herbas

JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS IR LENKIJOS JAUNIMO MAINŲ FONDO LĖŠOMIS 2022 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 17 d. Nr. 2V-314 (1.4)

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. A1-302 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendina 1.2.2.1. priemonę „administruoti Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo veiklą Lietuvoje pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lenkijos Respublikos Vyriausybės susitarimą dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. 704 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lenkijos Respublikos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo patvirtinimo“, Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komiteto 2021 m. lapkričio 18 d. nutarimu Nr. 37 „Dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų konkurso skelbimo“ ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo:

1. Tvirtinu:

1.1. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatus (pridedama).

2. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajai specialistei Gabijai Balzarevičiūtei teisės aktų ir šio įsakymo 1.1 papunkčiu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų konkursą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                      Jonas Laniauskas

 

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2021 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 2V-314 (1.4)

 

LIETUVOS IR LENKIJOS JAUNIMO MAINŲ FONDO LĖŠOMIS
2022 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO
NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja reikalavimus Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų turiniui, pareiškėjams, vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimą Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų konkursui (toliau – Konkursas), jų vertinimą, projektų finansavimą, vykdymą, administravimą ir kontrolę.

2. Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) ir Departamento interneto svetainėse atitinkamai www.socmin.lt ir www.jrd.lt.

3. Konkurso tikslas – paremti projektus, kurie įvairiais būdais ir metodais plėtoja draugišką Lietuvos ir Lenkijos jaunimo bendradarbiavimą bei ugdo jaunimo socialines kompetencijas.

 

II SKYRIUS

NUOSTATUOSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. dalyviai – 13–30 metų amžiaus asmenys, kuriems yra skirtas projektas ir kurie jame dalyvauja, išskyrus vykdytojus;

4.2 informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

4.3. jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

4.4. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komitetas (toliau – Komitetas) – Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondui (toliau – Fondas) vadovaujantis organas;

4.5. mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;

4.6. nacionalinė valdymo institucija – Fondo administracinį ir organizacinį darbą atliekanti institucija: Lietuvos Respublikoje – Departamentas, Lenkijos Respublikoje – Švietimo sistemos plėtros fondas;

4.7. pareiškėjas –pagal Lietuvos teisės aktų nustatytą tvarką registruoti juridiniai asmenys, turintys darbo su jaunimu patirtį. Tai gali būti švietimo ir viešosios institucijos bei nevyriausybinės organizacijos, išskyrus pelno siekiančius verslo subjektus.

4.8. partneris – pagal Lenkijos teisės aktų nustatytą tvarką registruoti juridiniai asmenys (švietimo ir viešosios institucijos bei nevyriausybinės organizacijos, išskyrus pelno siekiančius verslo subjektus), turintys darbo su jaunimu patirties, su kuriuo pareiškėjas (projekto vykdytojas) vykdo projekto veiklas (gali turėti bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį). Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių tiekėjas (pvz., rėmėjas). Ta pati institucija/organizacija kaip partnerė negali dalyvauti daugiau nei trijuose projektuose;

4.9. projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Departamento direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (toliau – valstybės biudžeto lėšos) projektui įgyvendinti, ir kuris informacinės sitemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;

4.10. organizacijų-partnerių grupė – pareiškėjas ir partneris, kurie kartu įgyvendins projektą ir turi pasirašę bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartis, o partneris yra užpildęs partnerystės deklaraciją (-as) pagal Nuostatų 2 priedą. Ta pati organizacijų / organizacijų – partnerių grupė konkursui gali pateikti tik vieną paraišką;

4.11. projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

4.12. projektas – Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų konkursas pagal 2007 m. birželio 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lenkijos Respublikos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo 2 straipsnį: jaunimo mainai ir kiti projektai;

4.13. specialiųjų poreikių turintis jaunimas – jaunimas, kuris patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip negalia, sveikatos problemos.

5. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

6. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės), taip pat atsižvelgiant į Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komiteto 2021 m. lapkričio 17 d. nutarimą Nr. 3 „Dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2021 metais finansuojamų projektų konkurso skelbimo“ (toliau – Nutarimas), todėl, jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis ir Nutarimu.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO

LAIKOTARPIS

 

7. Projektams skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšos:

7.1. teikiant paraišką veikloms, nurodytoms Nuostatų 9.1 papunktyje, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) Eur;

7.2. teikiant paraišką veikloms, nurodytoms Nuostatų 9.2 papunktyje, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 7 500 (septyni tūkstančiai penki šimtai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) Eur;

7.3. visa Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 135 000 (vienas šimtas trisdešimt penki tūkstančiai) Eur.

