ĮSAKYMAS

 

DĖL lietuvos respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymo nr. d1-276 „dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2018 m. birželio 29 d. Nr. D1-646

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymą Nr. D1-276 „Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymu ir užtikrindamas Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo efektyvumą pagal paskirtį bei lėšų naudojimo kontrolę

tvirtinu Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                  Kęstutis Navickas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. D1-276

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. D1-646 redakcija)

 

Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.    Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Aplinkos apsaugos rėmimo programos (toliau – Programa) lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką, paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką, dotacijų savivaldybių vykdomosioms institucijoms (toliau – Savivaldybė) teikimo tvarką ir atsiskaitymo už lėšų panaudojimą tvarką.

2.    Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje numatytoms priemonėms finansuoti.

3.    Tvarkos apraše naudojamos sąvokos:

3.1. atsakinga institucija – aplinkos ministro įsakymu įgaliota Aplinkos ministerijai pavaldi įstaiga arba Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyrius, atliekantys Programos lėšomis finansuojamų projektų prašymų, paraiškų surinkimą, vertinimą, finansavimą ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo priežiūrą;

3.2. biudžeto lėšų naudojimo sutartis – sutartis, kuri pasirašoma pagal Biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktą, skiriant lėšas kitam subjektui, kuris yra nepavaldi biudžetinė arba nebiudžetinė įstaiga;

3.3. dotacijos teikimo sutartis – sutartis, kuri sudaroma tarp pareiškėjo, kuriam teikiama dotacija, ir atsakingos institucijos;

3.4. finansavimo kryptys – tai kasmet tvirtinamos aplinkos ministro įsakymu metinės, vidutinės trukmės arba ilgalaikės veiklos rūšys, numatomos finansuoti Programos lėšomis, joms skiriamos lėšos, planuojamos vykdyti priemonės ar priemonių grupės, paskirstant jas lėšų gavėjams ir nurodant planuojamas teikti dotacijas Savivaldybėms, paraiškų pateikimo ir atrankos būdą (konkursinis arba nekonkursinis);

3.5. lėšų gavėjai (vykdytojai) – Aplinkos ministerija, ministerijai pavaldžios įstaigos, Savivaldybės, kurių projektams, priemonėms arba priemonių grupėms (toliau – Projektas) įgyvendinti skiriamos lėšos, ir kiti subjektai, kuriems galimybė gauti biudžeto lėšas numatyta jų veiklos sritį reglamentuojančiuose įstatymuose arba Vyriausybės nutarimuose, priimtuose vadovaujantis tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais  ir tarptautinėmis sutartimis, nustatančiais Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinės paramos, teikiamos Lietuvai, administravimo tvarką (toliau – kiti subjektai);

3.6. asignavimų likučių sąmata - praėjusiais metais nepaskirstyti asignavimai ir įsipareigojimai;

3.7. paraiška – šio Tvarkos aprašo 1 priede nurodytos formos dokumentas, kuriame nurodamas Projekto tikslas, Projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir išsamūs duomenys apie Projektą;

3.8. pareiškėjai – paraiškas teikiančios Savivaldybės ir kiti subjektai;

3.9. programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos Programai vykdyti;

3.10projektų grupė – Aplinkos ministerijos administracinio padalinio projektai iš Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio atitinkamo punkto priemonių grupės, kai lėšos paskirstomos Aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu.

4.    Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme, Lietuvos Respublikos  aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir kituose įstatymuose bei teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO KRYPTYS

 

5.    Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais planuojamų biudžetinių metų strateginio veiklos plano projekto rengimo tvarka ir terminais, įvertinęs prognozuojamas Programos įplaukas, Aplinkos ministerijos ir ministerijai pavaldžių įstaigų lėšų poreikį funkcijoms vykdyti ir atsižvelgdamas į Aplinkos ministerijos veiklos prioritetus, rengia tam tikrų metų Programos finansavimo krypčių projektą pagal šio Tvarkos aprašo 3 priede nurodytą formą ir teikia svarstyti strateginio planavimo darbo grupei (toliau – SPDG), kurios sudėtis tvirtinama aplinkos ministro įsakymu.

6.    SPDG svarsto programos finansavimo krypčių projektą, projektų įsipareigojimus, praėjusiais metais nepanaudotų asignavimų paskirstymą ir teikia aplinkos ministrui rekomendacijas dėl jų patvirtinimo.

7.    Programos finansavimo kryptys, nepanaudotų asignavimų bei įsipareigojimų sąmatos tvirtinamos aplinkos ministro įsakymu.

8.    Kai lėšos skiriamos projektų grupei, lėšų gavėjas pagal šio Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą formą rengia lėšų paskirstymą pagal konkrečius šios grupės Projektus, derina juos su veiklos sritį kuruojančiu viceministru ar kancleriu. Projektų grupė tvirtinama Aplinkos ministerijos kanclerio potvarkiu. Savivaldybių projektų grupė tvirtinama aplinkos ministro įsakymu.

9.    Aplinkos ministerijai pavaldžios įstaigos per 7 darbo dienas nuo aplinkos ministro įsakymo dėl Programos finansavimo krypčių ar programos nepanaudotų asignavimų sąmatos patvirtinimo sudaro Programos lėšų detalų priemonių, priemonių grupių ar projektų įgyvendinimo sąrašus pagal šio Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą formą ir teikia Aplinkos ministerijos Finansų skyriui ir Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyriui.

