VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ, VYKDANT TURIZMO RINKOS PRIEŽIŪRĄ,

TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugpjūčio 13 d. Nr. 1-220

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsniu, Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 34 straipsniu ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1333 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 9.3.1 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant turizmo rinkos priežiūrą, taisykles (pridedama).

2. Pavedu Vidaus administravimo skyriui paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                   Neringa Ulbaitė


 

PATVIRTINTA

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos

tarnybos direktoriaus

2019 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 1-220

 

 

TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ, VYKDANT TURIZMO RINKOS PRIEŽIŪRĄ, TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant turizmo rinkos priežiūrą, taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) atliekamų Lietuvos Respublikoje įsteigtų kelionių organizatorių, turizmo paslaugų rinkinio pardavėjų, kelionių pardavimo agentų, apgyvendinimo paslaugų teikėjų (toliau kartu – turizmo paslaugų teikėjai) veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindus, patikrinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo tvarką.

2. Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planiniai ir neplaniniai patikrinimai (toliau – patikrinimai) atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Lietuvos Respublikos turizmo įstatymu (toliau – Turizmo įstatymas), Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1333 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais turizmo rinkos priežiūrą, ir šiomis Taisyklėmis.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse (toliau – Administracinių nusižengimų kodeksas), Viešojo administravimo įstatyme, Turizmo įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PLANINIAI PATIKRINIMAI

 

4. Planiniai turizmo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimai (toliau – planiniai patikrinimai) atliekami vadovaujantis Tarnybos direktoriaus patvirtintu Tarnybos metiniu patikrinimų planu.

5. Tarnybos Turizmo rinkos priežiūros skyriaus (toliau – Skyrius) kiekvieną ketvirtį atliekamas kelionių organizatorių, vykdančių išvykstamojo turizmo veiklą, ir kartą per metus atliekamas kelionių organizatorių, nevykdančių išvykstamojo turizmo veiklos, rizikingumo lygio nustatymas yra prilyginamas planiniam kelionių organizatorių veiklos patikrinimui.

6. Skyriaus kartą per metus atliekamas turizmo paslaugų rinkinio pardavėjų ataskaitose pateiktų duomenų vertinimas yra prilyginamas planiniam turizmo paslaugų rinkinio pardavėjų veiklos patikrinimui.

7. Skyriaus kartą per metus atliekamas kelionių pardavimo agentų ataskaitose pateiktų duomenų vertinimas yra prilyginamas planiniam kelionių pardavimo agentų veiklos patikrinimui.

8. Skyriaus atliekamas privalomas klasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų klasifikavimas, siekiant nustatyti, ar apgyvendinimo paslaugų objektas atitinka Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro patvirtintus atitinkamos apgyvendinimo paslaugų rūšies klasifikavimo reikalavimus, yra prilyginamas planiniam klasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimui.

9. Tarnybos metinio veiklos plano pagrindu Skyrius parengia šių Taisyklių 3 priede nustatytos formos Apgyvendinimo paslaugų teikėjų veiklos ketvirčio patikrinimų planus (toliau – Skyriaus ketvirčio patikrinimų planai), kuriuos tvirtina Tarnybos direktorius.

10. Apgyvendinimo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimai planuojami vadovaujantis šiais principais:

10.1. efektyvaus išteklių naudojimo principu;

10.2. optimalaus darbo krūvio paskirstymo principu;

10.3. rizikos vertinimu paremtos priežiūros principu.

11. Tikrinami subjektai šių Taisyklių 9 punkte nurodytiems planiniams patikrinimams atrenkami vadovaujantis šiais kriterijais:

11.1. pasirenkant tikrinamus subjektus arba jų grupę pagal apgyvendinimo paslaugų rūšį;

11.2. pasirenkant tikrinamus subjektus arba jų grupę pagal apgyvendinimo paslaugų teikimo vietą;

11.3. pasirenkant tikrinamus subjektus arba jų grupę pagal visuomenės ir (ar) žiniasklaidos dėmesio sulaukusią problemą;

11.4. siekiant užtikrinti, kad būtų pašalinti tikrinamo subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

12. Duomenys apie tikrinamus apgyvendinimo paslaugų teikėjus renkami iš ankstesnių Skyriaus patikrinimų ir skundų nagrinėjimo medžiagos, Skyriaus konsultacijų medžiagos, viešųjų registrų, interneto, žiniasklaidos priemonių ir kitų šaltinių.

