LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos patvirtinimo

 

2022 m. balandžio 11 d. Nr. 4-568

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 2.1.6 ir 3.2 papunkčių nuostatas,

t v i r t i n u Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                          Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 4-568

 

skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir  108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2020/972; 

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2021/1237;

1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 2.1.6 ir 3.2 papunkčiai;

1.4. 2020 m. gruodžio 30 d. fondų fondo Inovacijų skatinimo fondo finansavimo sutartis Nr. 8-360, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – Sutartis).

2.

 

Skatinamajai finansinei priemonei „Perspektyva“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma

Iki 20 000 000 Eur (dvidešimt milijonų eurų) valstybės biudžeto lėšų.

3.

Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos (toliau – schema) galiojimo trukmė

Uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“) tiesiogiai paskolų gavėjams teikiamos paskolos (toliau – Paskola, Paskolos) pagal šią schemą bus teikiamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 arba Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu.

4.

Paskolos davėjas

Priemonę įgyvendins ir Paskolas teiks „Invega“, kaip fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ valdytoja, paskirta vadovaujantis Sutartimi.

5.

Sąvokos

Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme, Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnyje, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme.

6.

Remiama veikla

Paskolos teikiamos Paskolos gavėjui, kuris kreipiasi dėl finansavimo pagal Priemonę projektui, apimančiam pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias bei inovacines veiklas, kurių tikslas yra pateikti rinkai inovatyvų produktą (prekę, paslaugą, technologiją), ne vėliau kaip per 5 metus nuo Paskolos sutarties pasirašymo (toliau – Projektas).

7.

 

Paskolos gavėjai ir Projekto veiklos

 

7.1. Paskolos teikiamos Paskolos gavėjui jo Projektui finansuoti, kai:

7.1.1. finansuojamos Projekto veiklos apima:

7.1.1.1. pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias veiklas ir Paskolos gavėjas yra MVĮ arba didelė įmonė. Šiuo atveju Paskolos gavėjui valstybės pagalba suteikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 25 straipsnio nuostatas arba

7.1.1.2. pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias ir inovacines veiklas (pramoninių tyrimų arba bandomoji taikomoji veikla Projekte yra privaloma) ir Paskolos gavėjas yra MVĮ. Šiuo atveju Paskolos gavėjui pagalba suteikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas;

7.1.2. Paskolos gavėjas atitinka šiuos reikalavimus:

7.1.2.1. Paskolos gavėjo finansuojama Projekto veikla teikia tiesioginę naudą Lietuvos Respublikai. Tiesioginė nauda Lietuvos Respublikai pasireiškia tada, kaip Paskolos gavėjas prisideda prie darbo vietų Lietuvos Respublikoje kūrimo ir (arba) Lietuvos Respublikoje pagamintų prekių gamybos ir teikiamų paslaugų kūrimo, ir (arba) jų eksporto didinimo ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą;

7.1.2.2. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Paskolos davėjas, siekdamas įsitikinti, kad Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, iki sprendimo suteikti Paskolą patikrina Paskolos gavėjo ir įmonių grupės (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) patvirtintus paskutinių dvejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius. Jei paaiškėja, kad, pagal paskutinių dvejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius, Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) buvo patiriantys sunkumų, tačiau Paskolos gavėjui pateikus pagrindžiančius dokumentus (Paskolos gavėjas pateikia Paskolos davėjui finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš paraiškos gauti Paskolą pateikimą, paskutinę dieną dokumentus ir, jei per laikotarpį nuo finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo iki sprendimo suteikti Paskolą dienos paraiškos įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių, – dokumentus, pagrindžiančius šiuos pokyčius (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus)), kad iki sprendimo suteikti Paskolą dienos Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) nebėra laikomi sunkumų patiriančiais, bus laikoma, kad toks Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) Paskolos suteikimo metu nėra patiriantys sunkumų; 

7.1.2.3. Paskolos gavėjas paraiškos pateikimo metu atitinka minimalius patikimų mokesčių mokėtojų kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal viešai paskelbtą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją;

7.1.2.4. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą arba iki jo įsigaliojimo galiojusius Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal viešai prieinamus Juridinių asmenų registro ir Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos registrų duomenis;

7.1.2.5. Paskolos gavėjas paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui paskutinių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinį, kuriame būtų išsamiai išdėstyta nuosavo kapitalo sudėtis. Jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateiktas paskutinių finansinių metų įmonių grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys, kuriame būtų išsamiai atskleista nuosavo kapitalo sudėtis. Tuo atveju, jei Paskolos gavėjas ir (ar) įmonių grupės įmonės, įskaitant Paskolos gavėją, nesudaro konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio Lietuvos Respublikoje arba Paskolos gavėjo įmonės grupės įmonės yra registruotos ne Lietuvos Respublikoje, patvirtintas konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys arba įmonių grupės įmonių, registruotų ne Lietuvos Respublikoje, patvirtintas metinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti pateikiamas Paskolos davėjui. Tuo atveju, jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei vienerius metus, jis turi pateikti einamųjų finansinių metų tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį arba lygiaverčių dokumentų kopijas;

