LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 15 d. įsakymo Nr. V-232 „Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. gegužės 3 d. Nr. V-499

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-232 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Ministerijos darbas organizuojamas remiantis ministerijos vadovybės ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – valstybės tarnautojai, darbuotojai) bendradarbiavimo principu; inter alia šis principas reiškia, kad ministerijos vadovybė privalo kuo aiškiau išdėstyti savo veiklos ir kokybės prioritetus bei reikalavimus, o ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kilus neaiškumams dėl ministerijos vadovybės veiklos ar kokybės prioritetų ar reikalavimų bei siekiant gerinti ministerijos darbo kokybę, privalo konsultuotis su ministru, viceministrais pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis, ministro patarėjais pagal pareigybių aprašymuose nustatytas veiklos sritis (toliau – ministro patarėjai pagal veiklos sritis) ir su kitais ministerijos administracijos padaliniais pagal kompetenciją.“

2. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Einamieji ministerijos veiklos klausimai aptariami ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, ministro patarėjų, kitų politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, administracijos padalinių vadovų, įstaigų prie ministerijos vadovų ir kitų ministro pakviestų asmenų nustatytu laiku vykstančiuose pasitarimuose.

Viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjai gali organizuoti padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

Teisės departamentas organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžio ir / ar pasitarimo medžiagoje numatytų svarstyti klausimų pristatymo parengimą ir pateikimą ministerijos atstovui, dalyvausiančiam Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdyje ir / ar pasitarime Lietuvos Respublikos Vyriausybėje. Teisės departamentui Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdyje ir / ar pasitarime svarstomo klausimo pristatymą turi pateikti tiesioginis teisės akto projekto rengėjas.

Svarstomo klausimo pristatymas taip pat pateikiamas ir Ryšių su visuomene skyriui.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos posėdžio medžiagoje numatytų svarstyti klausimų pristatymo parengimą ir pateikimą ministerijos atstovui, dalyvausiančiam Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos posėdyje, organizuoja Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius.

Ministerijos valstybės tarnautojai ir įstaigų prie ministerijos vadovai, dirbantys pedagoginį darbą, kas pusmetį turi pateikti ministerijos kancleriui vedamų paskaitų, pratybų planą, patvirtintą mokymo įstaigos vadovo. Dėl papildomo darbo, komandiruotės, atostogų ar renginio už ministerijos ribų išvykstantys ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai turi užtikrinti padalinio darbo tęstinumą, už įstaigos ribų išvykstantys įstaigų prie ministerijos vadovai – įstaigos darbo tęstinumą. Jei ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas neatvyksta ar vėluoja į darbą dėl svarbių priežasčių, apie tai turi informuoti tiesioginį vadovą iš anksto arba tą pačią dieną (jei negali informuoti tą pačią dieną, turi pranešti kuo greičiau, kai tai tampa įmanoma).

Naujai priimamus ministerijos tarnautojus ir darbuotojus Personalo skyrius pasirašytinai supažindina su ministerijos struktūra, ministerijos administracijos padalinio nuostatais, šiuo reglamentu, pareigybės aprašymu bei kitais dokumentais.“

3. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Ministerijoje dokumentai tvarkomi naudojantis ministerijos kompiuterine dokumentų valdymo sistema. Dokumentai ministerijoje popierine forma tvarkomi tiek, kiek tai reglamentuota šiame reglamente arba kituose teisės aktuose.

Gauti dokumentai registruojami ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje. Dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje. Neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai bukletai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija.

Ministerijoje gauti registruotini dokumentų originalai skenuojami ir toliau tvarkomi naudojantis ministerijos kompiuterine dokumentų valdymo sistema. Ministerijoje popierine forma gautų dokumentų originalai lieka ir saugomi Dokumentų valdymo  ir  asmenų priėmimo skyriuje, išskyrus didelės apimties (ne mažiau kaip 30 lapų) pateikiamus dokumentus, taip pat investicijų projektus, inventorizacijos dokumentus, dokumentus su pridedamais segtuvais, įrištas ataskaitas, sąskaitas faktūras, garantinius raštus, notarų patvirtintus ir surištus dokumentus, kurie popierinės formos perduodami tiesioginiams dokumentų adresatams (vykdytojams). Kompiuterinės dokumentų valdymo sistemos naudotojai (ministerijos darbuotojai) privalo kiekvieną darbo dieną nuolat tikrinti savo naudotojo paskyrą kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje ir elektroninio pašto dėžutę. Kompiuterinės dokumentų valdymo sistemos ir elektroninio pašto dėžutės neperžiūrėjimas neatleidžia nuo atsakomybės laiku įvykdyti užduotis ir pavedimus. Užduoties ar pavedimo išsiuntimas vykdytojui per kompiuterinę dokumentų valdymo sistemą ar elektroniniu paštu laikomas tinkamu supažindinimu su užduotimis. Ministerijai arba ministrui adresuoti raštai ir dokumentai iš tarptautinių organizacijų, kurių nepasirašo konkretus asmuo ir kurie siunčiami organizacijos arba organizacijos vadovo sekretoriato vardu, yra registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje.

