Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. RUGPJŪČIO 25 D. NUTARIMO NR. 924 „DĖL ŽEMĖS PAĖMIMO VISUOMENĖS POREIKIAMS TAISYKLIŲ IR ŽEMĖS PAĖMIMO VISUOMENĖS POREIKIAMS PROJEKTŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. birželio 25 d. Nr. 604
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugpjūčio 25 d. nutarimą Nr. 924 „Dėl Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklių ir Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 37 straipsnio 10 dalimi, 45, 46, 47 ir 48 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

1.2. Nurodytu nutarimu patvirtintose Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklėse:

1.2.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja valstybės institucijos ar savivaldybės tarybos (toliau – suinteresuota institucija) prašymų paimti žemę visuomenės poreikiams pateikimo ir nagrinėjimo, paimamos visuomenės poreikiams žemės vertinimo metodo kriterijų parinkimo, sąnaudų ir naudos analizės atlikimo, žemės paėmimo visuomenės poreikiams inicijavimo tiesiogiai įgyvendinant įstatymus, kuriuose nustatytas konkretus visuomenės poreikis, kuriam paimamas tam tikroje vietoje esantis tam tikro ploto žemės sklypas, taip pat numatomo suteikti nuosavybėn valstybinės žemės sklypo dydžio nustatymo procedūras.

Prašymai paimti žemę visuomenės poreikiams teikiami ir visi veiksmai, susiję su žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra, atliekami automatizuotai per Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinę sistemą (toliau – ŽPDRIS). Dokumentų, susijusių su žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra, kurie pagal Taisykles turi būti rengiami, tačiau rengiami ne ŽPDRIS, kopijas į ŽPDRIS ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šių dokumentų parengimo ar priėmimo (patvirtinimo), jeigu parengtas dokumentas turi būti priimamas (patvirtinamas), įkelia jų rengėjai, jeigu Taisyklėse arba Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių 3 punkte nurodytose darbų sutartyse nenustatyta kitaip.

Kai prašoma paimti visuomenės poreikiams žemė ir (ar) šioje žemėje esantys statiniai (pastatai) yra susiję su įslaptinta informacija pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nuostatas, šių objektų paėmimo visuomenės poreikiams procedūra vykdoma ne per ŽPDRIS ir informacija apie šių objektų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros eigą viešai neskelbiama.

1.2.2. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Žemės paėmimu visuomenės poreikiams suinteresuota institucija, siekdama pagrįsti tiek konkretaus visuomenės poreikio objektyvų egzistavimą, tiek tam poreikiui tenkinti reikalingo konkretaus žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams būtinumą, Taisyklių 3 punkte nustatyta tvarka atlieka sąnaudų ir naudos analizę. Sąnaudų ir naudos analizė gali būti sudedamoji teritorijos, kurioje prašoma paimti žemę visuomenės poreikiams, detaliojo plano ar specialiojo teritorijų planavimo dokumento dalis arba parengiama kaip atskiras dokumentas – Taisyklių 6.4 punkte nurodyto aiškinamojo rašto priedas. Visuomenės poreikio objektyvus egzistavimas ir jam tenkinti reikalingo konkretaus žemės sklypo paėmimo būtinumas laikomas pagrįstu ir atskiras jo pagrindimas, pagrįstas sąnaudų ir naudos analize, visuomeninės naudos, efektyvumo ir racionalumo principais, neatliekamas, kai žemę visuomenės poreikiams paimti reikia tam, kad būtų tiesiogiai įgyvendinamas įstatymas, nustatantis konkretų visuomenės poreikį, kuriam tenkinti paimamas tam tikroje vietoje esantis tam tikro ploto žemės sklypas (žemės sklypo dalis), ir nurodantis suinteresuotą instituciją (toliau – įstatymas).“

1.2.3. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6. Suinteresuota institucija teritoriniam padaliniui prašymą paimti žemę visuomenės poreikiams pateikia automatizuotai per ŽPDRIS, jame nurodo prašymą teikiančio subjekto pavadinimą ir duomenis, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 45 straipsnio 1 dalyje nustatytą žemės paėmimo visuomenės poreikiams tikslą, trumpai apibūdina teritoriją, kurioje prašoma paimti žemę visuomenės poreikiams. Suinteresuota institucija kartu su prašymu turi pateikti:“.

1.2.4. Pakeisti 6.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.1. detalųjį planą arba specialiojo teritorijų planavimo dokumentą;“.

1.2.5. Pakeisti 6.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.4. aiškinamąjį raštą ir Taisyklių 2 punkte nurodytą ir šiame punkte nustatytu atveju parengtą jo priedą; aiškinamajame rašte turi būti nurodyti konkretūs tikslai, kuriems numatoma naudoti paimamą visuomenės poreikiams žemę, o Taisyklių 2 punkte nurodytame aiškinamojo rašto priede – Taisyklių 3 punkte nurodyta sąnaudų ir naudos analizė, taip pat pateiktas konkretaus visuomenės poreikio objektyvaus egzistavimo ir konkretaus žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams būtinumo pagrindimas, pagrįstas šios sąnaudų ir naudos analizės rezultatais ir visuomeninės naudos, efektyvumo ir racionalumo principais; konkretaus visuomenės poreikio objektyvaus egzistavimo ir konkretaus žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams būtinumo pagrindimas, pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais, taip pat visuomeninės naudos, efektyvumo ir racionalumo principais, gali būti sudedamoji detaliojo plano ar specialiojo teritorijų planavimo dokumento dalis; aiškinamasis raštas ir Taisyklių 2 punkte nurodytas jo priedas neteikiami, kai žemę visuomenės poreikiams paimti reikia įstatymui tiesiogiai įgyvendinti.“

