį, siekdami gauti lėšų tarptautiniam projektui vykdyti, BONUS sekretoriatui nustatyta tvarka teikia koordinatorius su partneriais.

5.4. Partneris – juridinis asmuo, kartu su koordinatoriumi teikiantis paraišką ir (ar) įgyvendinantis tarptautinio projekto dalį.

5.5. Projektas – tarptautinio projekto dalis, kurią įgyvendina projekto vykdytojai iš Lietuvos.

5.6. Projekto vadovas – Lietuvos mokslininkas (vidurinių bendrojo lavinimo mokyklų ir įmonių atveju – tyrėjas ar kitas asmuo), vadovaujantis projekto įgyvendinimui. BONUS EEIG dokumentuose projekto vadovas vadinamas atsakinguoju vykdytoju.

5.7. Projekto vykdytojas – projekto vykdytojas tyrėjas arba projekto vykdytojas (ne tyrėjas).

5.8. Projekto vykdytojas tyrėjas – Lietuvos vidurinių bendrojo lavinimo mokyklų, mokslo ir studijų institucijų bei įmonių, vykdančių mokslinius (pramoninius) tyrimus ir (ar) eksperimentinę plėtrą tyrėjas, vykdantis projektą ir tokiu būdu iš esmės dalyvaujantis įgyvendinant jo tikslus; projekto vykdytoju tyrėju laikomas ir projekto vadovas;

5.9. Projekto vykdytojas (ne tyrėjas) – Lietuvos vidurinių bendrojo lavinimo mokyklų, mokslo ir studijų institucijų bei įmonių, vykdančių mokslinius (pramoninius) tyrimus ir (ar) eksperimentinę plėtrą darbuotojas, atliekantis jam paskirtą darbą projekto tikslams pasiekti ir taip prisidedantis prie projekto įgyvendinimo;

5.10. Komitetas – Tarybos Humanitarinių ir socialinių arba Gamtos ir technikos mokslų komitetas.

5.11. Tarptautinis projektas – paraiška, patekusi į galutinį finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą, kurį tvirtina BONUS valdymo komitetas. Tarptautinį projektą sudaro mokslinių tyrimų ir su jais susijusių veiklų visuma, kurią per numatytą laiką atlieka partneriai iš Lietuvos ir kitų šalių nustatytiems tikslams, iškeltiems uždaviniams ir numatytiems rezultatams pasiekti.

5.12. Vykdančioji institucija – Lietuvoje registruotos vidurinės bendrojo lavinimo mokyklos, mokslo ir studijų institucijos bei įmonės, vykdančios mokslinius (pramoninius) tyrimus ir (ar) eksperimentinę plėtrą, kurios sudaro sąlygas projekto vykdytojams įgyvendinti projektą ir teisės aktų nustatyta tvarka administruoja Tarybos ir BONUS EEIG skirtas lėšas.

 

II. LĖŠŲ skyrimo Principai ir bendrieji reikalavimai projektams

 

6. Taryba šio Aprašo nustatyta tvarka skiria valstybės biudžeto lėšas daliai projekto mokslinių (pramoninių) tyrimų ir (ar) eksperimentinės plėtros bei susijusių veiklų finansuoti.

7. Tarybos skiriamų lėšų dydis Lietuvos partneriui priklauso nuo valstybės biudžeto asignavimų, skirtų BONUS, paraiškos pagrįstumo ir gali siekti iki 50 procentų tarptautiniame projekte Lietuvos partneriui numatytų lėšų.

8. Kitą, adekvačią Tarybos skiriamai, lėšų dalį Lietuvos partneriui skiria BONUS EEIG per koordinatorių.

9. Lietuvos partneris gali planuoti tik tuos žmonių išteklius, darbus, įrangos įsigijimą, ir kitas priemones, kurie tiesiogiai reikalingi projekto rezultatams pasiekti.

10. Kiekvieno projekto vykdytojo tyrėjo (įskaitant ir projekto vadovą) darbo apimtis projekte turi būti ne mažesnė kaip 20 valandų, padaugintų iš projekto trukmės mėnesiais.

