LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

2017 M. GEGUŽĖS 23 D. ĮSAKYMO NR. A1-257 „DĖL UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMŲ RENGIMO IR JŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. gruodžio 30 d. Nr. A1-911

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymą Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. R e k o m e n d u o j u savivaldybėms ne mažiau kaip 70 procentų savivaldybės patvirtintai užimtumo didinimo programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudoti užimtumo didinimo programos paslaugų ir (ar) priemonių plane numatytoms teikti paslaugoms bei atvejo vadybininko (-ų) darbo užmokesčiui finansuoti.“

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.2. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 13 d. įsakymą Nr. A1-269  „Dėl Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. N u s t a t a u, kad patvirtintos užimtumo didinimo programos peržiūrimos ir atnaujinamos iki 2023 m. balandžio 30 d.

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                  Monika Navickienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 30 d. įsakymo

Nr. A1-911

redakcija)

 

Užimtumo DIDINIMO programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato užimtumo didinimo programų rengimo principus, jų rengimo ir finansavimo tvarką.

2. Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 3 dalyje nurodytos institucijos ir (ar) įstaigos (toliau kartu – Institucijos ir (ar) įstaigos), siekdamos Užimtumo tarnyboje registruotų asmenų, nurodytų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje (toliau – Tikslinės grupės) tvaraus užimtumo, rengia užimtumo didinimo programas. Savivaldybė, vykdydama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punkte numatytą valstybinę (valstybės perduotą savivaldybėms) funkciją, rengia ir tvirtina užimtumo didinimo programą, skirtą toje savivaldybėje gyvenančioms Tikslinėms grupėms. 

3. Institucijos ir (ar) įstaigos, įgyvendinančios užimtumo didinimo programas ir norinčios gauti bei pateikti informaciją apie užimtumo didinimo programose dalyvaujančius asmenis, turi registruotis Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) valdomoje informacinėje sistemoje kaip elektroninių paslaugų vartotojos ir susikurti vartotojų paskyras. Institucijos ir (ar) įstaigos, gavusios Užimtumo tarnybos suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti užimtumo didinimo programoje, per 5 darbo dienas nuo šio pasiūlymo gavimo vartotojo paskyroje elektroniniu būdu informuoja apie asmens dalyvavimą užimtumo didinimo programoje bei informuoja Užimtumo tarnybą apie asmenis, kurie be svarbių priežasčių atsisako arba neatvyksta dalyvauti užimtumo didinimo programose, nurodydami asmenų vardus, pavardes ir gimimo datą.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMŲ rengimO PRINCIPAI

 

5. Užimtumo didinimo programos rengiamos vadovaujantis šiais principais:

5.1. bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą, bendradarbiavimas su visomis suinteresuotomis institucijomis, organizacijomis. Užimtumo didinimo programa rengiama konsultuojantis, o įgyvendinama bendradarbiaujant su Užimtumo tarnyba, socialiniais partneriais, organizacijų ir vietos bendruomenių atstovais, atstovaujančiais darbo ieškančių asmenų grupių interesams;

5.2. kompleksiškumo – įgyvendinant užimtumo didinimo programas, turi būti kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant savivaldybes, Užimtumo tarnybą, socialinius partnerius ir organizacijas;

5.3. individualumo – Aprašo 6.5.1 papunktyje nurodytos paslaugos (toliau – Paslaugos)  turi būti teikiamos ir (ar) Aprašo 6.5.2 papunktyje nurodytos priemonės (toliau – Priemonės) įgyvendinamos atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius, jų motyvaciją, įsidarbinimą ribojančias aplinkybes ir galimybes integruotis į darbo rinką;

5.4. tęstinumo – Paslaugų ir (ar) Priemonių tęstinumas, nuolatinė užimtumo didinimo programos įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal kintančias aplinkybes;

5.5. efektyvumo – užimtumo didinimo programos rengiamos nustatant vertinimo kriterijus, kuriais siekiama įvertinti, ar efektyviai teikiamos Paslaugos ir įgyvendinamos Priemonės;

5.6. ekonomiškumo – maksimalus užimtumo didinimo programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu, tiek rengiant užimtumo didinimo programą, tiek ją įgyvendinant;

5.7. viešumo – užimtumo didinimo programos ir ją įgyvendinant pasiektų rezultatų, užimtumo didinimo programai skirtų lėšų panaudojimo viešinimas.

