LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos SEKTORIAUS projektams įgyvendinti lietuvoS RESPUBLIKOJE ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. spalio 29 d. Nr. 1-250 

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 15 d. nutarimo Nr. 1102 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje“ 1.2 ir 2.2.1 papunkčiais bei 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1316/2013, kuriuo sukuriama Europos infrastruktūros tinklų priemonė ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 913/2010 bei panaikinami reglamentai (EB) Nr. 680/2007 ir (EB) Nr. 67/2010 (OL 2013 L 348, p. 129), 22 straipsnio nuostatomis,

t v i r t i n u Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras,

pavaduojantis energetikos ministrą                                                                    Evaldas Gustas


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2015 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 1-250 

 

Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos Sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklės

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP) lėšomis finansuojamų projektų planavimo, projektų vykdymo ir priežiūros tvarką, funkcijų, teisių ir atsakomybės pasiskirstymą tarp institucijų, atsakingų už EITP finansinės paramos bendro intereso projektams panaudojimo kontrolę, ir paramos gavėjų.

2. Finansinės paramos finansuojamos sritys ir projektų tinkamumas ją gauti, atsakingos institucijos yra nustatyti 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1316/2013, kuriuo sukuriama Europos infrastruktūros tinklų priemonė ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 913/2010 bei panaikinami reglamentai (EB) Nr. 680/2007 ir (EB) Nr. 67/2010 (OL 2013 L 348, p. 129) (toliau – Reglamentas Nr. 1316/2013), 2013 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 347/2013 dėl transeuropinės energetikos infrastruktūros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 1364/2006/EB ir kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 713/2009, (EB) Nr. 714/2009 ir (EB) Nr. 715/2009 (OL 2013 L 115, p. 39) (toliau – Reglamentas Nr. 347/2013), 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių ir kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB, Euratomas) Nr. 1605/2002 (OL 2012 L 298, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 966/2012) bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 15 d. nutarimo Nr. 1102 „Dėl Europos infrastruktūros tinklų priemonės įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje“ (toliau – Nutarimas) nuostatose.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Administruojančioji institucija – Nutarimo 1.5 papunkčiu paskirta institucija, vykdanti energetikos sektoriaus bendro intereso projektų įgyvendinimo ir tinkamo bei efektyvaus finansinės paramos panaudojimo kontrolę;

3.2Ataskaita finansinės paramos sutartyje numatyta paramos gavėjo parengta projekto veiklos įgyvendinimo ataskaita vykdomajai įstaigai;

3.3. Ataskaitinis laikotarpis – laikotarpis, skirtas konkrečios veiklos įgyvendinimui ir apibrėžtas finansinės paramos sutartyje;

3.4. Avansinis mokėjimas – vykdomosios įstaigos iš anksto išmokama finansinės paramos suma paramos gavėjui pagal finansinės paramos sutartyje nustatytas sąlygas;

3.5. Bendro intereso projektas – projektas, reikalingas Reglamento Nr. 347/2013 I priede apibrėžtiems energetikos infrastruktūros prioritetiniams koridoriams ir sritims sukurti ir įtrauktas į Reglamento Nr. 347/2013 3 straipsnyje nurodytą Europos Sąjungos bendro intereso projektų sąrašą;

3.6. Finansinė parama – Reglamento Nr. 1316/2013 6 straipsnio 1 dalyje nurodyta EITP finansinė parama, skiriama paramos gavėjui pasirašiusiam finansinės paramos sutartį;

3.7. Finansinės paramos sutartis – paramos gavėjo ir vykdomosios įstaigos pasirašytas susitarimas dėl finansinės paramos skyrimo sąlygų bendro intereso projekto įgyvendinimui;

3.8. Galutinio mokėjimo prašymas – pagal finansinės paramos sutartyje nustatytus reikalavimus parengtas dokumentas dėl finansinės paramos išmokėjimo įgyvendinus projektą;

3.9. Koordinuojančioji institucija – Nutarimo 1.2 papunkčiu paskirta institucija, koordinuojanti EITP energetikos sektoriaus projektus, atsakinga už energetikos sektoriaus plėtros ir strateginių tikslų įgyvendinimo koordinavimą ir užtikrinanti tinkamą Lietuvos Respublikos energetikos sektoriaus projektams įgyvendinti skirtos finansinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos veikimą;

