Herbas

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL TRUMPALAIKĖS (LAIKINO ATOKVĖPIO) SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ TEIKIMO VIEŠOJOJE ĮSTAIGOJE PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS LIGONINĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 14 d. Nr. DE-114

Plungė

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalimi, Plungės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. sausio 26 d. sprendimo Nr. T1-15 „Dėl viešojoje įstaigoje Plungės rajono savivaldybės ligoninėje teikiamų socialinės globos paslaugų ir jų kainų nustatymo“ 3 punktu:

1. T v i r t i n u Trumpalaikės (laikino atokvėpio) socialinės globos paslaugų teikimo viešojoje įstaigoje Plungės rajono savivaldybės ligoninėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. S k e l b i u šį įsakymą teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.plunge.lt.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Mindaugas Kaunas

 


PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. vasario 14 d.

įsakymu Nr. DE-114

 

 

TRUMPALAIKĖS (LAIKINO ATOKVĖPIO) SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ TEIKIMO VIEŠOJOJE ĮSTAIGOJE PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS LIGONINĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Trumpalaikės (laikino atokvėpio) socialinės globos paslaugų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato trumpalaikės socialinės globos paslaugų ir laikino atokvėpio paslaugų (toliau – Paslaugos), teikiamų viešojoje įstaigoje Plungės rajono savivaldybės ligoninėje (toliau – Įstaiga) gavėjus, Paslaugų skyrimą, teikimą, mokėjimo už suteiktas Paslaugas ir jų finansavimo tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu patvirtinimo“, Plungės rajono savivaldybės tarybos sprendimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą, derinant su Palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų reikalavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. V-393 „ Dėl palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugos teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Slaugos paslaugos) ir Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. V-1026Dėl ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų ir šių paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – ASPN) ir jų teikimo tvarka.

3. Trumpalaikė socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui tam tikrą laiką teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba ar tęstinės socialinės paslaugos darbo savaitę (paromis).

4. Laikinas atokvėpis – socialinės globos paslaugos, teikiamos ir organizuojamos laikino atokvėpio paslaugos gavėjams, siekiant sudaryti sąlygas asmenims, kurie namuose prižiūri ir (ar) slaugo kartu gyvenančius laikino atokvėpio paslaugos gavėjus, derinti asmeninį gyvenimą ir laikino atokvėpio paslaugos gavėjo priežiūrą ir (ar) slaugą, suteikiant jiems galimybę kompensuoti šeimos interesus ir poreikius, pailsėti nuo nuolatinės namuose prižiūrimo ir kartu gyvenančio laikino atokvėpio paslaugos gavėjo priežiūros ir (ar) slaugos.

5. Paslaugos organizuojamos, administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Plungės rajono savivaldybės tarybos sprendimais, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais bei laikantis socialinių paslaugų valdymo, skyrimo ir teikimo principų.

6. Šiuo Aprašu privalo vadovautis Plungės rajono savivaldybės administracija, seniūnijos, Įstaiga, Paslaugų gavėjai ir kitos įstaigos, kai tai susiję su socialinių paslaugų Įstaigoje organizavimu ir teikimu.

7. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge bei kituose socialinių paslaugų teikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose, taip pat ir kituose teisės aktuose, organizuojant šias Paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJAI

 

8. Trumpalaikės socialinės globos paslaugų gavėjai (toliau visi kartu – asmenys):

8.1. Suaugęs asmuo su negalia asmuo, kuriam Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas 55 procentų ar mažesnis darbingumo lygis arba specialiųjų poreikių lygis ir kuris dėl neįgalumo yra iš dalies ar visiškai netekęs gebėjimų savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu, dalyvauti visuomenės gyvenime;

8.2. Suaugęs asmuo su sunkia negalia – asmuo, kuriam pagal Socialinių paslaugų įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir kuriam pagal Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą nustatytas 0–25 procentų darbingumo lygis;

8.3. Senyvo amžiaus asmuo – sukakęs senatvės pensijos amžių asmuo, kuris dėl amžiaus iš dalies ar visiškai yra netekęs gebėjimų savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime;

8.4. Senatvės pensijos amžių sukakęs asmuo su sunkia negalia – sukakęs senatvės pensijos amžių asmuo, kuriam pagal Socialinių paslaugų įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis.