13. Patvirtinti Skyriaus ketvirčio patikrinimų planai skelbiami Tarnybos svetainėje.

14. Skyriaus ketvirčio patikrinimų planai gali būti motyvuotai keičiami arba tikslinami Tarnybos direktoriaus įsakymu.

15. Skyriaus vedėjas Skyriaus darbą organizuoja taip, kad Skyriaus ketvirčio patikrinimų planai būtų įgyvendinti.

 

III SKYRIUS

NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI

 

16. Neplaniniai turizmo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimai (toliau – neplaniniai patikrinimai) gali būti atliekami esant vienam ar keliems pagrindams:

16.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

16.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų apie galimą turizmo paslaugų teikėjo veiklą, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų:

16.2.1. turizmo paslaugų teikėjui nesilaikant įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų įpareigojimų pateikti Tarnybai reikalingus dokumentus ar informaciją;

16.2.2. Tarnybai nustačius aukštą kelionių organizatoriaus rizikingumo lygį vadovaujantis Kelionių organizatorių rizikingumo lygio nustatymo ir rizikų valdymo priemonių taikymo tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2019 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. 1-16 „Dėl Kelionių organizatorių rizikingumo lygio nustatymo ir rizikų valdymo priemonių taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

16.2.3. kitais atvejais;

16.3. siekiant užtikrinti, kad turizmo paslaugų teikėjas pašalino ankstesnio patikrinimo metu Tarnybos nustatytus teisės aktų pažeidimus ir įgyvendino Tarnybos priimtus sprendimus;

16.4. jeigu patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymai ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimti teisės aktai.

17. Neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus turizmo paslaugų teikėjo veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimas dėl anoniminio skundo tyrimo.

18. Esant Taisyklių 16.1 papunktyje nurodytam pagrindui, Skyriaus vedėjas gali priimti sprendimą neatlikti patikrinimo, jeigu kompetentingas viešojo administravimo subjektas ar kitos valstybės kompetentinga institucija prašyme nepateikė naujų faktinių duomenų apie turizmo paslaugų teikėjo veiklos daromus teisės aktų pažeidimus. Apie sprendimą neatlikti patikrinimo pranešama šiame punkte nurodytai institucijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo ar prašymo gavimo dienos.

19. Jeigu atsiranda poreikis atlikti neplaninį patikrinimą, bet jau numatytas atlikti šio turizmo paslaugų teikėjo planinis ar neplaninis patikrinimas dėl kitos priežasties, atliekamas tik vienas patikrinimas, kompleksiškai tikrinant visus probleminius klausimus.

 

IV SKYRIUS

PAVEDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ

 

20. Pavedimas atlikti patikrinimą įforminamas Taisyklių 1 priede nustatytos formos pavedimu (toliau – pavedimas), kurį pasirašo Skyriaus vedėjas.

21. Pavedime turi būti nurodytas pavedimo pagrindas, valstybės tarnautojų, kuriems pavesta atlikti patikrinimą, vardas ir pavardė, pareigos, tikrinamo turizmo paslaugos teikėjo pavadinimas ir adresas, patikrinimo tikslas ir rūšis, patikrinimo vieta (Tarnybos ar (ir) turizmo paslaugų teikėjo patalpos, veiklos teritorija), patikrinimo pradžios ir pabaigos datos, patikrinimo termino pratęsimo (sustabdymo) laikotarpis, jei jis taikomas.

22. Patikrinimus atlieka ne mažiau kaip du Skyriaus valstybės tarnautojai. Pirmas pavedime nurodytas valstybės tarnautojas vadovauja patikrinimo atlikimui. Tarnybos direktorius taip pat gali įsakymu pavesti konkretaus turizmo paslaugų teikėjo patikrinimą atlikti kitam Tarnybos darbuotojui, jeigu jo pareigybės aprašyme yra nustatyta atitinkama funkcija. Patikrinimams gali būti pasitelkiami kitų valstybės institucijų specialistai, jeigu yra reikalingos jų specialiosios žinios ar kita pagalba.