3.10Mokėjimo paraiška koordinuojančiosios institucijos parengtas ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija) pateiktas prašymas, kuriuo prašoma pervesti finansinę paramą į mokėjimo paraiškoje nurodyto paramos gavėjo banko sąskaitą;

3.11. Lydimieji dokumentai – su tarpinio ar galutinio mokėjimo prašymu teikiami išlaidų tinkamumą pagrindžiantys dokumentai (mokėjimų nurodymai, sąskaitos faktūros, kiti dokumentai) ir projekto įgyvendinimą patvirtinantys dokumentai (leidimai, sutartys, ataskaitos, aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, kiti dokumentai);

3.12. Įgyvendinančioji įstaiga – paramos gavėjo atitinkamiems projekto veiksmams įgyvendinti paskirta valstybinė arba privačioji įmonė ar įstaiga;

3.13. Projekto paraiška – pagal Europos Komisijos ir vykdomosios įstaigos nustatytus reikalavimus ir formą parengtas dokumentas, teikiamas vykdomajai įstaigai kvietime nurodytomis sąlygomis siekiant gauti finansinę paramą;

3.14Paraiškos teikėjas – valstybės institucija, įmonė ar kelios įmonės, veikiančios kartu, ar tarptautinė organizacija, teikianti projekto paraišką finansinei paramai gauti;

3.15. Paramos gavėjas – valstybės institucija, įmonė ar kelios įmonės, veikiančios kartu, ar tarptautinė organizacija, su kuria buvo pasirašyta finansinės paramos sutartis;

3.16. Pažeidimas – finansinės paramos sutarties įsipareigojimų pažeidimas, Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų nesilaikymas veikimu ar neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti valstybės ir (arba) Europos Sąjungos biudžeto nuostolių;

3.17. Pažeidimo tyrimas – administruojančiosios institucijos atliekamas dokumentų ir duomenų, susijusių su projekto įgyvendinimu, patikrinimas, patikra vietoje, paaiškinimų apie įtariamo pažeidimo aplinkybes prašymas ir (ar) kiti veiksmai, kuriais siekiama išsiaiškinti įtariamo pažeidimo priežastis ir aplinkybes;

3.18. Priežiūros komitetas – koordinuojančiosios institucijos sudaromas komitetas projektų įgyvendinimo finansinei kontrolei ir eigos stebėsenai vykdyti, teikti rekomendacijas dėl iškilusių problemų sprendimo;

3.19. Projektas bendro intereso projektas, kurio įgyvendinimui finansinės paramos sutartimi patvirtinta veiklos programa;

3.20. Projekto patikra vietoje – su projekto vykdymu susijusios dokumentacijos ir (arba) atliekamų (atliktų) darbų tikrinimas siekiant įsitikinti, kad projektas vykdomas (-ytas) pagal finansinės paramos sutarties nuostatas, bei patirtas projekto išlaidas pripažinti tinkamomis apmokėti;

3.21. Tarpinio mokėjimo prašymas – pagal finansinės paramos sutartyje nustatytus reikalavimus parengtas dokumentas dėl finansinės paramos išmokėjimo už ataskaitinį (-ius) laikotarpį (-ius);

3.22. Tinkamos finansuoti sąnaudos – paramos gavėjo patirtos sąnaudos vykdant finansinės paramos sutartyje nurodytas veiklas bei atitinkančios finansinės paramos sutarties sąlygas ir Reglamento Nr. 966/2012 126 straipsnyje nustatytus kriterijus;

3.23. Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektų valdymo ir kontrolės sistema Lietuvos Respublikoje (toliau – Valdymo ir kontrolės sistema) – koordinuojančiosios institucijos ir administruojančiosios institucijos taikomų priemonių, metodų, atliekamų funkcijų sistema, užtikrinanti patikimą projektų valdymą, veiksmingą ir tinkamą finansinės paramos panaudojimą, kaip tai nustatyta finansinės paramos sutartyje, Taisyklėse, Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektų valdymo ir kontrolės sistemos Lietuvos Respublikoje tvarkos apraše bei Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos projektų valdymo ir kontrolės Lietuvos Respublikoje darbo apraše;

3.24. Vykdomoji įstaiga – Europos Komisijos įsteigta Inovacijų ir tinklų programų vykdomoji įstaiga, įgaliota užtikrinti techninį ir finansinį EITP programos įgyvendinimą bei administravimą.

4. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Taisyklių 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir finansinės paramos sutartyje.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

KOORDINUOJANČIOJI INSTITUCIJA

 

5. Koordinuojančioji institucija:

5.1. vykdo energetikos sektoriaus plėtros ir strateginių tikslų įgyvendinimo koordinavimą, užtikrina tinkamą valdymo ir kontrolės sistemos veikimą;

5.2. rengia ir tvirtina Taisykles, pagal poreikį jas atnaujina pagal nacionalinių ir Europos Sąjungos teisės aktų pakeitimus, administruojančiosios institucijos, paramos gavėjo ir kitų suinteresuotų subjektų pateiktas pastabas ir pasiūlymus;

5.3. rengia ir tvirtina Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektų valdymo ir kontrolės sistemos Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašą ir pagal poreikį jį atnaujina;

5.4. rengia ir tvirtina Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos projektų valdymo ir kontrolės Lietuvos Respublikoje darbo aprašą ir pagal poreikį jį atnaujina;

5.5. kas ketvirtį teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei informaciją apie projektų įgyvendinimą;

5.6. iš paramos gavėjo gavusi planuojamų finansinės paramos mokėjimų patvirtinimo dokumentus, per 3 darbo dienas elektroniniu paštu juos teikia Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui;

5.7. savo interneto tinklalapyje skelbia pranešimą apie vykdomosios įstaigos tinklalapyje skelbiamą kvietimą teikti projektų paraiškas finansinei paramai gauti;

5.8.  tvirtina projektų paraiškas finansinei paramai gauti, ataskaitas, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus;

5.9. priima sprendimą pritarti ar nepritarti paramos gavėjo vykdomajai įstaigai teikiamiems prašymams dėl finansinės paramos sutartyje numatytų projekto veiklų ir (arba) biudžeto pakeitimų, kurie yra išnagrinėti administruojančiosios institucijos;

5.10. įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi informacijos apie įtariamus pažeidimus, nedelsdama informuoja administruojančiąją instituciją;

5.11. sudaro priežiūros komitetą iš koordinuojančiosios institucijos, administruojančiosios institucijos ir paramos gavėjų atstovų projektų įgyvendinimo finansinei kontrolei ir eigos stebėsenai vykdyti, iškilusioms finansinės paramos sutarties vykdymo problemoms nagrinėti ir teikti rekomendacijas dėl jų sprendimo bei techniškai jį aptarnauja;

5.12. teikia administruojančiajai institucijai ir paramos gavėjui iš Europos Komisijos bei vykdomosios įstaigos gautą informaciją, reikalingą projekto įgyvendinimui;

5.13. pagal poreikį dalyvauja atliekant projekto patikrą vietoje;

5.14. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių korupcijos ir sukčiavimo prevenciją, viešųjų ir privačių interesų derinimą, nuostatomis, koordinuojančiosios institucijos darbo reglamentu ir kitais institucijos teisės aktais, pagal kompetenciją atlieka korupcijos ir sukčiavimo prevencinių priemonių taikymą;

5.15. apie įtariamą nusikalstamą veiką, susijusią su finansinės paramos gavimu ir panaudojimu, praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ADMINISTRUOJANČIOJI INSTITUCIJA

 

6. Administruojančioji institucija:

6.1. vykdo energetikos sektoriaus projektų, kuriems skirta finansinė parama, įgyvendinimo bei finansinės paramos panaudojimo kontrolę, vadovaudamasi Taisyklių, finansinės paramos sutarties ir kitų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatomis;

6.2. tikrina paraiškų teikėjų pateiktas projektų paraiškas ir teikia jas koordinuojančiajai institucijai tvirtinti;

6.3. tikrina paramos gavėjų parengtas ataskaitas, tarpinio mokėjimo prašymus su tarpinėmis projekto įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis bei lydimaisiais dokumentais, bei galutinio mokėjimo prašymus su galutinėmis projekto įgyvendinimo ir finansinėmis ataskaitomis, lydimaisiais dokumentais bei nepriklausomo audito išvada ir teikia juos koordinuojančiajai institucijai tvirtinti;

6.4. kontroliuoja, kad paramos gavėjų parengtos ataskaitos būtų pateikiamos koordinuojančiajai institucijai ir vykdomajai įstaigai laiku;

6.5. nagrinėja bei vertina paramos gavėjų pateiktus prašymus dėl finansinės paramos sutartyje numatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų ir teikia išvadas koordinuojančiajai institucijai;

