VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2019 M. GEGUŽĖS 6 D. ĮSAKYMO NR. VA-38 „DĖL MOKESČIŲ MOKĖTOJO, TURINČIO MOKESTINĘ NEPRIEMOKĄ, ARBA ASMENS, KURIAM PASKIRTA BAUDA UŽ ADMINISTRACINĮ NUSIŽENGIMĄ, FINANSINĖS BŪKLĖS VERTINIMO REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gegužės 30 d. Nr. VA-41

Vilnius

 

P a k e i č i u Mokesčių mokėtojo, turinčio mokestinę nepriemoką, arba asmens, kuriam paskirta bauda už administracinį nusižengimą, finansinės būklės vertinimo rekomendacijas, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2019 m. gegužės 6 d. įsakymu Nr. VA-38 „Dėl Mokesčių mokėtojo, turinčio mokestinę nepriemoką, arba asmens, kuriam paskirta bauda už administracinį nusižengimą, finansinės būklės vertinimo rekomendacijų patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Šios Rekomendacijos parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nuostatomis, Mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą mokėjimo atidėjimo arba išdėstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1998 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. 268 „Dėl Mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą mokėjimo atidėjimo arba išdėstymo taisyklių patvirtinimo“, 7 punktu.“

2. Papildau 21 punktu:

21. Tuo atveju, jeigu prašymo atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą mokėjimą nagrinėjimo metu nuo prašymo pateikimo dienos iki sprendimo atidėti / išdėstyti mokestinės nepriemokos / baudos už administracinį nusižengimą sumokėjimą priėmimo dienos susidaro (arba buvo susidariusi iki prašymo pateikimo) mokesčio permoka (skirtumas), kurią, vadovaujantis Mokesčių mokėtojo sumokėtų sumų įskaitymo ir mokėjimo prievolių dydžių skirtumo pagal patikslintus mokėjimo prievolių dokumentus tvarkymo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. VA-193 „Dėl mokesčių mokėtojo sumokėtų sumų įskaitymo ir mokėjimo prievolių dydžių skirtumo pagal patikslintus mokėjimo prievolių dokumentus tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, 25 punktu, įskaičius, pasidengtų visa prašoma atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinė nepriemoka ar bauda už administracinį nusižengimą, mokesčių mokėtojo finansinės būklės vertinimas neatliekamas.“

3. Pakeičiu 2 priedą irišdėstau nauja redakcija (pridedama).

4. Pakeičiu 3 priedą irišdėstau nauja redakcija (pridedama).

5. Pakeičiu 4 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

Viršininkė                                                                                                                      Edita Janušienė


 

Mokesčių mokėtojo, turinčio mokestinę nepriemoką,

arba asmens, kuriam paskirta bauda už administracinį

nusižengimą, finansinės būklės vertinimo

rekomendacijų

2 priedas

 

MOKESČIŲ MOKĖTOJO – JURIDINIO ASMENS, PRAŠYMO ATIDĖTI IR (AR) IŠDĖSTYTI MOKESTINĖS NEPRIEMOKOS SUMOKĖJIMĄ NAGRINĖJIMO KRITERIJAI IR JŲ VERTINIMO REZULTATAI

 

Nr.

Kriterijus

Rezultatas

1.

Mokesčių mokėtojas turi laikinų finansinių sunkumų, pateikia dokumentus, įrodančius realias galimybes sumokėti mokestinę nepriemoką ateityje / prašomos atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos sumokėjimą siūlo užtikrinti įkeitimu, hipoteka, laidavimu arba garantija.

Tenkinti

 

2.

Mokesčių mokėtojas turi laikinų finansinių sunkumų, su prašymu kreipiasi ne pirmą kartą, sudarytas mokestinės paskolos sutartis įvykdė (vykdo) laiku, pateikia dokumentus, įrodančius realias galimybes sumokėti mokestinę nepriemoką ateityje.

3.

