Mherbas

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio19 d. Nr. DV-1742

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 5 punktais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 21 punktu ir atsižvelgdamas į Marijampolės savivaldybės administracijos struktūrą, patvirtintą Marijampolės savivaldybės tarybos 2018 m. vasario 26 d. sprendimu Nr. 1-26 „Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos struktūros patvirtinimo”:

1. Tvirtinu Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. spalio 23 d. įsakymo Nr. DV-1515 „Dėl Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

Administracijos direktorius                                                               Karolis Podolskis

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. spalio 19 d.

įsakymu Nr. DV-1742

 

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) Marijampolės savivaldybės biudžeto (toliau - savivaldybės biudžeto) rengimo, pateikimo ir tvirtinimo procedūras.

2. Pagrindinės Tvarkoje naudojamos sąvokos:

2.1. savivaldybės biudžetas - savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams;

2.2. biudžetiniai metai - 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną;

2.3. asignavimai - biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau - turtui) įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Marijampolės savivaldybės administracijai, patvirtintoms programoms finansuoti;

2.4. biudžetinių įstaigų pajamos - biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavų ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, kurios įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės  (toliau - Vyriausybė) nutarimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti;

2.5. asignavimų valdytojai - savivaldybės biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje - administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, savivaldybės administracijos padaliniuose - padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys);

2.6. programos sąmata - dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti;

2.7. funkcinė asignavimų klasifikacija - (toliau - funkcinė klasifikacija) - asignavimų suskirstymas pagal valstybės funkcijas;

2.8. ekonominė biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacija - (toliau - ekonominė klasifikacija) biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius;

2.9. finansavimas - lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti arba tiesioginis biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų išlaidų ir įsigyjamo turto apmokėjimas iš savivaldybės biudžeto sąskaitų.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR PATEIKIMAS

 

3. Savivaldybės biudžetas sudaromas taikant strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principą. Savivaldybės biudžetas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo taisyklėmis, Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintu trimečiu strateginiu veiklos planu, asignavimų valdytojų parengtomis programomis ir programų sąmatų projektais bei šiuo Tvarkos aprašu.

4. Strateginio veiklos plano programų koordinatoriai, kurie atsakingi už atskirų programų priemonių planavimą ir įgyvendinimą, tvirtinami Administracijos direktoriaus įsakymu.

5. Savivaldybės biudžeto projektas pradedamas rengti spalio mėnesį ir pateikiamas Finansų ir strateginio planavimo skyriui iki lapkričio 15 d. Atsižvelgiant į savivaldybei prognozuojamus ateinančių metų finansinius rodiklius, asignavimų valdytojams nurodomos preliminarios asignavimų sumos.

6. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kiti subjektai planuojamą ateinantiems metams asignavimų poreikį ir įstaigos pajamų už suteiktas paslaugas sumas pateikia Finansų ir strateginio planavimo skyriui, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintomis  formomis.

7. Švietimo, kultūros ir sporto įstaigų asignavimų valdytojai programų sąmatų projektus rengia vadovaudamiesi atitinkamu Asignavimų planavimo tvarkos aprašu (Tvarkos aprašo 1-3 priedai). Kiti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir subjektai programų sąmatų projektus rengia teisės aktais patvirtintomis ar planuojamomis piniginėmis ir natūrinėmis išlaidų normomis, preliminariais asignavimų dydžiais.

8. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą jų vadovaujamos įstaigos ir (ar) jiems pavaldžių įstaigų programų sąmatų projektų sudarymą. Taip pat privalo užtikrinti, kad įstaigų praėjusių metų skolos būtų numatytos padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams jiems skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.

9. Savivaldybės administracijos Finansų ir strateginio planavimo skyrius:

9.1. praneša įstaigoms apie pakitusias (jeigu jos keitėsi arba planuojamos keisti) pinigines ir natūrines normas, kitus rodiklius, kurie būtini programų sąmatų projektams apskaičiuoti;

9.2. priima, analizuoja biudžetinių įstaigų, seniūnijų, administracijos struktūrinių padalinių, kitų subjektų programų sąmatų projektus;

9.3. tikrina duomenis (ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ir neformaliojo ugdymo mokinių, grupių, klasių komplektų skaičių, įstaigų plotus, pareigybių skaičių ir kt.), kurie naudojami rengiant programų sąmatų projektus, pateiktų papildomų skaičiavimų teisingumą, ekonomišką, taupų ir būtiną asignavimų poreikį.

10. Finansų ir strateginio planavimo skyrius parengia pirminį savivaldybės biudžeto projektą pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus pajamų rodiklius ir asignavimų valdytojų pateiktus programų sąmatų projektus.

11. Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas svarstyti Marijampolės savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) komitetams.