8. Projekto vykdymo laikotarpis ir tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. balandžio 1 d. iki 2022 m. spalio 31 d.       

 

IV SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS, REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

9. Konkurso būdu finansuotinos veiklos formos:

9.1. jaunimo mainai (informacinėje sistemoje pildoma atskira paraiška A projektams įgyvendinti);

9.2. kiti projektai (informacinėje sistemoje pildoma atskira paraiška B projektams įgyvendinti):

9.2.1. mokymai;

9.2.2. seminarai;

9.2.3. susitikimai;

9.2.4. konferencijos;

9.2.5. pažintiniai vizitai;

9.2.6. informaciniai projektai.

10. Konkurso būdu gali būti finansuojama veikla, sietina su viena iš žemiau išvardytų temų:

10.1. Lietuvos ir Lenkijos jaunimo domėjimosi bendra istorija ir kultūra, jaunimo tarpkultūrinio, istorinio dialogo, bendradarbiavimo, tolerancijos ir atvirumo bendraujant skatinimas;

10.2. jaunimo bendradarbiavimas siekiant vystyti verslumą (antreprenerystę);

10.3. jaunimo dalyvavimo savanoriškoje veikloje skatinimas;

10.4.   Lietuvos ir Lenkijos jaunimo domėjimosi abiejų tautų istorija skatinimas:

10.4.1. Abiejų Tautų Respublikos kultūrinio paveldo populiarinimas, minint Žygimanto Augusto 450-ąsias mirties metines;

10.4.2. Romantizmo kultūrinio paveldo populiarinimas, minint 200-ąsias pirmojo Adomo Mickevičiaus eilėraščių rinkinio metines bei 150-ąsias kompozitoriaus Stanislovo Moniuškos mirties metines.

11. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

11.1. projektu numatyta įgyvendinti tik vieną iš Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklos formų (pagal tai pasirenkant atitinkamai pildyti A projektams įgyvendinti arba B projektams įgyvendinti skirtą paraiškos formą);

11.2. projektu numatyta įgyvendinti veiklą, privalomai sietiną su viena iš Nuostatų 10 punkte išvardytų temų;

11.3. dalyviai yra 13–30 metų amžiaus ir ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių yra jauni žmonės;

11.4. projekto dalyvių grupė sudaryta iš ne daugiau kaip 50 proc. iš vienos šalies ir ne daugiau kaip 70 proc. vienos lyties dalyvių;

11.5. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą, trukmė turi būti nuo 4 iki 7 dienų, neįskaičiuojant kelionės dienų;

11.6. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą, išankstinio parengiamojo vizito (jei yra) trukmė turi būti iki 2 dienų, neįskaitant kelionės dienų. Išankstiniame parengiamajame vizite gali dalyvauti ne daugiau nei po 2 dalyvius iš Lietuvos ir Lenkijos pusės;

11.7. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą, grupės vadovų, atsižvelgiant į grupės dydį (dalyvių skaičius ne mažesnis nei 10 ir ne didesnis nei 24) ir specifiką, negali būti daugiau kaip 4 asmenys;

11.8. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytas veiklos formas, dalyvių skaičius privalo būti ne mažesnis nei 10 (neįskaitant vadovų / jaunimo lyderių, ne daugiau nei dviejų vadovų / jaunimo lyderių dešimčiai dalyvių);

11.9. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklą, veiklos privalo būti viešinamos, o rezultatai turi būti pristatyti bent vienai tikslinei grupei, jeigu pasirenkama Nuostatų10.2 papunktyje numatyta veikla.

12. Finansavimo prioritetai, už kuriuos, vertinant projektus, skiriami papildomi balai:

12.1. pareiškėjui 2021 m. metais nebuvo skirtas Fondo finansavimas;

12.2. pareiškėjas į projektą įtrauks mažiau galimybių turintį jaunimą.

13. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros, meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms, profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.

14. Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje ir (arba) Lenkijos Respublikos teritorijoje. Nesant galimybės dėl epidemiologinės situacijos įvykdyti projekto kontaktiniu būdu, projektą galima įvykdyti nuotoliniu ar hibridiniu būdu.

15. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių punktų:

15.1. tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

15.2. skirtas siekti pelno;

15.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

15.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos ir (ar) Lenkijos valstybės simboliams;

15.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

15.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) Lenkijos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

15.7. skiriamas politinei reklamai įsigyti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ir kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

15.8. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos ir (ar) Lenkijos Respublikos simboliams.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PARTNERIAMS IR VYKDYTOJAMS

 

16. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:

16.1. pareiškėjas yra juridinis asmuo, turintis darbo su jaunimo patirtį. Tai gali būti švietimo ir viešosios institucijos bei nevyriausybinės organizacijos, išskyrus pelno siekiančius verslo subjektus. Šis punktas taip pat yra taikomas organizacijoms-partnerėms;

16.2. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

16.3. pareiškėjas turi bent vieną partnerį, kuris atitinka 16.1 papunktyje nurodytą sąvoką;

16.4. pareiškėjo partneris nėra daugiau kaip 3 (trijų) Konkursui pateiktų projektų partneris;

16.5. kartu su paraiška pateiktas bent vieno partnerių sutikimas dalyvauti pareiškėjo projekte – bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartis;

16.6. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

16.7. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 7 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

16.8. pareiškėjas yra pateikęs finansinių ir veiklos ataskaitų rinkinius Registrų centrui (už ataskaitinius ir (ar) einamuosius metus), pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą.

17. Konkursui teikiamų vykdytojams keliama sąlyga – ne mažiau kaip 1 vykdytojas yra jaunas žmogus.

 

VI SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO ESMINIAI KRITERIJAI IR RODIKLIAI

 

 

18. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti, iki 2022 m. spalio 31 d. turi pasiekti:

18.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:

18.1.1. užtikrinti, kad projekto dalyviai yra ne jaunesni nei 13 metų amžiaus ir ne vyresni nei 30 metų amžiaus;

18.1.2. užtikrinti, kad projekto vienos šalies dalyvių ir vykdytojų bendras skaičius nėra didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių ir vykdytojų skaičiaus;

18.1.3. užtikrinti, kad į projekto įgyvendinimą būtų įtrauktas bent 1 mažiau galimybių turintis jaunas žmogus, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytą prioritetą;

18.1.4. užtikrinti, kad projekte iš viso dalyvauja ne mažiau kaip 10, bet ne daugiau kaip 24 asmenys, įskaitant grupės vadovus.

18.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

18.2.1. užtikrinti, kad projekto vienos lyties dalyvių skaičius nėra didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių skaičiaus;

18.2.2. tiesiogiai į projekto organizavimą ir įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 2 jaunus žmones;

19. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti, iki 2022 m. spalio 31 d. turi pasiekti:

19.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:

19.1.1. užtikrinti, kad projekto dalyviai yra ne jaunesni nei 13 metų amžiaus ir ne vyresni nei 30 metų amžiaus;

19.1.2. užtikrinti, kad projekto vienos šalies dalyvių ir vykdytojų bendras skaičius nėra didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių ir vykdytojų skaičiaus;

19.1.3. užtikrinti, kad į projekto įgyvendinimą būtų įtrauktas bent 1 mažiau galimybių turinti jaunas žmogus, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytą prioritetą;

19.1.4. užtikrinti, kad projekte dalyvauja ne mažiau nei 10 dalyvių (neįskaitant vadovų / jaunimo lyderių, ne daugiau dviejų vadovų/jaunimo lyderių dešimčiai dalyvių);

19.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

19.2.1. užtikrinti, kad projekto vienos lyties dalyvių skaičius nėra didesnis kaip 70 proc. visų projekto dalyvių skaičiaus;

19.2.2. suorganizuoti ne mažiau kaip 1 projekto rezultatų viešinimo veiklą tikslinei grupei, jeigu buvo pasirinkta Nuostatų 10.2 papunktyje numatyta veikla.

20. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai, pateikę paraišką Nuostatų 9.1 ar 9.2 papunktyje nurodytoms veiklų formoms vykdyti, iki 2022 m. spalio 31 d. turi pasiekti šiuos kokybinius rodiklius:

20.1. užtikrinti aktyvų jaunų žmonių dalyvavimą ir kokybišką jaunimo projekto valdymą visuose projekto etapuose;

20.2. užtikrinti aktyvią ir lygiavertę pareiškėjo, projekto vykdytojo ir partnerio partnerystę visuose projekto įgyvendinimo etapuose;

20.3. užtikrinti tarpkultūrinį dalyvių mokymąsi;

20.4. taikyti neformaliojo ugdymo metodus, užtikrinančius dalyvių ugdymą (-si) projekte;

20.5. užtikrinti skirtingų etninių grupių atstovavimą projekte;

20.6 užtikrinti šiuolaikinių technologijų naudojimą vykdant projektą.