23. Kiekvienam patikrinimui rašomas atskiras pavedimas.

24. Pavedimas ir patikrinimų dokumentai registruojami Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintame Dokumentų registrų sąraše nurodytuose registruose.

25. Jei patikrinimo metu nustatomos aplinkybės, kurias reikia įvertinti, ir tai nebuvo nurodyta pavedimo skiltyje „2. Užduotis“, kitas pavedimas išrašomas per 5 (penkias) darbo dienas nuo aplinkybių paaiškėjimo.

26. Skyriaus valstybės tarnautojui nuvykus atlikti patikrinimo ir dėl pagrįstų priežasčių neatlikus patikrinimo, pavedimas laikomas negaliojančiu, apie tai pažymint Pavedimų atlikti tikrinimus registre.

27. Skyriaus valstybės tarnautojas negali atlikti patikrinimo, jeigu jis turi asmeninį suinteresuotumą, t. y.:

27.1. yra susijęs artimos giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo savininku ir (ar) vadovu;

27.2. yra buvęs tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

27.3. yra tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo akcininkas;

27.4. yra veikiamas kitų aplinkybių, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui.

28. Jeigu paaiškėja Taisyklių 27 punkte nurodytos aplinkybės, Skyriaus valstybės tarnautojas privalo nedelsdamas informuoti Skyriaus vedėją. Sprendimą dėl Skyriaus valstybės tarnautojo nušalinimo nuo patikrinimo priima Skyriaus vedėjas.

29. Patikrinimas atliekamas per pavedime nurodytą atlikti turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimą terminą.

30. Pavedime atlikti patikrinimą nurodytas patikrinimo atlikimo terminas dėl didelės tyrimo apimties ir (ar) naujai paaiškėjusių aplinkybių, gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų. Terminas pratęsiamas Skyriaus valstybės tarnautojo motyvuotu prašymu ir Skyriaus vedėjo sprendimu. Patikrinimą atliekantys Skyriaus valstybės tarnautojai per 3 darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto sprendimo priėmimo apie termino pratęsimą informuoja tikrinamą turizmo paslaugų teikėją.

31. Pavedime atlikti turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimą nurodytas patikrinimo terminas gali būti sustabdytas dėl objektyvių aplinkybių, kliudančių atlikti tyrimą ir nepriklausančių nuo tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo ar Tarnybos valios. Patikrinimas atnaujinamas išnykus aplinkybėms, dėl kurių jis buvo sustabdytas. Patikrinimas sustabdomas bei atnaujinamas Skyriaus vedėjo sprendimu. Patikrinimą atliekantys Skyriaus valstybės tarnautojai per 3 darbo dienas tikrinamą turizmo paslaugų teikėją supažindina su patikrinimo sustabdymu ar atnaujinimu.

 

V SKYRIUS

PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA

 

32. Skyriaus valstybės tarnautojai, atvykę į tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo patalpas, tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo vadovui ar jo įgaliotam asmeniui (toliau – tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo atstovas) pateikia:

32.1. valstybės tarnautojų pažymėjimus;

32.2. pavedimo originalą (pasirašymui) ir pavedimo kopiją;

32.3. žodžiu pristato patikrinimo tikslą.

33. Tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo atstovas pasirašo pavedimo originale dėl susipažinimo su pavedimo turiniu. Tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo atstovui atsisakius pasirašyti, Skyriaus valstybės tarnautojas apie tai pažymi pavedimo originale.

34. Skyriaus valstybės tarnautojas, pradėdamas patikrinimą, paprašo turizmo paslaugų teikėjo pateikti dokumentus, reikalingus patikrinimui atlikti ir paskirti atsakingą asmenį dalyvauti patikrinime.

35. Patikrinimas gali būti atliekamas Tarnybos ir (ar) tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo patalpose ar veiklos teritorijoje.

