LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 14 PRIORITETO „VEIKSMŲ, SKIRTŲ COVID-19 PANDEMIJOS SUKELTAI KRIZEI ĮVEIKTI, SKATINIMAS, SIEKIANT DIDINTI UŽIMTUMĄ IR SOCIALINĘ ĮTRAUKTĮ“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 14.1.1-ESFA-V-430 „AKTYVIOS DARBO RINKOS POLITIKOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMAS, MAŽINANT PANDEMIJOS POVEIKĮ UŽIMTUMUI“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. birželio 7 d. Nr. A1-430

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65, 66 ir 72 punktais:

1. T v i r t i n u  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 14 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas, siekiant didinti užimtumą ir socialinę įtrauktį“ įgyvendinimo priemonės Nr. 14.1.1‑ESFA-V-430 „Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimas, mažinant pandemijos poveikį užimtumui“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                        Monika Navickienė

 

 

 

SUDERINTA

Europos socialinio fondo agentūros

2021 m. gegužės 4 d. raštu Nr. SB-2021-00237     

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2021 m. birželio 7 d. įsakymu Nr.  A1-430

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 14 PRIORITETO „VEIKSMŲ, SKIRTŲ COVID-19 PANDEMIJOS SUKELTAI KRIZEI ĮVEIKTI, SKATINIMAS, SIEKIANT DIDINTI UŽIMTUMĄ IR SOCIALINĘ ĮTRAUKTĮ“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 14.1.1-ESFA-V-430 „AKTYVIOS DARBO RINKOS POLITIKOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMAS, MAŽINANT PANDEMIJOS POVEIKĮ UŽIMTUMUI“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 14 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas, siekiant didinti užimtumą ir socialinę įtrauktį“ įgyvendinimo priemonės Nr. 14.1.1‑ESFA‑V‑430 „Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimas, mažinant pandemijos poveikį užimtumui“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. balandžio 12 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2021) 2603 (toliau – Veiksmų programa), 14 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas, siekiant didinti užimtumą ir socialinę įtrauktį“ įgyvendinimo priemonės Nr. 14.1.1-ESFA-V-430 „Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimas, mažinant pandemijos poveikį užimtumui“ (toliau – Priemonė) veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu;

2.2. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos priedas);

2.4. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.5. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.6. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.7. Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Užimtumo rėmimo priemonių aprašas);

2.8. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau − Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972 (toliau – de minimis reglamentas);

2.9. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34 ir paskelbtomis ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties ES struktūrinių fondų reikalavimams).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

5. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

6. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skirta lėšų suma negali viršyti Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos projektams skiriamo finansavimo lėšų sumos, įvertinus kitiems pagal Priemonę finansuotiems projektams paskirstytas lėšas ir įgyvendinant pagal Priemonę finansuotus projektus sutaupytas lėšas.

8. Ministerija, priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo, turi teisę pagal Aprašą projektams įgyvendinti skirtą lėšų sumą padidinti, įvertinusi Priemonių įgyvendinimo plane nurodytą Priemonei skirtą lėšų sumą ir Veiksmų programos priede nustatytą teisę viršyti pagal sudaromas projektų sutartis prisiimamus įsipareigojimus, įgyvendinant Veiksmų programos 14 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas, siekiant didinti užimtumą ir socialinę įtrauktį“ priemones, tačiau ne daugiau, negu nurodyta Veiksmų programos priede.

9. Priemonės tikslas – padidinti aktyvios darbo rinkos politikos priemonių aprėptį ir prieinamumą, padedant šalies darbo rinkai atsigauti po COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) pandemijos.

10. Pagal Aprašą finansuojamos šios veiklos:

10.1. profesinis mokymas;

10.2. įdarbinimas subsidijuojant;

10.3. darbo įgūdžių įgijimo rėmimas;

10.4. parama judumui;

10.5. įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį;

10.6. stažuotė;

10.7. neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimas;

10.8. paramos darbo vietoms steigti priemonės:

10.8.1. savarankiško užimtumo rėmimas;

10.8.2. darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimas;

10.8.3. vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimas.