1.2.6. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Suinteresuota institucija, pateikdama teritoriniam padaliniui prašymą paimti žemę visuomenės poreikiams, taip pat registruotu laišku, įteikiamu pasirašytinai, praneša žemės sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės poreikiams, savininkui ir (ar) naudotojui apie tokio prašymo pateikimą ir nurodo konkrečius tikslus, kuriems numatoma panaudoti paimamą visuomenės poreikiams žemę. Suinteresuota institucija, pranešdama žemės sklypo savininkui ir (ar) naudotojui apie prašymo paimti žemę visuomenės poreikiams pateikimą, kartu informuoja, kad prašymai paimti žemę visuomenės poreikiams bus nagrinėjami ir visi su žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra susiję veiksmai bus vykdomi automatizuotai per ŽPDRIS, ir nurodo jos interneto tinklalapio adresą.“

1.2.7. Pakeisti 8.1.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

8.1.1. žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto, kuris turi būti rengiamas, kai paimami žemės sklypai nesuprojektuoti specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose ar detaliuosiuose planuose (toliau – projektas), teritorijos ribų planą, į kurį įtraukiami:“.

1.2.8. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Nacionalinės žemės tarnybos vadovo sprendime pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą nurodomas (-i) žemės sklypo (-ų), kuris (-ie) visas (-i) arba kurio (-ių) dalis (-ys) paimama (-os) visuomenės poreikiams, kadastro numeris (-iai). Kai Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 48 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais rengiamas projektas, projekto teritorijos ribų planas tvirtinamas kartu su Nacionalinės žemės tarnybos vadovo sprendimu pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą ir jis yra neatskiriama šio sprendimo dalis.“

1.2.9. Papildyti 131 punktu:

131. Teritorinis padalinys, pranešdamas žemės sklypo, kurį numatoma paimti visuomenės poreikiams, savininkui ir (ar) naudotojui bei Taisyklių 13.1, 13.2 punktuose nurodytiems asmenims apie Nacionalinės žemės tarnybos vadovo priimtą sprendimą pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą, kartu informuoja, kad visi su šios procedūros vykdymu ir įgyvendinimu susiję veiksmai bus atliekami automatizuotai per ŽPDRIS, ir paaiškina apie elektroninių paslaugų, teikiamų ŽPDRIS priemonėmis, būsenų pasikeitimų sekimo galimybes.“

1.2.10. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Teritorinis padalinys, Nacionalinės žemės tarnybos vadovui priėmus sprendimą nepradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo praneša apie jį suinteresuotai institucijai (išskyrus tuos atvejus, kai Nacionalinė žemės tarnyba yra žemės paėmimu suinteresuota institucija), o suinteresuota institucija per 5 darbo dienas nuo šio pranešimo gavimo registruotu laišku, įteikiamu pasirašytinai, praneša apie šį sprendimą žemės sklypo, kurį paimti visuomenės poreikiams prašė suinteresuota institucija, savininkui ir (ar) naudotojui.“

1.2.11. Pakeisti 17.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.1. Lyginamųjų žemės sklypų pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir būdas, ūkinės veiklos apribojimai, taip pat išsidėstymas gyvenamųjų teritorijų, rekreacinių objektų, susisiekimo komunikacijų, inžinerinių tinklų ir kitų infrastruktūros objektų atžvilgiu turi atitikti vertinamą žemės sklypą.“

1.2.12. Pakeisti 17.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.3. Kai Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 48 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais rengiamas projektas, Taisyklių 17.2 punkte nurodyti lyginamieji objektai visų pirma turi būti parenkami iš projekto teritorijoje esančių žemės sklypų. Kai projekto teritorijoje nepakanka lyginamųjų objektų arba Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 48 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais projektas nerengiamas, Taisyklių 17.2 punkte nurodyti lyginamieji objektai visų pirma turi būti parenkami iš žemės sklypų, esančių detaliajame plane ar specialiojo teritorijų planavimo dokumente suplanuotoje teritorijoje (jeigu detaliajame plane ar specialiojo teritorijų planavimo dokumente suplanuota tik visuomenės poreikiams paimama teritorija) arba detaliajame plane ar specialiojo teritorijų planavimo dokumente suplanuotos teritorijos dalyje (jeigu detaliajame plane ar specialiojo teritorijų planavimo dokumente suplanuota ne tik visuomenės poreikiams paimama teritorija, bet ir kitos teritorijos), kurią numatoma paimti visuomenės poreikiams.“

1.2.13. Pakeisti 29.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

29.4. visuomenės poreikiams paimamo žemės sklypo kadastro duomenys (pagrindinė žemės naudojimo paskirtis, būdas, plotas, kadastro numeris, adresas);“.

1.3. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo ir įgyvendinimo taisykles ir jas išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad iki 2014 m. sausio 1 d. pradėtos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, dėl kurių priimti Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos vadovo sprendimai pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, gali būti baigiamos pagal galiojusias iki šios datos Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklių ir Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių nuostatas.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                      Vigilijus Jukna


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 924
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. birželio 25 d. nutarimo Nr. 604
redakcija)

 

 

žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja už visuomenės poreikiams paimamus žemės sklypus suteiktinų valstybinės žemės sklypų formavimą ir suteikimą, žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų (toliau – projektai) turinį, jų rengimą, derinimą, tvirtinimą ir įgyvendinimą.

