herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. GEGUŽĖS 2 D. SPRENDIMO NR. T-53 „DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2018 m. vasario 15 d. Nr. T-22

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 2 d. sprendimu  Nr. T-53 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su pakeitimais, padarytais 2014 m. spalio 2 d. sprendimu Nr. 147 ir 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimu Nr. T-204), ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2018 m. balandžio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2013 m. gegužės 2 d. sprendimu Nr. T-53

(Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. vasario 15 d. sprendimo Nr. T-22 redakcija)

 

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje organizavimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) teikiamų pagalbos į namus paslaugų organizavimo, teikimo ir mokėjimo už jas sąlygas.

2. Pagalbos į namus paslaugos – asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje ir dalyvauti visuomeniniame gyvenime.

3. Pagalbos į namus paslaugas savivaldybėje administruoja savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

4. Pagalbos į namus paslaugų sudėtį ir maksimalią teikimo trukmę reglamentuoja Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis ir teikimo trukmė konkrečiam asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus pagalbos į namus poreikį.

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme apibrėžtas sąvokas.

6. Šiuo Tvarkos aprašu privalo vadovautis Skyrius, seniūnijų socialinio darbo specialistai, paslaugų teikėjai ir paslaugų gavėjai.

 

II SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJAI IR TEIKĖJAI

 

7. Pagalbos į namus paslaugų (toliau – Paslauga) gavėjais gali būti asmenys, deklaravę gyvenamąją vietą Joniškio rajone, kuriems pagal jų socialinių paslaugų poreikio vertinimą reikalinga pagalba namuose.

8. Paslaugos gavėjais gali būti:

8.1. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

8.2. suaugę neįgalūs asmenys ir jų šeimos;

8.3. šeimos, auginančios neįgalius vaikus;

8.4. šeimos, kurios nariai yra neįgalūs asmenys ar jiems nustatytas specialiųjų poreikių lygis;

8.5. kiti asmenys, kuriems nustatytas Paslaugos poreikis.

9. Paslaugos gavėjo giminės ar nuomininkai, gyvenantys kartu su Paslaugos gavėju, neturi teisės gauti pagalbos saviems poreikiams tenkinti.

10. Paslaugą teikia socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar organizacijos (toliau – Įstaiga).

11. Įstaiga Paslaugą gali organizuoti ir teikti bendradarbiaudama su seniūnais, seniūnijų socialinio darbo specialistais, telkti bendruomenę, savanorius.

 

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

12. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas), pageidaujantys, kad būtų skirta Paslauga, kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją ir pateikia:

12.1. užpildytą Prašymą-paraišką socialines paslaugas gauti (formą SP-8, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183). Asmuo Prašymą-paraišką gali teikti ir elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga;

12.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą ar asmens tapatybės kortelę, ar leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiai);

12.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose).

13. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl Paslaugos skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

14. Seniūnijos socialinio darbo specialistas, gavęs asmens (globėjo, rūpintojo) raštišką prašymą:

14.1. prašymą registruoja socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“, jo duomenis suveda į SPIS;

14.2. ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos, vadovaudamasis reglamentuojančiais teisės aktais, nustato asmens (šeimos) Paslaugos poreikį;

14.3. vertina asmens savarankiškumo lygį, nustato Paslaugos trukmę ir užpildo Savarankiškumo vertinimo ir paslaugos trukmės nustatymo anketą (1 priedas);

14.4. surenka visą reikalingą papildomą informaciją, susijusią su Paslaugos skyrimu;

14.5. dokumentus pateikia Skyriaus atsakingam specialistui.

15. Šeimos Paslaugos poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius.

16. Jei Skyriaus atsakingam specialistui reikalinga papildoma informacija, susijusi su  Paslaugos skyrimu, jis iš seniūnijos socialinio darbo specialisto gali pareikalauti papildomų dokumentų.

17. Skyriaus atsakingas specialistas, gavęs iš seniūnijos asmens prašymą-paraišką:

17.1. įvertina ir apskaičiuoja asmens finansines galimybes mokėti už Paslaugą;

17.2. parengia sprendimą dėl Paslaugos skyrimo.

18. Skyriaus atsakingas specialistas suveda duomenis apie Paslaugos skyrimą į SPIS ir perduoda Įstaigai dokumentus dėl Paslaugos skyrimo.

19. Paslauga skiriama administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu per 14 kalendorinių dienų nuo seniūnijos socialinio darbo specialisto asmens Paslaugos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos.

