VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS DIREKTORIAUS 2017 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 2017/8-144 DĖL GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS, TEIKIANTIEMS PROJEKTŲ PARAIŠKAS PAGAL NACIONALINĘ VIDAUS SAUGUMO FONDO 2014-2020 METŲ PROGRAMĄ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. rugsėjo 11 d. Nr. 2019/8-231

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 11 d. nutarimo Nr. 826 „Dėl Vidaus saugumo fondo administravimo“ 1.2 punktu ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 1V-60 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos aprašo 5.3 punktu:

 

1.    P a k e i č i u viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2017 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 2017/8-144 „Dėl gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų paraiškas pagal nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 metų programą patvirtinimo“ patvirtintas Gaires pareiškėjams, teikiantiems projektų paraiškas pagal nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą:

 

1.1. Pakeičiu 11.21 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

11.21. Paraiškos su žyma „Riboto naudojimo“, teikiamos per kurjerį tiesiogiai įteikiant jas CPVA atstovui, turinčiam teisę dirbti su valstybės ir tarnybos paslaptimis, adresu  VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, S. Konarskio g. 13, 03109 Vilnius.“

 

1.2. Pakeičiu 11.41 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

11.41. Paraiškos, kurių tik paraiškos priedai yra su žyma „Riboto naudojimo“, turi būti teikiamos kaip elektroninis dokumentas – pasirašytas el. parašu per VSF informacinę sistemą (https://vsfis.cpva.lt), o Paraiškos priedai ir kita informacija su žyma „Riboto naudojimo“ teikiami per kurjerį tiesiogiai įteikiant jas CPVA atstovui, turinčiam teisę dirbti su valstybės ir tarnybos paslaptimis, adresu VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, S. Konarskio g. 13, 03109. Prieš pateikiant popierinį dokumentą, visa paraiškoje esanti informacija, išskyrus informaciją su žyma „Riboto naudojimo“ turi būti suvesta į VSF informacinę sistemą (https://vsfis.cpva.lt).“

 

1.3. Pakeičiu 12.3 ir 12.4 papunkčius ir juos išdėstau taip:

 

12.3 jei išlaidos grindžiamos galiojančia (-iomis) pirkimo sutartimi (-is) – pateikti šios (-ių) sutarties (-čių) kopiją (-as). Tokiu atveju pakanka vienos galiojančios pirkimo sutarties ir kitų įrodančių dokumentų kainai pagrįsti pateikti nereikalaujama;

 

12.4. taip pat galima remtis Europos socialinio fondo agentūros atlikta prekių ir paslaugų kainų rinkos analize, jei perkamos analogiškos prekės ar paslaugos, nurodomos tinklapyje (https://www.esf.lt/data/public/uploads/2016/10/prekiu-ir-paslaugu-rinkos-kainu-analize.xls). Tokiu atveju kitų įrodančių dokumentų kainai pagrįsti pateikti nereikalaujama. Projekto pirkimui reikalinga lėšų suma lygi šioje rinkos analizėje pateiktai prekių ar paslaugų kainai;“

 

1.4. Papildau 12.5 papunkčiu:

 

12.5 jei planuojama pirkimą vykdyti iš Centrinės perkančiosios organizacijos (viešosios įstaigos CPO LT) (toliau – CPO) elektroninio katalogo, projekto pirkimui reikalinga lėšų suma gali būti apskaičiuojama kaip atitinkamos prekės ar paslaugos (prekių ar paslaugų krepšelio) CPO elektroniniame kataloge (CPO LT ar CPO IS) nurodytos prognozuojamos užsakymo biudžeto sumos aritmetinis vidurkis (jei CPO kataloge šiai prekės, paslaugos kategorijai pateikiamas prognozuojamas užsakymo biudžetas). Jei ši nuostata taikoma, pateikiama CPO katalogo preliminaraus užsakymo kopija arba užsakymo lango, kuriame pateikiamas prekių krepšelio užsakymo aritmetinis vidurkis, momentinė ekrano kopija (angl. k. Print Screen). Jei projekto pirkimo biudžetas grindžiamas šiame punkte numatytais pagrindais, kitų įrodančių dokumentų kainai pagrįsti pateikti nereikalaujama;“

 

1.5. Buvusius 12.5 ir 12.6 papunkčius laikyti atitinkamai 12.6 ir 12.7 papunkčiais.

 

1.6. Pakeičiu 1 ir 2 priedus ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Lidija Kašubienė

 

 

Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų paraiškas pagal

nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą,

1 priedas

 

 

PrOjekto pirkimui Reikalingos kainos apskaičiavimas. RINKOS TYRIMAS

 

 

I. Pirkimo objektas

1.

