LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2008 M. SPALIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 3D-578

DĖL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ, ĮGYVENDINAMŲ PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS KRYPTIES „LEADER METODO ĮGYVENDINIMAS“ PRIEMONĘ „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMAS“, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. birželio 3 d. Nr. 3D-435

Vilnius

 

 

1.    P a k e i č i u Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 3D-578 „Dėl Vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto paraiškos, verslo plano rengimo ir (arba) įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė ar periodinė veikla, susijusi su pareiškėjo įprastine veikla ir išlaidomis, taip pat statinio projekto rengimo (įskaitant ekspertizę, statinio statybos sklypo inžinerinių tinklų ir susisiekimo komunikacijų trasų inžinerinių, geodezinių, topografinių tyrinėjimų dokumentų) išlaidos, nekilnojamojo daikto įregistravimo ar duomenų apie nekilnojamąjį daiktą, į kurį investuojama įgyvendinant vietos projektą, atnaujinimo Nekilnojamojo turto registre išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų ir licencijų, statybos leidimo įsigijimo išlaidos, intelektinė veikla.

4.2. Didžiausiasis įkainis – įkainis, nustatytas vadovaujantis Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones didžiausiųjų įkainių nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 „Dėl tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones didžiausiųjų įkainių nustatymo metodikos patvirtinimo“, pagal kurį apskaičiuojama didžiausia mokėtina paramos suma. Didžiausiasis įkainis nustatomas eurais be pridėtinės vertės mokesčio.

4.3. Kaimo bendruomenė – kaimo vietovės gyventojai, susieti bendrais gyvenimo kaimynystėje poreikiais ir interesais. Kaimo bendruomenė, siekianti gauti finansinę paramą, turi Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo arba Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo nustatyta tvarka įsteigti bendruomeninę organizaciją, kurios paskirtis – per iniciatyvas įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje.

4.4. Kaimo vietovė – kaimas, miestelis ar miestas, kurio gyventojų skaičius neviršija šešių tūkstančių.

4.5. Lėšos vietos projektui įgyvendinti – pagal vietos projekto vykdymo sutartį vietos projektui įgyvendinti skiriamos lėšos iš paramos vietos plėtros strategijai įgyvendinti.

4.6. Neplaninė vietos projekto įgyvendinimo patikra vietoje – vietos plėtros strategijos vykdytojo nustatyta tvarka paskirtų atsakingų asmenų ir (arba) Agentūros atliekamas vietos projekto paraiškos, vietos projekto vykdytojo mokėjimo prašymo, vietos projekto įgyvendinimo ataskaitos duomenų ir dokumentų patikrinimas vietos projekto įgyvendinimo vietoje įtarus, kad pareiškėjo arba vietos projekto vykdytojo teikiama informacija yra netiksli, neišsami ar klaidinanti.

4.7. Parama vietos plėtros strategijai įgyvendinti (toliau – parama strategijai įgyvendinti)EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, skirtos vietos plėtros strategijai įgyvendinti.

4.8. Paramos vietos plėtros strategijai įgyvendinti sutartis (toliau – paramos strategijai įgyvendinti sutartis)paramos strategijai, įgyvendinamai pagal Programos krypties „LEADER metodo įgyvendinimas“ priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“, skyrimo sutartis.

4.9. Planinė vietos projekto įgyvendinimo patikra vietoje – vietos plėtros strategijos vykdytojo nustatyta tvarka paskirtų atsakingų asmenų ir (arba) Agentūros atliekamas vietos projekto paraiškos, vietos projekto vykdytojo mokėjimo prašymo, vietos projekto įgyvendinimo ataskaitos duomenų ir dokumentų patikrinimas vietos projekto įgyvendinimo vietoje.

4.10. Projekto kontrolės laikotarpis – penkerių arba septynerių metų laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo arba sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, per kurį tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi projekte ir paramos sutartyje numatytų įsipareigojimų.