Mokesčių mokėtojo finansinė būklė yra blogėjanti: turtas ir apyvarta mažėja, skolos auga, veiklos nuostolis didėja, tačiau mokesčių mokėtojas pateikia dokumentus, pagrindžiančius realias galimybes atkurti įmonės mokumą ir sumokėti prašomą atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinę nepriemoką ateityje / pasiūlo mokestinę nepriemoką užtikrinti įkeitimu, hipoteka, laidavimu arba garantija / pateikia informaciją apie įmonės savininko ar akcininkų įnašus, prisidedant prie įmonės finansinės būklės stabilizavimo.

4.

Prašoma atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinė nepriemoka susidarė dėl neįvykdytų finansinių įsipareigojimų atsiradusios ir iš biudžeto lėšų dengtinos asignavimų valdytojų skolos mokesčių mokėtojui.

Tenkinti1

5.

Mokesčių mokėtojas kreipiasi dėl mokestinės nepriemokos atidėjimo ir (ar) išdėstymo, kuri susidarė po atlikto mokestinio tyrimo ar dėl patikrinimo metu papildomai apskaičiuotos mokesčio (-ių) sumos.

Tenkinti2

6.

Dėl prašomos atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos priimtas mokesčių administratoriaus sprendimas išieškoti mokestinę nepriemoką iš mokesčių mokėtojo turto, kuris vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

Tenkinti3 su papildoma sąlyga4

7.

Mokesčių mokėtojas turi skolą Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, kurios mokėjimo terminas yra atidėtas.

Tenkinti5

8.

Mokesčių mokėtojas analizuojamu laikotarpiu sumokėjo į biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą daugiau nei 10 procentų nuo visų gautų pajamų.

Tenkinti6

9.

Mokesčių mokėtojas deklaruoja pelningą veiklą; neturi pradelstų debitorinių įsiskolinimų; teikia prašymą dėl deklaruojamų mokesčių mokestinės nepriemokos atidėjimo ir (ar) išdėstymo, motyvuotai nenurodydamas jos susidarymo priežasčių.

Netenkinti

 

 

10.

Mokesčių mokėtojas nepateikia duomenų, įrodančių realias galimybes sumokėti mokestinę nepriemoką per prašomą atidėjimo ir (ar) išdėstymo laikotarpį, arba mokesčių mokėtojo pateikti dokumentai neįrodo sunkios jo finansinės padėties.

11.

Mokesčių mokėtojas prašomos atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos susidarymo laikotarpiu: suteikė paskolą / turi pradelstų atskaitingų asmenų įsiskolinimų / panaudojo lėšas kitoms, ne su vykdoma veikla susijusioms, reikmėms, grąžino paskolas (dalį paskolų) akcininkams ir (ar) kitiems susijusiems asmenims, ir (ar) asmenims, neturintiems licencijos skolinti / išmokėjo akcininkams dividendus.

12.

Mokesčių mokėtojo finansinė būklė yra blogėjanti: turtas ir apyvarta mažėja, skolos auga, veiklos nuostolis didėja, jis nepagrindžia realių galimybių atkurti įmonės mokumą ir sumokėti prašomą atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinę nepriemoką ateityje / nepasiūlo mokestinę nepriemoką užtikrinti įkeitimu, hipoteka, laidavimu arba garantija / įmonės savininkas ar akcininkas savo įnašais neprisideda prie įmonės finansinės būklės stabilizavimo.

13.

Mokesčių mokėtojas dėl mokestinės nepriemokos atidėjimo ir (ar) išdėstymo kreipiasi ne pirmą kartą (sudaryta mokestinės paskolos sutartis buvo nutraukta arba yra pradelstų mokėjimų pagal vykdomą mokestinės paskolos sutartį) ir nepateikė naujų argumentų, pagrindžiančių galimybę sumokėti mokestinę nepriemoką per numatomą atidėjimo ir (ar) išdėstymo laikotarpį.

14.

Mokestinės nepriemokos, kurios mokėjimą prašo atidėti ir (ar) išdėstyti, susidarymo laikotarpiu mokesčių mokėtojas vykdė atsiskaitymus su kitais kreditoriais, nesilaikydamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.9301 straipsnyje numatyto atsiskaitymo grynaisiais ir negrynaisiais pinigais eiliškumo. Analizuojamu laikotarpiu mokesčių mokėtojas į biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą pervedė mažiau nei 10 procentų visų gautų pajamų.

