LOGOnespalv-maz2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS PARAMOS ŽEMDIRBIŲ SAVIVALDAI STIPRINTI TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 31 d. Nr. 3D-231

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 12.1 papunktį,

t v i r t i n u Nacionalinės paramos žemdirbių savivaldai stiprinti teikimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                           Kęstutis Navickas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2022 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 3D-231

 

NACIONALINĖS PARAMOS ŽEMDIRBIŲ SAVIVALDAI STIPRINTI TEIKIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Nacionalinės paramos žemdirbių savivaldai stiprinti teikimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja skėtinių nacionalinių nevyriausybinių žemės ūkio srityje veikiančių asociacijų nacionalinės paramos žemdirbių savivaldai stiprinti (toliau – parama) teikimo iš valstybės biudžeto lėšų tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės srityse aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-652 „Dėl Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės srityse aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pagrindinių reikalavimų aprašas), Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės), ir kitus teisės aktus.

3. Šiose taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

3.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

3.2. ES – Europos Sąjunga.

3.3. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

3.4. Paramos paraiška (toliau – paraiška) – šių taisyklių 1 priede nustatytos formos dokumentas, kurį pildo ir Agentūrai teikia pareiškėjas, siekiantis gauti paramą žemdirbių savivaldos stiprinimo veiklos išlaidoms finansuoti.

3.5. Samdomasis darbuotojas – asmuo, pagal sutartį su darbdaviu įsipareigojęs dirbti arba eiti tam tikras pareigas pagal darbovietėje nustatytą darbo tvarką ir gaunantis sulygtą darbo užmokestį.

3.6. Skėtinė nacionalinė nevyriausybinė žemės ūkio srityje veikianti asociacija (toliau – Skėtinė asociacija) – vadovaujantis Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymu įsteigta nacionalinė nevyriausybinė asociacija, veikianti žemės ūkio srityje ir vienijanti kitas asociacijas, kurios veikia skirtinguose žemės ūkio veiklos sričių sektoriuose ir kurios kartu dar gali veikti kaimo plėtros ir (arba) alternatyviosios veiklos sričių sektoriuose.

3.7. Žemdirbių savivaldos projektas (toliau – Projektas) – žemdirbių savivaldos stiprinimo veiklos planas.

4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Bendrosiose administravimo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

FINANSUOJAMA VEIKLA

 

5. Finansuojama žemdirbių savivaldos stiprinimo veikla.

6. Žemdirbių savivaldos stiprinimo veikla vertinama pagal šiuos rodiklius:

6.1. Skėtinės asociacijos suorganizuotų renginių informacijai apie nacionalinę žemės ūkio politiką skleisti bei informacijai apie žemės ūkio veiklos subjektų ir kaimo gyventojų aktualias problemas gauti regionuose (toliau – Informaciniai renginiai) skaičius;

6.2. Skėtinės asociacijos valstybinėms institucijoms pateiktų pasiūlymų, susijusių su nacionaline žemės ūkio politika, skaičius;

6.3. Bendras dalyvių skaičius Skėtinės asociacijos suorganizuotuose Informaciniuose renginiuose;

6.4. Informacinių renginių ir veiklų, kurioms yra skiriama parama, viešinimas paramos gavėjo interneto svetainėje ir (arba) socialiniuose tinkluose, vnt.

 

III SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

7. Galimi pareiškėjai – Skėtinės asociacijos, ne mažiau nei 3 metus nepriklausančios kitoms skėtinėms nacionalinėms nevyriausybinėms žemės ūkio srityje veikiančioms asociacijoms ar žemės ūkio srityje veikiančioms organizacijoms bei savo veiklos įstatuose arba kituose jiems prilyginamuose dokumentuose nurodančios vykdančios veiklą, susijusią su žemdirbių savivaldos stiprinimu (toliau – pareiškėjai).