12. Finansų ir strateginio planavimo skyrius, gavęs iš Savivaldybės tarybos komitetų pasiūlymus dėl savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų išlaidoms bei turtui paskirstymo, juos apibendrina ir parengia patikslintą savivaldybės biudžeto projektą, kuris teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybai.

13. Parengtame Savivaldybės tarybos sprendimo projekte nurodoma:

13.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

13.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas programoms vykdyti pagal asignavimų valdytojus ir finansavimo šaltinius, nurodant asignavimus išlaidoms, iš jų - darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO TVIRTINIMAS

 

14. Savivaldybės biudžetas patvirtinamas per du mėnesius nuo atitinkamiems metams patvirtinto Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo.

15. Savivaldybės tarybai laiku nepatvirtinus biudžeto, asignavimai programoms vykdyti pervedami neviršijant 1/12 praėjusių metų sumos ir skiriami tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšas) bei įsiskolinimams dengti.

16. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų pateikia Finansų ir strateginio planavimo skyriui patvirtintas savo ir jiems pavaldžių įstaigų ar kitų subjektų vykdomų programų sąmatas pagal finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.

17. Finansų ir strateginio planavimo skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu ir atsižvelgdamas į asignavimų valdytojų patvirtintą asignavimų paskirstymą ketvirčiais, pagal Administracijos direktoriaus nustatytas formas sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją, kurį tvirtina Administracijos direktorius.

18. Tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą Finansų ir strateginio planavimo skyrius, vadovaudamasis Finansų ministro įsakymu patvirtintomis formomis, per 30 darbo dienų pateikia Finansų ministerijai.

 

____________________

 

Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

 

ASIGNAVIMŲ, SKIRTŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ ŪKIO IŠLAIDOMS FINANSUOTI,

PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Asignavimų, skirtų švietimo įstaigų ūkio išlaidoms finansuoti, planavimo tvarkos aprašas (toliau – Asignavimų planavimo tvarkos aprašas) reglamentuoja Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų švietimo įstaigų ūkiui valdyti ir eksploatuoti (valdymo ir aptarnaujančio personalo darbo užmokestis, įmokos socialiniam draudimui ir su darbo santykiais susijusios išmokos, pastatų eksploatacija, komunalinės išlaidos ir kitos ūkinės išlaidos) bei pedagoginių darbuotojų, neapmokamų iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų, darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų ir su darbo santykiais susijusių išmokų (toliau – ūkio išlaidos) išlaidoms finansuoti planavimo kriterijus, principus, piniginius dydžius ir kitas sąlygas.

2. Švietimo įstaigų vykdomų programų ūkio išlaidos finansuojamos iš Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų, kuriuos skiria Marijampolės savivaldybės taryba, kitų finansavimo šaltinių ir (ar) rėmėjų lėšomis.

3. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 65 ir 67 straipsniais, Mokesčio už vaikų išlaikymą Marijampolės savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatymo ir mokėjimo tvarka, Pavėžėjimo organizavimo bei važiavimo išlaidų kompensavimo mokiniams ir vaikų globos įstaigų gyventojams tvarkos aprašu, Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais bilietų kainų ir tarifo dydžiais, Marijampolės savivaldybės biudžeto vykdymo organizavimo ir asignavimų administravimo tvarkos aprašu, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais, Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu administracijos direktoriaus įsakymu, kitais teisės aktais, praėjusių laikotarpių padėties tyrimais, poreikiais ir faktinėmis praėjusių laikotarpių išlaidomis.

4. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas taikomas švietimo įstaigoms, kurių steigėjas yra Marijampolės savivaldybės taryba.

 

II SKYRIUS

ASIGNAVIMŲ ŪKIO IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO KRITERIJAI

 

 

5. Asignavimai švietimo įstaigų ūkio išlaidoms planuojami vadovaujantis šiais kriterijais:

5.1. tikslingu, racionaliu, teisingu ir efektyviu savivaldybės biudžeto piniginių išteklių panaudojimu;

5.2. pareigybių skaičiaus nustatymo normatyvais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu;

5.3. asignavimų planavimu atitinkamam vienetui (1-am ugdytiniui, 1-am darbuotojui, 1-am kvadratiniam metrui, 1-ai kilovatvalandei, 1-am kubiniam metrui, 1-ai megavatvalandei);

5.4. asignavimų skyrimu, atsižvelgiant į 3 metų vidutines faktines išlaidas;

5.5. įstaigos planuojamomis gauti už suteiktas paslaugas pajamomis;

5.6. kitomis būtinomis sąlygomis.