10.  Ministro įsakymu patvirtinus lėšas savivaldybių projektams, atsakinga institucija pasiūlymus dėl projektų vertinimo kriterijų teikia Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyriui.

11.  SPDG svarsto ir protokoliniu sprendimu tvirtina:

11.1 paraiškų atrankos būdus,

11.2 vertinimo kriterijus,

11.3 kitas sąlygas, susijusias su paraiškų pateikimu ar vertinimu.

12Kai lėšos skiriamos kitiems subjektams, su jais pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys.

 

III SKYRIUS

APLINKOS MINISTERIJOS ADMINISRTUOJAMŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS, SVARSTYMAS, ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ

 

13.     Aplinkos ministerijos administraciniai padaliniai ar pavaldžios institucijos prašymus dėl Programos lėšų skyrimo teikia Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Ekonominių priemonių taikymo politikos skyriui. Pateikti prašymai derinami su veiklos sritį kuruojančiu viceministru ar kancleriu ir teikiami svarstyti SPDG.

14SPDG rekomendacijos įforminamos posėdžio protokolu:

14.1.  skirti lėšas;

14.2.  neskirti lėšų;

14.3.  svarstymą atidėti (nurodoma priežastis: reikalinga papildoma informacija, lėšų trūkumas, pavedimas).

15.  Atsižvelgdamas į SPDG rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl Projektų finansavimo ir įsakymu tvirtina finansavimo kryptis ir asignavimų likučių sąmatą pagal projektus ar projektų grupes, nurodydamas Projektų vykdytojus.

16.  Per 3 darbo dienas nuo finansavimo krypčių ir asignavimų likučių sąmatos patvirtinimo aplinkos ministro įsakymu atsakinga institucija apie priimtus sprendimus informuoja Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių ir pavaldžių įstaigų vadovus, Finansų ir Viešųjų pirkimų skyrių vedėjus, el. paštu išsiunčiant įsakymą, kuriuo patvirtinta Programos išlaidų sąmata.

17.  Vykdytojai dėl kiekvieno nebaigto įgyvendinti Projekto, kuriam skirtas finansavimas, einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, per 10 darbo dienų atsakingai institucijai teikia ketvirtines ataskaitas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 5 priede nurodytą formą.

18.  Vykdytojai, įgyvendinę projektą, per 14 dienų nuo projekto pabaigos teikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, parengtą pagal Tvarkos aprašo 6 priede nurodytą formą.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBIŲ Paraiškų vertinimas

 

19.  Apie sprendimą dėl dotacijos teikimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Programos finansavimo krypčių ar asignavimų likučių sąmatos patvirtinimo Aplinkos ministerija informuoja atsakingą instituciją ir paskelbia interneto svetainėje.

20.  Kvietimus teikti paraiškas pagal Programos finansavimo kryptis atsakinga institucija siunčia Savivaldybėms. Kvietimai taip pat skelbiami Aplinkos ministerijos ir atsakingos institucijos interneto svetainėse.

21.  Savivaldybės paraiškas teikia atsakingai institucijai pagal Tvarkos aprašo 1 priedo formą. Kartu su teikiama paraiška turi būti pateikta numatomų vykdyti Projektų preliminari išlaidų sąmata, preliminari techninė specifikacija ir savivaldybės tarybos sprendimas dėl Projekto įgyvendinimui numatomų skirti savivaldybės lėšų, kurios turi sudaryti ne mažiau kaip 30 proc. tinkamų finansuoti Projekto išlaidų. Atsakinga institucija turi teisę prašyti papildomų su teikiama paraiška susijusių dokumentų ir paaiškinimų.

22.  Vienam Savivaldybės teikiamam Projektui finansuoti gali būti skiriama ne didesnė kaip 100 000 Eur dotacija. Sąlyga dėl dotacijos sumos gali būti netaikoma, jeigu lėšos skiriamos ekstremalaus įvykio padariniams likviduoti. Kartu su paraiška savivaldybė pateikia dokumentus, patvirtinančius įvykusį ekstremalų įvykį.

23.  Paraiškų vertinimą sudaro:

23.1.       administracinės atitikties vertinimas;

23.2.       kokybinis vertinimas.

24.  Paraiškų administracinės atitikties paraiškai vertinimą atlieka atsakingos institucijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – atstovas), pagal šiuos vertinimo kriterijus:

24.1.  paraišką pateikė šiame Tvarkos apraše nurodytas Pareiškėjas;

24.2.  paraiška pateikta pagal Tvarkos aprašo 1 priedo paraiškos formą;

24.3.  išsamiai užpildyta visa paraiškos forma;

24.4.  paraiškoje nurodyti atitikties kriterijai;

24.5.  paraiška pasirašyta Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

24.6.  pateikti visi reikalaujami paraiškos priedai.

25. Paraiškos administracinis vertinimas atliekamas atsakingos institucijos patvirtinta arba SPDG nurodyta tvarka ir terminais.

