ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

Dėl MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2021 m. birželio 10 d. Nr. K-100

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi,  Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 26 straipsnio 3 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. K-95 „Dėl Socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2021 m. liepos 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Algirdas Vrubliauskas

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. birželio 10 d.

sprendimu Nr. K-100

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Mokėjimo už socialines paslaugas Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas tvarką, asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžius, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą bei atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus.

2.       Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas).

3.       Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

4.       Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Alytaus rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

5.       Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį.

6.       Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

7.       Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

8.       Asmens (šeimos) ir Savivaldybės administracijos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir Savivaldybės administracijos sutartimi. Sutartyje privalo būti nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir asmens turto pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos. Pasirašant sutartį, Savivaldybę atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

9.       Asmuo (šeima) nuo mokėjimo už socialines paslaugas gali būti atleistas (-a) Aprašo IX skyriuje numatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

 

10. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

11. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas, nurodytas Socialinių paslaugų kataloge, nemoka:

11.1asmuo (šeima), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunantis socialinę pašalpą;

11.2. asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) (toliau – pajamos) yra mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dvigubą dydį.

12. Asmuo (šeima), kurio pajamos per mėnesį yra nuo 2 VRP dydžių iki 3 VRP dydžių, už Aprašo 11 punkte nurodytas socialines paslaugas moka 20 procentų socialinės paslaugos kainos.

13. Asmuo (šeima), kurio pajamos per mėnesį yra nuo 3 VRP dydžių iki 4 VRP dydžių, už Aprašo 11 punkte nurodytas socialines paslaugas moka 50 procentų socialinės paslaugos kainos.

14. Asmuo (šeima), kurio pajamos per mėnesį yra nuo 4 VRP dydžių iki 5 VRP dydžių, už Aprašo 11 punkte nurodytas socialines paslaugas moka 80 procentų socialinės paslaugos kainos.

15. Asmuo (šeima), kurio pajamos per mėnesį yra 5 VRP dydžių ir didesnės, už Aprašo 11 punkte nurodytas socialines paslaugas moka visą socialinės paslaugos kainą.

16.     Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens mėnesio pajamos negali likti mažesnės už 2 VRP dydžius.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

17.     Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

18.     Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įvaikintojams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, nurodyta Įstatymo 18 straipsnio 9 dalyje, teikiama nemokamai.

19.     Asmeniui (šeimai), kuris (kuri) patiria socialinės rizikos veiksnius, socialinės priežiūros paslaugos (socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, laikino apnakvindinimo, psichosocialinės pagalbos paslaugos) teikiamos nemokamai.

20. Vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugos socialinių paslaugų įstaigose (vaikų dienos centruose) vaikams ir jų šeimoms teikiamos nemokamai.

21.     Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

22.     Asmuo, kurio pajamos yra nuo 2 VRP dydžių iki 3 VRP dydžių, už socialinę priežiūrą moka 20 procentų paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 5 procentus asmens pajamų.

Šeima, kurios pajamos yra nuo 2 VRP dydžių iki 3 VRP dydžių, už socialinę priežiūrą moka 20 procentų paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 5 procentus šeimos pajamų.

23Asmuo, kurio pajamos yra nuo 3 VRP dydžių iki 4 VRP dydžių, už socialinę priežiūrą moka 50 procentų paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 10 procentų asmens pajamų.

Šeima, kurios pajamos yra nuo 3 VRP dydžių iki 4 VRP dydžių, už socialinę priežiūrą moka 50 procentų paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 10 procentų šeimos pajamų.

24. Asmuo, kurio pajamos yra nuo 4 VRP dydžių iki 5 VRP dydžių, už socialinę priežiūrą moka 80 procentų paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 15 procentų asmens pajamų.

Šeima, kurios pajamos yra nuo 4 VRP dydžių iki 5 VRP dydžių, už socialinę priežiūrą moka 80 procentų paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 15 procentų šeimos pajamų.

25. Asmuo, kurio pajamos yra 5 VRP dydžiai ir didesnės, už socialinę priežiūrą moka visą  paslaugos kainą, bet ne daugiau kaip 20 procentų asmens pajamų.

Šeima, kurios pajamos yra 5 VRP dydžiai ir didesnės, už socialinę priežiūrą moka visą paslaugos kainą, bet ne daugiau kaip 20 procentų šeimos pajamų.

26.     Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už 2 VRP dydžius, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

27.     Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už 2 VRP dydžius, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

 

IV SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

28.     Pagalbos pinigai gali būti mokami šiais atvejais:

28.1. kai vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, budintys globotojai;

28.2. kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigais;

29. Vaikus globojančiai šeimai ar budinčiam globotojui per globos centrą už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą) pagalbos pinigai skiriami ir mokami Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

30. Pagalbos pinigų skyrimas ir mokėjimas Aprašo 28.2 papunktyje numatytu atveju:

30.1. pagalbos pinigai gali būti skiriami asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, kurią asmeniui (šeimai) gali suteikti kiti asmenys:

30.1.1. kai paslaugų gavėjas (šeima) gyvena atokioje Savivaldybės vietovėje;

30.1.2. kai šeimos narys, globėjas, rūpintojas ar kitas asmuo laikinai dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, mokymosi ir kt.) negali prižiūrėti asmens, kuriam reikalinga priežiūra;

30.1.3. kitais atvejais, kai Savivaldybės administracijos seniūnijos socialinio darbo organizatorius (toliau – socialinis darbuotojas), teisės aktų nustatyta tvarka įvertinęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato, kad bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigais.

