LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ 7.3.1 KONKRETAUS UŽDAVINIO „PADIDINTI GYVENTOJŲ, YPAČ ILGALAIKIŲ IR NEKVALIFIKUOTŲ BEDARBIŲ BEI NEĮGALIŲJŲ, UŽIMTUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO

 

2014 m. spalio 6 d. Nr. A1-475

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.1 konkretaus uždavinio „Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Algimanta Pabedinskienė

 

 

 

SUDERINTA                                                               SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos                    Europos socialinio fondo agentūros

2014 m. rugsėjo 25 d.                                                   2014 m. rugsėjo 22 d.

raštu Nr. ((24.37)-5K-1420091)-6K-1407494              raštu Nr. SB-2014-00398


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2014 m. spalio 6 d.

įsakymu Nr. A1-475

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ 7.3.1 KONKRETAUS UŽDAVINIO „PADIDINTI GYVENTOJŲ, YPAČ ILGALAIKIŲ IR NEKVALIFIKUOTŲ BEDARBIŲ BEI NEĮGALIŲJŲ, UŽIMTUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ

APRAŠAS NR. 2

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.1 konkretaus uždavinio „Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas dėl iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) finansavimo (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.1 konkretaus uždavinio „Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“ numatomas finansuoti veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projekto įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas parengtas pagal 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Laikinosios tvarkos aprašas). Įsigaliojus 2014–2020 metų programavimo laikotarpio Veiksmų programos administravimo taisyklėms ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėms, pagal Aprašą atrinkti projektai bus papildomai įvertinti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte ir Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.

3. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:   

3.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL L 347, 2013 12 20, p. 320469);

3.2. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1304/2013 dėl Europos socialinio fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1081/2006 (OL, L 347, 2013 12 20, p. 470–486);

3.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa, skelbiama Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė);

3.4. Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymu (toliau – Užimtumo rėmimo įstatymas);

3.5. Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. A1-499 „Dėl Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – ADRPP aprašas);

3.6. 2014–2020 m. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34 (toliau – Rekomendacijos).

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose.

5. Pagal Aprašą finansuojamų veiklų įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Aprašą planuojamų finansuoti projektų atranka bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

8. Pagal Aprašą projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 15 000 000 Lt (penkiolikos milijonų litų), iš kurių iki 11 347 050 Lt (vienuolikos milijonų trijų šimtų keturiasdešimt septynių tūkstančių penkiasdešimties litų) – ES struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo) (toliau – ESF) lėšos ir iki 3 652 950 Lt (trijų milijonų šešių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių devynių šimtų penkiasdešimties litų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

9. Pagal Aprašą remiamas bedarbių profesinis mokymas.

10. Aprašo 9 punkte nurodytos veiklos tikslas – padėti bedarbiams įgyti ar tobulinti kvalifikaciją arba (ir) įgyti kompetencijų pagal formaliojo profesinio mokymo programas, įtrauktas į Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registrą, ar neformaliojo profesinio mokymo programas, jeigu to reikia norint įsidarbinti į laisvas darbo vietas ar pradėti dirbti savarankiškai.

11. Pagal Aprašo remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2014 m. III–IV ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR Partneriams

 

12. Pagal Aprašą projekto pareiškėjas – Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža). Projekto partneriai – teritorinės darbo biržos.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTUI

 

13. Projektas turi atitikti Laikinosios tvarkos aprašo 1 priede „Metodiniai nurodymai vertintojams dėl valstybės projektų atitikties bendriesiems reikalavimams“ nustatytus bendruosius reikalavimus. Projektas taip pat turi atitikti Aprašo 3.4–3.5 papunkčiuose nurodytų teisės aktų nuostatas.

14. Teikiamo pagal Aprašą projekto įgyvendinimo trukmė – iki 14 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas paraišką, projekto įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas.

15. Tinkama projekto tikslinė grupė – bedarbiai, išskyrus nekvalifikuotus, ilgalaikius ir ilgą laiką nedirbusius vyresnius nei 54 metų bedarbius.

16. Pirmenybė teikiama bedarbiams, atleistiems iš darboviečių, patiriančių nuostolius dėl Rusijos Federacijos paskelbto kai kurių prekių importo iš Europos Sąjungos ir kitų užsienio valstybių draudimo ir kurių ekonominės veiklos rūšys patenka į ekonominės veiklos rūšių sąrašą, tvirtinamą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

17. Projektas turi siekti visų 17.1–17.3 papunkčiuose nurodytų produkto ir rezultato rodiklių, kurie yra aprašyti Aprašo 2 priede „Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas“, ir pasiekti toliau nurodytas minimalias jų reikšmes:

17.1. bedarbių, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavusių ESF veiklose (rodiklio kodas 7.3.1-P.B.01), – 3 000;

17.2. dalyvių, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą (rodiklio kodas 7.3.1-R.B.01), – 40 proc.;

17.3. dalyvių, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose įgijo kvalifikaciją (rodiklio kodas 7.3.1-R.B.02), – 95 proc.

18. Reikalavimai projekto parengtumui nėra taikomi.

19. Projekte neturi būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti.  

20. Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti.

21. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR PROJEKTO FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI PROJEKTO IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

22. Rekomendacijos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainėje. Projekto išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams, vadovaudamasi Aprašo reikalavimais ir rekomendacijomis, nurodytomis Aprašo 3.6 papunktyje, vertina ir nustato įgyvendinančioji institucija vertindama paraišką, tikrindama projekto vykdytojo teikiamus mokėjimo prašymus ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus. Kad būtų pripažintos tinkamomis finansuoti, išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą, privalo atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:

22.1. Išlaidos turi būti būtinos projektui įgyvendinti, t. y. prisidėti prie projekto tikslų, uždavinių ir rezultatų pasiekimo, ir turi būti numatytos projekto sutartyje.

22.2. Išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu, t. y.:

22.2.1. nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad projekto veiklos nėra užbaigtos iki pareiškėjui pateikiant paraišką;

22.2.2. projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje.

22.3. Išlaidos turi būti patirtos projekto vykdytojo ir (arba) partnerių.

22.4. Išlaidos turi būti faktiškai patirtos, t. y. skirtos:

22.4.1. sumokėti už patiektas prekes, suteiktas paslaugas, atliktus darbus, apskaičiuotam darbo užmokesčiui ir kitoms teisės aktuose nustatytoms išmokoms (pvz., dienpinigiams, stipendijoms) mokėti;

22.4.2. iš anksto sumokėti rangovui, prekių tiekėjui ar paslaugų teikėjui pagal su juo sudarytą sutartį ir vadovaujantis pateiktomis išankstinio apmokėjimo sąskaitomis (arba sutartimi, jeigu joje nustatyta išankstinio mokėjimo galimybė, didžiausias išankstinio mokėjimo dydis ir išmokėjimo terminai), jeigu projekto vykdytojas pateikia iš rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos sutarties įvykdymo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą dėl ne mažesnės nei išankstinio mokėjimo sumos, kuriame naudos gavėju nurodytas projekto vykdytojas ar partneris;

22.4.3. teisės aktuose nustatytoms išankstinėms išmokoms mokėti;

22.4.4. faktiškai patirtomis išlaidomis taip pat laikomos supaprastintai, t. y. pagal fiksuotuosius projekto išlaidų vieneto įkainius (toliau – fiksuotasis įkainis), fiksuotąją projekto išlaidų sumą (toliau – fiksuotoji suma) ar fiksuotąją projekto išlaidų normą (toliau – fiksuotoji norma) apmokamos išlaidos, nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, jeigu tokios išlaidos galimos finansuoti ir apskaičiuotos pagal Aprašą.

