VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS 2016–2018 M. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS 20162018 M. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO 2016 M. PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2016 m. balandžio 1 d. Nr. VA-37

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 18.11 papunkčiu,

1.Tvirtinu pridedamus:

1.1. Valstybinės mokesčių inspekcijos 2016–2018 m. korupcijos prevencijos programą;

1.2. Valstybinės mokesčių inspekcijos 2016–2018 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo 2016 m. priemonių planą.

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2016 m. balandžio 1 dieną.

 

 

 

Viršininkas                                                                                                         Dainoras Bradauskas

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos viršininko

2016 m. balandžio 1 d.

įsakymu Nr. VA-37

 

 

VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS 2016–2018 M. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Valstybinės mokesčių inspekcijos 2016–2018 m. korupcijos prevencijos programos (toliau – Programa) paskirtis – sukurti ilgalaikę, veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos ir jos kontrolės sistemą Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) ir apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose (toliau – AVMI) (toliau kartu – VMI).

2.  Programa parengta, vadovaujantis Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinė kovos su korupcija programa), Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcine programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-047 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos tvirtinimo“ (toliau – FM antikorupcinė programa), Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu (toliau – KPĮ), Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“, ir atsižvelgiant į Valstybės įstaigos korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. 2–100 „Dėl Valstybės įstaigos korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“.

3.  Programoje vartojamos pagrindinės sąvokos:

3.1. Administracijos padalinys VMI prie FM departamentai, skyriai ir poskyriai;

3.2. Darbuotojas – pagal darbo sutartį dirbantis ir darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gaunantis VMI prie FM ir AVMI darbuotojas;

3.3. Kitos Programoje vartojamos sąvokos atitinka KPĮ ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4.  Programa pagrįsta teisėtumo, bendradarbiavimo bei skaidrumo principais.

 

II SKYRIUS

KORUPCIJOS PREVENCIJOS VMI SISTEMOJE TEISINĖ IR INSTITUCINĖ BAZĖ

 

5.  VMI – valstybės institucija, atsakinga už Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnyje nurodytų mokesčių, išskyrus muitus, administravimą Lietuvos Respublikoje. VMI sudaro – VMI prie FM (centrinis mokesčių administratorius) ir AVMI (vietos mokesčių administratoriai). Pagrindiniai VMI uždaviniai: padėti mokesčių mokėtojams įgyvendinti savo teises ir atlikti pareigas, įgyvendinti mokesčių įstatymus, užtikrinti, kad mokesčiai į biudžetą būtų sumokėti.

6KPĮ nustatyta, kad už korupcijos prevenciją valstybės ar savivaldybių įstaigose ir nevalstybinėse įstaigose atsako vadovas, kuris privalo imtis būtinų šio įstatymo įgyvendinimo priemonių. Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607 „Dėl Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių patvirtinimo“, 3 punkte nustatyta, kad valstybės ar savivaldybių įstaigose gali būti steigiami padaliniai ar skiriami asmenys, kuriems būtų pavedama korupcijos prevencijos ir kontrolės funkcija. 

7Už korupcijos prevenciją ir kontrolę VMI prie FM atsako VMI prie FM viršininkas. VMI prie FM yra įsteigtas atskiras padalinys, kuriam pavesta korupcijos prevencijos ir kontrolės funkcija, – Vidaus saugumo skyrius (toliau – VMI prie FM VSS). VMI prie FM VSS užtikrina Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių korupcijos prevenciją, vykdymą VMI, teisinėmis ir organizacinėmis priemonėmis kuria ir plėtoja tinkamą bei veiksmingą korupcijos prevencijos priemonių sistemą, vykdo korupcijos prevencijos priemones, pagal kompetenciją koordinuoja ir kontroliuoja šių priemonių įgyvendinimą.