26. Jeigu, atliekant administracinės atitikties vertinimą, yra nustatoma, kad paraiška neatitinka nors vieno administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, trūksta informacijos ir duomenų, pareiškėjui raštu ar elektroniniu paštu pranešama, kad Projektas neatitinka nustatytų reikalavimų, arba prašoma per nurodytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pateiktoje paraiškoje nurodyti duomenys be atsakingos institucijos paklausimo po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.

27. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamos informacijos ir (arba) dokumentų nepateikia, paraiška yra atmetama. Apie tai atsakingos institucijos atstovas informuoja Pareiškėją raštu, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis.

28.  Atsakingos institucijos atstovas, vykdydamas kokybinį paraiškos vertinimą, vadovaujasi patvirtintais vertinimo kriterijais.

29.  Atsakinga institucija gali teikti prašymą Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos Ministerijos (toliau – AAD), kad šis patikrintų savivaldybių paraiškose pateiktus duomenis, informaciją ir remdamasis paraiškoje pateikta informacija ir atlikta patikra vietoje, taip pat visa kita papildomai surinkta informacija pateiktų argumentuotą pritarimo ar nepritarimo projektui išvadą. Paraiška vertinama atsižvelgiant į AAD pateiktą išvadą.

30.  Kokybinis vertinimas atliekamas atsakingos institucijos patvirtinta arba SPDG nurodyta tvarka ir terminais.

31.  Jeigu, atliekant paraiškos kokybinį vertinimą, yra nustatoma, kad paraiška neatitinka vertinimo kriterijų, trūksta informacijos ir duomenų, Pareiškėjo elektroniniu paštu prašoma per nurodytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus.

32.  Jeigu Pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamos informacijos ir (arba) dokumentų nepateikia ar atlikus kokybinį vertinimą nustatoma, kad paraiška negali būti finansuojama, atsakinga institucija apie tai raštu informuoja Pareiškėją.

33.  Tuo atveju, kai pateikiama savivaldybės paraiška pateikta padarinių šalinimui paskelbus ekstremalų įvykį ar situaciją, paraiška įvertinama ir vertinimo išvada dėl finansavimo skyrimo/neskyrimo SPDG pateikiama per 5 darbo dienos nuo paraiškos gavimo dienos.

 

 

v SKYRIUS

SAVIVALDYBIŲ Paraiškų EILĖS SUDARYMAS ir ATRANKA 

 

34.  Atsakinga institucija, įvertinusi paraiškas ir atsižvelgusi į specialiuosius vertinimo kriterijus, sudaro paraiškų eilę ir teikia SPDG svarstymui dėl Projektų finansavimo.

35.  Atsakingos institucijos parengtas paraiškų, įvertintų pagal specialiuosius kriterijus, sąrašas SPDG nariams elektroniniu paštu pateikiamas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.

36.  Atsakinga institucija posėdžio metu pristato sudarytą įvertintų paraiškų eilę ir išvadas.

37.  SPDG, išnagrinėjusi pateiktą paraiškų sąrašą ir atsižvelgdama į pristatytų įvertintų projektų vertinimo išvadas, teikia rekomendacijas dėl Projektų finansavimo.

38SPDG rekomendacijos įforminamos posėdžio protokolu, kuriame prie kiekvieno projekto nurodomas sprendimas skirti ar neskirti lėšų.

39.  Atsižvelgdamas į SPDG rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl Projektų finansavimo ir įsakymu tvirtina Projektų sąrašą.

40Aplinkos ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti ar neskirti finansavimą priėmimo dienos apie šiuos sprendimus raštu informuoja pareiškėją ir atsakingą instituciją. Sprendimas skirti finansavimą skelbiamas Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.

41.     Informacija pareiškėjui apie priimtą sprendimą neskirti finansavimo, siunčiama Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimą pagrindžiantys objektyvūs duomenys, teisės aktų normos, sprendimo motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka.

 

VI SKYRIUS

DOTACIJOS SUTARČIŲ PASIRAŠYMAS, PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ

 

42Atsakinga institucija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti Projektui finansavimą priėmimo dienos parengia ir suderina dotacijos sutarties projektą ir paštu arba tiesiogiai pateikia 2 sutarties egzempliorius pareiškėjui pasirašyti. Atsakinga institucija, teikdama savivaldybei dotacijos sutartį, pateikia išlaidų sąmatą, parengtą vadovaujantis paraiškoje nurodytais duomenimis ir surinkta papildoma informacija. Pareiškėjas turi pasirašyti ir grąžinti atsakingai institucijai pasirašytą antrąjį dotacijos sutarties egzempliorių per 1 mėnesį nuo sutarties projekto gavimo dienos. To nepadarius laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako ir sprendimas skirti finansavimą Projektui netenka galios.

43.  Pasirašytos dotacijų teikimo sutarties kopiją atsakinga institucija el. paštu per 20 kalendorinių dienų išsiunčia AAD.

44.  Pasirašant dotacijų sutartį, gali būti numatyta, kad lėšos būtų išmokamos dalimis.

45.  Savivaldybė dotacijas naudoja vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir valstybės pagalbos reikalavimų pagal de minimis nuostatomis.