36. Kai patikrinimas atliekamas Tarnybos patalpose, tikrinamas turizmo paslaugų teikėjas teikia Skyriaus valstybės tarnautojams reikalaujamus duomenis ir dokumentus elektroniniu paštu, paštu ar tiesiogiai atvykus į Tarnybą. Šiuo atveju, tikrinamam turizmo paslaugų teikėjui elektroniniu būdu oficialiuoju turizmo paslaugų teikėjo elektroninio pašto adresu siunčiama pavedimo kopija. Turizmo paslaugų teikėjo vadovas ar jo įgaliotas asmuo per vieną darbo dieną privalo pasirašyti  pavedimo kopiją ir tomis pačiomis ryšio priemonėmis išsiųsti Tarnybai.

37. Skyriaus valstybės tarnautojas, atlikdamas patikrinimą, privalo:

37.1. vadovautis Viešojo administravimo įstatymu, turizmo rinkos priežiūrą reglamentuojančiais teisės aktais, kitais teisės aktais bei šiomis Taisyklėmis;

37.2. surinkti patikrinimui būtiną informaciją apie turizmo paslaugų teikėjo veiklą;

37.3. būti objektyvus ir sąžiningas, laikytis konfidencialumo, neaptarinėti patikrinimo metu nustatytų faktų ir aplinkybių su tikrinamu turizmo paslaugų teikėju ir kitais asmenimis, galinčiais turėti įtakos objektyviems patikrinimo rezultatams, kol patikrinimas nėra baigtas;

37.4. konsultuoti tikrinamą turizmo paslaugų teikėją klausimais pagal Tarnybos kompetenciją.

38. Skyriaus valstybės tarnautojas, atlikdamas patikrinimą, turi teisę:

38.1. gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu iš tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo atstovų;

38.2. pateikęs valstybės tarnautojo pažymėjimą ir pavedimą atlikti patikrinimą darbo metu, įeiti į tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo veiklos teritoriją, pastatą ar patalpas, tikrinti dokumentus bei kitus patikrinimui reikalingus informacijos šaltinius;

38.3. gauti su tikrinama veikla susijusius dokumentus vietoje ir (ar) jų kopijas;

38.4. patikrinimo metu patikrinimo rezultatams fiksuoti naudoti garso ir vaizdo fiksavimo priemones.

39. Atsisakydamas teikti dokumentus, tikrinamas turizmo paslaugų teikėjas turi nurodyti priežastį, dėl kurios negali pateikti dokumentų arba nurodyti, kokiam kitam jo veiklą prižiūrinčiam subjektui šie dokumentai yra pateikti.

40. Jeigu Skyriaus valstybės tarnautojas neįleidžiamas į turizmo paslaugų teikėjas patalpas, jam nepateikiami ar nuslepiami patikrinimui būtini dokumentai, klaidingai suteikiamos žinios ar kitaip kliudoma atlikti tikrinimą, nevykdomi kiti teisėti reikalavimai ir įpareigojimai (nurodymai), vadovaujantis Administracinių nusižengimų kodekso 505 straipsniu, surašomas administracinio nusižengimo protokolas, kuris per 3 (tris) darbo dienas išsiunčiamas atitinkamo miesto (rajono) apylinkės teismui sprendimui priimti.

41. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo faktą, kuris vertintinas kaip mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas ir kurį galima ištaisyti nedelsiant Skyriaus valstybės tarnautojo akivaizdoje, patikrinimas nutraukiamas, įstatyme numatyta poveikio priemonė neskiriama, tikrinamam turizmo paslaugų teikėjui pareiškiama žodinė pastaba ir tai pažymima 47 punkte nurodytame patikrinimo akte.

42. Tais atvejais, kai mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo nedelsiant ištaisyti patikrinimą atliekančio Skyriaus valstybės tarnautojo akivaizdoje negalima, patikrinimo akte pateikiamas rašytinis nurodymas per protingą terminą pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą.

43. Jeigu turizmo paslaugų teikėjas nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimo pažeidimo, pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas negali būti pateikti.

44. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas.

