Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. spalio 28 d. sprendimo nr. t1-227 „dėl etikoS komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2020 m. vasario 26 d. Nr. T1-25

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 7 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia

pakeisti Etikos komisijos veiklos nuostatus, patvirtintus Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. spalio 28 d. sprendimu Nr. T1-227 „Dėl Etikos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“ (Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 10 d. sprendimo Nr. T1-9 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2009 m. spalio 28 d. sprendimu Nr. T1-227

(Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2020 m. vasario 26 d. sprendimo Nr. T1-25

redakcija)

 

 

ETIKOS KOMISIJOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Pasvalio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Pasvalio rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos (toliau – Komisija) uždavinius, funkcijas, Komisijos sudarymo tvarką, Komisijos narių teises ir pareigas, Komisijos darbo organizavimo, tyrimų atlikimo bei sprendimų priėmimo, jų paskelbimo tvarką, kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.

2.  Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos veiklos reglamentu, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3. Komisija savo veiklą grindžia pagarbos žmogui ir valstybei, teisėtumo, nešališkumo, politinio neutralumo, nepriklausomumo, kolegialumo, skaidrumo, viešumo ir atskaitomybės principais.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4.  Komisijos uždavinys – įgyvendinti konstitucinį valdžios įstaigų tarnavimo žmonėms principą, plėtoti demokratinį valdymą, didinti visuomenės pasitikėjimą savivaldybių institucijomis, skatinti Savivaldybės tarybos narių atsakomybę už savo veiklą ir atskaitomybę visuomenei.

5. Komisijos funkcijos:

5.1 prižiūri, kaip Savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

5.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

5.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

5.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

5.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

5.6. Savivaldybės tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS, KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

6. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos sprendimu jos įgaliojimų laikui.

7. Komisijos pirmininkas Savivaldybės mero teikimu skiriamas iš Komisijos narių (Savivaldybės tarybos narių). Jei yra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, Komisijos pirmininko kandidatūrą Savivaldybės meras teikia Savivaldybės tarybos opozicijos siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka. Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija nepasiūlo Komisijos pirmininko kandidatūros, Komisijos pirmininką Savivaldybės taryba skiria Savivaldybės mero teikimu.

8. Komisijos pirmininkui taikomas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas įtvirtintas bei apibrėžtas Vietos savivaldos įstatyme.

9. Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių.

10. Komisijos pirmininko įgaliojimai:

10.1. organizuoja Komisijos veiklą ir už ją atsako;

10.2. atstovauja Komisijai institucijose, įstaigose ar kituose juridiniuose asmenyse arba įgalioja atstovauti kitą Komisijos narį;

10.3. Nuostatų nustatyta tvarka šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja, pasirašo, Komisijos sprendimus, protokolus ir kitus dokumentus;

10.4. kviečia į Komisijos posėdžius asmenis, susijusius su nagrinėjamu klausimu;

10.5. skiria Komisijos nariams pavedimus;

10.6. teikia ir pristato pranešimus Savivaldybės tarybos posėdžiuose Komisijos veiklos klausimais;

10.7. kiekvienais metais už Komisijos veiklą atsiskaito Savivaldybės tarybai;

10.8. atlieka kitas funkcijas nustatytas šiuose Nuostatuose bei kituose teisės aktuose.

11. Jei Komisijos pirmininkas dėl pateisinamų ir svarbių priežasčių negali dalyvauti Komisijos posėdžiuose ir vykdyti savo pareigų, tai jis turi teisę raštu įgalioti kitą Komisijos narį atlikti Komisijos pirmininko funkcijas, apibrėždamas suteikiamų įgaliojimų apimtį, terminą ir pan.

12. Komisijos pirmininkas netenka savo įgaliojimų prieš terminą Savivaldybės mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų.

13. Komisijos narys turi teisę:

13.1. teikti siūlymus dėl Komisijos posėdžio, darbotvarkės klausimų, Komisijos darbo organizavimo;

13.2. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos posėdžių klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

13.3. gauti medžiagą, susijusią su Komisijos svarstomais klausimais;

13.4. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis.