 

III SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMŲ RENGIMAS

 

6. Rekomenduojama, kad Užimtumo didinimo programą sudarytų šios dalys:

6.1. įvadas, kuriame pateikiama bendra informacija apie užimtumo didinimo programą, nustatomi tikslai;

6.2. būklės analizė, kurioje nurodoma:

6.2.1. pagrindiniai darbo rinkos ir asmenų užimtumo būklės duomenys (užimtumo lygis, nedarbo lygis, darbo rinkai besirengiančių asmenų skaičius, užimtų gyventojų struktūra ir skaičius);

6.2.2. savivaldybės socialinė, ekonominė ir demografinė situacija, darbo rinkos tendencijos savivaldybėje ir (ar) jos seniūnijose ir palyginimas su bendra šalies situacija;

6.2.3. informacija apie praėjusių metų užimtumo didinimo programos įgyvendinimą, pateikiama pagal Aprašo 6.7 papunktį;

6.2.4. Tikslinės grupės užimtumo didinimo ir įsidarbinimo problemų sprendimo poreikiai, jiems tenkinti tinkamos Paslaugos ir (ar) Priemonės;

6.2.5. kokių rezultatų tikimasi, kokiai daliai Tikslinės grupės asmenų galėtų pavykti išspręsti įsidarbinimą ribojančias aplinkybes ir (ar) įsitvirtinti darbo rinkoje, įgyvendinus užimtumo didinimo programą;

6.3. metinis finansavimo planas, kuriame nurodoma:

6.3.1. užimtumo didinimo programos finansavimo galimybių analizė, atlikta įvertinus savivaldybės biudžeto išteklius, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšas, galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis ir kitais užimtumo didinimo programos finansavimo lėšų šaltiniais;

6.3.2. užimtumo didinimo programos lėšos pagal numatomas teikti Paslaugas ir (ar) vykdyti Priemones, nurodant vidutinę Paslaugos ir (ar) Priemonės kainą vienam asmeniui ir numatomą asmenų, kurie galės pasinaudoti Paslaugomis ir (ar) Priemonėmis, skaičių; Paslaugų ir Priemonių finansavimo būdai;

6.4. Užimtumo didinimo programoje dalyvaujantys subjektai:

6.4.1. Tikslinės grupės, kurioms numatoma įgyvendinti Priemones ir (ar) teikti Paslaugas;

6.4.2. Priemonių įgyvendinimą koordinuojantis savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas (toliau – Priemonių koordinatorius), atsakingas už Priemonių įgyvendinimo koordinavimą (pareigybės pavadinimas);

6.4.3. Susitarimų dėl integracijos į darbo rinką (toliau – Susitarimas) su Tikslinėmis grupėmis rengimą ir pasirašymą vykdantis bei Susitarimų įgyvendinimą koordinuojantis savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas (toliau – Atvejo vadybininkas) (pareigybės pavadinimas);

6.4.4. Atvejo komanda, skirta padėti nustatyti ir (ar) pašalinti Tikslinių grupių įsidarbinimą ribojančias aplinkybes (toliau – Atvejo komanda) – sudaroma iš savivaldybės institucijų, Užimtumo tarnybos, Paslaugų ir (ar) Priemonių teikėjų atstovų ir kitų asmenų (pareigybių pavadinimai);

6.4.5. savivaldybės institucija, kuri:

6.4.5.1. užtikrina sklandų Tikslinių grupių aptarnavimą, Paslaugų ir (ar) Priemonių joms teikimą;

6.4.5.2. paskiria Priemonių koordinatorių (-ius) ir Atvejo vadybininką (-us) (nurodomas pareigybės pavadinimas) arba suteikia įgaliojimus tai padaryti kitai įstaigai;

6.4.5.3. organizuoja Atvejo vadybininko (-ų) mokymus;

6.4.5.4. sudaro Atvejo komandas;

6.4.5.5. informuoja savivaldybėje veikiančias nevyriausybines organizacijas (toliau – NVO)  ir Užimtumo tarnybą apie užimtumo didinimo programą;

6.4.6. Užimtumo tarnyba, kuri bendradarbiauja su Institucijomis ir (ar) įstaigomis, teikia Užimtumo įstatyme nustatytas darbo rinkos paslaugas, įgyvendina aktyvios darbo rinkos politikos priemones ir vykdo kitas Užimtumo įstatyme nustatytas funkcijas užimtumui didinti;

6.4.7. NVO ir kiti asmenys, kuriuos rekomenduojama pasitelkti Paslaugoms įsigyti;

6.5. Paslaugų ir (ar) Priemonių planas, kuriame nurodoma:

6.5.1. Paslaugos, kurios skirtos:

6.5.1.1. palydėti ir padėti Tikslinėms grupėms gauti socialines paslaugas (nurodytas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“), sveikatos, švietimo ir kitas paslaugas;

6.5.1.2. įgyti socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti;

6.5.1.3. padėti įgyvendinti darbo pareigas ir šeimos nario ar kartu gyvenančio asmens priežiūrą ar slaugą;

6.5.1.4. paskatinti grįžti į darbo rinką įsiskolinimų turinčius asmenis, kuriems apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti;

6.5.1.5. padėti asmeniui atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į darbo vietą;

6.5.1.6. gydyti priklausomybes nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų;

6.5.1.7. palaikyti Tikslines grupes darbo vietoje, siekiant užtikrinti tvarų užimtumą;

6.5.1.8. šalinti kitas kliūtis Tikslinių grupių tvariam užimtumui.