Ministerijos administracijos padaliniai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, piliečių ir kitų asmenų gavę dokumentus, adresuotus ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui, padalinio vadovui, ministerijos administracijos padaliniui, ministerijai, arba minėtus dokumentus gavę iš ministro, viceministro, ministerijos kanclerio, privalo nedelsdami juos pateikti registruoti Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui. Ministerijai adresuoti elektroniniu paštu, faksu gauti dokumentai, jeigu jie yra pasirašyti, juose nurodyti siuntėjo vardas, pavardė, adresas, kuriuo jis pageidauja gauti atsakymą, telefonas (jeigu siuntėjas jį turi), registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje bendra tvarka. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje registruoti viešųjų pirkimų dokumentai nedelsiant pateikiami Viešųjų pirkimų skyriui.

Europos Sąjungos dokumentai, gauti per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (toliau – LINESIS), registruojami, tvarkomi vadovaujantis Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ (toliau – Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklės), nuostatomis. Europos Sąjungos dokumentai, gaunami per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą, yra tvarkomi Tarptautinio bendradarbiavimo skyriuje. Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius šiuos dokumentus pagal kompetenciją persiunčia ministerijos padaliniams ar ministerijai pavaldžioms įstaigoms, esant reikalui, nurodydamas Lietuvos pozicijų atitinkamais klausimais parengimo ir derinimo terminus. Parengtos ir su ministerijos padaliniais suderintos Lietuvos pozicijos yra pateikiamos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriui.

Teismų  šaukimai registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje ir nedelsiant pateikiami Teisės  departamentui. Apie tai Teisės departamento direktorius informuoja  ministerijos kanclerį,  nurodydamas,  kuris  ministerijos  administracijos padalinys  ar  ministerijai  pavaldi įstaiga turėtų atstovauti ministerijos interesams.

Teisme ir procese dalyvauja Teisės departamento direktoriaus paskirtas Teisės departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, o esant būtinybei, pagal kompetenciją dalyvauja ir kito ministerijos administracijos padalinio, įgalioto atstovauti ministerijos interesams, valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

Teismų sprendimai registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje ir perduodami susipažinti ministrui, viceministrui, ministro patarėjui, ministerijos kancleriui, Teisės departamentui ir kitiems suinteresuotiems ar su teismo sprendimu susijusiems ministerijos administracijos padaliniams ar pavaldžioms įstaigoms. Jeigu ministerijos atžvilgiu priimtas nepalankus teismo sprendimas, Teisės departamentas nedelsdamas teismo sprendimo kopiją perduoda Vidaus audito skyriui.

Valstybės tarnautojų ir darbuotojų prašymus personalo klausimais prieš teikiant registruoti, vizuoja tiesioginis vadovas, atostogų prašymus – ir Personalo skyriaus atsakingas darbuotojas. Prašymus, susijusius su biudžeto lėšų panaudojimu, vizuoja Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas, o prašymus, susijusius su ministerijos turto panaudojimu – Turto valdymo ir ūkio skyriaus vedėjas. Jeigu prašyme nurodomas valstybės tarnautojas, laikinai vykdantis nesančio valstybės tarnautojo funkcijas, tokį prašymą taip pat vizuoja pavaduojantis valstybės tarnautojas.

Gauti Lietuvos Respublikos įstatymai, kiti Lietuvos Respublikos  Seimo priimti teisės aktai, Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir  Ministro Pirmininko potvarkiai registruojami Dokumentų valdymo ir  asmenų priėmimo skyriuje ir  pateikiami  susipažinti ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui, ministro patarėjams ir padalinių vadovams  bei suinteresuotų  pavaldžių  įstaigų vadovams. Vadovai, susipažinę pasirašytinai, grąžina dokumentų originalus Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui, kuriame šie teisės aktai kaupiami ir saugomi.