22.5. Išlaidos turi būti tinkamai dokumentuotos, t. y. visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos, išskyrus pagal fiksuotąją normą apmokamas projekto išlaidas, turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į apskaitą vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.

22.6. Išlaidos turi atitikti ESF finansavimo sritis. Kryžminis finansavimas nėra taikomas.

22.7. Apmokant išlaidas negali būti pažeisti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų panaudojimą reglamentuojančių ES teisės aktų reikalavimai, taip pat valstybės ir de minimis pagalbos reglamentų, schemų ar ad hoc sprendimų, viešųjų pirkimų, aplinkos apsaugos ir kitų taikytinų horizontaliojo lygio sričių ES reikalavimai.

22.8. Išlaidos turi atitikti Apraše ir kituose teisės aktuose išdėstytus reikalavimus ir įgyvendinančiosios institucijos pripažintos atitinkančiomis šiuos reikalavimus.

23. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SPECIALIEJI PROJEKTO IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

24. Įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos yra netinkamos finansuoti.

25. Turto vertinimo paslaugų, finansų įstaigų ar draudimo įmonių suteiktų garantijų arba laidavimo ar laidavimo draudimo paslaugų, materialiojo turto, kuriam įsigyti ar sukurti skirta parama, draudimo (tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu) išlaidos, kredito įstaigos mokesčiai už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą yra tinkamos finansuoti išlaidos, jeigu jos susijusios su įgyvendinančiosios institucijos paraiškos vertinimo ar projekto įgyvendinimo metu nustatytų reikalavimų įgyvendinimu. Projekto lėšų panaudojimo patikrinimo reikalavimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos audito įstatymo 29 straipsnio 1 dalimi, nėra privalomi ir projekto lėšų panaudojimo patikrinimo išlaidos bus laikomos netinkamomis finansuoti.

26. Žemės pirkimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

27. Nekilnojamojo turto, t. y. jau pastatytų pastatų, kitų statinių ir patalpų, pirkimo išlaidos laikomos netinkamomis finansuoti.

28. Lizingo (finansinės nuomos) įmokos už įsigyjamą daiktą vertei, nurodytai lizingo (finansinės nuomos) sutartyje, dengti atitinka finansavimo reikalavimus, jei lizingo (finansinės nuomos) sutartyse numatyta didžiausia suma, atitinkanti finansavimo reikalavimus, neviršija išnuomoto turto rinkos vertės lizingo (finansinės nuomos) sutarties sudarymo momentu. Kitos su lizingo (finansinės nuomos) sutartimi susijusios išlaidos (sutarties dokumentų parengimo, sutarties sąlygų keitimo mokesčiai bei mokesčiai už įgaliojimus, pažymas, skolų sureguliavimo dokumentus, hipotekos mokesčiai, transportavimo ir muitinės išlaidos ir kt.) nėra tinkamos finansuoti.

29. Sudarant nuomos sutartį, nuomos įmokos yra tinkamos finansuoti projekto veiklos, kurią įgyvendinant naudojamas nuomojamas turtas, laikotarpiu.

30. Darbo užmokesčio išlaidos gali apimti apskaičiuotą darbo užmokestį, darbdavio mokamas socialinio draudimo įmokas, taip pat įmokas į Garantinį fondą, kitus su darbo santykiais susijusius įsipareigojimus ir yra tinkamos finansuoti, jeigu yra apskaičiuotos ir išmokėtos už darbo įgyvendinant projektą laiką. Netinkamos finansuoti yra išeitinės išmokos, įmokos į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas).

31. Nepiniginis projekto vykdytojo ir (arba) partnerio įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

32. Įgyvendinant projektą, visais atvejais netinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma:

32.1. skolos palūkanos;

32.2. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo, taip pat PVM, kurį sumoka užsienio apmokestinamasis asmuo (kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme);

32.3. naudoto turto įsigijimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai mokymo(si) tikslais perkama įranga ar kitas turtas, kurie bus naudojami ne pagal pirminę savo paskirtį, ar kai dėl paveldosaugos reikalavimų teisės aktuose nustatytais atvejais negalima naudoti naujų medžiagų;

32.4. teigiami skirtumai dėl valiutos kurso pasikeitimo;

32.5. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

32.6. transporto priemonių (išskyrus tikslines transporto priemones, būtinas projekto uždaviniams įgyvendinti) pirkimo išlaidos;

32.7. išlaidos, patirtos vykdant sutartis (jų dalį), sudarytas su tarpininkais ar konsultantais, kuriose darbų ar paslaugų kaina siejama su išlaidų dydžiu, nepagrįstu faktine atlikto darbo ar suteiktų paslaugų verte;

32.8. išlaidos, kurios padidina projekto sąnaudas, proporcingai nesukurdamos pridėtinės vertės;

32.9. nepagrįstai didelės išlaidos (įgyvendinančioji institucija turi teisę, atlikusi rinkos kainų analizę, pripažinti netinkamomis finansuoti tą išlaidų dalį, kuri viršija analizės išvadoje nurodytą konkrečiai investicijai nustatytą didžiausią rinkos kainą);

32.10. išlaidos, patirtos iš projekto vykdytojo ar partnerio įsigyjant prekių, paslaugų (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbų;

32.11. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.

33. Be Aprašo 32 punkte nurodytų išlaidų, ESF finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis ir netinkamomis finansuoti taip pat laikomos:

33.1. infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

33.2. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

KITI IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

34. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

35. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

36. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategori-jos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

(nurodoma, ar išlaidų kategorija yra tinkama arba netinkama finansuoti, jei reikia, nurodomi papildomi reikalavimai, fiksuotųjų įkainių ar fiksuotųjų sumų dydžiai arba nuorodos į teisės aktus, kuriuose jie nustatyti, procentiniai apribojimai))

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

– mokymo paslaugų pirkimo išlaidos, vadovaujantis ADRPP apraše nustatytomis sąlygomis;

– projekto dalyvių, dalyvaujančių profesinio mokymo programose, kelionės ir apgyvendinimo išlaidos, jei atitinka ADRPP apraše nustatytas sąlygas;

– visos privalomojo sveikatos tikrinimo ir skiepijimo nuo užkrečiamųjų ligų, jeigu tai nustatyta darbuotojų saugą ir sveikatą darbe reglamentuojančiuose teisės aktuose, išlaidos;

– mokymo stipendijos, jei atitinka ADRPP apraše nustatytas sąlygas.