6.5.2. Priemonės:

6.5.2.1. asmens įdarbinimas;

6.5.2.2. kitos priemonės, skirtos asmeniui įveiklinti;

6.5.3. galimi Paslaugų ir Priemonių teikėjai (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė);

6.6. užimtumo didinimo programos įgyvendinimo etapai:

6.6.1. Tikslinės grupės siuntimas dalyvauti užimtumo didinimo programoje: savivaldybės ir (ar) NVO  darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą, arba Užimtumo tarnyba pati nustačiusi, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, su asmeniu sudaro individualaus užimtumo veiklos planą, kaip numatyta Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34 punkte, kuriame numato dalyvavimą užimtumo didinimo programoje ir siunčia Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytus asmenis pas Priemonių koordinatorių, o darbo rinkai besirengiančius asmenis – pas Atvejo vadybininką;

6.6.2. Atvejo vadybininko, savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, atliekamas darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui, – kitų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytų asmenų poreikių ir galimybių įvertinimas pagal:

6.6.2.1. Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą Darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;

6.6.2.2. savivaldybės informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;

6.6.2.3. informaciją apie asmens dalyvavimą NVO vykdytuose ir kituose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

6.6.2.4. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką;

6.6.3. Atvejo komandos ir Atvejo vadybininko veiksmai, parenkant Paslaugas darbo rinkai besirengiančiam asmeniui, o esant poreikiui, kitiems Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytiems asmenims:

6.6.3.1. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą, organizuoja Atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina šio asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, jo poreikių ir galimybių įvertinimą);

6.6.3.2. Atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia Atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl Paslaugų, parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo;

6.6.3.3. atsižvelgiant į pasiūlymus, Atvejo vadybininkas parenka reikalingas Paslaugas;

6.6.4. Susitarimo parengimas ir pasirašymas: Atvejo vadybininkas, parengia ir su asmeniu pasirašo Susitarimą, kuriame nurodomas jo tikslas, Atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti Paslaugos, jų apimtis, Paslaugų teikėjai, Paslaugų teikimo eiliškumas ir tvarka;

6.6.5. Susitarimo įgyvendinimas:

6.6.5.1. Atvejo vadybininkas koordinuoja Susitarimo įgyvendinimą, rengia jo pakeitimo ir nutraukimo projektus bei renka informaciją apie asmens pasiektus rezultatus dalyvaujant užimtumo didinimo programoje;

6.6.5.2. pasirašius Susitarimą, Atvejo vadybininkas, iki pradedant teikti Paslaugas, suorganizuoja asmens susitikimą (-us) su vykdant Susitarimą numatytų teikti Paslaugų ar Priemonių teikėjais;

6.6.5.3. Atvejo vadybininkas, gavęs informaciją, kad Susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ir siekdamas nustatyti, ar asmuo jau pasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą Atvejo komandai dėl asmens įvertinimo;

6.6.5.4. Atvejo komanda, gavusi Aprašo 6.6.5.3 papunktyje nurodytą informaciją, vertina  asmens pasirengimą darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumą:

6.6.5.4.1. Atvejo komandai įvertinus, kad  asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, Susitarimas yra nutraukiamas;

6.6.5.4.2. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo vis dar yra nepasirengęs darbo rinkai, nustatomos Susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal Susitarimą teikiamas Paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, ar poreikis asmenims dalyvauti Priemonėse, Susitarimas pakeičiamas ar nutraukiamas;

6.6.6. Priemonių koordinatoriaus veiksmai:

6.6.6.1. Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytų asmenų galimybių dalyvauti Priemonėse vertinimas, kuris atliekamas pagal paties asmens ir (ar) Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens sveikatą, apribojimus dirbti siūlomą darbą, darbo patirtį, taikytas ir taikomas priemones ir (ar) paslaugas bei kitą informaciją, nurodytą Darbo ieškančio asmens kortelėje, kurios forma patvirtinta Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-196 „Dėl darbo rinkos paslaugų teikimo darbo ieškantiems asmenims ir darbdaviams tvarkos aprašo patvirtinimo” (toliau – Darbo ieškančio asmens kortelė);

6.6.6.2. Priemonių parinkimas Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytiems asmenims, jeigu nustatoma, kad jie yra pasirengę ir gali dalyvauti Priemonėse, bei darbo rinkai besirengiantiems asmenims, jeigu Atvejo komanda po Paslaugų teikimo nustato poreikį dalyvauti Priemonėse;

