ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ PRITRAUKIMO Į ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĘ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 29 d. Nr. T1-217

Šilalė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, Šilalės rajono savivaldybės tarybos reglamento, patvirtinto Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 26 d. sprendimu Nr. T1-27 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo, 84 punktu, atsižvelgdama į Šilalės rajono savivaldybės mero 2022 m. birželio 9 d. potvarkiu Nr. T3-26 sudarytos Trūkstamų specialistų pritraukimo Šilalės rajono savivaldybėje darbo grupės darbo grupės 2022 m. rugsėjo 12 d. posėdžio protokolą Nr. 2, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Trūkstamų specialistų pritraukimo į Šilalės rajono savivaldybę tvarkos aprašą (pridedama).

2. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Algirdas Meiženis

 


PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimu

Nr. T1-217

 

TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ PRITRAUKIMO Į ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĘ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Trūkstamų specialistų pritraukimo į Šilalės rajono savivaldybę tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato skatinimo priemones, finansavimo teikimo sąlygas ir tvarką trūkstamų specialybių specialistams, įsidarbinusiems Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžetinėse ir viešosiose įstaigose (toliau – Įstaiga), kad būtų užtikrinti įstaigų veiklos poreikiai, teikiamų paslaugų gyventojams prieinamumas ir kokybė.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Trūkstamos specialybės specialistas (toliau – trūkstamas specialistas) – specialistas, kurio įgyta specialybė atitinka Savivaldybės patvirtintą trūkstamų specialistų sąrašą, pradėjęs dirbti pagal įgytą specialybę Įstaigoje po to, kai apie šio trūkstamo specialisto reikalingumą Įstaiga informuoja Savivaldybės merą, pateikdama motyvuotą prašymą.

2.2. Trūkstamų specialistų sąrašas (toliau – Sąrašas) – Įstaigų apklausimo būdu sudarytas ir Savivaldybės tarybos patvirtintas Įstaigų trūkstamų specialistų pareigybių, į kurias, paskelbus konkursą daugiau nei 12 mėn., arba skelbus konkursą ne mažiau kaip 3 kartus, neatsirado kandidatų, sąrašas.

2.3. Komisija – Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta komisija, vertinanti Įstaigų pateiktus trūkstamų specialistų sąrašus bei jų pagrindu teikianti Savivaldybės tarybai tvirtinti Trūkstamų specialistų sąrašą, bei svarstanti Įstaigų prašymus dėl skatinimo priemonių finansavimo.

 

II SKYRIUS

TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA

 

3. Kasmet iki gruodžio 31 d. Savivaldybės administracijos skyriai ir darbuotojai, neįeinantys į struktūrinius padalinius, iš kuruojamų Įstaigų surenka trūkstamų specialistų poreikį ir jį pagrindžiančius dokumentus, ir pateikia Komisijai.

4. Įstaigos vadovas gali siūlyti pareigybę įtraukti į Trūkstamų specialistų sąrašą, jei tai pareigybei per 12 mėn. buvo skelbtas konkursas ne mažiau kaip 3 kartus ir konkursas neįvyko dėl to, kad nebuvo pretendentų arba pretendentai neatitiko skelbtų reikalavimų.

5. Komisija, vadovaudamasi Komisijos nuostatuose numatytais kriterijais, įvertinusi poreikį bei jį pagrindžiančius dokumentus, atrenka ir teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Sąrašą. Patvirtintame Sąraše išvardintų specialybių darbuotojai įgyja teisę pasinaudoti specialistų skatinimo priemonėmis.

6. Sąrašas tvirtinamas einamiesiems metams Savivaldybės tarybos sprendimu. Esant poreikiui Sąrašas gali būti tikslinamas, įrašant naujas arba išbraukiant nebeaktualias pareigybes.