46.  Per 14 darbo dienų nuo projekto pabaigos vykdytojai teikia Galutinę projekto ataskaitą apie dotacijų teikimo sutartyje numatytų įsipareigojimų įvykdymą pagal Tvarkos aprašo 6 priedo formą atsakingai institucijai ir AAD. Savivaldybė kartu su Galutine projekto įgyvendinimo ataskaita atsakingai institucijai pateikia išlaidas įrodančių dokumentų (sutarčių su rangovais dėl darbų atlikimo, paslaugų teikimo arba prekių pirkimo, atliktų darbų ar suteiktų paslaugų perdavimo–priėmimo aktų, PVM sąskaitų faktūrų) patvirtintas kopijas.

47.  Per 15 darbo dienų nuo ataskaitos apie Projekto įgyvendinimą gavimo dienos AAD atlieka Projekto įgyvendinimo patikrinimą vietoje, surašo patikrinimo aktą ir jį pateikia atsakingai institucijai.

48.  Atsakinga institucija, įvertinusi vykdytojo pateiktą Galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, Aplinkos ministerijos pavaldžios institucijos pateiktą patikrinimo aktą ir nustačiusi, kad Projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį, dotacijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka perveda į Savivaldybės sąskaitą dotacijos pinigų sumą, atitinkančią 70 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų vertės. Jeigu vykdytojas nesilaiko teisės aktų nustatytų reikalavimų ir Sutarties sąlygų, atsakinga institucija gali neišmokėti dotacijos arba pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49.  Ginčai, kylantys dėl šio Tvarkos aprašo pažeidimų, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

__________________________________

 

part_57ae6ec3cc2a422e93a169198a3d99b2_end


 

Forma patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. D1-682 (Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. D1- 646 redakcija)

 

Aplinkos apsaugos rėmimo programos

lėšų naudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

PARAIŠKA APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS

_______ M. LĖŠOMIS FINANSUOJAMAM PROJEKTUI

 

Data __________

 

1.

Projekto pavadinimas

 

2.

Iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos prašoma pinigų suma eurais (be euro centų)

 

3.

Paraišką teikiančios savivaldybės pavadinimas, adresas

 

4.

Už Projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas)

 

5.

Aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio 1 dalies punktas, pagal kurį prašoma finansuoti Projektą

 

6.

Teisės aktas, kuriuo vadovaujantis įgyvendinamas Projektas  (koks teisės aktas, planavimo dokumentas įgyvendinamas, kaip atitinka Vyriausybės prioritetus, kokiame teisės akte numatytos tokios įstaigos funkcijos)

 

PROJEKTO APRAŠYMAS

7.

Projekto pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl šis Projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti,)

 

8.

Projekto tikslai (nurodyti, kokie Projekto tikslai ir kaip planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami)

 

9.

Projekto aplinkosauginė nauda, nauda visuomenei, kt.

 

10.

Projekto veikla (nurodyti, kokią veiklą vykdant planuojama pasiekti Projekto tikslus

 

11.

Projekto rezultatai (nurodyti, ką tikimasi pasiekti įgyvendinus Projektą:.)

 

12.

Projekto įgyvendinimo terminas (nurodyti, kuriais metais reikia įgyvendinti Projektą, kiek laiko užtruks Projekto vykdymas;)

 

13.

Įgyvendinimo vieta (miestą, rajoną, teritoriją, kurioje bus įgyvendinamas Projektas)

 

14.

Bendra Projekto vertė (lėšų, kurias prašoma skirti iš AARP, ir iš kitų finansavimo šaltinių numatomų skirti lėšų suma)

 

15.

Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada buvo atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.)

 

16.

Projekto dalies įgyvendinimui numatyti kiti finansavimo šaltiniai ir iš jų skirta ar numatyta (-os) gauti pinigų suma (-os), šiomis lėšomis įgyvendintos ar planuojamos įgyvendinti priemonės

 

17.

Projekto etapai (dalys) ir prašomos pinigų sumos kiekvienam etapui (daliai) (nurodyti Projekto įgyvendinimo etapus, aprašyti kiekvieno etapo metu numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą, nurodyti, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis, nurodyti kiekvienam etapui reikalingą pinigų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius (valstybės biudžeto programų, savivaldybių biudžetų, kt.) ir numatytą (-as) gauti pinigų sumą (-as) eurais, pagrįsti išlaidų Projekto veiklai būtinumą)

Projekto etapas (dalis)

Etapo (dalies) aprašymas

Lėšų poreikis eurais

Pagrindimas

Iš AARP prašomos lėšos

Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

Projekto išlaidų klasifikavimas (nurodyti tikslią sumą eurais)

Išlaidų klasifikavimas

Suma, Eur

 

 

Turtui įsigyti

 

Išlaidos

Darbo užmokestis

 

Socialinio draudimo įmokos

 

Kitos išlaidos

 

Iš viso:

 

19.

Kiek lėšų šiai veiklai ar panašiam Projektui buvo skirta iš Aplinkos apsaugos rėmimo programos praėjusius penkerius metus (nurodyti metus ir tikslią sumą eurais)

Metai

Skirta pinigų suma eurais

Projekto, kuriam skirtos lėšos, pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIEDAI

1.  Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.).

2.  Preliminari techninė specifikacija.

3.  Kiti su Projektu susiję dokumentai.

PASTABOS :

- pildant paraišką prašome ištrinti skliausteliuose esančius, pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus ir šias pastabas,

- prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.