Gautus Lietuvos Respublikos įstatymus, kitus Lietuvos Respublikos Seimo priimtus teisės aktus, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir Ministro Pirmininko potvarkius, kuriuos pavedama vykdyti ministerijai, nukreipia ministras, viceministras ar ministerijos kancleris. Šie teisės aktai perduodami vykdytojams bendra tvarka.

Gyventojų laiškai, taip pat ministerijai pavaldžių įstaigų ir kitų organizacijų raštai dėl gyventojų laiškų svarstymo ir juose iškeltų klausimų sprendimo rezultatų registruojami atskirai nuo kitos korespondencijos Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje.

Atsakymai į Sveikatos apsaugos ministerijos siųstus raštus užregistravus Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje kreipiami raštą rengusio padalinio vadovui.“

4. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Užregistravus dokumentą, ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje nurodomas registracijos numeris ir, esant būtinybei, kontrolės data. Registracijos žymoje įrašoma dokumento gavimo data, registracijos numeris, kontrolės žymoje – užduoties įvykdymo laikas. Nuskenuotas dokumentas Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus naudojantis ministerijos kompiuterine dokumentų valdymo sistema perduodamas susipažinti ir spręsti dėl jo vykdymo:

29.1. ministrui, jei netenkinamos šio reglamento 29.2–29.5 papunkčių sąlygos, jei dokumentų siuntėjas yra reglamento 58 punkte nurodytas subjektas;

29.2. viceministrams pagal ministro nustatytas viceministrų veiklos sritis, ministerijos kancleriui pagal nustatytas administravimo sritis, jei nėra atsakoma į ministerijos siųstus dokumentus, ir dokumentai nėra adresuoti tiesiogiai ministrui (išskyrus ministrui adresuotus dokumentus, kuriuose prašoma konsultacijos ar informacijos (informacinio pobūdžio) ministerijos kompetencijos klausimais), taip pat išskyrus dokumentus, nurodytus reglamento 29.3–29.5 papunkčiuose;

29.3. ministro patarėjui, kai atsakoma į jo pasirašytą dokumentą, ar pagal dokumento turinį aiškiai matoma, kad dokumentas yra priskirtas konkretaus ministro patarėjo (bet ne viceministro) veiklos sričiai;

29.4. padalinių vadovams, jei pareiškėjai yra fiziniai asmenys ir jų kreipimasis tiesiogiai susijęs su atitinkamo ministerijos padalinio kompetencija, jei atsakoma į ministerijos administracijos padalinių parengtus ir (ar) pasirašytus dokumentus;

29.5. komisijų (darbo grupių) sekretoriams, o kai jų nėra paskirta, komisijų (darbo grupių) vadovams.

Viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjai ir padalinių vadovai, jeigu mano, kad būtina, su dokumente pateikta informacija privalo supažindinti ministrą, atitinkamai viceministrą ar ministro patarėją.

5. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Ministras, viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjai, ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje susipažinę su dokumentu, įrašo rezoliuciją, kurioje paprastai:

30.1. ministras nurodo viceministrą pagal ministro nustatytą veiklos sritį, ministerijos kanclerį, ministro patarėją, ministerijos administracijos padalinį (-ius), valstybės tarnautoją ar darbuotoją ar įstaigą (-as) prie ministerijos;

30.2. viceministrai – savo veiklos srities ministerijos padalinį (-ius), valstybės tarnautoją ar darbuotoją ar įstaigą (-as) prie ministerijos;

30.3. ministro patarėjas – pareigybės aprašyme nustatytos veiklos srities ministerijos padalinį (-ius), valstybės tarnautoją ar darbuotoją ar įstaigą (-as) prie ministerijos;

30.4. kancleris – pagal ministerijos kanclerio administravimo sritį priskirtą ministerijos padalinį, valstybės tarnautoją ar darbuotoją ar įstaigą (-as) prie ministerijos;

30.5. padalinio vadovas ar įstaigos prie ministerijos vadovas – vykdytoją.“

6. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Sekretoriatas ministro, viceministro, ministerijos kanclerio kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje pažymėtą ir jiems nukreiptą rezoliuciją nukreipia rezoliucijoje nurodytiems vykdytojui (vykdytojams) – padalinio vadovui (vadovams) ar kitiems ministerijos darbuotojams. Jei rezoliucijoje nurodyti keli vykdytojai, Sekretoriatas ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje nurodo pirmą ir kitus rezoliucijoje nurodytus vykdytojus.

Šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytos rezoliucijos naudojantis ministerijos kompiuterine dokumentų valdymo sistema gali būti nukreipiamos ir tiesiogiai vykdytojui (vykdytojams) ne per Sekretoriato darbuotoją.

Ministerijai pavaldžioms įstaigoms nukreipti dokumentai persiunčiami su rezoliucija. Dokumentų originalai paliekami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje.

Tais atvejais, kai dokumentas išimtinai susijęs su pavaldžios įstaigos kompetencija, Sekretoriatas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ministerijai pavaldžioms įstaigoms persiunčia dokumentų originalus atsakymui parengti apie tai informuodamas ir dokumentą pateikusį asmenį.

Ministerijai pavaldžios įstaigos pateikta atsakymo kopija su lydraščiu teikiama registruoti Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus darbuotojas pateiktą dokumento kopiją kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje susieja su kontroliuojamu dokumentu.“

7. Pripažįstu netekusiu galios 33 punktą.

8. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Dokumentas tiesioginiam vykdytojui ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje turi būti nukreiptas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, kai Sekretoriato darbuotojas įrašo rezoliuciją kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje. Jei užduoties vykdymas yra kito ministerijos administracijos padalinio ar įstaigos prie ministerijos kompetencija, ją gavęs rezoliucijoje nurodytas vykdytojas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, turi informuoti rezoliucijos davėją, kad būtų nurodytas tinkamas vykdytojas.“

9. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Siekdamas užtikrinti, kad skubūs Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimai būtų įvykdyti nustatytu laiku, ministras, viceministras, ministerijos kancleris, rašydamas rezoliuciją, nurodo, kad pavedimas skubus ir deda jį į „raudonąjį segtuvą“. Ministro, viceministro, kanclerio dokumentus tvarkantis darbuotojas kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje, pastabų skiltyje, pažymi „SKUBU“ ir perduoda dokumentą vykdytojui šio reglamento 31 punkte numatyta tvarka. Rezoliucijoje nurodytas vykdytojas skubius pavedimus privalo nedelsdamas vykdyti, vizuoti arba pateikti pastabas.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžių, pasitarimų protokolų nuostatas ministras, viceministras pagal kuravimo sritį, ministerijos kancleris rezoliucija gali nurodyti vykdyti ministerijos administracijos padaliniui ar įstaigai prie ministerijos pagal kompetenciją.“

10. Papildau 451 punktu:

451. Ministro patarėjai prie ministro pavedimų vykdymo prisideda teikdami siūlymus ir (ar) papildomus, su pavedimu susijusius, nurodymus tiesioginiams pavedimo vykdytojams. Ministro patarėjai taip pat teikia konsultacijas tiesioginiams pavedimų vykdytojams, kurių paskirtis – suderinti pavedimo įvykdymo klausimus ir jų sprendimo būdus su ministru.“

11. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Už pavedimo vykdymą atsakingi visi ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje nurodyti vykdytojai. Kai pavedimas duotas keliems vykdytojams, išvadas ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje pirmajam pavedimo rezoliucijoje nurodytam vykdytojui kiti rezoliucijoje nurodyti ministerijos administracijos padaliniai ir įstaigos prie ministerijos pagal kompetenciją privalo pateikti likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino. Už pavedimo vykdymą atsakingi visi rezoliucijoje nurodyti ministerijos administracijos padaliniai ir įstaigos prie ministerijos. Jeigu rezoliucijoje pirmasis nurodytas viceministras arba ministerijos kancleris, išvados turi būti teikiamos po jo nurodytam vykdytojui. Už išvadų pateikimą laiku pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui atsakingi rezoliucijoje nurodytų padalinių ir įstaigų prie ministerijos vadovai. Šios išvados turi būti pažymėtos ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje.“

12. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Jeigu   pavedimas   skirtas  keliems  ministerijos administracijos padaliniams, ministro, viceministro, ministerijos kanclerio dokumentus tvarkantys Sekretoriato darbuotojai arba tiesiogiai ministras, viceministras, ministerijos kancleris ar patarėjas ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje pavedimą nukreipia kiekvienam pavedimo vykdytojui.