7.1.2.6. Paskolos gavėjas nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba yra grąžinę visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;

7.1.2.7. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 ir 4 straipsnių nuostatomis (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.1 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.8. Paskolos gavėjo Projekto veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra vykdoma Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse išvardytais atvejais (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.1 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.9. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio de minimis pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsniu  (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.10. Paskolos gavėjo Projekto veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra vykdoma Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytuose sektoriuose (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.11. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.12. Valstybė ir (ar) savivaldybė neturi arba turi mažiau kaip 25 procentus Paskolos gavėjo akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių.

8.

Tinkamos Paskolų išlaidos

8.1. Paskolos lėšomis gali būti apmokamos šios Projekto išlaidos:

8.1.1. išlaidos personalui: darbo užmokestis, atostoginiai, komandiruočių išlaidos ir su darbo užmokesčiu susiję mokesčiai Projektui įgyvendinti įdarbintiems tyrėjams, technikams ir kitiems pagalbiniams darbuotojams;

8.1.2. išlaidos priemonėms ir įrenginiams, skirtiems Projekto veikloms įgyvendinti, įsigyti, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami Projekte, tačiau neviršijant Paskolos trukmės;

8.1.3. išlaidos pastatams įsigyti, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami Projekte, tačiau neviršijant Paskolos trukmės;

8.1.4. išlaidos pagal sutartis atliekamiems moksliniams tyrimams ir įsigyjamiems patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis;

8.1.5. konsultavimo išlaidos, kurios naudojamos vien Projekte;

8.1.6. papildomos išlaidos, įskaitant išlaidas medžiagoms, reikmenims ir produktams, kurios patiriamos tiesiogiai įgyvendinant Projektą.

9.

Netinkamos išlaidos  

 

 

9.1. Paskolos lėšomis negali būti apmokamos:

9.1.1. išlaidos, kurios jau buvo anksčiau finansuotos (apmokėtos) iš Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų;

9.1.2. paraiškos Paskolai ir verslo plano parengimo išlaidos;

9.1.3. išlaidos, kurios neatitinka šios schemos 8.1 papunktyje nurodytų išlaidų.

10.

Privataus finansuotojo dalyvavimas Projekte

10.1. Paskola gali būti suteikta tik tuo atveju, jei Projekto finansavime dalyvauja nors vienas privatus finansuotojas. Privatus finansuotojas Projekte gali dalyvauti teikdamas Paskolos gavėjui paskolą Projektui finansuoti. Privataus finansuotojo dalyvavimu laikomas ir Paskolos gavėjo dalyvavimas Projekto įgyvendinime nuosavomis lėšomis.

10.2. Privatus finansuotojas prie Projekto įgyvendinimo turi prisidėti ne mažiau kaip 20 procentų tinkamų Paskolos išlaidų. Privataus finansuotojo lėšos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba.

11.

 

Paskolų teikimo sąlygos

 

11.1. Paskolos skiriamos Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant Paskolų sutartis tarp Paskolos davėjo ir Paskolos gavėjo (toliau – Paskolos sutartis).

11.2. Paskola teikiama ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui. Trumpesnė kaip 120 mėnesių laikotarpio Paskola gali būti pratęsiama iki maksimalaus galimo laikotarpio (120 mėnesių), jei Paskolos gavėjas pateikia pasirašytą prašymą dėl paskolos pratęsimo ir sumoka Paskolos davėjo nustatytą Paskolos pratęsimo mokestį. Sprendimą dėl Paskolos pratęsimo Paskolos davėjas priima, įvertinęs Paskolos gavėjo riziką.

11.3. Paskolos gavėjas gali Paskolą grąžinti anksčiau nei Paskolos sutartyje nurodytu Paskolos terminu ir be jokių papildomų mokesčių.

11.4. Paskoloms taikoma 2 procentų fiksuota metinė palūkanų norma.

11.5. Paskolos gavėjas turi pateikti Paskolos davėjui Paskolos užtikrinimo priemones dėl visos Paskolos sumos, o Paskolos gavėjo, veikiančio ne ilgiau kaip penkerius metus po jo registracijos, atveju – dėl ne mažiau kaip 50 procentų Paskolos sumos. Visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių įforminimu, apmoka Paskolos gavėjas.

