image001

LIETUVOS RESPUBLIKOS

GENERALINIS PROKURORAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GENERALINIO PROKURORO 2020 M. BALANDŽIO 17 D. ĮSAKYMO NR. I-103 „DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“
PAKEITIMO

 

2021 m. rugpjūčio 10 d. Nr. I-178

Vilnius

 

 

1. P akeičiu Asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos prokuratūroje tvarkos aprašą,  patvirtintą Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro 2020 m. balandžio 17 d. įsakymu Nr. I-103 „Dėl Asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos prokuratūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.1. Asmenų aptarnavimas – veikla, apimanti pareiškėjų priėmimą pas generalinį prokurorą (jo pavaduotoją), prokuratūros kanclerį, apygardos prokuratūros vyriausiąjį prokurorą (jo pavaduotoją) ir apygardos prokuratūros apylinkės prokuratūros vyriausiąjį prokurorą (jo pavaduotoją), taip pat prašymų ar skundų, gautų tiesiogiai iš asmenų, atsiųstų paštu ar elektroniniu būdu, registravimą, nagrinėjimą, atsakymo pareiškėjui parengimą ir išsiuntimą (įteikimą),  informacijos apie šios veiklos vykdymą teikimą.“

1.2. Pakeičiu 4.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.4. Kontroliuojamasis prašymas ar skundas – prašymas ar skundas, kurio nagrinėjimui generalinio prokuroro (jo pavaduotojo), prokuratūros kanclerio, Generalinės prokuratūros departamento, skyriaus vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) ar vedėjo, apygardos prokuratūros vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) sprendimu nustatyta kontrolė, taip pat Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko (jo pavaduotojo), Seimo komiteto ar komisijos pirmininko, Ministro Pirmininko, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininko, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko, Seimo kontrolierių įstaigos vadovo, valstybės kontrolieriaus pateiktas prašymas ar skundas, kuriame prašoma pranešti apie skundo nagrinėjimo rezultatus.“

1.3. Pakeičiu 6.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.3. apie prokuratūroje atlikto vidaus tyrimo ar tarnybinio patikrinimo metu nustatytas aplinkybes, prokuratūroje tvarkomų asmens duomenų, įskaitant prokurorus ir prokuratūros darbuotojus, taip pat duomenų, kurių atskleidimas pažeistų kitų asmenų, įskaitant prokurorus ir prokuratūros darbuotojus, teisę į privatų gyvenimą, taip pat dokumentų kopijų, jei juose yra privačios informacijos apie kitus asmenis (asmens duomenų), išskyrus atvejus, kai įstatymai įpareigoja prokuratūrą tokius duomenis teikti;“.

1.4. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Prašymai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti tą pačią darbo dieną, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijų interesų, prokuratūroje neregistruojami, jeigu pareiškėją aptarnavęs prokuratūros darbuotojas nenusprendžia kitaip. Jeigu į žodžiu pateiktą prašymą negalima atsakyti tą pačią darbo dieną, asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.“

1.5. Pripažįstu netekusiu galios 15 punktą.

1.6. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Prašymus ar skundus registruojant būtina patikrinti, ar jie atsiųsti pagal adresatą, ar pridėti visi prašyme ar skunde nurodyti dokumentai. Jeigu trūksta dokumento ar priedo, apie tai pareiškėjas informuojamas elektroniniu paštu arba paštu, jei asmens elektroninio pašto adresas nežinomas, ar telefonu, jei toks nurodytas prašyme ar skunde. Pareiškėjui išsiųsto informacinio pranešimo apie trūkstamus dokumentus ar jų priedus kopija pridedama prie prašymo ar skundo. Su pareiškėju telefonu susisiekia ar informacinį pranešimą pareiškėjui parengia ir išsiunčia už dokumentų valdymą atsakingas prokuratūros darbuotojas.“

1.7. Pakeičiu 25.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

25.1. gauti iš Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininko, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko, Seimo kontrolierių įstaigos vadovo, valstybės kontrolieriaus;“.