2. Projektai yra žemėtvarkos planavimo dokumentai, priskiriami žemės valdos projektams, kurie rengiami Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka parengtų ir patvirtintų detaliųjų planų ar specialiojo teritorijų planavimo dokumentų, nurodytų Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklių 6.1 papunktyje, sprendinių pagrindu.

Projektas rengiamas ir visi kiti su projekto rengimu ir įgyvendinimu susiję veiksmai atliekami automatizuotai per Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinę sistemą (toliau – ŽPDRIS). Projekto bylos dokumentų, kurie pagal Taisykles turi būti rengiami, tačiau rengiami ne ŽPDRIS, skaitmenines kopijas į ŽPDRIS ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šių dokumentų parengimo ar priėmimo (patvirtinimo), jeigu parengtas dokumentas turi būti priimamas (patvirtinamas), įkelia jų rengėjai, jeigu Taisyklėse arba Taisyklių 3 punkte nurodytose darbų sutartyse nenustatyta kitaip.

Kai projekte numatoma paimti visuomenės poreikiams žemė ir (ar) šioje žemėje esantys statiniai (pastatai) yra susiję su įslaptinta informacija pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nuostatas, projektas rengiamas ne ŽPDRIS ir Taisyklėse nurodytos projekto viešinimo procedūros neatliekamos.

3. Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 48 straipsnio 3 dalyje nurodyti darbai, neatlikti rengiant detalųjį planą ar specialiojo teritorijų planavimo dokumentą, atliekami rengiant projektą. Jeigu paimamas visuomenės poreikiams žemės sklypas ir po žemės sklypo dalies, reikalingos visuomenės poreikiams, atidalijimo ar padalijimo liekantis (-ys) žemės sklypas (-ai) suprojektuotas (-i) detaliajame plane ar specialiojo teritorijų planavimo dokumente, vietoj projekto Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 534 „Dėl Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Kadastro nuostatai), nustatyta tvarka rengiami žemės sklypų planai su nustatytais žemės sklypų ribų posūkio taškais ir riboženklių koordinatėmis valstybinėje koordinačių sistemoje (toliau – žemės sklypų planai) ir parengiama paimamo visuomenės poreikiams žemės sklypo (ar jo dalies) vertinimo ataskaita (toliau – turto vertinimo ataskaita) bei pažyma apie nuostolių, patirtų dėl žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams, dydį. Šių darbų atlikimą savo lėšomis organizuoja Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklėse nurodytos suinteresuotos institucijos. Suinteresuotos institucijos žemės sklypų kadastro duomenų bylų, vertinimo ataskaitų ir (ar) pažymų apie nuostolių, patirtų dėl žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams, dydį skaitmenines kopijas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių dokumentų pateikimo suinteresuotai institucijai įkelia į ŽPDRIS.

Jeigu paimamo visuomenės poreikiams žemės sklypo planas Kadastro nuostatų nustatyta tvarka buvo parengtas ir po paimamo visuomenės poreikiams žemės sklypo detaliojo plano ar specialiojo teritorijų planavimo dokumento patvirtinimo šio žemės sklypo kadastro duomenys nepasikeitė, papildomas žemės sklypo planas nerengiamas.

Žemės sklypų planų ar projekto rengėjas parenkamas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

Turto vertinimo ataskaita rengiama pagal Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 47 straipsnio ir Taisyklių 11.6 papunkčio reikalavimus.

Suinteresuota institucija užpildo su projekto rengėju sudarytos projekto rengimo ir įgyvendinimo darbų sutarties ar su žemės sklypų planų rengėju sudarytos žemės sklypų planų rengimo darbų sutarties ŽPDRIS nurodytus metaduomenis ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių sutarčių pasirašymo.

4. Projekto rengimą ir įgyvendinimą savo lėšomis organizuoja Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklėse nurodytos suinteresuotos institucijos.

5. Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Nacionalinė žemės tarnyba) vadovui priėmus sprendimą pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 48 straipsnio 1 dalyje numatytais atvejais žemės paėmimu suinteresuotai valstybės institucijai ar savivaldybės, kurios taryba pateikė prašymą paimti žemę visuomenės poreikiams, administracijos direktoriui (toliau – projekto organizatorius) per 20 darbo dienų nuo šio sprendimo priėmimo Nacionalinės žemės tarnybos teritorinis padalinys pagal žemės sklypo buvimo vietą (toliau – teritorinis padalinys) išduoda projekto rengimo reikalavimų (toliau – reikalavimai) sąrašą. Reikalavimų sąraše nurodomi projektą derinantys asmenys ir institucijos. Kai teritorinio padalinio specialistas (valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį), atsakingas už reikalavimų sąrašo išdavimą, neturi visų duomenų, kurių reikia reikalavimų sąrašui parengti, pagal jo pateiktas paraiškas (Taisyklių 1 priedas) per 10 darbo dienų nuo paraiškos gavimo reikalavimus turi nustatyti ir pažymą apie nustatytus reikalavimus (Taisyklių 2 priedas) išduoti:

5.1. savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;

5.2. Taisyklių 5.1 papunktyje nenurodytas kitas Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 7 straipsnyje nurodytas valstybinės žemės patikėtinis, kai projekto teritorija ar jos dalis yra jo patikėjimo teise valdomoje valstybinėje žemėje (išskyrus atvejus, kai Nacionalinė žemės tarnyba yra projekto organizatorė);

5.3. Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos, kai projekto teritorijoje ar jos dalyje yra ištyrinėtų naudingųjų iškasenų telkinių;