9. Laikino atokvėpio paslaugos gavėjai – neįgalus asmuo, kaip jis apibrėžiamas Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis arba specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis ir kuriam pagal šį Aprašą yra teikiamos trumpalaikės socialinės globos paslaugos.

10. Paslaugos Įstaigoje teikiamos:

10.1. asmenims, kurių gydymosi laikas Palaikomojo gydymo ir slaugos skyriuje (toliau – skyrius) viršija 120 dienų gydymo trukmę, pagal sveikatos indikacijas, atsižvelgiant į objektyvią paciento būklę, nustatytus specialiuosius poreikius, ligos progresavimą ir sunkumą;

10.2. asmenims, sergantiems lėtinėmis ligomis, po traumų ar užsitęsusių ligų, kurie yra nesavarankiški, tačiau dėl sveikatos būklės neatitinka Slaugos paslaugų teikimo skyriuje reikalavimų, ir kurie neturi artimųjų, galinčių juos slaugyti ar nėra galimybių organizuoti ASPN jiems teikimo, ir pagal ligų indikacijas turi būti tęsiamas jų gydymas, slauga ir priežiūra;

10.3. vienišiems ir socialinę riziką patiriantiems asmenims, nedraustiems Privalomuoju sveikatos draudimu, esant būklėms nurodytoms 10.2 papunktyje;

10.4. krizinėje situacijoje (gaisro, stichinių nelaimių, artimojo mirties ir kt.) atsidūrusiems asmenims, ar kai asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, ir dėl sveikatos būklės, sutrikusio asmens apsitarnavimo nėra galimybių taikyti kitų pagalbos priemonių ar organizuoti kitos rūšies socialinių paslaugų.

11. Įstaigoje Paslaugos teikiamos Plungės rajono savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaruojantiems asmenims, kuriems reikalinga kompleksinė, nuolatinė specialistų priežiūra, pagalba (išskyrus psichikos ir elgesio sutrikimų turintiems asmenims, kuriems reikalinga intensyvi psichikos sveikatos priežiūra), ir kuriems yra įvertintas trumpalaikės socialinės globos paslaugų poreikis, ir kurių teikimą finansuoja Plungės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ SKYRIMAS

 

12. Asmeniui Paslaugas skiria ar nutraukia Plungės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Plungės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 27 d. sprendimu Nr. T1-145 „Dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas).

13. Dėl Paslaugų Įstaigoje skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar kitas teisėtas asmens atstovas) raštišku prašymu gali kreiptis į Socialinės paramos skyrių, į seniūniją pagal gyvenamąją vietą ir į Įstaigą, užpildydamas prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (SP-8 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro) (toliau – Prašymas). Kartu pateikia: 

13.1. užpildytas (gali būti pildoma vietoje) duomenų apie šeimos sudėtį, šeimos narių veiklos pobūdį ir jų socialinę padėtį formas (SP-1, SP-2 formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro);

13.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją;

13.3. neįgalumo ar darbingumo lygio pažymą (kai informacijos nėra duomenų registre);

13.4. specialiųjų poreikių nustatymo pažymą (jei asmeniui nustatyti specialieji poreikiai, kai informacijos nėra duomenų registre);  

13.5. neįgaliojo ar specialiųjų poreikių lygio pažymėjimą;

13.6. gyvenamosios vietos deklaracijos pažymą (jei informacijos nėra duomenų registre);

13.7. šeimos arba gydančio gydytojo išduotą medicinos dokumentų išrašą arba elektroninę jo formą (027/a), kurioje nurodyta informacija ir išvada apie asmens sveikatos būklę, gydymo trukmę stacionare (skyriuje) ir rekomendacija dėl socialinių paslaugų ar kitų pagalbos priemonių asmeniui organizavimo;

13.8. pažymas apie pajamas (kai Socialinio draudimo fondo valdybos duomenų bazėje nerodomos konkrečios sumos);

13.9. esant reikalui, gali būti prašoma ir kitų dokumentų, susijusių su asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymu.

14. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugos pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą ir jeigu nesikeičia nustatyto laikino atokvėpio paslaugos poreikis ir paslaugos teikėjas. Per šį laikotarpį kiekvieną kartą laisvos formos prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugos gavimo pateikimas Įstaigai suderinus su jos galimybėmis laikino atokvėpio paslaugą teikti, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki paslaugos teikimo pradžios. Suderintas prašymas pateikiamas Socialinės paramos skyriui.

15. Veikdami asmens (šeimos) saugumo interesais, Prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti seniūnijų ar kitų socialinių įstaigų socialiniai darbuotojai, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar kitas teisėtas asmens atstovas ) negali to padaryti pats.

16. Priėmus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių ar kito teisėto asmens atstovo) Prašymą dėl Paslaugų skyrimo, atliekamas socialinių paslaugų poreikio vertinimas.

17. Socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro) per Tvarkos apraše nustatytą terminą nuo raštiško Prašymo gavimo įvertina:

17.1. kai asmuo (šeima) kreipiasi į Įstaigą ar joje gauna medicinines paslaugas – Įstaigos socialinis darbuotojas;

17.2. kai asmuo (šeima) kreipiasi į seniūniją – seniūnijos socialinio darbo organizatorius;

17.3. kai asmeniui (šeimai) yra teikiamos kitos rūšies socialinės paslaugos – tos įstaigos socialinis darbuotojas.

18. Nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, padaroma išvada, kad prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, per Tvarkos apraše nustatytą terminą nuo Prašymo gavimo dienos atliekamas asmens socialinės globos poreikio vertinimas, užpildoma Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimo forma (patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro), įvertinamas asmens nesavarankiškumas, nustatomas jo nesavarankiškumo lygis, parašoma išvada dėl asmeniui siūlomų socialinių paslaugų.

19. Socialiniai darbuotojai ir socialinio darbo organizatoriai, nustatę asmens socialinių paslaugų poreikį su išvadomis, per Tvarkos apraše nustatytą terminą, kartu su Prašymu (jei jis priimtas seniūnijoje ar Įstaigoje) ir kitais dokumentais pateikia Socialinės paramos skyriui.

20. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, atsižvelgiama į asmens darbingumo lygį, specialiuosius poreikius, nustatytus vadovaujantis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, taip pat įvairių sričių specialistų išvadas ir rekomendacijas, kurios turi įtakos nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį bei organizuojant priežiūros, pagalbos ar slaugos asmeniui priemones.

21. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis asmeniui nustatomas vertinant su asmeniu kartu gyvenančių ir jį prižiūrinčių artimųjų galimybes ir motyvaciją derinti asmeninį ir visuomeninį gyvenimą su artimųjų priežiūra. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, jeigu asmens sveikatos būklė per šį laikotarpį nesikeičia.

22. Paslaugų teikimo laikotarpiu socialinių paslaugų poreikį asmeniui (šeimai), pasikeitus aplinkybėms, vertina Įstaiga, o esant poreikiui – keisti socialinių paslaugų rūšį, išvadas ir reikalingus dokumentus teikia Socialinės paramos skyriui.

23. Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas registruoja gautus Prašymus, patikrina pateiktus dokumentus ir informaciją Socialinės paramos informacinės sistemos (toliau – SPIS) duomenų bazėse, esant poreikiui surenka kitus dokumentus, reikalingus sprendimui priimti.

24. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo (forma SP-9, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro) (toliau – Sprendimas) per Tvarkos apraše nustatytą terminą priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, vadovaudamasis socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu, remiasi ir kitais pateiktais dokumentais. Sprendimo kopija per Tvarkos apraše nustatytą terminą išsiunčiama Įstaigai. Sprendimo originalas kartu su kitais Sprendimo priėmimui pateiktais dokumentais saugomas Socialinės paramos skyriuje.

25. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas Socialinės paramos skyriaus vedėjo vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę Įstaigoje pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas vadovaujantis šiuo Sprendimu.

26. Skubos tvarka ar išskirtiniais atvejais, kai Paslaugos pradedamos teikti asmeniui siekiant išvengti grėsmės jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinių paslaugų poreikį Įstaigos socialinis darbuotojas įvertina per 3 darbo dienas nuo socialinių paslaugų teikimo pradžios ir kartu su kitais dokumentais, nurodytais Aprašo 13 punkte, pateikia Socialinės paramos skyriui.

