LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.3.1-ESFA-V-401 „BEDARBIŲ INTEGRACIJA Į DARBO RINKĄ“

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 3 PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 5 d. Nr. A1-281

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 ir 66 punktais:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.1-ESFA-V-401 „Bedarbių integracija į darbo rinką“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 3 (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                       Linas Kukuraitis

 

 

 

 

SUDERINTA

Europos socialinio fondo agentūros

2017-03-03 raštu Nr. SB-2017-00185

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2017-03-20 raštu Nr. ((24.39-01)-5K-1705271)-6K-1702164

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2017 m. birželio 5 d. įsakymu

Nr.  A1-281 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.3.1-ESFA-V-401 „BEDARBIŲ INTEGRACIJA Į DARBO RINKĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 3

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.1-ESFA-V-401 „Bedarbių integracija į darbo rinką“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – Veiksmų programa), 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.1-ESFA-V-401 „Bedarbių integracija į darbo rinką“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymu (toliau – Užimtumo rėmimo įstatymas);

2.2. Užimtumo didinimo 2014−2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014−2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ (toliau – Užimtumo didinimo planas);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos priedas);

2.4. Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. A1-499 „Dėl Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – ADRPP aprašas);

2.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.6. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.7. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.8. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34 ir paskelbtomis ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

5. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

6. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki:

 

Iš viso lėšų (Eur):

Iš jų:

Iš jų veiklos lėšų rezervas:

Europos socialinio fondo lėšų (Eur)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (Eur)

Europos socialinio fondo lėšų (Eur)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (Eur)

71 612 242,18 (septyniasdešimt vieno milijono šešių šimtų dvylikos tūkstančių dviejų šimtų keturiasdešimt dviejų eurų 18 centų)

55 410 927,32

(penkiasdešimt penkių milijonų keturių šimtų dešimties tūkstančių devynių šimtų dvidešimt septynių eurų 32 centų)

16 201 314,86

(šešiolikos milijonų dviejų šimtų vieno tūkstančio trijų šimtų keturiolikos eurų 86 centų)

5 997 956,00

(penkių milijonų devynių šimtų devyniasdešimt septynių tūkstančių devynių šimtų penkiasdešimt šešių eurų)

2 443 356,00

(dviejų milijonų keturių šimtų keturiasdešimt trijų tūkstančių trijų šimtų penkiasdešimt šešių eurų)

 

Veiklos lėšų rezervas galės būti skirtas projektams papildomai finansuoti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Veiksmų programos priedo pakeitimą, kuriuo veiklos lėšų rezervas bus skirtas Veiksmų programos 7 prioritetui „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinti.

8. Ministerija, priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo, turi teisę Aprašo 7 punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos. Valstybės projektų sąraše nustatyta projekto finansavimo suma prireikus gali būti padidinta, jeigu įgyvendinant pagal kitas Veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemones finansuojamus projektus bus sutaupyta ES struktūrinių fondų lėšų. 

9. Priemonės tikslas – padidinti bedarbių, registruotų teritorinėse darbo biržose, užimtumą, investuojant į tas aktyvios darbo rinkos politikos priemones, kuriomis siekiama suteikti ar tobulinti bedarbių profesinę kvalifikaciją ir kompetencijas, ugdyti praktinius darbo įgūdžius, skatinti teritorinį judumą, taip pat didinti bedarbių motyvaciją įsidarbinti ar mokytis.

10. Pagal Aprašą finansuojamos šios veiklos:

10.1. bedarbių, registruotų teritorinėse darbo biržose, profesinis mokymas;

10.2. įdarbinimas subsidijuojant;

10.3. darbo įgūdžių įgijimo rėmimas;

10.4. bedarbių teritorinio judumo rėmimas.

11. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašus numatoma sudaryti 2017 m. II–IV ketvirčiais.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR Partneriams

 

12. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža). Galimi projekto partneriai – teritorinės darbo biržos. Reikalavimas sudaryti sutartis su partneriais (Projektų taisyklių 163 punktas) Lietuvos darbo biržai netaikomas.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

13. Projektai turi atitikti Projektų taisyklių III skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

14. Projektai turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2015 m. kovo 26 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-2.1 (4):

14.1. projektai atitinka Užimtumo didinimo plano 3.3.2 papunkčio priemonę;

14.2. projektai atitinka Užimtumo rėmimo įstatymo nuostatas.

15. Specialieji projektų atrankos kriterijai taikomi taip pat ir projektų įgyvendinimo metu.

16. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 48 mėnesiai nuo projekto sutarties įsigaliojimo dienos.

17. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

18. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

19. Tinkama projekto tikslinė grupė yra bedarbiai, registruoti teritorinėse darbo biržose. Prioritetas teikiamas sunkiai į darbo rinką integruojamiems asmenims: ilgalaikiams, nekvalifikuotiems bedarbiams, vyresniems negu 55 metų bedarbiams, darbingo amžiaus neįgaliesiems.