5.4. valstybinio parko, valstybinio rezervato ar biosferos rezervato direkcija (toliau – direkcija), kai projekto teritorija ar jos dalis yra valstybiniame parke, valstybinio rezervato buferinės apsaugos zonoje ar biosferos rezervate, arba paskirta atsakinga direkcija (pagal Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos sprendimu nustatytą šių saugomų teritorijų priskyrimą direkcijoms), kai projekto teritorija ar jos dalis yra valstybiniame draustinyje, biosferos poligone, atkuriamajame ar genetiniame sklype arba Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoje;

5.5. Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, kai projekto teritorija ar jos dalis yra kultūros paveldo objektų ar vietovių, kurie nėra paskelbti saugomais savivaldybės, teritorijose ar jų apsaugos zonose;

5.6. Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas ar Vadovybės apsaugos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, kai projekto teritorija ar jos dalis atitinkamai yra Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento ar Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos saugomų objektų apsaugos zonoje;

5.7. Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, kai projekto teritorija ar jos dalis yra:

5.7.1. pasienio ruože prie Lietuvos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos, Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos valstybių sienos – 500 metrų pločio juostoje į Lietuvos Respublikos teritorijos gilumą nuo valstybės sienos, kai valstybės siena eina sausuma, arba nuo vandens telkinio kranto, kai valstybės siena eina pasienio vandenimis;

5.7.2. pasienio ruože prie Lietuvos Respublikos ir Latvijos Respublikos, Lietuvos Respublikos ir Lenkijos Respublikos valstybių sienos – 300 metrų pločio juostoje į Lietuvos Respublikos teritorijos gilumą nuo valstybės sienos, kai valstybės siena eina sausuma, arba nuo vandens telkinio kranto, kai valstybės siena eina pasienio vandenimis;

5.7.3. valstybės sienos apsaugos zonoje;

5.7.4. miestų ir miestelių teritorijose 100 metrų pločio juostoje, kitose teritorijose – 300 metrų pločio juostoje nuo valstybės sienos apsaugos objektų ir įrenginių;

5.8. visuomenės sveikatos centras apskrityje, kai pagal projektą nustatomos sanitarinės apsaugos zonos;

5.9. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, jeigu projektas rengiamas žemės sklype (-uose), besiribojančiame (-iuose) su valstybinės reikšmės keliu;

5.10. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, jeigu projektas rengiamas žemės sklype (-uose), besiribojančiame (-iuose) su viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų užimama valstybine žeme, kuri perduota valdyti, naudotis ir ja disponuoti turto patikėjimo teise viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui.

6. Jeigu pažyma apie nustatytus reikalavimus per Taisyklių 5 punkte nustatytą terminą nebuvo išduota ir nepateikiamas motyvuotas atsakymas apie jos neišdavimo priežastis, teritorinis padalinys šią informaciją nurodo reikalavimų sąraše. Nepriklausomai nuo to, ar institucija, į kurią teritorinis padalinys kreipėsi dėl pažymos apie nustatytus reikalavimus išdavimo, nustatė reikalavimus, išduodamas pažymą apie juos, ar jų nenustatė, ji dalyvauja derinant projektą.

7. Projekto rengimo procesą sudaro:

7.1. projekto parengiamasis etapas;

7.2. projekto rengimo etapas;

7.3. projekto baigiamasis etapas (projekto sprendinių teikimas visuomenei susipažinti, projekto derinimas, tikrinimas, tvirtinimas).

 

II SKYRIUS

PROJEKTO PARENGIAMASIS ETAPAS

 

8. Projekto organizatorius:

8.1. nustato projekto tikslus ir uždavinius;

8.2. viešai informuoja visuomenę, paskelbdamas vietiniame laikraštyje (jeigu toks leidžiamas) arba regioniniame laikraštyje (skelbimo laikraštyje skaitmeninę kopiją projekto organizatorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šio skelbimo paskelbimo laikraštyje įkelia į ŽPDRIS), ŽPDRIS, Nacionalinės žemės tarnybos, savivaldybės ir projekto organizatoriaus interneto svetainėse apie projekto rengimo pradžią ir jo tikslus. Skelbime apie projekto rengimo pradžią nurodoma, kad su projekto rengimu susiję veiksmai bus atliekami automatizuotai per ŽPDRIS, taip pat nurodomas ŽPDRIS interneto tinklalapio adresas;

8.3. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktam projekto rengėjui, su kuriuo sudaryta projekto rengimo darbų sutartis, per ŽPDRIS pateikia:

8.3.1. Nacionalinės žemės tarnybos vadovo įsakymo, kuriuo įforminamas sprendimas pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą, skaitmeninę kopiją;

8.3.2. dokumentų, nurodytų Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklių 6 punkte, skaitmenines kopijas;

8.3.3. reikalavimų sąrašo skaitmeninę kopiją;

8.3.4. projekto teritorijos Nekilnojamojo turto kadastro žemėlapio su jame pažymėtomis žemės sklypų ribomis skaitmeninę kopiją.

9. Jeigu projekto organizatorius neturi visų duomenų, kurių reikia projektui rengti, juos parengti (gauti) numatoma projekto rengimo darbų sutartyje.

