LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2017 M. balandžio 11 d. įsakymO Nr. V-251 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „MOKSLINIŲ TYRIMŲ, EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS IR INOVACIJŲ SKATINIMAS“ 01.2.2-CPVA-K-703 PRIEMONĖS „KOMPETENCIJOS CENTRŲ IR INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ PERDAVIMO CENTRŲ VEIKLOS SKATINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. rugpjūčio 30 d. Nr. V-656

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 88 punktu,

p a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-CPVA-K-703 priemonės „Kompetencijos centrų ir inovacijų ir technologijų perdavimo centrų veiklos skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. V-251 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 1 prioriteto „Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ 01.2.2-CPVA-K-703 priemonės „Kompetencijos centrų ir inovacijų ir technologijų perdavimo centrų veiklos skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Autorių teisių objektai – suprantami taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme;

4.2. Didelė įmonė – šiame Apraše suprantama kaip juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos įmonės, mažos įmonės arba vidutinės įmonės apibrėžimo, pateikto Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas);

4.3. Eksperimentinė plėtra – atitinka bandomosios taikomosios veiklos sąvoką, kuri apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 86 punkte;

4.4. Įmonė (šiame Apraše taip pat ir verslo įmonė) – suprantama taip, kaip apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

4.5. Kompetencijos centras – mokslo ir studijų institucijos ar universitetų ligoninės atitinkamos (-ų) mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) srities (-čių) aukšto tarptautinio lygio intelektinis potencialas, pasižymintis išskirtiniais šios (-ių) srities (-čių) MTEP veiklos, tarptautinio ir (arba) tarpdisciplinio ir (arba) tarpsektorinio bendradarbiavimo, MTEP veiklos komercinimo rezultatais ir apimtimis, įsitraukęs į MTEP rezultatų sukūrimo (nuo idėjos iki prototipo) ir jo realizavimo rinkoje procesus;

4.6. Labai maža įmonė – suprantama taip, kaip apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

4.7. Maža įmonė – suprantama taip, kaip apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

4.8. Moksliniai tyrimai – atitinka pramoninių tyrimų sąvoką, kuri apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 85 punkte;

4.9. Mokslinių tyrimų infrastruktūra – suprantama taip, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 91 punkte;

4.10. Mokslo ir studijų institucija – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme;

4.11. MTEP projektas – MTEP veiklų, kuriomis siekiama išbandyti MTEP grįstą, komercinį potencialą turinčią idėją ir sukurti tolesnėms investicijoms parengtą ar kitokį rezultatą, kuris gali būti pritaikytas diegti rinkoje, visuma;

4.12. Nauja žinioms imli (arba atžalinė) įmonė (angl. spin off) – projekto įgyvendinimo metu arba investicijų tęstinumo laikotarpiu sukurta įmonė, kurios steigėjas arba vienas iš steigėjų yra mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė ir kurios tikslas – komercinti mokslo ir studijų institucijoje (-ose) ar universiteto ligoninėje (-ėse) arba įmonėje (-ėse) sukurtus MTEP rezultatus;

4.13. Patentų paraiška – patentų biuro nustatyta tvarka patentų biurui mokslo ir studijų institucijos ar universitetų ligoninės pateikta paraiška (prašymas) išduoti tarptautinį patentą;

4.14. Pramoninės nuosavybės objektas – suprantamas taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokesčių už pramoninės nuosavybės objektų registravimą įstatyme;

4.15. Produktas – moksliniais tyrimais ir praktine patirtimi sukauptu pažinimu pagrįsta technologija, medžiaga, įrenginys, veislė, gyvūnų linija, procesas, sistema, paslauga, metodas, meno objektas arba kultūros ir visuomenės problemų sprendinys;

4.16. Sunkumus patirianti įmonė – suprantama taip, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014  2 straipsnio 18 punkte;

4.17. Tarptautinis patentas – pagal Patentinės kooperacijos sutartį, pasirašytą Vašingtone 1970 m. birželio 19 d., peržiūrėtą 1979 m. rugsėjo 28 d. ir 1984 m. vasario 3 d., patento paraiška paduodama Pasaulinės intelektinės nuosavybės organizacijos Tarptautiniam biurui. Praėjus tarptautinę ir nacionalinę išradimo patentavimo procedūras, pasirinktose valstybėse išduodami nacionaliniai patentai ir teisės į išradimą ginamos pagal tų valstybių nacionalinius patentų įstatymus;

4.18. Technologija – suprantama taip, kaip apibrėžta Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“;

4.19. Universitetų ligoninės – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme ir veikiančios pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 83 punkto nuostatas;