Pirkimo objektas*

Trumpai apibrėžiamas pirkimo objektas (kiek, kokių prekių, paslaugų, darbų numatoma pirkti).

Jei pirkimas projekto įgyvendinimo metu vykdant viešąjį pirkimą bus skaidomas į dalis ir (ar) pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) pirkimą privalu skaidyti į dalis kiekybiniu, kokybiniu pagrindu arba pagal skirtingus jo įgyvendinimo etapus, rinkos tyrimą rekomenduotina atlikti kiekvienai pirkimo daliai (pvz., jei projektui reikalingos vertimo į anglų ir norvegų kalbas paslaugos, vertimų į skirtingas kalbas paslaugos turėtų būti perkamos atskirai ir rinkos tyrimą rekomenduotina atlikti kiekvienai paslaugai atskirai).

Pirkimo objektų apjungimas į vieną paraiškos pateikimo etape, nereiškia, kad vykdant projektą pirkimas neturės būti skaidomas kiekybiniu, kokybiniu pagrindu arba pagal skirtingus jo įgyvendinimo etapus (Viešųjų pirkimų įstatymo 28 straipsnio 1 dalis). 

2.

Techninė specifikacija* (rekomenduotina techninę specifikaciją pateikti atskiriame dokumente tik tokiu atveju, jei jos aprašymas viršija pusę puslapio)

Nurodoma:

1) charakteristikos, kurios  yra būtinos perkančiosios organizacijos (toliau – PO) tikslams pasiekti; terminai. Rekomenduotina aiškiai išskirti charakteristikas, kurių masinės gamybos prekė netenkina, t. y., ką tiekėjas turi pagaminti (pritaikyti) pagal specialius PO poreikius;

2) (jei taikoma) charakteristikos, kurios neprivalomos, tačiau PO pageidaujamos.

Ateityje vykdant pirkimą, PO pageidautinos charakteristikos gali būti nurodomos kaip ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai.

Techninė specifikacija negali būti diskriminacinė ir nepagrįstai ribojanti konkurenciją.

 

Atliekant rinkos tyrimą, reiktų naudoti tą techninę specifikaciją, kuri bus naudojama pirkimui atlikti. Tai užtikrina tikslesnį rinkos tyrimo rezultatą.

 

II. Rinkos apžvalga.

 

Rekomendacijos:

 

Rekomenduotina pasirinkti ne mažiau kaip du lentelės II dalies 1-7 punktuose nurodytus informacijos surinkimo (rinkos tyrimo) būdus.

 

Siekiant nustatyti objektyviai pagrįstą kainą, rekomenduotina įvertinti kuo didesnį potencialių tiekėjų skaičių. Jei PO žinomi iki 10 rinkoje veikiantys ir pirkimo objektą siūlantys tiekėjai, rekomenduotina įvertinti ne mažiau kaip 5 tiekėjų siūlomą kainą.

 

Jei tiekėjų daugiau nei 10, rekomenduotina įvertinti ne mažiau kaip 50 procentų tiekėjų siūlomų kainų.

 

Rekomenduotina įvertinti galimybę pirkti iš viešosios įstaigos CPO LT elektroninio katalogo arba Viešųjų pirkimų įstatymo 23 str. nurodytų tiekėjų.

 

Privaloma:

 

Jei numatoma pirkimo objekto vertė mažesnė kaip mažesnė kaip 10 000 Eur  be PVM,  būtina įvertinti vieno tiekėjo pasiūlymą. Jei numatoma pirkimo objekto vertė siekia 10 000 Eur be PVM, bet neviršija 58 000 eurų be PVM, būtina įvertinti ne mažiau 3 (trijų) tiekėjų pasiūlymus.

 

Jei numatoma pirkimo objekto vertė yra lygi 58 000 Eur be PVM arba šią sumą viršija, būtina įvertinti ne mažiau 5 (penkių) tiekėjų pasiūlymus.

 

Mažesnis tiekėjų pasiūlymų skaičius gali būti įvertintas tik Gairių pareiškėjams 12 punkte numatytais atvejais.

1.

Nurodomi visi tiekėjai, kurių informaciją apie pirkimo objektą PO vertino ir (arba), į kuriuos PO kreipėsi, tačiau tiekėjai atsakymo nepateikė*

Nurodomi tiekėjų pavadinimai.

2.