20. Įstaiga informuoja asmenį apie Paslaugos skyrimą ir pasirašo Paslaugos teikimo sutartį su paslaugos gavėju, kurioje nustatomos Paslaugos teikimo sąlygos, teikimo laikas, mokesčio už Paslaugą dydis, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per šios Paslaugos gavimo laiką, sąlygos, šalių teisės, pareigos ir kitos Paslaugos teikimo ir nutraukimo sąlygos. Sutarties formą tvirtina Įstaigos vadovas.

21. Paslaugos teikimą asmeniui organizuoja Įstaiga, vadovaudamasi Įstaigos vadovo patvirtinta tvarka, kuri turi būti suderinta su Skyriumi.

22. Paslauga teikiama pagal Pagalbos į namus paslaugų sąrašą (2 priedas). Paslaugos sudėtis asmeniui nustatoma atsižvelgiant į jo poreikius, bet turi būti teikiamos ne mažiau kaip 3 paslaugos.

23. Paslauga teikiama pagal sudarytą ir Įstaigos patvirtintą darbo grafiką.

24. Paslaugos teikimo trukmė – nuo dviejų iki dešimties valandų per savaitę.

25. Teikiant Paslaugą iškilus problemoms, susijusioms su asmens sveikatos būklės pasikeitimais, saugumu, turto priežiūros ar kitoms aplinkybėms, Įstaigos administracija apie tai informuoja asmens globėją (rūpintoją), asmens šeimos narius ir (ar) giminaičius. Esant konfliktinei situacijai Įstaigos administracija informuoja Skyrių.

26. Asmens Paslaugos poreikį Paslaugos teikimo laikotarpiu periodiškai peržiūri Įstaigos socialiniai darbuotojai, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei siūlo keisti Paslaugos trukmę ar skirti kitas paslaugas.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS

 

27. Asmens finansinės galimybės mokėti už Paslaugą ir mokesčio dydis vertinamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583, ir šiuo Tvarkos aprašu.

28. Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl Paslaugos skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1–6 punktuose.

29. Mokėjimo už Paslaugą dydis neturi viršyti 20 proc. asmens (šeimos) pajamų.

30. Paslaugos gavėjo mokėjimo dydis už Paslaugą nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas:

30.1. nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – 5 proc. asmens (šeimos) pajamų;

30.2. nuo 3 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 10 proc. asmens (šeimos) pajamų;

30.3. nuo 4 ir daugiau valstybės remiamų  pajamų dydžio – 20 proc. asmens (šeimos)  pajamų. 

31. Atskaičius nustatytą asmens mokesčio už Paslaugą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

32. Paslaugos kainą nustato Įstaiga, derindama ją su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar socialinės globos įstaigos dalininkais (savininkais) ir atsižvelgdama į socialinės priežiūros organizavimo išlaidas, socialinių paslaugų teikimo savivaldybės teritorijoje ypatumus ir šių išlaidų efektyvų panaudojimą.

33. Asmens mokėjimo dydį už Paslaugą apskaičiuoja Įstaiga ir duomenis apie Paslaugos mokėjimą ir teikimą suveda į SPIS.

34. Mokėjimo dydis už Paslaugą apskaičiuojamas proporcingai Paslaugos teikimo trukmei kiekvienam paslaugos gavėjui,  neviršijant suteiktos Paslaugos išlaidų.

35. Paslaugos gavėjas privalo pranešti Įstaigai, o Įstaiga – Skyriui apie pajamų pokyčius per Paslaugos gavimo laiką.

36. Pasikeitus mokėjimui už Paslaugą reglamentuojantiems teisės aktams ar asmens pajamoms, Skyrius nuo jų pasikeitimų dienos iš naujo įvertina asmens finansines galimybes. Perskaičiavus asmens finansines galimybes, asmuo už Paslaugą moka nuo to mėnesio, nuo kurio pasikeitė pajamos.

37. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą Paslaugos kainą.

38. Paslaugos gavėjas su suteiktą Paslaugą susimoka Įstaigai, kuri surinktas lėšas iki kito mėnesio 25 d. perveda į savivaldybės administracijos sąskaitą, jei teisės aktuose nenustatyta kitaip.

