LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL POLICIJOS ĮSTAIGŲ OPERATYVAUS VALDYMO PADALINIŲ DARBO ORGANIZAVIMO INSTRUKCIJOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 30 d. Nr. 5-V-349

Vilnius

 

 

Siekdamas užtikrinti efektyvų policijos įstaigų operatyvaus valdymo padalinių darbą:

1. T v i r t i n u Policijos įstaigų operatyvaus valdymo padalinių darbo organizavimo instrukciją (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Lietuvos policijos generalinio komisaro 2010 m. birželio 30 d. įsakymą Nr. 5-V-553 „Dėl Policijos įstaigų operatyvaus valdymo padalinių darbo organizavimo instrukcijos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. S k e l b i u  šį įsakymą Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Policijos generalinis komisaras                                                                                     Renatas Požėla

 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2020 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 5-V-349

 

POLICIJOS ĮSTAIGŲ OPERATYVAUS VALDYMO PADALINIŲ DARBO ORGANIZAVIMO INSTRUKCIJA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Policijos įstaigų operatyvaus valdymo padalinių darbo organizavimo instrukcija (toliau – Instrukcija) reglamentuoja policijos įstaigų operatyvaus valdymo padalinių darbo organizavimo tvarką ir veiklą, įgyvendinant pagrindinius operatyvaus valdymo padalinių uždavinius bei funkcijas.

2. Pagrindinės Instrukcijoje vartojamos sąvokos:

2.1. Operatyvaus valdymo padalinys policijos įstaigos struktūrinis padalinys, visą parą organizuojantis operatyvų reagavimą į gautą informaciją apie įvykius ir nusikalstamas veikas ir pajėgų valdymą bei vykdantis Instrukcijoje nustatytus ir kitus jam pavestus uždavinius ir funkcijas;

2.2. Operatyvaus valdymo padalinio pamainos pareigūnai (toliau – pamainos pareigūnai) – vyresnysis pareigūnas ir jam tiesiogiai pavaldūs pamainos pareigūnai, kurie atlikdami savo pareigas užtikrina operatyvaus valdymo padaliniui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą;

2.3. Operatyvaus valdymo padalinio pamainos vyresnysis pareigūnas (toliau – vyresnysis pareigūnas) – operatyvaus valdymo padalinio pamainos vyresnysis pareigūnas, atsakingas už pamainos darbo organizavimą ir pareigūnams pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą bei veiklos kontrolę;

2.4. Operatyvaus valdymo padalinio vadovas policijos įstaigos pareigūnas, atsakingas už operatyvaus valdymo padalinio darbo organizavimą ir kontrolę;

2.5. Operatyvaus valdymo padalinio patalpos policijos įstaigos pastato dalis, skirta operatyvaus valdymo padalinio uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;

2.6. Persekiojimas vienos šalies įgaliotų institucijų pareigūnų, persekiojančių asmenį, užkluptą darantį arba dalyvaujantį darant nusikalstamas veikas, kurių padarymas gali būti pagrindas jo ekstradicijai, išduoti Europos arešto orderį, arba pabėgusį iš laikino sulaikymo ar bausmės atlikimo vietos, persekiojamo darbo tęsimas kitos šalies teritorijoje;

2.7. Policijos įstaigos vadovo įgaliotas pareigūnas (toliau – įgaliotas pareigūnas) – policijos įstaigos pareigūnas, kuriam policijos įstaigos viršininko rašytiniu įsakymu ar patvirtintame pareigybės aprašyme suteikti tam tikri įgaliojimai operatyvaus pajėgų valdymo srityje;

2.8. A kategorijos pranešimas apie įvykįpranešimas apie rengiamą, daromą ar padarytą nusikaltimą ar įvykį, kai nukentėjusiojo gyvybei, sveikatai gresia pavojus ar reikia organizuoti įtariamo asmens persekiojimą (nustatoma, kai reaguoti reikia labai skubiai);

2.9. B kategorijos pranešimas apie įvykį – pranešimas apie rengiamą, daromą ar padarytą nusikalstamą veiką ar įvykį, kai nukentėjusiojo gyvybei ar sveikatai gali kilti pavojus, yra neteisėto turto pasisavinimo ar jo sunaikinimo pavojus, kiti teisės pažeidimai, kai gali kilti pavojus žmonių gyvybei ar sveikatai (nustatoma, kai reaguoti reikia skubiai);

2.10. C kategorijos pranešimas apie įvykį – pranešimas apie rengiamą, daromą ar padarytą nusikalstamą veiką ar įvykį, kai asmens, kuriam reikalinga policijos pagalba, gyvybei, sveikatai ar turtui negresia pavojus, taip pat kai pranešama apie kitus teisės pažeidimus (nustatoma, kai skubiai reaguoti nereikia) arba fiksuojamas informacinis policijos registruojamas įvykis.