14. Komisijos narys privalo:

14.1. pasirašyti pasižadėjimą ir saugoti valstybės, tarnybos ar kitas įstatymų saugomas paslaptis, kurias sužino eidamas tarnybines pareigas;

14.2. dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

14.3. vykdyti Komisijos pirmininko pavedimus;

14.4. laikyti paslaptyje žinias ar duomenis, kuriuos sužinojo vykdydamas tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį.

15. Komisijos nario įgaliojimai nutrūksta:

15.1. pasibaigus Komisijos įgaliojimų laikui;

15.2. atsistatydinus savo noru;

15.3. jam mirus;

15.4. teismui pripažinus jį neveiksniu arba ribotai veiksniu tam tikroje srityje;

15.5. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl konkretaus Komisijos nario įgaliojimų nutraukimo;

15.6. kitais teisės aktų nustatytais atvejais.

16. Komisijos nario įgaliojimai sustabdomi:

16.1. jų veiklos tyrimo laikotarpiu;

16.2. jiems nusišalinus nuo elgesio pažeidimo tyrimo ar atskiro klausimo svarstymo.

17. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas. Šios funkcijos įrašomos į tarnautojo pareigybės aprašymą. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

18. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja Komisijos narių dauguma.

19. Komisijos narių dalyvavimas posėdyje yra privalomas, neatvykimas pateisinamas tik svarbia priežastimi.

20. Jei Komisijos narys negali atvykti į Komisijos posėdį, jis apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą. Tokia nuomonė balsavimu nelaikoma.

21. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Savivaldybės tarybai jį pakeisti.

22. Komisija rengia posėdžius prireikus, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

23. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – jo įgaliotas Komisijos narys.

24. Posėdžio darbotvarkė tvirtinama posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma.

25. Pranešimui Komisijos posėdyje svarstomu klausimu paprastai skiriama 10 minučių, pasisakymui – 5 minutės. Kalbėti dėl to paties klausimo Komisijos narys gali ne daugiau kaip 2 kartus. Antrajam pasisakymui skiriamos 2 minutės. Pranešėjo baigiamajai kalbai skiriamos 3 minutės. Komisijos posėdžio pirmininkas gali leisti kalbėti ir kitiems posėdžio dalyviams; vienam kalbėtojui skiriama ne daugiau kaip 3 minutės.

26. Posėdyje Komisija priima Valstybės politikų elgesio kodekse ir šiuose Nuostatuose nustatytus sprendimus, taip pat neprivalomojo pobūdžio nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais, išankstines rašytines rekomendacijas Savivaldybės tarybos nariams nuo kokių sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo jie privalo nusišalinti.

27. Komisijos nariai sprendimą svarstomu klausimu priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą ir privalo balsuoti. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

28. Komisijos nariui patekus į situaciją, kai atliekant Komisijos nario pareigas ar vykdant pavedimą reikia priimti sprendimą ar dalyvauti jį priimant, ar įvykdyti pavedimą, susijusį su savo (ar artimo asmens) privačiais interesais, prieš pradedant klausimo rengimą (aptarimą), svarstymą ar priėmimą, arba pačios minėtosios procedūros metu, Komisijos narys privalo informuoti Komisiją apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Komisija gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi VTEK patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Komisijos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Duomenys apie sprendimą nepriimti arba priimti pareikštą nusišalinimą fiksuojami Komisijos posėdžio protokole.

29. Motyvuotu Komisijos sprendimu Komisijos posėdis gali būti uždaras – žmogaus asmeninio ar šeiminio gyvenimo slaptumui apsaugoti, taip pat kai viešai nagrinėjant klausimą gali būti atskleisti valstybės, tarnybos ar kita įstatymų saugoma paslaptis ar konfidenciali informacija.

30. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Posėdžio protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Posėdžių metu gali būti daromas garso įrašas, šiuo atveju sprendimą dėl įrašo priima Komisija (balsų dauguma).

31. Komisijos veiklą techniškai aptarnauja Savivaldybės administracija, kuri sudaro sąlygas Komisijai vykdyti nustatytas funkcijas.

 

V SKYRIUS

TYRIMŲ ATLIKIMAS BEI SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

32. Pranešimai ir prašymai Komisijai gali būti pateikti raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis. Atsakymai į pranešimus ir prašymus bei su jų nagrinėjimu susijusi informacija pateikiama asmenims pranešime ar prašyme nurodytu elektroniniu paštu, o asmens pageidavimu siunčiami paštu jo nurodytu adresu laikantis Nuostatuose nustatytų terminų.

33. Kreipimaisi, kuriais ne pranešama apie galimus pažeidimus, o prašoma pateikti Komisijos nuomonę, rekomendaciją, suteikti konsultaciją, kitą informaciją ar pageidaujamus dokumentus, laikomi prašymais. Šie prašymai turi būti išnagrinėti ir juos pateikusiems asmenims turi būti atsakyta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Komisijoje dienos.

34. Pranešime turi būti nurodyta:

34.1. adresatas – Komisija;

34.2. pareiškėjo vardas, pavardė (juridinio asmens pavadinimas) ir adresas (buveinės adresas);

34.3. skundžiamų Savivaldybės tarybos narių vardai, pavardės ir pareigos;

34.4. skundžiamos veikos apibūdinimas, jos padarymo laikas (data) ir aplinkybės;

34.5. suformuluotas prašymas Komisijai;

34.6. pranešimo surašymo data, pareiškėjo parašas ir kontaktiniai duomenys.

35. Kartu su pranešimu pateikiami turimi įrodymai, dokumentai, paaiškinimai ar kita, pareiškėjo nuomone, tyrimui reikšminga informacija.

36. Nuostatų 34 punkte nurodytų pranešimo turinio reikalavimų nesilaikymas ar pareiškėjo kontaktinių duomenų nenurodymas nėra pagrindas atsisakyti tirti pranešimą, išskyrus Nuostatų 34.3 ir 34.4 punktuose nurodytus duomenis, be kurių Komisijai neįmanoma pradėti tyrimo.

37. Pranešimams pateikti ar tyrimui savo iniciatyva pradėti nustatomas 3 metų terminas nuo galimo teisės aktus pažeidžiančios veikos padarymo dienos.

38. Komisija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo gauto pranešimo registravimo Komisijoje dienos priima motyvuotą sprendimą nepradėti tyrimo, jeigu:

38.1. pranešimas pateiktas praėjus Nuostatų 37 punkte nustatytam senaties terminui;

38.2. pranešime nurodytų aplinkybių tyrimas nepriklauso Komisijos kompetencijai;

38.3 pranešimas tuo pačiu klausimu Komisijoje buvo ištirtas;

38.4. pranešime nenurodyti Nuostatų 34.3 ir 34.4 punktuose numatyti ar kiti duomenys, be kurių neįmanoma pradėti tyrimo;

38.5. pranešime nurodytas asmuo nėra Komisijos priežiūros srities subjektas;

38.6. pranešimo tekstas yra neįskaitomas;

38.7. iki pranešimo Komisijai gavimo dienos arba Komisijos raginime nustatyto termino skundžiamas Savivaldybės tarybos narys pateikė privačių interesų deklaraciją arba ją patikslino pranešime apie galimą pažeidimą nurodytais duomenimis ir iš pranešime pateiktos ar Komisijai papildomai atlikus Nuostatų 46.1, 46.2 punktuose nurodytus veiksmus surinktos informacijos Komisija nenustatė pagrindo pradėti tyrimą dėl galimo interesų konflikto.

39. Tais atvejais, kai tirti pranešime nurodytas aplinkybes nepriklauso Komisijos kompetencijai, Komisija persiunčia pranešimą nagrinėti kompetentingai institucijai ar įstaigai ir apie tai praneša pareiškėjui arba informuoja pareiškėją, į kokią instituciją ar įstaigą tuo klausimu jis galėtų kreiptis.