 

III SKYRIUS

TRŪKSTAMŲ SPECIALISTŲ SKATINIMO PRIEMONĖS

 

7. Trūkstamų specialistų skatinimo priemonės:

7.1. finansinė parama pirmąjį būstą įsigyjantiems trūkstamų specialybių specialistams, pasinaudojant finansine paskata pagal Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymą. Savivaldybės finansinės paramos dydis šeimai – 10 procentų būsto kredito pirmajam būstui įsigyti sumos, bet ne daugiau kaip 10 000 Eur;

7.2. dalies lėšų kompensavimas nuosavybės teise priklausančio būsto (gyvenamųjų patalpų) rekonstrukcijai ar remontui, ne daugiau kaip 9000 eurų per 3 metus, arba ne daugiau kaip 3000 eurų per vienus metus;

7.3. gyvenamosios patalpos nuomos išlaidų kompensavimas. Nuomos išlaidų kompensacijos dydis negali viršyti 150 Eur/mėn. Būsto nuomos sutartis privalo būti įregistruota viešajame Nekilnojamo turto registre. Skatinimo priemonė taikoma ne ilgiau kaip 3 metus;

7.4. savivaldybės būsto suteikimas teisės aktų nustatyta tvarka;

7.5. kelionės į darbo vietą išlaidų kompensavimas (žr. V skyrių);

7.6. mėnesinė išmoka trūkstamo specialisto poreikiams tenkinti pirmus 3 metus, maksimali išmoka negali viršyti 200 eurų per mėnesį;

7.7. skiriama vienkartinė įsikūrimo išmoka iki 10 000 eurų;

7.8. prioritetas specialisto vaikams priimant į ugdymo įstaigas.

8. Trūkstamas specialistas, pasinaudojęs skatinimo priemone, pagal Aprašo 7.1, 7.2, 7.3 ir 7.7 papunkčius, įsipareigoja Įstaigoje dirbti ne trumpiau kaip 5 metus, dirbdamas ne mažesniu nei 1 etato darbo krūviu. Jeigu dėl tam tikrų pateisinamų aplinkybių negali dirbti (nėštumo ir gimdymo atostogos, atostogos vaiko priežiūrai), laikotarpis atitinkamai pratęsiamas.

9. Tam pačiam asmeniui skatinimo priemonė gali būti skiriama tik vieną kartą ir tik viena iš Aprašo 7 punkte nurodytų skatinimo priemonių, išskyrus priemones, nurodytas 7.5 ir 7.8 papunkčiuose.

10. Sąrašas skelbiamas Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TEIKIMO TVARKA

 

11. Įstaigos, kurioms trūksta Sąraše nurodytų darbuotojų, per dokumentų valdymo sistemą „Kontora“ teikia Prašymą (1 priedas) Savivaldybės merui dėl Aprašo III Skyriuje išvardintų skatinimo priemonių skyrimo įdarbinamam specialistui. Prie Prašymo pridedami pasirinktų skatinimo priemonių skyrimo reikalingumą pagrindžiantys dokumentai, nurodyti Prašymo prieduose. Prašymai gali būti teikiami ištisus metus, atsižvelgiant į Skatinimo priemonėms skirtą finansavimą.

12. Savivaldybės meras, gavęs Įstaigos prašymą dėl skatinimo priemonių finansavimo, jį nukreipia nagrinėti Komisijai.

13. Komisija apsvarsto Įstaigos prašymą ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui rekomendacinio pobūdžio motyvuotą siūlymą dėl skatinimo priemonių taikymo Įstaigos siūlomiems kandidatams:

13.1. teikti finansavimą (pilnai arba iš dalies);

13.2. neteikti finansavimo, nurodant nefinansavimo motyvus.

14. Sprendimą dėl finansavimo teikimo priima Savivaldybės administracijos direktorius.

15. Įstaiga apie priimtą sprendimą dėl finansavimo teikimo taikant skatinimo priemonę trūkstamam specialistui informuojama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

16. Savivaldybės administracija su Įstaiga pasirašo sutartį dėl finansavimo teikimo taikant skatinimo priemonę trūkstamam specialistui.

17. Per mėnesį nuo Savivaldybės administracijos ir Įstaigos sutarties įsigaliojimo dienos Įstaiga su trūkstamu specialistu sudaro sutartį, joje turi būti numatyti Įstaigos ir trūkstamo specialisto įsipareigojimai, teisės ir atsakomybė, sutarties nutraukimo tvarka ir kt.

