LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS 2 KONKRETAUS TIKSLO „TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJA IR TEISĖTA MIGRACIJA“ 2 NACIONALINIO TIKSLO „PRAKTINIS BENDRADARBIAVIMAS IR GEBĖJIMŲ STIPRINIMO PRIEMONĖS“ 1 VEIKSMO „PRAKTINIS BENDRADARBIAVIMAS IR GEBĖJIMŲ STIPRINIMO PRIEMONĖS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. PMIF-2.2.1-V-02 PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 12 d. Nr. A1-211

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimu Nr. 149 „Dėl institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo administravimą Lietuvoje, paskyrimo“ ir Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 30 punktu:

1.  T v i r t i n u  Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 2 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių integracija ir teisėta migracija“ 2 nacionalinio tikslo „Praktinis bendradarbiavimas ir gebėjimų stiprinimo priemonės“ 1 veiksmo „Praktinis bendradarbiavimas ir gebėjimų stiprinimo priemonės“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. PMIF-2.2.1-V-02 (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Monika Navickienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2021 m. kovo 12 d. įsakymu

Nr. A1-211

 

PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS 2 KONKRETAUS TIKSLO „TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJA IR TEISĖTA MIGRACIJA“ 2 NACIONALINIO TIKSLO „PRAKTINIS BENDRADARBIAVIMAS IR GEBĖJIMŲ STIPRINIMO PRIEMONĖS“ 1 VEIKSMO „PRAKTINIS BENDRADARBIAVIMAS IR GEBĖJIMŲ STIPRINIMO PRIEMONĖS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. PMIF-2.2.1-V-02

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 2 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių integracija ir teisėta migracija“ 2 nacionalinio tikslo „Praktinis bendradarbiavimas ir gebėjimų stiprinimo priemonės“ 1 veiksmo „Praktinis bendradarbiavimas ir gebėjimų stiprinimo priemonės“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. PMIF-2.2.1-V-02 (toliau – PFSA) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas dėl projektų finansavimo, ir įgaliotoji institucija, atliekanti paraiškų vertinimą, atranką ir iš PMIF lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.

2. PFSA parengtas vadovaujantis:

2.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – de minimis reglamentas);

2.2. Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl užsieniečių teisinės padėties“;

2.3. Valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl Valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai teikimo tvarkos aprašas);

2.4. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT);

2.5. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos rodiklių skaičiavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. liepos 14 d įsakymu Nr. A1-432 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos rodiklių skaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.6. Užsieniečių integracijos į visuomenę 2018–2021 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. A1-755 „Dėl Užsieniečių integracijos į visuomenę 2018–2021 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Užsieniečių integracijos į visuomenę veiksmų planas);

2.7. Individualaus integracijos plano prieglobsčio gavėjui ar (ir) jo šeimos nariams parengimo, atnaujinimo ir integracijos stebėsenos bei pažangos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-975 „Dėl Individualaus integracijos plano prieglobsčio gavėjui ar (ir) jo šeimos nariams parengimo, atnaujinimo ir integracijos stebėsenos bei pažangos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Individualaus integracijos plano tvarkos aprašas).

3. PFSA vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos PFSA 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. nacionalinę programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-641 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. nacionalinę programą, taisyklių patvirtinimo“, ir Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. A1-145 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Pagal PFSA finansuojamos veiklos padeda įgyvendinti Užsieniečių integracijos į visuomenę veiksmų plano IV skyriaus lentelės 12.1 papunkčio nuostatą.

5. Projekto atranka atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

6. Pagal PFSA projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų, iš kurių iki 150 000 (šimto penkiasdešimties tūkstančių) eurų PMIF lėšos ir iki 50 000 (penkiasdešimties tūkstančių) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

7. Veiksmo tikslas – tobulinti valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai administravimą, suteikiant reikalingus informacinių technologijų įrankius.

8. Pagal PFSA remiamas naujos Pabėgėlių administravimo informacinės sistemos (toliau – PAIS) įsigijimas arba sukūrimas ir įdiegimas.

9. PFSA 8 punkte nurodytai veiklai keliami tokie reikalavimai:

9.1. PAIS turi veikti pagal Valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai teikimo tvarkos apraše ir Individualaus integracijos plano tvarkos apraše numatytus procesus ir (ar) patvirtintas formas. Šis reikalavimas laikomas įgyvendintu, jeigu PAIS sudaro galimybes:

9.1.1. vadovaujantis Individualaus integracijos plano tvarkos aprašu, kaupti duomenis, reikalingus individualiam integracijos planui prieglobsčio gavėjui ar (ir) jo šeimos nariams rengti ir (ar) atnaujinti ir integracijos pažangai stebėti;

9.1.2. vykdyti Valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai teikimo tvarkos aprašo 3.6.7, 3.8.3, 3.8.4 papunkčiuose nurodytas funkcijas;

9.1.3. PAIS turi atitikti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitų asmens duomenų apsaugą ir informacinių sistemų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;