40. Pranešimą ištyrus, pakartotinai pateiktas pranešimas tuo pačiu klausimu netiriamas, išskyrus atvejus, kai nurodomos naujos aplinkybės ar pateikiami nauji faktai.

41. Pareiškėjui apie Komisijos sprendimą nepradėti tyrimo pranešama per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

42. Tyrimas gali būti pradėtas:

42.1. fizinio ar juridinio asmens pranešimo apie galimą Savivaldybės tarybos nario Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį (toliau – Teisės aktai), pažeidimą pagrindu;

42.2. Komisijos iniciatyva, pasirodžius visuomenės informavimo priemonėse pagrįstai informacijai, kurioje yra duomenų apie galimą Savivaldybės tarybos nario Teisės aktų reikalavimų pažeidimą;

42.3. VTEK pavedimu;

42.4. gavus pranešimą apie Savivaldybės tarybos nario nedalyvavimą Savivaldybės tarybos, jos komitetų ir komisijų posėdžiuose be pateisinamos priežasties.

43. Tyrimas pradedamas Komisijos sprendimu per 10 darbo dienų nuo Nuostatų 42 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo (dokumento užregistravimo Komisijoje dienos) arba nuo Komisijos pateiktame raginime, nurodyto Nuostatų 46.3 punkte, nustatyto termino pabaigos.

44. Apie tyrimo pradžią per 5 darbo dienas nuo sprendimo pradėti tyrimą priėmimo dienos raštu pranešama pareiškėjui, Savivaldybės tarybos nariui, kurio veika tiriama, ir Savivaldybės tarybai.

45. Tyrimas atliekamas tik dėl faktinių aplinkybių, kurios nurodytos Nuostatų 44 punkte įvardintame pranešime apie tyrimą, pateiktame Savivaldybės tarybos nariui. Tyrimo metu paaiškėjus kitų aplinkybių, dėl kurių turi būti atliktas tyrimas, Komisija motyvuotu sprendimu gali nuspręsti pradėti atskirą tyrimą dėl šių aplinkybių arba raštu pateikti asmeniui naują pranešimą apie išplėstas tyrimo ribas.

46. Spręsdama klausimą, ar pradėti tyrimą, Komisija prireikus:

46.1. surenka papildomus dokumentus ar informaciją arba paprašo pareiškėją juos pateikti;

46.2. paprašo pareiškėją patikslinti pranešimą;

46.3. išsiunčia raginimą deklaruojančiam asmeniui (Savivaldybės tarybos nariui) per Komisijos nustatytą terminą deklaruoti konkrečius privačius interesus.

47. Jeigu paaiškėja, kad gauti du ar daugiau skirtingų pareiškėjų pranešimų dėl to paties Savivaldybės tarybos nario ir (ar) jo veikos (veikų), Komisija gali šiuos pranešimus sujungti į vieną tyrimą.

48. Kai viename pranešime skundžiamos kelios to paties Savivaldybės tarybos nario veikos, Komisija, priimdama sprendimą pradėti tyrimą arba tyrimo metu, turi teisę išskirti vieną veiką ar kelias iš veikų į atskirus tyrimus, jeigu nusprendžia, kad tikslingiau jas nagrinėti skyrium.

49. Kai viename pranešime skundžiama kelių Savivaldybės tarybos narių veika, tyrimas atliekamas ir sprendimas priimamas dėl kiekvieno asmens atskirai, jeigu Komisija nenusprendžia, kad skundžiamų Savivaldybės tarybos narių veikos tarpusavyje susijusios ir dėl to tyrimo negalima išskirti į atskirus tyrimus.