8Už korupcijos prevenciją ir kontrolę AVMI atsako AVMI viršininkai. Kiekvienoje AVMI yra paskirtas asmuo, kuriam pavesta korupcijos prevencijos ir kontrolės funkcija toje AVMI. Šio asmens veiklą, atliekant korupcijos prevencijos ir kontrolės funkciją, kontroliuoja ir koordinuoja atitinkamos AVMI viršininkas.

 

III SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

9Nacionalinėje kovos su korupcija programoje korupcija nurodoma kaip viena iš nacionalinių grėsmių valstybei ir vienas iš pavojingiausių socialinių reiškinių, keliantis grėsmę žmogaus teisėms, demokratijai ir teisinei valstybei, iškreipiantis socialinį teisingumą, sąžiningą konkurenciją, verslo sąlygas, mažinantis ekonomikos augimą, keliantis pavojų valstybės valdymui, valstybės ar savivaldybių įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei. Korupcija sietina su  biurokratija ir per dideliu reglamentavimo mastu, sprendimų diskrecijos ir atskaitingumo pusiausvyros nebuvimu. Korupcija yra latentinis reiškinys, o korupcinio pobūdžio teisės pažeidimų poveikis įvairioms ekonomikos ir socialinėms sritims paprastai išryškėja tik vėliau, susidūrus su korupcijos pasekmėmis.

10.  2014 m. balandžio–gegužės mėnesiais Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikto sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“, kurį inicijavo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – STT), duomenimis, 48 proc. gyventojų, 29 proc. valstybės tarnautojų ir 30 proc. verslo atstovų korupciją laiko labai rimta problema.

11.  Pagal tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ paskelbtus korupcijos suvokimo indekso 2015 m. tyrimo rezultatus Lietuvai skirtas 61 balas iš 100 galimų ir 32 vieta 168 šalių sąraše (2014 m. Lietuva gavo 58 balus ir užėmė 39 vietą 174 šalių sąraše, 2013 m. – 57 balus ir užėmė 43 vietą iš 177 valstybių, 2012 m. – 54 balus ir užėmė 48 vietą iš 176 šalių sąrašo (100 balų – labai skaidri, 0 – labai korumpuota valstybė)), t. y., vertinant korupcijos suvokimo indeksą, Lietuva pagerino savo vietą.

Pažymėtina, kad pagal 2013 m. Pasaulio korupcijos barometro tyrimo duomenis net 64 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų manė, kad korupcijos lygis padidėjo, 27 proc. – nepakito, 8 proc. – sumažėjo; 62 proc. Lietuvos respondentų manė, kad korupcija yra labai didelė problema. Latvijoje taip atsakė 51 proc., Estijoje – 27 proc. apklaustų gyventojų. 77 proc. Lietuvos gyventojų atsakė, kad asmeninės pažintys yra labai svarbios, norint išspręsti klausimą viešajame sektoriuje. Latvijoje taip atsakė 68 proc., Estijoje – 52 proc., Europos Sąjungos vidurkis – 66 proc.

12.  Nors pagal anksčiau nurodytų tyrimų rezultatus yra fiksuojami teigiami korupcijos suvokimo indekso didėjimo pokyčiai Lietuvoje, tačiau, siekiant stabilaus minėto indekso augimo, būtina imtis efektyvių ir rezultatyvių priemonių įgyvendinimo šalinant korupcijos apraiškas, mažinant korupcijos pasireiškimo riziką ir korupcijos daromą žalą.

13.  Galima išskirti tokias korupcijos pasireiškimo prielaidas / rizikas:

13.1. bendrosios:

13.1.1. teisinės – dažnas teisės aktų keitimas bei kolizijos, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių netobulumas ir pan.;

13.1.2. institucinės – nepakankamai skaidrus sprendimų priėmimo procesas, darbuotojų, žinančių apie korupcijos atvejus, baimė dalyvauti antikorupcinėje veikloje, nepakankamai skaidrus viešųjų pirkimų organizavimas, svarbiausių etikos principų nesilaikymas ir pan.;

13.1.3. visuomenės pilietiškumo stoka – visuomenės požiūrio į korupciją neapibrėžtumas ir prieštaringumas, nesipriešinimas korumpuotiems darbuotojams, piliečių pasyvumas antikorupcinėje veikloje ir pan.;

13.2. specialiosios pagal VMI vykdomas funkcijas mokesčių administravimo srityje:

13.2.1. kontrolės ar priežiūros funkcijų vykdymas;

12.2.2. sprendimų, kuriems nereikia kitų valstybės ar savivaldybės įstaigų patvirtinimo, priėmimas;

13.2.3. naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija ir pan.