 

III SKYRIUS

ASIGNAVIMŲ ŪKIO IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO

PAGRINDINIAI PRINCIPAI

 

 

6. Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintais asignavimais finansuojamos šios švietimo įstaigų ūkio išlaidos:

6.1. ikimokyklinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo įstaigų valdymo, pedagoginio (neapmokamo iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų) ir aptarnaujančio personalo darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokos bei su darbo santykiais susijusios išmokos;

6.2. bendrojo lavinimo mokyklų, pedagoginės psichologinės tarnybos, Meilės Lukšienės švietimo centro aptarnaujančio personalo ir pedagoginių darbuotojų, neapmokamų iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų (pailgintos dienos grupės auklėtojas, dalis ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo mokytojo pareigybės), darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokos ir su darbo santykiais susijusios išmokos;

6.3. mitybos;

6.4. medikamentų ir medicininių paslaugų įsigijimo;

6.5. ryšių paslaugų įsigijimo;

6.6. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo;

6.7. komandiruočių;

6.8. materialiojo turto paprastojo remonto;

6.9. kvalifikacijos kėlimo, išskyrus išlaidas, galimas finansuoti iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų;

6.10. komunalinių paslaugų įsigijimo (šildymas, elektros energija, vandentiekis ir kanalizacija, šiukšlių išvežimas bei kitos);

6.11. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimo, išskyrus prekių ir paslaugų, galimų įsigyti iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų;

6.12. ūkio inventoriaus įsigijimo;

6.13. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo, išskyrus prekes ir paslaugas, galimas įsigyti iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų;

6.14. socialinės paramos (mokinių pavežimas);

6.15. materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto įsigijimo, išskyrus turtą, kurį galima įsigyti iš specialios tikslinės dotacijos mokymo lėšų;

6.16. kitoms galimoms išlaidoms, numatytoms Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikacijoje.

7. Ūkio išlaidos planuojamos švietimo įstaigų veiklos programoje numatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimui pagal atskirus programos sąmatoje nurodytus išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius, atsižvelgiant į mokinių, grupių skaičių, išlaidų normas, galiojančias kainas bei kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veikla:

7.1. darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir su darbo santykiais susijusiomis išmokomis - vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu, Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodika, patvirtinta LR Vyriausybės nutarimu, Pareigybių skaičiaus nustatymo normatyvais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu, Savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. DV- 952 „Dėl planuojamo biudžetinių įstaigų darbuotojams darbo užmokesčio fondo didinimo“, švietimo įstaigos vadovo patvirtintu pareigybių sąrašu, pedagoginių darbuotojų tarifikacijos sąrašu ir pateiktais įstaigos veiklos rodikliais;

7.2. mitybai – asignavimų poreikis apskaičiuojamas vadovaujantis Mokesčio už vaikų išlaikymą Marijampolės savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatymo ir mokėjimo tvarka ir įstaigos pateiktu ugdytinių, kuriems taikomos lengvatos, sąrašu. Sąraše privalo būti nurodyta taikomos lengvatos procentai (50 arba 100).

7.3. medikamentams ir medicininėms paslaugoms – pirmosios med. pagalbos vaistinėlei papildyti – 1 Eur 1-am mokiniui. Kaimo (gyvenvietės) ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, Patašinės universaliam daugiafunkciam centrui, vaikų darželiui „Linelis”, vaikų lopšeliui-darželiui „Varpelis” – po 60 Eur, neatsižvelgiant į mokinių skaičių;           

7.4. ryšių paslaugoms – atsižvelgiant į mokinių skaičių. 1-am mokiniui per metus skiriama:

7.4.1. miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, mokykloms-darželiams ir pradinėms mokykloms – 5  Eur;

7.4.2. vaikų darželiui „Linelis”, vaikų lopšeliui-darželiui „Varpelis”, Patašinės universaliam daugiafunkciam centrui ir kaimo ikimokyklinio ugdymo įstaigoms – po 600 Eur įstaigai, neatsižvelgiant į mokinių skaičių;

7.4.3. miesto bendrojo lavinimo įstaigoms – 3 Eur;

7.4.4. kaimo gimnazijoms – 7  Eur;

7.4.5. kaimo pagrindinėms mokykloms ir Jaunimo mokyklai – 10 Eur;

7.4.6. neformaliojo švietimo įstaigoms – 4 Eur;

7.4.7. pedagoginei psichologinei tarnybai – 750 Eur;

7.4.8. Meilės Lukšienės švietimo centrui – 1500 Eur.

7.5. transportui išlaikyti – esamam tarnybiniam lengvajam automobiliui išlaikyti 1 procentą planuojamų asignavimų ūkio išlaidoms. 1-am geltonam autobusiukui, vežiojančiam mokinius – po 6000 Eur. Želsvos pagrindinės mokyklos autobusui, vežiojančiam mokiniams maistą – 4000 Eur. Mokyklai, turinčiai autobusą, vežantį mokinius į mokyklą – 5000 Eur.