50. Savivaldybės tarybos narys, dėl kurio veikos atliekamas tyrimas, turi teisę:

50.1. susipažinti su Komisijos tyrimo metu gautais dokumentais ir informacija;

50.2. pateikti papildomą informaciją, dokumentus ir duoti paaiškinimus;

50.3. turėti atstovą;

50.4. turėti vertėją;

50.5. pareikšti nušalinimą Komisijos nariui;

50.6. dalyvauti Komisijos posėdyje nagrinėjant jo veiką;

50.7. pateikti Komisijai motyvuotą prašymą atidėti jo veikos nagrinėjimą Komisijos posėdyje;

50.8. gauti dėl jo priimtą Komisijos sprendimą;

50.9. įstatymų nustatyta tvarka apskųsti Komisijos sprendimą.

51. Pareiškėjas turi teisę:

51.1. pateikti papildomą informaciją, dokumentus;

51.2. turėti atstovą;

51.3. turėti vertėją;

51.4. gauti informaciją apie pranešimo nagrinėjimo eigą;

51.5. gauti informaciją apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką bei dalyvauti Komisijos posėdyje nagrinėjant asmens, dėl kurio jis pateikė pranešimą ir Komisija atlieka tyrimą, veiką.

52. Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio veikos atliekamas tyrimas, ir pareiškėjui pranešama apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką. Jų ar jų atstovų neatvykimas į posėdį netrukdo Komisijai svarstyti pranešimą ir priimti sprendimą. Komisija, iki pranešimo nagrinėjimo posėdyje pradžios gavusi Savivaldybės tarybos nario, dėl kurio veikos atliekamas tyrimas, prašymą atidėti pranešimo nagrinėjimą dėl priežasčių, kurias ji pripažįsta svarbiomis, turi teisę pranešimo nagrinėjimą atidėti.

53. Tyrimas turi būti atliktas ir sprendimas priimtas per 3 mėnesius nuo tyrimo pradžios dienos.

54. Dėl pranešime nurodytų aplinkybių sudėtingumo, informacijos gausos ar skundžiamų veiksmų tęstinio pobūdžio, Savivaldybės tarybos nario, dėl kurio veikos atliekamas tyrimas, prašymu ar dėl kitų svarbių priežasčių Komisija Nuostatų 53 punkte nurodytą tyrimo atlikimo terminą gali pratęsti. Bendras tyrimo atlikimo terminas negali būti ilgesnis negu 6 mėnesiai. Apie tyrimo atlikimo termino pratęsimą pareiškėjui ir Savivaldybės tarybos nariui, kurio veika tiriama, pranešama raštu.

55. Komisija, atlikusi tyrimą, priima vieną iš šių sprendimų:

55.1. pripažinti, kad Savivaldybės tarybos narys pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatas;

55.2. pripažinti, kad Savivaldybės tarybos narys nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų;

55.3. priimti vieną iš Valstybės politikų elgesio kodekse numatytų sprendimų;

55.4. sustabdyti tyrimą;

55.5. nutraukti tyrimą;

55.6 kreiptis į Vyriausiąją rinkimų komisiją su siūlymu dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo.

56. Komisijos sprendimo:

56.1. įžanginėje dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos pavadinimas; Komisijos sudėtis; Savivaldybės tarybos nario, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriami Savivaldybės tarybos nario veiksmai (tyrimo dalykas); teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl Savivaldybės tarybos nario veiksmų;

56.2. aprašomojoje-motyvuojamojoje dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; Savivaldybės tarybos nario, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo Savivaldybės tarybos nario išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatos, kurios buvo taikomos tiriant;

56.3. rezoliucinėje dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo Savivaldybės tarybos nario veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie Komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka.

57. Nuostatų 55.4 punkte nurodytas sprendimas sustabdyti tyrimą priimamas:

57.1. kai kitos įgaliotos institucijos atlieka veiksmus, susijusius su skundžiamo Savivaldybės tarybos nario veika, – iki bus atlikti šie veiksmai;

57.2. kai Savivaldybės tarybos narys, kurio elgesys tiriamas, dėl objektyvių priežasčių (serga, yra išvykęs ar kt.) negali dalyvauti posėdyje, o jam nedalyvaujant neįmanoma išnagrinėti veikos aplinkybių ir priimti sprendimo arba dėl kitų objektyvių aplinkybių nėra galimybės tinkamai pranešti jam apie atliekamą tyrimą dėl jo veikos.

