MOKSLO, INOVACIJŲ ir technologijų agentūros

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOKSLO, INOVACIJŲ ir technologijų agentūros direktoriaus 2016 m. vasario 9 d. ĮSAKYMO Nr. 2V-35 „Dėl IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ DOKUMENTŲ VERTINIMO MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. vasario 4 d. Nr. 2V-26

Vilnius

 

 

Atsižvelgdamas į tai, kad Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. liepos 1 d. nutarimu  Nr. 709 „Dėl Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, neteko teisinės galios ir į tai, kad ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarka nuo 2020 m. sausio 18 d. yra reglamentuojama Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. 22 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“,

p a k e i č i u Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo, patvirtinto Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2016 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 2V-35 „Dėl Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“:

14 punktą ir išdėstau jį taip:

4. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo 67 punktu, Agentūrai vertinimui pateikia prašymą, kurį sudaro:

4.1. institucijos lydraštis;

4.2. ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymas (pagal pavyzdinę Aprašo 1 priede pateikiamą formą);

4.3. rinkos analizė (pagal pavyzdinę Aprašo 2 priede pateikiamą formą);

4.4. ikiprekybinio pirkimo funkcinė specifikacija (pagal pavyzdinę Aprašo 3 priede pateikiamą formą).“

25 punktą ir išdėstau jį taip:

5. Šio Aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai pateikiami Agentūrai elektroniniu paštu info@mita.lt (pdf ir doc, docx formatais).“

3)  11 punktą ir išdėstau jį taip:

11. Mokslo ir technologijų sričių bei verslo sektoriaus ekspertai vertina ikiprekybinių pirkimų dokumentus individualiai pateikdami individualią išvadą (pagal Aprašo 4 priede pateikiamą formą) dėl ikiprekybinio pirkimo objekto atitikties Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo reikalavimams.“

4)  13 punktą ir išdėstau jį taip:

13. Agentūra ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo paskutinių dokumentų ir (ar) informacijos gavimo iš perkančiosios organizacijos dienos pateikia perkančiajai organizacijai pateikia motyvuotą išvadą dėl ikiprekybinio pirkimo objekto, aprašyto perkančiosios organizacijos pateiktuose dokumentuose, atitikimo (neatitikimo) Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros paslaugų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo reikalavimams.“

51, 2 ir 3 priedus ir juos išdėstau nauja redakcija bei papildau 4 priedu (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Kęstutis Šetkus

 

 

Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje

tvarkos aprašo

1 priedas

 

IKIPREKYBINIO PIRKIMO OBJEKTO APRAŠYMAS

 

Perkančiosios organizacijos pavadinimas

 

 

Perkančiosios organizacijos kontaktinio asmens pareigos, vardas, pavardė, tel., el. pašto adresas

 

 

1.

Ikiprekybinio pirkimo pavadinimas

 

 

2.

Ikiprekybinio pirkimo objekto atitiktis Sumanios specializacijos prioritetinei krypčiai[1]

Energetika ir tvari aplinka

  Sveikatos technologijos ir biotechnologijos

Agroinovacijos ir maisto technologijos

Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos

  Išmanusis, netaršus, susietas transportas

Informacinės ir ryšių technologijos

  Įtrauki ir kūrybinga visuomenė

Netaikoma

 

Nurodyti prioritetą ir prioriteto įgyvendinimo tematiką (jei taikoma):

 

 

3.

Nurodyti ir išsamiai pagrįsti konkrečią problemą (žmogaus, kultūros ar visuomenės), su kuria perkančioji organizacija arba visuomenė susiduria ir kurią išspręs įvykdžiusi ikiprekybinį pirkimą

 

 

4.

Išsamiai pagrįsti ikiprekybinio pirkimo metu sukurto inovatyviojo objekto potencialią pridėtinę vertę Lietuvos ir Europos Sąjungos mastu (ekonominę, socialinę, kultūrinę ar kt.)

 

 

5.

