ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gegužės 14 d. Nr. A-871

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1, 2 ir 3 punktais, 17 straipsniu, Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, 8.1 papunkčiu, Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-448 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo rekomendacijų patvirtinimo“,

tvirtinu Socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti administracijos direktorių                                                                   Regina Rupšienė

 

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus

2021 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A-871

 

 

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS (PAGALBOS Į NAMUS) PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR

TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugų (toliau – pagalbos į namus paslaugos) poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo, nutraukimo procedūras, socialinės priežiūros (pagalbos į namus) teikimo tvarką ir kt.

2. Pagalbos į namus paslaugas asmens namuose teikia biudžetinė įstaiga Šiaulių rajono savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – Centras).

3. Pagalbos į namus paslaugų teikimo tikslas – padėti asmeniui (šeimai), kuriam (-iai) nustatytas pagalbos į namus paslaugų poreikis, skatinant asmens (šeimos) integraciją į visuomenę bei savarankiškumą gyvenamojoje aplinkoje, gerinant gyvenimo kokybę, palaikant ir ugdant paslaugas gaunančių asmenų socialinius įgūdžius.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ GAVĖJAI

 

5. Pagalbos į namus paslaugos teikiamos Šiaulių rajono gyventojams, deklaruojantiems gyvenamąją vietą ar (ir) faktiškai gyvenantiems Šiaulių rajono savivaldybėje, kuriems teisės aktų tvarka nustatytas pagalbos į namus paslaugų poreikis:

5.1. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

5.2. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

5.3. socialinę riziką patiriančios šeimos;

5.4. vaikai su negalia ir jų šeimos;

5.5. kiti asmenys ir jų šeimos (laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių savarankiškumo netekę asmenys);

5.6. suaugę asmenys su negalia (šeimos), senyvo amžiaus asmenys (šeimos), turintys suaugusius vaikus, gyvenančius iki 40 kilometrų atstumu iki jų gyvenamosios vietos.

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PAGALBOS Į NAMUS

PASLAUGŲ GAVIMO

 

6. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją ir seniūnijos specialistui socialiniam darbui pateikia:

6.1. užpildytą prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“) (toliau – prašymas);

6.2.  asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į gyvenamosios vietos seniūniją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;

6.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (jei informacijos nėra Gyventojų registro duomenų bazėje), jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas (jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose);

6.4. asmens socialinį statusą patvirtinantį dokumentą: pensininko ar neįgaliojo pažymėjimą (jei informacijos nėra Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos duomenų bazėje);

6.5. darbingumo lygio pažymą, išduotą Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, pažymą dėl specialiosios nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio nustatymo (jei informacijos nėra Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos duomenų bazėje);

6.6. pažymas apie savo ir šeimos narių pajamas per 3 paskutinius mėnesius iki kreipimosi dienos (jei informacijos nėra Socialinio draudimo fondo valdybos duomenų bazėje);

6.7. apylinkės teismo sprendimą ar nutartį dėl globos, rūpybos nustatymo bei globėjo, rūpintojo paskyrimo (jei kreipiasi globėjas ar rūpintojas);

6.8. esant poreikiui, gali būti prašoma pateikti ir kitus dokumentus, atsižvelgiant į konkrečią pareiškėjo situaciją.

7. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti. Tokiu atveju pateikiamas prašymas ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali pats kreiptis dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo.  

                                                      

IV SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ

POREIKIO NUSTATYMAS

 

8. Asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikį nustato seniūnijos specialistas socialiniam darbui, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 16 straipsnio nuostatomis, laikydamasis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ 1 punktu.

9. Pagalbos į namus paslaugų poreikį ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos nustato seniūnijos specialistas socialiniam darbui, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.

10. Kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius), suderinęs klausimą su Centru, gali parengti sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, nenustačius minimų paslaugų poreikio. Tokiu atveju pagalbos į namus paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) pagalbos į namus paslaugas.

11. Seniūnijos specialistas socialiniam darbui supažindina paslaugos gavėją su mokėjimo už paslaugas kaina, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje pateikia rekomendaciją dėl pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmės (valandų), dažnumo ir pagalbos į namus paslaugų sudėties poreikio.

12. Seniūnijos specialistas socialiniam darbui suveda pagalbos į namus paslaugų poreikio vertinimo duomenis į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).

 

V SKYRIUS

FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS VERTINIMAS

 

13Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-372 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

14. Jei asmuo teikiamomis paslaugomis naudojasi ne visą mėnesį, mokama proporcingai teiktų paslaugų valandų skaičiui.

15. Paslaugų gavėjai, turintys suaugusius vaikus, gyvenančius iki 40 kilometrų atstumu iki jų gyvenamosios vietos, moka 15 proc. asmens (šeimos) gaunamų pajamų, išskyrus asmenis, kurių suaugę vaikai yra asmenys su negalia.