6.6. atlieka projektų vykdymo kontrolę jų įgyvendinimo laikotarpiu; iš paramos gavėjo gavusi galutinio mokėjimo prašymą su galutine projekto įgyvendinimo ir finansine ataskaita su nepriklausomo audito išvada, atlieka projekto patikrą vietoje;

6.7. informuoja koordinuojančiąją instituciją apie planuojamą atlikti patikrą vietoje, patikros vietoje rezultatus;

6.8. pagal kompetenciją tiria ir nustato finansinės paramos panaudojimo įtariamus pažeidimus Taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka ir pagal kompetenciją imasi Taisyklių 33 punkte nurodytų pažeidimo šalinimo priemonių;

6.9. prižiūri, kad paramos gavėjas vykdytų privalomąsias viešinimo priemones, nustatytas finansinės paramos sutartyje;

6.10. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir (arba) atnaujinant Taisykles;

6.11. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir (arba) atnaujinant Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektų valdymo ir kontrolės sistemos Lietuvos Respublikoje tvarkos aprašą;

6.12. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir (arba) atnaujinant Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos projektų valdymo ir kontrolės Lietuvos Respublikoje darbo aprašą;

6.13. dalyvauja priežiūros komiteto veikloje ir teikia informaciją bei rekomendacijas dėl projektų įgyvendinimo finansinės kontrolės ir priežiūros;

6.14. teikia koordinuojančiajai institucijai ir paramos gavėjui informaciją, reikalingą projekto įgyvendinimui;

6.15. atsako už informacijos ir pateiktų su projektų įgyvendinimu ir finansinės paramos panaudojimu susijusių dokumentų ir duomenų koordinuojančiajai institucijai tikslumą;

6.16. esant poreikiui teikia koordinuojančiajai institucijai pasiūlymus dėl informacijos apie projektų įgyvendinimą Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.17. bendradarbiauja su koordinuojančiąja institucija nustatant ir taikant korupcijos ir sukčiavimo prevencines priemones;

6.18. apie įtariamą nusikalstamą veiką, susijusią su finansinės paramos gavimu ir panaudojimu, praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos.

TREČIASIS SKIRSNIS

PARAMOS GAVĖJAS

 

7. Paramos gavėjas:

7.1. vadovaudamasis Taisyklių, finansinės paramos sutarties ir kitų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatomis atsako už tinkamą projekto vykdymą bei finansinės paramos sutartyje numatytos (-ų) veiklos (-ų) įgyvendinimą nustatytais terminais ir sąlygomis;

7.2. raštu teikia informaciją administruojančiajai ir koordinuojančiajai institucijoms apie avansinį ir kitus finansinės paramos mokėjimus kartu su prašymu koordinuojančiajai institucijai tarpininkauti Taisyklių 39 punkte nurodytu būdu;

7.3. teikia administruojančiajai institucijai tikrinti projektų paraiškas, ataskaitas, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus, lydimuosius dokumentus;

7.4. teikia vykdomajai įstaigai administruojančiosios institucijos patikrintas ir koordinuojančiosios institucijos patvirtintas projektų paraiškas, taip pat administruojančiosios institucijos patikrintas ir koordinuojančiosios institucijos patvirtintas ataskaitas, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus finansinės paramos sutartyje numatytais terminais ir sąlygomis;

7.5. teikia vykdomajai įstaigai administruojančiosios institucijos išnagrinėtus prašymus dėl finansinės paramos sutartyje nustatytų projekto veiklų ar biudžeto pakeitimų, kuriems pritarė koordinuojančioji institucija;

7.6. teikia koordinuojančiajai institucijai planuojamų finansinės paramos mokėjimų patvirtinimo dokumentus;

7.7. nedelsdamas informuoja administruojančiąją ir koordinuojančiąją institucijas apie projekto vykdymo grafiko ir biudžeto pakitimus ir priežastis, jei projekto biudžetas viršijamas daugiau kaip 10 proc. projekto, ar atskiros projekto veiklos vertės, nustatytos finansinės paramos sutartyje, ar (ir) projekto vykdymas vėluoja daugiau kaip 30 kalendorinių dienų pagal projekto įgyvendinimo grafiką ir, esant poreikiui, teikia finansinės paramos sutarties pakeitimo projektą įvertinimui ir išvados pateikimui;

7.8. savo atsakomybe priima sprendimą dėl įgyvendinančiosios įstaigos paskyrimo. Jeigu dėl tokio paskyrimo būtina sudaryti pirkimo sutartį, laikomasi taikytinų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos ir viešojo pirkimo taisyklių bei finansinės paramos sutarties sąlygų;