3. Kitos šioje Instrukcijoje vartojamos sąvokos atitinka įstatymuose ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

4. Operatyvaus valdymo padalinius sudaro:

4.1. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) Pajėgų valdymo valdyba (toliau – PVV);

4.2. apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – apskrities VPK) operatyvaus valdymo padalinys.

5. Policijos departamento PVV operatyviai pavaldūs apskričių VPK operatyvaus valdymo padaliniai ir jų pajėgų vienetai, taip pat specializuotų policijos įstaigų policijos pajėgų vienetai.

6. Apskrities VPK operatyvaus valdymo padaliniui operatyviai pavaldūs apskričių VPK policijos pajėgų vienetai, dirbantys policijos įstaigos prižiūrimoje teritorijoje.

7. Operatyvaus valdymo padaliniai savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro, Lietuvos policijos generalinio komisaro įsakymais, kitais teisės aktais ir šia Instrukcija.

8. Operatyvaus valdymo padalinių uždaviniai ir funkcijos numatomos policijos įstaigų viršininkų įsakymais tvirtinamuose policijos įstaigų padalinių nuostatuose.

 

 

II SKYRIUS

 

OPERATYVAUS VALDYMO PADALINIŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

 

9. Operatyvaus valdymo padalinio pamainai vadovauja ir už jai pavestų uždavinių bei funkcijų vykdymą tiesiogiai atsako vyresnysis pareigūnas. Operatyvaus valdymo padalinių darbo grafikai, pajėgų išdėstymo planai sudaromi bei pakeitimai daromi Policijos registruojamų įvykių registre (toliau – PRĮR).

10. Operatyvaus valdymo padalinio pamainą turi sudaryti ne mažiau kaip vienas pareigūnas, išskyrus atvejus, kai:

10.1. dirbama su pristatytais asmenimis;

10.2. pasibaigus policijos įstaigos darbo dienos laikui, organizuojamas skundų, pareiškimų ir pranešimų apie nusikalstamas veikas, kitų dokumentų priėmimas iš asmenų ir operatyvaus valdymo padalinio patalpos neįrengtos taip, kad pamainos pareigūnas galėtų saugiai priimti skundus, pareiškimus, pranešimus ir kitus dokumentus iš atvykusių asmenų ar atvykę asmenys gali laisvai patekti į kitas tarnybines patalpas.

11. Policijos įstaigos vadovo nurodymu operatyvaus valdymo padalinio pamainos pareigūnų skaičius gali būti padidintas (visos pamainos metu arba laikinai, arba tik tam tikroms funkcijoms vykdyti), t. y. gali būti pasitelkiami kiti operatyvaus valdymo padalinio ar policijos įstaigos pareigūnai.

12. Vyresnysis pareigūnas pamainos darbo metu privalo nuolat būti operatyvaus valdymo padalinio patalpose. Palikti operatyvaus valdymo padalinio patalpas vyresnysis pareigūnas gali tik tada, kai pietauja, jei reikia išvykti į įvykio vietą, jei yra iškviestas policijos įstaigos ar šio struktūrinio padalinio vadovybės. Jei vyresnysis pareigūnas laikinai palieka operatyvaus valdymo patalpas, jis turi įpareigoti savo funkcijas vykdyti kitą pareigūną. Sugrįžęs vyresnysis pareigūnas turi susipažinti su operatyvinės padėties pokyčiais, naujais vadovybės nurodymais ir bendra situacija operatyvaus valdymo padalinyje. Kiti pamainos pareigūnai gali palikti operatyvaus valdymo patalpas tik gavę vyresniojo pareigūno leidimą.