 

VI SKYRIUS

TIKRINAMO TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

45. Tikrinamas turizmo paslaugų teikėjas turi teisę:

45.1. reikšti nuomonę, teikti pastabas bei paaiškinimus dėl patikrinimo vykdymo bei patikrinimo akte nurodytos informacijos žodžiu ir raštu;

45.2. reikalauti, kad Skyriaus valstybės tarnautojai laikytųsi teisės aktuose numatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

45.3. informuoti Tarnybos direktorių apie neteisėtus Skyriaus valstybės tarnautojų veiksmus;

45.4. teikti klausimus patikrinimą atliekančiam Skyriaus valstybės tarnautojui dėl teisės aktų, reglamentuojančių tikrinamą veiklą ir kitus klausimus, susijusius su Skyriaus kompetencija;

45.5. įstatymų nustatyta tvarka skųsti Skyriaus valstybės tarnautojų veiksmus ir priimtus individualius administracinius aktus, sprendimą atlikti patikrinimą, jeigu mano, kad šie veiksmai ar aktai pažeidžia jo teises ar teisėtus interesus. Sprendimo atlikti patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

46. Tikrinamas turizmo paslaugų teikėjas turi:

46.1. paskirti atsakingą asmenį, kuris dalyvautų atliekant patikrinimą bei teiktų prašomą informaciją patikrinimą atliekantiems Skyriaus valstybės tarnautojams;

46.2. vykdyti Skyriaus valstybės tarnautojų teisėtus nurodymus ir netrukdyti jiems atlikti patikrinimo, sudaryti sąlygas Skyriaus valstybės tarnautojams fiksuoti patikrinimo rezultatus garso ir vaizdo fiksavimo priemonėmis, padėti įgyvendinti kitas teisės aktais Skyriaus valstybės tarnautojams suteiktas teises;

46.3. pateikti visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kompiuteriu tvarkomus duomenis bei kitą informaciją, susijusią su turizmo rinkos priežiūra;

46.4. nesant galimybės pateikti būtinų dokumentų ir informacijos patikrinimo metu, dokumentus ir informaciją pateikti per Skyriaus valstybės tarnautojų nustatytą protingą terminą;

46.5. įleisti Skyriaus valstybės tarnautojus į turizmo paslaugų teikėjo vykdomos veiklos vietą, sudaryti reikiamas sąlygas patikrinimui atlikti.

 

VII SKYRIUS

PATIKRINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

47. Skyriaus valstybės tarnautojai, atlikę patikrinimą, surašo šių Taisyklių 2 priede nustatytos formos patikrinimo aktą, kurį pasirašo patikrinimą atlikę Skyriaus valstybės tarnautojai ir suderina su Skyriaus vedėju.

48. Patikrinimo aktas surašomas per 5 darbo dienas nuo atlikto patikrinimo. Patikrinimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, vienas egzempliorius siunčiamas tikrintam turizmo paslaugų teikėjui elektroniniu paštu ir (ar) registruotu paštu, kitas saugomas Tarnyboje.

49. Turizmo paslaugų teikėjo atstovas, susipažinęs su patikrinimo aktu, privalo jį pasirašyti ir pasirašyto patikrinimo akto kopiją per 3 darbo dienas išsiųsti pirmuoju patikrinimo akte nurodytu Skyriaus valstybės tarnautojo elektroninio pašto adresu arba registruotu laišku. Skyriaus valstybės tarnautojas, per 10 darbo dienų nuo patikrinimo akto išsiuntimo turizmo paslaugų teikėjui dienos negavęs pasirašyto patikrinimo akto kopijos, apie tai pažymi patikrinimo akte.

50. Turizmo paslaugų teikėjas, nesutinkantis su patikrinimo akte išdėstytomis aplinkybėmis ir nustatytais pažeidimais arba siekdamas pagrįsti kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos patikrinimo rezultatams, gali ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo patikrinimo akto gavimo dienos, pateikti pastabas ar paaiškinimus dėl patikrinimo akte nurodytų duomenų. Per nurodytą terminą pastabų ir paaiškinimų nepateikus, laikoma, kad turizmo paslaugų teikėjas yra susipažinęs su patikrinimo aktu ir sutinka su jame nurodyta informacija.

51. Jeigu patikrinimas atliktas kito viešojo administravimo subjekto ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymu, baigus patikrinimą šiam subjektui išsiunčiamas pranešimas apie patikrinimo rezultatus. Pranešimas išsiunčiamas paštu arba elektroniniu paštu. Patikrinimo akto kopija siunčiama kartu su pranešimu tik tuo atveju, jei yra minėto subjekto prašymas ir, jeigu vadovaujantis galiojančiais teisės aktais šiam subjektui gali būti teikiama patikrinimo akte nurodyta informacija apie tikrinamą turizmo paslaugų teikėją.