15.

Mokesčių mokėtojas pateiktame prašyme nenurodė išsamių priežasčių, dėl kurių būtinas mokestinės nepriemokos mokėjimo atidėjimas.

16.

Nuosavas kapitalas yra lygus nuliui arba mažesnis už nulį (finansinės rizikos ir likvidumo koeficientai tokiu atveju neskaičiuojami) ir mokesčių mokėtojas pateiktame prašyme nenurodė išsamaus paaiškinimo apie Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 38 straipsnio 3 dalyje numatytų priemonių vykdymą (kai mokesčių mokėtojo nuosavas kapitalas tampa mažesnis už 1/2 įstatuose nurodyto įstatinio kapitalo dydžio).

17.

Mokesčių mokėtojo piniginių lėšų likutis turimose banko sąskaitose / kasoje / pas atskaitingą asmenį / mokesčių administratoriaus administruojamų mokesčių ir (arba) kitų įmokų permoka (skirtumas), kurią galima grąžinti teisės aktų nustatyta tvarka, yra lygus arba viršija prašomą atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinę nepriemoką.

18.

Mokesčių mokėtojas yra nemokus ir / arba mokesčių mokėtojui inicijuojamas nemokumo procesas pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą.

 

 

Pastabos:

1.  Tenkinti be papildomos sąlygos dėl mokestinės nepriemokos sumokėjimo užtikrinimo įkeitimu, hipoteka, laidavimu ar garantija.

2.  Tenkinti tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas atitinka bent vieną iš 1–3 kriterijų ir nėra nustatyto nors vieno iš 9–18 kriterijaus.

3.  Tenkinti tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas atitinka bent vieną iš 1–3 kriterijų ir nėra nustatyto nors vieno iš 9–18 kriterijaus.

4.  Tenkinti su papildoma sąlyga, kad mokesčių mokėtojas iki mokestinės paskolos sutarties sudarymo sumokės antstoliui visas vykdomosios bylos vykdymo išlaidas.

5.  Tenkinti tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas atitinka bent vieną iš 1–3 kriterijų ir nėra nustatyto nors vieno iš 9–18 kriterijaus.

6.  Tenkinti tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas atitinka bent vieną iš 1–3 kriterijų ir nėra nustatyto nors vieno iš 9–18 kriterijaus (išskyrus 14 kriterijų). Prašymas gali būti tenkinamas ir tuo atveju, kai, analizuojant ankstesnį laikotarpį, buvo nustatyta, kad mokesčių mokėtojas vykdė atsiskaitymus su kitais kreditoriais, nesilaikydamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.9301 straipsnyje numatyto atsiskaitymo grynaisiais ir negrynaisiais pinigais eiliškumo.

 

__________________________

part_03fcfb23f70743f08b6a8bf18b1b204a_end


 

Mokesčių mokėtojo, turinčio mokestinę nepriemoką,

arba asmens, kuriam paskirta bauda už administracinį

nusižengimą, finansinės būklės vertinimo

rekomendacijų

3 priedas

 

MOKESČIŲ MOKĖTOJO – FIZINIO ASMENS, PRAŠYMO ATIDĖTI IR (AR) IŠDĖSTYTI MOKESTINĖS NEPRIEMOKOS AR BAUDOS UŽ ADMINISTRACINĮ NUSIŽENGIMĄ SUMOKĖJIMĄ NAGRINĖJIMO KRITERIJAI

 

Nr.

Kriterijus

Rezultatas

Fizinis asmuo, vykdantis individualią veiklą / kitas fizinis asmuo1

1.

Mokesčių mokėtojas gauna pajamų, tačiau neturi santaupų ir pakankamai lėšų, kad nedelsdamas galėtų sumokėti mokestinę nepriemoką ar baudą už administracinį nusižengimą. Jeigu jis sumokėtų mokestinę nepriemoką ar baudą už administracinį nusižengimą nedelsdamas, jo finansinė būklė taptų kritiška arba jis turėtų didelių sunkumų, vykdydamas kitus savo įsipareigojimus.

