Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo

 

2015 m. birželio 25 d. Nr. T1-66

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 ir 6 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 13 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Antikorupcijos komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. rugpjūčio 22 d. sprendimą Nr. T1-134 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės Antikorupcinės komisijos sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“.

3. Sprendimas įsigalioja nuo 2015 m. liepos 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. T1-66

 

ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOstatai

 

I. BendroSIOS NUOSTATOS

 

1.    Antikorupcijos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Pasvalio rajono savivaldybės Antikorupcijos komisijos (toliau – Komisija) tikslus, funkcijas, darbo tvarką ir kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.

2.    Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Korupcijos prevencijos įstatymu, Vietos savivaldos įstatymu, Pasvalio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

3.    Komisijos tikslas – vykdyti Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) korupcijos prevencijos politiką, plėtoti prevencijos priemonių sistemą, skatinti Savivaldybės bendradarbiavimą su visuomene, žiniasklaida, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitais asmenimis korupcijos prevencijos srityje, dalyvauti atliekant teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.

4.    Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui iš 5 narių: komisijos pirmininko, pirmininko pavaduotojo ir narių. Komisijos nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti Savivaldybės bendruomenės nariai. Komisijoje gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių.

5.    Komisijos pirmininkas skiriamas Vietos savivaldos įstatymo ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka. Komisijos primininko pavaduotojas skiriamas Komisijos sprendimu (balsų dauguma). Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas. Komisijos sekretorius neturi Komisijos nario teisių.

 

II. Komisijos funkcijos

 

6.    Komisija atlieka šias funkcijas:

6.1.   atlieka Vietos savivaldos įstatymu Komisijos kompetencijai priskirtas funkcijas;

6.2.   analizuoja ir užtikrina Savivaldybės veiklos sričių, ypatingai palankių korupcijai plisti, priežiūrą;

6.3.   kontroliuoja Savivaldybės kovos su korupcija programos priemonių vykdymą;

6.4.   užtikrina, kad Savivaldybės institucijos, įstaigos, įmonės bei organizacijos vykdytų korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;

6.5.   nagrinėja korupcijos ir su ja susijusius reiškinius bei atvejus, priima sprendimus nagrinėjamais klausimais, kontroliuoja, kaip Savivaldybės institucijos, įstaigos, įmonės bei organizacijos juos vykdo;

6.6.   analizuoja Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių bei organizacijų sprendimus, sudarančius sąlygas korupcijai, nusikaltimams ir kitiems teisės pažeidimams ūkio ir finansų srityse rastis, siekia, kad tokie sprendimai būtų panaikinti;

6.7.   tiria bet kokią informaciją (tarp jų ir anoniminę) dėl korupcinio pobūdžio veiksmų atlikimo ar neveikimo;

6.8.   analizuoja kitų institucijų ar antikorupcijos komisijų gerąją antikorupcinio darbo patirtį ir teikia pasiūlymus Savivaldybės tarybai bei Savivaldybės administracijos direktoriui;

6.9.   bendradarbiauja su korupcijos prevenciją atliekančiomis institucijomis;

6.10. rengia visuomenės ir visuomenės informavimo priemonių antikorupcinio švietimo akcijas;

6.11. atlieka kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su Savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS

 

7.    Komisija, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

7.1.   svarstyti ir teikti pasiūlymus Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų;

7.2.   svarstyti Savivaldybės tarybos sprendimus ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus bei jų projektus ir teikti išvadas, ar juose nėra prielaidų korupcijai;

7.3.   gauti Komisijos tyrimams reikalingą informaciją iš Savivaldybės administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių bei Savivaldybės įstaigų, įmonių, organizacijų susipažinti su informacijai patikrinti ar pavedimui įvykdyti reikalingais dokumentais;

7.4.   išklausyti Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovų informaciją bei pranešimus, kaip vykdomi teisės aktai, reglamentuojantys korupcijos prevenciją, ir teikti pasiūlymus šiais klausimais;

7.5.   kviesti į Komisijos posėdžius Savivaldybės tarybos narius, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus, darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų, įmonių bei organizacijų vadovus ir darbuotojus;

7.6.   suderinusi su Savivaldybės administracijos direktoriumi, pasitelkti Komisijos atliekamiems tyrimams vykdyti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ar darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

7.7.   per viešosios informacijos priemones skelbti atskirus Komisijos sprendimus.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8.    Komisija klausimus nagrinėja Savivaldybės tarybos pavedimu ar pagal sudarytą Komisijos darbo planą. Taip pat klausimas gali būti pradėtas nagrinėti Tarybos nario arba Komisijos nario iniciatyva pagal asmenų skundus, pareigūnų pateiktą ar kitaip gautą informaciją apie korupcijos prielaidas ir atvejus.