 

IV SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

8. Tinkamumo gauti paramą sąlygos pareiškėjui ir projektui:

8.1. paraišką (1 priedas) teikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju šių taisyklių III skyriuje;

8.2. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su žemdirbių savivaldos stiprinimo veikla;

8.3. išlaidos, kurioms finansuoti prašoma lėšų, nebuvo ir nėra finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

8.4. teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjo veiklos ataskaita yra pateikta Juridinių asmenų registro tvarkytojui kartu su metinių finansinių ataskaitų rinkiniu, o tais atvejais, kai yra atliktas finansinių ataskaitų auditas, kartu su audituotu metinių finansinių ataskaitų rinkiniu turi būti pateikta ir auditoriaus išvada – visi išvardyti dokumentai paskelbti Juridinių asmenų registro tvarkytojo interneto svetainėje;

8.5. pareiškėjas neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), taip pat pareiškėjas nėra skolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui.

 

V SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

9. Pareiškėjas įsipareigoja:

9.1. bendradarbiauti su Ministerija, kitais projekto įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, susijusią su projekto įgyvendinimu, leisti asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje;

9.2. per reikalavime nurodytą terminą grąžinti Agentūrai nepagrįstai išmokėtą paramą (ar jos dalį) ir (arba) permokėtą paramą (jos dalį);

9.3. ne trumpiau kaip 10 metų nuo pagal šias taisykles skirtos paramos suteikimo dienos saugoti visą su paraiška ir vykdomu projektu susijusią medžiagą ir dokumentus;

9.4. užtikrinti, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;

9.5. nuo sprendimo skirti paramą dienos organizuojant Informacinius renginius kontaktiniu ir (arba) nuotoliniu būdu naudoti Ministerijos logotipą ir nurodyti, kad lėšas projektui įgyvendinti skyrė Ministerija.

10. Ministerija ir Agentūra nuo sprendimo skirti paramą dienos turi būti tinkamai informuotos apie organizuojamus Informacinius renginius, t. y. likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planuojamų Informacinių renginių pradžios paramos gavėjas pateikia Agentūrai el. paštu nacparama.uk.renginiai@nma.lt, Ministerijai el. paštu zum@zum.lt mėnesio Informacinių renginių grafiką Excel formatu (toliau – Informacinių renginių grafikas) pagal taisyklių 3 priede nurodytą formą apie planuojamus Informacinius renginius. Pasikeitus aplinkybėms, paramos gavėjas apie Informacinius renginius Ministeriją ir Agentūrą turi informuoti likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki planuojamų Informacinių renginių pradžios. Agentūra atlieka patikras vietoje darbo aprašuose  nustatyta tvarka. Agentūros nustatyta tvarka atliekama paramos lėšų panaudojimo patikra vietoje, kurios metu tikrinami visi Agentūrai pateikti ir paramos gavėjo turimi išlaidas pateisinantys dokumentai. Agentūra turi teisę paprašyti paramos gavėjų atsiųsti reikiamą informaciją apie vykstančius numatytus renginius mobiliąja programėle „NMA agro“ geografiniu žymeniu pažymėtose nuotraukose renginių vykdymo faktams patikrinti.

 

VI SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

11. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas.

12. Didžiausia paramos suma nustatoma pagal pareiškėjo praėjusių metų gruodžio 31 d. vienytų Skėtinės asociacijos narių, veikusių žemės ūkio ir (arba) kaimo plėtros, ir (arba) alternatyviosios veiklos sričių sektoriuose, skaičių, už vieną narį skiriant ne daugiau kaip 8000 Eur.

13. Paramos intensyvumas – 100 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo), neviršijant taisyklių 12, 15.1, 16.1 ir 16.2 papunkčiuose nustatytų ribų.

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

14. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

14.1. patirtos paraiškos užregistravimo Agentūroje metais nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d.;

14.2. būtinos projektui vykdyti ir numatytos paraiškoje;

14.3. realiai suplanuotos ir pagrįstos;

14.4. faktiškai padarytos ir paramos gavėjo apskaitoje užregistruotos išlaidos, pagrįstos dokumentų originalais arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis, ir kurios gali būti nustatytos patikros vietoje metu.

