VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. kovo 19 d. įsakymo nr. v-139 „DĖL LAIKINO PRAŠYMŲ Telefonu PRIĖMIMO bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu KARANTINO METU TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2020 m. balandžio 30 d. Nr. V-185

Vilnius

 

1. Pakeičiu Laikino prašymų telefonu priėmimo bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu karantino metu tvarkos aprašą (toliau – Aprašas), patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2020 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. V-139 „Dėl Laikino prašymų telefonu priėmimo bendruoju „Sodros“ informacijos telefono numeriu karantino metu tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. 2.2 papunktį išdėstau taip:

2.2. Neatidėliotinos paslaugos – paslaugos, be kurių klientams nebūtų užtikrintas pagrindinis pragyvenimo šaltinis, tai yra šio Aprašo 4 punkte nurodytų prašymų dėl išmokų skyrimo ar mokėjimo nagrinėjimas ir sprendimų dėl jų priėmimas, pažymų, patvirtinančių kliento duomenis, reikalingus siekiant gauti paslaugas iš kitų institucijų, įstaigų įmonių, kitų organizacijų, užtikrinti savo interesus ar  juos apginti, išdavimas klientui ar jo prašymu kitiems subjektams.“;

1.2. 4 punktą išdėstau taip:

4. Telefonu priimami tik tokie Prašymai:

4.1. prašymas skirti ligos išmoką;

4.2. prašymas skirti motinystės ar vaiko priežiūros išmoką;

4.3. prašymas skirti tėvystės išmoką;

4.4. prašymas dėl neapmokestinamojo pajamų dydžio taikymo motinystės ir vaiko priežiūros išmokai;

4.5. prašymas skirti  ir mokėti vaiko išlaikymo išmoką;

4.6. prašymas dėl socialinio draudimo našlaičių pensijos skyrimo;

4.7. prašymas dėl pareigūnų ir karių valstybinės našlaičių pensijos skyrimo;

4.8. prašymas dėl kompensacijos už ypatingas darbo sąlygas skyrimo;

4.9. prašymas skirti kompensaciją dėl nelaimingo atsitikimo darbe ar profesinės ligos;

4.10. prašymas dėl socialinio draudimo pensijos skyrimo;

4.11. prašymas dėl socialinio draudimo išankstinės senatvės pensijos skyrimo;

4.12. prašymas dėl šalpos išmokos skyrimo;

4.13. prašymas dėl pensijos, kompensacijos, kompensacinės išmokos, rentos mokėjimo;

4.14. prašymas dėl nedarbo socialinio draudimo išmokos mokėjimo būdo;

4.15. prašymas pakeisti išmokos mokėjimo būdą;

4.16. prašymas pakeisti sąskaitą, į kurią mokama vaiko išlaikymo išmoka;

4.17. prašymas dėl pareigūnų ir karių valstybinės pensijos mokėjimo;

4.18. prašymas tarpininkauti gaunant duomenis apie užsienyje įgytus darbo ir/ar draudimo laikotarpius;

4.19. prašymas tarpininkauti dėl nedarbo socialinio draudimo ir darbinės veiklos laikotarpių patvirtinimo;

4.20. prašymas išduoti pažymą (norint gauti informaciją apie save);

4.21. prašymas dėl išmokos mirus pensijos/kompensacijos gavėjui.“;

1.3. 6.4 papunktį išdėstau taip:

6.4. klientui nurodžius, kokios rūšies Prašymą nori pateikti, užpildyti Prašymą (nustatytą atitinkamos rūšies prašymo formą) pagal kliento telefonu pateiktus duomenis, paklausti ir Prašyme įrašyti, kokiu būdu (adresu) asmeniui siųsti atsakymą (sprendimą), taip pat, to prireikus,  – Fondo administravimo įstaigos prašymus papildyti ar patikslinti prašymą, pateikti papildomą informaciją;“

1.4. 6.5 papunktį išdėstau taip:

6.5. prieš pildydamas:

6.5.1. vieną iš Prašymų, išvardintų 4.1 – 4.12 papunkčiuose, informuoti klientą, kad Pareiškėjui neįvykdžius šio Aprašo 10 punkte nurodytos pareigos, šio Aprašo nustatyta tvarka pateikto Prašymo pagrindu išmoka nebus skiriama, priimtas sprendimas nebus vykdomas, atsižvelgiant į atitinkamo proceso specifiką, bus pripažįstamas netekusiu galios, pakeičiamas arba sustabdomas, o pradėtas išmokos mokėjimas bus nutraukiamas (sustabdomas);