Tenkinti

 

2.

Mokesčių mokėtojas turi laikinų finansinių sunkumų, pateikia dokumentus, įrodančius realias galimybes sumokėti mokestinę nepriemoką ateityje / prašomos atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą sumokėjimą siūlo užtikrinti įkeitimu, hipoteka, laidavimu arba garantija.

3.

Mokesčių mokėtojas neturi pajamų šaltinio, tačiau motyvuotai paaiškina galimybę sumokėti mokestinę nepriemoką ar baudą už administracinį nusižengimą ateityje.

4.

Mokesčių mokėtojas pateikia įrodančius dokumentus, kad jam reikia valstybės paramos (asmuo yra pensinio amžiaus, neįgalusis, asmeniui reikalingas gydymas, medicininė profilaktika ir reabilitacija, asmuo yra bedarbis, gauna socialinę pašalpą) arba tokia parama jau teikiama.

5.

Mokesčių mokėtojas kreipiasi dėl mokestinės nepriemokos atidėjimo ir (ar) išdėstymo, kuri susidarė, patikslinus mokesčio deklaraciją (-as), ar dėl mokestinio patikrinimo metu papildomai apskaičiuotos mokesčio (-ių) sumos.

Tenkinti2

6.

Prašoma atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinė nepriemoka susidarė dėl neįvykdytų finansinių įsipareigojimų atsiradusios ir iš biudžeto lėšų dengtinos asignavimų valdytojų skolos mokesčių mokėtojui.

Tenkinti3/ vertinimas neatliekamas

7.

Dėl prašomos atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą priimtas mokesčių administratoriaus sprendimas išieškoti mokestinę nepriemoką ar baudą už administracinį nusižengimą iš mokesčių mokėtojo turto, kuris vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

Tenkinti4

su papildoma sąlyga5

8.

Mokesčių mokėtojas turi skolą Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, kurios mokėjimo terminas yra atidėtas.

Tenkinti6/ vertinimas neatliekamas

9.

Mokesčių mokėtojas analizuojamu laikotarpiu sumokėjo į biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą daugiau nei 10 procentų nuo visų gautų pajamų.

Tenkinti7

10.

Mokesčių mokėtojas dėl mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą atidėjimo ir (ar) išdėstymo kreipiasi ne pirmą kartą (sudaryta mokestinės paskolos sutartis buvo nutraukta arba yra pradelsti mokėjimai pagal vykdomą mokestinės paskolos sutartį) ir nepateikė naujų argumentų, pagrindžiančių mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą sumokėjimą per numatomą atidėjimo ir (ar) išdėstymo laikotarpį.

Netenkinti

 

11.

Mokesčių mokėtojo turimų lėšų likutis / mokesčių administratoriaus administruojamų mokesčių ir (arba) kitų įmokų permoka (skirtumas), kurią galima grąžinti teisės aktų nustatyta tvarka, yra lygus arba didesnis nei prašomos atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą dydis.

12.

Mokesčių mokėtojas nenurodė duomenų apie savo pajamų šaltinį, įrodančių realias galimybes sumokėti mokestinę nepriemoką ar baudą už administracinį nusižengimą, jei ji bus atidėta ir (ar) išdėstyta (jeigu mokesčių administratorius taip pat apie tai informacijos neturi).

13.

Mokesčių mokėtojas prašomos atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą susidarymo laikotarpiu suteikė paskolą (-as), įsigijo prabangos prekę (-ių).

14.

Mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą, kurios mokėjimą prašo atidėti ir (ar) išdėstyti, susidarymo laikotarpiu mokesčių mokėtojas atsiskaitymus su kitais kreditoriais vykdė, nesilaikydamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.9301 straipsnyje numatyto atsiskaitymo grynaisiais ir negrynaisiais pinigais eiliškumo. Analizuojamu laikotarpiu mokesčių mokėtojas į biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą pervedė mažiau nei 10 procentų visų gautų pajamų.