7.9. organizuoja finansinės paramos sutartyje įvardytoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingus viešuosius pirkimus, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;

7.10. dalyvauja priežiūros komiteto veikloje bei inicijuoja priežiūros komiteto posėdį iškilusioms projekto vykdymo problemoms spręsti, vykdo priežiūros komiteto sprendimus;

7.11. teikia koordinuojančiajai ir administruojančiajai institucijoms informaciją apie projekto įgyvendinimą ir finansinės paramos panaudojimą, taip pat, gavęs šių institucijų (-os) prašymą(-us), teikia papildomus paaiškinimus dėl dokumentuose pateiktos informacijos, patikslinimo ar papildomus dokumentus per administruojančiosios ir (arba) koordinuojančiosios institucijos nustatytą terminą;

7.12. sudaro sąlygas administruojančiosios institucijos ir (arba) kitų pagal kompetenciją nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos institucijų įgaliotiems atstovams atlikti projekto patikrinimus ar auditus, t. y. gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje;

7.13. vykdo privalomąsias viešinimo priemones, nustatytas finansinės paramos sutartyje;

7.14. teikia koordinuojančiajai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių tobulinimo;

7.15. atsako už informacijos ir pateiktų su projektų įgyvendinimu ir skirtos finansinės paramos panaudojimu susijusių dokumentų bei duomenų tikslumą ir tinkamą pateikimą.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PRIEŽIŪROS KOMITETAS

 

8. Priežiūros komiteto sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymu.

9. Priežiūros komitetas:

9.1. teikia koordinuojančiajai institucijai pasiūlymus dėl Taisyklių atnaujinimo ar keitimo;

9.2. prižiūri, ar įgyvendinant projektą laikomasi finansinės paramos sutarties ir Taisyklių nuostatų;

9.3. vykdo projektų finansinės kontrolės ir įgyvendinimo eigos stebėseną;

9.4. nagrinėja kitas projekto įgyvendinimo metu iškilusias problemas, teikia rekomendacijas paramos gavėjui.

10. Priežiūros komitetas savo darbą organizuoja vadovaudamasis pirmojo Priežiūros komiteto posėdžio metu patvirtintu Priežiūros komiteto darbo reglamentu.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ TEIKIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PROJEKTo paraiškos rengimas ir teikimas

 

11. Paraiškos teikėjas rengia ir teikia projekto paraišką, vadovaudamasis atitinkamo kvietimo sąlygomis, skelbiamomis vykdomosios įstaigos tinklalapyje.

12. Paraiškos teikėjas parengtą projekto paraišką teikia administruojančiajai institucijai tikrinti ne vėliau kaip prieš 15 darbo dienų iki galutinio projekto paraiškos pateikimo vykdomajai įstaigai termino.

13. Projekto paraiškoje nurodoma Finansų ministerijos Valstybės iždo departamento finansinės paramos administravimui skirta sąskaita.

14. Administruojančioji institucija patikrina ir įvertina projekto paraišką per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo institucijoje dienos, nustačiusi neatitikimus arba klaidas pagal kvietimo sąlygas, teikia paraiškos teikėjui pastabas dėl projekto paraiškos tobulinimo ir nurodo patobulintos projekto paraiškos pateikimo terminą bei apie tai elektroniniu paštu informuoja koordinuojančiąją instituciją, arba informuoja paraiškos teikėją, kad pastabų ir pasiūlymų dėl projekto paraiškos tobulinimo neturi.

15. Paraiškos teikėjas teikia galutinai suderintą projekto paraišką (originalą ir dvi patvirtintas kopijas) administruojančiajai institucijai, kuri ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki galutinio projekto paraiškos pateikimo vykdomajai įstaigai termino teikia ją koordinuojančiajai institucijai tvirtinti.