 

 

 

_____________________ ______________ ________________________

(įstaigos

vadovas)                                              (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

 

 

part_9385632aba2e4a0490029f470706b3d6_end

 


 

 

Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

PARAIŠKOS APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠOMS GAUTI KOKYBINIS VERTINIMAS

 

__________

(data)

 

1.

Ministerijos struktūrinio padalinio ar pavaldžios įstaigos padalinys ir už kokybinį vertinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. paštas)

 

2.

Vertinamo Projekto pavadinimas ir Paraišką pateikusios įstaigos pavadinimas

 

3.

Projekto pagrįstumo ir išlaidų vertinimas (Projekto pagrįstumas, prioritetiškumas kitų panašių Projektų atžvilgiu ir preliminarios išlaidų sąmatos vertinimas)

 

4.

Vertinimo išvada (pritariama ar nepritariama Projekto finansavimui. Jei nepritariama, nurodoma kodėl (netinkamai pagrįsti Projekto tikslai, rezultatai, Projektas sunkiai įgyvendinamas per nurodytą terminą, netinkama techninė specifikacija, sąmata ir pan.))

 

 

 

_____________________ ______________ ________________________

(padalinio arba įstaigos

vadovas)                                              (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

 

part_9984a48c6bd841d3b46ac1d9a2f30f2c_end

 


 

 

Aplinkos apsaugos rėmimo programos

lėšų naudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS ________________ METŲ

FINANSAVIMO KRYPTYS

 

Eil. Nr.

Išlaidų finansavimo krypties pavadinimas

Lėšos, Eur

Lėšų gavėjai/ vykdytojai

Paraiškų pateikimo ir atrankos būdas

Lėšos pagal išlaidų rūšį

Kitos išlaidos

Išlaidos, iš jų

Darbo užmokestis

 

 

Ilgalaikis turtas/

1

2

3

4

5

6

(3-7--10)

7

 

 

10

 

1.

Aplinkai ir gamtos ištekliams atkurti ir gausinti

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Aplinkai padarytą žalą kompensuoti, kraštovaizdžio kompleksams ar elementams atkurti, Aplinkosaugos objektams projektuoti, statyti, rekonstruoti, remontuoti, Aplinkos teršimo šaltiniams pašalinti, Gamtos ištekliams atkurti ir gausinti, Krantotvarkos programos priemonėms įgyvendinti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Ypatingoms ekologinėms situacijoms bei avarijų prevencijai ir pasekmėms likviduoti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Žuvų ištekliams atkurti ir saugoti

 

 

 

 

 

 

2.1.

Žuvų ištekliams atkurti ir saugoti, žvejybos infrastruktūrai tobulinti, žuvininkystės moksliniams tyrimams, priemonėms prieš brakonieriavimą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Medžiojamųjų gyvūnų ištekliams saugoti ir gausinti

 

 

 

 

 

 

3.1.

Medžiojamųjų gyvūnų ištekliams apsaugoti, gausinti ir moksliniams tyrimams; medžiojamųjų gyvūnų, saugomų pagal ES teisės aktų reikalavimus, monitoringui; priemonėms prieš brakonieriavimą; medžioklės plėtrai skatinti, medžioklės kultūrai ir tradicijoms puoselėti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

Griežtai saugomų rūšių laukinių gyvūnų ir medžiojamųjų gyvūnų, kurių medžioklė uždrausta ištisus metus, padarytai žalai kompensuoti ir žalos prevencijai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.

Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių pareigūnų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams rengti, moksliniams taikomiesiems darbams

 

 

 

 

 

 

4.1.

Aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir jų gausinimo programoms, schemoms, planams, įstatymų ir kt. teisės aktų projektams rengti, moksliniams taikomiesiems darbams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Aplinkos monitoringui

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.

Aplinkos monitoringui

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis materialinėmis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti

 

 

 

 

 

 

6.1.

Valstybinėms aplinkos apsaugos įstaigoms ir organizacijoms aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis materialinėmis priemonėmis jų aplinkosaugos veiklai vykdyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Aplinkosaugos informacijai skleisti ir aplinkosauginiam švietimui

 

 

 

 

 

 

7.1.

Švietimui, mokymui, specialistų kvalifikacijai kelti aplinkosaugos srityje, Aplinkosaugos informacijai skleisti, Aplinkos apsaugos renginiams ir konkursams organizuoti, leidybai aplinkosaugos srityje, Tarptautiniams projektams ir sutartims aplinkosaugos srityje įgyvendinti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Vardinėms premijoms skirti asmenims už nuopelnus aplinkosaugos srityje

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams skatinti ir atliekamiems aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės darbams bei rengiamoms programoms įgyvendinti

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

Savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti, specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis materialinėmis priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti

 

 

 

 

 

 

 

 

10.1.

Savavališkai pastatytiems ar savavališkai statomiems statiniams nugriauti

 

 

 

 

 

 

 

 

10.2.