7.6. komandiruotėms – 3 Eur 1-am darbuotojui, išskyrus pedagoginius darbuotojus, bet nemažiau 100 Eur įstaigai;           

7.7. materialiojo turto paprastajam remontui – 0,15 Eur 1-am kvadratiniam metrui bendro patalpų ploto;

7.8. kvalifikacijos kėlimui – 10 Eur 1-am darbuotojui, išskyrus pedagoginius darbuotojus;

7.9. komunalinių paslaugų įsigijimui - atsižvelgiant į megavatvalandžių (Mwh), kilovatų (kW) bei kubinių metrų (m3) kiekį ir kainą. Kiekis nustatomas pagal trijų paskutinių metų vidutinį faktinį sunaudojimo kiekį. Planinę kainą nustato įstaigos, teikiančios šildymo, elektros bei vandens tiekimo paslaugas. Šiukšlių išvežimo išlaidos planuojamos pagal Paslaugų teikimo sutartį, sudarytą tarp švietimo įstaigos ir paslaugos teikėjo;

7.10. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimui, ūkio inventoriaus, kitų prekių ir paslaugų įsigijimui:

7.10.1. spaudiniams - 300 Eur įstaigai;

7.10.2. prekėms:

7.10.2.1. miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigoms 12 Eur 1-am mokiniui;

7.10.2.2. kaimo ikimokyklini ugdymo įstaigoms 20 Eur 1-am mokiniui;

7.10.2.3. mokykloms-darželiams 12 Eur 1-am mokiniui, „Žiburėlio“ mokyklai-daugiafunkciam centrui – 20 Eur 1-am mokiniui;

7.10.2.4. miesto gimnazijoms, progimnazijoms, pagrindinėms mokykloms 6 Eur 1-am mokiniui;

7.10.2.5. miesto pradinėms mokykloms, kaimo bendrojo lavinimo mokykloms, Jaunimo mokyklai  12 Eur 1-am mokiniui;

7.10.2.6. neformaliojo ugdymo įstaigoms 6 Eur 1-am mokiniui;

7.10.2.7. pedagoginei psichologinei tarnybai - 1000 Eur;

7.10.2.8. Meilės Lukšienės švietimo centrui – 2000 Eur;      

7.10.3. kitoms būtinoms paslaugoms - atsižvelgiant į būtinų paslaugų (bankas, saugos tarnyba, patikros, praplovimai, nemokamo maitinimo transportavimo išlaidos ir kt.) poreikį ir jų atlikimo vertę;

7.11. socialinei paramai (mokinių pavežimui) – vadovaujantis Pavėžėjimo organizavimo bei važiavimo išlaidų kompensavimo mokiniams ir vaikų globos įstaigų gyventojams tvarkos aprašu ir Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais bilietų kainų ir tarifo dydžiais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais bei mokinių sąrašu, kuriame nurodoma gyvenamoji vieta ir atstumas km.;

7.12. materialiajam ir (ar) nematerialiajam turtui įsigyti – 1-12 (I-IV gim.) klasių ir neformaliojo ugdymo įstaigos 1-am mokiniui – po 3 Eur metams, ikimokyklinio ugdymo įstaigos 1-am mokiniui - po 6 Eur metams, bet nemažiau 500 Eur įstaigai. Esant būtinybei įsigyti daiktą, kurio vertė didesnė kaip 3000 Eur, į bendrą išlaidų programos sąmatą netraukiama.

8. Įstaiga, esant būtinumui įsigyti materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto, kurio vertė didesnė kaip 3000 Eur, pateikia Finansų ir strateginio planavimo skyriui motyvuotą raštą ir parengtą programos sąmatą.

 

IV SKYRIUS

ŪKIO LĖŠŲ PROGRAMŲ SĄMATŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS

IR ĮTRAUKIMAS Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTĄ

 

 

9. Finansų ir strateginio planavimo skyriaus specialistai tikrina, analizuoja, tikslina ūkio lėšoms pateiktus švietimo įstaigų programų sąmatų projektus ir teikia siūlymus.

10. Įvertinus būtiną ūkio lėšų poreikį, skaičiavimų tikslumą ir atsižvelgus į savivaldybės bendras finansines galimybes, patikslinti asignavimai įtraukiami į bendrą savivaldybės biudžeto projektą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

11. Asignavimų planavimo tvarkos aprašo nuostatos gali būti keičiamos ir tvirtinamos nauja redakcija pasikeitus teisės aktams, steigėjui reorganizavus, pertvarkius įstaigas, pasikeitus prekių, paslaugų kainoms ar kitais atvejais.

12. Švietimo įstaigos vadovas atsako už taupų, tikslingą ir efektyvų įstaigos asignavimų ūkio išlaidoms finansuoti planavimą bei teikia siūlymus dėl racionalesnio jų naudojimo.