21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą, privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, reikalavimų renkant aktualią informaciją apie projekto dalyvius, jų sąrašus bei kitą aktualią informaciją ir gavus Departamento ir (ar) SPPD prašymą raštu, pateikti šią informaciją Departamentui ir (ar) SPPD, jeigu tai neprieštarauja teisės aktams. 

22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Departamentu, dalyvauti visuose Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose. 

23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondas, Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo panaudota vykdant projektą.

24. Pareiškėjas projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

25. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi užtikrinti tvarų ir aplinkai draugišką projekto įgyvendinimą, siekti lygių galimybių ir gerovės visiems.

 

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

26. Projektų biudžetui taikomi šie specialieji reikalavimai:

26.1. pasiruošimo ir (ar) parengiamosios tiesioginės išlaidos projektui įgyvendinti skiriamos iki 250 Eur pareiškėjui, projekto vykdytojui ir iki 250  Eur Lenkijos partneriui (daugiausiai 500 Eur projektui) nacionalinėms veikloms organizuoti;

26.2. projekto dalyvių apgyvendinimo ir maitinimo išlaidoms skiriama po 25 Eur per parą vienam žmogui;

26.3. projekto transporto paslaugų ir transporto išlaikymo išlaidoms (važiavimo tarptautiniu (iš Lietuvos į Lenkiją ir iš Lenkijos į Lietuvą), regioniniu, vietiniu transportu bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), skiriama iki 0,17 Eur už km vienam žmogui kelionės išlaidoms iki projekto ir (ar) išankstinio pasirengimo vizito vietos, keliaujant ekonomiškiausiu būdu. Atstumas iki projekto ir (ar) išankstinio pasirengimo vizito vietos nustatomas skaičiuojant trumpiausią atstumą nuo atvykstančios organizacijos miesto iki projekto ir (ar) išankstinio pasirengimo vizito vietos;

26.4. projekto veiklų įgyvendinimo išlaidoms, nenurodytoms Nuostatų 26.1–26.3 papunkčiuose, skiriama po 10 Eur per parą vienam žmogui (pvz., draudimas, bilietai į renginius, kita);

26.5. projekto rezultatams viešinti ir jų sklaidai skiriama iki 15 procentų nuo visos iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos;

26.6. specialiųjų poreikių ar mažiau galimybių  turinčio jaunimo dalyvavimui užtikrinti projektui gali būti skiriama iki 1 500  Eur papildomų veiklų įgyvendinimo išlaidų. Išlaidos turi būti pagrįstos ir skirtos dalyvio įsitraukimui į projekto veiklas (lydinčio asmens apgyvendinimas, maitinimas, vertėjo, paslaugos, konsultanto paslaugos, specialiojo transporto paslaugos).

26.7. COVID-19 tyrimų išlaidos, jeigu tai patenka į Nuostatų 29.10 papunktyje numatytas išimtis.

27. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

27.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

27.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje dirbantis pagal darbo sutartį);

27.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, dirbantis pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

27.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklos formų, atspindinčių Nuostatų 10 punkte nurodytas temas, vykdymu):

27.2.1. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

27.2.1.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur 1 vykdytojui per mėnesį), pašto);

27.2.1.2. transporto išlaikymas (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos ir (ar) Lenkijos Respublikoje) ir transporto paslaugos (Lietuvos ir (ar) Lenkijos Respublikoje autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), laikantis Nuostatų 26.3 papunktyje nustatyto reikalavimo;

27.2.1.3. lektorių, ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis su lektoriais, mokymų vadovais, skiriant ne daugiau kaip 50 Eur už 1 val.);

27.2.1.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);

27.2.1.5. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

27.2.1.5.1. kitos Nuostatų 27.2.1.1 – 27.2.1.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai, apsaugos priemonės: medicininės kaukės, respiratoriai, dezinfekciniai skysčiai);

27.2.1.5.2. kitos Nuostatų 27.2.1.1. – 27.2.1.4. papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

27.2.1.5.2.1.  išlaidos maitinimo ir apgyvendinimo paslaugoms, skiriant ne daugiau kaip 25  Eur 1  asmeniui per parą Lietuvos Respublikoje ir ne daugiau kaip 25 Eur 1 asmeniui per parą Lenkijos Respublikoje, kaip tai nustatyta Nuostatų 26.2 papunktyje;

27.2.1.5.2.2. viešinimo paslaugos (išlaidos lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete) pirkti (ne daugiau kaip 15procentų nuo visos iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, kai nustatyta Nuostatų 26.5 papunktyje);

27.2.1.5.2.3. kitos Nuostatų 27.2.1.1. – 27.2.1.4. ir 27.2.1.5.2.1–27.2.1.5.2.2 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., užmokestis už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga).

28. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. balandžio 1 d. iki 2022 m. spalio 31 d., bei pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis.

29. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

29.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;

29.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto, aplinkos priežiūros ir (ar) tvarkymo išlaidos;

29.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2022 m. balandžio 1 d. imtinai ir po 2022 m. spalio 31 d.

29.4. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje ir (ar) Lenkijos Respublikoje;

29.5. išlaidos, skirtos politinei reklamai įsigyti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ar kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

29.6. išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti;

29.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, projekto partneriui (-iams) nuomai projekto veiklai vykdyti;

29.8. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;

29.9. kitos, tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos;

29.10. išlaidos už COVID-19 testus (išskyrus atvejus, kai tai būtina išvykstamosioms veikloms užsienio valstybėje užtikrinti pagal visą vakcinacijos schemą paskiepytiems asmenims ar į Lietuvą atvykstantiems dalyviams, jei testavimas privalomas pagal galiojančius operacijų vadovo sprendimus ir nėra kompensuojamas valstybės biudžeto lėšomis, taip pat atvejus, kai asmenys turi medicininių kontraindikacijų skiepui, tokiu atveju turi būti pateikiami papildomi dokumentai (išrašą iš ESPBI IS dėl kontraindikacijų).

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

 

30. Informacinėje sistemoje konkursas skaidomas į dvi dalis: A projektams įgyvendinti ir B projektams įgyvendinti, pildant atskiras paraiškas. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką į pasirinktą priemonę. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė, nei nurodyta Nuostatų 35 punkte,  išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną konkursą organizuojančiai įstaigai nurodo, kurią paraišką vertinti. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

31. Pareiškėjas paraišką pildo per informacinę sistemą https://sopas.sppd.lt:8099. Pareiškėjo paraiška turi būti užpildyta pagal konkurso nuostatų 33 punkte nurodytą informaciją ir patvirtintą paraiškos formą informacinėje sistemoje. Pareiškėjo paraiška užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

32. Paraiška turi būti surašyta lietuvių kalba.

33. Paraiškoje nurodoma:

33.1. projekto pavadinimas;

33.2. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą, finansininką ir partnerį;

33.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma, banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos biudžeto lėšos numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

33.4. informacija apie veiklą, kurią ketinama įgyvendinti iš Nuostatų 9 punkte pateikto veiklų sąrašo;

33.5. pasirinkta veiklų tema iš Nuostatų 10 punkte pateiktų temų sąrašo;

33.6. projekto tikslas ir uždaviniai;

33.7. projekto santrauka anglų kalba (trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė);

33.8. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

33.9. projekto atitiktis privalomosioms sąlygomis, dėl Nuostatų 11 punkte numatytų reikalavimų įgyvendinimo;

33.10. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 16 punktuose nustatytam (-iems) reikalavimui (-ams);

33.11. informacija apie pareiškėjo atitikį Nuostatų 12 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams;

33.12. laukiami projekto rezultatai ir projekto viešinimas;

33.13. projekto veiklų įgyvendinimo planas 2022 m., kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), tikslinė grupė, projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 18-20 punktuose;

33.14. informacija apie projekto dalyvius ir vykdytojus, nurodant jų amžių bei tautybę;

33.15. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybinio biudžeto asignavimų, taip pat nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);

33.16. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

34. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

34.1. su bent vienu iš partnerių sudarytą bendradarbiavimo sutartį (-is) ar jungtinės veiklos sutartį (-is);

34.2. partnerio (-ių) užpildytą (-as) partnerystės deklaraciją (-as) (Nuostatų 2 priedas), pasirašytą (-as) organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens;

34.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

34.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Nuostatų 1 priedą;

34.5. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimas (-ai), jeigu toks (-ie) yra, kuris (-ie) turi būti patvirtintas (-i) vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

35. Nuostatai skelbiami SPPD, Departamento interneto svetainėje ir Teisės aktų registre (www. e-tar.lt). Konkursui paraiška kartu su Nuostatų 34 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais Departamentui informacinėje sistemoje turi būti pateikti ne vėliau kaip iki 2022 m. sausio 31 d. Paraiška Konkursui gali būti teikiama iki paskutinės šiame punkte nurodyto termino dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.

36. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Departamento Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausioji specialistė Gabija Balzarevičiūtė, elektroninis paštas gabija.balzareviciute@jrd.lt, tel. 8 683 63071, arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos, Lietuvos Respublikos laiku.

37. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose. 

 

IX SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

 

38. Paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams Projektų administravimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka vertina SPPD.

39. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 16–17, 30-33, 34 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (pvz., neteisingas atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį), paraiškos priedų pateikimas kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

Projektų atitiktis nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetami Projektų administravimo taisyklių 28 punkte nustatyta tvarka.

40. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 52 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti  komisija, kuri vadovaujasi Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.  

Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo veiklos projektų finansavimo 2022 metais konkursui pateiktos projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 52 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo veiklos projektų finansavimo 2022 metais konkursui pateiktos projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje.

41. Ekspertai vertindami projekto turinio ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:

41.1. projekto atitiktį Nuostatų 11 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Privalomųjų sąlygų neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

41.2. projekte aiškiai ir tiksliai aprašytas įgyvendinimo kontekstas ir motyvacija, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

41.3. projekto tikslai yra aprašyti aiškiai ir konkrečiai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

41.4. projekto partnerio (-ių) įsitraukimas į visus projekto planavimo ir vykdymo etapus, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

41.5. projekto atitiktį Nuostatų 12.1. papunktyje nurodytam finansavimo prioritetui, jeigu pareiškėjui 2021 m. nebuvo skirtas Fondo finansavimas vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 10- taip;

41.6. projekto atitiktį Nuostatų 12.2. papunktyje nurodytam finansavimo prioritetui, jeigu pareiškėjas į projekto programą įtrauks mažiau galimybių turintį jaunimą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – ne, 10 – taip;

41.7. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

41.8. veiklos suplanuotos nuosekliai, logiškai, racionaliai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

41.9. suplanuotos pasirengimo etapo veiklos atitinka projekto tikslus, pasirinkti metodai, priemonės ir veiklos užtikrina kokybišką pasirengimo etapą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 6 (šešių) balų: 0 – neatitinka, 1-5 – iš dalies atitinka, 6 – atitinka;

41.10. pasirinkti kokybiški ir tinkami metodai, priemonės veikloms įgyvendinti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;

41.11.  projekte suplanuotas kokybiškas projekto įsivertinimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

41.12. projekte planuojamas tarpkultūrinis mokymasis, naudojami tarpkultūrinio mokymosi metodai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0ne, 1-5 iš dalies užtikrintas vienas iš kriterijų, 6-9 iš dalies užtikrinti abu kriterijai, 10 atitinka;

41.13. projekto veiklose užtikrinamas aktyvus jaunų žmonių dalyvavimas ir jaunimo dalyvavimas visuose projekto etapuose, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų, 0 – ne, 1-5 iš dalies užtikrintas vienas iš kriterijų, 6-9 iš dalies užtikrinti abu kriterijai, 10 – atitinka;

41.14. projekte planuojamos veiklos užtikrina lygiavertę partnerystę ir aktyvų abiejų pusių dalyvavimą viso projekto metu vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų:  0 – ne, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;

41.15. projekte planuojamas naudoti neformaliojo ugdymo mokymosi aspektas, užtikrinamas efektyvus ir kokybiškas neforamalusis ugdymas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų:  0 – ne, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;

41.16. projekte užtikrintas skirtingoms etninėms ir tautinėms grupėms atstovaujančio jaunimo dalyvavimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – ne, 1-4 iš dalies atitinka vienai iš grupių, 5-6 iš dalies atitinka abiem grupėms, 7 – atitinka;

41.17. projekto veiklose užtikrinamas dalyvių fizinis ir emocinis saugumas,  vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų:  0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

41.18. planuojamos projekto veiklos ir rezultatai turės poveikį vietos bendruomenei, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų:  0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

41.19. projekte suplanuota kokybiška bei efektyvi rezultatų sklaida (taikymas), vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų:  0 – ne, 1-6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;

41.20. projekto veiklose planuojama naudoti šiuolaikines technologijas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų:  0 – ne, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

41.21. projekto sąmata pagrįsta ir atitinka numatytų veiklų įgyvendinimą (įvertinant planuojamų išlaidų detalizavimą), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-8 iš dalies atitinka, 9-10 atitinka;

41.22. projekto sąmata aiški, detalizuota, racionali, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;

42. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 160 balų vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 64 balai. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.

43. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai. 

44. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi Departamento pareiškėjų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, konkursą administruojantį įstaiga apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka aprašyta komisijos darbo reglamente.

Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.

Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ir poreikis yra reikalingesnis.

45. Departamentas komisijos pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo pateikia Komitetui per 10 darbo dienų nuo komisijos protokolo pateikimo Departamentui.

46. Jei projektui įgyvendinti komisija ar Komitetas siūlo skirti dalį lėšų ir Komitetas pritaria siūlymui patvirtindamas tai Komiteto nutarimu, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komiteto priimto sprendimo informacinės sistemos priemonėmis informuoja pareiškėją apie Komiteto siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komiteto priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo informacinės sistemos priemonėmis dienos komisijos sekretoriui patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komiteto sekretorės elektroniniame laiške pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai turi būti įvertinti komisijos sekretoriaus dėl atitikties Nuostatams ir Komiteto siūlymams.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir (ar) kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komiteto siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komiteto priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.

47. Komisijos sekretoriui patikslintuose sąmatose ir veiklų planuose neradus esminių neatitikimų pagal Komiteto siūlymą skirti dalinį finansavimą ir Nuostatams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos pateikia tarnybinį pranešimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo gavimo dienos, kuriame pateikiamas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Departamento direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

48. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, vadovaudamasis Komiteto nutarimu ir įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas ir (ar) komisijos sekretoriaus tarnybinį pranešimą, priima Departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komiteto nutarimo gavimo dienos arba, jei Komitetas siūlo skirti dalį lėšų projekto įgyvendinimui, nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Departamento direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.

49. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

50. Departamentas, skelbdamas Konkurso laimėtojus, paskelbia ir rezervinių projektų sąrašą. Rezerviniame sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

51. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, informacinės sistemos priemonėmis pasirašo su SPPD.

52. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo „Dėl Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2022 metais finansuojamų projektų atrankos konkurso rezultatų patvirtinimo“ dienos, perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiam pareiškėjo projektui skirto finansavimo dydis.

53. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams oficialaus perdavimo SPPD dienos, SPPD siūlymu Departamento direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam pareiškėjui Departamento direktoriaus įsakymu pripažįstama netekusia galios.

54. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2022 metams. Projektui įgyvendinti 2022 metams skirtos valstybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos tik Nuostatų 8 punkte nurodytu laikotarpiu.

55. Laikotarpiu nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos iki Sutarties pasirašymo, paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2021 metais, iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, SPPD raštu apie tai informuoja Departamentą. Departamento komisijos sekretorius nedelsiant informuoja komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja komisijos posėdį klausimui aptarti arba Departamento direktorius, vadovaudamasis SPPD pateikta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju, pareiškėjo patirtos išlaidos iki Sutarties pasirašymo nėra kompensuojamos ar finansuojamos.

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

56. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD nustačius, kad skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per SPPD raštu nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

57. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. spalio 31 d. ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. metinę projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

57.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

57.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

57.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, suteiktų paslaugų ar atliktų darbų perdavimo-priėmimo akto, sudaryto sutarties pagrindu, darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio ir kt.) pavadinimas, data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir sumokėta suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

57.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

57.4.1. informacija apie projekto vykdytojus dalyvius, jų amžių;

57.4.2. informacija apie Nuostatų 18 punkte (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) ar 19 punkte (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) išvardytų esminių kiekybinių ir kiekybinių rodiklių tauo pat Nuostatų 20 punkte išvarytų kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

57.4.3. informaciją apie mažiau galimybių turinčio jaunimo įtraukimą, jei projekto vykdytojas atitiko Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytą prioritetą;

57.4.4. papildoma informacija, pastabos, išvados, pasiūlymai;

57.4.5. informacija apie projekto viešinimą.

57.4.6. jeigu projekto vykdytojas projekto veiklas įgyvendina pasitelkdami nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones, SPPR ar JRD prašymu privaloma pateikti veiklų momentines ekrano nuotraukas.