4.11. Verslo atstovas – ūkininkas arba fizinis asmuo, besiverčiantis individualia veikla pagal verslo liudijimą arba Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą, arba privataus juridinio asmens, vykdančio ūkinę komercinę veiklą, ar privačių juridinių asmenų asociacijos skirtas asmuo, VVG valdymo organe, turinčiame sprendimų priėmimo teisę, atstovaujantis jį skyrusio privataus juridinio asmens ar privačių juridinių asmenų asociacijos interesams.

4.12. Verslo planas – vadovaujantis Verslo plano finansinei paramai gauti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos III krypties „Gyvenimo kokybė kaimo vietovėse ir kaimo ekonomikos įvairinimas“ priemones reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-349, parengtas dokumentas, kuriame techniškai, finansiškai, ekonomiškai ir socialiniu atžvilgiu pagrindžiami investavimo tikslai, nurodomos projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir terminai.

4.13. Vietos plėtros strategija (toliau – strategija) – dokumentas, kuriame pateikta VVG teritorijos socialinės ir ekonominės situacijos ir gyventojų poreikių analizė, VVG misija, kaimo vietovių plėtros vizija, prioritetai, tikslai, jų įgyvendinimo priemonės, veiklos sritys ir rekomenduojami veiksmai naudojant vietovės išteklius, viešąją paramą ir telkiant VVG, kaimo bendruomenių ir kitų kaimo gyventojų pastangas.

4.14. Vietos plėtros strategijos įgyvendinimo laikotarpis (toliau – strategijos įgyvendinimo laikotarpis) – laiko tarpas nuo paraiškos įgyvendinti strategiją užregistravimo Agentūroje dienos iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. rugsėjo 30 d.

4.15. Vietos plėtros strategijos administravimo patikra vietoje (toliau – strategijos patikra vietoje)Agentūros darbuotojų atliekamas fizinis ir administracinis vietos plėtros strategijos vykdytojo administravimo lėšų panaudojimo ir suderinamumo su Agentūrai pateiktais dokumentais patikrinimas strategijos įgyvendinimo vietoje.

4.16. Vietos plėtros strategijos vykdytojas (toliau – strategijos vykdytojas)VVG, kuri, pateikusi paraišką įgyvendinti strategiją, gauna arba yra gavusi paramą strategijai įgyvendinti.

4.17. Vietos projektas – pareiškėjo vietos veiklos grupei teikiamas strategiją atitinkantis verslo planas ir (arba) vietos projekto paraiška, kuriuose nurodomi planuojamos veiklos tikslai, uždaviniai ir pagrindžiamos jiems įgyvendinti reikalingos išlaidos.

4.18. Vietos projekto mokėjimo prašymas – nustatytos formos dokumentas, įskaitant elektroninį, kurį turi užpildyti ir pateikti Agentūrai vietos projekto vykdytojas, siekiantis gauti paramą.

4.19. Vietos projekto paraiška – vietos plėtros strategijos vykdytojo parengtas dokumentas, kurį turi užpildyti ir strategijos vykdytojui pateikti pareiškėjas, siekiantis gauti lėšų vietos projektui įgyvendinti.

4.20. Vietos projekto vykdymo sutartis – lėšų vietos projektui, įgyvendinamam pagal vietos plėtros strategiją, skyrimo sutartis, kuria nustatomos lėšų šiam projektui įgyvendinti išmokėjimo ir vietos projekto vykdymo sąlygos.

4.21. Vietos projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuris, pateikęs vietos projekto paraišką, gauna arba yra gavęs lėšų vietos projektui įgyvendinti.

4.22. Vietos valdžios atstovas – VVG teritorijoje veikiančios savivaldybės, kuri yra VVG narė, tarybos deleguotas asmuo, kuris gali būti renkamas VVG valdymo organo, turinčio sprendimų priėmimo teisę, nariu.