13. Švietimo įstaigų išlaidos ūkiui gali būti finansuojamos iš kitų rėmėjų gautomis lėšomis.

 

_____________________

 

Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

ASIGNAVIMŲ, SKIRTŲ KULTŪROS ĮSTAIGŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI,

PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Asignavimų, skirtų kultūros įstaigų išlaidoms finansuoti, planavimo tvarkos aprašas (toliau – Asignavimų planavimo tvarkos aprašas) reglamentuoja asignavimų kultūros įstaigų kūrybinės veiklos ir kitų programų vykdymo išlaidoms finansuoti planavimo principus, kriterijus, piniginius dydžius ir kitas sąlygas.

2. Kultūros įstaigų vykdomų programų išlaidos finansuojamos iš Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų, kuriuos skiria Marijampolės savivaldybės taryba, kitų finansavimo šaltinių ir (ar) rėmėjų lėšomis.

3. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos muziejų įstatymo 12 straipsniu, Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatymo 16 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos bibliotekų įstatymo 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos kultūros centrų įstatymo 8 straipsniu, Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kitais teisės aktais, praėjusių laikotarpių padėties tyrimais, poreikiais ir faktinėmis praėjusių laikotarpių išlaidomis.

4. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas taikomas kultūros įstaigoms, kurių steigėjas yra Marijampolės savivaldybės taryba.

 

II SKYRIUS

ASIGNAVIMŲ KULTŪROS ĮSTAIGŲ VYKDOMŲ PROGRAMŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO KRITERIJAI

 

 

5. Asignavimai kultūros įstaigų vykdomų programų išlaidoms finansuoti planuojami vadovaujantis šiais kriterijais:

5.1. tikslingu, racionaliu, teisingu ir efektyviu savivaldybės biudžeto piniginių išteklių panaudojimu;

5.2. asignavimų planavimu atitinkamam vienetui (1-am darbuotojui, 1-am kvadratiniam metrui, 1-ai kilovatvalandei, 1-am kubiniam metrui, 1-ai megavatvalandei );

5.3. asignavimų skyrimu, atsižvelgiant į praėjusių 3 metų laikotarpio vidutines faktines išlaidas;

5.4. įstaigos planuojamomis gauti už suteiktas paslaugas pajamomis;

5.5. kitomis būtinomis sąlygomis;

 

 

III SKYRIUS

ASIGNAVIMŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO PAGRINDINIAI PRINCIPAI

 

 

6. Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintais asignavimais finansuojamos šios kultūros įstaigų kūrybinės veiklos ir kitų programų vykdymo išlaidos:

6.1. darbuotojų, dirbančių kultūros įstaigose, darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokos bei su darbo santykiais susijusios išmokos;

6.2. medikamentams ir medicininėms paslaugoms įsigyti;

6.3. ryšių paslaugoms įsigyti;

6.4. transportui išlaikyti ir transporto paslaugoms įsigyti;

6.5. komandiruočių;

6.6. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomai;

6.7. materialiojo turto paprastojo remonto;

6.8. kvalifikacijos kėlimo;

6.9. komunalinių paslaugų įsigijimo (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos, šiukšlių išvežimo bei kitų);

6.10. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimo;

6.11. ūkinio inventoriaus įsigijimo;

6.12. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo (banko paslaugos, saugos tarnyba, hidrauliniai sistemų bandymai ir kita);

6.13. materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo;

6.14. kitoms galimoms išlaidoms, numatytoms Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikacijoje.

7. Asignavimai išlaidoms finansuoti planuojami kultūros įstaigų veiklos programose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti pagal atskirus programos sąmatos išlaidų straipsnius, atsižvelgiant į išlaidų normas, galiojančias kainas bei kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veikla:

7.1. darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir su darbo santykiais susijusiomis išmokomis mokėti - vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu, Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodika, patvirtinta LR Vyriausybės nutarimu, didžiausiu leistinu pareigybių skaičiumi, nustatytu įstaigai Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu, Savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. DV-952 „Dėl planuojamo biudžetinių įstaigų darbuotojams darbo užmokesčio fondo didinimo“, kultūros įstaigos vadovo patvirtintu pareigybių sąrašu ir pateiktais įstaigos veiklos rodikliais;

7.2. medikamentams ir medicininėms paslaugoms įsigyti – pirmosios med. pagalbos vaistinėlei papildyti – 150 Eur metams;

7.3. ryšių paslaugoms įsigyti – įstaigai skiriama 1500 Eur per metus.