4.20. Valstybės pagalbos gavėjas – ūkio subjektas, kuriam suteikta valstybės pagalba;

4.21. Veiksmingas bendradarbiavimas – suprantama taip, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 90 punkte;

4.22. Vidutinė įmonė – suprantama taip, kaip apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.“

2. Pakeičiu 29 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

29. Projektu turi būti siekiama tokių išvardintų stebėsenos rodiklių, iš kurių nurodytas Aprašo 29.3 papunktyje yra privalomas, o Aprašo 29.1 papunktyje ir 29.2 papunktyje yra privalomas ir pasirenkamas priklausomai nuo pareiškėjo, jei pareiškėjas – mokslo ir studijų institucija, – siekiama Aprašo 29.1 papunktyje nurodyto rodiklio, jei pareiškėjas – universitetų ligoninė, siekiama Aprašo 29.2 papunktyje nurodyto rodiklio:“

3. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Valstybės pagalbos nuostatų taikymas:

35.1. Mokslo ir studijų institucija ar universiteto ligoninė pagal šį Aprašą nelaikoma valstybės pagalbos gavėja, jei atitinka visas šias sąlygas:

35.1.1. projekte dalyvauja vykdydama neekonominę veiklą, kaip ji apibrėžiama Europos Komisijos pranešime „Komisijos pranešimas dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos“ (OL 2016 C 262, p. 150) (angl. Commission Notice on the notion of State aid pursuant to Article 107(1) TFEU), kaip numatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 49 punkte ir kaip ji apibrėžiama Komunikato 19 dalyje, ir veiklos pelną reinvestuoja į MTEP veiklą;

35.1.2. projekte vykdo ir nepriklausomus MTEP, kurie suprantami vadovaujantis Europos Komisijos 2015 m. vasario 25 d. raštu dėl Europos Komisijos galutinio sprendimo C(2012) 9855 dėl Lietuvos valstybės pagalbos bylos Nr. SA.34335 (2012/N) išaiškinimo, kuriame pabrėžiama, kad „nepriklausomais moksliniai tyrimai gali būti laikomi tik tada, jei jie netenkina specifinių konkrečios įmonės poreikių“.

35.2. Kai projekto pareiškėjas vykdo projektą kartu su partneriu arba pareiškėjas ir (arba) partneris yra pasirašęs ketinimų protokolą, sutartį ar kitos formos įpareigojantį dokumentą su įmone dėl MTEP veiklos rezultato, kurį planuojama sukurti projekto įgyvendinimo metu, panaudojimo, arba pareiškėjas ir (arba) partneris ketina įsteigti naują žinioms imlią (atžalinę) įmonę (angl. spin-off), kurioje bus komerciškai panaudoti projekto metu sukurti MTEP veiklos rezultatai, pagal Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams, yra investicinė pagalba, teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 ir 26 straipsnius, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 25 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos mokslinių tyrimų plėtrai ir infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 ir 26 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija pagal Aprašo 4 priede nurodytus vertinimo kriterijus.“

4. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai yra tenkinamos Aprašo 35.1 papunktyje nurodytos sąlygos. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Kai projektas atitinka valstybės pagalbos reikalavimus, didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis nustatyta Aprašo 45 punkte.“

5. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams. Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriais, pareiškėjas turi patirti ne mažiau kaip 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų.“

6. Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Jeigu projektui taikoma valstybės pagalba ir projektas yra vykdomas kartu su partneriu privačiuoju juridiniu asmeniu arba pareiškėjas ir (arba) partneris yra pasirašęs ketinimų protokolą, sutartį ar kitos formos įpareigojantį dokumentą su įmone dėl MTEP veiklos rezultato, kurį planuojama sukurti projekto įgyvendinimo metu, panaudojimo, arba pareiškėjas ir (arba) partneris ketina įsteigti naują žinioms imlią (atžalinę) įmonę (angl. spin-off), kurioje bus komerciškai panaudoti projekto metu sukurti MTEP veiklos rezultatai, didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai nurodyta Aprašo 1 lentelėje. Mokslinių tyrimų infrastruktūrai (įrangai, kuri nurodyta Aprašo 48 punkto 4 išlaidų kategorijos 1 punkte) didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų.

 

1 lentelė. Projekto finansuojamoji dalis.

Eil.Nr.

 

 

Galimas bazinės finansuojamosios dalies padidinimas, bet ne daugiau nei iki 80 procentų tinkamų finansuoti išlaidų

Didžiausia galima finansuojamoji dalis atsižvelgiant į valstybės pagalbos gavėjo statusą

Bazinė finan-suoja-moji dalis

Padidi-nama viduti-nėms įmonėms

Padidina-ma labai mažoms ir mažoms įmonėms

Padidinama už veiksmin-gą bendradar-biavimą, jei tenkinamos Reglamento Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 punkto b papunktyje nurodytos sąlygos

Didelė įmonė

Vidutinė įmonė

Labai maža ir maža įmonė

1.