 

VI SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ

SKYRIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

16. Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo priima Skyrius per 10 kalendorinių dienų nuo seniūnijos specialisto socialiniam darbui pateikto poreikio vertinimo bei visų dokumentų dienos. Sprendimas dėl pagalbos į namus paslaugos asmeniui (šeimai) skyrimo iš karto perduodamas Centrui per dokumentų valdymo sistemą „@vilys“.

17. Pagalbos į namus paslaugų teikimas gali būti laikinai sustabdomas:

17.1. Centrui pateikus raštišką informaciją, kad asmuo (šeima), jo globėjas, rūpintojas, pateikė neteisingą informaciją seniūnijos specialistui socialiniam darbui socialinių paslaugų poreikiui įvertinti;

17.2. Centrui pateikus raštišką informaciją, kad pagalbos į namus paslaugas gaunantis asmuo (šeima) gali sirgti užkrečiama liga;

17.3. paslaugos gavėjui pateikus raštišką prašymą ir jame nurodžius argumentuotą pagalbos į namus paslaugų sustabdymo priežastį (laikiną išvykimą, gydymąsi stacionarioje gydymosi, reabilitacijos įstaigoje, paslaugų gavėjo namuose laikinai svečiuojantis, apsigyvenus kitiems asmenims, kurie suteikia reikalingą pagalbą).

18. Teikiant prašymą dėl pagalbos į namus paslaugų sustabdymo privaloma nurodyti sustabdymo laikotarpį.

19. Centras, gavęs informaciją dėl pagalbos į namus paslaugų sustabdymo asmeniui (šeimai), raštu informuoja Skyrių.

20. Pagalbos į namus paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) atnaujinamas išnykus sustabdymo priežastims.

21. Asmeniui (šeimai) pagalbos į namus paslaugų teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų per metus, išskyrus, kai paslaugos gavėjas yra gydomas stacionarioje gydymosi, reabilitacijos įstaigoje.

22. Pagalbos į namus paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) gali būti nutraukiamas:

22.1. paslaugų gavėjui pateikus raštišką prašymą ir jame nurodžius argumentuotą pagalbos į namus paslaugų nutraukimo priežastį;

22.2. pasikeitus pagalbos į namus gavėjo socialiniam statusui;

22.3. atlikus poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra pagrindo teikti pagalbos į namus paslaugų;

22.4. nevykdant sutartyje nurodytų sąlygų (atsisakius mokėti už teikiamas pagalbos į namus paslaugas ir kt.);

22.5. deklaravus gyvenamąją vietą ar (ir) faktiškai pradėjus gyventi kitoje savivaldybėje;

22.6. kai pagalbos į namus paslaugoms teikti nesudaromos sąlygos (asmuo ar jo šeimos nariai priskirtini socialinę riziką patiriančių asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir lankomosios priežiūros darbuotojui iškyla grėsmė saugumui, sveikatai ar jam sudaromas psichologinis spaudimas (jis yra žeminamas, vadinamas necenzūriniais žodžiais ir pan.);

22.7. pradėjus teikti socialinės globos paslaugas;

22.8. pagalbos į namus paslaugos gavėjui mirus.

23. Centras, gavęs informaciją dėl pagalbos į namus paslaugų nutraukimo asmeniui (šeimai), raštu kreipiasi į Skyrių dėl asmeniui (šeimai) teikiamų paslaugų nutraukimo. Esant poreikiui, Skyrius gali kreiptis į seniūnijos specialistą socialiniam darbui, kuris Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje pateikia išvadą, ar pagalbos į namus paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendaciją dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia, ir asmens (šeimos) poreikio vertinimą perduoda Skyriui, kuris priima sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų nutraukimo.

24. Sprendimas dėl pagalbos į namus paslaugų nutraukimo perduodamas Centrui per dokumentų valdymo sistemą „@vilys“, Centras su sprendimu dėl pagalbos į namus paslaugų nutraukimo supažindina paslaugos gavėją.

25. Duomenis apie asmeniui (šeimai) pagalbos į namus paslaugų skyrimą, sustabdymą, nutraukimą Skyrius suveda į SPIS.

 

VII SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

26. Centras, gavęs iš Skyriaus sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, per 3 darbo dienas su gautu sprendimu supažindina paslaugos gavėją.