Ikiprekybinio pirkimo objekto –inovatyviojo produkto (problemos sprendinio) – atsiradimo rinkoje privalumai

 

 

6.

Ikiprekybinio pirkimo rezultato numatomi naudos gavėjai

 

 

7.

Numatomas (-i) ikiprekybinių pirkimų etapas (-ai), jo (-ų) trukmė

 

 

8.

Maksimalus dalyvių skaičius kiekviename etape

 

 

9.

Bendras ikiprekybinio pirkimo biudžetas

 

 

10.

Ikiprekybinio pirkimo biudžeto paskirstymas tarp jo etapų

 

 

11.

Maksimali kaina vienam dalyviui kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape

 

 

12.

Numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai

 

 

______________

 

Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje

tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

RINKOS ANALIZĖ DĖL IKIPREKYBINIO PIRKIMO VYKDYMO

 

Bendroji dalis

 

Pateikiama rinkos analizės imtis bei kita perkančiosios organizacijos požiūriu rinkos analizei svarbi informacija.

 

Konkurencinė aplinka

 

 

Šiuo metu rinkos siūlomas produktas – artimiausias problemos sprendimo variantas – arba daliniai to produkto elementai

Nurodyti, kodėl tai netenkina perkančiosios ir (arba) visuomenės poreikių (produkto ar dalinių jo elementų trūkumai)

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

 

 

 

Ikiprekybinio pirkimo metu prašomo sukurti produkto privalumai

 

Nurodyti kuo ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas skirsis rinkoje esančių produktų ar  dalinių to produkto elementų ir kaip prisidės prie Pirkimo objekto aprašymo 3 punkte nurodytos problemos sprendimo.

 

Ikiprekybinio pirkimo biudžetas

 

 

Apklaustas potencialus tiekėjas

Preliminari pasiūlyta kaina (visam ikiprekybiam pirkimui ir kiekvienam etapui atskirai)

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

Papildoma informacija

 

Perkančioji organizacija gali pateikti kitą jos požiūriu svarbią informaciją.

 

____________

 

Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje

tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

[Perkančiosios organizacijos pavadinimas]

 

IKIPREKYBINIO PIRKIMO [JO PAVADINIMAS] FUNKCINĖ SPECIFIKACIJA

 

I. IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ TIKSLAS

 

Trumpas problemos, kurią šiuo ikiprekybiniu pirkimu siekiama išspręsti, aprašymas. Nurodomas perkančiosios organizacijos siekiamas Mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros (MTEP) paslaugų tikslas (laukiamas rezultatas).

 

 

II. FUNKCINIAI REIKALAVIMAI IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ METU SIEKIAMAM SUKURTI INOVATYVIAJAM PRODUKTUI

 

Nurodomi norimo sukurti inovatyviojo produkto funkciniai reikalavimai, taip pat kiti inovatyviajam produktui keliami reikalavimai (pavyzdžiui, kokybės, techninių pranašumų, estetinių, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo reikalavimai, kurie geriausiai tinka norint išspręsti perkančiosios organizacijos problemą, reikšmingą efektyvaus jos viešuosius interesus tenkinančių funkcijų vykdymo požiūriu, siekiant pasiekti šios organizacijos strateginius tikslus).

Nurodomas planuojamas MTEP paslaugų rezultatų panaudojimas.

 

III. REIKALAVIMAI MTEP PASLAUGAI

 

Nurodomi reikalavimai MTEP paslaugai pagal ikiprekybinio pirkimo etapus, specifiniai reikalavimai kiekvienam MTEP etapui (jei taikoma) bei rezultatai, kuriuos dalyviai turėtų pasiekti kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape.

I etapas – inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimas ir patvirtinimas, gali apimti 2-3 MTEP etapus pagal Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapai).

