Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 23 d. Nr. T1-44

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Pasvalio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.         Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

2.       Įpareigoti Pasvalio rajono savivaldybės kontrolierių teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti nuostatus Juridinių asmenų registre.

3.       Pripažinti netekusiu galios Savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. T1-74 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“ (su visais pakeitimais).

Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Gintautas Gegužinskas

 

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. T1-44

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) teisinę formą, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, priskiriamas funkcijas, Savivaldybės kontrolieriaus kompetenciją, jo skyrimo ir atleidimo tvarką, darbo organizavimą, valdymą ir finansavimą, Tarnybos reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą.

2. Tarnybos pavadinimas – Pasvalio rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 188620240. Tarnybos buveinės adresas – Pasvalys, Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143.

3. Tarnybos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

4. Tarnybos savininkas yra Pasvalio rajono savivaldybė, kodas juridinių asmenų registre – 111101496, adresas – Pasvalys, Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143.

5. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Savivaldybės tarybos kompetencija:

5.1. Tarnybos steigimas;

5.2. Tarnybos nuostatų tvirtinimas ir jų keitimas;

5.3. sprendimų dėl savivaldybės kontrolieriaus priėmimo į pareigas ir atleidimo iš jų priėmimas;

5.4. didžiausio valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus Tarnyboje nustatymas;

5.5. Tarnybai skiriamų asignavimų dydžio nustatymas Savivaldybės biudžete;

5.6. Tarnybos metinės veiklos ataskaitos svarstymas ir sprendimo dėl jos priėmimas;

5.7. įstatymais numatyto Savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokesčio nustatymas;

5.8. kitų funkcijų, numatytų įstatymuose bei kituose teisės aktuose, atlikimas.

6. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Tarnybos pavadinimu ir Savivaldybės herbu, atsiskaitomąsias sąskaitas banke. Tarnybos buhalterinės apskaitos tvarkymą, ūkinį, materialinį aptarnavimą, neviršydama Tarnybos išlaidų sąmatos, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Pasvalio rajono savivaldybės administracija.

7. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.

8. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Valstybės kontrolės patvirtintomis metodikomis, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.

9.  Tarnyba yra Savivaldybių kontrolierių asociacijos narė.

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS RŪŠIS, TIKSLAS IR FUNKCIJOS

 

10. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.20.  Veiklos sritis – išorės auditas ir kontrolė.

11. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

12. Tarnybos veiklos funkcijos:

12.1. atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės valdomose įmonėse;

12.2. kiekvienais metais, įstatymų nustatytais terminais, rengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;

12.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;

12.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

12.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

12.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros;

12.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

12.8. vertina viešojo administravimo subjekto administracinės veiklos kokybę ir efektyvumą, taip pat vidaus kontrolės ir vidaus audito sistemos patikimumą;

12.9. kontroliuoja vietinių rinkliavų rinkimą;

12.10. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, priskirtinus Tarnybos kompetencijai;

12.11. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS TEISĖS

 

13. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

13.1. audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu gauti tinkamas sąlygas darbui;

13.2. netrukdomai patekti į visas audituojamo ar tikrinamo subjekto patalpas;

13.3. gauti finansiniam ir veiklos auditui, kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus duomenis, informaciją, dokumentus bei jų patvirtintas kopijas;

13.4. gauti audituojamų ar tikrinamų subjektų vadovų ir kitų darbuotojų rašytinius ir žodinius paaiškinimus;

13.5. pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių audito ar patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti. Auditų peržiūrai atlikti gali bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

13.6. atliekamo audito metu pasinaudoti Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat turi teisę susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais.

13.7. į kitas teises, kurias suteikia įstatymai, Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai.

 

IV SKYRIUS

TARNYBOS veiklos organizavimas

 

14. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius.

15. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse stažą. Savivaldybės kontrolieriaus kadencijų skaičius nėra ribojamas.

16. Savivaldybės kontrolieriui kasmetines, tikslines ir kitų rūšių atostogas suteikia ir į komandiruotes siunčia Savivaldybės meras.

17. Savivaldybės kontrolierius:

17.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus;

17.2. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;

17.3. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

17.4. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Valstybės kontrolę ir Savivaldybės administracijos Centralizuotą vidaus audito skyrių;

17.5. kasmet iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

17.6. Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

17.7. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

17.8. Valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;

17.9. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį, veiklos, Savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą ir įgyvendina įstatymuose ir kituose teises aktuose priskirtas funkcijas;

17.10. priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo Savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;

17.11. teikia merui, Savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;

17.12. kiekvienais metais, įstatymų nustatytais terminais, Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

17.13. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

17.14. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

17.15. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

17.16. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;

17.17. Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos veiklos ataskaitą. Tarnybos veiklos ataskaitą arba jos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, Savivaldybės interneto tinklalapyje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;

17.18. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

17.19. teikia informaciją Vyriausybės atstovui apie Savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas;

17.20. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.

17.21. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose Savivaldybės kontrolieriui numatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;

17.22. vykdo įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

17.23. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybės valdymo institucijose, įstaigose ir organizacijose.

18. Savivaldybės kontrolierius, Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, privalo:

18.1. vykdyti Valstybės tarnybos, Vietos savivaldos ir kituose įstatymuose nustatytas pareigas;

18.2. vykdyti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

18.3.  informuoti tiesioginį vadovą, jeigu įžvelgiama, kad, atliekant auditą ar patikrinimą, gali kilti viešų ir privačių interesų konfliktas;

18.4. gerbti subjekto, kurio veikla tikrinama ar audituojama, teises ir teisėtus interesus;

18.5. neskelbti atlikto audito / patikrinimo duomenų ir viešai jų nevertinti, kol nepasirašyta audito ataskaita / patikrinimo aktas;

18.6. saugoti valstybės ir tarnybos paslaptis;

18.7. surašyti dokumentų paėmimo aktą, jeigu atliekant auditą ar kontrolės funkcijas, laikinai paimami subjekto dokumentai;

18.8. laikytis profesinės etikos kodekso;

18.9. įstatymų nustatyta tvarka atsakyti už jiems nustatytų funkcijų (įgaliojimų) netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą.

19. Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykių teisiniai pagrindai nustatyti Valstybės tarnybos, Vietos savivaldos įstatymuose ir Darbo kodekse.

20. Savivaldybės kontrolierius, Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Be to, Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojo pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių  institucijose, įstaigose ir įmonėse.

21. Nesant Savivaldybės kontrolieriaus darbe dėl pateisinamų priežasčių (liga, atostogos, komandiruotė ir kiti atvejai), jo darbo funkcijas atlieka Tarnybos valstybės tarnautojas, kurio pareigybės aprašyme ši funkcija nustatyta.

 

V SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

22. Tarnybos finansinės veiklos kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Tarnybos atliekamų auditų išorinę peržiūrą Valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka atlieka Valstybės kontrolė.

24. Tarnybos veiklos planai, metinės veiklos ataskaitos, atliktų auditų ataskaitos, išvados ir kita informacija skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones. Tarnybos metinės veiklos ataskaitos santrauka skelbiama rajono laikraštyje „Darbas“.

 

VI SKYRIUS

Baigiamosios nuostatos

 

25. Tarnybos nuostatus tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba.

26. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Savivaldybės tarybos sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

_________________________________