16. Koordinuojančioji institucija per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo institucijoje dienos patvirtina projekto paraišką, grąžina 1 egzempliorių paraiškos teikėjui, o administruojančiajai institucijai – projekto paraiškos A dalies kopiją.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

mokėjimo prašymų ir ataskaitų rengimas ir teikimas

 

17. Paramos gavėjas:

17.1. teikia ataskaitas administruojančiajai institucijai tikrinti ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki ataskaitų pateikimo vykdomajai įstaigai termino pabaigos;

17.2. teikia tarpinio mokėjimo prašymą administruojančiajai institucijai tikrinti ne vėliau kaip likus 1 mėnesiui iki tarpinio mokėjimo prašymo pateikimo vykdomajai įstaigai termino pabaigos;

17.3. teikia galutinio mokėjimo prašymą administruojančiajai institucijai tikrinti ne vėliau kaip likus 2 mėnesiams iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo vykdomajai įstaigai termino pabaigos;

17.4. teikia tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus administruojančiajai institucijai tikrinti kartu su nepriklausomo audito ataskaita ir auditoriaus sertifikatu (jei kitaip nenumatyta finansinės paramos sutartyje), patirtų išlaidų sąrašu, išlaidas pateisinančių ir jų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintomis kopijomis;

17.5. tikslina ataskaitas, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus pagal administruojančiosios institucijos pastabas ir rekomendacijas;

17.6. teikia administruojančiajai institucijai su ja suderintus ataskaitos, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymų originalus (1 egzempliorius) ir patvirtintas kopijas (2 egzemplioriai).

18. Administruojančioji institucija:

18.1. nedelsdama supažindina koordinuojančiąją instituciją su paramos gavėjo pateiktomis ataskaitomis, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymais, pateikdama šių dokumentų kopijas elektroniniu paštu;

18.2. patikrina paramos gavėjo pateiktą ataskaitą per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo institucijoje dienos;

18.3. patikrina paramos gavėjo pateiktą tarpinio mokėjimo prašymą per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo institucijoje dienos;

18.4. patikrina paramos gavėjo pateiktą galutinio mokėjimo prašymą per 20 darbo dienų nuo dokumentų gavimo institucijoje dienos;

18.5. nustačiusi neišsamius ar netikslius duomenis ir (ar) gavusi argumentuotas pastabas ir rekomendacijas dėl ataskaitų, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymų tikslinimo iš koordinuojančiosios institucijos, teikia paramos gavėjui pastabas dėl ataskaitų, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymų tikslinimo ir nurodo tikslinimo terminą;

18.6. raštu teikia iš paramos gavėjų gautus ataskaitų, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymų originalus (1 egzempliorius) ir patvirtintas kopijas (2 egzemplioriai) koordinuojančiajai institucijai tvirtinti ne vėliau kaip 10 darbų dienų iki dokumentų pateikimo vykdomajai įstaigai termino pabaigos.

19. Koordinuojančioji institucija:

19.1. tvirtina ataskaitas, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo institucijoje dienos, arba pateikia argumentuotas pastabas ir rekomendacijas dėl šių dokumentų tikslinimo administruojančiajai institucijai;

19.2. grąžina paramos gavėjui patvirtintų dokumentų originalus, o administruojančiajai institucijai pateikia patvirtintų dokumentų kopijas.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PROJEKTO PATIKRA VIETOJE

 

20. Projekto patikrą vietoje atlieka administruojančioji institucija paramos gavėjui pateikus galutinio mokėjimo prašymą.

21. Esant poreikiui patikra vietoje gali būti atliekama ir kitu laiku, siekiant įsitikinti, kad finansinė parama panaudota tinkamai.

22. Administruojančioji institucija apie planuojamą atlikti projekto patikrą vietoje informuoja paramos gavėją ir koordinuojančiąją instituciją iki patikros vietoje pradžios likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms.

23. Paramos gavėjas nedelsdamas informuoja administruojančiąją instituciją, jei dėl objektyvių priežasčių negali sudaryti sąlygų atlikti projekto patikrą vietoje, nurodydamas argumentuotas priežastis.

24. Patikrą vietoje atlieka mažiausiai du administruojančiosios institucijos įgalioti darbuotojai.

25. Administruojančioji institucija gali tikrinti paramos gavėjo ir (ar) jo partnerio (-ių) ūkinę veiklą tik tiek, kiek ji yra susijusi su tikrinamo projekto įgyvendinimu.