Gautų dokumentų vykdymo apskaitą tvarko, jų vykdymo duomenis apibendrina, dokumentuose nurodytų užduočių vykdymą kontroliuoja Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius, kuris:

55.1. kiekvieną penktadienį apie neįvykdytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės   kontroliuojamus pavedimus  informuoja  ministrą, viceministrus,  ministerijos kanclerį, ministerijos administracijos  padalinius  bei ministerijai pavaldžių įstaigų vadovus pateikdamas reglamento 48 punkto ketvirtojoje pastraipoje nurodytą stebėsenos lentelę kartu su Lietuvos Respublikos Vyriausybės   kontroliuojamų pavedimų vykdymo pokyčių lentele;

55.2. kiekvieno mėnesio paskutinį penktadienį iki 15 val. pateikia ministerijos kancleriui bendrą vėluojamų vykdyti kontroliuojamų dokumentų suvestinę.“

13. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Ministro pasirašomus dokumentus su priedais (išskyrus įsakymus dėl priedų, priemokų,  pašalpų skyrimo valstybės tarnautojams ar darbuotojams bei jų skatinimo, perkėlimo į aukštesnės kategorijos pareigas, kvalifikacinių klasių, atostogų, laisvų ir papildomų poilsio dienų, komandiruočių suteikimo, dalyvavimo mokymuose, pavaduojančio asmens, pareigybių aprašymų, padalinių nuostatų, ministerijos pareigybių sąrašo tvirtinimo ar jų keitimo ir kt.), prieš teikiant ministrui pasirašyti, vizuoja dokumentą rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas, jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, dokumento rengėjo nuožiūra ministerijos valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus rengiant dokumento projektą, Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas, viceministras ir (ar) patarėjas pagal ministro nustatytą veiklos sritį. Dokumentai, parengti lietuvių kalba, ministro ar viceministro nurodymu turi būti suderinti su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti dokumentai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti). Dokumentai, parengti užsienio kalba, turi būti pavizuoti Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo, esant galimybei, turi būti suderinti su vertėju.

Įsakymų projektus personalo valdymo klausimais (dėl priedų, priemokų, pašalpų skyrimo valstybės tarnautojams ar darbuotojams bei jų skatinimo, perkėlimo į aukštesnės kategorijos pareigas, kvalifikacinių klasių, atostogų, laisvų ir papildomų poilsio dienų, komandiruočių suteikimo, dalyvavimo mokymuose, pavaduojančio asmens, pareigybių aprašymų, padalinių nuostatų, ministerijos pareigybių sąrašo tvirtinimo ar jų keitimo ir kt.) prieš teikiant pasirašyti ministrui vizuoja įsakymo projektą parengęs Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, Personalo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas, ministerijos administracijos padalinio, su kurio kompetencija yra susijęs atitinkamas įsakymo projektas, vadovas, ministerijos kancleris, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis dėl ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų. Ministro įsakymų projektus dėl valstybės tarnautojų ir darbuotojų atleidimo, tarnybinės ar drausminės nuobaudos skyrimo taip pat vizuoja Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas.

Ministro pasirašomus įsakymus, jei jais numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, taip pat vizuoja teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atlikęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Antikorupcinis vertinimas atliekamas reglamento 82 punkte nustatyta tvarka.

Ministro arba jo įgalioto asmens pasirašomas sutartis (išskyrus sutartis, parengtas vykdant viešąjį pirkimą), ministerijos ieškininius, pareiškimus, skundus, atsiliepimus bei kitus procesinius dokumentus teismams, prieš teikiant ministrui pasirašyti, vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, atitinkami padalinių vadovai pagal kompetenciją, Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, ministerijos kancleris. Ministerijos ieškininius, pareiškimus, skundus, atsiliepimus į juos bei kitus procesinius dokumentus teismams gali pasirašyti ir valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas, atstovaujantis ministerijai konkrečioje byloje ir turintis ministro įgaliojimą, šiuos procesinius dokumentus vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, atitinkami padalinių vadovai pagal kompetenciją, Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis valstybės tarnautojas, ministerijos kancleris.

Sutartis, parengtas vykdant viešąjį pirkimą, vizuoja sutarties rengėjas, sutartį rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, viešojo pirkimo komisijos nariai, Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas, pagal kompetenciją Teisės departamento direktorius ir Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas, Sveikatos ekonomikos departamento direktorius arba jų funkcijas atliekantys valstybės tarnautojai. Prie sutarties, parengtos vykdant viešąjį pirkimą, gali būti pridėti dokumentai, įrodantys, kad laikomasi viešojo pirkimo procedūrų.