7.4. transportui išlaikyti ir transporto paslaugoms įsigyti – tarnybiniam automobiliui išlaikyti arba nuomoti planuoja: P. Kriaučiūno viešoji biblioteka – 3000 Eur; Dramos teatras – 600 Eur; Kultūros centras – 12000 Eur;

7.5. komandiruočių išlaidoms – 600 Eur įstaigai;

7.6. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomai – 1500 Eur Kultūros centrui dėl laisvalaikio salių išlaidų elektros energijai ir šildymui;

7.7. materialiojo turto paprastajam remontui – 1500 Eur. Esant būtinybei planuoti  materialiojo turto paprastąjį remontą, kurio vertė didesnė kaip 1500 Eur, pateikiamas aiškinamasis raštas su atskira programos sąmata;

7.8. kvalifikacijos kėlimo išlaidoms 500 Eur įstaigai;

7.9. komunalinių paslaugų įsigijimui - atsižvelgiant į megavatvalandžių (Mwh), kilovatų (kW) bei kubinių metrų (m3) kiekį ir kainą. Kiekis nustatomas pagal trijų paskutinių metų vidutinį faktinį sunaudojimo kiekį. Planinę kainą nustato įstaigos, teikiančios šildymo, elektros bei vandens tiekimo paslaugas. Šiukšlių išvežimo išlaidos planuojamos pagal Paslaugų teikimo sutartį, sudarytą tarp kultūros įstaigos ir paslaugos teikėjo;

7.10. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimui, ūkio inventoriaus, kitų prekių ir paslaugų įsigijimui:

7.10.1. spaudiniams - 600 Eur įstaigai per metus. Papildomai planuoja – 9000 Eur P. Kriaučiūno viešoji biblioteka (naujų knygų ir leidinių įsigijimui);

7.10.2. prekėms įsigyti - 4500 Eur įstaigai. Papildomai planuoja po 3000 Eur P. Kriaučiūno viešoji biblioteka (dėl 26 aptarnaujamų filialų), Kultūros centras (dėl renginių gausos ir dėl  14 laisvalaikio salių);

7.10.3. kitoms paslaugoms – atsižvelgiant į būtinų paslaugų (bankas, saugos tarnyba, patikros, praplovimai ir kt.) poreikį ir jų atlikimo vertę. Be to papildomai planuoja P. Kriaučiūno viešoji biblioteka – 13000 Eur (dėl interneto prieigų Multicentre ir 25-iuose aptarnaujamuose filialuose.

7.11. materialiajam ir (ar) nematerialiajam turtui įsigyti – 3000 Eur. Esant būtinybei įsigyti daiktą, kurio vertė didesnė kaip 3000 Eur, į bendrą išlaidų programos sąmatą netraukiama.

8. Įstaiga, kuri planuoja įsigyti materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto, kurio vertė didesnė kaip 3000 Eur, pateikia Finansų ir strateginio planavimo skyriui motyvuotą raštą ir parengtą programos sąmata.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMŲ SĄMATŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS

IR ĮTRAUKIMAS Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTĄ

 

 

9. Finansų ir strateginio planavimo skyriaus specialistai tikrina, analizuoja, tikslina kultūros įstaigų pateiktus programų sąmatų projektus savivaldybės biudžeto asignavimams gauti ir teikia siūlymus.

10. Įvertinus būtiną asignavimų išlaidoms finansuoti poreikį, skaičiavimų tikslumą ir atsižvelgus į savivaldybės bendras finansines galimybes, patikslinti asignavimai įtraukiami į bendrą savivaldybės biudžeto projektą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

11. Asignavimų planavimo tvarkos aprašo nuostatos gali būti keičiamos ir tvirtinamos nauja redakcija pasikeitus teisės aktams, steigėjui reorganizavus, pertvarkius įstaigas, pasikeitus prekių, paslaugų kainoms ar kitais atvejais.

12. Kultūros įstaigos vadovas atsako už taupų, tikslingą, efektyvų asignavimų išlaidoms finansuoti planavimą ir teikia siūlymus dėl racionalesnio jų naudojimo.

13. Kultūros įstaigų veiklos išlaidos gali būti finansuojamos iš kitų rėmėjų gautomis lėšomis.

 

 

___________________________

 

Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

ASIGNAVIMŲ, SKIRTŲ SPORTO ĮSTAIGŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI,

PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Asignavimų, skirtų sporto įstaigų išlaidoms finansuoti, planavimo tvarkos aprašas (toliau – Asignavimų planavimo tvarkos aprašas) reglamentuoja asignavimų sporto įstaigų vykdomų programų išlaidoms finansuoti planavimo principus, kriterijus, piniginius dydžius ir kitas sąlygas.

2. Sporto įstaigų vykdomų programų išlaidos finansuojamos iš Marijampolės savivaldybės biudžeto asignavimų, kuriuos skiria Marijampolės savivaldybės taryba, kitų finansavimo šaltinių ir (ar) rėmėjų lėšomis.

3. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Kūno kultūros ir sporto įstatymo 19 ir 20 straipsniais, Pavėžėjimo organizavimo bei važiavimo išlaidų kompensavimo mokiniams ir vaikų globos įstaigų gyventojams tvarkos aprašu, Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais bilietų kainų ir tarifo dydžiais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais, Marijampolės savivaldybės biudžeto projekto rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kitais teisės aktais, praėjusių laikotarpių padėties tyrimais, faktinėmis praėjusių laikotarpių išlaidomis ir poreikiais.

4. Asignavimų planavimo tvarkos aprašas taikomas sporto įstaigoms, kurių steigėjas yra Marijampolės savivaldybės taryba.

 

II SKYRIUS

ASIGNAVIMŲ SPORTO ĮSTAIGŲ VYKDOMŲ PROGRAMŲ IŠLAIDOMS

FINANSUOTI PLANAVIMO KRITERIJAI

 

 

5. Asignavimai sporto įstaigų vykdomų programų išlaidoms finansuoti planuojami vadovaujantis šiais kriterijais:

5.1. tikslingu, racionaliu, teisingu ir efektyviu savivaldybės biudžeto piniginių išteklių naudojimu;

5.2. asignavimų planavimu atitinkamam vienetui (1-am ugdytiniui, 1-am darbuotojui, 1-am kvadratiniam metrui, 1-ai kilovatvalandei, 1-am kubiniam metrui, 1-ai megavatvalandei);

5.3. asignavimų skyrimu, atsižvelgiant į praėjusių 3 metų laikotarpio vidutines faktines išlaidas;

5.4. kitų finansavimo šaltinių planuojamais asignavimais;

5.5. įstaigos planuojamomis gauti už suteiktas paslaugas pajamomis;

5.6. kitomis būtinomis sąlygomis.

 

III SKYRIUS

ASIGNAVIMŲ IŠLAIDOMS FINANSUOTI PLANAVIMO PAGRINDINIAI PRINCIPAI

 

 

6. Marijampolės savivaldybės tarybos patvirtintais asignavimais finansuojamos šios sporto įstaigų veiklos programų vykdymo išlaidos:

6.1. darbuotojų, dirbančių sporto įstaigose, darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokos bei su darbo santykiais susijusios išmokos;

6.2. medikamentams ir medicininėms paslaugoms įsigyti;

6.3. ryšių paslaugoms įsigyti;

6.4. transportui išlaikyti ir transporto paslaugoms įsigyti;

6.5. komandiruočių;

6.6. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomai;

6.7. materialiojo turto paprastojo remonto;

6.8. kvalifikacijos kėlimo;

6.9. komunalinių paslaugų įsigijimo (šildymo, elektros energijos, vandentiekio ir kanalizacijos, šiukšlių išvežimo bei kitų);

6.10. informacinių technologijų prekių ir paslaugų įsigijimo;

6.11. ūkinio inventoriaus įsigijimo;

6.12. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo (banko paslaugos, saugos tarnyba, hidrauliniai sistemų bandymai ir kita);

6.13. socialinei paramai (ugdytinių važiavimui į įstaigą);

6.14. materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo;

6.15. kitoms galimoms išlaidoms, numatytoms Lietuvos Respublikos valstybės ir Marijampolės savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikacijoje.      

7. Asignavimai išlaidoms finansuoti planuojami sporto įstaigų veiklos programoje numatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimui pagal atskirus programos sąmatos išlaidų straipsnius, atsižvelgiant į išlaidų normas, galiojančias kainas bei kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veikla:

7.1. darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir su darbo santykiais susijusiomis išmokomis mokėti - vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu, Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš LR valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodika, patvirtinta LR Vyriausybės nutarimu, Savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. DV- 952 „Dėl planuojamo biudžetinių įstaigų darbuotojams darbo užmokesčio fondo didinimo“, sporto įstaigos vadovo patvirtintu pareigybių sąrašu, pedagoginių darbuotojų tarifikacijos sąrašu ir pateiktais įstaigos veiklos rodikliais;

7.2. medikamentams ir medicininėms paslaugoms įsigyti – pirmosios med. pagalbos vaistinėlei papildyti – 150 Eur;

7.3. ryšių paslaugoms – priklausomai nuo ugdytinių skaičiaus. 1-am ugdytiniui skiriama 4 Eur per metus. Sveikatingumo centrui „Sveikatos banga” – 1000 Eur per metus;

7.4. transportui išlaikyti ir transporto paslaugoms įsigyti – atsižvelgiant į planuojamų varžybų tvarkaraštį ir dalyvavimą jose, degalų poreikį ir kainą, bet nedaugiau kaip 15 Eur 1-am ugdytiniui per metus;