4.23. VVG – ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kurio valdymo organas, turintis sprendimų priėmimo teisę, atstovauja įvairių VVG teritorijos gyventojų interesams, t. y. ne mažiau kaip 50 proc. valdymo organo narių sudaro socialinių ir kitų partnerių, taip pat jų asociacijų atstovai, iki 25 proc. – verslo atstovai ir iki 25 proc. – vietos valdžios atstovai.

4.24. VVG teritorija – kaimo vietovė, kurios gyventojų skaičius yra nuo 5 tūkst. iki 150 tūkst., įskaitant mažus miestelius, taip pat miestus, kurių gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst., ir kurioje gyvenančių ir (arba) veikiančių asmenų interesams tenkinti įsteigta VVG.“

4.25. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Programoje, Programos administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

1.2. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Strategijos vykdytojas, vadovaudamasis Programos administravimo taisyklėmis, teikia Agentūrai strategijos įgyvendinimo ataskaitas. Strategijos įgyvendinimo ataskaita Agentūrai gali būti teikiama šiais būdais:

22.1. kompiuteriu užpildyta pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. 3D-386 „Dėl pavyzdinių ataskaitų formų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones patvirtinimo“ patvirtintas pavyzdines formas ir atspausdinta (pateikta popieriuje);

22.2. elektroniniu būdu, naudojantis ŽŪMIS interneto prieiga. Projekto ataskaitas pildant elektroniniu būdu ŽŪMIS interneto portale, jos turi atitikti patvirtintas pavyzdines ataskaitų formas.“

1.3. Pakeičiu 95 punktą ir jį išdėstau taip:

95. Vietos projekto vykdytojas ir (arba) partneris, įgyvendindamas viešojo pobūdžio (ne pelno) vietos projektą prie jo įgyvendinimo gali prisidėti įnašu natūra. Įgyvendinant pelno vietos projektus įnašas natūra negalimas.“

1.4. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

96. Galimos įnašo natūra rūšys:

96.1. savanoriškas darbas, kai vietos projekto vykdytojas ir (arba) partneris organizuoja nemokamus savanoriškus darbus, kurių metu fizinis (-iai) asmuo (-enys) tam tikrą valandų skaičių skiria darbui, tiesiogiai susijusiam su vietos projekto įgyvendinimu, ir tam sugaištas laikas yra prilyginamas tam tikrai piniginei vertei;

96.2. vietos projekto vykdytojo ir (arba) kito savininko teisėtai valdomas nekilnojamasis turtas.“

1.5. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97. Įnašas natūra laikomas tinkamu ir pripažįstamas tinkamomis finansuoti išlaidomis, kai:

97.1. yra atliekamas nemokamas savanoriškas darbas, kuris atitinka šias sąlygas:

97.1.1. jis atliktas vietos projekto įgyvendinimo laikotarpiu laikantis šių taisyklių 99–101 punktuose nustatytų procedūrų;

97.1.2. jo vertė nustatyta atsižvelgiant į faktiškai išdirbtą laiką ir valandinį darbo užmokesčio dydį. Valandinio darbo užmokesčio vertė negali viršyti vidutinio valandinio bruto darbo užmokesčio dydžio (paskutinio ketvirčio iki paraiškos pateikimo dienos vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis nustatomas pagal duomenis, pateikiamus Lietuvos statistikos departamento interneto svetainėje www.stat.gov.lt);

97.1.3. vietos projekto vykdytojas pagrindė, kiek lygiavertis darbas kainuoja rinkoje (pvz., pateikė bent 3 (tris) skirtingų paslaugų teikėjų, teikiančių lygiaverčių darbų paslaugas, komercinius pasiūlymus arba jų interneto svetainėse esančias kainas su kompiuterio ekrano nuotraukomis (anglų k. „Print screen“;

97.1.4. jeigu lygiaverčių darbų vertė rinkoje nesudaro 20 proc. prašomų lėšų vietos projektui įgyvendinti dalies, vietos projekto vykdytojas pateikia įrodymus, kad turi piniginių lėšų prisidėti prie projekto (įnašo natūra – savanoriškų darbų vertė susumavus su turimomis piniginėmis lėšomis turi sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. nuo prašomų lėšų vietos projektui įgyvendinti);