1.8. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Prašymai ar skundai, adresuoti apygardos prokuratūros prokurorams, perduodami apygardos prokuratūros vyriausiajam prokurorui (jo pavaduotojui), apygardos prokuratūros specializuoto skyriaus vyriausiajam prokurorui (jo pavaduotojui), apygardos prokuratūros apylinkės prokuratūros vyriausiajam prokurorui (jo pavaduotojui) ar apylinkės prokuratūros skyriaus vyriausiajam prokurorui (jo pavaduotojui) pagal apygardos prokuratūros vyriausiojo prokuroro nustatytas veiklos sritis.“

1.9. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Generalinėje prokuratūroje gauti prašymai ar skundai, kuriuos pavesta nagrinėti teritorinei prokuratūrai, dokumentų valdymo sistemos priemonėmis jai perduodami (nukreipiami) nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo tokio prašymo ar skundo gavimo. Už dokumentų valdymą atsakingas prokuratūros darbuotojas, dokumentų valdymo sistemoje patikrinęs rezoliucijas ir perdavimus (nukreipimus), prašymų ar skundų originalus ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo rezoliucijos įrašymo (perdavimo (nukreipimo) tiesioginiam vykdytojui) dokumentų valdymo sistemoje perduoda arba išsiunčia (be lydraščio) prašymą ar skundą nagrinėti paskirtam vykdytojui. Apie prašymo ar skundo perdavimą (nukreipimą) pareiškėjui nepranešama.“

1.10. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Prašymai ar skundai, kuriuos turi nagrinėti kita institucija, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokio prašymo ar skundo gavimo prokuratūroje dienos persiunčiami nagrinėti kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama pareiškėjui.“

1.11. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Pareiškėjo prašymas ar skundas, išskyrus Aprašo 9 punkte nustatytus atvejus, turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo prokuratūroje dienos, jeigu kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip. Prašymo ar skundo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti kitą dieną nuo prašymo ar skundo užregistravimo dokumentų valdymo sistemoje bendrame asmenų prašymų, pareiškimų ir skundų registre.“

1.12. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Jeigu dėl objektyvių priežasčių prokuroras ar prokuratūros darbuotojas per Aprašo 34 punkte nurodytą terminą negali tinkamai susipažinti su visa medžiaga ar informacija arba parengti išsamaus atsakymo į visus pareiškėjo keliamus esminius klausimus ar reikalavimus, prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą, esant rašytiniam prokuroro ar prokuratūros darbuotojo prašymui, iki 10 darbo dienų gali pratęsti (rezoliucija) nagrinėti tokį prašymą ar skundą arba parengti atsakymo projektą pavedęs subjektas, o nesant tokio pavedimo – vykdytojo tiesioginis vadovas arba aukštesnysis prokuroras. Apie nagrinėjimo termino pratęsimą, nurodant to priežastis, informuojamas pareiškėjas.“

1.13. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Jeigu Generalinės prokuratūros ar teritorinės prokuratūros skirtingų padalinių prokurorams ar prokuratūros darbuotojams nagrinėjant prašymą ar skundą vienas iš jų nusprendžia, kad tam tikrą prašymo ar skundo  dalį reikia perduoti nagrinėti kitam prokuratūros padaliniui arba persiųsti kitai kompetentingai institucijai, tokia prašymo ar skundo dalis perduodama arba persiunčiama Aprašo 32 arba 33 punkte nustatyta tvarka.“

1.14. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Sprendimas nenagrinėti prašymo ar skundo priimamas ir atsakymas apie tai pareiškėjui pateikiamas per 5 darbo dienas. Palikus prašymą ar skundą nenagrinėtą, atsakyme pareiškėjui turi būti nurodomos teisės aktų nuostatos, kuriomis grindžiamas toks sprendimas, ir atsakymo apskundimo tvarka.  Persiunčiant prašymą ar skundą nagrinėti kitai kompetentingai institucijai ir informuojant apie tai asmenį ar jo atstovą, pranešime asmeniui apskundimo tvarka nenurodoma.“

1.15. Pakeičiu 42 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

42. Generalinio prokuroro (jo pavaduotojo), prokuratūros kanclerio, Generalinės prokuratūros padalinio vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo) ar vedėjo, apygardos prokuratūros vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo), apygardos prokuratūros specializuoto skyriaus vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo), apygardos prokuratūros apylinkės prokuratūros vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo), apylinkės prokuratūros skyriaus vyriausiojo prokuroro (jo pavaduotojo), prašymą ar skundą nagrinėjančio prokuroro ar prokuratūros darbuotojo sprendimu prašymai ar skundai gali būti paliekami nenagrinėti, jeigu:“.