 

III SKYRIUS

PROJEKTO RENGIMO ETAPAS

 

10. Projekto sprendinių brėžinys rengiamas naudojant naujausią kartografinę medžiagą:

10.1. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:5 000 arba M 1:10 000 skaitmeninį rastrinį ortofotografinį žemėlapį ORT10LT;

10.2. Georeferencinio pagrindo kadastro duomenis.

Kartografinė medžiaga teikiama Lietuvos Respublikos geodezijos ir kartografijos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto sprendinių brėžinys, kuriame projekto sprendiniai žymimi sutartiniais ženklais vadovaujantis Žemėtvarkos planavimo dokumentų erdvinių objektų specifikacija, tvirtinama Nacionalinės žemės tarnybos vadovo, rengiamas skaitmenine forma per ŽPDRIS M 1:1 000, M 1:2 000, M 1:5 000 ar M 1:10 000. Mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į projektuojamos teritorijos dydį ir galimybes projekto sprendinių brėžinyje aiškiai pažymėti visus projekto sprendinius.

11. Projekto rengėjas, gavęs iš projekto organizatoriaus Taisyklių 8.3 papunktyje nurodytus dokumentus ir teisės aktų nustatyta tvarka įsigijęs kartografinę medžiagą, prieš rengdamas projekto sprendinių brėžinį:

11.1. kartografinėje medžiagoje, kurioje bus rengiamas projekto sprendinių brėžinys, patikslina pakitusias žemės sklypų (viso žemės sklypo ar jo dalies), kuriuos numatoma paimti visuomenės poreikiams, žemės naudmenas ir jų kontūrų ribas;

11.2. pagal Nekilnojamojo turto registro tvarkytojo pateiktą informaciją, nurodytą Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklių 4 punkte, parengia nekilnojamojo turto objektų, esančių visuomenės poreikiams paimamame žemės sklype, už kuriuos reikės atlyginti, sąrašą, nurodydamas šių objektų savininkus ar kitus naudotojus, nebaigtos gamybos darbus, ir parengia jų aprašymus;

11.3. pagal Kadastro nuostatus atlieka žemės sklypų, kurie visi ar kurių dalis bus paimami visuomenės poreikiams, kadastrinius matavimus, nustatydamas jų ribų posūkio taškų ir riboženklių koordinates valstybinėje koordinačių sistemoje, jeigu šie matavimai nebuvo atlikti;

11.4. jeigu visuomenės poreikiams paimama dalis žemės sklypo, nustato paimamos visuomenės poreikiams žemės sklypo dalies ribas, kad nustatytų paimamos visuomenės poreikiams žemės plotą;

11.5. kartu su projekto organizatoriumi ir žemės savininku ar kitu naudotoju aptaria atlyginimo už paimamą žemės sklypą būdą ir dydį, taip pat nuostolius, patirtus dėl žemės sklypo ir ant jo statomų ar jau pastatytų statinių, žemės sklype esančių sodinių paėmimo visuomenės poreikiams, ir kitus nuostolius (toliau – nuostoliai, patirti dėl žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams), žemės sklypų dalių, likusių nuo paimtųjų visuomenės poreikiams, pertvarkymo galimybes;

11.6. parengia turto vertinimo ataskaitą. Turto vertinimo ataskaita turi būti parengta prieš parengiant projekto sprendinius. Nuostoliai, patirti dėl žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams, apskaičiuojami pagal Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 47 straipsnio ir Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklių reikalavimus.

12. Projekto rengėjas, rengdamas projektą:

12.1. projekto sprendinių brėžinyje:

12.1.1. nubraižo žemės sklypų, esančių projekto teritorijoje, ribas pagal atliktus kadastrinius matavimus ir įrašo šių žemės sklypų unikalius numerius;

12.1.2. nubraižo paimamų visuomenės poreikiams žemės sklypų ar jų dalių, jeigu visuomenės poreikiams paimamos tik žemės sklypo dalys, ribas;

12.1.3. jeigu visuomenės poreikiams paimamos tik žemės sklypų dalys, nubraižo žemės sklypų dalių, liksiančių nuo paimtųjų visuomenės poreikiams, ribas;

12.1.4. nustato žemės sklypo, kuris bus naudojamas visuomenės poreikiams, ribas, jeigu visuomenės poreikiams paimamas žemės sklypas nesuprojektuotas detaliajame plane ar specialiojo teritorijų planavimo dokumente;

12.1.5. pertvarko (sujungia, padalija, perdalija, atidalija), kaip aptarta su žemės savininkais ar kitais žemės naudotojais, tas žemės sklypo dalis, kurių nenumatoma paimti visuomenės poreikiams, taip pat projektuoja kelius, numato melioracijos sistemų pertvarkymą, specialiųjų žemės naudojimo sąlygų nustatymą arba pakeitimą, suprojektuoja siūlomus servitutus;

12.1.6. suprojektuoja suteikiamus nuosavybėn žemės sklypus;

12.2. numato žemės sklypų, nurodytų Taisyklių 12.1.4 papunktyje, pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir naudojimo būdą.

13. Projekto organizatorius parengia žemės paėmimo visuomenės poreikiams ir atlyginimo už ją sutarties projektą ir Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 47 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka pateikia šį projektą žemės savininkui ir (ar) naudotojui kartu su raštu, kuriame nurodo, kad apie tai, ar sutinka arba nesutinka sudaryti šią sutartį, žemės savininkas ir (ar) naudotojas per Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 47 straipsnio 2 dalyje nustatytą terminą privalo raštu (šio rašto skaitmeninę kopiją projekto organizatorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo gavimo įkelia į ŽPDRIS) informuoti projekto organizatorių.

14. Jeigu žemės savininkas nesutinka, kad jam būtų suteiktas nuosavybėn siūlomas žemės sklypas, arba nesutinka su formuojamo suteikiamo nuosavybėn žemės sklypo dydžiu ir (ar) ribomis, suteikiamo nuosavybėn žemės sklypo formavimo procedūra nutraukiama. Jeigu žemės savininkas sutinka, kad jam už paimamą visuomenės poreikiams žemės sklypą būtų atlyginama pinigais, sudaroma žemės paėmimo visuomenės poreikiams ir atlyginimo už ją sutartis.