27. Sprendimo dėl pagalbos į namus paslaugų originalas kartu su prašymu, poreikio vertinimu perduodami Centrui. Centras kiekvienam paslaugos gavėjui suformuoja asmens bylą, kurioje kaupia ir saugo visus su pagalbos į namus paslaugų skyrimu, sustabdymu, nutraukimu susijusius dokumentus bei kitą informaciją.

28. Pagalbos į namus paslaugos pradedamos teikti per 3 darbo dienas, Centro direktoriui su asmeniu (jo teisėtu atstovu) pasirašius pagalbos į namus paslaugos teikimo ir mokėjimo už paslaugas sutartį (toliau – sutartis). Sutarties formą tvirtina Centro direktorius.

29. Jei pagalbos į namus paslaugų negalima užtikrinti visiems besikreipiantiems, Centras sudaro pagalbos į namus paslaugų teikimo eilę. Pagalbos į namus paslaugų teikimo eilė sudaroma pagal sprendimo dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo datą ir registraciją.

30. Sutartis gali būti keičiama arba papildoma sutarties šalių susitarimu. Visi sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami raštu.

31. Pagalbos į namus paslaugos teikiamos Centro darbo dienomis ir valandomis.

32. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis konkrečiam asmeniui gali būti skirtinga, nustatoma atsižvelgiant į asmens (šeimos) poreikius, bet turi susidėti ne mažiau kaip iš trijų paslaugų. Paslaugos gavėjo (jo teisėto atstovo) prašymu pagalbos į namus paslaugų sudėtis gali būti keičiama.

33. Pagalbos į namus paslaugas sudaro: informavimas, konsultavimas, bendravimas; tarpininkavimas ir atstovavimas; asmens higienos ir priežiūros paslaugos; maitinimo organizavimas; pagalba buityje ir namų ruošoje; pagalba organizuojant asmens sveikatos priežiūrą; ūkinių darbų paslaugos (priedas).

34. Teikiamos pagalbos į namus paslaugų trukmė yra iki 10 val. per savaitę.

35. Pagalbos į namus paslaugų gavėjų šeimos nariai ir kiti asmenys, gyvenantys kartu, kuriems nenustatytas pagalbos į namus paslaugų poreikis, neturi teisės gauti pagalbos į namus paslaugų saviems poreikiams tenkinti.  

36. Pagalbos į namus paslaugas teikia Centro lankomosios priežiūros darbuotojai pagal sudarytus individualius grafikus.

37. Lankomosios priežiūros darbuotojo laikas, praleistas kelionėje iš vieno pagalbos į namus paslaugų gavėjo pas kitą, yra įskaičiuojamas į jo darbo laiką.

38. Kai pagalbos į namus paslaugų nepakanka pablogėjus asmens sveikatos būklei, Centras informuoja Skyrių bei seniūnijos specialistą socialiniam darbui dėl teikiamų paslaugų pakeitimo kita paslaugų rūšimi: dienos socialinė globa, trumpalaikė / ilgalaikė socialinė globa.

39. Lankomosios priežiūros darbuotojo suteiktų pagalbos į namus paslaugų apskaitos dokumentus sutikrina Centras.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

40. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas, rūpintojas, pateikęs prašymą dėl pagalbos į namus paslaugų gavimo arba gaunantis šias paslaugas, turi teisę:

40.1. į informacijos ir duomenų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

40.2. būti supažindintas su poreikio vertinimu ir asmens bylos dokumentais, paslaugos kaina, paslaugų sąrašu;

40.3. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

41. Asmens (šeimos), gaunančio(s) pagalbos į namus paslaugas (teisėto atstovo), pareigos:

41.1. teikti seniūnijos specialistui socialiniam darbui teisingą ir išsamią informaciją, reikalingą įvertinti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ir finansines galimybes mokėti už šias paslaugas;

41.2. per 5 darbo dienas informuoti Centrą apie pokyčius, susijusius su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu ir finansinių galimybių mokėti už jas vertinimu, pasikeitusią situaciją, turinčius (galinčius turėti) įtakos teikiant asmeniui (šeimai) pagalbos į namus paslaugas;

41.3. laikytis sutartyje nurodytų pagalbos į namus paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas sąlygų.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Centras atsako už kokybišką pagalbos į namus paslaugų organizavimą ir teikimą.

43. Centras, Skyrius bei seniūnijos specialistas socialiniam darbui užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Už einamąją finansų kontrolę atsako Centras.