11. Projekto vykdytojai su vykdančiąja institucija privalo sudaryti projekto įgyvendinimo darbo sutartis numatytam darbo laikotarpiui. Projekto įgyvendinimo darbo sutartys sudaromos tik su projekto vykdytojais. Vykdančioji institucija privalo užtikrinti, kad projekto vykdytojai būtų įdarbinti tik į tas pareigybes, kurių minimalius kvalifikacinius reikalavimus (Žin., 2011, Nr. 60-2882) jie atitinka. Sutartyse projekto vykdytojams nustatytas darbo užmokestis turi būti apskaičiuotas neviršijant Tarybos nutarimu patvirtinto didžiausio leistino pareigybės valandinio atlygio (Žin., 2012, Nr. 117-5942).

12. Projekto vykdytojai pagrindinius projekto rezultatus turi pasiekti patys. Projekto vykdytojai iš projekto lėšų negali gauti išmokų pagal autorines arba paslaugų sutartis. Leidžiama pirkti paslaugas ir (arba) sudaryti autorines sutartis tik pagalbiniams (nepagrindiniams) projekte numatytiems darbams atlikti.

13. Vykdančioji institucija, pirkdama prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

14. Vykdančioji institucija, apskaičiuodama projekto vykdytojų komandiruočių metu patirtas apgyvendinimo išlaidas ir dienpinigius, vadovaujasi atitinkamais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

15. Ilgalaikiam turtui įsigyti yra tinkamos finansuoti tik prekių, priemonių ar įrangos, įtrauktų į institucijos turto apskaitą, projekto vykdymo laikotarpio nusidėvėjimo išlaidos.

16. Netiesioginės išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei jų dydis neviršija 20 % lėšų, skirtų projekto tiesioginėms išlaidoms neįtraukiant išlaidų paslaugoms.

17. Pirkimo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), susijęs su iš projektams finansuoti skirtų lėšų pirktoms prekėmis ar paslaugomis ir dengiamas iš šių lėšų, į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją negali būti įtraukiamas.

18. Pagal šį Aprašą lėšos įmonėms yra skiriamos atsižvelgiant į Europos Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008 nuostatas ir yra suderinamos su bendrąja rinka.

 

III. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

19. Tinkamos išlaidos turi atitikti šiuos kriterijus:

19.1. Būti aiškiai apibrėžtos pagal išlaidų rūšis;

19.2. Būti realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

19.3. Būti būtinos projektui įgyvendinti;

19.4. Būti patirtos projekto įgyvendinimo metu.

20. Tinkamų išlaidų rūšys, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos:

20.1. Išlaidos projekto vykdytojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo ir kitoms įmokoms;

20.2. Išlaidos paslaugoms;

20.3. Išlaidos prekėms;

20.4. Išlaidos komandiruotėms;

20.5. Išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti;

20.6. Netiesioginės išlaidos.

21. Netinkamos išlaidos yra:

21.1. Išlaidos baudoms sumokėti ir (arba) finansinėms sankcijoms atlikti ir (arba) bylinėjimosi išlaidoms padengti;

21.2. Išlaidos debeto palūkanoms, finansinėms operacijoms, komiso rinkliavoms, nuostoliams, atsiradusiems dėl užsienio valiutos keitimo, kitiems grynai finansiniams sandorių kaštams;

21.3. Išlaidos paskoloms, lizingo veikloms;

21.4. Išlaidos projektui parengti;

21.5. Deklaruotos, patirtos ar kompensuotos išlaidos, susijusios su kitais vykdančiojoje institucijoje vykdomais mokslinių (pramoninių) tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektais.

22. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka Aprašo 19 punkto kriterijų reikalavimus bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal Aprašo 20 punkte nustatytas išlaidų rūšis.