15. Kai projekto teritorija ribojasi su rengiamo žemės reformos žemėtvarkos projekto arba jam prilyginamo žemės sklypo plano teritorija, projekto sprendiniai turi būti derinami su žemės reformos žemėtvarkos projekto arba jam prilyginamo žemės sklypo plano sprendiniais.

16. Projekto rengėjo parengtame aiškinamajame rašte pateikiama informacija (duomenys) apie projekto teritorijos būklę, projekto sprendinius, probleminių situacijų analizė ir kita informacija, susijusi su projekto rengimu. Parengiama ir suvestinė lentelė, kurioje nurodomi žemės sklypų savininkai ar kiti žemės naudotojai, iš jų paimamas visuomenės poreikiams žemės sklypo (ar jo dalies) plotas, šiam žemės sklypui taikytinos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 12 d. nutarime Nr. 343 „Dėl Specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų patvirtinimo“, bei kiti apribojimai, atlyginimo būdas, žemės sklypo (ar jo dalies) vertė, nurodyta projekte esančioje turto vertinimo ataskaitoje, ir nuostolių, patirtų dėl žemės sklypo paėmimo visuomenės poreikiams, dydis. Jeigu visuomenės poreikiams paimama tik dalis žemės sklypo, suvestinėje lentelėje taip pat nurodomas ir žemės sklypo, kuris liks nuo paimtosios visuomenės poreikiams žemės dalies, plotas, šiam žemės sklypui taikytinos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 12 d. nutarime Nr. 343, bei kiti apribojimai.

 

IV SKYRIUS

projekto BAIGIAMASIS ETAPAS

 

17. Projekto organizatorius parengtą projektą teikia visuomenei susipažinti. Informacija apie parengtą projektą, susipažinimo su projekto sprendiniais tvarką, vietą ir laiką skelbiama ŽPDRIS, Nacionalinės žemės tarnybos, savivaldybės ir projekto organizatoriaus interneto svetainėse (pateikiant visą informaciją arba nuorodą prie skelbimo ŽPDRIS). Susipažinti su parengto projekto sprendiniais skiriamas ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų laikotarpis, per kurį suinteresuoti asmenys pasiūlymus dėl projekto sprendinių teikia raštu arba ŽPDRIS priemonėmis.

Projekto organizatorius viešo susipažinimo su projekto sprendiniais metu gautus pasiūlymus išnagrinėja ir ŽPDRIS priemonėmis (jeigu pasiūlymas gautas per ŽPDRIS) arba raštu (jeigu pasiūlymas gautas raštu) atsako pasiūlymus pateikusiems asmenims per 5 darbo dienas nuo laikotarpio, per kurį asmenys gali susipažinti su projekto sprendiniais, pabaigos.

Projekto organizatorius ne per ŽPDRIS pateiktus pasiūlymus ir jo parengtus atsakymus pasiūlymus pateikusiems asmenims ne vėliau kaip kitą darbo dieną įkelia į ŽPDRIS.

Projekto organizatorius, priėmęs sprendimą dėl pritarimo pasiūlymams, raštu paveda projekto rengėjui ištaisyti projektą pagal gautus pasiūlymus.

18. Parengtas ir Taisyklių 17 punkte nustatyta tvarka visuomenei susipažinti teiktas bei su projekto organizatoriumi suderintas projektas teikiamas derinti institucijoms, nurodytoms reikalavimų sąraše, ir teritoriniam padaliniui, kai projekto organizatorius nėra Nacionalinė žemės tarnyba.

19. Projekto organizatoriaus pateiktą derinti projektą Taisyklių 18 punkte nurodytos institucijos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo suderinti projektą gavimo suderina, pateikdamos institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens raštą apie projekto suderinimą. Jeigu projektą derinančios institucijos pagal teisės aktų joms nustatytą kompetenciją turi pastabų dėl projekto sprendinių, jos pateikia motyvuotą atsisakymą dėl projekto nederinimo, kuriame nurodo, kurie reikalavimai neįvykdyti, taip pat kurie konkretūs įstatymų ir kitų teisės aktų straipsniai ir nuostatos pažeisti ar draudžia nurodytąją veiklą.

20. Institucijai nepareiškus pastabų dėl projekto per 5 darbo dienas nuo prašymo suderinti projektą gavimo, laikoma, kad ji pastabų neturėjo ir projektą suderino.

21. Projekto organizatorius suderintą projektą pateikia tikrinti Nacionalinei žemės tarnybai. Nacionalinė žemės tarnyba ne vėliau kaip per 10 darbo dienų patikrina projekto rengimo, viešinimo bei derinimo procedūrų ir projekto sprendinių atitiktį teisės aktų reikalavimams ir priima išvadą dėl projekto tvirtinimo (netvirtinimo) tikslingumo.

22. Projekto organizatorius, gavęs Nacionalinės žemės tarnybos teigiamą išvadą dėl šio projekto tvirtinimo tikslingumo, projektą teikia tvirtinti Nacionalinės žemės tarnybos vadovui arba jo įgaliotam teritorinio padalinio vadovui.

23. Nacionalinės žemės tarnybos vadovas arba jo įgaliotas teritorinio padalinio vadovas per 15 darbo dienų nuo projekto gavimo priima įsakymą patvirtinti projektą ir praneša apie šio įsakymo priėmimą projekto organizatoriui.