Specialistams aprūpinti prietaisais, įrenginiais, medžiagomis ir kitomis materialinėmis priemonėmis jų veiklai statybos valstybinės priežiūros srityje vykdyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.3

Statybos valstybinę priežiūrą atliekančių specialistų darbui apmokėti (įskaitant soc. draudimo įmokas)

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

part_a325da2da6ae4753afef2737fe5b0025_end


 

Aplinkos apsaugos rėmimo programos

lėšų naudojimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

APLINKOS APSAUGOS RĖMIMO PROGRAMOS ________________ METŲ FINANSAVIMO KRYPTYSE

PATVIRTINTŲ LĖŠŲ DETALUS PRIEMONIŲ, PRIEMONIŲ GRUPIŲ ARBA PROJEKTŲ (toliau – PROJEKTAI)

ĮGYVENDINIMO SĄRAŠAS

 

_____________________________

(Aplinkos ministerijos pavaldžios įstaigos – lėšų gavėjo/ vykdytojo pavadinimas)

 

 

 

AARP FK Projekto eilės Nr.

 

Projekto pavadinimas

Iš viso skirta lėšų, tūkst. Eur

Detalus priemonių sąrašas

 

Eil. Nr.

 

Priemonė pavadinimas

Skirta lėšų priemonei, tūkst. Eur

1

2

3

4

5

6

1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________ ______________ ______________________

(padalinio arba įstaigos  

vadovas)                                                                                       (parašas)                                                                                      (vardas ir pavardė)

 

part_7d60683d460e40c8bfaa6fdb2ed2dcb9_end


 

Aplinkos apsaugos rėmimo programos

lėšų naudojimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

_____________________________

(vykdytojo pavadinimas)

 

KETVIRTINĖ ATASKAITA

 

__________ m. ________ketvirtis

(laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita)

 

____________________

(ketvirtinės ataskaitos pateikimo data)

 

 

AARP išlaidų sąmatos eilės Nr.

Projekto pavadinimas

Aplinkos ministro įsakymas, kuriuo skirtos lėšos (data ir numeris)

Iš viso Projektui iš AARP skirta lėšų, tūkst. Eur

Viešųjų pirkimų konkurso paskelbimo data

Sutarties pasirašymo ir pabaigos data, sutarties suma, tūkst. Eur

Iki ataskaitinio ketvirčio pabaigos planuota panaudoti lėšų, tūkst. Eur

Iš viso iki ataskaitinio ketvirčio pabaigos faktiškai panaudota lėšų, tūkst. Eur

Numatoma panaudoti iki š. m. pabaigos*, tūkst. Eur

Neįvykdymo priežastys, kada numatoma pasirašyti sutartį, išmokėti

1

2

3

4

5

9

10 

 

 

 

 

 

 

 

 

_* Teikiama atsiskaitant už trečiąjį ketvirtį._

 

___________________ ______________ ______________________

(padalinio arba įstaigos  

vadovas)                                                                                       (parašas)                                                                                      (vardas ir pavardė)


 

part_ff10c17bb854440faabfaaf278517f55_end

Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo

6 priedas

 

_____________________________

(vykdytojo pavadinimas)

 

________________________________

(Projekto pavadinimas)

 

GALUTINĖ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA

 

_____________________

(data)

 

1.

Už Projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas)

 

2.

Informacija apie Projekto įgyvendinimą (, nurodykite įgyvendinimo datą;)

 

3.

Projekto tikslų pasiekimas (kokie tikslai buvo pasiekti;)

 

4.

Projekto veiklos, priemonių įgyvendinimas (kokia veikla, kaip ir kokiomis priemonėmis buvo įgyvendinta;)

 

5.

Projekto įgyvendinimo terminai (ar Projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų; jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis)

 

6.

Skirtos ir panaudotos lėšos (kiek lėšų šiam Projektui buvo skirta iš Programos, kokiai vertei sudaryta sutartis, kiek lėšų buvo panaudota; nurodykite lėšų nepanaudojimo priežastis)

 

7.

Projekto rezultatai (nurodykite pasiektus rezultatus)

 

PRIEDAI

1.   Išlaidas pagrindžiantys dokumentai.

2.   Kiti su Projekto įgyvendinimu susiję dokumentai.

 

PASTABOS:

- pildant paraišką prašome ištrinti skliausteliuose esančius, pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus ir šias pastabas,

- prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.

 

 

_____________________ ______________ ________________________

(padalinio arba įstaigos

vadovas)                                              (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

 

 

 


 

Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo

7 priedas

(Dotacijos teikimo sutarties rekomendacinė forma)

 

DOTACIJOS TEIKIMO SUTARTIS

 

_______ m. _________________ d. Nr. ____           

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, kurios adresas A. Jakšto g. 4, LT-01105 Vilnius, kodas 188602370, toliau vadinama Dotacijos teikėju, atstovaujama Lietuvos Respublikos __________, veikiančio pagal Lietuvos Respublikos  __________, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro  __________ iš vienos pusės, ir __________________ savivaldybės administracija, kurios adresas ____________________, kodas __________, toliau vadinama dotacijos gavėju, atstovaujama __________________ savivaldybės administracijos direktoriaus __________________, veikiančio pagal ___________________, iš kitos pusės, toliau tekste kiekviena atskirai vadinama šalimi, o kartu – šalys,

vadovaudamosi Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto _____________________________________, _______ punktais ir Aplinkos apsaugos rėmimo programos _______ m. išlaidų sąmatos, patvirtintos ____________________, _________ punktu, atsižvelgdamos į ______________ savivaldybės _________________ raštu Nr. ___________________ pateiktą paraišką, į ____________ savivaldybės tarybos _________ m. ________ d. sprendimo Nr. _____________________ punktą, sudarė šią dotacijos teikimo sutartį, toliau vadinamą Sutartimi:

