VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymo nr. v-309 "dėl valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2017 m. birželio 19 d. Nr. V-308

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. 1 punktą išdėstau taip:

1. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens duomenų teikimo telefonu sąlygas ir procedūrą, taikomus asmenų autentifikacijos būdus ir asmens duomenų apsaugos užtikrinimo priemones.“;

1.2. 3.1 papunktį išdėstau taip:

3.1. Asmens duomenys – bet kokie Fondo administravimo įstaigų tvarkomi draudėjų, apdraustųjų ir Fondo administravimo įstaigų mokamų išmokų gavėjų duomenys, taip pat bet kokie kiti asmens duomenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, tai yra informacija, kuri nėra priskiriama bendro pobūdžio informacijai, kaip ji yra apibrėžta šiame Apraše.“;

1.3. 3.2 papunktį išdėstau taip:

3.2. Autentifikacija – Kliento atpažinimo, tai yra jo asmens tapatybės patvirtinimo šio Aprašo III skyriuje nurodytais tapatybės patvirtinimo telefonu būdais procesas.“;

1.4. 3.12 papunktį išdėstau taip:

3.12. Klientas – fizinis asmuo - draudėjas, apdraustasis ar išmokų gavėjas, kuris yra pateikęs prašymą, kad jam šio Aprašo nustatyta tvarka telefonu būtų teikiami jo asmens duomenys, jį autentifikuojant vienu ar keliais jo pasirinktais šiame Apraše nurodytais būdais, arba kuris autentifikuojamas šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu, taip pat draudėjo vadovas arba jo įgaliotas fizinis asmuo (toliau – draudėjo įgaliotas asmuo), kuris yra pateikęs prašymą, kad jam šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami su draudėju susiję asmens duomenys, jį autentifikuojant vienu ar keliais jo pasirinktais šiame Apraše nurodytais būdais, arba kuris autentifikuojamas šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu.“;

1.5. 3.13 papunktį išdėstau taip:

3.13. Kliento identifikavimo kodas (toliau – KID) – šio Aprašo nustatyta tvarka konkrečiam Klientui suteikta unikali simbolių seka, susidedanti iš didžiosios lotyniškos raidės ir aštuonių skaičių, kuri naudojama kaip vienas iš Kliento, skambinančio telefonu, autentifikavimo būdų.“;

1.6. 3.16 papunktį išdėstau taip:

3.16. Konsultantas – Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus Darbuotojas, kuriam pavesta teikti Klientų aptarnavimo telefonu paslaugas.“;

1.7. pripažįstu netekusiu galios 3.17 papunktį;

1.8. 4 punktą išdėstau taip:

4. Asmens duomenis telefonu šiame Apraše nustatyta tvarka gali teikti tik Konsultantai. Visiems kitiems Fondo administravimo įstaigų Darbuotojams telefonu teikti asmens duomenis draudžiama.“;

1.9. 5 punktą išdėstau taip:

5. Asmens duomenys telefonu teikiami tik Klientams, paskambinusiems telefono numeriu 1883 arba (+370) 5 250 0883, bei atlikus Kliento autentifikavimą.“;

1.10. 6 punktą išdėstau taip:

6. Klientas, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys ar su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka jam būtų teikiami telefonu, turi būti šio Aprašo IV, V, VI skyrių nustatyta tvarka pasirinkęs bent vieną iš jo asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdų – naudojant KID, balso žymenį arba telefono numerį, išskyrus šio punkto antrojoje pastraipoje numatytą išimtį. Klientas turi teisę pasirinkti vieną, kelis ar visus iš nurodytų tapatybės patvirtinimo būdų.

