PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL plungės rajono savivaldybės KULTŪROS PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 27 d. Nr. T1-323

Plungė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir atsižvelgdama į Plungės rajono savivaldybės Kultūros ir meno tarybos 2021 m. lapkričio 30 d. posėdžio nutarimą (protokolo Nr. TK-108), Plungės rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Plungės rajono savivaldybės kultūros projektų dalinio finansavimo iš Plungės rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Plungės rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T1-288 „Dėl Plungės rajono savivaldybės kultūros projektų dalinio finansavimo iš Plungės rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Audrius Klišonis

 

PATVIRTINTA

Plungės rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. gruodžio 27 d.

sprendimu Nr. T1-323

 

 

 

PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KULTŪROS PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO IŠ PLUNGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kultūros projektų dalinio finansavimo iš Plungės rajono savivaldybės biudžeto tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja kultūros projektų finansavimo iš Plungės rajono savivaldybės biudžeto (toliau – Savivaldybės biudžetas) lėšų ir atsiskaitymo už gautas lėšas tvarką.

2. Lėšos kultūros projektų daliniam finansavimui kiekvienais metais numatomos Savivaldybės Kultūros ir turizmo programoje (toliau – Programa), atsižvelgiant į visas patvirtintas Programos lėšas.

3. Kultūros projektų paraiškas (toliau – paraiška) gali teikti Plungės rajono savivaldybėje registruoti ir pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, kurių viena iš pagrindinių veiklos sričių – kultūros ir meno veikla (toliau – paraiškos teikėjas).

4. Finansavimas projektams vykdyti skiriamas konkurso būdu (toliau – Konkursas), kurį organizuoja Plungės rajono savivaldybės administracijos Kultūros, turizmo ir viešųjų ryšių skyrius (toliau – Kultūros, turizmo ir viešųjų ryšių skyrius).

 

II SKYRIUS

KONKURSO TIKSLAS IR FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

5. Konkurso tikslas – skatinti Plungės rajono kultūros ir meno įvairovę, sklaidą, prieinamumą.

6. Konkurso būdu projektams lėšos skiriamos:

6.1. jei atitinka einamųjų metų prioritetą (-us), kurį (-iuos) nustato Plungės rajono savivaldybės Kultūros ir meno taryba (toliau – Taryba);

6.2. įvairių kultūros sričių (profesionalaus meno, etninės kultūros, mėgėjų kūrybos ir saviraiškos, kultūros paveldo, vaikų ir jaunimo kūrybos bei meninės saviraiškos, švenčių, konkursų ir festivalių, dailės, teatro, šokio, liaudies meno, literatūros) programų finansavimui;

6.3. tęstinių kultūros programų finansavimui;

6.4. Plungės rajono kultūros ir meno kūrėjams (asmenims, kolektyvams, kūrėjų grupėms) bei rajono kultūros įstaigoms už pastarųjų metų reikšmingą ir aktyvią kultūrinę veiklą, aukštus pasiekimus respublikiniuose ir tarptautiniuose konkursuose (vadovaujantis Plungės rajono savivaldybės gyventojų, pasiekusių aukštų rezultatų kultūros ir meno srityje, juos parengusių mokytojų, ir meno kolektyvų, jų vadovų skatinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Plungės rajono savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T1-60);

6.5. projektams, turintiems papildomų finansavimo šaltinių;

6.6. vadovaujantis šiame Apraše nustatytais vertinimo kriterijais;

6.7. paraiškos teikėjas praranda teisę dalyvauti Konkurse, jei, gavęs Plungės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) finansavimą, už projekto įgyvendinimą neatsiskaitė Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKOS PATEIKIMO TVARKA

 

7. Informacija apie paraiškų priėmimo datą ir vietą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje prieš 20 kalendorių dienų iki paraiškų priėmimo pradžios. Paraiškų priėmimo pradžios datą kasmet nustato Kultūros, turizmo ir viešųjų ryšių skyrius; paraiškos priimamos 10 darbo dienų.

8. Paraiška gali būti teikiama elektroninėmis priemonėmis (pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu) arba popieriniu variantu, užpildyta kompiuteriu.

9. Kartu su paraiška pateikiama:

9.1. paraiškos teikėjo patvirtinta juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija (išskyrus Plungės rajono savivaldybės biudžetines įstaigas);

9.2. paraiškos teikėjo įstatų (nuostatų) kopija, jei projekto teikėjas paraišką teikia pirmą kartą.

10. Projekto teikėjas kartu su paraiška gali pateikti ir papildomos medžiagos (pvz., rankraštį, kompaktinį diską ar kt.).

11. Paraiška nesvarstoma, jei:

11.1. užpildyta ne kompiuteriu;

11.2. pateikta pasibaigus nustatytam paraiškų priėmimo terminui;

11.3. nėra pridėtų būtinų dokumentų, nurodytų Aprašo 9 punkte.