 

IV. Paraiškų TEIKIMAS

 

23. Paraiškos teikiamos pagal kvietimą teikti paraiškas (toliau – kvietimas), skelbiamą BONUS EEIG.

24. Lietuvoje informacija apie paskelbtą BONUS kvietimą teikiama Tarybos interneto svetainėje www.lmt.lt.

25. Paraiškos rengiamos ir teikiamos pagal BONUS taisykles ir kvietime nustatytus reikalavimus. Lietuvos partneriai, rengdami ir (arba) teikdami paraišką, privalo atsižvelgti į šio Aprašo nuostatas.

 

V. PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA ir sprendimo priėmimas

 

26. Pasibaigus paraiškų pateikimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.

27. Paraiškų administracinę patikrą ir ekspertinį vertinimą pagal BONUS nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką organizuoja BONUS sekretoriatas.

28. Atliekant paraiškų administracinę patikrą, Tarybos Mokslo fondas (toliau – Mokslo fondas) patvirtina Lietuvos partnerio tinkamumą pagal BONUS kvietimo reikalavimus.

29. Po ekspertinio paraiškų vertinimo yra sudaromas finansuotinų tarptautinių projektų sąrašas.

30. Sudarius finansuotinų tarptautinių projektų sąrašą, Tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į BONUS skirtus valstybės biudžeto asignavimus, patvirtina Tarybos sutikimą finansuoti projektų su Lietuvos partneriais sąrašą. Priimdamas šį sprendimą, Tarybos pirmininkas gali konsultuotis su Komitetu.

31. Visoms BONUS šalims priėmus nacionalinius sprendimus dėl finansavimo, BONUS valdymo komitetas tvirtina galutinį finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą.

 

VI. sutarties Pasirašymas

 

32. Atsižvelgdamas į BONUS valdymo komiteto patvirtintą galutinį finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą, Tarybos pirmininkas tvirtina finansuojamų projektų sąrašą.

33. Tarybos pirmininkui patvirtinus finansuojamų projektų sąrašą, dėl kiekvieno į jį įtraukto projekto įgyvendinimo pasirašoma trišalė Tarybos pirmininko patvirtintos formos projekto finansavimo sutartis (toliau – sutartis). Sutarties šalys yra Taryba, vykdančioji institucija ir projekto vadovas.

34. Mokslo fondas finansuojamo projekto vadovui elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą apie ketinimą pasirašyti sutartį ir pradinius duomenis jos projektui rengti.

35. Parengtą sutarties projektą Mokslo fondas projekto vadovui išsiunčia elektroniniu paštu. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija turi pasirašyti sutartį ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo sutarties projekto išsiuntimo dienos. Jei projekto vadovas ir vykdančioji institucija dėl objektyvių priežasčių negali pasirašyti sutarties nustatytais terminais, iki nustatyto sutarties pasirašymo termino pabaigos pateikia Tarybai motyvuotą prašymą nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą ir nesikreipus dėl kito sutarties pasirašymo termino nustatymo laikoma, kad kitos šalys atsisakė pasirašyti sutartį.

36. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas pasirašo tris išspausdintos sutarties egzempliorius (prie kiekvieno iš jų pridedami parengti ir pasirašyti sutarties priedai) ir pateikia Mokslo fondui. Mokslo fondas patvirtina sutarties priedą – projekto sąmatą ir pasirašo sutartį. Po vieną sutarties su priedais egzempliorių grąžinama vykdančiajai institucijai ir projekto vadovui.

 

VII. ĮGYVENDINIMO MOKSLINĖ PRIEŽIŪRA

 

37. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija dalyvauja rengiant tarptautinio projekto mokslines (metines ir baigiamąsias) ataskaitas.

38. Tarptautinio projekto mokslinės ataskaitos teikiamos ir vertinamos BONUS nustatyta tvarka.

39. Tarptautinio projekto arba jos dalies, atitinkančios projektą, mokslinių ataskaitų kopijos sutartyje nustatytais terminais turi būti pateiktos Tarybai.