Jeigu Klientas nėra pasirinkęs nei vieno asmens tapatybės patvirtinimo telefonu būdo, jis autentifikuojamas šio Aprašo 131 punkte nurodytu būdu.“;

1.11. pripažįstu netekusiu galios II skyrių;

1.12. 10 punktą išdėstau taip:

10. Konsultantas, išklausęs paskambinusio asmens klausimą ir pageidavimą gauti ne Bendro pobūdžio informaciją, bet asmens duomenis, prieš pateikdamas prašomą informaciją, paprašo asmens nurodyti, kokį asmens tapatybės patvirtinimo būdą asmuo pageidauja naudoti. Priklausomai nuo pasirinkto būdo taikoma atitinkamai 11, 12, 13 arba 131 punkte nustatyta procedūra. Jeigu skambinantysis pageidauja gauti draudėjo-fizinio asmens duomenis, kurie pagal įstatymą laikomi viešais, šie duomenys teikiami tik skambinančiajam nurodžius šio asmens vardą, pavardę ir asmens kodą.“;

1.13. papildau 131 punktu:

131. Paskambinusio Kliento tapatybės patvirtinimas pagal teisingus atsakymus į jam užduotus klausimus apie Klientą vyksta šia tvarka:

131.1. Konsultantas, išklausęs asmens pageidavimą gauti asmens duomenis bei įsitikinęs, kad Klientas nėra pasirinkęs kitų šiame Apraše nurodytų autentifikavimo būdų, paprašo nurodyti skambinančiojo asmens kodą bei pateikia papildomus klausimus, leidžiančius tinkamai identifikuoti Klientą;

131.2. skambinančiajam teisingai atsakius į visus užduotus klausimus apie asmenį, kurio asmens kodas buvo pateiktas Konsultantui, laikoma, kad skambinantysis asmuo yra autentifikuotas kaip Klientas, kurio asmens kodas buvo nurodytas Konsultantui. Konsultantas tai pažymi ADIS duomenų bazėje ir gali skambinančiajam teikti Kliento asmens duomenis.“;

1.14. 16 punktą išdėstau taip:

16. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal KID ir gauti KID, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie IKP, suveda Kliento asmens kodą, IKP sugeneravus KID, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą. Klientui pateikiamas KID kodas ir jis informuojamas apie jo galiojimo laiką.“;

1.15. 28 punktą išdėstau taip:

28. Asmuo, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys arba su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami telefonu, jo asmens tapatybę nustačius pagal balso žymenį, privalo būti pateikęs prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį (jo forma pateikta 1 priede) ir pateikęs savo balso žymenį. Prašymą asmuo gali pateikti per EGAS, EDAS arba atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT, o balso žymenį – atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT.“;

1.16. 30 punktą išdėstau taip:

30. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal balso žymenį ir (arba) pateikti savo balso žymenį, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie ADIS duomenų bazės, suveda Kliento asmens kodą, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą. Klientas pateikia balso žymenį Teritorinio skyriaus ar UIT priimamajame naudojant balso įrašymo įrangą. Teikiant balso žymenį asmuo turi pasakyti darbuotojo nurodytą frazę ar frazių rinkinį.“;

1.17. 34.2 papunktį išdėstau taip:

34.2. Klientui pateikus prašymą sunaikinti balso žymenį (jo forma pateikta 2 priede) – šiuo atveju balso žymuo sunaikinamas, laikantis 36 punkte nurodytų terminų;“;

1.18. 36.3 papunktį išdėstau taip:

36.3. atvykęs į Teritorinį skyrių ar UIT ir Klientus aptarnaujančiam darbuotojui pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir prašymą sunaikinti balso žymenį (pastarąjį prašymą asmuo gali pateikti ir neturėdamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento – tada jis privalo pateikti 36.1 punkte nurodytus duomenis) – tokiu atveju Klientus aptarnaujantis darbuotojas iš karto įrašo prašymo duomenis į ADIS duomenų bazę ir balso žymuo sunaikinamas nedelsiant.“;

1.19. 42 punktą išdėstau taip:

42. Asmuo, pageidaujantis, kad jo asmens duomenys arba su jį įgaliojusiu draudėju susiję asmens duomenys šio Aprašo nustatyta tvarka būtų teikiami telefonu, jo asmens tapatybę nustačius pagal jo telefono numerį, privalo būti pateikęs prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį (jo forma pateikta 1 priede). Tai asmuo gali padaryti per EGAS, EDAS arba atvykęs į bet kurį Teritorinį skyrių ar UIT.“;