24. Projekto organizatorius, gavęs Nacionalinės žemės tarnybos vadovo ar jo įgalioto teritorinio padalinio vadovo pranešimą apie patvirtintą projektą, per 10 darbo dienų paskelbia apie projekto patvirtinimą ŽPDRIS, vietiniame laikraštyje (jeigu toks leidžiamas) arba regioniniame laikraštyje (skelbimo laikraštyje skaitmeninę kopiją projekto organizatorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo paskelbimo laikraštyje įkelia į ŽPDRIS). Kartu su skelbimu apie projekto patvirtinimą ŽPDRIS skelbiamas ir sprendimas dėl projekto patvirtinimo, o skelbime apie projekto patvirtinimą laikraštyje nurodoma, kad su sprendimu patvirtinti projektą galima susipažinti ŽPDRIS.

25. Patvirtintas projektas galioja neterminuotai.

26. Projekto bylą sudaro šie dokumentai:

26.1. projekto organizatoriaus teritoriniam padaliniui pateiktas prašymas paimti žemę visuomenės poreikiams;

26.2. projekto aiškinamasis raštas;

26.3. Nacionalinės žemės tarnybos vadovo sprendimas pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą;

26.4. reikalavimų sąrašas;

26.5. dokumentai, patvirtinantys projekto rengimo pradžios ir jo tikslų paskelbimą vietiniame laikraštyje (jeigu toks leidžiamas) arba regioniniame laikraštyje, Nacionalinės žemės tarnybos, savivaldybės ir projekto organizatoriaus institucijos interneto svetainėse, taip pat dokumentai, patvirtinantys projekto patvirtinimo paskelbimą vietiniame laikraštyje (jeigu toks leidžiamas) arba regioniniame laikraštyje;

26.6. projekto teritorijos Nekilnojamojo turto kadastro žemėlapis su jame pažymėtomis žemės sklypų ribomis;

26.7. dokumentai, nurodyti Žemės paėmimo visuomenės poreikiams taisyklių 6 punkte;

26.8. žemės sklypų savininkų ar kitų naudotojų ir projekto organizatoriaus sudarytos sutartys;

26.9. visuomenės supažindinimo su projekto sprendiniais metu gauti asmenų pasiūlymai, projekto organizatoriaus atsakymai pasiūlymus pateikusiems asmenims ir projekto derinimo dokumentai;

26.10. turto vertinimo ataskaitų bylos;

26.11. Nacionalinės žemės tarnybos išvada dėl projekto tvirtinimo (netvirtinimo) tikslingumo;

26.12. projekto sprendinių brėžinys (brėžiniai);

26.13. Nacionalinės žemės tarnybos vadovo arba jo įgalioto teritorinio padalinio vadovo sprendimas patvirtinti projektą.

27. Projekto bylos ir kiti su projekto rengimu ir įgyvendinimu susiję dokumentai (jų skaitmeninės kopijos), parengti ŽPDRIS ir (ar) pateikti per ŽPDRIS, saugomi skaitmenine forma ŽPDRIS. Dokumentų, kurių skaitmeninės kopijos įkeltos į ŽPDRIS, originalai saugomi jų sudarytojų ir (ar) gavėjų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

Projekto įgyvendinimas

 

28. Nacionalinės žemės tarnybos vadovui arba jo įgaliotam teritorinio padalinio vadovui patvirtinus projektą, projekto rengėjas:

28.1. paženklina vietovėje pagal patvirtintą projektą suformuotus žemės sklypus, atlikdamas šių žemės sklypų kadastrinius matavimus, nustatant jų ribų posūkio taškų ir riboženklių koordinates valstybinėje koordinačių sistemoje, parengia ir suderina kiekvieno žemės sklypo kadastro duomenų bylą pagal Kadastro nuostatus. Kai Taisyklių 11.4 papunktyje nurodytos žemės sklypo dalies ir nuo šiame papunktyje nurodytos žemės dalies liksiančios žemės sklypo dalies ribos buvo paženklintos pagal Kadastro nuostatus atliktus kadastrinius matavimus, nustatant jų ribų posūkio taškų ir riboženklių koordinates valstybinėje koordinačių sistemoje, ir jų ribos, plotai ir kiti kadastrinių matavimų metu nustatyti kadastro duomenys sutampa su pagal projektą suformuotų žemės sklypų ribomis, plotais ir kitais kadastro duomenimis, šiems žemės sklypams kadastriniai matavimai pakartotinai neatliekami;

28.2. pateikia projekto organizatoriui žemės sklypų kadastro duomenų bylas.

29. Kadastro duomenų byla formuojama laikantis Kadastro nuostatų, o šiose bylose esančių žemės sklypų planų, kadastro duomenų formų ir ribų paženklinimo–parodymo aktų skaitmenines kopijas projekto rengėjas įkelia į ŽPDRIS.

30. Nacionalinės žemės tarnybos vadovas arba jo įgaliotas teritorinio padalinio vadovas, vadovaudamasis projekte patvirtintais sprendiniais, teisės aktų, reglamentuojančių žemės sklypų kadastro duomenų nustatymą ir kadastro duomenų bylos tikrinimą bei sprendimų patvirtinti nustatytus žemės sklypo kadastro duomenis (suformuoti žemės sklypą) ar pakeisti nustatytus žemės sklypo kadastro duomenis priėmimą, nustatyta tvarka ir terminais, patikrinęs kadastro duomenų bylą, priima sprendimą pakeisti žemės sklypo kadastro duomenis ar suformuoti žemės sklypą ir patvirtinti jo kadastro duomenis (sprendimo skaitmeninė kopija įkeliama į ŽPDRIS). Savininkui ir (ar) kitam naudotojui apie šį sprendimą pranešama Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 46 straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka. Pranešimo išsiuntimą registruotu laišku, įteikiamu pasirašytinai, patvirtinančio dokumento skaitmeninę kopiją Nacionalinė žemės tarnyba įkelia į ŽPDRIS ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pranešimo išsiuntimo.