Dalyvių kelionių išlaidos apmokamos taikant Transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. liepos 20 d. įsakyme Nr. A1-352 „Dėl 1 kilometro tarifinio įkainio patvirtinimo“. Projekte visoms dalyvių transporto išlaidoms turi būti taikomas vienodas transporto išlaidų fiksuotasis įkainis.

Transporto išlaidų fiksuotojo įkainio dydis nustatytas pagal nacionaliniu lygiu taikomą schemą: tam pačiam projekto vykdytojui (Lietuvos darbo birža) panašiuose jo vykdytuose projektuose, kurie buvo finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (iš Užimtumo fondo lėšų), buvo taikomas įkainis, nustatytas vadovaujantis 2010 m. liepos 20 d. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu Nr. A1-352 patvirtintu įkainiu.

Bedarbiams per visą profesinio mokymosi laikotarpį kartą per mėnesį mokama stipendija. Stipendijos mokamos taikant stipendijos fiksuotąjį įkainį, kurio dydis nustatytas Užimtumo rėmimo įstatymo 23 straipsnio 10 dalyje.

Bedarbio stipendijos fiksuotojo įkainio dydis nustatytas pagal nacionaliniu lygiu taikomą schemą: tam pačiam projekto vykdytojui (Lietuvos darbo birža) panašiuose jo vykdytuose projektuose, kurie buvo finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (iš Užimtumo fondo lėšų), buvo taikomi įkainiai, nustatyti vadovaujantis Užimtumo rėmimo įstatymo 23 straipsnio 10 dalyje nurodyta tvarka.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkama finansuoti.

Be privalomų viešinimo priemonių, tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos straipsnių, informacinių plakatų bei informacinių lankstinukų išlaidos.

Projekto viešinimo išlaidos neturi sudaryti daugiau kaip 5 000 (penkis tūkstančius) litų.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti, vadovaujantis Aprašo 37 punkto nuostatomis.

Lentelė pildoma vadovaujantis Biudžeto pildymo instrukcija, paskelbta http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/biudzeto-pildymo-instrukcija.

 

37. Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma, apskaičiuojama pagal Laikinosios tvarkos aprašo 2 priedą „2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų netiesioginių išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašas“.

38. Įgyvendinant projekto veiklas projekto dalyvių patirtos kelionių (kuro ir viešojo transporto) išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 36 punkte.

39. Pagal fiksuotuosius įkainius apmokamos išlaidos turi atitikti Fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1K-264 „Dėl Fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Fiksuotųjų išlaidų taisyklės).

40. Išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas projekto kiekybinis rezultatas. Dokumentai dėl fiksuotųjų įkainių kiekybinių rezultatų pasiekimo, kuriuos reikia pateikti, bus iš anksto nurodyti sutartyje.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PROJEKTO PAJAMOS

 

41. Iš ESF bendrai finansuojamo projekto tinkamos finansuoti išlaidos ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu turėtų būti sumažintos grynųjų pajamų, kurios buvo tiesiogiai gautos projekto įgyvendinimo metu ir į kurias nebuvo atsižvelgta skiriant finansavimą, suma. Kai tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinka ne visos projekto išlaidos, gaunamos grynosios pajamos proporcingai paskirstomos tarp tinkamumo finansuoti reikalavimus atitinkančių ir jų neatitinkančių išlaidų dalių. Šis punktas netaikomas, jeigu projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 172 640 Lt (vieno šimto septyniasdešimt dviejų tūkstančių šešių šimtų keturiasdešimties litų), jeigu projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas.

42. Netesybos, baudos ar kitos projekto vykdytojo iš trečiųjų šalių gautos pajamos dėl sutarčių nevykdymo ar kitų priežasčių nėra laikomos projekto pajamomis.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKOS RENGIMAS, PAREIŠKĖJO INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKOS TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

43. Lietuvos darbo birža turi pateikti Ministerijai projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2014 m. sausio 22 d. potvarkiu Nr. A3-11 „Dėl Valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“. Projektinis pasiūlymas turi būti pateiktas iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos.

44. Ministerijai įvertinus projektinį pasiūlymą, Laikinosios tvarkos aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas bus įtrauktas į valstybės projektų sąrašą ir įgis teisę teikti paraišką projektui finansuoti.

45. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Laikinosios tvarkos aprašo 4 priede. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

45.1. Partnerio deklaraciją (prie paraiškos turi būti pridedama kiekvieno partnerio pasirašyta deklaracija, kad visi partneriai yra susipažinę su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis);

45.2. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis klausimyną (Aprašo 3 priedas).

46. Įgyvendinančioji institucija teikia pareiškėjui informaciją dėl paraiškos pildymo iki paskutinės valstybės projektų sąraše nustatytos paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

47. Paraiška ir jos elektroninė versija teikiama įgyvendinančiajai institucijai iki valstybės projektų sąraše paraiškai pateikti nustatyto termino pabaigos įgyvendinančiosios institucijos adresu, nurodytu įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraišką pagal valstybės projektų sąrašą. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše paraiškai pateikti nustatytą terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis, priima įgyvendinančioji institucija.

48. Įgyvendinančioji institucija ne ilgiau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo paraiškos gavimo atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ (toliau – Aprašo 1 priedas) nustatytus reikalavimus.

49. Tinkamumo finansuoti vertinimą įgyvendinančioji institucija turi organizuoti kaip derybas su pareiškėju, t. y. įgyvendinančiajai institucijai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems reikalavimams, pareiškėjui leidžiama paraišką patikslinti.

50. Jei paraiška neatitinka bent vieno iš Aprašo 1 priede nustatyto bendrojo projektų reikalavimo, įgyvendinančioji institucija turi priimti sprendimą atmesti paraišką, išskyrus šio Aprašo 55 punkte numatytus atvejus.

51. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad vertinant paraišką bus laikomasi šių principų:

51.1. lygiateisiškumo – visoms pagal kiekvieną valstybės projektų sąrašą pateiktoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo principai;

51.2. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe atliekant vertinimą;

51.3. profesionalumo ir efektyvumo – vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami tinkamos kompetencijos specialistai; vertinimo procesas turi būti tinkamai organizuojamas; iš pareiškėjo tos pačios informacijos neturi būti prašoma daugiau nei vieną kartą, jei tokią informaciją pareiškėjas jau yra pateikęs siekdamas gauti ES struktūrinių fondų finansavimo lėšas taip pat kitų valstybės institucijų viešiesiems registrams;

51.4. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas vertinimo proceso metu. Įgyvendinančiosios institucijos teikia kitoms ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms informaciją apie pareiškėją, partnerius ir rangovus, prekių tiekėjus, paslaugų teikėjus ir projekto įgyvendinimą, siekdamos užtikrinti efektyvią ES struktūrinių fondų lėšų skyrimo ir panaudojimo kontrolę ir sumažinti dvigubo tų pačių išlaidų finansavimo riziką.

52. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad pateikti vertinti ne visi reikiami dokumentai ir (arba) informacija, arba jei dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 kalendorinės dienos ir ilgesnis kaip 14 kalendorinių dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Į pareiškėjo prašymą pratęsti terminą įgyvendinančioji institucija atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą prašomų dokumentų ir (arba) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (arba) informaciją, įgyvendinančioji institucija turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką.

53. Vertintojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas prašydami pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką bei vertindami pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.

54. Paraiškų vertinimo metu įgyvendinančioji institucija savo vidaus procedūrose nustatyta tvarka gali kviesti pareiškėją pokalbio, taip pat prireikus kitais būdais įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta. Pokalbis su pareiškėju turi būti protokoluojamas ir (arba) įrašomas, apie tai įspėjus pokalbio dalyvius.

55. Tais atvejais, kai pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ir (arba) informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as) arba kai pareiškėjas turi įvykdyti viešąjį pirkimą, įgyvendinančioji institucija gali priimti sprendimą baigti paraiškos vertinimą su išlyga, kad konkretūs veiksmai bus atlikti arba reikiamas dokumentas ir (arba) informacija bus pateikti iki sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo dienos, projekto sutarties pasirašymo dienos arba kito projekto sutartyje konkrečiu atveju įgyvendinančiosios institucijos nustatyto termino. Pareiškėjui nepateikus reikiamo dokumento ir (arba) informacijos iki nustatyto termino, projekto sutartis nepasirašoma arba sudaryta projekto sutartis gali būti nutraukiama. Visais atvejais turi būti užtikrinamas Aprašo 51 punkte išdėstytų principų laikymasis.

56. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas raštu pateikia pareiškėjui sprendimą dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys, paraiškos atmetimo teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.

57. Jeigu įgyvendinančiosios institucijos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas projektui skirti finansavimo lėšų dydis yra mažesni už paraiškoje nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti finansavimo lėšų dydį, įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti, ar jis sutinka įgyvendinti projektą, gavęs nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.

58. Atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, įgyvendinančioji institucija raštu teikia Ministerijai išvadą apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas / netinkamas finansuoti iš ES fondų lėšų) ir nurodo didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną projektui skirti finansavimo lėšų dydį.

59. Įgyvendinančioji institucija, gavusi paraišką ir atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas ES struktūrinės paramos svetainėje paskelbia informaciją apie gautas ir įvertintas paraiškas – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, prašomą projektui skirti finansavimo lėšų sumą, paraiškos gavimo arba paraiškos vertinimo pabaigos datą ir pateikia trumpą projekto aprašymą.

60. Jeigu vertindama projekto tinkamumą finansuoti įgyvendinančioji institucija nustato, kad projekto PVM netinkamas finansuoti, toks projektų netinkamas finansuoti PVM, tenkantis skiriamo finansavimo lėšų daliai, gali būti apmokėtas Iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-203 „Dėl Iš Europos Sąjungos fondų ir Europos investicijų banko lėšų bendrai finansuojamų projektų netinkamo finansuoti pridėtinės vertės mokesčio apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka, jeigu atitinka jame nustatytas sąlygas.

61. Jeigu įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustato, kad pareiškėjas nesilaikė viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų, arba, kai viešajam pirkimui šie teisės aktai netaikomi, pažeidė Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo principus, kaip tai apibrėžta Europos Komisijos 2013 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. C(2013)9527 patvirtintose Gairėse dėl finansinių korekcijų, taikytinų Sąjungos išlaidoms, valdomoms pagal pasidalijamojo valdymo principą, kai nesilaikyta viešojo pirkimo taisyklių, nustatymo (angl. „Guidelines for determining financial corrections to be made by the Commission to expenditure financed by the Union under shared management, for non-compliance with the rules on public procurement“) (toliau – Gairės) ir Europos Komisijos Aiškinamajame komunikate dėl Bendrijos teisės, taikomos sudarant sutartis, kurioms netaikomos arba tik iš dalies taikomos viešųjų pirkimų direktyvos (OL 2006 C 179, p. 02), įgyvendinančioji institucija tinkamų finansuoti išlaidų dydį nustato vadovaudamasi Gairėmis. Šis sprendimas, nurodant jo priežastis bei apskundimo tvarką, nurodomas išvadoje apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus bei siunčiamas Ministerijai ir pareiškėjui. Jeigu Ministerija, išnagrinėjusi įgyvendinančiosios institucijos pateiktą informaciją, pritaria projekto vertinimo metu nustatytam pažeidimui bei sumažintai didžiausiai leistinai tinkamų finansuoti išlaidų sumai ir į tai atsižvelgiama Aprašo 65 punkte nurodytame sprendime dėl projekto finansavimo, projekto finansavimas dėl tos pačios priežasties negali būti pakartotinai sumažintas projekto įgyvendinimo metu.

62. Kai  pirkimų pažeidimą įgyvendinančioji institucija nustato po sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo, t. y. po to, kai vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašu projektas pradedamas įgyvendinti iki Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įsigaliojimo, įgyvendinančioji institucija apie nustatytą pažeidimą ir vadovaujantis Gairėmis taikytiną finansinę korekciją informuoja Ministeriją ir projekto vykdytoją, nurodydama sprendimo priežastis. Ministerija, iš įgyvendinančiosios institucijos gavusi informaciją apie nustatytą pažeidimą ir pagal Gaires taikytiną finansinę korekciją, išnagrinėja gautą informaciją ir nekeisdama nustatyto pažeidimo apimties, turinio ir su juo susijusios netinkamos finansuoti išlaidų sumos priima sprendimą į asignavimų valdytojo mokėjimo paraiškoje nurodomą mokėjimo sumą neįtraukti pagal Gairių reikalavimus nustatytos netinkamų finansuoti išlaidų sumos. Šiuo atveju Ministerijos sprendimas dėl projekto finansavimo keičiamas, jeigu nutraukiama biudžeto lėšų naudojimo sutartis. Ministerija apie pakeistą sprendimą dėl projekto finansavimo informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir projekto vykdytoją, nurodo sprendimo priežastis ir apskundimo tvarką.

63. Kai pirkimų pažeidimą įgyvendinančioji institucija įtaria po Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įsigaliojimo, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatos.

64. Jei, baigus paraiškos vertinimą ir atranką arba priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, iki projekto sutarties sudarymo įgyvendinančioji institucija įtaria arba gauna informacijos, turinčios įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, ji apie tai raštu informavusi Ministeriją atlieka pakartotinį paraiškos vertinimą. Iki pakartotinio paraiškos vertinimo priimti sprendimai prireikus gali būti pakeisti atsižvelgiant į pakartotinio paraiškos vertinimo rezultatus.

65. Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo Laikinosios tvarkos apraše nustatyta tvarka.

66. Ministerija, priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas elektroninę šio dokumento versiją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje ir Ministerijos svetainėje www.socmin.lt.