Prie ministrui pasirašyti teikiamo įsakymo projekto (jeigu įmanoma) turi būti pridedamas įsakymo projekto aiškinamasis raštas ir lyginamasis variantas (išskyrus individualaus pobūdžio įsakymus personalo klausimais), parengtas vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų nuostatomis. Įsakymų projektų lyginamieji variantai vizuojami šio reglamento nustatyta tvarka. Ministrui pasirašyti teikiami įsakymo projektai (išskyrus su personalo valdymo klausimais susiję individualaus pobūdžio teisės aktų projektai) privalo būti suderinti su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą.“

14. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

60. Viceministrai pagal ministro nustatytas administravimo sritis pasirašo raštus, siunčiamus Lietuvos Respublikоs Prezidento patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo narių padėjėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją dokumentus, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos kancleris. Esant ministro rašytiniam pavedimui, viceministrai pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikоs Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo suinteresuotoms institucijoms teikiamas derinti ministerijos parengtas teisės akto projektas. Viceministro pasirašomus dokumentus su priedais, prieš teikiant viceministrui pasirašyti, vizuoja dokumentą rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas, jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, dokumento rengėjo nuožiūra ministerijos valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus dėl minėto dokumento. Dokumentai, parengti lietuvių kalba, viceministro nurodymu turi būti suderinti su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti dokumentai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti). Dokumentai, parengti užsienio kalba, turi būti pavizuoti ir Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo arba jo funkcijas atliekančio vykdančio valstybės tarnautojo, esant galimybei, turi būti suderinti su vertėju.“

15. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Ministerijos kanclerio pasirašomus dokumentus su priedais, prieš teikiant ministerijos kancleriui pasirašyti, vizuoja dokumentą rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas, jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas; ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus dėl minėto dokumento. Ministerijos kanclerio prašymu dokumentą gali vizuoti viceministrai. Ministerijos kanclerio pasirašomi dokumentai, parengti lietuvių kalba, jei dokumentai pagal šį reglamentą turi būti vizuoti Teisės departamento direktoriaus arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo, prieš teikiant Teisės departamentui kanclerio prašymu turi būti suderinti su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti dokumentai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti). Dokumentai, parengti užsienio kalba, turi būti pavizuoti Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo, esant galimybei, turi būti suderinti su vertėju. Ministerijos kanclerio potvarkius (išskyrus potvarkius dėl atostogų, laisvų ir papildomų poilsio dienų suteikimo, komandiruočių, dalyvavimo mokymuose, pavaduojančio asmens ir kitais susijusiais klausimais taip pat turto priėmimo ir perdavimo aktus), prieš teikiant jam pasirašyti, kanclerio nurodymu taip pat vizuoja Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas.“

16. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Departamentų direktoriai ar skyrių vedėjai, kurių skyriai neįeina į departamentų sudėtį (kai jų laikinai nėra – departamento direktorių ar skyrių vedėjų funkcijas vykdantys valstybės tarnautojai), ministro patarėjai pagal kompetenciją, pasirašo raštus Lietuvos Respublikos Seimo narių patarėjams, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją, informacinio ar kitokio (kai jais nėra formuojama ministerijos politika) pobūdžio raštus institucijoms, įstaigoms, įmonėms, savivaldybėms ir jų institucijoms, kitoms organizacijoms, piliečiams ir kitiems asmenims, taip pat visus raštus kitiems ministerijos administracijos padaliniams ir įstaigų prie ministerijos vadovams. Šio reglamento ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais arba ministro, viceministrų ar ministerijos kanclerio rašytiniu pavedimu šiame punkte nurodyti valstybės tarnautojai turi teisę pasirašyti kitus raštus arba dokumentus. Padalinio vadovo ar patarėjo pasirašomi raštai turi būti rengiami atitinkamame ministerijos administracijos padalinio blanke. Vidaus raštuose neturi būti herbo ir ministerijos rekvizitų. Ministro įsakymais ar ministerijos kanclerio potvarkiais sudarytų darbo grupių ar komisijų pirmininkai turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, susijusius su darbo grupės ar komisijos darbo organizavimu.“

17. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Ministerijos administracijos padaliniai ar ministerijai pavaldžios įstaigos bei ministerijos darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, savo išvadas dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje privalo pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos administracijos padalinyje ar ministerijai pavaldžioje įstaigoje dienos, jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas. Teisės departamentas, kai pateikiami didelės apimties teisės aktų projektai (10 ar daugiau puslapių) ar sudėtingi įstatymų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys) ir jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas, savo išvadas privalo pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.“

18. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:

85. Suderintus ministerijoje teisės aktų projektus, šio reglamento 81 punkte nurodytus priedus (jeigu jų yra), ministro įsakymų projektus vizuoja teisės akto projektą rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, projektą rengusio padalinio vadovas, jei teisės akto projektą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, ministerijos administracijos padalinio, su kuriuo buvo derintas teisės akto projektas, vadovas ir valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuris nagrinėjo derinti pateiktą teisės akto projektą, darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, Teisės departamento direktorius arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas; jei teisės akto projektas buvo derintas su ministerijai pavaldžia įstaiga, – šios įstaigos vadovas. Teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atlikęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja tuos teisės aktų projektus, kurie buvo vertinami antikorupciniu požiūriu. Antikorupcinis vertinimas atliekamas laikantis reglamento 82 punkto nustatyta tvarka.“

19. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:

86. Teisės aktų projektų ir šio reglamento 81 punkte nurodytų priedų originalus ministrui vizuoti (pasirašyti) teikia viceministras, ministerijos kancleris.“

20. Pakeičiu 93 punktą ir jį išdėstau taip:

93. Jeigu teisės akto projektui (kai projektas pateiktas ne per TAIS) pritariama be pastabų ir pateiktas teisės akto projekto originalas (teisės akto projektas vizuotas teikiančios derinti institucijos vadovo arba vadovo įgalioto asmens), derinimo faktas patvirtinamas ministro (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministro ar ministerijos kanclerio) viza tame teisės akto projekte ir teisės akto projekto originalas grąžinamas jį rengusiai institucijai. Ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje pažymimas ministerijoje vertinto teisės akto projekto lydraštis ir ministerijos administracijos padalinio, kuris nagrinėjo teisės akto projektą, vadovo ir valstybės tarnautojo, kuris tiesiogiai nagrinėjo teisės akto projektą, vizuota teisės akto projekto kopija.“

21. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:

100. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu bei kitais teisės aktais ministro įsakymai (norminiai) registruojami ir oficialiai skelbiami Teisės aktų registre, kai ant įsakymo egzemplioriaus rengėjo nurodyta (tai pažymint ir kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje) „Skelbti Teisės aktų registre“ ir Teisės departamento direktoriaus arba jo funkcijas atliekančio kito valstybės tarnautojo tai patvirtinanti nuoroda „TAR“. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius Teisės aktų registre paskelbia el. parašu pasirašytus įsakymus, įsakymo rengėjo parengtus ADOC formatu. Šie teisės aktai Teisės aktų registre įregistruojami ir paskelbiami ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jų pasirašymo. Už ministro įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre atsako Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius. Už teikiamo skelbti Teisės aktų registre įsakymo atitiktį pasirašytam atsako įsakymo rengėjas.“

22. Pakeičiu 119 punktą ir jį išdėstau taip:

119. Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes užsienyje (tiek metiniame komandiruočių į užsienio valstybes plane numatytų ir nenumatytų) ir Lietuvos Respublikos teritorijoje ministro pavedimu įforminamas ministerijos  kanclerio  potvarkiu,  o  ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų ir ministerijos  kanclerio  –  ministro  įsakymu.  Kai  į tarnybinę komandiruotę vyksta ministerijos kancleris, padalinio vadovas, įstaigos prie ministerijos vadovas, įsakyme (potvarkyje) nurodomas išvykstantį jį komandiruotę pavaduosiantis asmuo.

Įstaigos prie ministerijos vadovas tarnybinėje komandiruotėje užsienyje numatomo skaityti pranešimo turinį privalo suderinti su viceministru pagal ministro nustatytą administravimo sritį.

Dėl ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų komandiruočių užsienyje, nesančių metiniame komandiruočių plane, susijusių su atliktais kvalifikacijos tobulinimo mokymų viešaisiais pirkimais, įgyvendinant ES lėšomis finansuojamus projektus, sprendžia ir potvarkiu įformina ministerijos kancleris.“.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Aurelijus Veryga