Moksli-niai tyrimai

50 proc.

+10 procenti-nių punktų

+20 procenti-nių punktų

+15 procentinių punktų

65 proc.

75 proc.

80 proc.

2.

Ekspe-rimenti-nė plėtra

25 proc.

+10 procenti-nių punktų

+20 procenti-nių punktų

+15 procentinių punktų

40 proc.

50 proc.

60 proc.“

 

7. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„48. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos nurodytos Aprašo 2 lentelėje.

 

2 lentelė. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos.

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkamos finansuoti išlaidos.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkamos finansuoti išlaidos.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkamos finansuoti išlaidos.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkamos finansuoti išlaidos:

1.   MTEP veiklų vykdymui būtinos įrangos įsigijimo išlaidos, jei planuojama įsigyti įranga nėra viešai prieinama atviros prieigos centruose arba viešai prieinamos įrangos pajėgumų nepakanka veiksmingai vykdyti projekto veiklas arba įrangos panaudojimo galimybės kitaip apribotos. Šios išlaidos negali sudaryti daugiau nei 20 procentų tinkamų finansuoti išlaidų. Įrangos išlaidas gali patirti tik Pareiškėjas.

2.  MTEP veiklų vykdymui būtinų pramoninės nuosavybės teisių objektų įsigijimo ir (arba) registravimo išlaidos. Šios išlaidos kartu su išlaidų kategorijos Nr. 5 „Projekto vykdymas“ 4 punkte nurodytomis MTEP, konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų išlaidomis negali sudaryti daugiau nei 25 procentus tinkamų finansuoti išlaidų.

5.

Projekto vykdymas

Tinkamos finansuoti šios MTEP veiklų vykdymui būtinos ir MTEP veikloms proporcingai (pro rata principu) priskiriamos išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu:

1.   projektą vykdančio MTEP personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų nustatyta tvarka, ir komandiruočių, kelionių išlaidos;

Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos (komandiruočių ir kelionių išlaidos negali sudaryti daugiau nei 10 procentų tinkamų finansuoti išlaidų), apskaičiuotos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto veikloms vykdyti (vykdančio personalo komandiruotės) reikalingos transporto Lietuvoje ir kelionėms žemės transportu iš Lietuvos į kitą šalį (ir atgal) išlaidos apmokamos taikant Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotuosius įkainius. Įkainiai nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. balandžio 24 d. Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita. Ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kuro-ir-viesojo-transporto-islaidu-fiksuotuju-ikainiu-nustatymo-tyrimo-ataskaita.

2.   tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusio ilgalaikio turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų, įrengimų) nuomos išlaidos;

3.   tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusio trumpalaikio turto (medžiagų, mažaverčio inventoriaus ir panašių produktų) pirkimo ir (arba) nuomos išlaidos;

4.   MTEP, konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, naudojamų vien tik projekto veiklai, išlaidos, susijusios su MTEP grįstų, komercinį potencialą turinčių idėjų išbandymu, tolesnėms investicijoms parengto ar kitokio rezultato, kuris gali būti pritaikytas diegti rinkoje, sukūrimu, tikslinių rinkų analize ir patentų registravimu;

5.   projekto MTEP veikloms naudojamo ilgalaikio materialaus turto (įrangos, prietaisų, įrankių, įrenginių, mašinų ir įrengimų pastatų ir (ar) patalpų) nusidėvėjimo sąnaudos, jeigu šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos viešosios (įskaitant ir kitų valstybių) lėšos. Projekto metu įsigytos įrangos nusidėvėjimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti.

 

Projektą vykdančio MTEP personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikomi fiksuotieji įkainiai, kurie nustatomi vadovaujantis Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. V-213 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 3 prioriteto „Tyrėjų gebėjimų stiprinimas“ įgyvendinimo priemonės VP1-3.1-ŠMM-07-K „Parama mokslininkų ir kitų tyrėjų mokslinei veiklai (visuotinė dotacija)“ projektų mokslinio tyrimo vykdymo ataskaitos formos ir darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių dydžių mokslinių tyrimų projektuose apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ patvirtinta Darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių dydžių mokslinių tyrimų projektuose nustatymo tyrimo ataskaita (taikomi fiksuoti įkainiai, nustatyti Darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių dydžių mokslinių tyrimų projektuose nustatymo tyrimo ataskaitos 3 lentelėje „Aukšto (tarptautinio) lygio mokslinis tyrimas“). Ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

6.