67. Apraše nustatyta tvarka atrinktas projektas, vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 16 punktu, gali būti pradėtas įgyvendinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

68. Patvirtinus Veiksmų programos įgyvendinimą reglamentuojančias Veiksmų programos administravimo taisykles ir Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, atliekami veiksmai, nurodyti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte:

68.1. jeigu projekto atrankos procesas nebaigtas, t. y. nepriimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, tolesni veiksmai atliekami vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytais teisės aktais;

68.2. jeigu projekto atrankos procesas baigtas ir yra priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, prieš sudarydama iš 2014–2020 metų ES fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutartį (toliau – projekto sutartis), įgyvendinančioji institucija patikrina projekto tinkamumą finansuoti (prireikus paprašo pareiškėjo patikslinti paraišką), o Ministerija prireikus pakeičia sprendimą dėl projekto finansavimo, vadovaudamasi Laikinosios tvarkos aprašo 17.2 papunkčiu.

69. Jeigu projektas buvo pradėtas finansuoti Laikinosios tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Ministerijai patvirtintų asignavimų, sudarius projekto sutartį įgyvendinančioji institucija toliau administruoja projektą Laikinosios tvarkos aprašo 18 punkte ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

70. Jeigu iki projekto sutarties sudarymo atliekant Aprašo 68 ir (arba) 69 punktuose nurodytus veiksmus nustatoma, kad projektas ar jo dalis nėra tinkami finansuoti iš ES fondų lėšų, Ministerija turi padengti iš 2014–2020 metų ES fondų lėšų apmokėtas iš ES fondų lėšų netinkamas finansuoti projekto išlaidas.

71. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos raštu pateikia šį sprendimą pareiškėjui.

72. Įgyvendinančioji institucija parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties (kai ji jau gali būti sudaryta) projektą bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 kalendorinių dienų. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.

73. Projekto sutartį sudaro projekto sutarties sąlygos ir nustatytos formos priedai. Atsižvelgiant į Apraše nustatytus projekto įgyvendinimo reikalavimus, į projektų sutarčių sąlygas gali būti įtraukiama papildomų sąlygų, kurias įgyvendinančioji institucija suderina su Ministerija.

74. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į Ministeriją dėl įgyvendinančiosios institucijos veiksmų ar neveikimo, susijusių su projekto atitikties Aprašo reikalavimams vertinimu, ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą. Jeigu pareiškėjas nesutinka su Ministerijos sprendimu dėl projekto finansavimo, jis gali apskųsti jį teismui Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

75. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos finansų ministras, nustatytus reikalavimus. Projektui taip pat taikomi reikalavimai, nustatyti Apraše.

76. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas teikia įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie projekto dalyvius, pradėjusius dalyvauti projekto veiklose iki mokėjimo prašymo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, pagal ES struktūrinių fondų svetainėje paskelbtą projekto dalyvio anketos formą (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/projekto-dalyvio-apklausos-anketa).

77. Pasirašius projekto sutartį projekto vykdytojas privalo įgyvendinti informavimo apie projektą priemones, t. y.:

77.1. pareiškėjo interneto svetainėje paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, numatomus rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš ESF lėšų;

77.2. projekto įgyvendinimo pradžioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš ESF lėšų. Plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pvz., prie įėjimo į pastatą);

77.3. kai organizuojami mokymai ar vykdomos kitos panašios projekto veiklos, užtikrinti, kad projektą įgyvendinantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims būtų pranešta apie projekto finansavimą iš Europos socialinio fondo ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Dokumentuose, skirtuose visuomenei ar projekto dalyviams informuoti, įskaitant dalyvavimo renginiuose patvirtinimo dokumentus ar kitus pažymėjimus, turi būti naudojamas ES 2014–2020 metų struktūrinių fondų ženklas ir informuojama apie finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų.

78. Projekto vykdytojas gali vykdyti ir kitas informavimo apie projektą veiklas, nurodytas Aprašo 36 punkte.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

79. Jeigu patvirtinus valstybės projektų sąrašą yra keičiamas Aprašas ir jame keičiama informacija yra esminė (keičiamos paraiškos teikimo sąlygos (nebent pratęsiamas paraiškos pateikimo terminas), turinčios įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, pvz., kai keičiamos remtinos veiklos, reikalavimai, susiję su stebėsenos rodikliais, projekto atrankos kriterijai, reikalavimai tinkamoms finansuoti išlaidoms ir (arba) kiti reikalavimai pareiškėjui ir projektui), Ministerija informuoja vadovaujančiąją ir įgyvendinančiąją institucijas apie būtinybę keisti Aprašą, suderinusi su vadovaujančiąja institucija paprašo įgyvendinančiąją instituciją sustabdyti paraiškos priėmimą (arba paraiškos vertinimą, jeigu paraiškos pateikimo laikotarpis yra pasibaigęs). Ministerija keičiamą Aprašą suderina su įgyvendinančiąja ir vadovaujančiąja institucijomis. Ministerija paskelbia Aprašo pakeitimą Teisės aktų registre, taip pat aktualią Aprašo redakciją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje bei Ministerijos svetainėje www.socmin.lt ir nustato kitą galutinį paraiškos pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 kalendorinių dienų nuo valstybės projektų pareiškėjo informavimo apie pakeistą Aprašą dienos, išskyrus atvejus, kai suderinus su projekto pareiškėju ir jam sutikus, tinkamai parengta paraiška gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį.

80. Jeigu, patvirtinus valstybės projektų sąrašą, yra keičiamas Aprašas ir jame keičiama informacija neturi įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, Ministerija apie sprendimą keisti Aprašą informuoja įgyvendinančiąją instituciją, parengia, patvirtina ir paskelbia Aprašo pakeitimus Teisės aktų registre, taip pat aktualią Aprašo redakciją paskelbia ES struktūrinių fondų svetainėje ir Ministerijos svetainėje www.socmin.lt.

81. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektą, šie pakeitimai nepažeidžiant lygiateisiškumo principo taikomi ir įgyvendinamam projektui, jei tokie pakeitimai nepablogina projektų finansavimo sąlygų, ir kai Aprašas keičiamas dėl to, kad:

81.1. paaiškėjo nuo projekto vykdytojo nepriklausančių aplinkybių, dėl kurių projektas negali būti įgyvendintas tinkamai;

81.2. projektų finansavimo sąlygos keičiamos atsižvelgiant į numatomą skirti projektui papildomą finansavimą.

82. Apie pakeistą Aprašą įgyvendinančioji institucija raštu informuoja pareiškėją, pateikusį paraišką iki Aprašo pakeitimo dienos, ir prireikus paprašo per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 30 kalendorinių dienų, jei Apraše keičiama informacija yra esminė, ir 14 kalendorinių dienų, jei Apraše keičiama informacija yra neesminė, nuo pareiškėjo informavimo apie pakeistą Aprašą dienos, pateikti su Aprašo pakeitimais susijusią papildomą informaciją ir (arba) dokumentus, ir (arba) patikslinti paraišką.