1.20. 44 punktą išdėstau taip:

44. Į Teritorinį skyrių ar UIT atvykęs Klientas, norėdamas pateikti prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį, Klientus aptarnaujančiam darbuotojui privalo pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Klientus aptarnaujantis darbuotojas pateikia Klientui Aprašo tekstą susipažinti, prisijungia prie ADIS duomenų bazės, suveda Kliento prašyme nurodytą telefono numerį, atspausdina prašymą, pateikia Klientui prašymą pasirašyti, Klientui pasirašius prašymą, užregistruoja jį bei patvirtina prašymo gavimo faktą.“;

1.21. 47.2 papunktį išdėstau taip:

47.2. Klientui pateikus prašymą dėl telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo (jo forma pateikta 2 priede) – nuo to momento, kai duomenys apie anuliavimą įrašomi ADIS duomenų bazėje, laikantis 49 punkte nurodytų terminų;“

1.22. 49.3 papunktį išdėstau taip:

49.3. atvykęs į Teritorinį skyrių ar UIT ir Klientus aptarnaujančiam darbuotojui pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir naują prašymą dėl asmens duomenų teikimo telefonu asmens tapatybę nustatant pagal telefono numerį arba prašymą dėl telefono numerio, naudojamo asmens tapatybei nustatyti, anuliavimo (pastarąjį prašymą asmuo gali pateikti ir neturėdamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento – tada jis privalo pateikti 49.1 punkte nurodytus duomenis) – tokiu atveju Klientus aptarnaujantis darbuotojas iš karto įrašo prašymo duomenis į ADIS duomenų bazę ir telefono numeris anuliuojamas nedelsiant.“;

1.23. 54 punktą išdėstau taip:

54. Visi Kliento pokalbiai su Konsultantais, kurių metu buvo teikti asmens duomenys, įrašomi ir saugomi 60 mėnesių. Teisę tokius įrašus perklausyti (susipažinti su jų turiniu) turi tik Klientas, Klientą įgaliojęs draudėjas, Konsultantai, konsultuojantys / konsultavę atitinkamą Klientą, Fondo valdybos darbuotojai, įgalioti kontroliuoti Konsultantus ar tirti jų galimai padarytus veiklos pažeidimus, teisės aktų nustatyta tvarka ir atvejais – taip pat ir teisėsaugos institucijos bei kiti subjektai (pateikę atitinkamą prašymą ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinęs savo tapatybę).

54.1. Fondo valdybos darbuotojai, įgalioti kontroliuoti Konsultantus, nustatę Aprašu numatytos tvarkos pažeidimą, privalo nedelsiant apie tai informuoti Fondo valdybos padalinį, koordinuojantį ir užtikrinantį asmenų aptarnavimą reglamentuojančių norminių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimą bei kokybišką ir efektyvų paslaugų klientams teikimą Fondo administravimo įstaigose.

54.2. Fondo valdybos padalinys, koordinuojantis ir užtikrinantis asmenų aptarnavimą reglamentuojančių norminių teisės aktų reikalavimų įgyvendinimą bei kokybišką ir efektyvų paslaugų klientams teikimą Fondo administravimo įstaigose, turi teisę perklausyti pokalbių įrašus bei vertinti, ar laikomasi Apraše nustatytos tvarkos. Perklausų kiekis ir periodiškumas nustatomas tarnybine užduotimi arba atskiru Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojo pagal kuravimo sritį pavedimu. Nustačius Aprašo pažeidimus nedelsiant raštu informuojamas Fondo valdybos direktorius arba jo pavaduotojas pagal veiklos sritį.“;

1.24. išdėstau nauja redakcija 1 priedą (pridedama);

1.25. išdėstau nauja redakcija 2 priedą (pridedama);

1.26. pripažįstu netekusiais galios 3-6 priedus.

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2017 m. liepos 1 dieną.