9.2. PAIS įsigijimo arba kūrimo ir diegimo bei testavimo etapuose turi dalyvauti prieglobsčio gavėjų integraciją įgyvendinančių institucijų atstovai. Šis reikalavimas laikomas įgyvendintu, jeigu projekto vykdytojas pateikia įvykusių PAIS įsigijimo arba kūrimo ir diegimo bei testavimo etapų rezultatų pristatymų, susitikimų protokolus ar įrašus, kurie rodo, kad juose dalyvavo prieglobsčio gavėjų integraciją įgyvendinančių institucijų atstovai.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI

 

10. Pagal PFSA galimas pareiškėjas yra Pabėgėlių priėmimo centras. Partneriai negalimi.

 

III SKYRIUS

PROJEKTUI TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

11. Projektas turi atitikti PAFT 20 punkte nustatytus bendruosius projektų reikalavimus. Projekto atitiktis bendriesiems projektų reikalavimams nustatoma atliekant projektų tinkamumo finansuoti vertinimą ir užpildant Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę (PAFT 3 priedas).

12. Projektas turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų – projektas turi padėti įgyvendinti Užsieniečių integracijos į visuomenę veiksmų plano IV skyriaus lentelės 12.1 papunkčio nuostatą. Laikoma, kad projektas padeda įgyvendinti Užsieniečių integracijos į visuomenę veiksmų plano IV skyriaus lentelės 12.1 papunkčio nuostatą, jeigu įgyvendinama PFSA 8 punkte nurodyta veikla.

13. Pagal PFSA teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai. Jei projekto įgyvendinimo trukmė nurodyta trumpesnė nei iki 2022 m. gruodžio 31 d., jo įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas PAFT nustatyta tvarka.

14. Reikalavimai projekto parengtumui netaikomi.

15. Neturi būti numatyta projekto apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus.

 

IV SKYRIUS

DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMO REIKALAVIMAI

 

16. Pagal PFSA valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kaip ji apibrėžta de minimis reglamento 3 straipsnyje, neteikiama. Įgaliotoji institucija paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu turi įsitikinti, kad nėra teikiama valstybės pagalba ir de minimis pagalba, užpildydama Patikros lapą dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo (PAFT 26 priedas).

 

V SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

17. Projekto išlaidos turi atitikti reikalavimus, nustatytus PAFT V skyriuje ir Instrukcijose dėl projektų išlaidų atitikties Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo reikalavimams, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. A1-608 „Dėl Instrukcijų dėl projektų išlaidų atitikties Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo reikalavimams patvirtinimo“ (toliau – Instrukcijos dėl išlaidų atitikties).

18. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, bet neviršija PFSA 6 punkte nurodytos lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti.

19. Pagal PFSA tinkamos finansuoti yra šios išlaidos:

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Statyba, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

2.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

2.1. taikomosios programinės įrangos pritaikymo, kūrimo, įsigijimo, diegimo išlaidos;

2.2. PAIS įsigijimo, kūrimo, diegimo išlaidos (įskaitant projektavimo, testavimo, techninės priežiūros, apmokymo ja naudotis ir kitas susijusias išlaidas);

2.3. kompiuterinės įrangos, reikalingos projekto vykdymo metu įsigytos arba sukurtos PAIS funkcionavimui užtikrinti, įsigijimo; tarnybinių stočių, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto, reikalingo projekto vykdymo metu sukurtos PAIS funkcionavimui užtikrinti, įsigijimo išlaidos (įskaitant transportavimo, projektavimo, sumontavimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, testavimo, apmokymo ja naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir kitas susijusias išlaidas). Šiame papunktyje nurodytos išlaidos negali sudaryti daugiau kaip 30 proc. projektui finansuoti skirtų išlaidų;

2.4. PFSA 8 punkte nurodytai veiklai vykdyti reikalingų licencijų, autorinių ir gretutinių teisių įsigijimo ir nuomos išlaidos.

3.

Projekto vykdymas

3.1. iš išorės tiekėjų perkamų paslaugų ir (ar) prekių, reikalingų PFSA 8 punkte nurodytai veiklai vykdyti, įsigijimo išlaidos, jei jos atitinka PAFT ir Instrukcijose dėl išlaidų atitikties prekėms ir paslaugoms keliamus reikalavimus;

3.2. projekto dalyvių tarpmiestinių kelionių, apgyvendinimo, dalyvavimo renginiuose Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos, susijusios su projekto vykdymu.

Taikomi šie fiksuotieji įkainiai:

·      nustatytas remiantis Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, kai apmokamos projekto dalyvių tarpmiestinių kelionių Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos;

·     nustatyti Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, kai apmokamos projekto dalyvių apgyvendinimo Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos.

4.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti yra privalomų viešinimo veiklų, nurodytų PAFT 310.1, 310.3–310.4 papunkčiuose, vykdymo išlaidos.

5.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms apmokėti apskaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (PAFT 5 priedas).