14. Siekiant ilgalaikių tikslų, mažinant / šalinant korupcijos pasireiškimo tikimybę, VMI reikalinga vykdyti kompleksines korupcijos prevencijos priemones.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

15.  Programos tikslas – užtikrinti VMI veiklos skaidrumą, stiprinti korupcijos prevencijos vykdymą, išaiškinti ir šalinti prielaidas korupcijos apraiškoms VMI sistemoje atsirasti.

16Programos uždaviniai:

16.1. didinti VMI dirbančių asmenų antikorupcinį sąmoningumą ir principingumą;

16.2. didinti VMI veiklos viešumą ir skaidrumą;

16.3. atskleisti ir pašalinti galimas korupcijos priežastis, sąlygas VMI sistemoje;

16.4. periodiškai analizuoti ir įvertinti VMI vykdomų korupcijos prevencijos priemonių efektyvumą.

17. Korupcijos prevencijos tikslui pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti VMI vykdomos šios korupcijos prevencijos priemonės:

17.1. VMI veiklos sričių antikorupcinė analizė ir vertinimas;

17.2. kovos su korupcija programų vykdymas;

17.3. teisės aktų projektuose numatomo teisinio reguliavimo poveikio korupcijos mastui vertinimas (antikorupcinis vertinimas);

17.4. informacijos apie asmenis, siekiančius eiti arba einančius pareigas VMI, pateikimas teisės aktų nustatyta tvarka;

17.5. informacijos pateikimas valstybės tarnautojų registrui;

17.6. visuomenės informavimas;

17.7. nustatytų korupcijos atvejų paviešinimas;

17.8. kitos priemonės.

 

 

18. VMI veiklos sričių antikorupcinė analizė ir vertinimas: VMI nuolat vykdo savo veiklos stebėseną, siekdama nustatyti veiklos sritis ir procedūras, kurias atliekant galimai yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, ir kasmet siūlo šias veiklos sritis Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – FM) įtraukti į veiklos sričių, kuriose einamaisiais metais tikslinga atlikti antikorupcinę analizę ir vertinimą, sąrašą. Lietuvos Respublikos finansų ministrui patvirtintus FM ir jos reguliavimo srities įstaigų veiklos sričių, kuriose einamaisiais metais tikslinga atlikti antikorupcinę analizę ir vertinimą, sąrašą, VMI einamaisiais metais atlieka atitinkamų veiklos sričių antikorupcinę analizę ir vertinimą ir parengia analizuotų veiklos sričių vertinimo aprašymus su pasiūlymais nustatytiems korupcijos rizikos veiksniams valdyti ar šalinti. Aprašymai pateikiami FM, kuri, pritarusi siūlomoms priemonėms, įtraukia jas į FM antikorupcinės programos einamųjų metų įgyvendinimo priemonių planą, taip pat įstatymų nustatyta tvarka teikia analizės ir vertinimo rezultatus STT. VMI prie FM kasmet, pasibaigus pusmečiui ir metams, teikia informaciją FM apie minėtų priemonių įgyvendinimo eigą ir rezultatus.

19. Kovos su korupcija programų vykdymas: VMI pagal kompetenciją įgyvendina antikorupcinių programų nuostatas, vykdo programų įgyvendinimo priemonių planuose VMI kompetencijai priskirtas priemones, programose nustatyta tvarka teikia ataskaitas už programų koordinavimą atsakingiems subjektams.

20. Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas: VMI prie FM VSS ir asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę AVMI, antikorupciniu požiūriu vertina VMI prie FM ir AVMI parengtus teisės aktų projektus, reglamentuojančius visuomeninius santykius, numatytus KPĮ 8 straipsnyje, siekdami nustatyti juose numatomo teisinio reguliavimo trūkumus, dėl kurių gali susidaryti sąlygos korupcijai pasireikšti. Atliekant teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, analizuojamas teisės akto projekto turinys, jis vertinamas pagal teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus, prognozuojama, kaip teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai. Atlikus teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, užpildoma teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažyma. Įvertintų viešojo administravimo teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymos kartu su teisės akto projektu skelbiamos Teisės aktų informacinėje sistemoje.

21. Informacijos apie asmenis, siekiančius eiti arba einančius pareigas VMI, pateikimas teisės aktų nustatyta tvarka: siekdama, kad VMI dirbtų tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, VMI KPĮ 9 straipsnyje nurodytais pagrindais ir tvarka kreipiasi į STT dėl informacijos apie asmenis, siekiančius eiti arba einančius pareigas, į kurias skiria atitinkamai VMI prie FM viršininkas ar AVMI viršininkai, pateikimo. Gauta informacija padeda įvertinti asmens, siekiančio eiti arba einančio pareigas VMI, tinkamumą pareigoms. Vadovaudamasi KPĮ 9 straipsnio nuostatomis, VMI yra pasitvirtinusi sąrašus pareigybių, į kurias prieš skiriant asmenį, privaloma pateikti rašytinį prašymą STT, ir sąrašus pareigybių, į kurias prieš skiriant asmenį galima (tačiau neprivaloma) pateikti rašytinį prašymą STT.

22. Informacijos pateikimas valstybės tarnautojų registrui: VMI teikia Valstybės tarnautojų registrui informaciją apie VMI dirbančius / dirbusius asmenis, kurie įsiteisėjusiu galutiniu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, patraukti administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims.

23. Visuomenės informavimas, nustatytų korupcijos atvejų paviešinimas: VMI interneto svetainėje, skiltyje „Korupcijos prevencija“, viešinama informacija apie VMI vykdomas korupcijos prevencijos priemones, pateikiama kita, su korupcijos prevencija susijusi aktuali informacija: informacija, kur galima kreiptis, susidūrus su korupcinio pobūdžio apraiškomis, skelbiama Programa ir Programos įgyvendinimo priemonių planas (toliau – Planas), Programos įgyvendinimo ataskaitos ir kt.

24. Siekiant mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę, užtikrinti skaidrią, viešą ir efektyvią VMI veiklą daugelis mokesčių mokėtojams teikiamų paslaugų yra perkeltos į elektroninę erdvę ir vis daugiau paslaugų teikiama elektroniniu būdu; automatizuojami procesai, kontrolė vykdoma automatizuotu būdu; daugiau kaip 90 proc. viešųjų pirkimų atliekami Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis; vykdomi VMI dirbančių asmenų mokymai korupcijos prevencijos ir su ja susijusiomis temomis; asmenys, vykdantys korupcijos prevenciją ir kontrolę VMI, dalyvauja kitų subjektų organizuojamuose korupcijos prevencijos mokymuose; yra patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos valstybės tarnautojo elgesio kodeksas, kurio tikslas – kurti pagarbius santykius su mokesčių mokėtojais ir jų atstovais, didinti VMI tarnautojų autoritetą visuomenėje, mokesčių mokėtojų ir jų atstovų pasitikėjimą VMI, kurti patogią darbo aplinką; VMI prie FM viršininko įsakymu yra paskirtas atitikties pareigūnas, atsakingas už viešųjų ir privačių interesų atitikties funkcijų vykdymą VMI prie FM ir t. t.