15. Tinkamų finansuoti išlaidų rūšys vykdant veiklą, susijusią su žemdirbių savivaldos stiprinimu:

15.1. darbuotojų, atsakingų už žemdirbių savivaldos stiprinimą, darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokų išlaidos – gali būti finansuojamas visą darbo dieną (8 val.) ar dalį darbo dienos dirbančių darbuotojų darbo užmokestis. Maksimalus paramos dydis vieno darbuotojo, atsakingo už žemdirbių savivaldos stiprinimą, darbo užmokesčio išlaidoms kompensuoti – metų, ėjusių prieš paraiškos pateikimą, IV ketvirčio šalies vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydis. Vidutinis darbo užmokesčio (mėnesinis) dydis skelbiamas www.stat.gov.lt;

15.2. kitos išlaidos, susijusios su žemdirbių savivaldos stiprinimo veikla: kelionės ir transporto, patalpų nuomos ir eksploatavimo, ryšių (telefono, pašto, išskyrus greitąsias siuntas, interneto) ir kanceliarinių prekių įsigijimo, viešinimo paramos gavėjo interneto svetainėje ir (arba) socialiniuose tinkluose išlaidos, kitų prekių ir paslaugų, reikalingų vykdyti žemdirbių savivaldos stiprinimo veiklą, išlaidos.

16. Informacinių renginių, organizuojamų kontaktiniu būdu, organizavimo išlaidoms skiriama parama, atsižvelgiant į dalyvių skaičių:

16.1. ne mažiau kaip 100 žmonių – ne daugiau kaip 5000 Eur;

nuo 50 iki 99 žmonių – ne daugiau kaip 4000 Eur;

nuo 30 iki 49 žmonių – ne daugiau kaip 3000 Eur;

nuo 10 iki 29 žmonių – ne daugiau kaip 1000 Eur;

16.2. Informacinių renginių, organizuojamų nuotoliniu būdu, organizavimo išlaidoms skiriama parama, atsižvelgiant į dalyvių skaičių:

ne mažiau kaip 100 žmonių – ne daugiau kaip 2000 Eur;

nuo 50 iki 99 žmonių – ne daugiau kaip 1500 Eur;

nuo 30 iki 49 žmonių – ne daugiau kaip 1000 Eur;

nuo 10 iki 29 žmonių – ne daugiau kaip 800 Eur.

17. Informacinis renginys turi trukti ne trumpiau nei 1 val. ir negali būti kito renginio sudėtinė dalis. Informaciniai renginiai, organizuojami tiek nuotoliniu, tiek kontaktiniu būdu, gali vykti tik Lietuvos Respublikos teritorijoje.

18. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) pagal šias taisykles nėra tinkama finansuoti išlaida, išskyrus atvejus, kai jį už numatomų įsigyti (įsigytų) ir (arba) importuoti (importuotų) prekių ir (arba) paslaugų vertę sumoka paramos gavėjas, nesantis PVM mokėtojas, ir įsipareigoja nesiekti jo susigrąžinti iš valstybės biudžeto.

19. Netinkamos finansuoti projekto išlaidos yra:

19.1. išlaidos, nenumatytos projekte, nesusijusios su projektu ir remiama veikla, neatitinkančios Taisyklių 14 ir 18 punktuose numatytų reikalavimų ir (arba) neįvardytos Taisyklių 15 punkte;

19.2. atlyginimas Skėtinės asociacijos samdomiems darbuotojams, kurių planuojamas darbo krūvis nėra pagrįstas ar veikla nėra susijusi su žemdirbių savivaldos stiprinimu;

19.3. turto įsigijimo išlaidos;

19.4. išlaidos, numatytos projekte, tačiau finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

20. Ministerija ir Agentūra savo interneto tinklalapiuose www.zum.lrv.lt ir www.nma.lt paskelbia kvietimą teikti paraiškas. Kvietime pateikiama informacija, nurodyta Pagrindinių reikalavimų aprašo 3.1 papunktyje.