97.1.5. po vietos projekto vykdymo sutarties sudarymo ir savanoriškų darbų atlikimo jis pripažįstamas tinkamomis finansuoti išlaidomis neviršijant:

97.1.5.1. 20 proc. skirtų lėšų vietos projektui įgyvendinti;

97.1.5.2. lygiaverčio darbo kainos, esančios rinkoje, t. y. neviršijant vidutinio mėnesinio bruto valandinio darbo užmokesčio ir mažiausios kainos, nurodytos rinkos kainos pagrindimo dokumentuose, pateiktuose pagal 97.1.3 papunktį.

97.1.6. jo pobūdis tiesiogiai siejamas su vietos projekte numatomomis įgyvendinti veiklomis, darbais, kuriuos atlikus tiesiogiai prisidedama prie vietos projekte numatytų pasiekti rezultatų;

97.2. nekilnojamasis turtas, kai juo prisidedama prie vietos projekto įgyvendinimo, kuris atitinka šias sąlygas:

97.2.1. teisėtais pagrindais valdomas vietos projekto vykdytojo ir (arba) partnerio;

97.2.2. jo vertė nustatyta pagal VĮ Registro centro Nekilnojamojo turto registro duomenis arba nepriklausomo eksperto, atlikusio nekilnojamojo turto vertinimą, išvada (nekilnojamojo turto vertės nustatymo duomenys turi būti ne senesni kaip vienerių metų (skaičiuojama nuo paraiškos pateikimo dienos);

97.2.3. pareiškėjas įsipareigoja vietos projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba vietos projekto kontrolės laikotarpiu, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. rugpjūčio 30 d. pakeisti teisinę ir (arba) faktinę nekilnojamojo turto paskirtis ir (arba) tapti nuosavybės teisės turėtoju (savininku) (taikoma, kai nekilnojamasis turtas, kuriuo prisidedama prie vietos projekto įgyvendinimo, vietos projekto vykdytojo teisėtai valdomas ne nuosavybės teise). Faktinės nekilnojamojo turto paskirties pasikeitimas įrodomas pateikiant duomenis ir (arba) dokumentus, kuriuose patvirtinama, kad nekilnojamojo turto naudojimo paskirtis iš esmės pakeista, t. y. sukuriamos sąlygos naujoms funkcijoms vykdyti. Faktiniu nekilnojamojo turto paskirties pakeitimu nelaikomi vietos projekto įgyvendinimo metu atlikti veiksmai, dėl kurių neįvyksta nekilnojamojo turto faktinės paskirties pakeitimas, o tik pagerinama esama nekilnojamojo turto būklė ir (arba) jame teikiamos paslaugos;

97.2.4. jeigu nekilnojamojo turto vertė rinkoje nesudaro 20 proc. prašomų lėšų vietos projektui įgyvendinti dalies, pareiškėjas paraiškos pateikimo metu pateikia įrodymus, kad turi piniginių lėšų prisidėti prie projekto (įnašo natūra – nekilnojamuoju turtu vertė susumavus su turimomis piniginėmis lėšomis turi sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. nuo prašomų lėšų vietos projektui įgyvendinti). Unikalus nekilnojamasis daiktas įnašu natūra gali būti deklaruojamas tik viename vietos projekte. Tas pats nekilnojamasis daiktas ar jo dalis negali būti deklaruojama tinkamu įnašu natūra – nekilnojamuoju turtu keliuose vietos projektuose;

97.2.5. po vietos projekto vykdymo sutarties sudarymo jis pripažįstamas tinkamomis finansuoti išlaidomis neviršijant 20 proc. skirtų lėšų vietos projektui įgyvendinti.