 

IV SKYRIUS

PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

27. Įstaiga, gavusi Sprendimą ir kitus Paslaugoms teikti reikalingus asmens dokumentus, organizuoja asmeniui socialinių paslaugų teikimą. Jei Įstaigoje nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į eilę Paslaugoms gauti, kurią sudaro ir tvarko Socialinės paramos skyrius. Laukiančiųjų gauti Paslaugas eilė sudaroma pagal sprendimo skirti Paslaugą, pateikus visus reikalingus dokumentus, datą ir numerį.

28. Įstaigoje, atsiradus laisvai vietai, Socialinės paramos skyriaus darbuotojai pagal eilės sąrašą (raštu arba telefonu) informuoja Įstaigą ir asmenį (vieną iš suaugusių šeimos narių ar kitą teisėtą asmens atstovą) apie jam skiriamą Paslaugą. Jei asmuo, kuris pagal eilės sąrašą atsisako gauti socialines paslaugas, jis išbraukiamas iš sąrašo asmenų, laukiančių Paslaugos teikimo. Paslaugos teikimą galima atidėti asmens gydymosi stacionarioje įstaigoje metu, pateikus prašymą ir gydymą įrodančius dokumentus.

29. Tais atvejais, kai yra poreikis ir yra susidariusi eilė gauti socialines paslaugas Įstaigoje, tačiau nėra laisvų patvirtintų vietų tai paslaugai teikti, kurios socialinių paslaugų poreikis asmeniui yra įvertintas, Socialinės paramos skyriaus vedėjas, įvertinęs visas aplinkybes užimti kitai socialinei paslaugai teikti patvirtintą vietą, gali skirti ir leisti organizuoti socialines paslaugas pagal reikalingą gyventojams socialinių paslaugų poreikį, tačiau neužimat visų tai paslaugai teikti patvirtintų vietų.

30. Trumpalaikės socialinės globos paslaugos Įstaigoje teikiamos iki 6 mėnesių per kalendorinius metus.

31. Laikino atokvėpio paslauga, organizuojant trumpalaikę socialinę globą, nepertraukiamai Įstaigoje gali būti teikiama mėnesį laiko. Išimtiniais atvejais, esant krizinei situacijai (artimųjų, kurie namuose prižiūri ir (ar) slaugo kartu gyvenančius laikino atokvėpio paslaugos gavėjus, skyrybos, darbo praradimas, artimojo netektis, sunki liga ar operacija ir kt.), laikino atokvėpio paslauga gali būti nepertraukiamai teikiama iki 90 parų.

32. Tarp trumpalaikės socialinės globos paslaugos, kai ji teikiama stacionarioje globos įstaigoje, ir laikino atokvėpio paslaugos teikimo turi būti ne trumpesnė nei 14 dienų pertrauka.

33. Paslaugos kiekvienam asmeniui yra teikiamos kompleksiškai kartu su sveikatos priežiūros, kineziterapijos, ergoterapijos ir kitomis paslaugomis. Už specialistų komandos sudarymą ir kompleksinės socialinės globos paslaugų sudėties kiekvienam gavėjui nustatymą, atsakingas Įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

34. Trumpalaikę socialinę globą pagal Socialinių paslaugų katalogą sudaro šios paslaugos: apgyvendinimas, psichologinė ir psichoterapinė pagalba ar jos organizavimas, socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas, kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas, dienos užimtumo ar laisvalaikio organizavimas, asmeninės higienos paslaugų organizavimas, maitinimas, esant poreikiui sveikatos priežiūros paslaugos, kitos paslaugos, reikalingos asmeniui pagal jo savarankiškumą ir poreikius.