21. Pareiškėjai, norintys gauti paramą, per 10 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas pradžios su lydraščiu pateikia Agentūrai šiuos dokumentus:

21.1. paraišką (Taisyklių 1 priedas);

21.2. pareiškėjo veiklos įstatų arba kito jiems prilyginamo dokumento, kuriuo pagrindžiama veikla, susijusi su žemdirbių savivaldos stiprinimu, kopiją;

21.3. įgaliojimą (jeigu paraišką ir dokumentus pasirašo ne Skėtinės asociacijos vadovas);

21.4. narystės mokesčio sumokėjimo iki praėjusių metų gruodžio 31 d. pagrindimo dokumentus;

21.5. pareiškėjo parengtą ir pasirašytą pažymą, nurodančią, kokiuose konkrečiuose sektoriuose – žemės ūkio ir (arba) kaimo plėtros, ir (arba) alternatyviosios veiklos – veikia atitinkami jo vienijami nariai – asociacijos;

21.6. VĮ Registrų centro išduotą pažymą, kuria patvirtinama, kad pareiškėjas neturi mokestinės nepriemokos savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), taip pat pareiškėjas nėra skolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui.

22. Paramos paraiška ir pridedami dokumentai pildomi lietuvių kalba.

23. Lydraštis, kuriame nurodyti teikiami dokumentai ir jų lapų skaičius, užpildyta paramos paraiška, pasirašyta pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens, ir pridedami dokumentai pateikiami elektronine forma. Šiuo būdu teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, ir pateikti Agentūrai el. paštu dokumentai@nma.lt.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

24. Už paramos paraiškų vertinimą ir jose pateiktų duomenų tikrinimą atsakinga Agentūra. Paramos paraiškos ir pridedamų dokumentų vertinimas atliekamas Agentūros nustatyta tvarka, visi paramos paraiškos vertinimo metu atlikti vertinimo ir kontrolės veiksmai turi būti fiksuojami dokumentuose.

25. Tuo atveju, jei atliekant paraiškų vertinimą yra nustatoma, kad pareiškėjas pateikė ne visus paraiškoje nurodytus dokumentus ir (arba) paraiška netinkamai užpildyta, pareiškėjui el. paštu, nurodytu paraiškoje, siunčiamas pranešimas, kuriuo prašoma pateikti trūkstamus dokumentus ir (arba) patikslintus duomenis, ir nustatomas ne trumpesnis kaip 5 darbo dienų terminas nuo paklausimo išsiuntimo elektroniniu paštu dienos, per kurį pareiškėjas turi trūkstamus dokumentus ir (arba) patikslintus duomenis pateikti. Per pranešime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, paraiška toliau nevertinama ir atmetama.

26. Atlikdama tinkamumo skirti paramą vertinimą, Agentūra turi įvertinti pareiškėjo ir projekto atitiktį III, IV, V, VII ir VIII skyriuose nurodytiems reikalavimams.

27. Agentūra, atlikusi gautų paraiškų vertinimą, parengia paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę, kurią pateikia svarstyti Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komitetui, sudarytam Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-34 „Dėl Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto sudarymo ir jo darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Priemonių atrankos komitetas). Priemonių atrankos komitetas, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo paraiškų vertinimo rezultatų suvestinės pateikimo, įvertina Agentūros pateiktus paraiškų vertinimo rezultatus ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo. Tais atvejais, kai lėšų sumą projektui įgyvendinti siūloma sumažinti, Agentūra pareiškėją informuoja dėl galimos skirti mažesnės paramos sumos. Jei pareiškėjas su skiriama mažesne paramos suma sutinka, jis Agentūrai pateikia patikslintus duomenis.

28. Tuo atveju, kai atlikus paraiškų vertinimą lėšų poreikis visoms tinkamoms paraiškoms finansuoti viršija kvietime nurodytą skiriamą bendrą paramos sumą, Priemonių atrankos komiteto siūlymu paramos suma kiekvienam pareiškėjui mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui.