6.6.6.3. Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-10 punktuose nurodytų asmenų nusiuntimas pas Atvejo vadybininką, jeigu nustatoma, kad jie nėra pasirengę dalyvauti Priemonėse ir būtų tikslinga šiems asmenims teikti Paslaugas;

6.7. kasmetinė užimtumo didinimo programos įgyvendinimo priežiūra ir įvertinimas, kuriame nurodoma:

6.7.1. užimtumo didinimo programos įgyvendinimo priežiūros subjektai (juridinio asmens pavadinimas);

6.7.2. informacija apie praėjusių metų užimtumo didinimo programos įgyvendinimą:

6.7.2.1. užimtumo didinimo programoje dalyvavusių asmenų skaičius;

6.7.2.2. kokios Paslaugos ir kokiam asmenų skaičiui buvo suteiktos;

6.7.2.3. kokios Paslaugos teiktos savivaldybės lėšomis ir kokios įsigytos iš kitų paslaugų teikėjų;

6.7.2.4. darbdavių, dalyvavusių organizuojant Priemones, skaičius ir sąrašas (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė);

6.7.2.5. įgyvendintos Priemonės ir jose dalyvavusių asmenų skaičius;

6.7.2.6. darbo rinkai besirengiančių asmenų, po Paslaugų ir Priemonių gavimo tapusių bedarbiais ir pasirengusių darbo rinkai, skaičius;

6.7.3. vertinimo kriterijai, kuriais siekiama įvertinti, ar efektyviai teikiamos Paslaugos ir įgyvendinamos Priemonės:

6.7.3.1. pasibaigus užimtumo didinimo programoms per 6 mėnesius dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš užimtumo didinimo programų dalyvių skaičiaus, procentai;

6.7.3.2. pasibaigus užimtumo didinimo programoms po 6 mėnesių dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš užimtumo didinimo programų dalyvių skaičiaus, procentai;

6.7.4. kiek papildomai lėšų užimtumo programos didinimo įgyvendinimui buvo skirta ir panaudota iš savivaldybės biudžeto lėšų ir/ar kitų finansavimo šaltinių;

6.8. viešinimas nurodant, kaip numatoma viešinti:

6.8.1. užimtumo didinimo programą ir ją įgyvendinant pasiektus rezultatus;

6.8.2. užimtumo didinimo programai skirtų lėšų panaudojimą.

 

IV SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

7. Užimtumo didinimo programos finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, savivaldybės biudžeto išteklių, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis ir kitų užimtumo didinimo programos finansavimo lėšų šaltinių.

8. Savivaldybės patvirtintai užimtumo didinimo programai finansuoti numatytos lėšos iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams negali viršyti socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinto valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams einamiesiems metams paskirstymo konkrečioms savivaldybėms lėšų dydžio Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

9. Jeigu savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, lėšos užimtumo didinimo programai finansuoti nuo finansinių metų pradžios iki savivaldybės biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų savivaldybės biudžete užimtumo didinimo programai skirtų lėšų.

10. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos užimtumo didinimo programoms įgyvendinti, paskirstomos, pervedamos, naudojamos ir už jas atsiskaitoma vadovaujantis Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. A1-381 „Dėl Savivaldybių funkcijoms atlikti skirtų lėšų paskirstymo, pervedimo, naudojimo ir duomenų pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

11. Rengiant užimtumo didinimo programą, rekomenduojama taikyti asmenų apklausos, duomenų analizės metodus, naudoti oficialius Lietuvos statistikos departamento skelbiamus duomenis, Užimtumo tarnybos valdomos informacinės sistemos bei interneto svetainėje skelbiamus duomenis, kitų valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir (ar) įstaigų pateiktą informaciją.

12. Užimtumo tarnyba savo interneto svetainėje pasibaigus ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 20 d., o pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų metų sausio 20 d., skelbia užimtumo didinimo programų dalyvių integracijos į darbo rinką rodiklius pagal savivaldybes: pasibaigus užimtumo didinimo programoms per 6 mėnesius dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš užimtumo didinimo programų dalyvių skaičiaus, procentai; pasibaigus užimtumo didinimo programoms po 6 mėnesių dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš užimtumo didinimo programų dalyvių skaičiaus, procentai.

13. Trišalė taryba prie Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos svarsto ir teikia savivaldybėms pasiūlymus dėl jų rengiamų / parengtų užimtumo didinimo programų rengimo tikslingumo Trišalės tarybos prie Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinto darbo reglamento nustatyta tvarka.

14. Įgyvendindami aprašą, duomenų valdytojai užtikrina, kad jų atliekamas asmens duomenų tvarkymas atitiktų Reglamento (ES) 2016/679 ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, reikalavimus.

15. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

16. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

 

 

____________________

part_cf798f94b698407f8b70281fe07859a7_end