 

VIII SKYRIUS

PROCEDŪROS NUSTAČIUS ADMINISTRACINĮ NUSIŽENGIMĄ

 

52. Skyriaus valstybės tarnautojai, patikrinimo metu nustatę administracinį nusižengimą, surašo administracinio nusižengimo protokolą ir atlieka kitus veiksmus, vadovaudamiesi Administracinių nusižengimų kodeksu.

53. Skyriaus valstybės tarnautojai turi teisę reikalauti iš turizmo paslaugų teikėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pateikti su administraciniu nusižengimu susijusių dokumentų kopijas, patvirtintas nustatyta tvarka.

54. Jeigu už kelis nustatytus administracinius nusižengimus yra atsakingas vienas asmuo, atsakingam asmeniui surašomas vienas administracinis nusižengimo protokolas, ir šiame protokole nurodomi visi su pažeidimais susiję patikrinimo aktai. Jeigu atsakingų asmenų daugiau kaip vienas, kiekvienam atsakingam asmeniui surašomas administracinis nusižengimo protokolas.

55. Skyriaus valstybės tarnautojai, kurie pagal Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnį turi teisę pradėti administracinių nusižengimų teiseną, atlikti administracinių nusižengimų tyrimą, surašyti administracinių nusižengimų protokolus ir (ar) kurie turi teisę ne teismo tvarka nagrinėti administracinių nusižengimų bylas, turi būti suteiktos Administracinių nusižengimų registro (toliau – ANR) naudotojų teisės. ANR yra registruojami Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka užfiksuoti administraciniai nusižengimai.

56. Baigęs administracinio nusižengimo tyrimą, jį atlikęs Skyriaus valstybės tarnautojas surašo administracinio nusižengimo protokolą. Administracinio nusižengimo protokolas surašomas vadovaujantis Administracinių nusižengimų kodekso XXXI skyriaus nuostatomis.

57. Teismų priimtus nutarimus administracinio nusižengimo byloje, kai protokolas surašomas, į ANR įkelia ir nutarimo duomenis į ANR įrašo tas Skyriaus valstybės tarnautojas, kuris surašė administracinio nusižengimo protokolą (ANR naudotojas).

58. Administracinių nusižengimų bylas ne teismo tvarka nagrinėja Skyriaus valstybės tarnautojai, vadovaudamiesi Administracinių nusižengimų kodekso XXXIII skyriaus nuostatomis. Administracinės bylos nagrinėjamos Tarnybos patalpose apie bylos nagrinėjimą administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui pranešus Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

59. Skyriaus valstybės tarnautojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo dalyvavimo administracinėje procedūroje, kai:

59.1. yra susijęs artimos giminystės ar svainystės ryšiais su tikrinamu turizmo paslaugų teikėju;

59.2. yra buvęs tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

59.3. yra tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo akcininkas;

59.4. yra veikiamas kitų aplinkybių, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui.

60. Jeigu paaiškėja Taisyklių 59 punkte nurodytos aplinkybės, Skyriaus valstybės tarnautojas privalo nedelsdamas raštu informuoti Skyriaus vedėją. Sprendimą dėl Skyriaus valstybės tarnautojo nušalinimo priima Tarnybos direktorius.

61. Nutarimas administracinio nusižengimo byloje gali būti apskųstas atitinkamo miesto (rajono) apylinkės teismui Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

62. Nustatęs pažeidimus, už kuriuos Tarnyba neturi teisės surašyti administracinio nusižengimo protokolo ar taikyti atitinkamų poveikio priemonių, bet tai gali atlikti kita kompetentinga institucija, Skyriaus valstybės tarnautojas informuoja Skyriaus vedėją.