 

X SKYRIUS

PARAMOS SUTEIKIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

29. Jei Žemės ūkio ministerijos kancleris, remdamasis Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolu, priima potvarkį (toliau – sprendimas) dėl visos prašomos paramos sumos ar mažesnės paramos sumos skyrimo, sprendimą ir Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolą Ministerija persiunčia Agentūros  Kaimo plėtros, žuvininkystės programų ir nacionalinės paramos departamento Nacionalinės paramos skyriui (toliau – NPS) el. paštu dokumentai@nma.lt ir raštu.  Jeigu sprendime prašomos paramos suma yra sumažinta, Agentūra ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Žemės ūkio ministerijos kanclerio sprendimo gavimo informuoja pareiškėją apie skirtą paramos sumą bei paramos sumažinimo priežastis ir paprašo pareiškėjo patikslinti paraiškos tinkamų finansuoti išlaidų sąrašą ir, jei reikia, kitus paraiškoje nurodytus duomenis, susijusius su skiriama paramos suma. Žemės ūkio ministerijos kancleriui priėmus sprendimą dėl paramos skyrimo, pareiškėjas tampa paramos gavėju.

30. Jei žemės ūkio ministerijos kancleris, remdamasis Priemonių atrankos komiteto protokolu, priima sprendimą dėl paramos neskyrimo, apie šį sprendimą Ministerija pareiškėją informuoja per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, išsiųsdama jam raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo ar paramos neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

31. Agentūra, gavusi 29 punkte nurodytus dokumentus, per 10 darbo dienų nuo jų gavimo informuoja paramos gavėją apie priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo, lėšų išmokėjimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarkos ir Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka  perveda 50 proc. sprendime dėl paramos skyrimo numatytos paramos sumos avansą.

32. Išmokėdama lėšas paramos gavėjui Agentūra taiko išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimo būdą.

33. Paramos gavėjas kas ketvirtį atsiskaitydamas už per praėjusį ketvirtį projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, o už paskutinįjį ketvirtį ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 15 d., pateikia Agentūros NPS šiuos dokumentus:

33.1. mokėjimo prašymą, kurio formą nustato Agentūra ir skelbia svetainėje www.nma.lt;

33.2. tinkamų finansuoti išlaidų, nurodant lėšas pagal išlaidų rūšis, įvykdymo ataskaitą;

33.3. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;

33.4. Projekto darbuotojų darbo užmokesčiui pagrįsti kartu pateikti projekto darbuotojų darbo valandų grafikus ir jų darbo užmokestį;

33.5. Informacinių renginių ir veiklų, kurioms skirta parama, viešinimo paramos gavėjo interneto svetainėje ir (arba) socialiniuose tinkluose įrodymo momentines ekrano nuotraukas;

33.6. ataskaitą apie projekto įgyvendinimo rezultatus (2 priedas). Ataskaitos apie paraiškoje numatyto projekto įgyvendinimo rezultatus kopiją taip pat pateikti Ministerijai;

33.7. Informacinio renginio, organizuoto kontaktiniu būdu, dalyvių sąrašą, nurodant dalyvio vardą, pavardę ir (arba) Informacinio renginio, organizuoto nuotoliniu būdu, nuotolinio renginio organizavimo sistemos sugeneruotą ataskaitą.

34. Mokėjimo prašymus paramos gavėjas turi pateikti taisyklių 23 punkte nustatyta tvarka. Kitais būdais pateikti mokėjimo prašymai nepriimami. Mokėjimo prašymai ir priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir (arba) priedai nebus priimami.

35. Agentūra, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų:

35.1. gavusi taisyklių 33 punkte nurodytus dokumentus, juos įvertina ir apskaičiuoja paramos gavėjui mokėtiną paramos sumą už per praėjusį ketvirtį patirtas išlaidas. Mokėtina paramos suma už ketvirtį pridėjus ankstesnius mokėjimus paramos gavėjui negali viršyti sprendime skirtos paramos sumos ir Taisyklių 12 punkte, 15.1, 16.1 bei 16.2 papunkčiuose nustatytų ribų;

35.2. gavusi taisyklių 33 punkte nurodytus dokumentus už  paskutinį ketvirtį, juos įvertina ir apskaičiuoja paramos gavėjui mokėtiną galutinę paramos sumą. Jei įvertinus mokėjimo prašymus paaiškėja, kad buvo išmokėta didesnė paramos suma, nei patirta tinkamų finansuoti išlaidų, netinkamai panaudota paramos suma turi būti grąžinta. Jeigu dalis išlaidų nebuvo patirta, paramos gavėjas nepanaudotą paramos sumą grąžina iki kitų metų sausio 6 d.