1.6. Pripažįstu netekusiu galios 98 punktą.

1.7. Pakeičiu 99 punktą ir jį išdėstau taip:

99. Strategijos vykdytojo parengtose specialiosiose taisyklėse pareiškėjams turi būti nurodyta, kad likus ne mažiau kaip 5 (penkioms) darbo dienoms iki nemokamų savanoriškų darbų atlikimo pradžios vietos projekto vykdytojas privalo el. paštu informuoti strategijos vykdytoją ir Agentūros teritorinį patikrų vietoje skyrių, pagal vietos projekto įgyvendinimo vietą apie tai, kokie darbai bus atliekami ir kada (nurodyti strategijos vykdytojo, kuriam pateiktas vietos projektas, pavadinimą, vietos projekto vykdytojo pavadinimą, vietos projekto pavadinimą ir numerį, vietos projekto įgyvendinimo laikotarpį, informaciją apie nemokamo savanoriško darbo pobūdį ir planuojamą sukurtą produktą / rezultatą, konkrečią dieną, valandą, darbų trukmę ir kas juos atliks). Strategijos vykdytojas apie numatomus atklikti savanoriškus darbus informuoja Agentūros teritorinį patikrų vietoje skyrių, pagal strategijos įgyvendinimo vietą Strategijos vykdytojas atlieka visų savanoriškų darbų atlikimo vietoje patikrą, kaip nustatyta šių taisyklių 212 punkte.“

1.8. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

101. Vietos projekto vykdytojas nemokamo savanoriško darbo laiko apskaitos lentelę turi išsiųsti arba įteikti strategijos vykdytojui per 5 (penkias) darbo dienas po savanoriško darbo atlikimo. Strategijos vykdytojas, gavęs nemokamo savanoriško darbo laiko apskaitos lentelę, turi įvertinti, ar nemokamas savanoriškas darbas atitinka 97.1 papunktyje nustatytus reikalavimus , ir priimti vieną iš šių taisyklių 102 punkte nurodytų sprendimų dėl nemokamo savanoriško darbo pripažinimo tinkamu vietos projekto vykdytojo nuosavu indėliu ir raštu informuoti apie savo sprendimą vietos projekto vykdytoją ir Agentūrą.“

1.9. Pakeičiu 102 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

102. Įvertinęs vietos projekto vykdytojo pateiktą nemokamo savanoriško darbo laiko apskaitos lentelę bei atsižvelgdamas į savanoriško darbo atlikimo patikros vietoje rezultatus strategijos vykdytojas gali priimti vieną iš šių sprendimų:“.

1.10.    Pakeičiu 102.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

102.3. atmesti, išdėstydamas atmetimo motyvus. Strategijos vykdytojas gali nemokamo savanoriško darbo laiko apskaitos lentelėje nurodytos vertės eurais nepripažinti tinkamu vietos projekto vykdytojo nuosavu indėliu tik tuo atveju, jeigu savanoriški darbai neatitinka šių taisyklių 97.1 papunktyje nustatytų reikalavimų. Strategijos vykdytojas per 5 (penkias) darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja vietos projekto vykdytoją, nurodydamas tokio sprendimo motyvus.“

1.11.    Pakeičiu 153 punktą ir jį išdėstau taip:

153. Agentūra, el. paštu gavusi strategijos vykdytojo patvirtintą sprendimo kopiją dėl paramos lėšų vietos projektui įgyvendinti ir PVM sumos, kuri pagal Taisyklių 89 punktą mokama iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, skyrimo, peržiūri vietos projekto paraiškos vertinimo ataskaitoje pateiktus duomenis, taip pat, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro, įsteigto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras), duomenimis, patikrina, ar parama pagal Priemonę skiriama nepažeidžiant nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo reikalavimų, taikomų vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (taikoma paraiškoms, dėl kurių sprendimai skirti paramą priimti iki 2014 m. birželio 30 d.) ar 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (taikoma paraiškoms, dėl kurių sprendimai skirti paramą priimami nuo 2014 m. liepos 1 d.). Agentūra, prieš suteikdama nereikšmingą (de minimis) pagalbą, Suteiktos valstybės pagalbos registre turi patikrinti, ar teikiama pagalba ūkio subjektui (t. y. bet kokiam ekonominę veiklą vykdančiam subjektui, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų, atitinkančiam reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytus kriterijus) neviršys leidžiamo nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio – 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų), kaip nustatyta reglamente (EB) Nr. 1998/2006 (taikoma vietos projektams, dėl kurių Agentūra šių Taisyklių 152 punkto nustatyta tvarka priima sprendimą ir juos tvirtina iki 2014 m. birželio 30 d.) arba reglamente (ES) Nr. 1407/2013 (taikoma vietos projektams, dėl kurių Agentūra šių Taisyklių 152 punkte nustatyta tvarka priima sprendimą ir juos tvirtina nuo 2014 m. liepos 1 d.).“