3. Įpareigoju:

3.1. Fondo valdybos Teisės skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui;

3.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių paskelbti šį įsakymą Fondo valdybos interneto svetainėje;

3.3. Fondo valdybos Komunikacijos skyrių paskelbti šį įsakymą Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;

3.4. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms.

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Mindaugas Sinkevičius

 


 

Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo

įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu

tvarkos aprašo

1 priedas

(Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2017 m. birželio 19 d. įsakymo Nr. V-308 redakcija)

 

(Prašymo dėl asmens duomenų teikimo telefonu, nustatant asmens tapatybę mano pasirinktu(-ais) būdu(-ais) forma)

 

 

 

 

Vardas Pavardė/ juridinio asmens pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas (jei nesuteiktas-gimimo data) / juridinio asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Draudėjo kodas                                           

 

 

 

 

 

 

 

Telefono Nr

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El. pašto adresas 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adresas

 

 

 

 

PRAŠYMAS

DĖL ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU, NUSTATANT ASMENS TAPATYBĘ MANO PASIRINKTU (-AIS) BŪDU (-AIS)

 

2

0

 

 

-

 

 

-

 

 

 

Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su vėlesniais pakeitimais; toliau – Aprašas), prašau telefonu teikti (pagal poreikį įrašoma: „mano“/“mano atstovaujamo juridinio asmens“) asmens duomenis, mano asmens tapatybei nustatyti naudojant:

 

 

 

telefono numerį _________________                                                _______________

(parašas)

(Pasirinkdamas asmens tapatybės nustatymo būdą pagal telefono numerį, įsipareigoju užtikrinti, kad nurodytu telefono numeriu nepasinaudotų tretieji asmenys, o praradęs tokią galimybę – nedelsiant kreiptis dėl asmens tapatybės nustatymo pagal šį numerį galimybės anuliavimo Aprašo nustatyta tvarka.)

 

 

 

mano balso žymenį                                                                             _______________

(parašas)

(Suteikdamas savo balso žymenį sutinku, kad Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos tvarkytų šiuos mano asmens duomenis su tikslu nustatyti mano asmens tapatybę, skambinant telefonu ir prašant suteikti asmens duomenis.)

 

 

 

kliento identifikavimo kodą (KID)                                                                 _______________

(parašas)

(Suprantu, kad šio kodo (KID) negaliu atskleisti tretiesiems asmenims, o sužinojęs, kad jis tapo žinomas tokiems asmenis, turiu nedelsiant jį anuliuoti Apraše nustatyta tvarka.)

 

Patvirtinu, kad su Aprašu susipažinau.

 

___________________________________________

(parašas)                                    (vardas ir pavardė)


 

Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo

įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu

tvarkos aprašo

2 priedas

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2017 m. birželio 19 d. įsakymo Nr. V-308 redakcija)

 

(Prašymo dėl pasirinkto(-ų) asmens tapatybės nustatymo būdo(-ų), teikiant asmens duomenis telefonu, anuliavimo forma)

 

Vardas Pavardė/ juridinio asmens pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas (jei nesuteiktas-gimimo data) / juridinio asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Draudėjo kodas                                           

 

 

 

 

 

 

 

Telefono Nr

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El. pašto adresas 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adresas

 

 

 

 

 

 

 

PRAŠYMAS

DĖL PASIRINKTO (-TŲ) ASMENS TAPATYBĖS NUSTATYMO BŪDO (-Ų), TEIKIANT ASMENS DUOMENIS TELEFONU, ANULIAVIMO

 

2

0

 

 

-

 

 

-

 

 

 

 

Vadovaudamasis (-si) Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. V-309 (su vėlesniais pakeitimais), prašau anuliuoti mano asmens tapatybės nustatymui, teikiant asmens duomenis telefonu, naudojamą:

 

 

 

telefono numerį _________________                                                _______________

(parašas)

 

 

mano balso žymenį ir jį sunaikinti                                                       _______________

(parašas)

 

 

kliento identifikavimo kodą                                                                _______________

(parašas)

 

___________________________________________

(parašas) (vardas ir pavardė)

_________________________