13. Pamainos pareigūnai tarnybos metu dėvi tarnybinę uniformą ir turi būti ginkluoti tarnybiniais ginklais.

14. Teisės aktuose nustatytais atvejais nušalinti nuo darbo bet kurį pamainos pareigūną gali policijos įstaigos ar apskrities VPK vadovas, policijos įstaigos vadovo įgaliotas pareigūnas ar operatyvaus valdymo padalinio vadovas.

 

III SKYRIUS

PAMAINOS PAREIGŪNŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

15. Operatyvaus valdymo padalinio pareigūnas privalo:

15.1. priimti skundą, pareiškimą ar pranešimą apie nusikalstamą veiką ar administracinį nusižengimą;

15.2. užtikrinti operatyvios informacijos apie ypatingus ir kitus įvykius rinkimą, apdorojimą ir perdavimą pagal kompetenciją;

15.3. saugoti policijos įstaigos pastatą ir policijos įstaigos uždarą teritoriją, operatyvinius planus ir kitus tarnybinius dokumentus, policijos ginkluotę, specialiąsias bei ryšio priemones, operatyvinę ir kriminalistinę techniką, inventorių ir kitas materialines vertybes. Policijos įstaigos pastato ir uždaros policijos įstaigos teritorijos apsaugos priemones organizuoja policijos įstaigos vadovas ar jo įgaliotas pareigūnas;

15.4. nesant atviro tipo ginklinių, policijos įstaigos pareigūnams išduoti ir priimti iš jų saugoti policijos ginkluotę, specialiąsias bei ryšio priemones, operatyvinę ir kriminalistinę techniką;

15.5. iš policijos pareigūnų, atvykusių į tarnybinę komandiruotę, priimti į ginklų saugyklą laikinai saugoti ginklus ir šaudmenis, kai dėl susiklosčiusių aplinkybių susidaro netinkamos sąlygos užtikrinti ginklų saugumą;

15.6. priimti laikinai saugoti paimtus, savanoriškai atiduotus, rastus ginklus ir šaudmenis;

15.7. priimti iš asmenų rastus pamestus daiktus ir dokumentus;

15.8. turėti suteiktas teises dirbti su PRĮR, Integruota baudžiamojo proceso sistema (toliau – IBPS), Vieninga pajėgų valdymo sistema (toliau – VPVS), Administracinių nusižengimų registru (toliau – ANR), Ieškomų asmenų, neatpažintų lavonų ir nežinomų bejėgių asmenų žinybiniu registru, Policijos licencijuojamos veiklos informacine sistema, Ieškomų ginklų registru, Ieškomų transporto priemonių registru, Ieškomų ir rastų numeruotų bei individualius požymius turinčių daiktų ir dokumentų registru, Prevencinių poveikio priemonių taikymo registru ir, esant būtinumui, kitų registrų ir informacinių sistemų programine įranga.

16. Priimdamas laikinai saugoti ginklus ir šaudmenis, vyresnysis pareigūnas ar įgaliotas pareigūnas privalo:

16.1. pagal tarnybinį pažymėjimą patikrinti ginklus ir šaudmenis atiduodančio saugoti pareigūno asmens tapatybę;

16.2. apie ginklo priėmimą pažymėti Ginkluotės ir specialiųjų policijos darbo priemonių priemonių priėmimo ir išdavimo registracijos žurnale;

16.3. užpildyti Ginklo ir šaudmenų atidavimo laikinai saugoti kvitą ir išduoti jį atidavusiam ginklą ir šaudmenis pareigūnui (kvito šaknelė saugoma kartu su ginklu).

17. Atiduodamas paimtus laikinai saugoti ginklus ir šaudmenis, vyresnysis pareigūnas ar įgaliotas pareigūnas privalo:

17.1. pagal tarnybinį pažymėjimą patikrinti ginklą ir šaudmenis pasiimančio pareigūno asmens tapatybę, paimti iš jo Ginklo ir šaudmenų atidavimo laikinai saugoti kvitą;

17.2. apie ginklų ir šaudmenų išdavimo faktą pažymėti Ginkluotės ir specialiųjų policijos darbo priemonių priemonių priėmimo ir išdavimo registracijos žurnale.