20. Projektas turi siekti bent vieno iš toliau išvardytų stebėsenos rodiklių, nurodytų Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, ir pasiekti toliau nurodytas jų siektinas reikšmes:

20.1. „bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavę ESF veiklose“ (rodiklio kodas P.B.001) – 23 520 (veiklos peržiūros rodiklis);

20.2. „bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavę ESF veiklose, iš kurių: ilgalaikiai bedarbiai“ (rodiklio kodas P.B.002) – 16 800;

20.3. „vyresni negu 54 metų asmenys, kurie yra bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, arba neaktyvūs nesimokantys asmenys, dalyvavę ESF veiklose“ (rodiklio kodas P.B.008) – 14 000 (veiklos peržiūros rodiklis);

20.4. „dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“ (rodiklis skaičiuojamas nuo bedarbių, įskaitant ilgalaikius bedarbius) (rodiklio kodas R.B.027) – 35 proc.;

20.5. „dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose įgijo kvalifikaciją“ (rodiklis skaičiuojamas nuo bedarbių, įskaitant ilgalaikius bedarbius) (rodiklio kodas R.B.026) – 42 proc.;

20.6. „dalyvių, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“ (rodiklis skaičiuojamas nuo vyresnių negu 54 metų asmenų, kurie yra bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, arba neaktyvūs, nesimokantys asmenys, dalyvavę ESF veiklose) (rodiklio kodas R.B.034) – 35 proc.;

20.7. „dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose įgijo kvalifikaciją“ (rodiklis skaičiuojamas nuo vyresnių nei 54 metų asmenų, kurie yra bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, arba neaktyvūs, nesimokantys asmenys, dalyvavę ESF veiklose) (rodiklio kodas R.B.033) – 42 proc.

21. Siektinos projekto stebėsenos rodiklių reikšmės nurodomos projekto sutartyje. Jei Priemonės projektų įgyvendinimo trukmė ilgesnė nei iki 2018 m. gruodžio 31 d., projektų vykdytojas, įgyvendindamas projektus, iki 2018 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti minimalias tarpines stebėsenos rodiklių reikšmes, kurios yra suderinamos su pareiškėju ir nurodomos projektų sutartyse.

22. Projekto parengtumo reikalavimai nėra taikomi.

23. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti.

24. Projektas turi prisidėti prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinti nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimą, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiems specialiųjų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.):

24.1. projekto veiklos turi būti organizuojamos patalpose, prieinamose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

24.2. projekto medžiaga prireikus turi būti pritaikyta regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

24.3. vykdant projekto veiklas prireikus turi būti užtikrintas vertimas į gestų kalbą.

25. Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą.

26. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji yra apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad iš projekto finansavimo lėšų gauta nauda nebūtų skiriama projekto partnerio (-ių) ūkinei veiklai vykdyti.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

27. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

28. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.

29. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

1. profesinio mokymo išlaidos, jei jos atitinka ADRPP apraše nustatytas sąlygas ir Aprašo 31.2 papunktyje nurodytą bedarbių profesinio mokymo išlaidų fiksuotąjį įkainį;

2. įdarbinimo subsidijuojant išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo rėmimo įstatymo 24–25 straipsniuose ir ADRPP apraše nustatytas sąlygas bei Aprašo 31.3 papunktyje nurodytą subsidijos darbo užmokesčiui fiksuotąjį įkainį;

3. darbo įgūdžių įgijimo rėmimo išlaidos, jei atitinka Užimtumo rėmimo įstatymo 24 ir 26 straipsniuose ir ADRPP apraše nustatytas sąlygas bei Aprašo 31.3 papunktyje nurodytą subsidijos darbo užmokesčiui fiksuotąjį įkainį;

4. projekto dalyvių, dalyvaujančių bedarbių teritorinio judumo rėmimo priemonėje, kelionės į darbo vietą ir atgal išlaidos ne ilgiau kaip 3 mėnesius nuo įsidarbinimo dienos. Kelionės išlaidos kompensuojamos, vadovaujantis Užimtumo rėmimo įstatymo 33 straipsnyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka pagal Aprašo 31.1 papunktyje nurodytą transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

– privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčiuose, išlaidos;

– kitų informavimo apie projektą priemonių išlaidos: straipsnių, informacinių plakatų, lankstinukų, reprezentacinių priemonių ir kt. išlaidos.

Viešinimo išlaidos viename projekte neturi sudaryti daugiau kaip 4 400 Eur (keturių tūkstančių keturių šimtų eurų)

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms apskaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (Projektų taisyklių 10 priedas)

Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, skelbiama adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.

30. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

31. Įgyvendinant projektų veiklas, projekto dalyvių kelionių išlaidos, bedarbių profesinio mokymo išlaidos, subsidijų darbo užmokesčiui išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius:

31.1. patirtos kelionių išlaidos apmokamos taikant transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį. Įkainis nustatytas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. A1-352 „Dėl 1 kilometro tarifinio įkainio patvirtinimo“. Transporto išlaidų fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Projekto vykdytojas pasikeitusį fiksuotojo įkainio dydį turi taikyti nuo atitinkamo teisės akto pakeitimo įsigaliojimo dienos.