 

1.  SUTARTIES DALYKAS

 

1.1. dotacijos tikslinė paskirtis – ____________________________ (toliau – Projektas);

1.2. Projekto įgyvendinimo metu numatoma ________________.

 

2.  ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

2.1. dotacijos teikėjo teisės ir pareigos:

2.1.1.   Sutartyje numatytomis sąlygomis ir tvarka dotacijos teikėjas dotacijos gavėjui teikia ___________ Eur (________________________ eurų ___ ct) dotaciją, kai numatoma Projekto įgyvendinimo vertė – _____________ Eur (________________ eurų ___ ct);

2.1.2.   šios Sutarties nustatyta tvarka pervesti dotacijos sumą, nurodytą Sutarties 2.1.1 punkte, dotacijos gavėjui į atskirą valstybės biudžeto lėšoms skirtą sąskaitą Nr. ___________, esančią ____________ banke, banko kodas ______________;

2.1.3.   per 20 kalendorinių dienų nuo Sutarties sudarymo Sutarties kopiją pateikti Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos Ministerijos (toliau –AAD);

2.1.4.   įvertinus dotacijos gavėjo pateiktą Projekto įgyvendinimo ataskaitą ir išlaidas įrodančius dokumentus, AAD pateiktą Projekto įgyvendinimo patikrinimo aktą ir nustačius, kad Projekto tikslai pasiekti ir lėšos panaudotos pagal paskirtį, per 20 kalendorinių dienų dotacijos gavėjui pervesti _________ Eur (___________________eurų _____ct) dotaciją, tačiau, jeigu faktinės Projekto įgyvendinimo išlaidos yra mažesnės už numatomą Projekto įgyvendinimo vertę, dotacijos gavėjui iš viso pervesti dotacijos sumą, ne didesnę kaip 70 proc. (septyniasdešimt procentų) faktinių Projekto įgyvendinimo išlaidų;

2.1.5.   jeigu dotacijos gavėjas nesilaiko teisės aktų nustatytų reikalavimų ir Sutarties sąlygų, pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį;

2.2. dotacijos gavėjo teisės ir pareigos:

2.2.1.   už Projekto įgyvendinimą iš savo biudžeto sumokėti ___________ Eur (_______________ eurų ___ ct);

2.2.2.   jeigu faktinės Projekto įgyvendinimo išlaidos yra mažesnės už numatomą Projekto įgyvendinimo vertę, už Projekto įgyvendinimą sumokėti ne mažiau kaip 30 proc. (trisdešimt procentų) faktinių Projekto įgyvendinimo išlaidų;

2.2.3.   jeigu faktinės Projekto įgyvendinimo išlaidos yra didesnės už numatomą Projekto įgyvendinimo vertę, padengti visas Projekto įgyvendinimo išlaidas, išskyrus dotacijos sumą;

2.2.4.   dotacijos lėšas naudoti tik pagal tikslinę dotacijos paskirtį ir Sutarties 1 priede pateiktą išlaidų sąmatą;

2.2.5.   užtikrinti skaidrų, ekonomišką ir efektyvų dotacijos lėšų panaudojimą, paslaugas pirkti ir lėšas naudoti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

2.2.6.   Sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka Projektą įgyvendinti iki _______ m. ____________ d.;

2.2.7.   Sutarties vykdymo metu sukurtą ar įsigytą turtą įtraukti į savo buhalterinę apskaitą ir naudoti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

2.2.8.   lėšų naudojimą pagrįsti apskaitos dokumentais, patvirtinančiais faktines išlaidas;

2.2.9.   dėl kiekvieno nebaigto įgyvendinti Projekto, einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus, per 5 darbo dienas teikti dotacijos teikėjui Ketvirtines ataskaitas, parengtas pagal Sutarties 2 priede nurodytą formą;

2.2.10. baigus įgyvendinti Projektą, per 14 darbo dienų, dotacijos teikėjui ir AAD pateikti Sutarties 3 priede nurodytos formos Galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir išlaidas įrodančių dokumentų (sutarčių su tiekėjais dėl darbų atlikimo ar paslaugų teikimo, darbų ar paslaugų perdavimo–priėmimo aktų, PVM sąskaitų faktūrų) patvirtintas kopijas;

2.2.11. dotacijos teikėjui arba AAD pareikalavus, pateikti papildomą informaciją, duomenis arba dokumentus;

2.2.12. sudaryti sąlygas AAD atlikti Projekto įgyvendinimo patikrinimą vietoje;

2.2.13. pavesti ____________ savivaldybės administracijos _____________________ (tel. (8-____) _________, el. p. _________________), kai jo nėra,___________ savivaldybės administracijos ______________ skyriaus vyriausiajam specialistui _______________- (tel. (8-____) _________, el. p. _________________) derinti Sutarties vykdymo klausimus su dotacijos teikėjo pagal Sutartį paskirtais įgaliotaisiais atstovais.