Tiekėjai per paskutinius trejus metus dalyvavę ir (arba) laimėję analogiškuose ar panašiuose PO pirkimuose ir jų pasiūlyta kaina

*Panašus pirkimas šios lentelės kontekste laikytinas pirkimas, kurio pirkimo objekto charakteristikos iš esmės sutampa su pirkimo objekto, dėl kurio atliekamas rinkos tyrimas, charakteristikomis. Pirkimo objekto charakteristikos gali skirtis nežymiai, taip pat gali skirtis pirkimo objekto kiekiai, tiekėjo sutartinių įsipareigojimų įvykdymo terminai. PO į šiuos skirtumus gali pagrįstai atsižvelgti skaičiuodama pirkimui reikalingą lėšų sumą. Argumentai, kurių pagrindu koreguojama ankstesniuose panašiuose pirkimuose pasiūlyta kaina, nurodomi 8 punkte. 

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, data, kada buvo pateiktas pasiūlymas PO, kaina, koks tiekėjas laimėjo, viešojo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo data ir numeris.

3.

Tiekėjai per paskutinius trejus metus laimėję kitų PO panašiuose pirkimuose, ir jų pasiūlyta kaina

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, data, kada buvo pateiktas pasiūlymas PO, kaina, koks tiekėjas laimėjo,  informacijos šaltinis (pvz., Centrinis viešųjų pirkimų portalas). Šią skiltį rekomenduotina pildyti, jei PO žino, kad kitos PO įsigijo analogišką arba panašių techninių/funkcinių parametrų pirkimo objektą.

4.

CPO elektroniniame kataloge siūlomų prekių ar paslaugų krepšelio prognozuojamas užsakymo biudžeto aritmetinis vidurkis (taikoma, jei numatoma vykdyti pirkimą iš CPO katalogo ir jei CPO kataloge šiai prekės, paslaugos kategorijai pateikiamas prognozuojamas užsakymo biudžetas).

Jei taikoma, pateikiama CPO katalogo preliminaraus užsakymo kopija arba užsakymo lango, kuriame pateikiamas prekių krepšelio užsakymo aritmetinis vidurkis, momentinė ekrano kopija (angl. k. Print Screen)

5.

PO iš viešai prieinamų informacijos šaltinių (pvz., interneto) gauta informacija apie tiekėjus ir jų siūlomą pirkimo objekto kainą

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, jų siūloma pirkimo objekto kaina, informacijos šaltinis, pvz., pateikiant nuorodą į konkretų interneto tinklapį ir/arba kartu atspausdintą informaciją, pridedant prie šio priedo.

6.

Rinkos dalyvių konsultacijos (Viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnis) metu gauta informacija

Jei taikoma, nurodomi tiekėjai, dalyvavę konsultacijoje, jų nurodyta pirkimo objekto kaina, kita informacija, kurios buvo prašoma (jei prašoma). Konsultaciją PO gali daryti visais atvejais.

7.

Kitu būdu PO gauta informacija apie tiekėjus ir jų siūlomą pirkimo objekto kainą

Pvz., apklausiant tiekėjus el. paštu, telefonu, gavus informaciją iš užsienio šalies (-ių) ambasados (-ų) Lietuvoje ar prekybos rūmų, kreipiantis į nepriklausomus ekspertus, nurodomi tiekėjų pavadinimai, kontaktinis telefonas ar el. pašto adresas, tiekėjų nurodyta pirkimo objekto kaina bei kokiu būdu ši informacija gauta.

Jei atsakymus pateikė ne visi apklausti tiekėjai, PO tai nurodo šioje skiltyje.

 

PO apklausdama tiekėjus, jiems turi pateikti vienodą informaciją.

8.

Prekių modeliai, kurie atitinka techninės specifikacijos reikalavimus

Nurodoma, jei tyrimas atliekamas dėl prekių.

Rinkos tyrimas negali būti atliekamas dėl vieno konkretaus modelio.

9.

Kiti objektyvūs ir pagrįsti veiksniai bei paskaičiavimai (jei taikoma), galintys turėti įtakos pirkimo objekto kainos pokyčiams (šią skiltį pildyti tik tokiu atveju, jei PO turi objektyvią, pagrįstą, tikslią informaciją apie veiksnius, įtakosiančius pirkimui reikalingą lėšų sumą).