 

___________________

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų

investicijų veiksmų programos 7 prioriteto

„Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje

skatinimas“ 7.3.1 konkretaus uždavinio „Padidinti

gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų bedarbių

bei neįgaliųjų, užimtumą“ projektų finansavimo

sąlygų aprašo Nr. 2

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

 

(Ši lentelė pildoma atskirai kiekvienam projektui)

 

Paraiškos kodas

(įrašomas unikalus paraiškos kodas)

Pareiškėjo pavadinimas

(įrašomas pareiškėjo pavadinimas)

Projekto pavadinimas

(įrašomas projekto pavadinimas)

Projektą planuojama įgyvendinti su partneriais

 PIRMINĖ                PATIKSLINTA

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui)

 

 

Bendrasis reikalavimas

Bendrojo reikalavimo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo detalizavimas

(Ministerija gali pildyti ir tikslinti informaciją, esančią šiame stulpelyje)

Bendrojo reikalavimo vertinimas

 

taip / ne / netaikoma / taip su išlyga

komentarai

1. Iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų planuojamas bendrai finansuoti valstybės projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos projekto prioriteto konkretų uždavinį ir bent vieną pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatomą finansuoti veiklą

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) prioriteto konkretų uždavinį.
(Atitiktį šiam reikalavimui vertina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija), prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, ir įgyvendinančioji institucija, vertindama paraišką. Vertinama pagal aktualią Veiksmų programos redakciją, skelbiamą ES struktūrinių fondų svetainėje

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti Veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.1 konkretų uždavinį „Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“

 

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų

Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.1 konkretaus uždavinio „Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 (toliau – Aprašas) 9–10 punktų nuostatas

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su reikalavimais, taikomais projekto veikloms, susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

Netaikoma

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus

2.1. Projektas atitinka nacionalinio strateginio planavimo dokumentus, parengtus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir (arba) jų įgyvendinamuosius teisės aktus.

(Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija, prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą. Įgyvendinančioji institucija šio reikalavimo nevertina)

Projektas turi atitikti Aprašo 3.4–3.5 papunkčiuose nurodytų teisės aktų nuostatas

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių

3.1. Projektas prisidės siekiant projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų privalomų pasiekti rodiklių

Projektas turi siekti stebėsenos rodiklių ir minimalių jų siektinų reikšmių, nurodytų Aprašo 17 punkte

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įvykdyti projekto uždavinius, o šie įgyvendina nustatytą projekto tikslą

 

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami), pasiekiami, susieti (projekto veiklos atitinka uždavinius), aiškios veiklų pradžios ir pabaigos datos

 

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi, lyčių lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis

4.1. Projekte nenumatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principus

 

 

 

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.).

(Vertinant, ar įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, tikrinama:

– ar, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, būtinas poveikio aplinkai vertinimas;

– jeigu būtinas poveikio aplinkai vertinimas, ar jis atliktas;

– ar planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas), susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis arba artima tokių teritorijų aplinka; jeigu taip, ar atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis.

(Šis vertinimo aspektas netaikomas iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams)

Netaikoma

 

 

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas)

Turi būti pagrįsta, kaip projektas prisideda prie šių darnaus vystymosi socialinės srities aspektų: gyventojų ekonominio aktyvumo ir užimtumo didinimo, nedarbo mažinimo, užimtumo skatinimo, skurdo ir socialinės atskirties mažinimo

 

 

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas)

 

 

 

4.1.4. Teritorijų vystymo srityje (aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas)

 

 

 

4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje

 

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas iniciatyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą

Netaikoma

 

 

4.3. Projekte nenumatomi apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus

Projekto įgyvendinimas neturi turėti neigiamo poveikio lyčių lygybės ir nediskriminavimo principams. Bedarbiams turi būti sudarytos sąlygos dalyvauti projekte, neatsižvelgiant į lytį, rasę, tautybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras, amžių, negalią, lytinę orientaciją, etninę priklausomybę, religiją

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą

Netaikoma

 

 

4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis, t. y. teikiama parama neviršija de minimis pagalbai nustatytų ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (jeigu projektui teikiama parama priskiriama de minimis pagalbai), projektas bus finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą arba Europos Komisijos sprendimą, laikantis juose nustatytų reikalavimų, projekto finansavimas nebus neteisėtai suteikta valstybės pagalba, įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus

 

 

 

5. Pareiškėjas (partneriai) organizaciniu požiūriu yra pajėgus (-ūs) tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus

5.1. Pareiškėjas (partneriai) yra juridiniai asmenys

 

 

 

5.2. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše

Tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašas yra nurodytas Aprašo 12 punkte

 

 

5.3. Pareiškėjas (partneriai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas (jeigu taikoma)

 

 

 

5.4. Pareiškėjui (partneriams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

 

 

 

5.4.1. Pareiškėjui (partneriams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms)

Netaikoma

 

 

5.4.2. Pareiškėjas (partneriai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai)

Netaikoma

 

 

5.4.3. Pareiškėjo (partnerių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už veiklas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos, pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jeigu pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata jam netaikoma)

Netaikoma

 

 

5.4.4. Įmonėms, perkėlusioms gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

Netaikoma

 

 

5.4.5. Pareiškėjui (partneriams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

Netaikoma

 

 

5.5. Pareiškėjas (partneriai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą

 

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

Netaikoma

 

 

5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę.

(Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais)

Būtina įsitikinti, kad partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. projekto partneriai atitinka Aprašo 12 punkto reikalavimus

 

 

6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius

6.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas

Netaikoma

 

 

6.2. Užtikrintas su projektu susijusių netinkamų finansuoti išlaidų padengimas

Būtina įsitikinti, ar:
 – projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas;
 – netinkamų finansuoti išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį, t. y. netinkamų finansuoti išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projektui įgyvendinti

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas

Netaikoma

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais

Netaikoma

 

 

7.1.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti taikomos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos

Netaikoma

 

 

7.1.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti taikomas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis

Netaikoma

 

 

7.1.3. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti taikoma vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma

Netaikoma

 

 

7.1.4. Optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes

Netaikoma

 

 

7.1.5. Pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra teisinių, techninių ir socialinių apribojimų

Netaikoma

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu

Netaikoma

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės, taip pat joms įgyvendinti reikalingi ištekliai

Būtina įsitikinti, ar yra įvertinta projekto įgyvendinimo rizika: finansinė, rodiklių pasiekimo, veiklų vykdymo ir kt., ar numatytos konkrečios priemonės rizikos pasireiškimui mažinti

 

 

7.4. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus, įvertinus ir pradėtas ar įvykdytas iki paraiškos pateikimo viešųjų pirkimų procedūras. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. Vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas pakartotinai neskiriamas

Būtina įvertinti, ar lėšos planuojamos efektyviai, ar kiekybiniai projekto rezultatai (produkto ir rezultato) atitinka planuojamas investicijas.