 

3.  KITOS SUTARTIES SĄLYGOS

 

3.1. visi Sutarties pakeitimai ir papildymai sudaromi raštu, šalių susitarimu, pasirašant abiems Sutarties šalims ir tampa Sutarties neatskiriama dalimi;

3.2. šalys susitaria, kad visi pranešimai, pretenzijos ar kiti raštai turi būti pateikiami, mokėjimai turi būti atliekami pagal Sutartyje nurodytus rekvizitus. Šalys įsipareigoja apie Sutartyje nurodytų rekvizitų pasikeitimą informuoti viena kitą raštu. Apie rekvizitų pasikeitimą nepranešusiai arba netinkamai pranešusiai šaliai tenka visa su šio įsipareigojimo netinkamu vykdymu susijusių neigiamų pasekmių atsiradimo rizika;

3.3. šalys susitaria esminiu Sutarties pažeidimu laikyti Sutarties 2.3 punkte nurodytų pareigų nevykdymą ir 1 priede pateiktos išlaidų sąmatos nesilaikymą.

 

4.  ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

4.1. dotacijos gavėjui neįvykdžius Projekto iki Sutarties 2.2.6 punkte numatyto termino, jam skaičiuojami 0,02 procento dydžio delspinigiai nuo visos dotacijos sumos už kiekvieną uždelstą dieną;

4.2. už tinkamą Sutarties įvykdymą dotacijos teikėjui atsako dotacijos gavėjas.

 

5.  NENUGALIMA JĖGA (FORCE MAJEURE)

 

5.1. šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už šios Sutarties sąlygų nevykdymą, jeigu įrodo, kad šios Sutarties sąlygos nebuvo vykdomos dėl nenugalimos jėgos (force majeure) Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 ir 6.253 straipsniuose nurodytų aplinkybių ir tos aplinkybės atsirado iki tų sąlygų įvykdymo termino pasibaigimo;

5.2. šalis, kuri dėl force majeure aplinkybių negali toliau vykdyti savo pareigų pagal šią Sutartį, privalo apie tai kuo skubiau, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) kalendorines dienas nuo force majeure aplinkybių atsiradimo, pranešti kitai šaliai, pateikdama tai pagrindžiančius įrodymus. Jeigu dėl force majeure aplinkybių savo pareigų pagal šią Sutartį negalinti vykdyti šalis nepraneša arba tinkamai nepraneša kitai šaliai, ji privalo kompensuoti kitai šaliai visus dėl tokio nepranešimo atsiradusius nuostolius;

5.3. esant force majeure aplinkybėms, šios Sutarties vykdymo terminas pratęsiamas tiek, kiek tęsiasi šios aplinkybės, pasirašomas šalių susitarimas.

 

6SUTARTIES GALIOJIMAS ir nutraukimas

 

6.1. Sutartis galioja nuo jos sudarymo dienos iki visiško šalių pareigų pagal šią Sutartį įvykdymo arba iki Sutarties nutraukimo;

6.2. jeigu dotacijos gavėjas neįvykdo Sutartyje numatytų pareigų, atlieka darbus nekokybiškai ir per nustatytą terminą neištaiso trūkumų, jeigu nepradeda vykdyti Projekto laiku arba vykdo taip lėtai, kad per Sutartyje numatytą terminą pasidaro aiškiai neįmanoma jį užbaigti, jeigu dotacijos gavėjas nevykdo kitų Sutartyje numatytų pareigų ir tai yra esminis Sutarties pažeidimas, dotacijos teikėjas turi teisę, įspėjęs dotacijos gavėją raštu prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų, vienašališkai nutraukti Sutartį.

 

7.  BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7.1. dotacijos gavėjas privalo informuoti dotacijos teikėją apie įgyvendinto Projekto teigiamą tiesioginį poveikį aplinkai;

7.2. ginčai tarp šalių, kilę dėl šios Sutarties vykdymo, sprendžiami derybų būdu, pasirašant šalių susitarimo protokolus, o nepavykus susitarti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

7.3. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią, po vieną egzempliorių kiekvienai Sutarties šaliai;

7.4. visi Sutarties priedai ir pagal Sutarties prieduose patvirtintas formas užpildyti ir pasirašyti dokumentai yra neatskiriamos Sutarties dalys.

 

8.  sutarties priedai, SUDARANTYS NEATSIEJAMĄ SUTARTIES DALĮ

 

8.1. Sutarties 1 priedas – Projekto „________________“ išlaidų sąmata, _______ lapai;

8.2. Sutarties 3 priedas – Forma „Galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita“, _______ lapai.

 

9.  SUTARTIES ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI

 

Dotacijos teikėjas                                            

 

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

A. Jakšto g. 4, LT-01105 Vilnius

Kodas 188602370

A/s Nr. ___________________

________banko

Banko kodas _____

Tel. (8-____) _________

Faks. (8-____) _________

 

Aplinkos ministerijos _____

___________________

 

 

A.V.                                          

 

Dotacijos gavėjas

 

_____________ savivaldybės administracija

______ g. ____, LT-______

Kodas ______

A/s Nr. ________________

___________ bankas

Banko kodas ________

Tel. (8-____) _________

Faks. (8-____) _________

 

 

Administracijos direktorius

___________________

 

 

A.V.

 

 

part_5b925600d0ae454e9381316971cdfc0c_end