Įvertinama:

1) ar rinkoje yra prognozuojami pirkimo objekto kainos pokyčiai (rinkos tendencijos);

2) jei jau yra priimti, tik dar neįsigalioję pakeitimai teisės aktų, reglamentuojančių mokesčių sistemos reguliavimą (pvz., PVM ar kitų mokesčių, turinčių įtaką galutinei produkto/paslaugos/darbų kainai);

3) prognozuojamas bendrosios infliacijos didėjimas pagal Lietuvos banko (https://www.lb.lt/lt/mv-ekonomikos-analize-ir-prognozes) ar Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (http://finmin.lrv.lt/lt/aktualus-valstybes-finansu-duomenys/ekonomines-raidos-scenarijus ) skelbiamą informaciją;

4) faktinis infliacijos dydis pagal Lietuvos statistikos departamento duomenis;

5) galimas minimalaus ar vidutinio darbo užmokesčio didėjimas (https://osp.stat.gov.lt/);

6) vartotojų kainų pokyčiai (didėjimas), apskaičiuoti pagal vartotojų kainų indeksą (https://osp.stat.gov.lt/);

7) jei numatomi pirkimai užsienyje ar iš užsienio tiekėjo (-ų), gali būti įvertinami prognozuojami valiutų kursų svyravimai (pvz., pateikiamas vidutinis valiutos kursas per pastarąjį pusmetį ir/ar kiti duomenys/informacija, įrodantys galimus valiutos kurso svyravimus, galinčius įtakoti pirkimo objekto kainą);

8) perkančiosios organizacijos atlikta išsami savo turimų sutarčių dėl to paties objekto analizė ir paskaičiavimai, kokiu procentiniu dydžiu padidėjo pirkimo objekto kaina;

9) kiti objektyvūs, tikslia ir visuotinai pripažįstama informacija (pvz., Lietuvos statistikos departamento skelbiamais duomenimis) pagrįsti veiksniai, galintys turėti tiesioginę įtaką pirkimo objekto kainai.

Jei pirkimo kainos didėjimą įtakoja keletas veiksnių (pvz., vartotojų kainos pokytis ir darbo užmokesčio didėjimas), nustatant procentinį dydį, kuris yra pridedamas prie viršutinio kvartilio, gali būti pasirenkamas tik vieno veiksnio didžiausias procentinis dydis. Kelių veiksnių procentinis dydis gali būti pasirenkamas tik tokiu atveju, jei pateikiamas pagrindimas, kad kelių veiksnių procentiniai dydžiai vienas kito neapima. Atliekant minėtą analizę ir paskaičiavimus, šioje dalyje reikalinga  nurodyti informacijos, kuria remiantis atliekami skaičiavimai ir daromos išvados, šaltinius. Jeigu bus atliekami skaičiavimai, reikalinga juos pateikti (galima ir atskirame dokumente).  Apskaičiuotas ar kitaip objektyviai nustatytas procentinis dydis gali būti pridedamas prie paskaičiuoto viršutinio kvartilio, kuris naudojamas pirkimui reikalinga lėšų sumos nustatymui (detaliau žr. III dalies „Išvados“ 1 ir 2 punktus).

 

III. Išvados

1.

Tiekėjų pasiūlytos kainos ir kainų viršutinis kvartilis[1]*.

Jis bus apskaičiuotas automatiškai, PO suvedus informaciją į dešinėje pusėje esančias skiltis „Tiekėjo pavadinimas“ ir „Pasiūlymo kaina“.

 

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad neretai tiekėjai pasiūlo per didelę kainą dėl to, kad klaidingai suprato pirkimo objektą. Todėl  tuo atveju, jei vieno iš tiekėjų pasiūlymas ženkliai (daugiau kaip 30 procentų) viršija kitų pasiūlymų aritmetinį vidurkį, rekomenduotina pareiškėjui išsiaiškinti (pvz., kreipiantis į tiekėją) dėl kokių priežasčių šio tiekėjo siūloma kaina ženkliai skiriasi ir paaiškėjus, kad tiekėjas klaidingai suprato pirkimo objektą, šį tiekėją papildomai apklausti dėl siūlomos pirkimo objekto kainos. 

 

Pažymėtina, kad šioje lentelėje pateikiamos tikslios tiekėjų pasiūlytos kainos, kurios nurodomos suapvalintos, paliekant du skaičius po kablelio. Į pasiūlymo kainą turi būti įskaičiuoti visi galimi mokesčiai bei išlaidos. Tuo atveju, jei lentelėje nurodoma užsienio tiekėjo siūloma kaina, į šią kainą turi būti įskaičiuojama pagal galiojančius teisės aktus taikytinas PVM tarifas.

2.

Projekto pirkimui reikalinga lėšų suma*

Pirkimui reikalinga lėšų suma nustatoma kaip apžvelgtų kainų viršutinis kvartilis (automatiškai apskaičiuotas ir nurodytas III dalies  „Išvados“ 1 punkto dešinėje pusėje),  bei pridedant šios lentelės II dalies „Rinkos apžvalga“ 9 punkte nurodytą procentą (jeigu taikoma) ir gautą sumą suapvalinus iki sveikųjų skaičių.