25. Programos uždaviniai įgyvendinami pagal Planą, kasmet sudaromą vieneriems kalendoriniams metams. Į Planą įtraukiamos ir kitų kovos su korupcija programų priemonės, už kurių įgyvendinimą yra atsakinga VMI.

26. Kiekviena konkreti Programos priemonė vertinama pagal Plane nustatytus laukiamo rezultato kriterijus.

 

 

V SKYRIUS

INFORMAVIMAS APIE GALIMĄ KORUPCINĘ VEIKĄ

 

27. Siekiant veiksmingai vykdyti korupcijos prevenciją, VMI yra sudarytos galimybės pranešti apie galimas korupcijos apraiškas VMI tiek oficialiai, tiek anonimiškai (anoniminė pasitikėjimo linija 1882, mobilioji programėlė „Pranešk“, elektroninė pasitikėjimo anketa www.vmi.lt puslapyje (http://www.vmi.lt/cms/stop-seseliui)).

28. Vadovaudamasi 2013 m. birželio 14 d. bendradarbiavimo sutartimi, pasirašyta tarp VMI prie FM ir STT, VMI prie FM nedelsdama praneša STT apie įtarimus dėl galimų korupcinio pobūdžio veikų, nustatytų vykdant funkcijas.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA, ATSKAITOMYBĖ

 

29. Programos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja VMI prie FM VSS.

30Už konkrečių Plano priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako Plane nurodyti atsakingi vykdytojai, kurie jų kompetencijai priskirtas priemones privalo įtraukti į savo metų veiklos planus.

31 Plano priemonių, už kurių vykdymą atsakinga VMI prie FM, įgyvendinimą koordinuoja, kontroliuoja ir metodinę pagalbą VMI prie FM ir asmenims, atsakingiems už korupcijos prevenciją ir kontrolę AVMI, teikia VMI prie FM VSS. Plano priemonių, už kurių vykdymą atsakingos AVMI, įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja AVMI viršininkai, o metodinę pagalbą AVMI teikia asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę AVMI.

32.  VMI prie FM administracijos padalinių vadovai, atsakingi už jiems priskirtų Plano priemonių vykdymą, periodiškai, 4 kartus per metus, pasibaigus ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos VMI prie FM VSS teikia ataskaitą apie priemonių vykdymo eigą ir pasiektus rezultatus.

33.  AVMI periodiškai, 4 kartus per metus, pasibaigus ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos VMI prie FM VSS teikia ataskaitą apie priemonių, priskirtų AVMI, vykdymo eigą ir pasiektus rezultatus.

34.  VMI prie FM VSS periodiškai, du kartus per metus, pasibaigus pusmečiui ir metams, ne vėliau kaip iki kito mėnesio paskutinės darbo dienos teikia Plano priemonių įgyvendinimo veiksmingumo ataskaitą VMI prie FM viršininkui.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35.     VMI prie FM administracijos padalinių vadovai ir AVMI kasmet, ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d. VMI prie FM VSS pagal kompetenciją teikia pasiūlymus dėl Programos ir Plano keitimo, papildymo ar atnaujinimo.

36.     Už Programos ir / ar Plano keitimą, papildymą ar atnaujinimą atsakingas VMI prie FM VSS.

37.     Programa bei Planas gali būti keičiami / papildomi / atnaujinami, atsižvelgiant į visuomenės, VMI padalinių, STT ar kitų institucijų pasiūlymus, pastabas, neatsižvelgiant į Programoje numatytus Programos ir Plano sudarymo terminus.

38.     Programa ir Planas skelbiami Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje ir VMI interneto svetainėje (http://www.vmi.lt/cms/vmi-vykdomos-korupcijos-prevencijos-priemones), o Plano priemonių įgyvendinimo veiksmingumo ataskaitos – VMI interneto svetainėje.

39.     Už netinkamą Programos vykdymą, informacijos teikimą asmenims, kontroliuojantiems, kaip vykdoma Programa, nesilaikant Programoje nustatytų terminų, taikoma tarnybinė ar drausminė atsakomybė.

______________________