1.12.    Pakeičiu 176 punktą ir jį išdėstau taip:

176. Vietos projektų vykdymo sutartys gali būti sudaromos iki 2015 m. liepos 1 d. Vietos projektų vykdymo sutartyse turi būti numatyta, kad visi su vietos projekto įgyvendinimu susiję išlaidų apmokėjimo įrodymo bei išlaidų pagrindimo dokumentai bus išrašyti, mokėjimo prašymai bus pateikti iki 2015 m. rugpjūčio 30 d.“

1.13.    Pakeičiu 194.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

194.4. ar vietos projektas įgyvendinamas tinkamu finansuoti laikotarpiu: ar vietos projekto išlaidos, išskyrus bendrąsias išlaidas ir atvejį, nurodytą taisyklių 94 punkte, patirtos ne anksčiau nei vietos projekto vykdymo sutarties įsigaliojimo dieną ir vietos projekto įgyvendinimo metu, kaip apibrėžta vietos projekto vykdymo sutartyje, tačiau ne per ilgesnį laikotarpį nei 36 mėnesiai nuo vietos projekto vykdymo sutarties įsigaliojimo dienos ir ne vėliau nei iki 2015 m. rugpjūčio 30 d. Ar vietos projekto bendrosios išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su vietos projekto parengimu ir įgyvendinimu, patirtos ne anksčiau kaip prieš dvejus metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos. Visi su vietos projekto įgyvendinimu susijusių išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo įrodymo dokumentai turi būti išrašyti, mokėjimo prašymai Agentūrai pateikti šiuo laikotarpiu;“.

1.14.    Pakeičiu 212 punktą ir jį išdėstau taip:

212. Vietos projektų patikras, susijusias su įnašo natūra – nemokamo savanoriško darbo tikrinimu, atlieka:

212.1. strategijos vykdytojas, kuris privalo atlikti visų vietos projektų vykdytojų atliekamų savanoriškų darbų patikras vietoje ir įsitikinti, kad savanoriškas darbas atitinka šių taisyklių 97 punkte nustatytus tinkamumo reikalavimus;

212.2. Agentūra – bent 10 proc. nuo visų savanoriškų darbų, apie kurių vykdymą informavo vietos projektų vykdytojai, atrankai taikydama vidaus procedūrose nustatytą tvarką.“

1.15.    Papildau 217.3 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

217.3. Įnašo natūra – nemokamo savanoriško darbo patikros vietoje visais atvejais turi būti neplaninės, t. y. iš anksto neinformavus vietos projekto vykdytojo apie numatomas patikras vietoje.“ 

1.16.    Pakeičiu 223 punktą ir jį išdėstau taip:

223. Atlikęs vietos projekto patikrą jo įgyvendinimo vietoje strategijos vykdytojo paskirtas asmuo turi parengti vietos projekto patikros jo įgyvendinimo vietoje ataskaitą. Vietos projekto patikros jo įgyvendinimo vietoje ataskaitoje turi būti pateikiami vietos projekto patikros jo įgyvendinimo vietoje rezultatai, išvados ir rekomendacijos dėl tolesnio vietos projekto įgyvendinimo, prireikus nustatomi privalomi vietos projekto vykdytojui nurodymai ir siūlymai dėl tolesnių veiksmų. Tinkamai užpildytą, atliktos vietos projekto patikros vietoje, ataskaitą strategijos vykdytojas pateikia Agentūrai ir vietos projekto vykdytojui.“