7.5. komandiruočių išlaidoms – sporto mokymo įstaigos planuoja po 1500 Eur per metus. Sveikatingumo centras „Sveikatos banga” – 200 Eur;

7.6. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomai – įstaigai, nuomojančiai iš bendrojo ugdymo mokyklų sporto salę ugdytinių užsiėmimams vykdyti – 3 Eur už valandą. Valandų skaičius priklauso nuo planuojamų grupių skaičiaus ir jų veiklos trukmės. Grupių veiklos vietos ir trukmės sąrašas turi būti suderintas su Marijampolės savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėju. Futbolo centrui – pagal sudarytos sutarties su Marijampolės futbolo klubu sąlygas;

7.7. materialiojo turto paprastajam remontui – 1500 Eur. Esant būtinybei planuoti materialiojo turto paprastąjį remontą, kurio vertė didesnė kaip 1500 Eur, pateikiamas aiškinamasis raštas su atskira programos sąmata. Futbolo centras šiam išlaidų straipsniui asignavimų neplanuoja.

7.8. kvalifikacijos kėlimo išlaidoms – 500 Eur įstaigai;

7.9. komunalinių paslaugų įsigijimui - atsižvelgiant į megavatvalandžių (MWh), kilovatų bei kubinių metrų (m3) kiekį ir kainą. Kiekis nustatomas pagal trijų paskutinių metų vidutinį faktinį sunaudojimo kiekį. Planinę kainą nustato įstaigos, teikiančios šildymo, elektros bei vandens tiekimo paslaugas. Šiukšlių išvežimo išlaidos planuojamos pagal Paslaugų teikimo sutartį, sudarytą tarp sporto įstaigos ir paslaugos teikėjo;

7.10. informacinių technologijų prekių ir paslaugų, ūkinio inventoriaus, kitų prekių ir paslaugų įsigijimui:       

7.10.1. spaudiniams - 300 Eur per metus. Papildomai 150 Eur planuoja įstaiga, kuri, teikdama paslaugas, naudoja bilietus;

7.10.2. kitoms prekėms – 8 Eur 1-am ugdytiniui per metus. Sveikatingumo centrui „Sveikatos banga” – 6000 Eur per metus;

7.10.3. kitoms paslaugoms - atsižvelgiant į būtinų paslaugų (bankas, saugos tarnyba, patikros, praplovimai ir kt.) poreikį ir jų atlikimo vertę;

7.11. socialinei paramai (ugdytinių pavežimui) – vadovaujantis Pavėžėjimo organizavimo bei važiavimo išlaidų kompensavimo mokiniams ir vaikų globos įstaigų gyventojams tvarkos aprašu ir Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais bilietų kainų ir tarifo dydžiais, patvirtintais Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimais bei ugdytinių sąrašu, kuriame nurodoma gyvenamoji vieta ir atstumas km.;

7.12. materialiajam ir (ar) nematerialiajam turtui įsigyti – 6 Eur 1-am ugdytiniui per metus. Sveikatingumo centrui „Sveikatos banga” – 1500 Eur. Esant būtinybei įsigyti daiktą,  kurio vertė didesnė kaip 3000 Eur, į bendrą išlaidų programos sąmatą netraukiama;

8. Įstaiga, esant būtinumui įsigyti materialiojo ir (ar) nematerialiojo turto, kurio vertė didesnė kaip 3000 Eur, pateikia Finansų ir strateginio planavimo skyriui motyvuotą raštą ir parengtą programos sąmatą.

 

V SKYRIUS

PROGRAMŲ SĄMATŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS

IR ĮTRAUKIMAS Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTĄ

 

9. Finansų ir strateginio planavimo skyriaus specialistai tikrina, analizuoja, tikslina sporto įstaigų pateiktus programų sąmatų projektus savivaldybės biudžeto asignavimams gauti ir teikia pasiūlymus.

10. Įvertinus būtiną asignavimų išlaidoms finansuoti poreikį, skaičiavimų tikslumą ir atsižvelgus į savivaldybės bendras finansines galimybes, patikslinti asignavimai įtraukiami į bendrą savivaldybės biudžeto projektą.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

11. Asignavimų planavimo tvarkos aprašo nuostatos gali būti keičiamos ir tvirtinamos nauja redakcija pasikeitus teisės aktams, steigėjui reorganizavus, pertvarkius įstaigas, pasikeitus prekių, paslaugų kainoms ar kitais atvejais.

12. Sporto įstaigos vadovas atsako už taupų, tikslingą, efektyvų asignavimų išlaidoms finansuoti planavimą ir teikia siūlymus dėl racionalesnio jų naudojimo.

13. Sporto įstaigų veiklos išlaidos gali būti finansuojamos iš kitų rėmėjų gautomis lėšomis.

 

_______________________