9.    Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį surašo Komisijos sekretorius. Komisijos protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžių metu daromas garso įrašas.

10.  Komisijos pirmininkas:

10.1.    rengia Komisijos darbo planus, sudaro jos posėdžių darbotvarkių projektus;

10.2.    vadovauja Komisijai svarstant teikiamus klausimus;

10.3.    šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja.

11.  Komisijos narys turi teisę:

11.1.    susipažinti su dokumentais Nuostatų 7.3 punkte nurodytose įstaigose, įmonėse, organizacijose;

11.2.    teikti Komisijos pirmininkui pasiūlymus dėl Komisijos darbo organizavimo;

11.3.    siūlyti Komisijos pirmininkui įtraukti klausimą į Komisijos posėdžio darbotvarkę;

11.4.    pareikšti atskirąją nuomonę, jei nesutinka su Komisijos sprendimu.

12.  Komisijos narys privalo:

12.1.    vengti interesų konflikto ir nenaudoti duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;

12.2.    laikyti paslaptyje duomenis ar informaciją, kuri sudaro tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;

12.3.    kol Komisija priims sprendimus dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbti informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui;

12.4.    dalyvauti komisijos posėdžiuose, laikytis šių nuostatų ir kitų teisės aktų reikalavimų.

13. Už Komisijos priimtų sprendimų objektyvumą ir teisingumą, konfidencialios informacijos paskleidimą Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

14. Komisija jos kompetencijai priklausančius klausimus svarsto ir sprendimus priima posėdžiuose, kuriuos šaukia ir jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų jos narių. Jei Komisijos narys negali dalyvauti posėdyje, jis privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui.

15. Komisijos posėdžiai paprastai yra vieši. Kai posėdyje svarstomas su tarnybos ar komercine (gamybine) paslaptimi susijęs klausimas ar kai atviras klausimo svarstymas gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui, Komisija gali nuspręsti tokius klausimus nagrinėti uždarajame posėdyje, kuriame gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys.

16. Posėdžio darbotvarkę Komisija tvirtina posėdžio pradžioje.

17. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

17.1. turimą informaciją perduoti teisėsaugos institucijoms;

17.2. siūlyti skirti tarnybines ar drausmines nuobaudas netinkamai savo pareigas einantiems Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų, įmonių bei organizacijų vadovams ir darbuotojams;

17.3. atkreipti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, Savivaldybės įstaigų, įmonių bei organizacijų darbuotojų dėmesį į įstatymų nesilaikymą, tarnybinės etikos bei kitus pažeidimus ir reikalauti juos pašalinti;

17.4. atsisakyti nagrinėti prašymą, pareiškimą, skundą arba nutraukti jo nagrinėjimą.

18. Komisija priima ir kitus sprendimus, reikalingus Komisijos uždaviniams vykdyti.

19. Komisijos nariai, nesutinkantys su Komisijos sprendimu, turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę. Ji pridedama prie sprendimo.

20. Komisijos sprendimus gavusios Savivaldybės institucijos, įstaigos, įmonės bei organizacijos privalo juos apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus informuoti Komisiją per vieną mėnesį ar per kitą Komisijos nurodytą laiką.

21. Informaciją apie Komisijos sprendimus žiniasklaidai teikia Komisijos pirmininkas arba Komisijos pirmininko pavaduotojas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Komisijos pirmininkas pateikia Savivaldybės tarybai ataskaitą kartą per metus – iki gegužės 1 dienos.

23. Komisijos veikla gali būti nutraukta Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

__________________