58. Departamentas ir SPPD tikrina finansuojamų projektų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo kontrolę.

59.Departamentui ar SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Departamentas arba SPPD apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

60. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:

60.1. SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;

60.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba, sudarius Sutartį, įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Departamentui, Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos;

60.3. vadovaujantis Nuostatų 59 punktu, projekto vykdytojui per nustatytą terminą nepašalinus nustatytų veiklos trūkumų arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformavus SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus;

60.4. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

60.5. jei dar kitaip netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatuose nustatytais esminiais kriterijais, Departamento direktoriaus įsakymu iš SPPD ir Departamento atstovų patvirtinama Sankcijų taikymo komisija, kuri vadovaudamasi Nuostatais, projekto vykdytojo pateikta informacija apie projekto įgyvendinimą ir SPPD paskirto atsakingo specialisto pateiktais duomenimis bei informacija, susijusia su projekto įgyvendinimu, gali organizuoti posėdį, kurio metu, jei yra galimybė, kviečiami dalyvauti ir projekto vykdytojas ar jo atstovas. Posėdyje svarstomas sankcijų projekto vykdytojui skyrimas. Nustačius, kad projekto vykdytojas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją dėl projekto vykdymo, ar paaiškėjus, kad per 2022 metus projekto vykdytojas neįvykdė Nuostatų atitinkamai 18.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 19.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų, Sankcijų taikymo komisija gali taikyti šias sankcijas:

60.5.1. kai projekto vykdytojas nepasirinko Nuostatų 12.2. papunktyje nurodyto prioriteto:

60.5.1.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 18.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 19.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 33,33 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

60.5.1.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 18.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 19.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 66,67 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

60.5.1.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 18.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 19.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

60.5.2. kai projekto vykdytojas pasirinko Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytą prioritetą:

60.5.2.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 18.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 19.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 25 procentus proejktui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

60.5.2.2. įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 18.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 19.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 50 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

60.5.2.3. įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 18.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 19.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 75 procentus projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

60.5.2.4. įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė keturių iš Nuostatų 18.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytą veiklos formą) arba 19.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytą veiklos formą) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

60.6. nustatoma, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra atsiskaitęs už 2021 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.

61. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje (ši nuostata netaikoma projektų partneriams), įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. 

62. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė projekte numatytas veiklas, atnaujinus projekte numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

63. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Departamentą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas. 

64. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų ir dokumentų tikslumą, teisėtumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą, nepažeisdamas Nuostatų 21 punkte nustatyto reikalavimo, atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Departamento reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų ir su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, viešinimo veiklų rezultatus (publikacijas, vaizdo medžiagos nuorodas) tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 (dvidešimt keturis) mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2022 m. spalio 31 d.).

 

XII SKYRIUS

PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

 

65. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

66. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

67. Jeigu tikslinama projektų išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su SPPD Nuostatų 68 punkte nustatyta tvarka ir terminais. SPPD, gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, projekto vykdytoją informuoja apie Nuostatų 68 punkte nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.

68. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas informaciją, kaip kis informacija atitinkamose veiksmų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Departamento paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Departamento paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Departamento paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei spalio 5 d.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Departamentas tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Departamentas ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti Departamentą ir SPPD apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.

71. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.

72. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojui gali būti skiriamos papildomos valstybės biudžeto lėšos. Projekto vykdytojui skiriant papildomų valstybės biudžeto lėšų Projektų administravimo taisyklių 102 punkte nustatytu pagrindu, netaikomas konkurso nuostatuose nustatytas didžiausios vienam projektui galimos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos vieniems metams apribojimas, taip pat konkurso nuostatuose nustatytas išlaidų darbo užmokesčiui ar kitų pagrįstų išlaidų dydžio apribojimas.

Šios valstybės biudžeto lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui, kuriame turi būti nurodytos šiame Nuostatų punkte numatytos aplinkybės, rodikliai, kuriuos projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti, ir (ar) veiklos, kurias projekto vykdytojas įsipareigoja įvykdyti, prašomų valstybės biudžeto lėšų pagrindimas.

73.       Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytos, Nuostatuose nenustatytos aplinkybės, dėl kurių projekto vykdytojas negali vykdyti projekte numatytų veiklų, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojas gali keisti veiklas, jų įgyvendinimo terminus ar jų įgyvendinimo būdus (veiklas vykdyti pasitelkiant nuotolines ar bekontaktes priemones).

Veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonės gali būti keičiamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui.

Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Departamento direktoriui.

Sprendimą dėl veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonių keitimo Departamento direktorius priima per 3 darbo dienos nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

74.       Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, bendra Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma ir didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma gali būti pakeista atskiru Departamento direktoriaus įsakymu.

75.      Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, konkursą administruojančios įstaigos ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie administruojančios įstaigos ir (ar) komisijos sprendimą. Jei ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o konkursą administruojanti įstaiga ir (ar) komisija po pakartotinio paraiškos vertinimo vėl ją atmeta, pareiškėjas šį konkursą administruojančios įstaigos ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

_________________________