 

IX SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMŲ ŠALINIMO KONTROLĖ

 

63. Jeigu atliekant patikrinimą nustatomi teisės aktų reikalavimų pažeidimai, pažeidimą nustatę Skyriaus valstybės tarnautojai vykdo pažeidimų šalinimo kontrolę. Jei turizmo paslaugų teikėjas iki Skyriaus valstybės tarnautojų nustatyto termino pažeidimo nepašalina, Skyriaus valstybės tarnautojai turi teisę atlikti to turizmo paslaugų teikėjo pakartotinį patikrinimą.

64. Dėl turizmo paslaugų teikėjo pakartotinio patikrinimo atlikimo sprendimą priima Skyriaus vedėjas.

65. Patikrinimas, atliekamas dėl to paties turizmo paslaugų teikėjo pagal gautą naują pranešimą, nelaikomas pakartotiniu patikrinimu.

66. Skyriaus valstybės tarnautojai, atlikdami pakartotinį turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimą, patikrinimo akte nurodo, ar buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67. Skyrius bendradarbiauja su turizmo paslaugų teikėjais, konsultuoja turizmo paslaugų teikėjus Tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais, teikia informaciją ir metodinę pagalbą, atlieka kitus prevencinius veiksmus, skirtus užkirsti kelią galimiems teisės pažeidimams, o poveikio priemones (licencijos galiojimo sustabdymą, panaikinimą ar kitas įstatymų nustatytas teisinio poveikio priemones) taiko kaip paskutinę (ultima ratio) priemonę.

68. Skyrius konsultuoja turizmo paslaugų teikėjus priskirtos kompetencijos klausimais ir savo veikloje taiko išankstinio įsipareigojimo dėl teisės aktų nuostatų taikymo principą (binding ruling principą), reiškiantį tai, kad Skyrius išankstiniu patvirtinimu pritaręs turizmo paslaugų teikėjo paaiškinimui, kaip šis ketina laikytis tam tikrų teisės aktų reikalavimų, vėliau yra saistomas savo patvirtinimo, išskyrus atvejus, numatytus Viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnyje.

69. Skyrius, atlikdamas patikrinimus, bendradarbiauja su kitais viešojo administravimo subjektais, kad būtų užtikrintos Viešojo administravimo įstatymo nuostatos, kad vienu metu gali būti atliekami ne daugiau kaip du turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimai. Tarnyba turi teisę kooperuotis su kitais viešojo administravimo subjektais ir atlikti bendrus (koordinuotus) patikrinimus.

______________________

part_fe86b6360df34930b35021a2c9029092_end


 

Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planinių ir

neplaninių patikrinimų, vykdant turizmo

rinkos priežiūrą, taisyklių

1 priedas

 

(Pavedimo atlikti patikrinimą forma)

 

VALSTYBINĖ VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBA

 

PAVEDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ

 

______________ Nr. ________

(data)

________________

(sudarymo vieta)

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalies __________ punktu (nurodyti neplaninio patikrinimo teisinį pagrindą) ir atsižvelgdamas į

_______________________________________________________________________________

(nurodyti patikrinimų plano punktą (-us), gautą kompetentingo viešojo administravimo motyvuotą prašymą ar pavedimą, turimą informaciją ar kilusius įtarimus dėl turizmo paslaugų teikėjo veiklos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų, ankstesnio patikrinimo metu surašytą patikrinimo aktą ar kt.)

1.   Pavedu Turizmo rinkos priežiūros skyriaus valstybės tarnautojams:

_______________________________________________________________________________;

(pareigos, vardas, pavardė)

                                                                                                                                                                ;

(pareigos, vardas, pavardė)

_______________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

patikrinti

________________________________________________________________________________

(tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo pavadinimas, adresas)

2. Užduotis:

________________________________________________________________________________

(patikrinimo tikslas, rūšis)

________________________________________________________________________________

 

3. Patikrinimą atlikti: ______________________________________________________________________________

(patikrinimo vieta (Tarnybos ar (ir) turizmo paslaugų teikėjo patalpos, veiklos teritorija))

 

4. Patikrinimą pradėti 20 ___ m. ______________________ d.,

baigti 20 ___ m. ______________________ d.