31. Pagal Nacionalinės žemės tarnybos vadovo arba jo įgalioto teritorinio padalinio vadovo sprendimą pakeisti žemės sklypo kadastro duomenis ar suformuoti žemės sklypą ir patvirtinti jo kadastro duomenis teritorinis padalinys per 5 darbo dienas nuo tos dienos, kurią savininkui ir (ar) kitam naudotojui pranešta apie šį sprendimą, pateikia Nekilnojamojo turto kadastro tvarkytojui ir Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui prašymą įrašyti pagal šį sprendimą pakeistus žemės sklypo kadastro duomenis arba įregistruoti pagal šį sprendimą suformuotus žemės sklypus ir įrašyti jų kadastro duomenis.

32. Nacionalinės žemės tarnybos vadovas per 20 darbo dienų nuo pakeistų žemės sklypo kadastro duomenų įrašymo arba po pertvarkymo suformuotų žemės sklypų įregistravimo Nekilnojamojo turto kadastre ir Nekilnojamojo turto registre priima sprendimą paimti žemės sklypą visuomenės poreikiams. Nacionalinė žemės tarnyba sprendimo paimti žemės sklypą visuomenės poreikiams skaitmeninę kopiją įkelia į ŽPDRIS ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šio sprendimo priėmimo.

 

 

 

__________________


 

Žemės paėmimo visuomenės poreikiams

projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių

1 priedas

 

 

(Prašymo formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojas)

___________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo duomenys)

 

___________________________________

(adresatas)

 

 

PRAŠYMAS IŠDUOTI ŽEMĖS PAĖMIMO VISUOMENĖS POREIKIAMS PROJEKTO RENGIMO REIKALAVIMUS

 

______________ Nr. ______________________________

(prašymo data)                  (dokumento registracijos numeris)

 

 

1. Projektuojamas žemės sklypas (teritorija): ________________________________________

(adresas, kadastro Nr., plotas skaičiais (0,0001 hektaro tikslumu)

___________________________________________________________________________

 

2. Projekto rengimo tikslai: _____________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

______________________                         _______________                   _____________________

(pareigų pavadinimas)                                                  (parašas)                                           (vardas, pavardė)

 

 

 

––––––––––––––––––––


 

Žemės paėmimo visuomenės poreikiams

projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklių

2 priedas

 

 

(Pažymos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojas)

___________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo duomenys*)

 

___________________________________                                             Į ____________ Nr. _

(adresatas*)                                                                                          (gauto dokumento nuoroda*)

 

 

PAŽYMA

APIE NUSTATYTUS ŽEMĖS PAĖMIMO VISUOMENĖS POREIKIAMS PROJEKTO RENGIMO REIKALAVIMUS

 

20____ m. ____________________ d. Nr. ________

 

________________________

(dokumento sudarymo vieta**)

 

 

1. Projektuojamas žemės sklypas (teritorija): ________________________________________

(adresas, kadastro Nr., plotas skaičiais (0,0001 hektaro tikslumu)

___________________________________________________________________________

 

2. Projekto rengimo tikslai: _____________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

3. Projektuojamam žemės sklypui (teritorijai) taikomi galiojančių atitinkamo lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai:

1) bendrųjų planų: ____________________________________________________________

(dokumento pavadinimas, institucijos, patvirtinusios projektą, pavadinimas, patvirtinimo data, Nr.)

___________________________________________________________________________

2) detaliųjų planų: ____________________________________________________________

(dokumento pavadinimas, institucijos, patvirtinusios projektą, pavadinimas, patvirtinimo data, Nr.)

___________________________________________________________________________

3) specialiojo teritorijų planavimo dokumentų: ________________________________________

(dokumento pavadinimas, institucijos, patvirtinusios projektą,

______________________________________________________________________________

pavadinimas, patvirtinimo data, Nr.)

4. Projektuojamam žemės sklypui (teritorijai) taikomi galiojančių žemės valdos projektų sprendiniai:         

(dokumento pavadinimas, institucijos, patvirtinusios projektą, pavadinimas, patvirtinimo data, Nr.)

 

5. Kiti projekto rengimo reikalavimai:

1) _________________________________________________________________________

2) _________________________________________________________________________

3) _________________________________________________________________________

 

6. Projekto rengimo reikalavimai galioja viso projekto rengimo proceso metu ir kol neprieštarauja teisės aktams ir patvirtintiems teritorijų planavimo dokumentams ar žemės valdos projektams, bet ne ilgiau kaip:  

(nurodomas projekto rengimo reikalavimų galiojimo terminas, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 metai)

 

PRIDEDAMA:

1) _________________________________________________________________________

2) _________________________________________________________________________

3) _________________________________________________________________________

 

 

 

______________________                ________________                       _________________

(pareigų pavadinimas)                                        (parašas)                                                     (vardas, pavardė)

 

 

* Nurodoma, jeigu siunčiama kitai institucijai.

** Nurodoma, jeigu projekto rengimo reikalavimus rengia projekto organizatorius.

 

 

 

––––––––––––––––––––