11.6. Paskolos gavėjui tinkamai įgyvendinus Projektą ir grąžinus Paskolos davėjui 80 procentų Paskolos sumos bei priskaičiuotas palūkanas, likusi negrąžinta Paskolos suma, kuri negali būti didesnė kaip 20 procentų Paskolos sumos, Paskolos gavėjui skiriama kaip subsidija. Subsidija skiriama tik tuo atveju, jei neviršijamas didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis, kaip nurodyta šios schemos 13.6.2 papunktyje.

11.7. Paskolos gavėjas per visą Paskolos laikotarpį be išankstinio rašytinio Paskolos davėjo sutikimo negali skolinti akcininkams ar tretiesiems asmenims, investuoti į kitus juridinius asmenis, teikti laidavimų už kitus fizinius ar juridinius asmenis, mažinti įstatinio kapitalo, mokėti dividendų ar tantjemų, supirkti Paskolos gavėjo kapitalo dalių (akcijų) ir (ar) išmokėti pelno dalies Paskolos gavėjo dalyviui (-iams) kitokiais būdais.

11.8. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

11.9. Jei nustatoma, kad Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės Paskolos suteikimui, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir su palūkanomis, kurios skaičiuojamos nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos iki jos išieškojimo dienos, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589.

12.

 

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui

 

12.1. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos, tačiau bendra Paskolų suma negali būti didesnė nei 1 000 000 Eur (vienas milijonas eurų).

12.2. Paskolos suma negali viršyti 1 000 000 Eur (vieno milijono eurų).

13.

Valstybės pagalbos apskaičiavimas

13.1. Paskolos davėjas yra atsakingas už valstybės pagalbos ir nereikšmingos de minimis pagalbos Paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą šios schemos 15.2 papunktyje nurodytame registre.

13.2. De minimis pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu, apskaičiuojamas pagal formulę:

SE = K x T x (B proc. + N proc. − M proc.), kurioje:

SE – de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu;

K – Paskolos suma, eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

B – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną skelbiama orientacinė palūkanų norma (http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html);

N – Paskolos gavėjui taikoma palūkanų norma (4 proc.), nustatyta, vadovaujantis Komisijos komunikatu dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo;

M – metinė palūkanų norma Paskolos gavėjui (2 proc. Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma).

13.3. De minimis pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas taip:

13.3.1. Palūkanos skaičiuojamos nuo visos Paskolos sumos visam Paskolos laikotarpiui, neatsižvelgiant į numatytą Paskolos grąžinimą pagal įmokų mokėjimo grafiką. Apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos nediskontuojamos.

13.3.2. Pagal schemos 13.2 papunktyje nurodytą formulę suskaičiavus de minimis pagalbos dydį, išreikštą subsidijos ekvivalentu, įvertinama, ar jis neviršys didžiausio galimo de minimis pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Jeigu apskaičiuotas de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu, viršija didžiausią galimą de minimis pagalbos dydį, atitinkamai yra keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis), jeigu su tuo sutinka Paskolos gavėjas ir pateikia Paskolos davėjui patikslintą paraišką. Priešingu atveju paraiška toliau nevertinama.

13.3.3. Jeigu nustatoma, kad de minimis pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu, yra mažesnis nei didžiausias galimas de minimis pagalbos dydis, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje, nustatomas papildomas subsidijos, kuri galėtų būti suteikta Paskolos gavėjui, dydis. Subsidijos dydis apskaičiuojamas kaip galimo didžiausio de minimis pagalbos dydžio ir apskaičiuoto de minimis pagalbos dydžio, išreikšto subsidijos ekvivalentu, skirtumas. Subsidijos dydis gali sudaryti ne daugiau nei 20 procentų Paskolos sumos.

13.3.4. Paskolos dalis, kuri numatoma skirti kaip subsidija, taip pat laikoma de minimis pagalba ir ši suma yra sumuojama su de minimis pagalbos dydžiu, išreikštu subsidijos ekvivalentu.

13.4. Visi to paties Paskolos gavėjo, kuriam pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone. 

13.5. Valstybės pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu (toliau – Paskolos subsidijos ekvivalentas), apskaičiuojamas pagal formulę:

SE = K x T x (B proc. + N proc. − M  proc.), kurioje:

SE – valstybės pagalbos dydis, išreikštas subsidijos ekvivalentu;

K – Paskolos suma, eurais;

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

B – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną skelbiama orientacinė palūkanų norma (http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html);

N – Paskolos gavėjui taikoma palūkanų norma (4 proc.), nustatyta vadovaujantis Komisijos komunikatu dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo;

M – metinė palūkanų norma Paskolos gavėjui (2 proc. Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma).