 

IV SKYRIUS

INFORMACINIO DARBO UŽTIKRINIMAS

 

18. Operatyvaus valdymo padalinio pareigūnai privalo turėti informaciją apie:

18.1. tipinių specialiųjų priemonių planų saugojimo vietą, jų įvedimo tvarką ir kitą su planais susijusią informaciją;

18.2. ryšio organizavimo tarp policijos įstaigų, jų struktūrinių padalinių, avarinių tarnybų tvarką;

18.3. policijos įstaigos prižiūrimoje teritorijoje esančias valstybės institucijas, jų padalinius (pvz., teismą, prokuratūrą), savivaldybės institucijas ir ryšio su jais organizavimo tvarką (adresus, telefonus ir pan.), svarbius objektus, kurių sąrašą nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kitus pavojingus objektus.

19. Prireikus operatyvaus valdymo padalinio pareigūnai informuoja (kai to padaryti negali ikiteisminį tyrimą atliekantis pareigūnas) asmenų, nukentėjusių nuo nusikalstamų veikų ar per eismo įvykį ir pristatytų į sveikatos priežiūros įstaigas, artimuosius, organizuoja artimųjų informavimą apie mirusiuosius.

 

V SKYRIUS

PAMAINOS PAREIGŪNŲ VEIKSMAI, UŽTIKRINANT PAJĖGŲ VALDYMĄ IR OPERATYVŲ REAGAVIMĄ

 

20. Pradėdami darbą pamainos pareigūnai susipažįsta su pajėgų išdėstymo planais, esant nesutapimams, juos koreguoja PRĮR Policijos pajėgų vieneto modulyje (toliau – PPV modulis) arba informuoja pamainos vyresnįjį pareigūną, kuris organizuoja pajėgų išdėstymo planų patikslinimą.

21. Pamainos pareigūnas, įvertinęs PRĮR užregistruoto įvykio aplinkybes, kitus įvykio duomenis:

21.1. įvertina nustatytą automatiškai įvykio kategoriją, tipą ir, turėdamas pagrindo, esant būtinumui, ją koreguoja. Įvykio kategoriją draudžiama koreguoti tik turint tikslą pratęsti leidžiamą reagavimo į įvykį laiką. Įvykio tipas koreguojamas tik atlikus įvykio pirminį patikrinimą įvykio vietoje;

21.2. valdo policijos pajėgas, atsižvelgdamas į Reagavimo į įvykius algoritmą (1 priedas), taip pat naudodamasis PRĮR ir VPVS pateikta informacija apie pajėgų veiklos statusą, turimas specialiąsias priemones, buvimo vietą, ekipažo sudėtį;

21.3. siunčia (perduoda informaciją) policijos pajėgas radijo ryšio ar kitomis ryšio priemonėmis tikrinti policijos registruojamo įvykio, nurodydamas informaciją apie gautas įvykio aplinkybes, ar perima PRĮR funkcionalumo pagalba įvykį apdoroti ir įsitikina, kad policijos pajėgos, naudodamos PPV modulio funkcionalumą, savarankiškai priima įvykį ir tinkamai į jį reaguoja;

21.4. informuoja į įvykį reaguojančias policijos pajėgas apie galimas grėsmes, kai:

21.4.1. yra gauti įtariamojo smurtautojo asmens duomenys (vardas, pavardė ar kt.) ir pagal juos policijos registruose ar informacinėse sistemose randa (nustato) sutapimų, kad asmuo anksčiau yra smurtavęs, pasipriešinęs policijos ar kitiems įgaliotiems atstovams, yra teistas ar serga psichine liga;

21.4.2. įvykis susijęs su vogta transporto priemone;

21.4.3. įvykio adresu gali būti asmenų, kuriems išduotas šaunamasis ginklas ar jis yra saugomas įvykio adresu;

21.4.4. yra kitos svarbios informacijos PRĮR pagal įvykio adresą;

21.5. kai policijos užregistruotas įvykis yra A ar B kategorijos ir pajėgos privalo būti išsiųstos, tačiau tuo metu nėra laisvų policijos pajėgų, pažymėjęs „Pajėgų nėra“, turi:

21.5.1. nutraukti policijos pajėgų reagavimą į žemesnės kategorijos įvykius ir nusiųsti pajėgas reaguoti į aukštesnės kategorijos įvykius. Tokiu atveju:

21.5.1.1. jeigu informacija apie administracinį nusižengimą tuo metu registruojama ANR, duomenys, suvesti iki nurodymo skubiai reaguoti į kitą įvykį gavimo, išsaugomi. Vėliau ANR objektas baigiamas registruoti ir priimamas atitinkamas sprendimas;