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o projekto išlaidos yra pakankamos, pagrįstos, būtinos projekto veikloms atlikti, atitinka rinkos kainas arba įkainius

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus

Projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta turi atitikti Aprašo 14 ir 23 punktuose nustatytus reikalavimus

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus

Netaikoma

 

 

7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma (toliau – fiksuotoji norma).

(Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu paraiškoje numatyta taikyti fiksuotąją normą)

Projektui taikoma fiksuotoji norma ir fiksuotieji įkainiai turi atitikti reikalavimus, nustatytus  Aprašo 36–39 punktuose

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta, kokiai toliau nurodytai kategorijai priskiriamas projektas, teisingai apskaičiuotos iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis (jeigu taikoma), atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

(Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 mln. eurų, kai iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 tūkst. eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamoms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendrojo veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas)




 

 

8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

a) iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

b) iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

ES teritorijoje;

ne ES teritorijoje, jeigu tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

c) pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 23 punkte nustatytus reikalavimus

 

 

 

 

Galutinė bendrųjų reikalavimų vertinimo išvada:

 

Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

(Jei paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai, žymima „Ne“, komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti, ir paraiška atmetama. Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu, paraiškoje yra atlikta neesminių pakeitimų, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti, paraiška neatmetama. Šis punktas taikomas, jei valstybės projektų projektiniai pasiūlymai teikiami po Aprašo patvirtinimo).

 

 

Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus:

 

 Taip                                                    Ne                                                    Taip su išlyga

Komentarai: ______________________________________________________________

 

Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 

 Taip                                                    Ne

Komentarai: ______________________________________________________________

 

Pastabos:

(šiame laukelyje vertinimą atlikusi institucija pateikia informaciją apie išlygas, nustatytas paraiškos vertinimo metu, taip pat informaciją, į kurią turi būti atsižvelgta rengiant projekto sutartį)

 

 

___________________________________________ _________________ ___________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo

asmens pareigų pavadinimas)                                                                            (data)            (vardas ir pavardė, parašas)

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir

dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.1 konkretaus

uždavinio „Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir

nekvalifikuotų bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“

projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2

2 priedas

 

 

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠAS

 

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Sąvokų apibrėžimai

Skaičiavimo būdas

Apskaičiavi-mo tipas

Duomenų šaltinis

Pasiekimo momentas

Atsakinga institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

PRODUKTO RODIKLIAI:

7.3.1-P.B.01

Bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavę ESF veiklose

Skaičius

Bedarbiai – nedirbantys darbingo amžiaus darbingi asmenys, kurie nesimoko pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba nestudijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės formos studijų programas ir yra įstatymų nustatyta tvarka įsiregistravę teritorinėje darbo biržoje.

Ilgalaikiai bedarbiai – asmenys iki 25 metų, kurių nedarbo trukmė viršija 6 mėnesius, ir asmenys nuo 25 metų, kurių nedarbo trukmė viršija 12 mėnesių, skaičiuojant nuo įsiregistravimo teritorinėje darbo biržoje dienos.

Darbingo amžiaus asmenys – asmenys nuo 16 metų iki Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatyto senatvės pensijos amžiaus (Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymas)

Sumuojami bedarbiai, dalyvavę ESF veiklose (įtraukti į dalyvių sąrašus)

 

Skaičiuojami unikalūs dalyviai, t. y. asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto ESF veiklose, skaičiuojamas vieną kartą

Apskaičiuo-jamas

Pirminiai šaltiniai:

dalyvių (bedarbių) sąrašų suvestinės

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai

Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendini-mo metu bedarbiai pradeda dalyvauti ESF veiklose,

t. y. įtraukiami į dalyvių sąrašus

Projekto vykdytojas

REZULTATO RODIKLIAI:

7.3.1-R.B.01

Dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą

Procentai

Dalyviai – tai tiesioginės naudos iš ESF intervencijų gaunantys asmenys, kurių tapatybė gali būti nustatyta; jų gali būti prašoma pateikti informaciją apie asmenines savybes, su jais siejamos konkrečios išlaidos.

Pagal Aprašą dalyviai – tai bedarbiai, įstatymų nustatyta tvarka įsiregistravę teritorinėje darbo biržoje.

Bedarbiai – nedirbantys darbingo amžiaus darbingi asmenys, kurie nesimoko pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba nestudijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės formos studijų programas ir yra įstatymų nustatyta tvarka įsiregistravę teritorinėje darbo biržoje.

Baigę dalyvauti – apima vieno mėnesio laikotarpį nuo dalyvavimo ESF veikloje pabaigos. Vienas mėnuo pradedamas skaičiuoti kitą dieną po to, kai dalyviai baigia dalyvauti ESF projekto veiklose (baigiasi jiems skirtos veiklos arba jie nutraukia dalyvavimą jose).

Užimtais gyventojais (dirbančiaisiais) laikomi 15 m. ir vyresni asmenys, dirbantys bet kokį darbą, gaunantys už jį darbo užmokestį pinigais ar išmoką natūra arba turintys pajamų ar pelno (Lietuvos statistikos metraštis, 2013). Savarankiškai dirbantys asmenys – asmenys, kurie pradėjo savo verslą, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme

P / B *100 %

Skaičiuojama bedarbių, kurie per vieną mėnesį po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis (procentais) nuo visų bedarbių, dalyvavusių ESF veiklose

Apskaičiuo-jamas

Pirminiai šaltiniai: dalyvių (bedarbių) sąrašų suvestinės, darbo sutarčių, verslo liudijimų, individualios veiklos vykdymo pažymų kopijos, VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažymų apie žemės valdų dydį kopijos; SODROS duomenų bazės, darbo biržos duomenų bazės išrašai

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai

Rodiklis laikomas pasiektu, kai per 1 mėnesį po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos bedarbis pradeda dirbti, įskaitant savarankiš-ką darbą, ir gauna tai patvirtinantį dokumentą, nurodytą prie pirminių šaltinių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekto vykdytojas

7.3.1-R.B.01-01

Bazinis rodiklis (susietasis): bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavę ESF veiklose (B)

Skaičius

 

Reikšmė imama iš produkto rodiklio

 

 

 

 

7.3.1-R.B.01-02

Pokyčio rodiklis (kintamasis):

dalyviai, kurie po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą (P)

Skaičius

 

Sumuojami bedarbiai, kurie per vieną mėnesį po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą

 

 

 

 

 

7.3.1-R.B.02

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose įgijo kvalifikaciją

 

 

 

 

 

Procentai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalyviai – tai tiesioginės naudos iš ESF intervencijų gaunantys asmenys, kurių tapatybė gali būti nustatyta; jų gali būti prašoma pateikti informaciją apie asmenines savybes, su jais siejamos konkrečios išlaidos.

Baigę dalyvauti – apima vieno mėnesio laikotarpį nuo dalyvavimo ESF veikloje pabaigos. Vienas mėnuo pradedamas skaičiuoti kitą dieną po to, kai dalyviai baigia dalyvauti ESF projekto veiklose (baigiasi jiems skirtos veiklos arba jie nutraukia dalyvavimą jose).