18. Pasirašytos sutarties su trūkstamu specialistu kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, per 10 dienų nuo jos pasirašymo dienos privalo būti pateikta Savivaldybės administracijos direktoriui ir saugoma kaip neatsiejama Savivaldybės administracijos ir Įstaigos sutarties dalis.

19. Jei per nustatytus terminus Įstaiga nepateikia su trūkstamu specialistu pasirašytos sutarties Savivaldybės administracijos direktoriui, Savivaldybės administracijos ir Įstaigos sutartis nutraukiama.

20. Už sutartinių įsipareigojimų įvykdymą atsakinga Įstaiga, pasiūliusi trūkstamo specialisto kandidatūrą ir su juo sudariusi sutartį.

 

V SKYRIUS

KELIONĖS IŠLAIDŲ Į DARBO VIETĄ KOMPENSAVIMAS

 

21. Savivaldybės trūkstamų specialistų kelionės išlaidų į (iš) darbo vietą kompensavimo dydis – 0,10 euro už 1 km.

22. Kelionės maršruto atstumas apvalinamas kilometrais. Viešai prieinamų elektroninių žemėlapių atstumo skaičiuoklėje https:///www.google.lt/maps (kai vietovė nerandama – https:///www.maps.lt), nurodomu trumpiausiu prašyme nurodyto maršruto atstumu nustačius kelionės atstumą. Tuo atveju, jei, vadovaujantis šiais žemėlapiais, gali būti pasirinkti keli maršrutai, trūkstamas specialistas, vadovaudamasis protingumo ir sąžiningumo principais, gali pasirinkti jam patogiausią maršrutą. Tokio pasirinkimo priežastis Įstaiga, įdarbinanti specialistą, nurodo dokumentuose, pridedamuose prie Prašymo (1 priedas).

23. Kompensuojamų kelionės išlaidų dydis skaičiuojamas pagal formulę:

 

Išlaidos = a × 2 × d × k,

kur:

a – trumpiausias atstumas nuo gyvenamosios vietovės iki vietovės, kurioje dirba;

d – važiuotų į darbą dienų skaičius per mėnesį;

k – 1 kilometro kompensavimo dydis.

 

24. Gauti kelionės išlaidų kompensaciją gali trūkstamas specialistas, kuris turi teisę pasinaudoti skatinimo priemonėmis ir tik tuo atveju, jei trūkstamo specialisto nuolatinė gyvenamoji vieta nesutampa su darbo vieta ir į (iš) darbą važiuojama toliau nei 5 km.

25. Mėnesinis kompensacijos dydis vienam trūkstamam specialistui apskaičiuojamas pagal Aprašo 23 punkte nurodytą formulę tuo atveju, jei trūkstamas specialistas į (iš) darbą vyksta ne visuomeniniu transportu, tačiau kelionės išlaidų mėnesinis kompensacijos dydis negali viršyti 100 Eur vienam trūkstamam specialistui.

26. Jei trūkstamas specialistas į (iš) darbą vyksta visuomeniniu transportu, jam kelionės išlaidos apmokamos pagal pateiktus kelionės išlaidas pagrindžiančius dokumentus, įvertinus važiuotų į (iš) darbą dienų skaičių, tačiau kelionės išlaidų mėnesinis kompensacijos dydis negali viršyti 100 Eur vienam trūkstamam specialistui.

27. Įstaiga, įdarbinanti trūkstamą specialistą, dalyvaujantį Trūkstamų specialistų pritraukimo programoje, teikdama Prašymą (1 priedas), pridedamuose dokumentuose pažymi, jog bus reikalingas kelionės išlaidų kompensavimas, ir nurodo nuolatinę gyvenamąją vietą, atstumą nuo gyvenamosios vietos iki Įstaigos.