1.17.    Pakeičiu 228 punktą ir jį išdėstau taip:

228. Nustatyti galimą vietos projekto vykdytojo pažeidimą gali Agentūra ir (arba) strategijos vykdytojas, taip pat kitos ES ir nacionalinės institucijos, dalyvaujančios administruojant EŽŪFKP. Strategijos vykdytojas, įtaręs ar nustatęs vietos projekto vykdytojo pažeidimą, raštu informuoja Agentūrą, pateikdamas galimo pažeidimo informaciją ir dokumentus. Pažeidimo tyrimą inicijuoja ir atlieka Agentūra Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Jei vietos projekto vykdytojas nesilaiko paramos teikimo reikalavimų ir (arba) vietos projekto paraiškoje numatytų įsipareigojimų ir (arba) pažeidžia vietos projekto vykdymo sutarties sąlygas, numatomi sankcijų taikymo būdai ir jų pritaikymo tvarka, nustatyta Programos administravimo taisyklėse.“

1.18.    Papildau 228¹ punktu ir jį išdėstau taip:

„228¹. Kai pažeidimą nustato kitos ES ir nacionalinės institucijos, dalyvaujančios administruojant EŽŪFKP, Ministerija ir (arba) Agentūra imasi veiksmų pažeidimams ištirti.“

1.19.    Pakeičiu 249.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

249.1. įrangos, įrenginių, technikos, mechanizmų įsigijimo, jeigu numatomas įsigyti daiktas būtinas projekto įgyvendinimo metu (vieno įsigyjamo daikto vertė negali viršyti 145 Eur (vienas šimtas keturiasdešimt penki eurai) neįskaitant PVM);“.

1.20.    Pakeičiu 249.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

249.3. prekių, tiesiogiai susijusių su vietos projekto įgyvendinimo veikla (vieno įsigyjamo daikto vertė negali viršyti 145 Eur (vieno šimto keturiasdešimt penkių eurų) neįskaitant PVM);“.

1.21.    Papildau 258.4. papunkčiu ir jį išdėstau taip:

258.4. ŽŪMIS internetiniame portale pateikiant paklausimą.“

2.  N u s t a t a u, kad įgyvendintų vietos projektų vykdytojams, ne vėliau kaip iki 2015 m. rugsėjo 30 d., rekomenduojama įvykdyti įnašo natūra – nekilnojamuoju turtu, pripažinimo tinkamu finansuoti vietos projekto įnašu, tinkamumo sąlygas, nustatytas šio įsakymo 1.2–1.4 papunkčiuose. Tuo atveju, jeigu su vietos projektų vykdytojais pasirašytos paramos sutartys, bet vietos projektas neįgyvendintas, strategijos vykdytojams rekomenduojama inicijuoti paramos sutarties pakeitimą, numatant pareigą vietos projekto vykdytojui, prie vietos projekto įgyvendinimo prisidedančiam įnašu natūra – nemokamu savanorišku darbu ir (arba) nekilnojamuoju turtu, ieškoti galimybių įvykdyti įnašui natūra keliamas tinkamumo sąlygas, nustatytas šio įsakymo 1.2–1.4 papunkčiuose. Tuo atveju, jeigu vietos projekto vykdytojas, prisidedantis prie vietos projekto įgyvendinimo įnašu natūra – nekilnojamuoju turtu, neturi galimybių įgyvendinti įnašo natūra tinkamumo sąlygų, nustatytų šio įsakymo 1.2–1.4 papunkčiuose, strategijos vykdytojas gali siūlyti vietos projekto vykdytojui keisti prisidėjimo prie vietos projekto būdą.

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                              Virginija Baltraitienė