11. Valstybės projektų sąrašus pagal Aprašo 10 punkte nurodytas finansuojamas veiklas numatoma sudaryti iki 2021 m. birželio 30 d. (imtinai).

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR Partneriams

 

12. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas – Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba), partneriai negalimi.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

13. Projektai turi atitikti Projektų taisyklių III skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

14. Projektai turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2020 m. gruodžio 3 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44P-12 (60), – „projektai atitinka Užimtumo įstatymo nuostatas“.

15. Specialusis projektų atrankos kriterijus taikomas ir projektų įgyvendinimo metu.

16. Pagal Aprašą teikiami projektai turi būti įgyvendinami ne ilgiau kaip 18 (aštuoniolika) mėnesių nuo projekto sutarties įsigaliojimo dienos.

17. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių 178.1 papunktyje nustatyta tvarka ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų mokėjimo prašymų teikimo terminų.

18. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

19. Tinkama projekto tikslinė grupė – bedarbiai, registruoti Užimtumo tarnyboje. Prioritetas teikiamas sunkiai į darbo rinką integruojamiems asmenims: ilgalaikiams, nekvalifikuotiems bedarbiams, vyresniems negu 54 metų bedarbiams, darbingo amžiaus neįgaliesiems ir kitiems su sunkumais įsidarbinant susiduriantiems asmenims.

20. Projektu turi būti siekiama šių Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše nurodytų stebėsenos rodiklių ir jų reikšmių:

20.1. „bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavę ESF veiklose“ (rodiklio kodas P.B.001) – 13 000 (trylika tūkstančių) asmenų;

20.2. „dalyviai, kurie baigę dalyvauti ESF veiklose pradėjo dirbti, įskaitant savarankišką darbą“ (rodiklio kodas R.B.027; jis skaičiuojamas pagal baigusių dalyvauti ESF veiklose bedarbių, įskaitant ilgalaikius bedarbius, skaičių) – 35 proc.

21. Siektinos projekto stebėsenos rodiklių reikšmės nurodomos projekto sutartyje.

22. Projekto parengtumo reikalavimai netaikomi.

23. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamos įtakos moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

24. Projektu turi būti prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiems specialiųjų poreikių (pvz., judėjimo, regos, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.):

24.1. projekto veiklos turi būti organizuojamos patalpose, pritaikytose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

24.2. vykdant projekto veiklas, rašytinė, elektroninių ryšių priemonėmis pateikiama medžiaga prireikus turi būti pritaikyta regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

24.3. vykdant projekto veiklas, prireikus turi būti užtikrintas vertimas į gestų kalbą.

25. Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą.

26. Finansavimas, skiriamas Aprašo 10.8 papunktyje nurodytai veiklai įgyvendinti, laikomas nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba), kuri teikiama vadovaujantis de minimis reglamentu. Prašomos (galimos) skirti de minimis pagalbos sumos konkrečiam paramos darbo vietoms steigti (toliau – subsidija darbo vietai steigti) gavėjui (toliau – de minimis pagalbos gavėjas) teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre pateiktais duomenimis šia tvarka:  

26.1. projekto vykdytojas įvertina:

26.1.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį de minimis reglamento reikalavimams, užpildydamas Subsidijos darbo vietai steigti gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 1 priedas);

26.1.2. ar nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba: bendra de minimis pagalbos, suteiktos tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal de minimis  reglamentą, suma negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam de minimis pagalbos gavėjui – 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų;

26.1.3. sąsajas su „viena įmone“, kaip ji apibrėžta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos gavėjui užpildžius Vienos įmonės deklaraciją pagal de minimis  reglamentą. Vienos įmonės deklaracijos pagal de minimis reglamentą forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų priedų formos“;

26.2. projekto vykdytojas, atlikęs Aprašo 26.1 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatyta tvarka per 5 darbo dienas nuo de minimis pagalbos suteikimo dienos registruoja duomenis apie suteiktą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre;

26.3. projekto vykdytojas raštu arba pagalbos gavėjo nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja de minimis pagalbos gavėją apie priimtą sprendimą jam priskirti de minimis pagalbą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį ir pateikdamas aiškią nuorodą į de minimis reglamentą (nurodoma teisės akto priėmimo data, jį priėmusios institucijos pavadinimas, teisės akto rūšis, numeris ir pavadinimas), išskyrus tuos atvejus, kai apskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

27. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties ES struktūrinių fondų reikalavimams nustatytus joms taikomus reikalavimus.

28. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.

29. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra tokios:

 

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti laikomos:

1. profesinio mokymo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 37 straipsnyje ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Šios išlaidos apmokamos taikant Aprašo 32.2 papunktyje nurodytą bedarbių profesinio mokymo išlaidų fiksuotąjį įkainį;

2. įdarbinimo subsidijuojant išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 41–42 straipsniuose ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas;

3. darbo įgūdžių įgijimo rėmimo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 41 ir 43 straipsniuose bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas;

4. paramos judumui priemonėje dalyvaujančių projekto dalyvių kelionės į darbo vietą ir atgal išlaidos kompensuojamos Užimtumo įstatymo 40 straipsnyje bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytomis sąlygomis ir tvarka. Paramos judumui priemonėje dalyvaujančių projekto dalyvių kelionės į stažuotės atlikimo vietą ir atgal išlaidos kompensuojamos Užimtumo įstatymo 40 straipsnyje bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytomis sąlygomis ir tvarka pagal Aprašo 32.1 papunktyje nurodytą transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį;

5. įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 38 straipsnyje ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Kelionės išlaidos apmokamos taikant Aprašo 32.1 papunktyje nurodytą transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį. Stipendijų išlaidos apmokamos taikant Aprašo 32.3 papunktyje nurodytą paramos mokymuisi priemonių stipendijų fiksuotąjį įkainį;

6. stažuotės išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 39 straipsnyje ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Stipendijų išlaidos apmokamos taikant Aprašo 32.3 papunktyje nurodytą paramos mokymuisi priemonių stipendijų fiksuotąjį įkainį;

7. neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 391 straipsnyje ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas;

8. savarankiško užimtumo rėmimo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 2, 3 dalyse ir 47 straipsnyje bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Šios išlaidos apmokamos taikant Aprašo 32.4 papunktyje nurodytą subsidijų darbo vietoms steigti fiksuotąjį įkainį;

9. darbo vietų steigimo (pritaikymo) išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 45 straipsnyje bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Šios išlaidos apmokamos taikant Aprašo 32.4 papunktyje nurodytą subsidijų darbo vietoms steigti fiksuotąjį įkainį;

10. vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 46 straipsnyje bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Šios išlaidos apmokamos taikant Aprašo 32.4 papunktyje nurodytą subsidijų darbo vietoms steigti fiksuotąjį įkainį.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti laikomos:

– privalomų vykdyti informavimo apie projektą priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčiuose, įgyvendinimo išlaidos;

– kitų informavimo apie projektą priemonių (straipsnių, informacinių plakatų, lankstinukų, reprezentacinių priemonių ir kt.) įgyvendinimo išlaidos.

Informavimo apie vieną projektą išlaidos turi būti ne didesnės kaip 4 400 (keturi tūkstančiai keturi šimtai) eurų.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms apmokėti apskaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (Projektų taisyklių 10 priedas)

Paraiškos formoje pateikta projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties ES struktūrinių fondų reikalavimams.

30. Aprašo 10 punkte nurodytos veiklos negali būti finansuojamos iš kitų priemonių ar programų, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kitų finansinių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, ES struktūrinių fondų, kitų fondų ar finansinių mechanizmų.

31. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

32. Įgyvendinant projekto veiklas, projekto dalyvių kelionių išlaidos, profesinio mokymo išlaidos, stipendijų ir subsidijų darbo vietoms steigti išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius:

32.1. patirtos dalyvių kelionių išlaidos apmokamos taikant transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį, nustatytą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. A1-311 „Dėl 1 kilometro įkainio patvirtinimo“. Transporto išlaidų fiksuotojo įkainio dydžio apskaičiavimo analizė skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Ataskaitos ir tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Atnaujinus tyrimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, atnaujintas fiksuotasis įkainis taip pat taikomas projektams, dėl kurių įgyvendinimo jau sudarytos sutartys, nuo teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, įsigaliojimo ar tyrimo atnaujinimo dienos;