12. Paraiškos neatitinkančios Konkursui keliamų reikalavimų yra nevertinamos.

13. Jeigu paraiška neatitinka administracinės atitikties reikalavimų, paraiškos teikėjas informuojamas apie galimybę juos ištaisyti bei pateikti patikslinimus per 3 darbo dienas. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai nepašalinami ar nepateikiami trūkstami dokumentai, paraiška toliau nevertinama.

IV SKYRIUS

PARAIŠKOS VERTINIMO TVARKA

 

14. Paraiška (toliau – projektas) analizuojama ir vertinama Tarybos posėdyje.

15. Taryba vertina projektą vadovaudamasi šiais vertinimo kriterijais:

15.1. projekto meninė vertė: aktualumas ir poveikis kultūrinei aplinkai - 0-25 balai;

15.2. projekto ilgalaikis teigiamas poveikis ir nauda visuomenei bei projekto rezultatų tvarumas ir sklaida - 0-25 balai;

15.3. projekto išlaidų tikslingumas ir biudžeto pagrįstumas - 0-10 balų;

15.4. projekto viešumas, prieinamumas lankytojams 0 0-20 balų;

15.5. projektas, skatinantis bendradarbiavimą su kūrybinių industrijų atstovais bei kitais partneriais - 0-10 balų.

16. Tarybos nariai, išanalizavę projektą, užpildo kultūros projekto paraiškos vertinimo lapą (toliau – vertinimo lapas).

17. Rekomenduojama finansuoti projektą, kurio vertinimo balų suma didesnė arba lygi 40 balų.

18. Taryba, išanalizavusi ir įvertinusi visus projektus, surašo posėdžio protokolą, kuriame nurodomi rekomenduojami finansuoti projektai bei rekomenduojamos lėšos kiekvienam projektui vykdyti, ir teikia išvadą Kultūros, turizmo ir viešųjų ryšių skyriui.

19. Kultūros, turizmo ir viešųjų ryšių skyrius, atsižvelgdamas į Tarybos išvadą, rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl finansuojamų projektų sąrašo ir kiekvienam projektui skiriamų lėšų.

20. Finansuojamų projektų sąrašas ir projektams skiriamos lėšos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

21. Tarybos nariai laikosi konfidencialumo ir nešališkumo principų.

 

V SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA

 

22. Savivaldybės administracija, atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus, ir projekto vykdytojas sudaro Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį kultūros projektui įgyvendinti (toliau – sutartis).

23. Lėšos gali būti skiriamos šioms projektui vykdyti reikalingoms išlaidų rūšims:

23.1. būtinosioms prekėms įsigyti;

23.2. apmokėti pagal autorines sutartis (įskaitant mokesčius);

23.3. paslaugų (patalpų, techninės įrangos nuomos, viešinimo, leidybos, kitų atlygintinų paslaugų) išlaidoms padengti;

23.4. transporto nuomos paslaugoms, kelionių (už bilietus) išlaidoms;

23.5. projekto dalyvių apgyvendinimo ir maitinimo išlaidoms;

23.6. kitoms (banko, pašto, ryšio ar pan.) išlaidoms ne daugiau kaip 10 proc. projektui vykdyti planuojamų lėšų.

24. Lėšos neskiriamos:

24.1. įgyvendintiems projektams;

24.2. pelno siekiančiai veiklai;

24.3. ilgalaikiam turtui įsigyti (inventoriui, baldams, ryšio priemonėms, kompiuterinei įrangai ar pan. turtui, kuris nenusidėvi per vienerius metus), pastatų ir patalpų rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui;

24.4. projekte nenumatytai veiklai;

24.5. projekto vykdytojo darbuotojų atlyginimams;

24.6. automobilių kurui įsigyti;

24.7. taksi (lengvųjų automobilių) paslaugoms apmokėti.

25. Lėšas projekto vykdytojui Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius perveda pagal pasirašytą sutartį ir sutarties priedus.

26. Lėšos pervedamos į projekto vykdytojo nurodytą sąskaitą atsižvelgiant į projekto vykdymo terminus.

27. Projekto vykdytojas skirtas lėšas gali naudoti tik sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.

28. Skirtos lėšos negali būti naudojamos kitam projektui įgyvendinti.

29. Projekto vykdytojas už projekto įgyvendinimą ir skirtų lėšų panaudojimą atsiskaito sutartyje nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

30. Projekto vykdytojas visiškai atsako už projekto įgyvendinimą ir tikslinį lėšų panaudojimą.

31. Projekto vykdytojas teikia Savivaldybės administracijos skyriams prašomą informaciją apie projekto vykdymą ir skirtų lėšų panaudojimą.

32. Projekto vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie projekto vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs Savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Visi kilę klausimai ar ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Paraiškos, vertinimo lapo, sutarties, projekto išlaidų sąmatos, kultūros projekto veiklos ataskaitos ir Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitos formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

35. Informacija apie finansuojamus projektus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

_______________________