21.5.1.2. jeigu informacija apie administracinį nusižengimą tuo metu fiksuojama popieriniame administracinio nusižengimo protokole, pažeidimo fiksavimas nutraukiamas ir vėliau surašomas tarnybinis pranešimas;

21.5.1.3. nutraukus atliekamą nesunkių, neatsargių nusikaltimų ar baudžiamųjų nusižengimų, kai nenustatytas įtariamasis, įforminimą (t. y. nutraukus policijos pajėgų veiksmus įvykio vietoje), apie tai įspėjamas pareiškėjas ir nurodomas preliminarus darbo įvykio vietoje atnaujinimo laikas;

21.5.2. policijos pajėgoms pradėjus reagavimo į kitą tokios pačios kategorijos įvykį veiksmus, telefonu susisiekti su pranešėjais ir, atsižvelgdamas į pranešimo apie įvykį turinį bei pajėgų atstumą iki įvykio vietos, nustatyti reagavimo prioritetą. Esant situacijai, kai yra akivaizdu, kad į A ir B kategorijų įvykius nebus sureaguota laiku, susisiekti telefonu su pranešėjais, patikslinti esamą situaciją ir informuoti apie numatomą atvykimo laiką;

21.5.3. nurodyti policijos pajėgoms, kurioms suteikta pertrauka pailsėti ir pavalgyti, nutraukti šią pertrauką ir reaguoti į įvykį, o nepanaudotas pertraukos laikas suteikiamas vėliau;

21.5.4. pasitelkti to paties apskrities VPK šalia esančiuose rajonuose patruliuojančias laisvas policijos pajėgas, įvertindamas jų galimybes į nurodytos kategorijos įvykius sureaguoti greičiau, nei tai gali padaryti miesto ar rajono, kuriame įvyko įvykis, pajėgos. Įvykiui įvykus šalia apskričių VPK ribos, naudodamasis VPVS, įvertinti kaimyninio apskrities VPK pajėgų galimybę reaguoti į įvykį ir, jei tokių galimybių yra, kaimyninio apskrities VPK pajėgas pasitelkti per Policijos departamento PVV;

21.5.5. reagavimui į A ar B kategorijos įvykius naudoti ne tik policijos pajėgas, įtrauktas į pajėgų išdėstymo planą, bet ir kitus apskrities VPK pareigūnus, esančius prižiūrimose teritorijose bei vykdančius kitas užduotis (medžiagų patikrinimai, prevencinės priemonės, ginklų patikrinimai ir pan.), nutraukdamas minėtų užduočių vykdymą, bei, suderinęs su Policijos departamento PVV, pasitelkti ir specializuotų policijos įstaigų pareigūnus. Tokiu atveju operatyvaus valdymo padalinio pareigūno nurodymai privalomi;

21.6. įrašo policijos pajėgų atvykimo į įvykio vietą ir darbo pabaigos įvykio vietoje (išvykimo) laikus, kai šių laikų policijos pajėgos neturi galimybės fiksuoti PPV modulio ar manipuliatoriaus pagalba;

21.7. įrašo policijos registruojamo įvykio pirminio patikrinimo rezultatus arba tvirtina policijos pajėgų patikrinimo rezultatą. Kilus neaiškumų dėl pirminio patikrinimo rezultatų, juos tikslina, nurodydamas policijos pajėgoms papildomai patikrinti įvykį ar išsamiau, aiškiau aprašyti patikrinimo rezultatą arba susisiekia su pranešėju ir patikslina įvykio aplinkybes;

21.8. atlieka C kategorijos policijos registruojamo įvykio pirminį patikrinimą ir įrašo jo rezultatus, kai į įvykio vietą nedelsiant išsiųsti policijos pajėgų nereikia ir patikrinti įvykio aplinkybes galima naudojantis policijos registrais, informacinėmis sistemomis, ar telefonu susisiekus su pranešėju;

21.9. nesiunčia policijos pajėgų į C kategorijos įvykį, kai yra gautas informacinio pobūdžio pranešimas ar iš įvykio duomenų yra aišku, kad įvykis nereikalauja skubaus patikrinimo ir jis gali būti patikrintas policijos įstaigos įgalioto pareigūno pavedimu (šiuo atveju PRĮR funkcionalumo pagalba perduoda informaciją apie įvykį apskrities VPK ar jo struktūriniam padaliniui, atsižvelgiant į prižiūrimą teritoriją);