30.2. socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, tik asmens (šeimos) sutikimu;

30.3.  asmenys (šeimos) gautus pagalbos pinigus sumoka kitam asmeniui už suteiktą pagalbą asmens (šeimos) namuose ir kasdienėje veikloje, lankant įvairias įstaigas (palydint, pavežant) ir kt. Asmenys (šeimos) jiems skirtų pagalbos pinigų negali sumokėti socialinių paslaugų įstaigos darbuotojui, šeimos nariui ar artimam giminaičiui;

30.4. pagalbos pinigai neskiriami, jei asmeniui nustatytas specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis ir jam mokama Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatyme numatyta slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija;

30.5. sprendimą dėl pagalbos pinigų skyrimo, sustabdymo, nutraukimo priima Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjas (toliau – Socialinės paramos skyriaus vedėjas) socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka;

30.6. skiriamų pagalbos pinigų suma vienam asmeniui per mėnesį – 1 bazinės socialinės išmokos dydžio, bet ne didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurioms asmeniui (šeimai) nustatytas poreikis, kainą.

30.7. pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja socialiniai darbuotojai. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, socialinio darbuotojo teikimu Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima sprendimą dėl pagalbos pinigų mokėjimo nutraukimo ir pagalbos pinigų pakeitimo į bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą.

 

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

31. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

32. Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos yra mažesnės už 2 VRP dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis sudaro 10 procentų asmens pajamų.

Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos yra mažesnės už 2 VRP dydžius, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis sudaro 10 procentų asmens pajamų.

33. Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos yra nuo 2 VRP dydžių iki 3 VRP dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydį sudaro 15 procentų asmens pajamų.

Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos yra nuo 2 VRP dydžių iki 3 VRP dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis sudaro 15 procentų asmens pajamų.

34. Vieno gyvenančio asmens, kurio pajamos yra 3 VRP dydžiai ir didesnės, mokėjimo už dienos socialinę globą dydį sudaro 20 procentų asmens pajamų.

35. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos yra nuo 3 VRP dydžių iki 4 VRP dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis sudaro 30 procentų asmens pajamų.

Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos yra nuo 4 VRP dydžių iki 5 VRP dydžių, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis sudaro 40 procentų asmens pajamų.

Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos yra 5 VRP dydžiai ir didesnės, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis sudaro 50 procentų asmens pajamų.

36. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje ir (ar) asmens namuose dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą institucijoje, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis institucijoje mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos institucijoje kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

37. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

38. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis sudaro 80 procentų asmens pajamų. Jei asmeniui teikiama trumpalaikė socialinė globa ir jį prižiūrintiems šeimos nariams suteikiamas laikinas atokvėpis, mokėjimo už teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis sudaro 50 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

39. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

40. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.

41. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

42.     Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d.,ir į turtą.

43.     Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį sudaro 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

44.     Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

45.     Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir sudaro 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

46.     Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

47.     Asmenys, laikinai Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

 

48.     Asmens (šeimos narių), pageidaujančių gauti socialines paslaugas, finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina asmens (šeimos) gyvenamosios vietos seniūnijos socialinis darbuotojas (kuris nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį), vadovaudamasis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo aprašu.

49. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos šio Aprašo IX skyriuje nustatytais atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas atvejais ir sąlygomis.

50. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, asmens (šeimos) pajamos apskaičiuojamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo aprašu.

51. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už ilgalaikę socialinę globą, asmens turtas vertinamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo aprašu.

 

IX SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

52.     Asmuo (šeima) gali būti dalinai ar visiškai atleidžiamas nuo mokėjimo už socialines paslaugas šiais atvejais:

52.1. kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei ir jis (šeima) neturi finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas;

52.2.  gaisro ar stichinės nelaimės atveju;

53.     Kai asmeniui būtinos ilgalaikės socialinės globos paslaugos, o jo turto vertė viršija nustatytą turto vertės normatyvą ir asmeniui neužtenka jo gaunamų pajamų susimokėti už ilgalaikės socialinės globos paslaugas, asmuo gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos  paslaugas dalies, apskaičiuotos nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, šiais atvejais:

53.1kai asmuo pats nesugeba pasirūpinti turimo turto pardavimu, nėra giminaičių ar kitų suinteresuotų asmenų, kurie galėtų rūpintis asmens turimu turtu (statiniais, žeme ir kt.);

53.2kai turtas yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės, žemė toli nuo socialinės infrastruktūros ir kt.).

54.     Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas, atstovas), pageidaujantis būti atleistas nuo mokėjimo už gaunamas socialines paslaugas ar mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuotos nuo turimo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, pateikia laisvos formos prašymą ir aplinkybes pagrindžiančius dokumentus socialiniam darbuotojui, nustačiusiam asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

55.     Socialinis darbuotojas ne vėliau, kaip per 3 darbo dienas nuo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių, globėjo, rūpintojo, atstovo) prašymo pateikimo dienos įvertina asmens (šeimos) gyvenimo sąlygas ir surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurį kartu su išvada pateikia Socialinės paramos skyriui. Sprendimą dėl asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuojamos nuo asmens turimo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, priima Savivaldybės administracijos direktorius, Socialinės paramos skyriaus teikimu.

56.     Galimi atleidimo nuo mokėjimo už socialinės paslaugas ar mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuojamos nuo turimo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, mokesčio mokėjimo terminai: 3 mėnesiai, 6 mėnesiai, 12 mėnesių.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už paslaugas vertinimo išvadas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

58. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

59. Asmens duomenys tvarkomi mokėjimo už socialines paslaugas apskaičiavimo tikslais vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016 m. balandžio 27 d. 2016/679 „Dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1)“ (toliau – Reglamentas 2016/679) nuostatomis.

60. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos remiantis Reglamento 2016/679 nuostatomis.

 

________________________