26. Administruojančioji institucija, atlikusi patikrą vietoje, supažindina paramos gavėją su patikros rezultatais pateikdama jam pasirašyti Patikros vietoje protokolą, sudaromą pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos projektų valdymo ir kontrolės Lietuvos Respublikoje darbo apraše (Taisyklių 50 punktas) nustatytą formą, o koordinuojančiąją instituciją – pateikdama jai Patikros vietoje protokolo kopiją kartu su tvirtinimui teikiamais dokumentais.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PAŽEIDIMŲ NUSTATYMAS IR TYRIMAS

 

27. Pažeidimus įtarti gali kiekvienas koordinuojančiosios ir administruojančiosios institucijų darbuotojas pagal kompetenciją:

27.1tikrindamas ataskaitas, tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymus;

27.2. paramos gavėjui atsisakius pateikti prašomą informaciją, pateikus neišsamią ir (arba) netikslią informaciją apie projektą ir finansinės paramos naudojimą;

27.3. atlikdamas projektų patikras vietoje;

27.4. gavęs informaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, vykdomosios įstaigos, Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, Europos kovos su sukčiavimu tarnybos ar kitų institucijų;

27.5. pastebėjęs atitinkamą informaciją visuomenės informavimo priemonėse.

28. Pažeidimas gali būti nustatomas, jei paraiškos teikėjas ar paramos gavėjas:

28.1teikdamas projekto paraišką, mokėjimo prašymus ar kitus dokumentus pateikia neteisingą ir (arba) netikslią informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės vykdomosios institucijos ir Europos Komisijos apsisprendimui suteikti finansinę paramą, išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymui arba tinkamai projekto vykdymo kontrolei;

28.2vykdydamas projektą, pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus, nustoja vykdyti projektą, nukrypsta nuo patvirtinto projekto biudžeto ar grafiko ir apie tai neinformuoja administruojančiosios ir koordinuojančiosios institucijų;

28.3. nesudaro tinkamų sąlygų ar neleidžia atlikti projekto patikros vietoje ir (ar) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas bei visapusiškai nebendradarbiauja su administruojančiąja ir (arba) koordinuojančiąja institucija šio proceso metu;

28.4. nevykdo paramos gavėjui nustatytos pareigos tinkamai tvarkyti projekto buhalterinę apskaitą taip, kad buhalterinės apskaitos informacija būtų aiški, objektyvi, palyginama ir laiku pateikiama, pažeidžia teisės aktuose nustatytą dokumentų saugojimo tvarką, neužtikrina su projekto įgyvendinimu susijusių viešųjų pirkimų nuostatų;

28.5. kitais Reglamento Nr. 966/2012 116 straipsnyje nurodytais atvejais.

29. Koordinuojančioji institucija, įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi informacijos apie įtariamus pažeidimus, nedelsdama raštu informuoja administruojančiąją instituciją.

30. Administruojančioji institucija, įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi apie jį informacijos, atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą; administruojančioji institucija apie pradėtą įtariamo pažeidimo tyrimą raštu informuoja vykdomąją įstaigą ir koordinuojančiąją instituciją bei paramos gavėją. Paramos gavėjas gali būti neinformuojamas apie pradėtą įtariamo pažeidimo tyrimą tuo atveju, jei administruojančioji institucija pagrįstai mano, kad paramos gavėjo informavimas galėtų turėti neigiamos įtakos įtariamo pažeidimo tyrimui.

31. Atlikdama įtariamo pažeidimo tyrimą, administruojančioji institucija gali kreiptis į kompetentingas institucijas, prašydama pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, susijusius su atliekamu įtariamo pažeidimo tyrimu.

32. Administruojančioji institucija, priimdama sprendimą dėl įtariamo pažeidimo, turi atsižvelgti į tai, ar projektas įgyvendinamas netinkamai dėl paramos gavėjo kaltės bei aplaidumo ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių buvo neįmanoma numatyti projekto paraiškos rengimo, projekto paraiškos tikrinimo metu.

33. Jei administruojančioji institucija nustato pažeidimą, administruojančioji institucija apie jį informuoja vykdomąją įstaigą ir koordinuojančiąją instituciją, taip pat apie šį sprendimą per 3 darbo dienas informuoja paramos gavėją; jei administruojančioji institucija nenustato pažeidimo, administruojančioji institucija apie tai informuoja vykdomąją įstaigą ir koordinuojančiąją instituciją bei per 3 darbo dienas informuoja paramos gavėją.

34. Vykdomoji įstaiga, gavusi administruojančiosios institucijos pranešimą apie pradėtą įtariamo pažeidimo tyrimą ar nustatytą pažeidimą, imasi finansinės paramos sutartyje nustatytų veiksmų.