21.10. tais atvejais, kai į įvykio vietą nedelsiant išsiųsti policijos pajėgų nereikia, tačiau įvykio aplinkybes reikia papildomai patikslinti, susisiekia su pranešėju ir pasiūlo duomenis pateikti per www.epolicija.lt portalą arba pasiūlo atvykti į policijos įstaigą (kai pranešėjas informuoja, kad pats atvyks į policijos įstaigą, Registro lango „Įvykis“ lauke „Aplinkybės“ nurodomas pranešėjo nurodytas planuojamas atvykimo į policijos įstaigą laikas, ir PRĮR funkcionalumo pagalba įvykis perduodamas apskrities VPK ar jos struktūriniam padaliniui, atsižvelgiant į prižiūrimą teritoriją).

22. Pamainos pareigūnas, kuris PRĮR funkcionalumo pagalba stebi, kaip policijos pajėgos, naudodamos PPV modulio funkcionalumą, reaguoja į įvykį, perima policijos pajėgų valdymą, kai:

22.1. policijos registruojamas įvykis įvyko teritorijoje (pvz., sektoriuje), kurioje visos policijos pajėgos yra užimtos ar dėl kitos PRĮR pateikiamos informacijos negalimas toje teritorijoje dirbančių policijos pajėgų reagavimas į policijos registruojamą įvykį;

22.2. įvykis yra priskiriamas prie A ar B kategorijos.

23. Pamainos pareigūnas, užtikrindamas jam operatyviai pavaldžių policijos pajėgų valdymą, turi teisę:

23.1. keisti policijos pajėgų sektorių, maršrutą, užduotis;

23.2. techninėmis priemonėmis perduoti svarbią informaciją, informuoti pajėgas apie operatyvinės padėties pokyčius;

23.3. pavesti policijos pajėgoms vykdyti užduotis ir gauti iš jų informaciją apie jų įvykdymą;

23.4. koordinuoti pamainų pasikeitimą, pertraukų pailsėti ir pavalgyti suteikimą;

23.5. nurodyti policijos pajėgoms automobilyje turima įranga pakeisti veiklos statusą, kai jis neatitinka jų vykdomos veiklos;

23.6. tikrinti policijos pajėgų tarnybos vykdymą;

23.7. nušalinti pareigūną nuo tarnybos.

24. Pamainos pareigūnas, pastebėjęs, kad pamainą dirbančio policijos pajėgų vieneto (kuriame yra įdiegta būtina įranga) nesimato VPVS, nedelsdamas imasi priemonių jo buvimo vietai nustatyti. Nustatęs, kad policijos pajėgų vienetas nėra matomas dėl VPVS ar PPV modulio įrangos gedimo, kai nėra galimybės šio policijos pajėgų vieneto pakeisti kitu, nedelsdamas apie tai informuoja įgaliotą pareigūną ir elektroniniu paštu Policijos departamento PVV.

25. Pamainos pareigūnas, gavęs informaciją, kad policijos pajėgų vienetas dėl nežinomos priežasties laiku neatvyko į policijos įstaigą, nedelsdamas imasi priemonių išsiaiškinti neatvykimo priežastis, praneša apie įvykį policijos įstaigos vadovybei.

 

VI SKYRIUS

OPERATYVAUS VALDYMO PADALINIO TARNYBINĖ DOKUMENTACIJA

 

26. Operatyvaus valdymo padalinyje turi būti:

26.1. policijos įstaigos pareigūnų iškvietimo pagal pavojaus signalą schema;

26.2. tipiniai specialiųjų priemonių planai, kurie sudaromi ekstremaliųjų situacijų, nepaprastosios padėties ir kitais ypatingais atvejais (rekomenduojama iškvietimo schemą ir operatyvinius planus susegti viename segtuve);

26.3. policijos įstaigos ir (ar) policijos areštinės apsaugos ir gynybos planai;

26.4. policijos įstaigos darbuotojų ir įstaigoje esančių asmenų evakuacijos planas;