I etape, vykdant taikomuosius mokslinius tyrimus, turi būti suformuluota naujo produkto sukūrimo idėja arba atliktas technologinio sprendimo detalizavimas jo įgyvendinamumo požiūriu, o vykdant eksperimentinės plėtros veiklą, produkto sukūrimo idėjos įgyvendinamumas detaliai išanalizuojamas ir patikrinamas eksperimentiškai. Laboratorinėmis sąlygomis pradedamas atskirų produkto elementų maketų laboratorinis patikrinamas.

II etapas – inovatyviojo produkto prototipo sukūrimas, gali apimti 4-7 MTEP etapus. Šio etapo metu laboratorinėmis sąlygomis sukuriamas ir patikrinamas produkto maketas. Po to maketas tikrinamas sąlygomis, artimomis realioms ir sukuriamas produkto prototipas, kurio funkcionavimas patikrinamas sąlygomis, artimomis realioms.

III etapas – inovatyviojo produkto bandomosios partijos sukūrimas, gali apimti 8-9 MTEP etapus. Šio etapo metu produkto prototipas galutinai parengiamas rinkai – prototipas patikrinamas realiomis sąlygomis, vykdoma produkto įvertinimo rinkoje veikla, esant poreikiui, gaminama bandomoji nekomercinės apimties naujo produkto partija.

 

IV. KITA INFORMACIJA

 

Gali būti pateikiama informacija, nuorodos į dokumentus, standartus, kuriuos turės atitikti sukurtas inovatyvusis produktas, taip pat kita dalyviui svarbi informacija ar dokumentai.

______________

 

Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje

tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Ekspertinės išvados forma)

 

EKSPERTINĖ IŠVADA DĖL IKIPREKYBINIO PIRKIMO

 

Ikiprekybinio pirkimo pavadinimas

 

Perkančiosios organizacijos pavadinimas

 

 

Nr.

Kriterijus

Atitinka

Neatitinka

Pastabos

 

1.

 

Ikiprekybinio pirkimo objektas atitinka nurodytai Sumanios specializacijos prioritetinei krypčiai[2], prioritetui ir prioriteto teminiam specifiškumui (jei taikoma)

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

Rinkos analizė yra atlikta

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Rinkos analizėje yra pagrįsta, kodėl Lietuvos ir užsienio rinkoje esantys produktai netenkina perkančiosios organizacijos ir (arba) visuomenės poreikių

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

Rinkos analizėje yra pagrįsta, kuo ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas skirsis nuo esančių rinkoje

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

Rinkos analizėje yra pagrįsta, kaip ikiprekybinis pirkimas prisidės prie pirkimo objekto aprašymo 3 punkte nurodytos problemos sprendimo

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

Ikiprekybiniu pirkimu perkančioji organizacija spręs konkrečią, egzistuojančią problemą (žmogaus, kultūros ar visuomenės)

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

Ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis objektas turės potencialią pridėtinę vertę Lietuvos ir Europos Sąjungos mastu (ekonominę, socialinę, kultūrinę ar kt.)

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

Ikiprekybinio pirkimo rezultato numatomi naudos gavėjai yra identifikuoti

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

Numatomas (-i) ikiprekybinių pirkimų etapas (-ai), jo (-ų) trukmė yra pagrįsta

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

Maksimalus dalyvių skaičius kiekviename etape yra pakankamas

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

Ikiprekybinio pirkimo biudžetas yra pagrįstas

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

Maksimali kaina vienam dalyviui kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape yra pagrįsta

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

Numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai yra pagrįsti

 

 

 

 

 

 

 

IŠVADA:

Planuojamas pirkimas atitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimus

 

Planuojamas pirkimas neatitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimų

(nurodyti priežastis)

 

Rekomendacijos perkančiajai organizacijai dėl reikalavimų inovatyviajam produktui ir MTEP veiklų vykdytojų kompetencijos formulavimo

 

 

Ekspertas

 

......................................                                                         ..................................................

                   (data, parašas)                                                                            (vardas, pavardė



[1] Pagal Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“.

[2] Pagal Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“.