Informavimas apie projektą

Netinkamos finansuoti išlaidos.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

 

Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų taisyklių 10 priedą.

 

Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.“

8. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. Ne vėliau negu praėjus 2 metams po projekto sutarties pasirašymo, projekto vykdytojas Įgyvendinančiai institucijai privalo pateikti ataskaitą dėl projekto įgyvendinimo metu pasiektų ir (arba) siekiamų rezultatų pažangos – vykdomų MTEP projektų tematikų, tikslų, siekiamų rezultatų, sukurtų produktų, technologijų ar kt. prototipų, pateiktų patentų paraiškų, įkurtų naujų žinioms imlių (atžalinių) įmonių, su įmonėmis pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių ir pan. (toliau – Tarpinė ataskaita). Konkretus ataskaitos pateikimo terminas nustatomas projekto sutartyje.“

9. Papildau 60.17 papunkčiu:

60.17. informaciją apie projekto planuojamas gauti pajamas, jei tinkamos finansuoti išlaidos siekia 1 000 000 Eur (vieną milijoną eurų) ir daugiau (netaikoma kai projektui teikiama valstybės pagalba).“

10. Pakeičiu 3 priedą ir 1 punktą išdėstau taip:

1. Projektas priskiriamas prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčiai (toliau – sumanios specializacijos kryptis) ir konkrečios krypties prioritetui ir atitinka konkretaus prioriteto teminį specifiškumą (atsižvelgiant į projekto pobūdį, projektas gali būti priskirtas ne tik vienai, bet ir kelioms sumanios specializacijos kryptims ir konkrečios krypties prioriteto (-ų) teminiams specifiškumams):

Sumanios specializacijos kryptis

 

Sumanios specializacijos krypties prioritetas

3.1. Energetika ir tvari aplinka

3.1.1. Išmaniosios energijos generatorių, tinklų ir vartotojų energetinio efektyvumo, diagnostikos, stebėsenos, apskaitos ir valdymo sistemos.

3.1.2. Energijos ir kuro gamyba iš biomasės ar atliekų, atliekų apdorojimas, saugojimas ir šalinimas.

3.1.3. Išmaniųjų mažaenergių pastatų kūrimo ir naudojimo technologija – skaitmeninė statyba.

3.1.4. Saulės energijos įrenginiai ir jų naudojimo elektros, šilumos ir vėsos gamybai technologijos.

3.2. Sveikatos technologijos ir biotechnologijos

3.2.1. Molekulinės technologijos medicinai ir biofarmacijai.

3.2.2. Pažangios taikomosios technologijos asmens ir visuomenės sveikatai.

3.2.3. Pažangi medicinos inžinerija ankstyvai diagnostikai ir gydymui.

3.3. Agroinovacijos ir maisto technologijos

3.3.1. Tvarūs agrobiologiniai ištekliai ir saugesnis maistas.

3.3.2. Funkcionalus maistas.

3.3.3. Inovatyvus biožaliavų kūrimas, tobulinimas ir perdirbimas (biorafinavimas).

3.4. Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos

3.4.1. Fotoninės ir lazerinės technologijos.

3.4.2. Funkcinės medžiagos ir danga.

3.4.3. Konstrukcinės ir kompozitinės medžiagos.

3.4.4. Lanksčios produktų kūrimo ir gamybos technologinės sistemos.

3.5. Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos

3.5.1. Sumanios transporto sistemos ir informacinės ir ryšių technologijos.

3.5.2. Tarptautinių transporto koridorių valdymo ir transporto rūšių integracijos technologijos / modeliai.

3.5.3. Pažangus elektroninis turinys, technologijos jam kurti ir informacinė sąveika.

3.5.4. Informacinių ir ryšių technologijų infrastruktūros, debesų kompiuterijos sprendimai ir paslaugos.

3.6. Įtrauki ir kūrybinga visuomenė

3.6.1. Modernios ugdymosi technologijos ir procesai.

3.6.2. Proveržio inovacijų kūrimo ir diegimo technologijos ir procesai.

 

Nurodyti projekto pagrindinę kryptį

Nurodyti projekto pagrindinės krypties prioritetą

Projekto pagrindinis teminis specifiškumas

Numeris

Numeris

Numeris

Pateikiamas projekto atitikimo pasirinktam (-iems) prioriteto teminiam (-iams) specifiškumui (-ams) pagrindimas, taip pat nurodoma, kuris teminis specifiškumas laikytinas pagrindiniu, pagal kurį bus vertinamas projekto atitikimas prioritetiniam atrankos kriterijui „Pareiškėjo ir partnerių patirtį, vykdant MTEP veiklą, dalyvaujant tarptautinėse MTEP programose, bendradarbiaujant su verslu atspindintys rezultatai, atitinkantys veiksmų planų teminį specifiškumą.