40. Jei tarptautinio projekto mokslinė ataskaita įvertinama neigiamai, Taryba turi teisę nutraukti sutartį.

 

VIII. ĮGYVENDINIMO FINANSINĖ PRIEŽIŪRA

 

41. Projekto įgyvendinimui skirtos lėšos naudojamos pagal Mokslo fondo direktoriaus kasmet tvirtinamą projekto išlaidų sąmatą, kurioje nurodytos tiesioginės ir netiesioginės projekto įgyvendinimui skirtos lėšos pagal išlaidų rūšis.

42. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas Tarybai teikia projekto finansines (ketvirtines ir metines) ataskaitas.

43. Finansinės ataskaitos – ketvirtinė ir metinė lėšų panaudojimo ataskaitos – teikiamos pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas sutartyje nurodytais terminais.

44. Projekto finansines ataskaitas vertina Tarybos Mokslo fondas. Jei įvertinus ketvirtinę ar metinę ataskaitą nustatoma, kad projektas įgyvendinamas ne pagal patvirtintą projekto išlaidų sąmatą, Taryba neinformuota apie padarytus pakeitimus arba negautas leidimas tokiam keitimui, Taryba gali vienašališkai nutraukti sutartį, o projekto vadovą įrašyti į 60 punkte nurodytą sąrašą.

45. Kiekvieną ketvirtį lėšos pervedamos tik teigiamai įvertinus ankstesnio ketvirčio finansinę ataskaitą. Taryba, atsižvelgusi į projekto finansinės ataskaitos – ketvirtinės ar metinės – įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.

46. Taryba gali vykdyti patikras projekto įgyvendinimo vietose siekdama įsitikinti, ar laikomasi Tarybos patvirtintų aprašų bei kitų teisės aktų, nustatyti, ar vykdančioji institucija ir projekto vadovas vykdo sutartinius įsipareigojimus bei racionaliai naudoja lėšas, ar su projekto įgyvendinimu susijusi informacija atitinka Tarybai pateiktąją.

47. Patikros organizuojamos ir vykdomos vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintu Patikrų, atliekamų mokslo projektų įgyvendinimo vietoje, tvarkos aprašu. Patikros vykdomos pagal Tarybos pirmininko patvirtintą Patikrų kalendorinį planą. Apie patikrą projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuojami raštu ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki patikros.

48. Patikros metu nustačiusi esminių neatitikčių (trūkumų), Taryba turi teisę nutraukti sutartį.

 

IX. NUMATYTO ĮGYVENDINIMO KEITIMAS

 

49. Visi esminiai projekto įgyvendinimo pakeitimai, dėl kurių keičiasi tarptautinio projekto darbo planas, planuojami rezultatai ar iškyla būtinybė lėšas panaudoti ne pagal paraiškoje pateiktą išlaidų sąmatą, turi būti derinami su koordinatoriumi ir BONUS sekretoriatu BONUS nustatyta tvarka.

50. Kreipiantis į koordinatorių ir BONUS sekretoriatą dėl esminio projekto įgyvendinimo pakeitimo, būtina apie tai informuoti Tarybą (pristatant prašymo kopiją).

51. Gavę koordinatoriaus ar BONUS sekretoriato išvadą dėl projekto esminio įgyvendinimo keitimo, projekto vadovas kartu su vykdančiąja institucija informuoja Tarybą apie priimtą sprendimą pristatydami išvados kopiją.

52. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio pabaigos, jei per kalendorinius metus keičiama ne daugiau kaip 10 proc. nuo patvirtintoje metinėje projekto išlaidų sąmatoje numatytų tiesioginių išlaidų.

53. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį kreipiasi į Tarybą prašydama leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų pokyčių ir likus ne mažiau kaip 10 kalendorinių dienų iki ketvirčio pabaigos, jei keičiama daugiau kaip 10 proc. nuo patvirtintoje metinėje projekto išlaidų sąmatoje numatytų tiesioginių išlaidų ar lėšų paskirtis keičiama į nenumatytą patvirtintoje projekto išlaidų sąmatoje išlaidų rūšį.

54. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija, prieš teikdami einamųjų (antrųjų ir vėlesniųjų) metų projekto išlaidų sąmatą, gali teikti Tarybai prašymą jos pirmininko nustatytos formos raštu ją pakeisti (palyginus su sutartimi). Tokį prašymą galima teikti tik esant teigiamam projekto metinės finansinės ataskaitos įvertinimui.

55. Sprendimą dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į Komiteto pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti Komitetui.

56. Projekto vadovas informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu dėl projekto vykdytojo ne mokslininko pakeitimo ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų.

57. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ir su jame nurodytais priedais ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų, jei dėl svarbių priežasčių (pvz., ligos, ilgalaikės stažuotės, nėštumo ir gimdymo atostogų, motinystės (tėvystės) atostogų) norima pakeisti projekto vadovą arba projekto vykdytoją mokslininką, nurodytą paraiškoje. Siūlomas kandidatas turi būti lygiavertės kvalifikacijos ir jo kandidatūrai turi pritarti koordinatorius. Padidėjęs projekto vykdytojo darbo krūvis mokslo ir studijų institucijoje ar prisiimti įsipareigojimai kitame projekte nelaikomi svarbia priežastimi nevykdyti sutartinių įsipareigojimų.

58. Sprendimą dėl projekto vadovo ar vykdytojo mokslininko keitimo priima Mokslo fondo direktorius, konsultuodamasis su BONUS sekretoriatu. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, gali būti kreipiamasi į Komitetą.

 

X. SUTARTINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI

 

59. Sutartinių įsipareigojimų vykdymas pagal anksčiau su Taryba pasirašytas sutartis yra prioritetinis. Teikiant paraišką reikia įvertinti kiekvieno projekto vykdytojo darbo krūvį institucijoje ir (ar) projektuose, nepriklausomai nuo jų finansavimo šaltinių.

60. Taryba sudaro ir viešai paskelbia „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“.

61. Į 60 punkte nurodytą sąrašą įrašomas projekto vykdytojas tyrėjas, jei Taryba pripažino, kad jis pažeidė Tarybos patvirtintus mokslinės veiklos etikos principus.

62. Į 60 punkte nurodytą sąrašą Komiteto nutarimu įrašomas projekto vadovas, jei:

62.1. Projekto įgyvendinimas buvo nutrauktas arba projektas pripažintas neįgyvendintu,

62.2. Projekto lėšos buvo panaudotos iš esmės pažeidžiant projekto išlaidų sąmatą.

63. Asmenų, įrašytų į „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“ 61 punkte nurodytu atveju, paraiškos (kaip projekto vadovo ar kito vykdytojo tyrėjo) pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis penkerius metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.

64. Asmenų, įrašytų į „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“ 62 punkte nurodytais atvejais, paraiškos kaip projekto vadovo pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis trejus metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Taryba sutartyje nurodytais terminais išnagrinėja vykdančiosios institucijos ir projekto vadovo siūlymus dėl projekto vykdymo eigos, jo sustabdymo ar nutraukimo, taip pat apeliacijas dėl Tarybos nutarimų nutraukti projekto įgyvendinimą ar keisti finansavimą.

66. Vykdančioji institucija, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 straipsniu viešai skelbia projektų mokslinių tyrimų rezultatus, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams bei BONUS nustatytai tvarkai.

67. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija įsipareigoja BONUS nustatyta tvarka ir sąlygomis užtikrinti projekto įgyvendinimo metu gautų duomenų išsaugojimą ir panaudojimą ir sudaryti prieigą prie jų.

68. Intelektinės nuosavybės teisių klausimai sprendžiami BONUS nustatyta tvarka.

69. Autorių teisės ir gretutinės teisės, nustatytos Lietuvos Respublikos įstatymuose ir tarptautinėse sutartyse, priklauso projekto vykdytojams tyrėjams.

70. Taryba nepretenduoja į turtines intelektinės veiklos, vykdytos per jos finansuotus projektus, rezultatų teises.

___________