15.

Mokesčių mokėtojas pateiktame prašyme nenurodė motyvuotų priežasčių, dėl kurių būtinas mokestinės nepriemokos mokėjimo atidėjimas.

Netenkinti8

 

Pastabos:

1.  Taikoma ir prašymui dėl baudos už administracinį nusižengimą sumokėjimo atidėjimo ir (ar) išdėstymo.

2.  Tenkinti tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas atitinka bent vieną iš 1–4 kriterijų.

3.  Tenkinti be papildomos sąlygos dėl mokestinės nepriemokos sumokėjimo užtikrinimo įkeitimu, hipoteka, laidavimu ar garantija.

4.  Tenkinti tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas atitinka vieną iš 1–4 kriterijų ir nėra nustatyto nors vieno iš 10–15 kriterijaus.

5.  Tenkinti su papildoma sąlyga, kad mokesčių mokėtojas iki mokestinės paskolos sutarties sudarymo sumokės antstoliui visas vykdomosios bylos vykdymo išlaidas.

6.  Tenkinti tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas atitinka vieną iš 1–4 kriterijų ir nėra nustatyto nors vieno iš 10–15 kriterijaus.

7.  Tenkinti tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas atitinka bent vieną iš 1–4 kriterijų ir nėra nustatyto nors vieno iš 10–15 kriterijaus (išskyrus 14 kriterijų). Prašymas gali būti tenkinamas ir tuo atveju, kai, analizuojant ankstesnį laikotarpį, buvo nustatyta, kad mokesčių mokėtojas vykdė atsiskaitymus su kitais kreditoriais, nesilaikydamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.9301 straipsnyje numatyto atsiskaitymo grynaisiais ir negrynaisiais pinigais eiliškumo.

8.  Netenkinti prašymo dalies dėl mokestinės nepriemokos atidėjimo.

 

__________________________________

part_14a9abfae6c5482b9dd8460f9225cb40_end


 

Mokesčių mokėtojo, turinčio mokestinę nepriemoką, arba asmens, kuriam paskirta bauda už administracinį nusižengimą, finansinės būklės vertinimo rekomendacijų

4 priedas

 

 

MOKESČIŲ MOKĖTOJO – JURIDINIO ASMENS, FINANSINIŲ RODIKLIŲ SUSIEJIMAS SU PRAŠOMU MOKESTINĖS NEPRIEMOKOS SUMOKĖJIMO LAIKOTARPIU 1

 

Rodiklis

Rodiklio apskaičiavimas

Rezultatas / Reikšmė

 

 

 

 

 

 

 

Mokestinės paskolos sutarties termino nustatymo rodiklis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Skolos finansinėms institucijoms + Prašoma atidėti ir / (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos suma) / EBITDA2

 

Rodiklis parodo, per kiek metų mokesčių mokėtojas sugebės grąžinti turimas skolas finansinėms institucijoms bei sumokėti mokestinę nepriemoką pagal prašomą sudaryti mokestinės paskolos sutartį.

Kuo rodiklio reikšmė didesnė, tuo ilgesnio termino mokesčių mokėtojui reikės skoloms padengti, tuo gali būti leidžiamas ilgesnis mokestinės nepriemokos mokėjimo laikotarpis. Ir atvirkščiai – kuo rodiklio reikšmė mažesnė, tuo trumpesnio termino mokesčių mokėtojui reikės skoloms padengti, tuo trumpesnis bus mokestinės nepriemokos mokėjimo laikotarpis.