1.16. Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Atsakymą į pareiškėjo prašymą ar skundą pasirašo:

45.1. prašymą ar skundą išnagrinėjęs prokuroras;

45.2. atsakymą į prašymą ar skundą rengusio prokuroro ar prokuratūros darbuotojo tiesioginis vadovas arba tiesioginio vadovo pavedimu pats prokuroras ar prokuratūros darbuotojas;

45.3. generalinis prokuroras – Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkui, Ministrui Pirmininkui, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, taip pat kitus teisės aktų jam priskirtus pagal kompetenciją pasirašyti dokumentus;

45.4. generalinio prokuroro pavaduotojas, prokuratūros kancleris pagal kompetenciją – Seimo Pirmininko pavaduotojams, Seimo komiteto ar komisijos pirmininkui (jo pavaduotojui), Seimo kontrolieriams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojams, Respublikos Prezidento patarėjams, taip pat kitus teisės aktų jam priskirtus pagal kompetenciją pasirašyti dokumentus.“

1.17. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Prokurorai gali pasirašyti atsakymus Aprašo 45.3 ir 45.4 papunkčiuose nurodytiems asmenims, kai jiems praneša apie savo priimtus proceso sprendimus.“

1.18. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Jeigu nagrinėjant prašymą ar skundą iš kito Generalinės prokuratūros ar teritorinės prokuratūros padalinio ar kitos teritorinės prokuratūros buvo paimta su prašymu ar skundu susijusi atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą, ikiteisminio tyrimo arba prašymo ar skundo nagrinėjimo medžiaga, ją grąžinant turi būti pridedama atsakymo pareiškėjui ir prašymo ar skundo kopija.“

1.19. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Jeigu prašymas ar skundas neišnagrinėjamas ir atsakymas nepateikiamas per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą, pareiškėjas viešojo administravimo subjekto neveikimą
(t. y. pareigų nevykdymą) ar vilkinimą atlikti veiksmus gali apskųsti prokuroro ar prokuratūros darbuotojo tiesioginiam vadovui.“

1.20. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Teikiant atsakymą Aprašo 54 punkte nurodytais atvejais, pareiškėjui turi būti išaiškinta, kad atsakymas yra neskundžiamas. Dėl pateikto atsakymo gautas skundas paliekamas nenagrinėtas, paaiškinant nenagrinėjimo priežastis.“

1.21. Pakeičiu VI skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

 

VI SKYRIUS

asmenų aptarnavimas TELEFONU“.

1.22. Pakeičiu 57 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

57. Prokuratūros darbuotojo, aptarnaujančio asmenis telefonu, uždavinys – suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo nagrinėjimu, jeigu tokia informacija gali būti teikiama vadovaujantis teisės aktais. Prokuratūros darbuotojas turi trumpai ir suprantamai:“.

1.23. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

58. Prokuratūros darbuotojas, aptarnaudamas asmenį telefonu, turi laikytis šių reikalavimų:

58.1. prisistatyti (nurodyti pareigas, vardą ir pavardę), pasakyti institucijos pavadinimą;

58.2. teikdamas su konkrečiu prašymu ar skundu susijusią informaciją identifikuoti besikreipiančio asmens tapatybę;

58.3. išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymo ar skundo esmę;

58.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus, jei jie priskirti prokuratūros darbuotojo kompetencijai ir atsakymas yra žinomas, arba pasiūlyti kreiptis į kompetentingą valstybės tarnautoją;

58.5. prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, nurodyti, kada bus asmeniui atsakyta, arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita ryšio priemone;

58.6. kalbėti ramiai, mandagiai atsisveikinti.“

1.24. Papildau 58punktu:

581. Siekiant užtikrinti kokybišką asmenų aptarnavimą, telefoniniai pokalbiai, kai skambinama prokuratūros darbuotojui, atsakingam už dokumentų valdymą ir asmenų aptarnavimą, gali būti įrašomi.“

1.25. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Jeigu inicijuoti tarnybinį patikrinimą nėra pagrindo, atsakymą pareiškėjui pateikia Generalinės prokuratūros padalinio, vykdančio vidaus tyrimų funkcijas, prokuroras arba skundžiamo prokuroro aukštesnysis prokuroras. Toks atsakymas gali būti skundžiamas generaliniam prokurorui (jo pavaduotojui). Generalinio prokuroro (jo pavaduotojo) sprendimas yra neskundžiamas. Dėl pateikto atsakymo gautas skundas paliekamas nenagrinėtas, paaiškinant nenagrinėjimo priežastis.“

1.26. Papildau nauju 73 punktu:

73. Asmenų priėmimas gali būti vykdomas naudojant garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo priemones.

1.27. Buvusius 73–82 punktus laikau atitinkamai 74–83 punktais.

1.28. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:

81. Apygardos prokuratūros vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas) paprastai priima asmenis, kurių prašymus nagrinėjo apygardos prokuratūros specializuotų skyrių vyriausieji prokurorai (jų pavaduotojai) ar apylinkių prokuratūrų vyriausieji prokurorai (jų pavaduotojai).“

2. S k e l b i u šį įsakymą Teisės aktų registre.

 

 

 

Generalinė prokurorė                                                                                         Nida Grunskienė