Kvalifikacija suteikiama asmenims, įgijusiems visas kvalifikacijai įgyti reikalingas kompetencijas, nustatytas atitinkamo profesinio standarto arba profesinio rengimo standarto, kai jų nėra – atitinkamoje profesinio mokymo programoje, įregistruotoje Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre (Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymas).

*Kvalifikacija suprantama pagal Europos Komisijos metodinėse stebėsenos ir vertinimo gairėse pateiktą apibrėžimą.

Profesinis mokymas – mokymas pagal profesinio mokymo programas, padedantis asmeniui įgyti kvalifikaciją ar ją tobulinti arba įgyti kompetenciją, reikalingą atlikti įstatymų reglamentuojamą darbą ar funkciją.

Formaliojo profesinio mokymo programa yra skirta įgyti kvalifikaciją, įregistruotą Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre, kurį steigia Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Neformaliojo profesinio mokymo programa skirta įgyti kompetencijų ar jas tobulinti (Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymas)

P / B *100 %

Skaičiuojama bedarbių, kurie per 1 mėnesį po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos įgijo ar patobulino kvalifikaciją, dalis (procentais) nuo visų bedarbių, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavusių ESF veiklose. Taip pat skaičiuojami bedarbiai, įgiję kompetencijų

Apskaičiuo-jamas

 

 

 

 

 

 

Pirminiai šaltiniai:

dalyvių  (bedarbių) sąrašų suvestinės,

pažymėjimų, patvirtinančių kvalifikacijos įgijimą ar patobulinimą, kopijos

 

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymai

Rodiklis laikomas pasiektu, kai per 1 mėnesį po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos bedarbis įgyja ar patobulina kvalifikaciją arba įgyja kompetenci-jų ir gauna tai patvirtinantį dokumentą, nurodytą prie pirminių šaltinių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekto vykdytojas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.3.1-R.B.02-01

Bazinis rodiklis (susietasis):

bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius,

dalyvavę ESF veiklose (B)

Skaičius

 

Reikšmė imama iš produkto rodiklio

 

 

 

 

7.3.1-R.B.02-02

Pokyčio rodiklis (kintamasis):

dalyviai, kurie po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos įgijo kvalifikaciją (P)

Skaičius

 

Sumuojami bedarbiai, kurie per 1 mėnesį po dalyvavimo ESF veiklose pabaigos įgijo ar patobulino kvalifikaciją. Taip pat skaičiuojami bedarbiai, įgiję kompetencijų

 

 

 

 

 

_______________________________


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų

programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo

darbo rinkoje skatinimas“ 7.3.1 konkretaus uždavinio

„Padidinti gyventojų, ypač ilgalaikių ir nekvalifikuotų

bedarbių bei neįgaliųjų, užimtumą“ projektų finansavimo

sąlygų aprašo Nr. 2

3 priedas

 

 

PIRKIMO IR (ARBA) IMPORTO PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO TINKAMUMO FINANSUOTI europos Sąjungos FONDŲ IR (ARBA) Lietuvos Respublikos BIUDŽETO LĖŠOMIS KLAUSIMYNAS

 

_____________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

__________ _________

(data) (vieta)

 

(Klausimynas pildomas tuo atveju, kai pareiškėjas arba partneris tvirtina, kad įgyvendinant projektą bus patiriamos pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) išlaidos, kurios tinkamos finansuoti iš ES fondų ir (arba) LR biudžeto lėšomis. Jeigu pareiškėjas turi partnerį (-ių), kuris (-ie) vykdys su projekto įgyvendinimu susijusius pirkimus, pareiškėjas atsako į klausimus lentelėje už kiekvieną projekto partnerį atskirai[1]. Laukeliuose pažymimi tik teisingi atsakymai.)

 

Pareiškėjo / partnerio pavadinimas

Projekte numatomos įsigyti prekės ar paslaugos skirtos pareiškėjo arba partnerio neekonominei veiklai vykdyti

Projekte numatomos įsigyti prekės ar paslaugos skirtos pareiškėjo arba partnerio PVM neapmokestinamai veiklai vykdyti (pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (toliau – PVM įstatymas) 2029 ir 31331 straipsnius) (PVM įstatymo straipsnių detalizavimas pateikiamas po lentele)

Pareiškėjo arba partnerio vykdoma veikla yra mišri pagal PVM įstatymo 59 str.

Pastabos

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

Šiame lauke nurodomas pareiškėjo / partnerio pavadinimas. Galimas simbolių skaičius – 150.

Nurodyti privaloma.

Pareiškėjas / partneris papildomą informaciją pateikia šiame lauke.

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

(...)

 

 

PVM įstatymo 20–29 ir 31–331 straipsnių detalizavimas:

 

1. su sveikatos priežiūra susijusios prekės ir paslaugos (PVM įstatymo 20 straipsnis);

2. socialinės paslaugos ir susijusios prekės (PVM įstatymo 21 straipsnis);

3. švietimo ir mokymo paslaugos (PVM įstatymo 22 straipsnis);

4. kultūros ir sporto paslaugos (PVM įstatymo 23 straipsnis);

5. politinių partijų, profesinių sąjungų ir kitų įsteigtų ir veikiančių narystės pagrindu pelno nesiekiančių juridinių asmenų savo nariams teikiamos paslaugos bei tiekiamos prekės (PVM įstatymo 24 straipsnis);

6. religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų savo nariams teikiamos paslaugos bei kai šie asmenys kitą asmenį aprūpina personalu (PVM įstatymo 24 straipsnis);

7. pelno nesiekiančių juridinių asmenų organizuojamų labdaros ir paramos renginių metu šių asmenų tiekiamos prekės ir (arba) teikiamos paslaugos (PVM įstatymo 24 straipsnis);

8. nepriklausomų grupių savo nariams teikiamos paslaugos (PVM įstatymo 24 straipsnis);

9. pašto paslaugos (PVM įstatymo 25 straipsnis);

10. radijas ir televizija (PVM įstatymo 26 straipsnis);

11. draudimo paslaugos (PVM įstatymo 27 straipsnis);

12. finansinės paslaugos (PVM įstatymo 28 straipsnis);

13. specialūs ženklai (PVM įstatymo 29 straipsnis);

14. nekilnojamųjų pagal prigimtį daiktų nuoma (PVM įstatymo 31 straipsnis);

15. nekilnojamųjų pagal prigimtį daiktų pardavimas ar kitoks perdavimas (PVM įstatymo 32 straipsnis);

16. ypatingi atvejai, kai prekių tiekimas ir paslaugų teikimas bei prekių įsigijimas iš kitos valstybės narės PVM neapmokestinami (PVM įstatymo 33 ir 331 straipsniai);

17. kita.

 

 

 

 

 

 

(pareiškėjo ar jo įgalioto atstovo pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 



[1] Pildomas priedas yra neatskiriama paraiškos dalis, partneris (-iai) yra susipažinęs (-ę) su šiame priede teikiama informacija ir partnerio deklaracijoje patvirtina, kad teikiama informacija yra teisinga.