28. Prie Prašymo taip pat privaloma pateikti:

28.1. transporto priemonės, kuria planuojama vykti į (iš) darbą ir namus, dokumentų kopijas, įrodančias teisę disponuoti transporto priemone (panaudos sutartis, rašytinis transporto savininko sutikimas ar pan.), nurodo transporto priemonės valstybinius numerius;

28.2. galiojančio vairuotojo pažymėjimo kopiją;

28.3. jei trūkstamas specialistas į (iš) darbą vyksta iš kito rajono ir naudojasi mokamu visuomeniniu transportu (tai pažymima Prašyme).

29. Pasibaigus šio Aprašo 28 punkte nurodytų dokumentų galiojimo laikotarpiui, trūkstamas specialistas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų galiojimo pratęsimo arba kai pakeičiama transporto priemonė, naujų dokumentų (transporto priemonės registracijos liudijimo ir (ar) vairuotojo pažymėjimo) gavimo, Įstaigos vadovui turi pateikti naujų ar pratęstų dokumentų kopijas.

30. Kelionės išlaidų kompensacija trūkstamiems specialistams apskaičiuojama ir mokama vadovaujantis darbo laiko apskaitos žiniaraščiu, darbo grafiku ir šiuo Aprašu, jeigu analogiškų kompensacijų negauna pagal kitas Savivaldybės programas. Kompensacijos dydį apskaičiuoja Įstaigos buhalterinę apskaitą tvarkantis buhalteris, o lėšas kelionės išlaidoms kompensuoti įstaigai perveda Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius, pagal Įstaigos pateiktą lėšų poreikį.

31. Kelionės išlaidų kompensacija nemokama trūkstamo specialisto atostogų, nedarbingumo, komandiruočių metu ir nuotolinio darbo metu arba dėl kitų rimtų priežasčių.

 

VI SKYRIUS

APRAŠO ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS

 

32. Aprašo įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

33. Skatinimo priemonėms įgyvendinti lėšos skiriamos ir kiekvienais metais numatomos Savivaldybės biudžete.

 

VII SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

34. Įstaigos vadovas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti Savivaldybės administraciją, jeigu:

34.1. trūkstamas specialistas nutraukia darbo santykius su Įstaiga;

34.2. trūkstamas specialistas, gavęs skatinimo priemonę pagal Aprašo 7.1, 7.2, 7.3 ir 7.7 papunkčius, nutraukia darbo santykius su Įstaiga, nepraėjus penkeriems metams.

35. Skatinimo priemonei (Aprašo 7.1, 7.2, 7.3, ir 7.7 papunkčius) gautas pinigines lėšas Įstaiga privalo grąžinti Savivaldybei (ne vėliau kaip iki einamųjų metų pabaigos), jeigu trūkstamas specialistas nutraukia darbo santykius su Įstaiga, nepraėjus penkeriems metams.

36. Trūkstamam specialistui negrąžinus Įstaigai pagal Aprašo 7.1, 7.2, 7.3 ir 7.7 papunkčius gautų lėšų (proporcingai neatidirbtam laikui) per Įstaigos ir trūkstamo specialisto sutartyje numatytus terminus, Įstaiga privalo kreiptis dėl priverstinio lėšų išieškojimo teismine tvarka.

37. Jeigu trūkstamo specialisto darbo krūvis sumažėjo iki mažiau nei 1 etato ne dėl jo kaltės, prievolė nurodyta Aprašo 36 punkte trūkstamam specialistui netaikoma.

38. Įstaiga, vadovaudamasi pasirašyta sutartimi su Savivaldybės administracija, trūkstamo specialisto grąžintas arba teismo tvarka priteistas pinigines lėšas privalo grąžinti į Savivaldybės biudžetą.

39. Įstaiga už gautas lėšas atsiskaito Savivaldybės administracijos ir Įstaigos sutartyje nustatyta tvarka ir terminais.

40. Ne pagal paskirtį panaudotos lėšos privalo būti išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

41. Įstaiga atsako už pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

43. Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba kontroliuoja pagal šį Aprašą paskirtų piniginių lėšų panaudojimo teisėtumą.

44. Šis Aprašas netaikomas trūkstamiems specialistams, kurie naudojasi analogiškomis priemonėmis pagal kitas Savivaldybės programas.

_____________________

 

part_ecf923d85983461db02944a79edb9a87_end