32.2. profesinio mokymo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurie apskaičiuojami remiantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. spalio 3 d. Bedarbių profesinio mokymo išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu. Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Ataskaitos ir tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Atnaujinus tyrimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatyti fiksuotieji įkainiai, atnaujinti fiksuotieji įkainiai taip pat taikomi projektams, dėl kurių įgyvendinimo jau sudarytos sutartys, nuo teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatyti fiksuotieji įkainiai, įsigaliojimo ar tyrimo atnaujinimo dienos;

32.3 stipendijų išlaidos apmokamos taikant paramos mokymuisi priemonių stipendijų fiksuotąjį įkainį, kuris apskaičiuojamas remiantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2014 m. liepos 15 d. Bedarbių profesinio mokymo stipendijos fiksuotojo įkainio nustatymo pagrindimu. Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Ataskaitos ir tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Atnaujinus tyrimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, atnaujintas fiksuotasis įkainis taip pat taikomas projektams, dėl kurių įgyvendinimo jau sudarytos sutartys, nuo teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, įsigaliojimo ar tyrimo atnaujinimo dienos;

32.4. subsidijų darbo vietoms steigti išlaidos apmokamos taikant subsidijų darbo vietoms steigti fiksuotąjį įkainį, kuris apskaičiuojamas remiantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2017 m. liepos 5 d. Subsidijos darbo vietai steigti fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimu. Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Ataskaitos ir tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Atnaujinus tyrimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, atnaujintas fiksuotasis įkainis taip pat taikomas projektams, dėl kurių įgyvendinimo jau sudarytos sutartys, nuo teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, įsigaliojimo ar tyrimo atnaujinimo dienos.

33. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 29 ir 32 punktuose nurodytus fiksuotuosius įkainius ar fiksuotąsias normas, turi atitikti šias nuostatas:

33.1. pagal fiksuotuosius įkainius ar fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktajame skirsnyje nurodytus reikalavimus;

33.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių ar fiksuotųjų normų dydžius nei jam taikomi;

33.3. projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius ar fiksuotąją normą, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius, fiksuotąją normą ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas projekto kiekybinis rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti pagal fiksuotuosius įkainius arba fiksuotąją normą apmokamų rezultatų pasiekimui įrodyti, nurodomi projekto sutartyje;

33.4. projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijai nustačius, kad fiksuotasis įkainis ar fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyti, jie patikslinami ir taikomi projekto veiklų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.

34. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos netinkamos finansuoti.

35. Pajamoms, gautoms įgyvendinant projekto veiklas, taikomi reikalavimai, nustatyti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt šeštajame skirsnyje.

36. Jei projekto vykdytojas nepasiekia įsipareigotų pasiekti stebėsenos rodiklių reikšmių, jam taikomos Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt antrojo skirsnio nuostatos.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

37. Užimtumo tarnyba per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai raštu pateikti projektinius pasiūlymus, užpildytus pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. sausio 2 d. potvarkiu Nr. A3-1 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Projektų atrankos tvarkos aprašai“.

38. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą įtraukiami tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjas, kurio projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką.

39. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų formos“.

40. Pareiškėjas užpildytą paraišką iki valstybės projektų sąraše nurodyto termino pateikia per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei neįdiegta arba laikinai neužtikrinta tokia DMS funkcinė galimybė, jis pateikia įgyvendinančiajai institucijai pasirašytą popierinę paraišką (kartu pateikiama į elektroninę laikmeną įrašyta paraiška) Projektų taisyklių III skyriaus dvyliktajame skirsnyje nustatyta tvarka.

41. Pasirašyta paraiška gali būti teikiama vienu iš šių būdų:

41.1. įgyvendinančiajai institucijai teikiama pasirašyta popierinė paraiška (kartu pateikiama į elektroninę laikmeną įrašyta paraiška). Pasirašytos popierinės paraiškos ir į elektroninę laikmeną įrašytos paraiškos turinys turi būti identiški. Nustačius, kad į elektroninę laikmeną įrašytos paraiškos turinys neatitinka pasirašytos popierinės paraiškos turinio, vadovaujamasi pasirašytoje popierinėje paraiškoje nurodyta informacija. Pasirašyta popierinė paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta kvietime nurodytu adresu;

41.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiama paraiška, pasirašyta saugiu elektroniniu parašu.