26.5. Informacijos žurnalas (naudojamas nenumatytų situacijų atvejais, kai sutrinka PRĮR veikla);

26.6. Pristatytų į policijos įstaigą asmenų apskaitos žurnalas (naudojamas nenumatytų situacijų atvejais, kai sutrinka PRĮR modulio, skirto policijos areštinėse ir sulaikymo patalpose laikomiems asmenims registruoti, veikla). Policijos komisariatų, kuriuose nėra operatyvaus valdymo padalinių, pajėgos apie asmens pristatymą į policijos įstaigą informuoja apskrities vyriausiojo policijos komisariato operatyvaus valdymo padalinio pareigūnus, kurie užfiksuoja asmens pristatymo faktą Pristatytų į policijos įstaigą asmenų apskaitos žurnale;

26.7. Ginkluotės ir specialiųjų policijos darbo priemonių priemonių priėmimo ir išdavimo registracijos žurnalas;

26.8. Ginkluotės saugojimo, priežiūros bei apskaitos patikrinimų registracijos žurnalas;

26.9. Ryšio priemonių ir kitos specialiosios tarnybinės technikos priėmimo ir išdavimo žurnalas (2 priedas);

26.10. protokolų, aktų ir kitų operatyvaus valdymo padalinyje naudojamų dokumentų blankai;

26.11. Lietuvos Respublikos ir policijos įstaigos prižiūrimos teritorijos apskrities ir rajonų (savivaldybių) žemėlapiai;

26.12. kiti operatyvaus valdymo padalinio darbui aktualūs dokumentai.

 

_____________________

 

Policijos įstaigų operatyvaus valdymo

padalinių darbo organizavimo instrukcijos

1 priedas

 

(Reagavimo į įvykius algoritmo forma)

 

REAGAVIMO Į ĮVYKIUS ALGORITMAS

 

Įvykio

kategorija

Įvykio apibūdinimas / tipas

Prioriteto policijos pajėgų vienetams nustatymas

 

Pastabos

Patrulis

Operatyvinė grupė

Veiklos padalinys

A

Visi įvykiai, priskirti A kategorijai

1

2

3

Reaguoja greičiausiai galinčios atvykti pajėgos, esant panašiam atvykimo laikui, laikomasi nurodyto pajėgų siuntimo prioriteto.

B

Visi įvykiai, priskirti B kategorijai

1

2

3

Reaguoja greičiausiai galinčios atvykti pajėgos, esant panašiam atvykimo laikui, laikomasi nurodyto pajėgų siuntimo prioriteto.

C

Lavonas

2

1

3

 

C

Nusikaltimai prieš asmenį anksčiau

2

1

3

 

C

Viešosios tvarkos pažeidimas

1

2

3

 

C

KET pažeidimas

1

2

3

 

C

Turtinė veika anksčiau

2

1

3

 

C

Ginklai, šaudmenys, karo laikų sprogmenys

1

2

3

 

C

Kiti įvykiai, priskirti C kategorijai

-

-

-

Pajėgos reaguoja atsižvelgdamos į įvykio aplinkybes, kitus gautus duomenis. Siekiama užtikrinti, kad tuo metu laisvos policijos pajėgos į įvykio vietą atvyktų kiek įmanoma greičiau.

 

________________

 

Policijos įstaigų operatyvaus valdymo

padalinių darbo organizavimo instrukcijos

2 priedas

 

 

(Ryšio priemonių ir kitos specialiosios tarnybinės technikos priėmimo ir išdavimo žurnalo forma)

 

 

 

 

________________________________________________________

(policijos įstaigos pavadinimas)

 

 

Bylos indeksas __________________

 

 

 

RYŠIO PRIEMONIŲ IR KITOS SPECIALIOSIOS TARNYBINĖS TECHNIKOS PRIĖMIMO IR IŠDAVIMO

ŽURNALAS

______________

(tomo Nr.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pradėta _______________________

Baigta _______________________

Data ________________________

Saugojimo terminas ____________

 


 

Eil. Nr.

Priemonės išdavimo data ir laikas

Priemonės pavadinimas, numeris

Išduodamos priemonės techninė būklė

Išdavimo tikslas

 

Gavusiojo priemonę pareigos, pavardė, parašas

Priemonės grąžinimo data

ir laikas

Grąžintos priemonės techninė būklė

Priėmusiojo priemonę pavardė ir parašas

Kokių veiksmų imtasi sugedus priemonei

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

________________