31.2. bedarbių profesinio mokymo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurie apskaičiuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. spalio 3 d. Bedarbių profesinio mokymo išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu. Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatyti fiksuotieji įkainiai, atnaujinti fiksuotieji įkainiai taip pat taikomi projektams, dėl kurių projektų sutartys jau sudarytos;

31.3. subsidijos darbo užmokesčiui išlaidos apmokamos, taikant fiksuotuosius įkainius, kurie apskaičiuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. lapkričio 28 d. atliktu Subsidijos darbo užmokesčiui fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu. Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“.

32. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 29 ir 31 punktuose nurodytus fiksuotuosius įkainius ir fiksuotąsias normas, turi atitikti šias nuostatas:

32.1. pagal fiksuotuosius įkainius ar fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktajame skirsnyje nurodytus reikalavimus;

32.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių, fiksuotųjų normų dydžius nei jam taikytini Apraše nustatyti dydžiai;

32.3. projektų išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, fiksuotąją normą, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius, fiksuotąją normą ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas projekto kiekybinis rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti įrodant pagal fiksuotuosius įkainius arba fiksuotąją normą apmokamų rezultatų pasiekimą, nurodomi projekto sutartyje.

33. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

34. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms įgyvendinant projektą, taikomi reikalavimai, nustatyti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt šeštajame skirsnyje.

35. Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigotų pasiekti stebėsenos rodiklių reikšmių, taikomos Projekto taisyklių IV skyriaus dvidešimt antrojo skirsnio nuostatos.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

36. Lietuvos darbo birža per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai raštu pateikti projektinius pasiūlymus, užpildytus pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. sausio 2 d. potvarkiu A3-1 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

37. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priims sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjas, kurio projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką.

38. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.

39. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 43 punkte nurodytais priedais iki valstybės projektų sąraše nurodyto termino teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus) Projektų taisyklių III skyriaus dvyliktajame skirsnyje nustatyta tvarka.

40. Jeigu vadovaujantis Aprašo 39 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:

40.1. įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;

40.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu.

41. Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS vartotoju.

42. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjas negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu ir apie tai informuoja pareiškėją raštu.

43. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 43.2 papunktyje nurodyta paraiškos priedo forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „Paraiškų priedų formos“ ir „Paraiškos finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą formos priedai“):

43.1. Partnerio deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriu (-iais) (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

43.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą.

44. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

45. Pareiškėjas informuojamas ir konsultuojamas Projektų taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos pareiškėjui siunčiamame pasiūlyme teikti paraišką pagal valstybės projektų sąrašą.

46. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo priede nustatytus reikalavimus.

47. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

48. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo valstybės projekto paraiškos gavimo dienos.

49. Dėl objektyvių priežasčių negalint paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškos vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per DMS arba raštu, kol nėra įdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės.

50. Paraiška gali būti atmetama Projektų taisyklių 118, 121, 122, 133, 136 ir 138 punktuose nurodytais pagrindais, Projektų taisyklių 123–124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jeigu nėra įdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos nurodant sprendimo priežastis.

51. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493–494 punktuose nustatyta tvarka.

52. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškos vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.

53. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu (jei atitinkamos DMS funkcinės galimybės nėra įdiegtos) pateikia šį sprendimą pareiškėjui.

54. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos trišalės projektų sutartys tarp Ministerijos, įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo.

55. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis, jei šis prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 7 dienas nuo prašymo gavimo dienos.

56. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas atsižvelgiant į projekto vykdytojo pasirinktą dokumento formą:

56.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

56.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

57. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

58. Prižiūrėti, kaip projektai įgyvendinami, sudaromas Projektų priežiūros komitetas, kuris stebi projekto įgyvendinimo pažangą ir teikia rekomendacijas projekto vykdytojui dėl projekto įgyvendinimo. Projektų priežiūros komitetas sudaromas iš Ministerijos, įgyvendinančiosios institucijos ir projekto vykdytojo atstovų, taip pat Projektų priežiūros komiteto sudėtyje gali būti kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovų. Projektų priežiūros komiteto sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras. Projektų priežiūros komiteto veiklos principai nustatomi Projektų priežiūros komiteto darbo reglamente.

59. Informacija apie kiekvieną Europos socialinio fondo projekto dalyvį renkama pirmą jo dalyvavimo tiesioginėse projekto veiklose dieną vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Europos socialinio fondo projekto dalyviui pateikiama užpildyti Projekto dalyvio apklausos anketos forma, kurioje prašoma nurodyti bendrą informaciją apie Europos socialinio fondo projekto dalyvį, nurodytą Projektų taisyklių 270 punkte, papildomai į Projekto dalyvio apklausos anketos formą įtraukiant laukus, kuriuose dalyvių prašoma nurodyti gyvenamąją vietą ir darbovietę. Projekto dalyvio apklausos anketos forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Projektų valdymas“ ir „Kitos formos“.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

60. Aprašas keičiamas vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje nustatytais reikalavimais.

61. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais taikomi ir įgyvendinamiems projektams.

 

________________________