45. Paskesniąją finansų kontrolę vykdo Šiaulių rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Šiaulių rajono savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

46. Seniūnijos specialisto socialiniam darbui poreikio vertinimą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

47. Ginčai dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo, organizavimo ir teikimo nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

48. Asmenų skundai dėl paslaugų teikimo Centrui pateikiami raštu. Skundai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo. Jeigu skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo, Centro direktorius per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Atsakymas į skundą išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui. Asmuo, nesutinkantis su Centro atsakymu į jo skundą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą skundo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę kreiptis į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktorių bei kitas institucijas įstatymų nustatyta tvarka.

49. Rekomenduotina, kad seniūnijos specialistas socialiniam darbui nuolat domėtųsi ir 2 kartus per metus aplankytų kiekvieną seniūnijoje gyvenantį suaugusį asmenį su negalia, vaiką su negalia, vienišą senyvo amžiaus asmenį ar asmenį, kuriam nustatyti specialieji poreikiai ar nuolatinės slaugos (priežiūros) poreikis, kitus asmenis, kuriems gali iškilti pagalbos į namus ar kitų socialinių paslaugų poreikis.

50. Aprašas gali būti keičiamas ir papildomas pasikeitus teisės aktams, Skyriaus iniciatyva.

 

___________________

 

 

Socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO

PAGALBOS Į NAMUS TEIKIAMŲ PAGRINDINIŲ PASLAUGŲ SĄRAŠAS

 

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos sudėtis

1.

Informavimas, konsultavimas, bendravimas

1.1. reikalingos informacijos apie socialinę pagalbą suteikimas;

1.2. pagalba analizuojant asmens (šeimos) probleminę situaciją, ieškant veiksmingų problemos sprendimo būdų;

1.3. pokalbio palaikymas;

1.4. laikraščių, knygų, žurnalų, laiškų skaitymas ir rašymas.

2.

Tarpininkavimas ir atstovavimas

2.1. pagalba tarpininkaujant tarp asmens ir kitų institucijų, specialistų;

2.2. transporto paslaugų organizavimas;

2.3. lydėjimas į įstaigas (tik grafiko metu).

3.

Asmens higienos ir priežiūros paslaugos

3.1. pagalba prausiantis, maudantis, rengiantis;

3.2. plaukų, rankų, kojų nagų priežiūra (jei asmuo neserga užkrečiamomis ligomis);

3.5. patalynės keitimas.

4.

Maitinimo organizavimas

4.1. maisto produktų pirkimas ir pristatymas į namus artimiausioje parduotuvėje (iki 5 kg);

4.2. karšto maisto nupirkimas iš maisto gaminimo įmonės ir pristatymas;

4.3. maisto (nesudėtingų patiekalų) paruošimas;

4.4. pagaminto maisto pašildymas;

4.5. pagalba valgant;

4.6. lydėjimas į maisto prekių parduotuvę.

5.

Pagalba buityje ir namų ruošoje

5.1. buto (namo) gyvenamųjų kambarių valymas bei grindų plovimas (1 kambario);

5.2. tualeto, vonios ar dušo patalpų valymas bei grindų plovimas;

5.3. virtuvės patalpų valymas bei grindų plovimas;

5.4. buto (namo) langų valymas (1 kambario, 2 kartus per metus, esant ne žemesnei kaip +15 oC temperatūrai, kai langai atsidaro į vidų, seni langai neatsukami);

5.5. užuolaidų pakeitimas (1 kambario);

5.6. drabužių spintos tvarkymas;

5.7. buitinės technikos valymas;

5.8. indų plovimas (vienam asmeniui vieno valgymo metu);

5.9. skalbimas (skalbinių sudėjimas į automatinę skalbinių mašiną, džiaustymas, surinkimas);

5.10. tualetinės kėdutės kibiro išnešimas;

5.11. šiukšlių surinkimas ir išnešimas.

6.

Pagalba organizuojant asmens sveikatos priežiūrą

6.1. receptų pas gydytoją išrašymas;

6.2. vaistų pirkimas artimiausioje vaistinėje;

6.3. greitosios medicininės pagalbos iškvietimas;

6.4. lydėjimas į sveikatos priežiūros įstaigą.

7.

Ūkinių darbų paslaugos

7.1. malkų bei kieto kuro atnešimas;

7.2. krosnies iškūrenimas;

7.3. krosnies pakuro išvalymas ir pelenų išnešimas;

7.4. vandens atnešimas;

7.5. nešvaraus vandens išnešimas;

7.6. sniego valymas nuo pagrindinių kiemo takų;

7.7. kiemo takų šlavimas;

7.8. laiptinės valymas;

7.9. ūkinių darbų organizavimas.

 

 

______________________