36. Jeigu paramos lėšų negalima išmokėti dėl paraiškoje ir (arba) sprendime dėl paramos skyrimo pastebėtų klaidų ar kitų neatitikčių, nepriklausančių nuo Agentūros valios, ir šiems netikslumams ištaisyti papildomai reikia laiko, paramos lėšos išmokamos paramos gavėjams pateikus paraiškoje nurodytos informacijos patikslinimą ar gavus Ministerijos patikslintą sprendimą.

37. Įgyvendinant projektą ir nekeičiant paraiškos, galimas iki 20 proc. išlaidų sumos viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis, neviršijant bendros sprendime dėl paramos skyrimo nurodytos sumos ir paraiškoje numatytų išlaidų darbo užmokesčiui sumos. Išlaidų viršijimas daugiau nei 20 proc. pagal atskiras išlaidų rūšis, kurios nustatytos paraiškoje, negalimas ir išlaidos, kurios nėra numatytos šiose taisyklėse ir paraiškoje, nefinansuojamos.

38. Paramos gavėjas, norėdamas pakeisti paraiškos duomenis, nesusijusius su paramos gavėjo paraiškoje prisiimtais įsipareigojimais ir sprendime dėl paramos skyrimo nurodyta informacija, ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki taisyklių 33 punkte nurodyto mokėjimo prašymo už paskutinįjį ketvirtį pateikimo termino raštu informuoja Agentūrą ir nurodo norimas pakeisti paraiškos sąlygas ir keitimo priežastis. Jei Agentūra paraiškos duomenų pakeitimams pritaria, apie tai ji per 10 darbo dienų informuoja paramos gavėją raštu. Jei Agentūra nepritaria prašomiems paraiškos duomenų pakeitimams, apie tai ji per 10 darbo dienų paramos gavėją informuoja raštu, nurodydama priežastis. Apie pasikeitusius rekvizitus, atsiskaitomųjų sąskaitų numerius paramos gavėjas nedelsdamas informuoja Agentūrą raštu.

39. Paramos gavėjas turi suderinti su Agentūra paraiškoje nurodytos informacijos keitimus tais atvejais, kai keičiama projekto apimtis, pratęsiamas projekto įgyvendinimo laikotarpis ir (arba) keičiami paraiškoje nustatyti paramos gavėjo įsipareigojimai. Šiuo atveju paramos gavėjas ne vėliau kaip iki gruodžio 15 d. raštu informuoja Agentūrą ir nurodo norimas pakeisti paraiškos sąlygas ir keitimo priežastis. Jei Agentūra, prieš tai raštu suderinusi su Ministerija, paraiškos pakeitimams pritaria, apie tai ji per 10 darbo dienų informuoja paramos gavėją ir Ministeriją raštu. Jei Agentūra, prieš tai suderinusi su Ministerija, nepritaria prašomiems paraiškos duomenų pakeitimams, apie tai ji per 5 darbo dienas paramos gavėją informuoja raštu, nurodydama priežastis.

40. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų arba mokėjimo prašymui tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia paramos gavėjui paklausimą, kuriame prašoma per Agentūros nustatytą, bet ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą nuo paklausimo gavimo dienos pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Jei per Agentūros nustatytą laiką paramos gavėjas nepateikia prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

41. Paramos gavėjams reikalingų išmokėti lėšų užsakymas ir jų išmokėjimas, ataskaitų teikimas Agentūrai ir Ministerijai vykdomas Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka ir terminais.

42. Agentūra išmoka lėšas į paraiškoje nurodytą sąskaitą. Esant anuliuotiems mokėjimams dėl nekorektiškų banko sąskaitų duomenų, Agentūra paramos lėšas perveda į paskutinę žinomą paramos gavėjo banko sąskaitą, kuri buvo naudota išmokant lėšas.