 

11. Pakeičiu 3 priedą ir 4 punktą išdėstau taip:

4. Pareiškėjo ir partnerių patirtis, vykdant MTEP veiklą, dalyvaujant tarptautinėse MTEP programose, bendradarbiaujant su verslu atspindintys rezultatai, atitinkantys veiksmų planų teminį specifiškumą:

4.1. Mokslo darbų vertinimo rezultatai MTEP srityse, atitinkančiose pagrindinį projekto teminį specifiškumą, vadovaujantis paskutiniais turimais Lietuvos mokslo tarybos duomenimis, gautais atliekant mokslo ir studijų institucijų mokslo (meno) darbų ir universitetų ligoninių mokslinės veiklos vertinimą:

Pareiškėjo mokslo darbų vertinimo rezultatai (pareiškėjo autorių deklaruoti mokslo (meno) darbai ir / ar mokslinė veikla, kurie Lietuvos mokslo tarybos buvo pripažinti ir įvertinti kaip I lygmens mokslo (meno) ir / ar mokslinės veiklos darbai (Mokslo ir studijų institucijų mokslo (meno) darbų vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. V-1128 „Dėl Mokslo ir studijų institucijų mokslo (meno) darbų vertinimo metodikos“ (toliau – Vertinimo metodika), 7.2 papunktis) bei yra priskiriami tam veiksmų plano teminiam specifiškumui, kaip ir planuojamas įgyvendinti projektas)

Partnerio (-ių) mokslo darbų vertinimo rezultatai (partnerio (-ių) autorių deklaruoti mokslo (meno) darbai ir / ar mokslinė veikla, kurie Lietuvos mokslo tarybos buvo pripažinti ir įvertinti kaip I lygmens mokslo (meno) ir / ar mokslinės veiklos darbai (Vertinimo metodikos 7.2 papunktis) bei yra priskiriami tam veiksmų plano teminiam specifiškumui, kaip ir planuojamas įgyvendinti projektas)

 

 

 

4.2. Pareiškėjo ir partnerio paskutinių 2 metų (skaičiuojant nuo paraiškos padavimo datos) veikla MTEP srityse, atitinkančiose pagrindinį projekto teminį specifiškumą:

Teminis specifiškumas, nurodytas 1 p.

Pateiktos patentinės paraiškos Europos patentų biurui (EPO), JAV patentų ir prekių ženklų biurui (USPTO) ar Japonijos patentų biurui (JPO)

Sukurtų ir rinkai pateiktų produktų skaičius

Susikūrusių naujų žinioms imlių arba atžalinių įmonių (angl. spin-off) skaičius

Bendros veiklos su įmonėmis sutarčių (sutartys tarptautinio bendradarbiavimo srityje (dalyvaujant kartu programose 7 BP, Horizontas 2020, Eureka, Eurostars, atitinkamos NATO, Europos kosmoso agentūros programos ir pan.), sutartys dėl jungtinių / bendrų veiklų MTEP srityje vykdymo, sutartys dėl intelektinės veiklos rezultatų (patentai, prekės ženklai, dizainas ir pramoninės nuosavybės apaugos objektai) licencijavimo, kt. sutartys, įrodančios pareiškėjo bendradarbiavimą su verslu) skaičius ir jų finansinė vertė.

 

Nurodyti Patentinės (-ių) paraiškos (-ų):

1) užregistravimo datą;

 

2) numerį;

 

3) biurą, kuriam pateikta paraiška;

 

4) MTEP sritį.

Nurodyti konkretų produktą, jo pateikimo į rinką datą bei pagrindžiančią informaciją, kad produktas buvo pateiktas į rinką.

Nurodyti susikūrusios(-ių) naujos (-ių) žinioms imlios arba atžalinės (-ių) įmonės (-ių):

1)  pavadinimą;

 

2)  kodą;

 

3)  akcininkus;

 

4)  registravimo datą.

Pasirašytos:

1) sutarties data;

2) sutarties pavadinimas;

3) sutarties suma Eur be PVM;

4) sutarties šalys;

5) sutarties objektas ir MTEP sritis;

6) jei sutartis pasirašyta su keliais subjektais nurodyti, konkrečios įstaigos sumokamą sutarties sumą Eur be PVM.

 

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                     Jurgita Petrauskienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros

2017 m. liepos 24 d. raštu Nr. 2017/2-4721