39. Lėšos, gautos už Paslaugą, įtraukiamos į apskaitą ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

40. Klausimą dėl asmens visiško ar laikino atleidimo nuo mokėjimo už Paslaugą svarsto Joniškio rajono savivaldybės socialinės paramos teikimo komisija, kuri įvertina aplinkybes, sunkinančias Paslaugos gavėjo finansines galimybes mokėti už Paslaugą, ir teikia siūlymą savivaldybės administracijos direktoriui, kuris įsakymu Paslaugos gavėją nuo mokėjimo už Paslaugą atleidžia / sumažina.

 

V SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMO NUTRAUKIMAS

 

41. Paslaugos teikimas nutraukiamas:

41.1. asmens raštišku prašymu;

41.2. paslaugų gavėjui išvykus į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

41.3. paslaugų gavėjui atsisakius mokėti už suteiktą Paslaugą;

41.4. paslaugų gavėjui mirus;

41.5. kai kuri nors iš šalių nevykdo sutartyje numatytų įsipareigojimų arba juos vykdo netinkamai;

41.6. kai teikiamos Paslaugos nepakanka ir jos asmeniui (šeimai) yra neefektyvios;

41.7. paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl Paslaugos (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją Paslaugos poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti Paslaugą;

41.8. Paslaugos gavėjui (šeimai) paskyrus kitas paslaugas;

41.9. kitais Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytais atvejais.

42. Nutraukus Paslaugos teikimą, paslaugų gavėjas (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas), kiti suinteresuoti asmenys už Paslaugą privalo visiškai atsiskaityti per 10 darbo dienų. Susidarius skolai, ją išieško Įstaiga teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Paslaugos gavėjas dėl  netinkamai teikiamos Paslaugos pirmiausia kreipiasi į
Įstaigos vadovą, o situacijai nepasikeitus Įstaigą gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui.

44. Įstaiga atsako už kokybišką Paslaugos teikimą. Siekdama teikti efektyvią ir kokybišką Paslaugą Įstaiga bendradarbiauja su Skyriumi, sveikatos priežiūros ir kitoms įstaigomis.

45. Ginčai dėl savivaldybės administracijos priimtų sprendimų nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________

 

Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono

savivaldybėje organizavimo ir mokėjimo

už paslaugas tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

SAVARANKIŠKUMO VERTINIMO IR PASLAUGOS TRUKMĖS NUSTATYMO ANKETA

 

1. Vardas, pavardė, gimimo data ___________________________________________________

2. Gyvenamoji vieta, telefonas            _______________________________________________

3. Priežastys gauti socialinę priežiūrą (pagalbą į namus):

Negalia

      Liga

      Senatvė (amžius_______)

Kiekvienoje eilutėje parinkti tik vieną atsakymo variantą (1 balą, 0 balų ar -1 balą)                       

Savarankiškas

Iš dalies savarankiškas

Nesavarankiškas

1. Asmens higienos priežiūra

Pats gali rūpintis asmenine higiena:

gali nusimaudyti;

nusirengti, apsirengti;

nueiti į tualetą

 

1 balas

Iš esmės pats gali pasirūpinti asmenine higiena, bet negali nusimaudyti.

Pats gali atlikti daugumą nusirengimo ir apsirengimo veiksmų

0 balų

Pats gali pasirūpinti tik viršutinės kūno dalies higiena.

Gali atlikti tik kai kuriuos nusirengimo ir apsirengimo veiksmus; gali nueiti į tualetą, bet po to negali apsirengti

- 1 balas

 

2. Maisto gamyba

 

Gali pasigaminti maistą ir pats pavalgyti

 

1 balas

Gali pasigaminti ir pasitiekti kai kuriuos valgius

 

0 balų

Gali valgyti tik tada, kai maistas patiektas, be to, reikia raginti valgyti

- 1 balas

 

3. Judėjimas

 

Gali laisvai judėti savo būste ir už jo ribų su pagalbinėmis priemonėmis

 

1 balas

Iš dalies gali pats įveikti trumpus atstumus su pagalbinėmis priemonėmis arba be jų. Negali lipti laiptais

0 balų

Gali sunkiai judėti vienas, nors ir su pagalbinėmis priemonėmis

 

 

- 1 balas

 

4. Namų ruoša

 

Gali valyti, skalbti, pirkti, gali pasirūpinti, kad visa tai būtų atlikta

1 balas

Sunku pačiam atlikti namų ruošos darbus

 

0 balų

Mažai ką gali pasidaryti pats

 

 

- 1 balas

Gali pats susiplanuoti ir atlikti pasirinktus veiksmus

 

 

1 balas

Gali pats atlikti veiksmus, bet sunku pasirinkti ir apžvelgti visumą

 

 