35. Administruojančioji ir (ar) koordinuojančioji institucija apie įtariamą nusikalstamą veiką, susijusią su finansinės paramos gavimu ir panaudojimu, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo nusikalstamos veikos įtarimo dienos, raštu praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos ir vykdomajai įstaigai; vykdomoji įstaiga gavusi administruojančiosios ir (ar) koordinuojančiosios institucijos pranešimą apie įtariamą nusikalstamą veiką, imasi finansinės paramos sutartyje nustatytų veiksmų.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

auditas ir kontrolė

 

36. Koordinuojančiosios institucijos ir (arba) kitos pagal kompetenciją nacionalinės ir (ar) Europos Sąjungos institucijos bei administruojančiosios institucijos įgalioti atstovai gali atlikti vykdomo ir įgyvendinto projekto priežiūrą ir finansų patikrinimus, t. y. gauti informaciją ir lankytis veiklos vykdymo vietoje, atliekant patikrinimus ar auditus.

37. Administruojančioji institucija atlieka patikrinimų ar audito rekomendacijų dėl projekto įgyvendinimo priežiūrą, o koordinuojančioji institucija – rekomendacijų dėl valdymo ir kontrolės sistemos priežiūrą.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

projekto FINANSINĖS PARAMOS apskaita ir DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

38. Finansinė parama projektui, numatyta finansinės paramos sutartyje, yra pervedama į projekto paraiškoje nurodytą Finansų ministerijos Valstybės iždo departamento administruojamą finansinei paramai skirtą sąskaitą. Finansų ministerija, gavusi iš vykdomosios įstaigos projektui skirtą finansinę paramą, per 5 darbo dienas raštu informuoja koordinuojančiąją instituciją, pateikdama atspausdintą Finansų ministerijos Valstybės iždo departamento administruojamos finansinei paramai skirtos sąskaitos elektroninį išrašą.

39. Koordinuojančioji institucija teikia Finansų ministerijai mokėjimo paraišką.

40. Vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, Finansų ministerija perveda finansinę paramą koordinuojančiosios institucijos pateiktoje mokėjimo paraiškoje nurodytam paramos gavėjui.

41. Koordinuojančioji institucija, administruojančioji institucija ir paramos gavėjas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka saugo visus jų funkcijoms atlikti reikiamus dokumentus, susijusius su projektų įgyvendinimu, ir užtikrina, kad dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims.

42. Įgyvendinus projektą ir vykdomajai įstaigai atlikus galutinį mokėjimą, su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi 5 metus.

43. Paramos gavėjas privalo užtikrinti finansinės paramos dokumentų archyvavimą ir saugojimą taip, kad vykdomosios įstaigos tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų ir tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentai būtų aiškiai identifikuoti tarp kitų apskaitos dokumentų ir, esant poreikiui, operatyviai atrinkti. Jeigu paramos gavėjas įgyvendina kelis projektus, jis taip pat privalo užtikrinti, kad atskirų projektų dokumentai būtų aiškiai identifikuojami.

 

V SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

44. Administruojančiosios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su projekto administravimu, paramos gavėjas gali apskųsti koordinuojančiajai institucijai; koordinuojančioji institucija apie tai informuoja administruojančiąją instituciją Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka ir terminais.

45. Koordinuojančioji institucija nagrinėja skunde pateiktus argumentus ir priima sprendimą, dėl jų pagrįstumo.

46. Jei koordinuojančioji institucija nusprendžia, kad administruojančiosios institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai informuoja paramos gavėją ir administruojančiąją instituciją Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka bei terminais.

47. Jei koordinuojančioji institucija nusprendžia, kad skundas yra pagrįstas, koordinuojančioji institucija apie tai informuoja administruojančiąją instituciją Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka ir terminais bei paveda administruojančiajai institucijai imtis koordinuojančiosios institucijos siūlomų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai paramos gavėją.

48. Paramos gavėjas, nesutikdamas su koordinuojančiosios institucijos sprendimais, veikimu ar neveikimu, turi teisę juos skųsti Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Esant prieštaravimams tarp finansinės paramos sutarties ir Taisyklių, finansinės paramos sutartis turi viršenybę prieš Taisykles.

50. Bendradarbiavimas tarp atskirų koordinuojančiosios ir administruojančiosios institucijų padalinių bei administruojančiosios institucijos teikiamų dokumentų koordinuojančiajai institucijai formos nustatomas Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos projektų valdymo ir kontrolės Lietuvos Respublikoje darbo apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymu.

51. Už Taisyklių pažeidimus asmenys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

__________________