43. Jei vertinant Taisyklių 33 punkte nurodytus mokėjimo prašymus kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami arba klaidinanti informacija, Agentūra savo nustatyta tvarka gali atlikti užsakomąją patikrą vietoje. Paramos gavėjas privalo leisti Agentūros tarnautojams atlikti patikrą.

 

XI SKYRIUS

SANKCIJŲ TAIKYMAS

 

44. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant šiose taisyklėse ar paraiškoje nustatytas paramos suteikimo sąlygas, parama gali būti neskiriama, nutraukiama, sumažinama ir reikalaujama grąžinti visą ar dalį paramos.

45. Parama sumažinama, jei:

45.1. paramos gavėjas dėl nepateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikomos force majeure aplinkybės) mokėjimo prašymą pateikia pavėluotai. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 30 darbo dienų nuo taisyklių 33 punkte nurodytų terminų pabaigos, už kiekvieną pavėluotą darbo dieną išmokamą paramos sumą mažinant 1 (vienu) proc. nuo mokėjimo prašyme deklaruotų patirtų tinkamų finansuoti išlaidų sumos;

45.2. paramos gavėjas neįvykdė vieno paraiškoje nurodyto projekto įgyvendinimo rodiklio (t. y. įvykdė mažesne kaip 80 proc. apimtimi nuo paraiškoje suplanuotos reikšmės). Paramos suma, skirta projektui įgyvendinti, sumažinama 5 (penkiais) proc. skirtos paramos sumos. Sankcija netaikoma, jeigu rodiklis (-iai) neįvykdytas (-ti) dėl nuo paramos gavėjo nepriklausančių aplinkybių arba kitų aplinkybių, nulemtų nepaprastosios padėties, karantino, ekstremaliosios situacijos ar ekstremaliojo įvykio atvejų;

45.3. paramos gavėjas organizuodamas Informacinius renginius kontaktiniu ir (arba) nuotoliniu būdu nenaudojo Ministerijos logotipo ir nenurodė, kad lėšas projektui įgyvendinti skyrė Ministerija. Už vieną nepaviešintą Informacinį renginį paramos suma, skirta projektui įgyvendinti, sumažinama 2 (dviem) proc. skirtos paramos sumos.

46. Paramą ar jos dalį reikalaujama grąžinti, jei paramos gavėjui įgyvendinus projektą ir pateikus mokėjimo prašymus Agentūra nustato, kad paramos gavėjas netinkamai panaudojo paramos lėšas ar jų dalį. Tokiu atveju Agentūra pareikalauja paramos gavėjo grąžinti netinkamai panaudotas paramos lėšas ar jų dalį.

47. Visa parama susigrąžinama, jei paramos mokėjimas nutraukiamas dėl padaryto pažeidimo skyrus paramą pagal šias taisykles. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienus metus nuo sprendimo nutraukti paramos skyrimą priėmimo.

48. Pažeidimai nustatomi, sprendimai dėl paramos neskyrimo, nutraukimo, sumažinimo ir susigrąžinimo priimami ir grąžintinos lėšos administruojamos Bendrųjų administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Už teikiamų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs subjektas (pareiškėjas ar paramos gavėjas).

50. Už informavimą paramos teikimo klausimais, paramos skyrimą, nutraukimą ir sumažinimą atsako Ministerija. Už paraiškų ir privalomų pridėti dokumentų priėmimą, registravimą, vertinimą, paramos lėšų išmokėjimą paramos gavėjams, lėšų apskaitą ir jų panaudojimo kontrolę, nepanaudotų ir (arba) netinkamai panaudotų lėšų susigrąžinimą atsako Agentūra.

51. Paramos gavėjas privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo pagal šias taisykles skirtos paramos suteikimo dienos saugoti visą su paraiška ir vykdomu projektu susijusią medžiagą ir dokumentus. Agentūra pirmiau nurodytus dokumentus ir medžiagą saugoja savo nustatyta tvarka.

52. Pareiškėjų ir paramos gavėjų skundų nagrinėjimas vykdomas Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

53. Kiti šiose taisyklėse nereglamentuojami klausimai sprendžiami vadovaujantis Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

___________________

part_646d2e5e58d74d6fbbd6c7a39d9d0a0b_end