58. Nuostatų 55.5 punkte nurodytas sprendimas nutraukti tyrimą priimamas:

58.1. kai tyrimo metu paaiškėja, kad pranešime nurodytas asmuo nėra Komisijos priežiūros srities subjektas;

58.2. kai nepakanka duomenų, reikalingų asmens veikos teisiniam įvertinimui;

58.3. iki tyrimo pabaigos Savivaldybės tarybos narys savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

59. Komisija gali atnaujinti tyrimą paaiškėjus Nuostatų 58.2 punkte nurodytiems duomenims, jeigu nėra suėjęs 3 metų terminas nuo galimo teisės aktus pažeidžiančios veikos padarymo dienos.

60. Atlikusi tyrimą, Komisija gali savo posėdyje nuspręsti atidėti sprendimo priėmimą ir paskelbimą ne ilgiau kaip 10 darbo dienų, kai tyrimas yra didelės apimties arba posėdyje paaiškėja nauja informacija ar pateikiama papildoma medžiaga.

61. Komisijos priimti sprendimai, nurodyti Nuostatų 55 punkte, per 5 darbo dienas nuo priėmimo dienos išsiunčiami Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio veikos buvo atliktas tyrimas, pareiškėjui, Savivaldybės tarybai bei VTEK. Pastarajai institucijai pateikiami ir visi Komisijos priimtą sprendimą pagrindžiantys dokumentai.

62. Nuostatų 55 punkte nurodyti Komisijos sprendimai vienus metus po sprendimo priėmimo viešai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, nepateikiant šių sprendimuose nurodytų duomenų:

62.1. asmenų, dėl kurių priimtas sprendimas, ir kitų fizinių asmenų asmens kodų, gyvenamosios vietos adresų, gimimo, santuokos, ištuokos ir mirties datų bei vietos, duomenų apie asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, telefono numerių, elektroninio pašto adresų ir kitų kontaktinių duomenų, privačių transporto priemonių valstybinių numerių, banko ar kitų kredito įstaigų privačių sąskaitų numerių, unikalių nekilnojamojo ar kito registruotino turto numerių, tikslių šio turto buvimo vietos adresų. Be to, neskelbiami kitų fizinių asmenų vardai ir pavardės;

62.2. asmens, kuris pateikė pranešimą, asmens duomenų.

63. Pasibaigus Nuostatų 62 punkte nustatytam terminui, Komisijos sprendimuose viešai nebeskelbiami ir Savivaldybės tarybos narių, dėl kurių elgesio priimtas sprendimas, vardai ir pavardės. Tokie Komisijos sprendimai viešai skelbiami neterminuotai.

64. Jei Komisijos sprendimas priimtas uždarame posėdyje, pažeidimų prevencijos tikslais, laikantis Nuostatų 62 punkte nustatytų reikalavimų, skelbiama tik šio sprendimo rezoliucinė dalis, Komisijos narių balsavimo rezultatai ir informacija, kad yra atskiroji nuomonė.

65. Nuostatų 55 punkte nurodyti Komisijos sprendimai viešai paskelbiami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po sprendimo priėmimo dienos. Atskirosios nuomonės paskelbiamos kitą darbo dieną po atskirosios nuomonės pateikimo ir pridedamos prie sprendimo.

66. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka. Jei dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms gali teikti Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

68. Komisija kasmet iki kovo 1 d. teikia Savivaldybės tarybai savo veiklos ataskaitą.

69. Komisija taip pat informuoja VTEK apie pasikeitusią Komisijos sudėtį ir Komisijos veiklos nuostatus.

70. Šie Nuostatai gali būti keičiami ir (ar) pildomi Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

______________________________