 

Reikšmės susiejimas su mokestinės nepriemokos atidėjimo ir (ar) išdėstymo laikotarpiu3:

1.  Jei gaunama rodiklio reikšmė iki 1 (imtinai), tai siūloma tenkinti pagal mokesčių mokėtojo prašymą ir atidėti ir (ar) išdėstyti mokestinės nepriemokos mokėjimą ne ilgesniam nei vienerių metų laikotarpiui;

2.  Jei rodiklio reikšmė didesnė už 1 ir mažesnė arba lygi  2, tai siūloma tenkinti pagal mokesčių mokėtojo prašymą  išdėstyti mokestinės nepriemokos mokėjimą ne ilgesniam nei dviejų metų laikotarpiui;

3.  Jei rodiklio reikšmė didesnė už 2 ir mažesnė arba lygi 3, tai siūloma tenkinti pagal mokesčių mokėtojo prašymą išdėstyti mokestinės nepriemokos mokėjimą ne ilgesniam nei trejų metų laikotarpiui;

4.  Jei rodiklio reikšmė didesnė už 3 ir mažesnė arba lygi 4, tai siūloma tenkinti pagal mokesčių mokėtojo prašymą išdėstyti mokestinės nepriemokos mokėjimą ne ilgesniam nei ketverių metų laikotarpiui;

5.  Jei gaunama rodiklio reikšmė didesnė už 4 ir mažesnė arba lygi 5, tai siūloma tenkinti pagal mokesčių mokėtojo prašymą ir išdėstyti mokestinės nepriemokos sumokėjimą ne ilgesniam nei penkerių metų laikotarpiui.

 

Rodiklio reikšmė laikoma gera, kai ji mažesnė arba lygi 1, taip pat intervalo tarp 1 ir 4 (imtinai) ribose. Jei rodiklio reikšmė didesnė už 4 ir mažesnė arba lygi 5 (imtinai) – rodiklio reikšmė laikoma patenkinama.

Jei rodiklio reikšmė virš 5 – laikytina, kad mokesčių mokėtojui bus sudėtinga grąžinti skolas, rodiklio reikšmė nepatenkinama.

Pardavimo pajamų pokytis apskaičiuojamas, paskutinių finansinių metų pardavimo pajamas lyginant su prieš tai buvusių finansinių metų pardavimo pajamomis

 

6.  Jei pardavimo pajamų pokytis yra teigiamas (fiksuojamas pardavimo pajamų augimas), bet mokesčių mokėtojas generuoja neigiamą EBITD’ą

arba pardavimo pajamos sumažėja iki 20 proc. (imtinai) ir yra neigiama EBITD’a, siūloma tenkinti pagal mokesčių mokėtojo prašymą ir išdėstyti mokestinės nepriemokos mokėjimą ne ilgesniam nei dviejų metų laikotarpiui.

7.  Jei pardavimo pajamos sumažėja daugiau kaip 20 proc. ir yra neigiama EBITD’a, siūloma tenkinti pagal mokesčių mokėtojo prašymą ir išdėstyti mokestinės nepriemokos mokėjimą ne ilgesniam nei penkerių metų laikotarpiui.

 

Pastabos:

1. Mokestinės nepriemokos atidėjimo ir (ar) išdėstymo terminai siejami su šiame priede anksčiau pateiktais rodikliais, kai mokesčių mokėtojas kreipiasi dėl mokestinės nepriemokos, didesnės arba lygios 100 000 EUR, atidėjimo ir (ar) išdėstymo ilgesniam nei 24 mėnesių laikotarpiui.

2. Skaičiuojant formulę, imama Skolų finansinėms institucijoms reikšmė, parodyta einamųjų metų paskutinio laikotarpio finansinėje atskaitomybėje, o EBITDA apskaičiuojama: paskutinių finansinių metų finansinėje atskaitomybėje parodyta Pelnas (nuostoliai) prieš apmokestinimą + Palūkanų sąnaudos – Palūkanų pajamos + Nusidėvėjimo sąnaudos + Amortizacijos sąnaudos reikšmė.

3. Rodiklio reikšmė apvalinama iki skaičiaus dešimtosios dalies po kablelio ir mokestinės nepriemokos atidėjimo ir (ar) išdėstymo laikotarpis nustatomas pagal mokesčių mokėtojo prašymą, bet ne ilgesniam laikotarpiui nei suapvalinta iki sveiko skaičiaus reikšmė.

 

__________________________

part_4f0a96dcd010457fa2630df0060d10e9_end