13.6. Valstybės pagalbos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas taip:

13.6.1. palūkanos skaičiuojamos nuo visos Paskolos sumos visam Paskolos laikotarpiui, neatsižvelgiant į numatytą Paskolos grąžinimą pagal įmokų mokėjimo grafiką. Apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos nediskontuojamos;

13.6.2. apskaičiuojamas didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis pagal šią formulę:

D = K x L, kurioje:

D – didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis (Eur);

K – tinkamų finansuoti išlaidų, kurios apmokamos Paskolos lėšomis ir prie kurių prisideda privatus finansuotojas, suma (Eur);

L – didžiausias galimas valstybės pagalbos intensyvumas, nustatytas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsniu: labai mažoms ir mažoms įmonėms – 45 proc., vidutinėms įmonėms – 35 proc., didelėms įmonėms – 25 proc.;

13.6.3. apskaičiavus Paskolos subsidijos ekvivalentą, kaip nurodyta šios schemos 13.5 papunktyje, įvertinama, ar jis neviršys didžiausio galimo suteikti valstybės pagalbos dydžio. Jeigu Paskolos subsidijos ekvivalentas viršija didžiausią galimą suteikti valstybės pagalbos dydį, atitinkamai yra keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis), jeigu su tuo sutinka Paskolos gavėjas ir pateikia Paskolos davėjui patikslintą paraišką. Priešingu atveju paraiška toliau nevertinama;

13.6.4. jeigu nustatoma, kad Paskolos subsidijos ekvivalentas yra mažesnis nei didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis, apskaičiuotas pagal 13.6.2 papunktyje nurodytą formulę, nustatomas papildomas subsidijos, kuri galėtų būti suteikta Paskolai, dydis. Subsidijos dydis apskaičiuojamas kaip didžiausio galimo suteikti valstybės pagalbos dydžio ir Paskolos subsidijos ekvivalento skirtumas. Subsidijos dydis gali sudaryti ne daugiau nei 20 procentų Paskolos sumos;

13.6.5. Paskolos dalis, kuri numatoma skirti kaip subsidija, taip pat laikoma valstybės pagalba ir ši suma yra sumuojama su Paskolos subsidijos ekvivalentu.

14.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

14.1. Pagal schemą teikiama valstybės pagalba sumuojama, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje.

14.2. Pagal schemą teikiama de minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnyje.

15.

 

Stebėsena

 

15.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014, Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 ir šios schemos nuostatas.

15.2. Paskolos davėjas turi skelbti duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 

16.

Skaidrumo reikalavimai

16.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, pagal Reglamento Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 500 000 Eur ribą, būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ (toliau – svetainė) per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos.

16.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Pagalbos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia šios schemos 16.1 papunktyje nurodytoje svetainėje. 

17.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

17.1. Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio, Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio nuostatomis.

17.2. Paskolos gavėjas privalo visą informaciją ir dokumentus, susijusius su gautos Paskolos lėšų panaudojimu, saugoti 10 metų po Paskolos sutarties galiojimo pabaigos.

17.3. Asmens duomenų valdytoja „Invega“, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus asmens duomenis:

17.3.1. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo ir Paskolos gavėjo dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis;

17.3.2. tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi tokio fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus) ir turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą;

17.3.3. tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi tokio fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, elektroninis pašto adresas, telefono ryšio numeris.

17.4. Asmens duomenys, nurodyti schemos 17.3.1, 17.3.2 ir 17.3.3 papunkčiuose, tvarkomi, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi vadovaujantis „Invegos“ generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo „Invegoje“ taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama „Invegos“ interneto svetainėje www.invega.lt, skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

17.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, vertinant ir nustatant Paskolos gavėjo atitiktį schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, tvarkyti Paskolos davėjo suteiktų paskolų apskaitą, Paskolos davėjo suteiktų paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (paskolos gavėjas, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos suma) Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ir Paskolos davėjo interneto svetainėje, atlikti Paskolos davėjo suteiktų paskolų auditą. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų nuomonių apie Paskolos davėjo suteiktų paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines ataskaitas apie suteiktas Paskolos davėjo paskolas.

17.6. Paskolos davėjas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų) paklausimą pateikia asmens duomenis kompetentingoms institucijoms.

17.7. Su šios schemos reikalavimų įgyvendinimu susiję asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos.

17.8. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) Nr. 2016/679 įtvirtintas teises:

17.8.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

17.8.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

17.8.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

17.8.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

17.8.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą;

17.8.6. teisę duomenų subjekto prašymu būti informuotam apie duomenų gavėjus. 

17.9. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamentą (ES) Nr. 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) Nr. 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) Nr. 2016/679.

 

_____________________