6.5.2. 4.19 papunktyje nurodytą Prašymą, informuoti klientą, kad kartu su šiuo prašymu turi būti pateikiami ir papildomi dokumentai, įrodantys asmens draustumą ir darbinės veiklos laikotarpius, įgytus kitoje valstybėje narėje. Papildomus dokumentus klientas gali pateikti elektroniniu paštu siauliai@sodra.lt, nurodydamas telefonu pateikto prašymo pavadinimą ir prašymo pateikimo datą.“;

1.5. 7 punktą išdėstau taip:

7. Priimti Prašymai ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduodami Fondo valdybos Šiaulių skyriui. Prašymo gavimo data laikoma telefoninio pokalbio, kurio metu buvo priimtas Prašymas, data.

Prašymus, išvardintus 4.1 – 4.4, 4.14, 4.15 ir 4.18 papunkčiuose, nagrinėja ir sprendimus dėl jų priima Fondo valdybos Šiaulių skyrius, o Prašymus, išvardintus 4.5 – 4.13, 4.16, 4.17, 4.19 - 4.21 papunkčiuose,  Fondo valdybos Šiaulių skyrius nagrinėja ir priima sprendimus pats ir/ar perduoda kitai Fondo administravimo įstaigai pagal kompetenciją.“;

1.6. papildau 81 punktu ir išdėstau jį taip:

81. Tuo atveju, kai nagrinėjant Prašymą dėl socialinio draudimo senatvės, netekto darbingumo ar našlaičių pensijos skyrimo paaiškėja, kad pareiškėjas (ar miręs asmuo, jei nagrinėjamas Prašymas dėl socialinio draudimo našlaičių pensijos skyrimo) yra įgijęs pensijų socialinio draudimo stažo iki 1994 m. sausio 1 d., tačiau šį stažą įrodančių dokumentų (visų ar dalies) iki karantino pradžios nebuvo pateikęs, pareiškėjui gali būti skiriama ir mokama laikinoji pensija, jeigu remiantis Apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro duomenimis ir (ar) anksčiau pateiktais dokumentais pareiškėjas yra įgijęs pensijų socialinio draudimo stažą atitinkamai pensijos rūšiai skirti ir atitinka kitas Socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatytas sąlygas šiai pensijai gauti. Sprendimas dėl laikinosios pensijos mokėjimo negali būti apskųstas.“;

1.7. papildau 82 punktu ir išdėstau jį taip:

82. Asmeniui per šio Aprašo 10 punkte nurodytą terminą pateikus rašytinį pasirašytą prašymą dėl socialinio draudimo pensijos, kurio turinys yra tapatus pateiktam šio Aprašo nustatyta tvarka, ir pensijų socialinio draudimo stažą iki 1994 m. sausio 1 d. įrodančius dokumentus (originalus ar jų kopijas, pavirtintas teisės aktų nustatyta tvarka), priimant galutinį sprendimą dėl socialinio draudimo pensijos, atsižvelgiant į šio stažo duomenis, skyrimo laikoma, kad šie dokumentai gauti šio Aprašo nustatyta tvarka telefonu pateikto Prašymo pateikimo dieną. Jeigu per šio Aprašo 10 punkte nurodytą terminą rašytinį pasirašytą prašymą pateikęs asmuo pensijų socialinio draudimo stažą iki 1994 m. sausio 1 d.  įrodančius dokumentus pateikia praėjus šio Aprašo 10 punkte nurodytam terminui, pensija skiriama arba paskirtos pensijos dydis tikslinamas Socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.“;

1.8. 12 punktą išdėstau taip:

12. Pareiškėjui neįvykdžius šio Aprašo 10 punkte nurodytos pareigos, šio Aprašo nustatyta tvarka pateikto Prašymo, nurodyto Aprašo 4.1 – 4.12 papunkčiuose,  pagrindu priimtas sprendimas nebevykdomas, atsižvelgiant į atitinkamo proceso specifiką, pripažįstamas netekusiu galios, pakeičiamas arba sustabdomas, o pradėtas išmokos mokėjimas nutraukiamas (sustabdomas).“

2. P a v e d u :

2.1. Fondo valdybos Teisės skyriui pateikti šį įsakymą Teisės aktų registrui;

2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyriui paskelbti šį įsakymą Fondo valdybos interneto ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėse;

2.3. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyriui šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos vyriausiajam patarėjui, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms.

 

 

 

Direktorė                                                                                                       Julita Varanauskienė