_

_______________________

* - privalomi laukai

 

 

 

Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų paraiškas pagal  nacionalinę

Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą,

2 priedas

 

 

Projekte Specialiosios tranzito schemos lėšomis planuojamų įsigyti prekių poreikio pagrindimas

 

Pareiškėjo pavadinimas

Pvz. Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

Pareiškėjo įstaigoje vykdoma Specialiosios tranzito schemos (toliau – STS) funkcija

(aprašoma, kokie padaliniai ir kokias konkrečiai funkcijas atlieka vykdydami STS funkciją)

Pvz.

Veiklos ir biudžeto planavimo skyrius: kontroliuoja STS lėšomis finansuojamų projektų eigą, dalyvauja rengiant šių projektų paraiškas, teikia mokėjimo prašymus, pažangos bei galutines ataskaitas.

Vilniaus rinktinė:………………….

Pagėgių rinktinė:……………………..

Ir t.t.

Jei įstaiga turi vidaus teisės aktą ar kitą dokumentą, kuriame aprašytos STS funkcijos, šiame priede STS funkcijų nebūtina nurodyti. Tokiu atveju dokumentas, kuriame aprašytos STS funkcijos, pateikiamas kartu su užpildytu šiuo priedu.

Prekė (-ės) įsigyta (-os) STS lėšomis ankstesniuose projektuose*

(prekės (-ių) pavadinimas, kiekis, suskirstant kalendoriniais metais, jei prekė (-ės) naudojama (-os) skirtinguose pareiškėjo padaliniuose, turi būti nurodoma, kokiame padalinyje, kokia (-ios) prekė (-ės) naudojama ir koks kiekis)

Pvz.

2015 m. Ignalinos rinktinė – 15 lengvųjų transporto priemonių;

2015 m. Pagėgių rinktinė – 3 lengvosios transporto priemonės;

2016 m. Ignalinos rinktinė – 6 širdies dūžio matuokliai;

2016 m. Pagėgių rinktinė – 3 širdies dūžio matuokliai.

Prekė (-ės), kurią (-ias) planuojama įsigyti STS lėšomis šiame projekte

(prekės (-ių) pavadinimas, kiekis, suskirstant kalendoriniais metais, jei prekė (-ės) bus naudojama (-os) skirtinguose pareiškėjo padaliniuose, tai turi būti nurodoma, kokiame padalinyje, kokia (-ios) prekė (-ės) bus naudojama ir koks kiekis )

Pvz.

2018 m. Pakrančių apsaugos rinktinė – 1 lengvoji transporto priemonė;

2018 m. Vilniaus rinktinė – 5 lengvosios transporto priemonės;

2019 m. Pakrančių apsaugos rinktinė – 5 širdies dūžio matuokliai.

 

Prekė (-ės) įsigyta (-os) arba planuojama (-os) įsigyti pareiškėjo lėšomis**

(prekės (-ių) pavadinimas, kiekis, suskirstant pagal kalendorinius metus, jei prekė (-ės) naudojama (-os) skirtinguose pareiškėjo padaliniuose turi būti nurodoma, kokiame padalinyje, kokia (-ios) prekė (-ės) naudojama ir koks kiekis)

Pvz.

2009 m. Valstybės sienos apsaugos tarnyba – 10 širdies dūžio matuoklių (nurodoma, kokiems padaliniams ir koks kiekis iš 10 vnt. yra priskirta);

2015 m. Valstybės sienos apsaugos tarnyba – 3 lengvojo transporto priemonės (nurodoma, kokiems padaliniams ir koks kiekis iš 10 vnt. yra priskirta).

 

 

* Į sąrašą traukiamos tik veiklos vykdyme naudojamos ir nenurašytos prekės.

**Turi būti nurodyta analogiška prekė, t. y. tokia pati prekė, kokia yra įsigyta arba kokią planuojama įsigyti STS lėšomis.

 



[1] Suma apskaičiuojama automatiškai, į lentelę suvedus informaciją apie tiekėjus ir jų siūloma kainą.

Ši suma nustatoma viršutinio kvartilio principu, tai yra ji  yra mažesnė arba lygi 75% visų tiekėjų pateiktų pasiūlytų kainų reikšmėms, tačiau negali viršyti 25% didžiausių tiekėjų pateiktų pasiūlymų reikšmių.

Viršutinis kvartilis taip pat gali būti apskaičiuojamas Excel programa naudojant QUARTILE funkciją. Pvz., =QUARTILE(A1:A10;3), kur A1-A10 tiekėjų pasiūlytos kainos.