0 balų

Gali dalyvauti pasirinktose užsiėmimuose arba jų etapuose, tačiau dėl fizinių ar psichinių galių trūkumo negali suvokti visumos

- 1 balas

6. Socialiniai ryšiai

Pats gali bendrauti su kitais. Nesijaučia vienišas; jaučiasi saugus

1 balas

Sunkiai pačiam sekasi užmegzti pageidaujamą kontaktą su kitais

 

0 balų

Savarankiškai negali bendrauti su kitais. Jaučiasi vienišas

 

- 1 balas

7. Psichinė būklė

Psichinės funkcijos nesutrikusios. Priima ir įsisavina naują informaciją. Orientuojasi laike ir erdvėje

 

 

1 balas

Emociškai nestabilus, šiek tiek nervingas, pažeidžiamas, šiek tiek  užmaršus. Suvokia savo padėtį, užmaršumą. Priima patarimus. Sutrinka, jei kasdieniniame gyvenime įvyksta permainų

0 balų

Užmaršus. Dingusi trumpalaikė atmintis. Nerealiai suvokia savo padėtį. Prarastas gyvenimo džiaugsmas. Jaučiasi nesaugiai. Iškreiptai suvokia tikrovę. Sunkiai skiria paros laiką

- 1 balas

Komunikacija – gali susikalbėti

1 balas

Komunikacija – sunkiai pats parenka kai kuriuos žodžius

0 balų

Komunikacija – vartoja nedaug žodžių, kalba trumpais sakiniais

- 1 balas

8. Jutimas (rega, klausa)

Rega – gerai mato su akiniais arba be jų

1 balas

Rega – neprimato net su pagalbinėmis priemonėmis

0 balų

Rega – nemato, sunkiai orientuojasi naujoje aplinkoje

- 1 balas

Klausa – gerai girdi su klausos aparatu arba be jo

 

1 balas

Klausa – neprigirdi net su klausos aparatu

 

0 balų

Klausa – blogai girdi net su klausos aparatu. Sunkiai dalyvauja pokalbyje

- 1 balas

 

4. Paslaugų teikimo trukmė, remiantis savarankiškumo vertinimo kriterijais ir kitomis aplinkybėmis, turinčiomis įtaką pagalbos apimties poreikiui:

 

Balai

Pagalbos į namus paslaugų teikimo trukmė

nuo 10  iki  4     

iki 4 val. per savaitę

nuo 3 iki -3

nuo 5 val. iki 7 val. per savaitę

nuo - 4 iki -10

nuo 8 val. iki 10 val. per savaitę

 

5. Rekomenduojama teikti pagalbos į namus paslaugas _________val. per savaitę (_________val. per mėnesį), paslaugų teikimo laiką išdėstyti atsižvelgiant į kliento poreikius.

Sutinku su anketoje atlikto vertinimo rezultatais:

 

_____________________________________________________________________________

(kliento vardas, pavardė, parašas)

 

 

Atsakingas darbuotojas________________ _______________________________________

(parašas)                               (pareigos, vardas, pavardė)

 

Atsakingas darbuotojas ________________ _______________________________________

(parašas)                                (pareigos, vardas, pavardė)

 

___________________________

 

Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono

savivaldybėje organizavimo ir

mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

Pagalbos į namus paslaugų Joniškio rajono savivaldybėje sąrašas

 

Eil. Nr.

Paslaugos pavadinimas

1.

Informavimas, bendravimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas

2.

Pagalba ruošiant maistą

3.

Maisto produktų, kasdienės paklausos prekių pirkimas ir pristatymas

4.

Pagalba buityje ir namų ruošoje

5.

Pagalba rūpinantis asmens higiena

6.

Namų ūkio, biudžeto planavimo paslaugos

7.

Kuro atnešimas, krosnies užkūrimas (jei būstas neprijungtas prie miesto centrinio šildymo sistemų)

8.

Vandens atnešimas (jei būstas neprijungtas prie miesto vandentiekio sistemų)

9.

Lydėjimas į įvairias įstaigas Joniškio rajone

10.

Lankymas ligoninėje Joniškio rajone

11.

Skalbimas

12.

Sniego ir lapų nuo tako į gyvenamąjį namą (malkinę) valymas

 

 

Į paslaugos trukmę įskaitomas atvykimas pas paslaugos gavėją, laukimo eilėse, nuėjimo į parduotuvę, vaistinę, sveikatos priežiūros įstaigą ir grįžimo iš jų laikas.

 

____________________