42. Jei paraiška teikiama per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir, joje užsiregistravęs, tampa DMS vartotoju.

43. Jei neįdiegta arba laikinai neužtikrinta DMS funkcinė galimybė ir dėl to pareiškėjas negali pateikti paraiškos paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienoms ir (arba) sudaro galimybę paraiškas pateikti kitu būdu, apie tai informuoja pareiškėją raštu.

44. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti priedą Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą, kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų priedų formos“.

45. Paskutinė paraiškų pateikimo diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

46. Pareiškėjas informuojamas ir konsultuojamas Projektų taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos asmenis, teikiančius konsultacijas, ir jų kontaktai nurodomi įgyvendinančiosios institucijos pareiškėjui siunčiamame pasiūlyme teikti paraišką pagal valstybės projektų sąrašą.

47. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje (Aprašo 2 priedas) nustatytus reikalavimus.

48. Vertindama paraišką, įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per DMS arba raštu, jei neįdiegta arba laikinai neužtikrinta tokia DMS funkcinė galimybė, per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

49. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo jų gavimo dienos.

50. Jei dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą neįmanoma įvertinti paraiškų (atliekant paraiškų vertinimą, reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), jis gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškos vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per DMS arba raštu, jei neįdiegta arba laikinai neužtikrinta tokia DMS funkcinė galimybė.

51. Paraiška gali būti atmetama Projektų taisyklių 118, 121, 122, 133, 136 ir 138 punktuose nurodytais pagrindais Projektų taisyklių 123–124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jei neįdiegta arba laikinai neužtikrinta tokia DMS funkcinė galimybė, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos, nurodant paraiškos atmetimo pagrindą (‑us).

52. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493–494 punktuose nustatyta tvarka.

53. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškos vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.

54. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei neįdiegta arba laikinai neužtikrinta tokia DMS funkcinė galimybė, jį pateikia pareiškėjui.

55. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo.

56. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę per DMS arba raštu, jei neįdiegta arba laikinai neužtikrinta tokia DMS funkcinė galimybė, kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis, jei šis prašymas neprieštarauja Projektų taisyklių ir Aprašo nuostatoms, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją per DMS arba raštu, jei neįdiegta arba laikinai neužtikrinta tokia DMS funkcinė galimybė, per 7 dienas nuo prašymo gavimo dienos.

57. Projekto vykdytojas projekto sutarties originalą gali rengti ir teikti pasirašyti pagal pasirinktą dokumento formą:

57.1. kaip popierinį dokumentą;

57.2. kaip elektroninį dokumentą, pasirašomą saugiu elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

58. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

59. Projekto įgyvendinimo priežiūrą atlieka Projekto priežiūros komitetas, kuris stebi projekto įgyvendinimo eigą, pažangą ir teikia projekto vykdytojui rekomendacijas dėl projekto įgyvendinimo. Projekto priežiūros komitetas sudaromas iš Ministerijos, įgyvendinančiosios institucijos atstovų, jame taip pat gali būti kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovų. Projekto priežiūros komiteto sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras. Projekto priežiūros komiteto veiklos principai nustatomi Projekto priežiūros komiteto darbo reglamente.

60. Informacija apie kiekvieną projekto dalyvį renkama pirmą jo dalyvavimo tiesioginėse projekto veiklose dieną vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto dalyvis turi užpildyti Projekto dalyvio apklausos anketos formą, kurioje prašoma nurodyti bendrą informaciją apie projekto dalyvį, nurodytą Projektų taisyklių 270 punkte. Projekto dalyvio apklausos anketos forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Projektų valdymas“ ir „Formos“.

61. Projekto vykdytojas turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) reikalavimų laikymąsi.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

62. Aprašas keičiamas pagal Projektų taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje nustatytus reikalavimus.

63. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais taikomi ir jau įgyvendinamiems projektams.

 

________________________