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

20. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi lietuvių kalba užpildyti ir pateikti Paraiškos finansuoti iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. lėšų bendrai finansuojamą projektą formą (PAFT 2 priedas) (toliau – paraiškos forma) ir šiuos dokumentus (priedus):

20.1. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) tinkamumą finansuoti iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (paraiškos formos 3 priedas) (taikoma, jeigu projekto biudžete tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma nurodyta su PVM);

20.2. projekto finansavimo šaltinius (netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus (pvz.: pažymą, kurioje nurodytas banko ar kitų juridinių asmenų sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui įgyvendinti, paskolos sutartį ir kt.);

20.3. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžetą (pvz.: dokumentus su nuorodomis į rinkoje esančias kainas, 3 tiekėjų pasiūlymus dėl prekių ir (ar) paslaugų kainos ir (ar) kt.).

21. Pareiškėjas PAFT III skyriaus penktajame skirsnyje nustatyta tvarka teikia užpildytą paraišką ir jos priedus Įgaliotajai institucijai raštu, kartu pateikdamas ir skaitmenines paraiškos bei pridedamų dokumentų kopijas vienu iš šių būdų: siunčia paštu, pristato pats arba per kurjerį, siunčia elektroniniu paštu, jei paraiška pasirašoma elektroniniu parašu, kaip nurodyta PAFT 354.2 papunktyje. Jei paraiška teikiama PAFT 354.2 papunktyje nustatytu būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami. Kitu, šiame punkte nenumatytu, būdu atsiųsta ar pristatyta arba kitu nei Įgaliotosios institucijos adresu pristatyta paraiška neregistruojama ir nevertinama.

22. Pareiškėjas informuojamas ir konsultuojamas PAFT II skyriuje nustatyta tvarka. Kontaktai pasiteirauti (telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas) nurodomi įgaliotosios institucijos pareiškėjui siunčiamame pasiūlyme pateikti paraišką.

23. Įgaliotoji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą PAFT III skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka. Projektų atitiktis bendriesiems projektų reikalavimams ir specialiesiems projektų atrankos kriterijams vertinama pagal Metodiniuose nurodymuose vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems projektų reikalavimams ir specialiesiems projektų atrankos kriterijams (PAFT 3 priedas) išdėstytus aspektus.

24. Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 45 dienas nuo jos gavimo įgaliotojoje institucijoje dienos. Jeigu įgaliotoji institucija dėl svarbių aplinkybių negali paraiškų įvertinti per šį terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas atsakingos institucijos sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 30 dienų. Apie paraiškų vertinimo termino pratęsimą įgaliotoji institucija pareiškėjus informuoja raštu.

25. Sprendimą dėl projektų finansavimo atsakinga institucija priima PAFT 86–87 punktuose nustatyta tvarka ir terminais, o apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėjus PAFT 90 punkte numatyta tvarka ir terminais.

26. Įgaliotoji institucija PAFT IV skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal PAFT 4 priede nustatytą formą, pritaikytą PFSA, parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų nuo įgaliotosios institucijos rašto gavimo dienos. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgaliotąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių pratęsti projekto sutarties pasirašymo terminą. Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti projekto sutartį ar per nustatytą terminą jos nepasirašo, įgaliotoji institucija per 7 dienas nuo šios informacijos gavimo dienos arba nustatyto termino pabaigos raštu informuoja atsakingą instituciją ir pareiškėją, kad pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį neteko galios. Tokiu atveju atsakinga institucija sprendimą dėl projekto finansavimo turi pripažinti netekusiu galios ne vėliau kaip per 14 dienų nuo įgaliotosios institucijos informacijos, kad pareiškėjas per įgaliotosios institucijos nustatytą terminą nepasirašė projekto sutarties arba atsisakė ją pasirašyti, gavimo dienos.

27. Projekto sutarties originalas rengiamas ir teikiamas kaip pasirašytas popierinis dokumentas arba kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.

28. Projekto sutartis keičiama ar nutraukiama PAFT IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

29. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, PAFT ir PFSA nustatytus reikalavimus.

30. Projektui gali būti skiriamas papildomas finansavimas PAFT IV skyriaus trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka.

31. Įgyvendinant projektą turi būti užtikrinama, kad asmens duomenų tvarkymas atitiktų Reglamento (ES) 2016/679 bei Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimus.

32. Projekto užbaigimo reikalavimai nustatyti PAFT IV skyriaus vienuoliktajame skirsnyje.

33. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi PAFT VI skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka.

34. Projektui įgyvendinti skirtas ilgalaikis materialusis turtas, įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, turi būti apdraustas maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų; turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tos dienos, kai yra sukuriamas ar įgyjamas; draudiminio įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą.

 

VIII SKYRIUS

PFSA KEITIMO TVARKA

 

35. PFSA keitimo tvarka nustatyta PAFT III skyriaus ketvirtajame skirsnyje.

36. Jei PFSA keičiamas jau atrinkus projektą, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, PAFT 42 punkte nustatytais atvejais taikomi ir įgyvendinamam projektui.

_____________________________