 

Turizmo rinkos priežiūros _______________ ________________________

skyriaus vedėjas                                        (parašas)                                               (vardas ir pavardė)

 

 

Susipažinau:

_______________________________________________________

(tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo atstovo pareigos)

______________________

(parašas)

______________________

(vardas ir pavardė)

______________________

(data)

_______________________________________________________

(įrašas apie atsisakymą pasirašyti)

 

5. Patikrinimo terminas pratęsiamas / sustabdomas:

 

nuo 20_____ m. _____________ d.;

iki 20_____ m. _____________ d.;

atsižvelgiant į šias priežastis: __________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

Turizmo rinkos priežiūros _______________ ________________________

skyriaus vedėjas                                         (parašas)                                           (vardas ir pavardė)

 

 

Susipažinau:

 

______________________________________________________

(tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo atstovo pareigos)

______________________

(parašas)

______________________

(vardas ir pavardė)

______________________

(data)

_______________________________________________________

(įrašas apie atsisakymą pasirašyti)

 

______________________

part_cff3ddc8a3df473daa32a376303f5060_end


 

Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planinių ir

neplaninių patikrinimų, vykdant turizmo

rinkos priežiūrą, taisyklių

2 priedas

 

(Patikrinimo akto forma)

 

VALSTYBINĖ VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBA

 

PATIKRINIMO AKTAS

 

_____________ Nr. _______

(data)

____________________

(surašymo vieta)

 

1. Patikrinimą atlikę Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) Turizmo rinkos priežiūros skyriaus valstybės tarnautojai: ________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

2. Pavedimo data ____________________, registracijos Nr. ____________________

 

3. Patikrinimo pobūdis:

planinis

neplaninis

 

4. Patikrinimo atlikimo vieta:

□ Tarnybos patalpose _______________________________________________________

□ tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo patalpose/ veiklos vykdymo teritorijoje ________________________________________________________________________________

 

5. Patikrinimo pradžia:

 

Data:  ____________________ 

 

6. Patikrinimo pabaiga:

 

Data:  ____________________ 

 

7. Tikrinamas turizmo paslaugų teikėjas: _______________________________________________________________________________

( juridinio asmens pavadinimas, įmonės kodas (fizinio asmens – vardas, pavardė), adresas, tel. Nr., el. paštas)

________________________________________________________________________________

                                                                               

8. Turizmo paslaugų teikėjo atstovas (-ai), dalyvavęs (-ę) patikrinime: ________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

 

9. Kiti patikrinime dalyvavę asmenys:_________________________________________

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

10. Patikrinimo atlikimo metu nustatytos faktinės aplinkybės/ teisės aktų reikalavimų pažeidimai (neatitikimai):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

PRIDEDAMA:

1. _______________________________________________________________________

2. ______________________________________________________________________

 

Patikrinimo aktas surašytas dviem egzemplioriais.

 

__________________________________________ __________ __________________

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigos)                                    (parašas)                   (vardas ir pavardė)

 

__________________________________________ __________ __________________

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigos)                                     (parašas)                   (vardas ir pavardė)

 

Patikrinime dalyvavo

 

Suderinta:

Turizmo rinkos priežiūros skyriaus vedėjas __________ __________________

(parašas) (vardas ir pavardė)

 

Su patikrinimo aktu susipažinau ir vieną egzempliorių gavau:

 

____________________________________________________

(tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo (atstovo) pareigos)

______________________

(parašas)

______________________

(vardas ir pavardė)

______________________

(data)

 

_____________________________________________________________

(įrašas apie atsisakymą pasirašyti)

______________________

 

part_f79e0ac9df16418083ad38e0f0cfa609_end


 

Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planinių

ir neplaninių patikrinimų, vykdant

turizmo rinkos priežiūrą, taisyklių

3 priedas

 

(Apgyvendinimo paslaugų teikėjų veiklos ketvirčio patikrinimų plano forma)

 

 

VALSTYBINĖ VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBA

 

20............. M. ......... KETVIRČIO

APGYVENDINIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ PLANAS

 

 

Eil.

Nr.

Objekto pavadinimas

 

Adresas

 

Kontaktinė informacija

(tel. Nr., el. paštas)

Specialisto vardas, pavardė

 

Patikrinimo data

Žymos apie

įvykdymą

(akto Nr., data)

Pastabos

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________

part_6094c8ac4de64cdca1b2a9c8c32eae12_end