35. Įstaigoje, prireikus, ruošiami dokumentai arba tarpininkaujama dėl reikalingų specialistų išvadų asmens darbingumo lygiui, specialiųjų poreikių nustatymui ar jų peržiūrėjimui, bei kitų dokumentų parengimui. Įstaigos socialinis darbuotojas taip pat bendrauja ir bendradarbiauja su kitomis socialines paslaugas organizuojančiomis ir (ar) socialines paslaugas teikiančiomis įstaigomis ar kitomis įstaigomis dėl paslaugų tęstinumo ar pagalbos priemonių baigiantis socialinių paslaugų teikimo Įstaigoje laikotarpiui asmeniui organizavimo.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS, JŲ FINANSVIMAS IR APSKAITA

 

36. Nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, vertinamos asmens finansinės galimybės mokėti už Paslaugas (nustatomas mokėjimo už Paslaugą dydis pinigine išraiška). Asmens (šeimos) mokėjimo už Paslaugas finansines galimybes vertina ir mokesčio už socialinės globos paslaugas dydį nustato Socialinės paramos skyriaus specialistai.

37. Asmens finansinės galimybės vertinamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, ir Mokėjimo už socialines paslaugas Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Plungės rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 23 d. sprendimu Nr. T1-61 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas Plungės rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo aprašas).

38. Paslaugos kaina Įstaigoje nustatoma Savivaldybės tarybos sprendimu.

39. Mokėjimo už Paslaugas dydis negali viršyti asmeniui teikiamų socialinių paslaugų išlaidų dydžio.

40. Mokėjimo dydis už suteiktas Paslaugas asmeniui apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į asmens pajamas ir patvirtintą Paslaugų kainą. Asmens už Paslaugą mokamas dydis skaičiuojamas pagal asmens pajamas, kurios nurodytos Socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnyje.

41. Asmenys už Paslaugas moka pagal Mokėjimo aprašo VI skyriaus nuostatas.

42. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Jei asmeniui teikiama trumpalaikė socialinė globa ir jį prižiūrintiems šeimos nariams suteikiamas laikinas atokvėpis, nustatomas mokėjimo dydis, neviršijantis 50 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už socialinę globą padengti.

43. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa iki 30 kalendorinių dienų gali būti teikiama nemokamai.

44. Asmens, kuriam skirtos Paslaugos, tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su socialinių paslaugų teikimu ir asmens mokėjimu už socialines paslaugas, jų finansavimu nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo), kito teisėto asmens atstovo ir Savivaldybės sutartimi (toliau – Sutartis). Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, Įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, ir Paslaugas gaunantis asmuo, jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas asmens atstovas mokėsiantis už socialines paslaugas. Sutarties forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

45. Sutartis teikiant trumpalaikę socialinė globą pasirašoma terminuotai pagal kiekvieną individualų atvejį, bet ne ilgesiam nei 6 mėnesių laikotarpiui per kalendorinius metus. Išskirtiniais atvejais Aprašo 10.1 papunktyje nurodytu atveju, kai asmeniui yra nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, pateikus motyvuotą prašymą bei medicininę išvadą Sutarties terminas gali būti pratęstas tik vieną kartą iki 8 mėnesių nesumuojant kalendorinių metų laikotarpio. Jei asmeniui reikalinga teikti socialinės globos paslaugas ilgiau, vertinamas ilgalaikės socialinės globos paslaugų socialinės globos namuose poreikis. Sutarties terminas dėl laikino atokvėpio paslaugos išnaudojus bendrą laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmę – iki 720 val. per kalendorinius metus, nėra pratęsiamas.

46. Paslaugos asmenims su negalia apmokamos iš asmens pajamų ir Savivaldybės biudžeto lėšų, o asmenims su sunkia negalia – iš asmens pajamų ir valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų skiriamų Savivaldybės biudžetui.

47. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos socialinės globos trukmei ir pirmiausia apmokama asmens pajamomis. Likusi Paslaugos kainos dalis Įstaigai padengiama iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir (ar) valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų skiriamų Savivaldybės biudžetui socialinėms paslaugoms organizuoti, bet ne daugiau nei Savivaldybės tarybos nustatytas maksimalus socialinės globos paslaugų išlaidų finansavimo dydis.

48. Asmuo, gavęs gautinių lėšų paraišką, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo jos gavimo, apmoka Įstaigai už suteiktas Paslaugas pagal Sutartį ir bankiniu pavedimu perveda nurodytą lėšų sumą į Įstaigos atsiskaitomąją sąskaitą arba atsiskaito grynais pinigais juos įnešdamas į Įstaigos kasą.

49. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar kitas teisėtas asmens atstovas) Paslaugų gavimo laikotarpiu, privalo pranešti Įstaigai apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Įstaigos atsakingas asmuo apie tai praneša Socialinės paramos skyriui.

50. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui (VRP), mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems norminiams aktams, Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiajai tikslinei dotacijai ar asmens (šeimos) finansinėms galimybėms, Socialinės paramos skyrius, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos, iš naujo nustato asmens už Paslaugą mokamą dydį ir parengia Sutarties papildymą. Perskaičiavus asmens finansines galimybes, asmuo už suteiktas Paslaugas moka nuo mėnesio, per kurį pasikeitė asmens mokėjimo už Paslaugą dydis.

51. Asmuo gali būti atleistas nuo mokėjimo už socialines paslaugas arba mokėjimas už Paslaugas sumažintas, įvertinus visą turimą informaciją ir aplinkybes Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

52. Įstaiga iki kiekvieno mėnesio 5 dienos Socialinės paramos skyriui ir Plungės rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui (toliau – Buhalterinės apskaitos skyrius) pateikia informaciją apie praėjusį mėnesį asmenims suteiktas Paslaugas (nurodo Paslaugų gavėjų vardus, pavardes, gimimo datą, sudarytos Sutarties datą ir numerį, suteiktų Paslaugų terminus ir išlaidų apskaičiavimo ataskaitą bei gautinių lėšų paraišką apie Savivaldybės biudžeto ir (ar) valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšų panaudojimą. Jei asmeniui gaunančiam Įstaigoje Paslaugas jos buvo sustabdytos, kiekvieno mėnesio pateikiamų dokumentų pastabose nurodoma kokiam asmeniui ir kokį laikotarpį (nurodyti dienų/parų skaičių už tą mėnesį) paslaugos buvo sustabdytos.

53. Buhalterinės apskaitos skyrius kiekvieną mėnesį iki 20 dienos Įstaigai perveda Savivaldybės biudžeto ir (ar) valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšas pagal gautą praėjusio mėnesio gautinių lėšų paraišką.

54. Įstaiga tvarko gautų už trumpalaikės socialinės globos paslaugų teikimą lėšų apskaitą įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir atsako už tinkamą jų naudojimą.

 

VI SKYRIUS

PASLAUGŲ SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

55. Asmeniui Paslaugų teikimas sustabdomas arba nutraukiamas vadovaujantis Tvarkos aprašo V skyriaus nuostatomis.

56. Paslaugų gavėjui aktyvaus gydymosi stacionarioje įstaigoje metu, (dėl ligos bei kitų, su sveikatos būkle susijusių, priežasčių) pateikus raštišką prašymą ar kitaip pranešus socialinės paslaugos gali būti laikinai sustabdomos. Socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdomas arba pratęsiamas Įstaigos vadovo sprendimu ar įsakymu. Apie socialinių paslaugų teikimo sustabdymą raštu informuojamas Socialinės paramos skyrius ir asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, ar kitas teisėtas asmens atstovas pateikęs Prašymą). Asmeniui yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti trumpalaikės socialinės globos paslaugas tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis paslaugos buvo teikiamos prieš sustabdant jų teikimą. Pasibaigus socialinių paslaugų sustabdymui Paslaugų teikimas tęsiamas ir mokestis apskaičiuojamas proporcingai suteiktų socialinių paslaugų trukmei.

57. Socialinių paslaugų asmeniui teikimas nutraukiamas: 

57.1. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių ar kito teisėto asmens atstovo) prašymu;

57.2. asmeniui išvykus gyventi į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

57.3. asmeniui grubiai pažeidus Įstaigos vidaus tvarkos taisykles;

57.4. asmeniui atsisakius mokėti už socialines paslaugas;

57.5. pasibaigus Sutarties dėl socialinių paslaugų teikimo terminui ar asmeniui mirus;

57.6. kitais Apraše nenumatytais atvejais (pvz., kai Įstaiga nebegali užtikrinti paskirtų Paslaugų dėl asmens negrįžtamo psichinės sveikatos sutrikimo ar pan. ir asmeniui reikalinga organizuoti socialines paslauga kitoje socialines paslaugas teikiančioje įstaigoje).

58. Socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu gavus iš Įstaigos motyvuotą raštą, kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, ir rekomendacijas dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia.

59. Tuo atveju, kai Aprašo 57.6 papunktyje numatytu atveju, asmeniui yra įvertintas socialinių paslaugų poreikis ir pateikta rekomendacija pakeisti socialinių paslaugų teikėją, tačiau rekomenduojamoje įstaigoje nėra laisvų vietų, o bendruomenėje pagal asmens specialiųjų poreikių apimtį socialinių paslaugų organizuoti nėra galimybių, Įstaiga deda pastangas užtikrinti asmeniui Paslaugų teikimą iki bus galima pakeisti socialinių paslaugų teikėją ir organizuoti asmens perkėlimą ir paslaugų teikimą pagal įvertintą asmeniui socialinių paslaugų poreikį rekomenduojamoje socialinėje įstaigoje.

60. Nutraukus Sutartį, išlieka Paslaugų gavėjo (vieno iš suaugusių šeimos narių ar kito teisėto asmens atstovo) finansiniai įsipareigojimai Įstaigai ir už suteiktas socialines paslaugas privaloma atsiskaityti per 5 darbo dienas. Už jas nesumokėta suma gali būti išieškoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

61. Asmuo (šeima) turi teisę į informacijos ir duomenų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą.

62. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar kitas teisėtas asmens atstovas) privalo teikti socialiniam darbuotojui informaciją, susijusią su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu. Asmuo (šeima) atsako už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą.

63. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių ar kitas teisėtas asmens atstovas) privalo laikyti Įstaigos vidaus tvarkos taisyklių. Už pasikartojančius taisyklių pažeidimus asmeniui gali būti nutrauktas Paslaugų teikimas be jo sutikimo prieš tai informavus Socialinės paramos skyrių.

 

VIII SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

64. Įstaiga savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie teikiamas Paslaugas, jų kainas ir numatytą (planinį) vietų skaičių, taip pat informaciją apie turimą (-as) licenciją (-as), jos (-ų) išdavimą, sustabdymą ir (ar) panaikinimą.

65. Įstaiga renka ir sistemina informaciją apie tai kokios paslaugos pagal Aprašą asmeniui buvo teikiamos ar organizuojamos Paslaugų Įstaigoje teikimo laikotarpiu. Informacija gali būti kaupiama ir saugoma bylose teisės aktų nustatyta tvarka.

66. Duomenys apie asmeniui skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) Paslaugas Socialinės paramos skyriaus specialisto suvedami į SPIS. Duomenys apie asmeniui suteiktas socialines paslaugas (dienų skaičius, mokėjimą už socialines paslaugas ir kt.) suvedami gavus iš Įstaigos informaciją (ataskaitą) apie asmeniui už praėjusio mėnesio suteiktas socialines paslaugas iki einamojo mėnesio 5 dienos.

67. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo nustatyta tvarka bei Plungės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. D-1130 „Dėl Plungės rajono savivaldybės administracijos asmens duomenų apsaugos politikos patvirtinimo“.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68. Įstaigos vadovas atsako už kokybišką Paslaugų asmenims teikimą. Trumpalaikės socialinės globos paslaugos Įstaigoje teikiamos vadovaujantis Socialinės globos normų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1-46 „Dėl socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.

69. Įstaigos vadovas yra atsakingas už teisingą gautų lėšų skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti panaudojimą teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Ginčai ir nesutarimai dėl priimtų sprendimų sprendžiami derybų keliu ir bendradarbiavimo pagrindu, jei nesutarimų tarpusavio susitarimu išspręsti nepavyksta, visi ginčai, nesutarimai, pretenzijos, reikalavimai, kylantys dėl Paslaugų teikimo, nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

71. Savivaldybės administracija gali paprašyti Įstaigos pateikti bet kokią informaciją, susijusią su Paslaugų šiame Apraše teikimu.

72. Aprašas gali būti keičiamas ir papildomas pasikeitus teisės aktams, Įstaigos ir Savivaldybės administracijos iniciatyva.

______________________

 

part_466bc078b3b849648dfeddbf1cc996d4_end